PDA

View Full Version : RD07 dziwne odg³osy


ziutek2002
30.06.2015, 17:39
Witam szanowne grono.
Postanowi³em poprosiæ o pomoc bo nie wiem ju¿ gdzie dalej szukaæ przyczyny wydobywaj±cych siê z pierwszego cylindra d¼wiêków.

Wiêc tak. Moje moto ma przejechane jakie¶ 87 tysi. Od pewnego czasu pojawi³y mi siê takie oto d¼wiêki:
https://www.youtube.com/watch?v=rJY3ja8rWWo
S³yszalne s± g³ownie na zimnym silniku, po rozgrzaniu nie s³ychaæ tego.
Co zrobi³em, od czego zacz±³em.
1.Kontrola luzów zaworowych :Ok (0,13 na ss±cych i 0,18 na wydechowym.
2.Kontrola ³añcuszka rozrz±du (jego najbardziej podejrzewa³em). Mam jak na zdjêciu:
http://www.fotosik.pl/u/ziutek2002/album/1792684
regulator 4,8 mm na jednym i tyle samo na drugim cylindrze - odrzuci³em podejrzenie lu¼nego ³añcuszka.

Mo¿ecie podpowiedziæ gdzie jeszcze zajrzeæ, co obejrzeæ bo jaj ju¿ ... :dizzy:

Dodam, ¿e z AT nie mam ¿adnych problemów. Odpala na dotyk, je¼dzi jak nale¿y, nie kopci, nie bierze oleju (odma czysta)...tylko ten odg³os.

Dzi¶ po pracy chce jeszcze odkrêciæ kolektor, mo¿e jaka¶ uszczelka???

Wszystkie sugestie mile widziane. Z góry dziêkujê :bow:

JarekAT
30.06.2015, 18:15
Sprawdzi³e¶ luzy zaworowe i ³añcuszki a nie sprawdzi³e¶ czy uszczelka na kolektorze ma przedmuchy? ;)
Przy takich odg³osach i uszkodzonej uszczelce przedmuchy powinny byæ wyczuwalne.

xtr
30.06.2015, 20:56
Syczy z kolektora

maciej33
30.06.2015, 21:25
Kolega ma racje ,
Podobnie brzmi jak.odpalisz bez kolektorow podlaczonych
Kup uszczelki i wymien ,starych nie zapomnij wyciagnac,czasami ciezko siedza

Misza
30.06.2015, 21:40
No ale to w koñcu o który d¼wiêk chodzi? O cykanie, o stykanie, o pukanie czy rzê¿enie? :D

ziutek2002
30.06.2015, 21:59
Dziêki ch³opaki za podpowiedzi. Zamówi³em ju¿ uszczelki kolektorów. Zaraz wracam do chaty i biorê siê za demonta¿.

--------------------------------------------------------------------------------------

Wczoraj po popo³udniówce do gara¿u i dzia³a³em dalej (obok skrzynka z piwem wiêc by³o sympatycznie)
Po godzince kolektor na zewn±trz. Uszczelki wyci±g³em z cylindrów. No i tutaj trochê smutek mnie ogarn±³. Na docisku kolektora tylnego cylidra widaæ delikatne okopcenie - jak najbardziej uszczelka delikatnie przepuszcza³a. Na pierwszym garze (tam gdzie s³ychaæ te stuki) uszczelka na pewno nie przepuszcza³a. Ma³o tego siedzia³a bardzo pewnie wiêc nie s±dzê aby ona by³a przyczyn± tych d¼wiêków.

Wszystko wyczy¶ci³em w³óknem i czekam za przesy³k±.
Dam znaæ jak posk³adam o efektach.

adoado0
01.07.2015, 15:48
Szczerze mówi±c to pierwsze co jak odpali³em filmik to albo dziura w wydechu albo który¶ kolektor niedokrêcony lub inna nieszczelno¶c wydechu. Rozumiem, ¿e w±tek dotyczy tego 'klepania'?

xtr
01.07.2015, 19:12
jak kolega usunie syczenie to bêdziemy dalej diagnozowaæ ;)

ziutek2002
01.07.2015, 20:59
Dziêki XTR, czekam za uszczelkami.

ziutek2002
06.07.2015, 21:40
Witam ponownie Pany.
Dopiero przyjecha³em po dalszym wypadzie AT wiêc szybciutko piszê jak wygl±da dalej temat.
Tak jak s³usznie zauwa¿y³ XTR sycza³o z jednego kolektora - ma³a nieszczelno¶æ(tylnego). Przed wyjazdem uda³o mi siê szybciutko wymieniæ te uszczelki ale tak jak siê spodziewa³em (zawsze mam ze wszystkim pod górkê :mur:) ten d¼wiêk wydobywaj±cy siê z silnika/cylindra nie znikn±³.

Uda³o mi siê nagraæ filmik zaraz po odpaleniu moto kiedy silnik zimny (s³ychaæ tam nieregularne cykniêcia nie wiadomo sk±d):

https://youtu.be/x96kgvSnER4

I po d³u¿szej je¼dzie kiedy cholernie rozgrzany (wtedy nie ma tego):

https://youtu.be/0u2x-aybs1U

Nie wiem ju¿ co dalej z tym robiæ, a nie d³ugo trzeba jechaæ dalej. Czy ³añcuszki rozrz±du przy wyci±gniêtym napinaczu 4,5 mm (poda³em wy¿ej 4,8 - na górkê) mog± powodowaæ takie odg³osy , czy s³yszalne s± dopiero jak osi±gn± swój limit równy 6,00mm???? Zawór??? Sworzeñ t³oka???
...a mo¿e to staro¶æ, ma w koñcu 23 lata i tak musi byæ...
Podpowiedzcie proszê /podajcie kolejn± wskazówkê gdzie dalej szukaæ.
Z góry dziêkujê :bow:

fassi
06.07.2015, 21:50
ssanie nie dziala na pierwszy gar i ma uboga mieszanke i spala stukowo co jakis czas. Dlatego to nieregularne.

Jakby regularnie to korba albo rozrzad stuka.

Wogole albo ten mikrofon taki nie ten tego bo to chodzi jak kosiarka :) Te syczenie pss pss to tak jest??

Sprawdz okopcenie swiec. Jak bedziesz odpalac na zimnym, wez mu skarpete jaka naciagnij na filtr powietrza (powietrze przyblokuj) i odpal i sprawdz czy stuka.

Jeszcze tak mysle o zaplonie. Jak silnik ma wczesny zaplon to wlasnie tak stuka. Kto krecil aparatem zaplonowym w maluchu ten wie. Za wczesnie mu iskra przychodzi na ten cylinder. Mozesz zamienic mu cewki przod tyl i na zimnym sprawdzic.

ziutek2002
06.07.2015, 22:03
Dziêki FASSI za podpowied¼. Jutro rozbieram. Fakt w zesz³ym roku wymienia³em króæce ssania na mosiê¿ne. Mo¿e co¶ siê podwiesi³o, mo¿e wtedy nie zwraca³em a¿ tak bardzo na to uwagi, a teraz s³uch mi siê wyostrzy³;) Z tym mikrofonem to jest tak jak piszesz, przeklamuje cholera i robi dziwne echo wiêc mo¿e dodatkowo wprowadzaæ w b³±d. Z tym zap³onem jeszcze trochê nie ja¿e (wiem o co chodzi z cewkami/co zrobiæ)tylko jak sam z siebie móg³ siê przestawiæ??? Hmm

fassi
06.07.2015, 22:36
Wsadz jutro skarpete albo czapke gestsza na filtr i odpal. Albo worek foliowy i przykryj mu wieksza polowe. Ale nie zalej silnika. Jak odpali to zaslaniaj tak dlugo az zacznie sie dusic. I sluchaj czy stuka. Przed rozbieraniem diagnozuj zanim porozkrecasz wszystko i nie znajdziesz feleru.

Z zaplonem jest tak ze gdzies cos nie dziala prawidlowo i moze bic iskre za wczesnie na przedni cylinder. Wez zapasowa swiece i powkladaj do kazdej fajki i pokrec silnikiem i patrz jak iskrzy. Mi kiedys w XT modul padl i mialem podobne objawy az w koncu padl do konca.

xtr
06.07.2015, 23:21
Co do stukania nie regularnego to mo¿e byæ ³anczuszek ale on by stuka³ nie zaleznie od temperatury osluchiwales moto na sciagnietej os³onie ? Masz stetoskop? bez stetoskopu bedzie ciezko dok³adnie zdiagnozowac

ziutek2002
07.07.2015, 22:21
Witam ponownie Panów.

Dzi¶ kolejny dzieñ poszukiwañ i tak, zacz±³em od:

1.Kontrola ¶wiec (wykrêci³em po jenej ¶wiecy z cylindra , te które znajduj± siê bli¿ej kolektora - prawa strona moto), przerwa na obydwu 0,85mm:

http://www.fotosik.pl/u/ziutek2002/album/1794709

Nie wiem na ile zdjêcia to oddaj± ale tak: Cylider FT ¶wieca trochê przykopcona ale nie najgorsza. Cylider RT kolor elektrody kawa z mlekiem (ró¿ni siê od tej na FT)

2.Kontrola ssania. Wykrêci³em i wywali³em wszystko na zewn±trz:

http://www.fotosik.pl/u/ziutek2002/album/1794711

Na pierwszym zdjêciu ssanie wy³±czone - widaæ jaka jest ró¿nica. Na drugim ssanie w³±czone - te¿ widaæ ró¿nice (1-FT, 2-RT)
Rozebra³em wszystko na czê¶ci pierwsze wyczy¶ci³em, nasmarowa³em smarem z dodatkiem MOS2. Przed wkrêceniem króæcy na p³ynn± gumê sprawdzi³em stan uszczelek zaworków - OK i skontrolowa³em ponownie pracê uk³adu ssania - teraz zaworki wysuwaj± siê i chowaj± tak samo BINGO!!! (oczywi¶cie przy sk³adaniu nale¿y pamiêtaæ o nieznacznej ale ró¿nej d³ugo¶ci linek dla FT i RT)

3.Kontrola pilotów mieszanki FT i RT.

Na FT mia³em ¶rubê wykrêcon± dok³adnie 2,75 - ustawi³em 2,5.
Na RT ¶ruba wykrêcona 2,5 - zostawi³em tak.

Posk³ada³em i odpali³em maszynê. Odg³osów raczej nie mog³em siê dos³uchaæ (ale to jeszcze skontrolujê jutro). Da³em siê Afri porz±dnie rozgrzaæ i pod³±czy³em wakuometry do kontroli(s³ychaæ jak wentylator pracuje czyli maszyna rozgrzana):

https://youtu.be/Kdl46bwTjdw

Synchro OK - nic nie regulowa³em.

Jutro odpalê i pos³ucham jeszcze raz na zimnym (choæ w tak± pogodê trudno mówiæ o zimnym silniku - gdy wchodz± do gara¿u wskazówka temperatury oleju ju¿ pokazuje 25 stopni...)

Dam znaæ czy co¶ siê zmieni³o.

a XTR - co do stetoskopu, mam ale taki typowy lekarski ale to chyba nie o ten chodzi :haha2:
U¿ywam prostszego (jak nauczy³ mnie dziadek) - ,,¶rubokrêt do ucha i pan s³ucha:D

Jutro wszystko bêdzie wiadomo:at:
Dziêki ch³opaki za wskazówki:bow:

fassi
07.07.2015, 22:40
Ziutek, zrob fotki makro tych swiec bo jak widze one maja bialy kolor czyli jedziesz na ubogiej mieszance czyli sa konkretnie wypalone (nie zniszczone).

Wjedz najlepiej afra na stacje lub warsztat i niech zmierza Ci tlenek wegla w wydechu i sie dowiesz jaki masz sklad mieszanki.

Z wysokim prawdopodobienstwem masz na zimnym spalanie stukowe, czyli mieszanka za uboga, czyli iglice podnies w gazniku i zakrec mu piloty o pol obrotu. Ale to po pomiarach CO.

DO jakiej swiecy Twoim najblizej?
http://www.maxrev.de/files/2014/04/zuendkerzen.jpg

http://file1.npage.de/010972/50/bilder/zuendkerzen2.jpg

ziutek2002
08.07.2015, 07:35
Hej FASSI.

OPTIMAL 1. (koronka gwintu delikatnie przybrudzona i jasne elektrody tak jak u mnie).

Fassi tak sobie teraz my¶lê, czy czasem te odg³osy (jak podejrzewasz spalania stukowego) to nie jest wina kiepskiej beny. Przyznam siê, ostatnio zatankowa³em Afrê 2 razy w jednym miejscu ko³o mojej wioski poniewa¿ jest blisko ale nie trzeba zsiadaæ z moto - go¶æ sam podchodzi i zalewa. Stacja nie ma najlepszej opini ale co tam my¶la³em przecie¿ to silnik z lat 80-tych - przetrawi wszystko.

Mo¿e podjadê dzi¶ na jakiego¶ Schella i zaleje go jak±¶ 98 lub wy¿ej????
Co my¶lisz???

xtr
08.07.2015, 07:56
napewno nie zaszkodzi:)

adoado0
11.07.2015, 09:17
Spróbowaæ mo¿na bo wy¿ejoktanowe paliwo redukuje spalanie stukowe, ale nie jest to rozwi±zanie na d³u¿sz± metê bo mnie te¿ wydaj± siê trochê przypalone te ¶wiece. Paliwo w tym silniku nie powinno powodowaæ spalania stukowego, nie wiem jakiej jako¶ci musia³oby byæ. Czasami zdarzy³o mi siê nalaæ do YZF450 z t³okiem hi-comp paliwa rzekomo 95 (stacja zadupiasta wiêc marne szanse, ¿e tyle mia³o) i nie by³o problemu, tak¿e tutaj chyba przyczyny bardziej szuka³bym w mieszance. Ga¼nik (dysze,iglice) masz ustawione fabrycznie?

bass
11.07.2015, 11:46
Chodzi jak normalna afryka z przebiegiem pod 300ty¶, klepi± zawory, s³ychaæ rozrz±d, sworznie ju¿ lata ¶wietno¶ci maj± za sob± i ³apie gdzie¶ lewe powietrze.

ziutek2002
13.07.2015, 13:21
Witam ponownie.
Po naprawie uk³adu ssania (wpis i zdjêcia wy¿ej) i równiutkim ustawieniu pilotów na 2,5 (jeden by³ 2,75) odg³os znik³ (dziêki FASSI !!!). Odpali³em moto na podejrzanej benie i wszystko OK. Po wczorajszym powrocie z d³u¿szej trasy równie¿ wszystko OK. Poje¿d¿ê jeszcze trochê i skontroluje ponownie ¶wiece.
Te wibracje czy jak to nazwa³ Misza ,,rzê¿enie’’ to tak jak XTR podpowiedzia³ - rezonans z os³ony silnika (³±czniki gumowe wymienione i jest OK)
Pozosta³y odg³osy kosza ale z tym na razie daje sobie spokój.
Dziêki Panowie!!!

ziutek2002
19.07.2015, 21:51
Dzi¶ wykrêci³em jeszcze i postara³em siê zrobiæ lepsze zdjêcia ¶wiec:
http://www.fotosik.pl/u/ziutek2002/album/1798129
My¶lê, ¿e s± OK.

fassi
19.07.2015, 21:55
Ziutek, w ryja trza dac, maszyna gada :)

A co z tym ssaniem? Bylo cos niedomknieta? Albo sie nie otwieralo? Jakas diagnoza?

A te swiece to jakies irydowki? Cieplota sie zgadza? Bo te irydy sa czule na zmiany mieszanki. Sprawdz czy sa to dobre zamenniki. U mnie chodza oryginalne swiece od 70000km i trawia wszystko.

Szerokosci Ziutek

ziutek2002
20.07.2015, 15:25
:)))...,, w ryja trza daæ '' znaczy nachlaæ ten tego napiæ siê:D

Fassi, to o co pytasz wszystko opisa³em w tym w±tku (wpis nr 15). S± tam zdjêcia i widaæ ró¿nicê na zaci±gniêtym i wy³±czonym ssaniu (króæce chwyci³em równiutko do rêki a zaworki.. - zobacz sam).

Na irydach NGK je¿d¿ê od 1,5 roku. ¯adnych problemów oprócz teraz tego (ale to bardziej s³uchowy temat)

Wszystko wskazuje na to, ¿e by³a to poprostu wina ssania :mur:

WIELKIE DZIÊKI ZA POMOC!!!

--------------------------------------------------

... tak swoj± drog± zakupi³em mirnik kompresji (czekam za przesy³k±), sprawdzê jeszcze ci¶nienia w cylindrach , od tak ¿eby wszystko by³o jasne...

Dzieju
24.07.2015, 06:52
U mnie chodza oryginalne swiece od 70000km i trawia wszystko.
Kamikadze.... ale jest ryzyko jest zabawa .....

ferolo
24.07.2015, 07:21
Ja tak czasem my¶lê ¿e fassi dosta³ afrê z wersji limitowanej i do¿ywotnio nie musi nic wymieniaæ :P

Dzieju
24.07.2015, 07:35
Do¿ywotnio czyli do koñca ¿ycia danej czê¶ci :)

fassi
24.07.2015, 09:16
Dzieju, lepiej bym tego nie ujal :D

Ferolo, to zadna limitowana. Po prostu nie macam czegos co dziala. Swiece wykrecam co jakis czas, zerkne i stwierdze ze dooooobre to jeszcze. Czasami jej sie zdarzy po deszczu odpalic na jeden gar, ale za chwilke odzywa sie drugi wiec po co to naprawiac?. Mam czasami wrazenie, ze im wiecej tymi ultradzwiekami sie myje, tym gorzej te motury chodza.

Afra to jedyny motur ktory jest ze mna w stanie wytrzymac, dlatego ma u mnie dozywocie

ziutek2002
24.07.2015, 14:06
Ja ju¿ te¿ niczego nie dotykam, wszystko chodzi, w³a¶nie wykona³em pomiar kompresji. Na zimnym jeden i drugi cylinder dobre 10at. Jak na 23 letnie moto z przebiegiem 90 tys (mo¿e 1..90 ty¶ - kto tam wie) uwa¿am, ¿e to dobry wynik...

zielony
24.07.2015, 22:47
fassi nie tyka afri hmmmm uhhhhhh a to ci±g³e s³uchanie i podkrêcanie to nic?

fassi
25.07.2015, 00:04
Dziejum, a co kamikadze w swiecach 70 000? Przeca 100 000km swiece wytrzymuja.

Przyznam sie ze istatnio regulowalem gaznik.... podkrecilem mu wolne obroty :D

Dzien jak co dzien, pali na strzala, parkuje pod chmurka i tak nudno od 7miu lat

Dzieju
25.07.2015, 05:55
A powiedz ile fabryka przewidzia³a przebiegu na ¶wiecach konkretnie w AT ?
¦wieca mo¿e i nawet 150-200tys przejechaæ tyle ¿e jak pêknie porcelanka to potem p³acz jest.

Co do nie robienia na si³ê jak dzia³a to generalnie podzielam zdanie.