PDA

View Full Version : Niskie obroty na ssaniu


jez
01.10.2015, 21:16
Witam
Moja Afri ma dziwną przypadłość, otóż pomimo uruchamiania silnika na ssaniu trudno zapala (gdy zimny silnik). Ponadto obroty na całym "wyciągniętym" ssaniu to max ok.1800 i żeby silnik na postojach nie gasł po ruszeniu ssanie musi być włączone przez ok 4 km-moim zdaniem długo, inaczej silnik na wolnych obrotach zgaśnie. Wcześniej jeździłem chopperem, tam ssanie włączało się dosłownie (nawet w zimne dni) na max 2 min. pracy silnika i po jego wyłączeniu silnik był w stanie spokojnie pracować. Jak poprawić działanie ssania w Afri i co zrobić, żeby silnik szybciej się zagrzewał?
Z góry dziękuję za pomoc

slafo
01.10.2015, 22:40
Sprawdzałeś jak wyglądają linki ? Może jest tam syf i linka/linki nie otwierają do końca tego ssania ? Przejrzenie tego mechanizmu to 20 minut roboty. Uważaj na króćce bo lubią pękać.

jez
01.10.2015, 23:08
Rozumiem, że do przejrzenia owych linek, potrzeba zdjąć bak i wówczas dostęp będzie dobry?

gerard36856
01.10.2015, 23:21
moja afryka byla bardzo słaba po rozruchy - i były przyczyną straaasznie asynchronicznie pracujące gaźniki. teraz odpala w sumie bez ssania. po dłuższym postoju (kilka dni) potrzebuje dosłownie paru sekund pracy na ssaniu zeby uzyskac swoje 3000obr (bo chyba tak ma byc na ssaniu)

1. linki :) bo pewnie na ssaniu - nie ssie :D
2. gaźniki? na rozgrzanym też jest taka słaba? moja była znacnzie słabsza, przed synchronizacją. trzeba bylo dodac obrotów żeby nie zgasła.

szynszyll
02.10.2015, 10:24
plus termostat do weryfikacji

jez
05.10.2015, 16:12
Dziękuję za sugestie. Sprawdzenie termostatu zapewne wiąże się z jego wyjęciem i kontrolą czy nie zawiesił się na otwarciu. Czy tak?
Zajmę się jeszcze ową synchronizacją gaźników tzn. powierzę to mechanikowi, bo chyba samemu nie sposób tego zrobić

szynszyll
06.10.2015, 02:41
Czy sie nie zawiesil albo czy nie zgnil

jorge
06.10.2015, 18:38
Szukaj w Warsztacie FAT.

1. Linki - smarowanie
2. Króciec ssania - wymiana na mosiądz.
3. Gaźniki - synchro.
4. Regulacje linki.

Jak po rozgrzaniu równe obroty ma - to regulacji gaźników bym nie robił - chyba, że dysza brud ma.

Vooytas
12.10.2015, 19:07
Rozumiem, że do przejrzenia owych linek, potrzeba zdjąć bak i wówczas dostęp będzie dobry?


Niekoniecznie.

odpalasz zimny silnik i kontrolujesz czy temp. chłodnic wzrasta powoli czy są długo zimne i nagle robią się gorące.

Jak wersja 1 to termostat puszcza.