PDA

View Full Version : Metzeler unicross


ramires
27.01.2009, 10:47
Wczoraj jak byłem w hurtowni natknąłem się na te kapcie.
Kurde, poza niskimi indeksami predkosci nie ma sie do czego przyczepić.

Kostka jest w 140/80/17 i 90/90/21
http://www.motorcycle-superstore.com/ProductImages/300/0000_Metzeler_Unicross_All_Terrain_Mx_Tire_--.jpg

Zastanawiam się, czy takiego Mietka nie dać na przód (a moze na tyl jako alternatywe dla Mitasa E-09).
Póki co na tył idzie u mnie C-02, ale korci mnie ta oponka.

Miał ktoś do czynienia z tymi kapciami? Przód jest całkiem całkiem i może być fajną alternatywą dla innych, mniej uzębionych kostek przednich.

Tak przednie oponki wyglądają w rzeczywistości

3848

Zając
01.02.2009, 19:21
Wyglądają apetycznie,Mam z przodu coś podobnego, tylko Mitasa, jazda mieszana i trzyma się świetnie. Tylko na zakrętach trzeba pamiętać że trochę wynosi na zewnętrzną. Ile te kosztują ???

ramires
01.02.2009, 20:54
Na oficjalny cennik czekam, ale cena dla forum powinna byc w granicy 190zl.
Tak jak mówie, czekam na cennik i na tylne opony tez. Dojdą w czwartek to podam cennik ich.

Bedzie je mial do testow Dandy w tym tygodniu. Niestety, jeden komplet póki co.
Opis zabawy niebawem.

czosnek
16.03.2009, 23:57
Bedzie je mial do testow Dandy w tym tygodniu. Niestety, jeden komplet póki co.
Opis zabawy niebawem.

Są już jakieś wieści z pola bitwy? Wielce mnie to ciekawi.

Adagiio
17.03.2009, 15:23
Trochę na niej pojeździłem zakładając ją na próbę na przód , tylko nie wiem do czego mam ją porównać ?
Do tych , do wszystkiego i do niczego takich jak TKC czy E09 itp. ?
Czy do tych do prawdziwej jazdy po krzokach ?

ramires
17.03.2009, 15:24
Adam, teren, nie asfalt, TEREN :)

czosnek
17.03.2009, 15:31
Adam, teren, nie asfalt, TEREN :)

Przyznam, że mnie akurat interesuję bardziej opinia nt. uniwersalności Unicrossów (czyli te od wszystkiego i od niczego ;) )

Adagiio
17.03.2009, 17:08
No dobra , jak bym dostał oponę GRATIS + późniejsze bonusy to napisał by taki zaj..ty test , jak w brukowcach o tematyce motocyklowej , ale musiałem se ją kupić , więc :

W porównaniu do tych pierwszych :
- mniej podatna na zapychanie w grząskim terenie
- lepsze boczne trzymanie ( ale bez przesady )
- mniejsza tendencja do uślizgów , bez ciągłego dociążania przodu , przy zmianie toru jazdy ( np. koleiny , lub nie regularne pofałdowania )
- zadawalająco trzyma na śniegu i podmokłych trawiastych łąkach
- dobra precyzja w utrzymaniu toru jazdy ( duży wpływ na to ma prędkość )
- na szutrze nie zauważyłem jakiś specjalnych zalet w stosunku do pozostałych z tej grupy .
Myślę że jest to dobra alternatywa na TKC , E09 , Karoo , dla osób poszukujących opony która posiada dobre właściwości do jazdy po krzokach .

Do jazdy po asfalcie są Anakee , Tourance , Scorpiony itp. , uniwersalność większości opon do wszystkiego i do niczego , kończy się wraz z utwardzona drogą ( szutrem ) .

Nie można jej porównać ( do tych drugich ) opon typu C lub EF , bo to zdecydowanie inne zastosowanie ( brak homologacji i bardzo szybkie zużycie 900-1000 km , stosując w Africe ) , zresztą sądzę że oprócz mnie i Pawła mało kto na tym jeździ w AT .

czosnek
21.03.2009, 22:32
Czy w takim razie połączenie tył: Mitas E09 i przód Unicross (pierwotnie myślałem o metzeler karoo) jest sensownym "uniwersalnym" rozwiązaniem? Szkoda, że nie ma wieści odnośnie używania całego kompletu Unicrossów.
Ps. Dlaczego nie ma tych opon na stronie producenta? wstydzą się ich czy jak ??

ramires
22.06.2009, 08:57
Tym razem ja się dołącze do opinii bo mam też to ustrojstwo na przodzie założone.
Dobre trzymanie na sypkich terenach, błoto całkiem całkiem a nawet fajnie, dobre samooczyszczanie. Nosi przy większych prędkościach. Jeździ mi się na tym dwa razy lepiej niż na E09. Ogólnie można polować gdzie się da na tą oponkę. Powinienem mieć jeszcze gdzieś do dostania dwie sztuki - nie ma co liczyć na produkcję 2009 - jest wstrzymana na ten rok. Najbardziej mnie ciekawi tył - ale z nim lipa coś jest bo dawno już go nie widziałem.

Puntek - wrzucaj swoje odczucia - też masz ją przecież.

puntek
22.06.2009, 09:37
no to ja też coś napiszę ...
- bardzo dobre oczyszczanie na błocie
- wysokie kostki na pochyłych błotnych przejazdach trzymają jak kolce na lodzie ( tam gdzie wcześniej w anakach spływałem teraz nie ma problemu)
- w kopnym mokrym piachu doskonale trzymają tor jazdy i jeśli dupa ci biega na boki o przodzie ni musisz myśleć
- tam gdzie normalnie jedziesz na dupie i nogami się podbierasz, możesz stać na podnóżkach i balansować ciałem ( np ciasne zakręty w piachu)
- kompletnie nie nadaje się na asfalt - zakaz hamowania przodem na asfalcie, koła w blok w sekundę , a że kostka to cię na boki wyniesie - zaliczyłem glebe na rondzie właśnie przez hamowanie przodem
- jak założysz na motonga obie kostki ( znaczy przód unicross i tył TKC) to na asfalcie masz wrażenie jakbyś stracił stabilne zawieszenie
- w terenie nie ma to żadnego znaczenia ( ale jak ja pierwszy raz zalożyłem kostki to zacząłem się zastanawiać żę coś z zawiechą miałem - asfalt)

Ogólnie mpje subiektywne odczucia:
- doskonała na teren
- trawę też przeżyje
- nie nadaje się na asfalt i szkoda bo szybko się skończy

Pils
12.02.2019, 21:36
Minęło 10 lat...
Jakieś ostatnie opinie. Kto ma? Kto jeździ? Jakie przebiegi? Jakies porownanie z podobnymi oponami?