Zaloguj się

View Full Version : Rozruch na sprzęgle?


borunin
30.01.2009, 12:08
Witam, pytanko może banalne ale...:
Czy odpalanie motocykla na wciśniętym sprzęgle jest korzystniejsze dla silnika, tzn. podobnie jak w samochodzie zmniejsza jego się obciążenie podczas rozruchu:confused:
Dzieki

Dzieju
31.01.2009, 20:39
tak, jak chcesz się przekonać jak na zimno sprzęgło ciągnie to podnieś tylne koło na centralce i po odpaleniu na luzie puść sprzęgło.
Koło bedzie się obracać, oczywiście po rozgrzaniu/przemieleniu oleju przestanie.
Ja odpalam ze sprzegłem, w lato ma to mniejsze znaczenie.

Kazmir
31.01.2009, 23:38
Małe ale - pod warunkiem, że tarcze sprzęgła będą "rozklejone"

Dzieju
01.02.2009, 21:31
Oczywiście nie zaszkodzi za każdym razem odleić tarcz sprzegła przed odpalaniem.

borunin
01.02.2009, 22:20
Dzięki:)

rambo
01.02.2009, 23:07
Na syntetycznym oleju mi sie nie sklejajom :p

lukchol
01.02.2009, 23:19
Oczywiście nie zaszkodzi za każdym razem odleić tarcz sprzegła przed odpalaniem.

zapierdziela jak głupie, to fakt, jak przepalałem królowa podczas śniegów to próbowałem rozkminić dlaczego się tak dzieje(odpalałem na sprzęgle i później puszczałem) i rzeczywiscie jest jak piszesz; dopiero po rozgrzaniu staje. A teraz pytanie banalne; jak sie rozkleja tarcze sprzegla przed odpaleniem?:Sarcastic:

Pozdrawiam

blacha_świecie
01.02.2009, 23:30
A ja nie mam możliwości odpalenia silnika bez wduszonego sprzęgła :)

szwedzkikucharz
03.02.2009, 11:41
A teraz pytanie banalne; jak sie rozkleja tarcze sprzegla przed odpaleniem?:Sarcastic:


Wbity pierwszy bieg. Wcisnąć sprzęgło i w takim stanie pociągnąć nieco motocykl do tyłu. Poczujesz, że coś jakby puściło.

Dzieju
04.02.2009, 22:37
Na syntetycznym oleju mi sie nie sklejajom :p
Taaa, bo ześ do oleju dolał parafiny na poślizg..... to i się nie klajstrują ;) :)

EGON
05.02.2009, 06:13
Wbity pierwszy bieg.

drugi... tryb 2 jest tańszy... :D:D:D......... :haha2: ;)

kajetan
06.02.2009, 20:21
W drz i innych suzukach jest czujnik ktory uniemozliwia odpalenia sprzeta bez wcisnietego sprzegla.
Wedlug mnie, jest to kolejny element ktory może unieruchomic sprzeta gdzies w czarnej dupie. I z tego wlasnie powodu czujnik ten w mojej drztce zostal wywalony.
pzdr.

blacha_świecie
06.02.2009, 23:01
W drz i innych suzukach jest czujnik ktory uniemozliwia odpalenia sprzeta bez wcisnietego sprzegla.
Wedlug mnie, jest to kolejny element ktory może unieruchomic sprzeta gdzies w czarnej dupie. I z tego wlasnie powodu czujnik ten w mojej drztce zostal wywalony.
pzdr.
Nie wiem jak w Twojej, ale w mojej dr-ce ma to związek z dekompresatorem.

kajetan
07.02.2009, 00:22
Nie wiem jak w Twojej, ale w mojej dr-ce ma to związek z dekompresatorem.

A możesz dokladniej to opisac...

blacha_świecie
07.02.2009, 11:03
Dźwignią sprzęgła uruchamiam elektrozawór, który w momencie rozruch zmniejsza kompresję w cylindrze. Przy jednym cylindrze i 800 pojemności kompresja jest spora. Działa to mniej więcej tak. W momencie jak tłok idzie do góry to uchyla się zawór wydechowy (zmniejsza się kompresja). Tuż przed max górnym położeniem tłoka zawór się zamyka i następuje zapłon, po czym silnik odpala.

kajetan
07.02.2009, 11:38
Dźwignią sprzęgła uruchamiam elektrozawór, który w momencie rozruch zmniejsza kompresję w cylindrze. Przy jednym cylindrze i 800 pojemności kompresja jest spora. Działa to mniej więcej tak. W momencie jak tłok idzie do góry to uchyla się zawór wydechowy (zmniejsza się kompresja). Tuż przed max górnym położeniem tłoka zawór się zamyka i następuje zapłon, po czym silnik odpala.

No fakt, w bigu jest to dosc skomplikowana operacja, natomiast w drz wystarczy zmostkowac dwa przewody i po temacie.
3maj sie kolego i do zobaczonka gdzies w krzakach.
HEJ.
R

blacha_świecie
07.02.2009, 13:16
No fakt, w bigu jest to dosc skomplikowana operacja, natomiast w drz wystarczy zmostkowac dwa przewody i po temacie.
3maj sie kolego i do zobaczonka gdzies w krzakach.
HEJ.
R
Nie jest to wcale skomplikowane, po prostu, aby uruchomić silnik muszę wdusić dźwignię sprzęgła.

kajetan
08.02.2009, 09:36
Nie jest to wcale skomplikowane, po prostu, aby uruchomić silnik muszę wdusić dźwignię sprzęgła.


,,Wduszenie sprzegla,, nie wydaje mi sie skomplikowaną, operacją ;]
Problem, zaczyna sie wtedy, gdy ten oto czujnik z jakiegos powodu odmówi nam posłuszeństwa.