View Full Version : POMOCY Problem z odpaleniem RD04
Tomasz.C.Afrykanin.
09.09.2015, 22:46
Proszę o info na 609758089
Szlak mnie trafia w tym sezonie.
Z dnia na dzień odpala "cyk" i gra a gdy stoi 2 tygodnie to kręcę go aż bateria pada i gówno :( POMOCY
może to pomoże?
http://faq.africatwin.com.pl/index.php/Uruchomienie_silnika_po_d%C5%82ugim_postoju
możesz też po prostu zewrzeć styki na przekaźniku pompy - niech popracuje trochę zanim zakręcisz rozrusznikiem. Gaźniki wypełnią się paliwem i włala.
szynszyll
10.09.2015, 16:47
Cos jest nie tak. Afra ma palic od dotkniecia w nocy o polnocy. Zwieranie pompy to zadne rozwiazanie.
maciej33
10.09.2015, 20:04
ECos jest nie tak. Afra ma palic od dotkniecia w nocy o polnocy. Zwieranie pompy to zadne rozwiazanie.
Masz racje ,ja nawet gdy moj"komarek "stoi 3 miesiace niejezdzony podchodze i odpala bez problemu .
Na pycha sprobuj,sprawdz elektryke tez( przycisk on/off)
Napewno jakas pierdola
Cos jest nie tak. Afra ma palic od dotkniecia w nocy o polnocy. Zwieranie pompy to zadne rozwiazanie.
Zdziwił byś się bardzo! Paliwo z gaźników paruje bo podgrzewa je rozgrzany "piec"
Jak byś miał sterowanie ręczne pompy paliwa to byś zobaczył ile pompa pracuje zanim nabije ciśnienie i stanie.
Potwierdzam, moja pali dosłownie "z półobrotu" zawsze, a to dlatego że ma pompę na zapłonie już. I jak postoi z miesiąc na zakręconym kranie to pompuje ze 3-4 s. zanim napełni komory pływakowe i się zatrzyma.
Napompowanie gaźników "ręczne" przyciskiem to ok 2-2.5 sek do pełnych komór.
Może powiem tak - moje rd04 po ponad roku stania w szopie u kradzieja z Rumunii, wytargana i rzucona na policyjną przyczepę, postawiona przed wejściem do komisariaciu w borsie gdzie 2 tygodnie stała w pełnym słońcu po moim przyjeździe odpaliła na dotyk na starym paliwie. I to bez pompy paliwa.
Wniosek - tak jak pisze Kazmir.
Zdziwił byś się bardzo! Paliwo z gaźników paruje bo podgrzewa je rozgrzany "piec"
Jak byś miał sterowanie ręczne pompy paliwa to byś zobaczył ile pompa pracuje zanim nabije ciśnienie i stanie.
Koledzy twierdzą, że kilka sekund. A autor pisze, że pada akumulator od kręcenia. Coś jednak jest nie tak.
Lepi, te 2 sekundy to praca pompy po podaniu pądu włącznikiem potem pali z pół obrotu niezależnie ile stała.
Po co chetać akumulator.
Spróbuj podpiąć zbiornik paliwa bezpośrednio do gaźników (zakręć kraniki najpierw!) z pominięciem pompy.
Opcja numer dwa - killswitch nawala po prostu. Wtedy można sobie kręcić i kręcić aż do wydrałowania akumulatora.
Opcja numer trzy - pompa (albo jej przekaźnik) nawala. (patrz zdanie 1)
Opcja numer cztery - gaźniki do czyszczenia, regulacji.
krzysiek_m
14.09.2015, 15:52
Może najpierw wsadzić starą świecę w fajkę i zobaczyć czy jest iskra?
Jak jest to odkręcić spust z komór pływakowych i zobaczyć czy jest w gaźniku?
Hej!
Zjaraly mi sie styki- wymienilem na zestaw naprawczy tourmaxa i dupa
Nie podaje paliwa wcale i grzeje sie okropnie.
Czy to moniec tej pompy??? :o
mirkoslawski
14.09.2015, 19:30
Sprawdź, czy ośka pompy jest w osi (znaczy w otworze bo tam milimetr przesunięcia i będzie się opierać o płytkę styków a tym samym nie będzie pompować paliwa). Ja miałem to samo z tym, że u mnie jakieś czary się porobiły i od 6 k km mam mikuni - zero problemów ;)
krzysiek_m
14.09.2015, 20:57
Pompka może też być zatarta :-). Może również nie działać takie małe elektryczne coś pod lewą stroną czachy. Podaje napięcie na pompę tylko jeżeli podawane są impulsy na cewkę...
Chociaż jak się grzeje to pewnie zatarta....
Sprawdź, czy ośka pompy jest w osi (znaczy w otworze bo tam milimetr przesunięcia i będzie się opierać o płytkę styków a tym samym nie będzie pompować paliwa). Ja miałem to samo z tym, że u mnie jakieś czary się porobiły i od 6 k km mam mikuni - zero problemów ;)
:) Wielkie dzięki za ekspresową & trafną odpowiedź.
A w nerwach już miałem rzucać ustrojstwem po ścianach ;))
Teraz znowu wszystko hula tak jak przed awarią
W kwestii utrunionego odpalania po dłuższym postoju, to ja przedłużyłem sobie równo o 1metr bieżący przewód odpowietrzający gaźniki, zobaczymy czy coś pomoże :D
Peace :smoking:
Tomasz.C.Afrykanin.
16.09.2015, 22:45
Sprawdziłem pompe działa. Myślę że gdyby gaźnik był brudny to co dziennie miałbym problem z odpalaniem. Jeśli chodzi o parowanie benzyny to dlaczego w poprzednim sezonie
odpalał bez problemu nawet jak stał miesiąc. Świece sprawdziłem iskra jest.
I co dalej. . .?
To sprawdź przewody odpowietrzenia gaznikow czy nie są zatkane.
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.