View Full Version : Uszczelniacz wałka zdawczego?
Więc moja Afryka bierze trochę dużo leju, temat poruszany już na forum kika razy. Jednak sprawa u mnie wyglada nieco inaczej. Zauważyłem, że mam zaolejoną pokrywke zębatki. Olej nie kapie, ale jest mokro. Zdjełem zębatke wyczyściłem ładnie i po małej rundzie znalazłem tam jakieś krople oleju. Wałek zmiany biegów suchy. Udałem się więc do serwisu Hondy, mówie, że chciałbym taki uszczelniacz, koleś otworzył program, wyskoczy rysunek elementów skrzyni i ... no właśnie, żadnego uszczelniacza tam nie było? Powiedział mi, że uszczelniacz musi być razem z łożyskiem. Nie bardzo chce mi się wierzyć. Nie ściągałem jeszcze zębatki, żeby sprawie się przyjrzeć. A za pierwszym razem nie zwróciłem uwagi. Więc pytam szanownych posiadaczy praktyków Afryki, jak to jest? Zapewne ktoś składał skrzynie, i może sobie przypomni, czy jest tam jakiś uszczelniacz? A jak jest to jakie wymiary :)? RD03 z silnikiem 650
http://zsf-motorrad.de/de/Ersatzteile/XRV750M-G
zobacz se na tą stronę, tam jest wsjo
Tak to wygląda na fiszce.
Więcej nie chodź do tego serwisu bo następny gościu powie ci , że ten wałek owinięty jest pakułami
SIMMERRING, 28X45X7 6,65 EUR
RD03 z silnikiem 650
25x45x7 - od 3-20zl
dam jeszcze nawet link gdzie kupić :)
http://www.stamar.home.pl/cgibin/shop?info=2057&sid=53edc271
Więcej nie chodź do tego serwisu bo następny gościu powie ci , że ten wałek owinięty jest pakułami
SIMMERRING, 28X45X7 6,65 EUR
dokładnie taki serwis należy omijać szerokim łukiem:)
Wszechnica wiedzy! Bardziej wyczepującej odpowiedzi nie mogłem dostac. Simering kupie i w najbliższym czasie wymienie. Koleś szukał tej części w orginalnym programie hondy, i pokazał mi ten sam rysunek co zamieścił Ramirez. Na rys.faktycznie uszczelniacza nie ma, ale sprawa i tak wydała mi się dziwna. Kazmir za to dostarczył odpowiedniego szkicu sytuacji. Wszystkim Wam wielkie dzięki za pomoc! Dodam tylko, że z moją Afryka jesteśmy obecnie na wyspie, i serwis w którym się informowałem znajduje się w Waterford w Irlandii. Jak ktoś poznał już wyspiarzy, to wie, że takie akcje tutaj to norma. Szybko diagnoza, rzadko kiedy właściwa. Ale za to nigdy nie tracą dobrego humoru i za to ich lubie :-) Pozdrawiam!
Bo patrzyles tak jak ja początkowo na układ wałka zamiast na blok silnika gdzie ten simmering jest. Kazmir podał dobrze prawie, tyle, że poknocił modele, bo nikt niedoczytał, że chodzi o RD03 :D
Ale się zbulwersowałem!!!
Nigdy nie pojadę do serwisu w Łoterford.
Już wole oddać do Blazy.
Choć to też ryzyko jest...
A dobrego humoru to ja nie tracę po flaszce...
Czego i wam życzę
Kishon u nas na tym forum rzeczy niemożliwe robimy od ręki na cuda musisz poczekać ....no góra dzionek:haha2:
Ps
Nad rozmiarem uszczelniacza nie zastanawiałem się tak mi się skopiowało...chodziło mi o pokazanie miejsca
Witam! Rozliczam się dzisiaj z zaległych spraw, więc wypada mi, też dodac tu kilka słów. Wałek zdawczy ostatecznie uszczelniłem. Wymieniłem jednak po drodze kilka simeringów. Pierwszy nie orginalny, ciekł. Po zamianie na made by honda, nie ciekł, ale krótko. Wałek niestety był już zużyty w miejscu zetknięcia z uszczelniaczem. Na oko nie wyglądał. Udało mi się znaleść uszczelniacz ze średnicą wewnętrzną o 1 mm mniejszą, kompletnie nie wypaliło. Ostatecznie trafnym rozwiązaniem okazało się zastosowanie uszczelniacza o wymiarach 25x45x10 (orginał 25x45x7), czyli nieco grubszego. Uszczelniacz pracuje teraz na zdrowej części wałka. Zamieniłem też sprężynke na nieco ciaśniejszą. To już tak w odruchu paniki, ale wydaje mi się, że niepotrzebnie. Spotkałem się też z opinią, że taki manewr przyspiesza zużycie wałka. No ale jak już założyłem i nie leci, to boje się dotykać!!
Odkopuję. Trochę dziś pohulałem i ku memu zdziwieniu u kumpla na kostce pojawiła się plamka pod afryką. Nie dało mi to spokoju i odrazu pocisnąłem do domu i rozebrałem motura. Oto co ukazało się moim okom:
http://fotozrzut.pl/zdjecia/0d0ed6cc4e.png (http://fotozrzut.pl/)
Wiadomo simering do wymiany.
Pytania:
1.Gdzie i jaki kupić? To że 28x45x7 wiem tylko w zwykłym sklepie czy orginał? A może szerszy 28x45x10 bo chyba takie są?
2.Czy wydłubię go tak poprostu i wepchnę nowy? Trochę wydaje się to banalne. :p
3. Może odrazu wymienić ten od biegów? Jakie jest jego oznaczenie?
4.Czy nie uważacie, że 20w50 pełny syntetyk to nie za żadki olej na leciwą afre?
Swoją drogą fajny se mam wałek, co nie? :D
Pozdro.
mishieck
20.03.2014, 20:33
20W50 to gęsty olej...
3. Może odrazu wymienić ten od biegów? Jakie jest jego oznaczenie?
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no=NjQwMzAyNA==
U mnie się pocił delikatnie, więc wymieniłem.
4.Czy nie uważacie, że 20w50 pełny syntetyk to nie za żadki olej na leciwą afre?
Jaki jest powód stosowania oleju o takiej lepkości?
http://www.kolegaberlin.pl/product-pol-5127-MOTUL-7100-4T-20W-50-1L.googleshoppingpl.html?gclid=CO6wgMfuob0CFe3ItAo dijwALQ a ten np? Przecież 20w50 występują odfull syntetyków do minerałów.
Jednak oleje mniej mnie interesują póki co bo zaleję takim jak był wcześniej. Skupmy się na innych podpunktach.
Olej jaki był zalany to 20w50 z firmy jmc półsyntety. Sorry za zamieszanie. A taka lepkość bo tak polecił mi poprzedni właściciel. :)
2) Simering wałka zdawczego nie ma innych zabezpieczeń (poza tym na dwie śrubki które już zdjąłeś). Wychodzi na zewnątrz, jednak na założonym wałku tej operacji nie robiłem. Wyjścia nie masz, działaj, wg mnie nie powinno być większych problemów ;)
Szybkie pytanie bo jadę po simering. Wałka zdawczego powinien być gładki czy kierunkowy? Drugie pytanie z gumy czy silikonu?
Jaro-Ino
21.03.2014, 08:57
weź stary na wzór to będą wiedzieć. A co do oleju to przestań katować sprzęt takim olejem. To nie H-D.
Nie chcę wydłubywać starego bo jeszcze bym pojeździł jutro :D A jak nie będą mieli to będzie stał moto do przyszłego tygodnia aż mi ściągną hondowski. Swoją drogą jakby z tego simeringu ciekło bezpośrednio na zębatke nie trzeba by łańcucha smarować :p
nie musisz wyjmować ... spisz tylko oznaczenia
weź corteco .... a nie inne byleco ....
i wymienisz w wolnej chwili ... bo tragedii nie ma
pozdrawiam
Ps z tego co pamiętam oznaczenie A to oznaczenie standardowego nadciśnienia ..... więc powinien być dostępny prawie wszędzie ..
Zamówiłem oryginalny hondowski za całe 20kilka zł i ten larsonowski z tourateh-a. Wszystko przyjdzie w jedno miejsce i koszt niecałe 30zł :D Tylko czas oczekiwania tydzień-najwyżej będę plamił :)
Zamówiłem oryginalny hondowski za całe 20kilka zł i ten larsonowski z tourateh-a. Wszystko przyjdzie w jedno miejsce i koszt niecałe 30zł :D Tylko czas oczekiwania tydzień-najwyżej będę plamił :)
nie touratech-a tylko tourmax, i to drugie to dokładnie to samo co oryginalny hondy. Tourmax nie produkuje niczego tylko zbiera towar od producentów, którzy robili podzespoły na 1 montaż dla HO YA KA SU, czyli cała japonia..
To drugie-miałem na myśli simmering dźwigni zmiany biegów.
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.