View Full Version : Yamaha RALLY
zbychu 750
17.05.2015, 08:12
Witam
Od pewnego czasu z córką pracujemy nad Yamahą którą kupiłem za bezcen po szlifie . Efekt na dzień dzisiejszy
http://images70.fotosik.pl/882/15ebb8b1a5406014m.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/15ebb8b1a5406014.html)http://images69.fotosik.pl/883/4018f9b85be68073m.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4018f9b85be68073.html)http://images69.fotosik.pl/883/c6dd1734a0b50117m.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c6dd1734a0b50117.html)http://images70.fotosik.pl/882/cac444b7ef60268dm.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cac444b7ef60268d.html)http://images70.fotosik.pl/882/051ec7dbdd8653bfm.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/051ec7dbdd8653bf.html)http://images70.fotosik.pl/882/1d596aedab12c457m.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1d596aedab12c457.html)http://images67.fotosik.pl/884/0c33e4da59db6500m.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0c33e4da59db6500.html)http://images68.fotosik.pl/883/a23290ec2a71949am.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a23290ec2a71949a.html)
Zostało jeszcze masę pracy przed nami ale tez przeróbki są kolosalne .
Pozdr.
P.S . Nie wiem co się stało ze nie ma zdjęć ?
zbychu 750
17.05.2015, 09:49
Dlaczego Koszmarek ?
zbychu 750
17.05.2015, 10:14
Jak najbardziej prawo lewo hihi
Dlaczego Koszmarek ?
Nie przejmuj sie. Moje poczucie estetyki nie jest najwyzszych lotow. A juz napewno pozostaje niewytlumaczalne.
zbychu 750
17.05.2015, 10:38
Lepi :Thumbs_Up:
Nawet będę się cieszył jeśli ktoś doda słowo krytyki , zawsze będzie cos jeszcze do przemyślenia i ewentualnej poprawki
Widzę że z Poznania jesteś , zawsze możesz wpaść i zobaczyć na żywo , już jedne odwiedziny z forum miałem .
Pozdr.
Nie w moim guście całkowicie, ale jedno mnie ciekawi, czy jak siedzisz to przez tą owiewkę coś widzisz, czy musisz poginać na stojąco cały czas?
zbychu 750
17.05.2015, 10:53
Siedzenie jest dość wysoko osadzone a po za tym szyba doszła więc widoczność będzie . W Afri miałem wysoką szybę i czarną w KTM LC4 640 też wysoka i czarna więc już jestem przyzwyczajony.
Pozdr.
Oszkur... XD
Mala tenera to strasznie wytrzymały i wyrozumiały sprzęt, ale że ta Twoja jeszcze sie nie wzięła i nie uciekła nocą.. ;D
Proszę napisz parę słów o światłach...
zbychu 750
17.05.2015, 13:38
Światła to dwie soczewki jedna z przesłoną druga bez . Bez jest od BMW a z przesłoną jest od Seata bodajże ale pewien nie jestem bo znajomy przywiózł z Niemiec szrot. Sterowanie przesłoną wszystko jest i działa , gorzej z mocowaniami ale myślę nad tym by była jakakolwiek regulacja ustawienia tych świateł. Postojówki będą z boku zaraz przy soczewkach jeszcze nie mam pomysłu od czego je zassać ale cos wymyśle , chyba że ma ktoś jakiś pomysł to słucham i z góry dziękuję .
Pozdr.
Te proste linie już źle wyglądają, ale to co jej zrobiłeś nad światłami :(. To zdecydowanie nie może się podobać. Przytłacza maszynę.
A wystarczyło czerpać z historii malej XTZty
http://xtz.club.france.pagesperso-orange.fr/XTZa-club.jpg
Przepraszam, bez urazy ;) Nie każdemu ma się podobać, tylko Tobie :) ale mi na razie przypomina taki projekt:
http://autochunk.com/wp-content/uploads/2012/08/Lamborghini-Reventon-replica.jpg
Myslę że powinieneś zaniechać tego projektu przedniej czaszy.
Na razie wygląda to źle...nie wiem jaki bedzie koniec ale wydaje mi się że i tak nie bedziesz po czasie z tego zadowolony.
Lucky Luke
18.05.2015, 09:38
szkaradne to strasznie i wygląda bardzo ciężko
Byłoby coś z tego jeszcze, tył całkiem spoko wyprofilowany. Przód jest ciężki wizualnie przez tą owiewko-szybę i dużą powierzchnię boczną. Ja bym to uciął tak jak na rysunku albo coś w ten deseń i doszlifował tu i ówdzie :)
55214
No..albo byle owiewka rejli zamiast.
a może zamiast kombinować nie bardzo będąc pewnym wyniku...kup plastikową z plastbika za 250 zł...wyjdzie taniej i lepiej.
Wiem tez ze czasem jak sie człowiek napali na projekt...nic nie dociera...a potem siada ...patrzy...cieszy się...a jak odpocznie ...mówi qrwa nie wyszło
Tomas_XRV
18.05.2015, 10:50
Nie jestem hejterem ale na prawdę dziwnie ta czacha wygląda jeszcze z tym oknem tak trochę jak akwarium
a co tam, powiedziec trzeba wprost: na oko jest to jeden wielki blad stylistyczno-ergonomiczny, lubie jednak jesli ktos probuje i za to: bilet do lozy pozytywnie zakreconych.:)
teddy-boy
18.05.2015, 11:21
Podziwiam checi i zajawke.
Nie kupuje jednak tego projektu ktory jest ciezki, bez zadnych zasad, estetyki itd.
Moze faktycznie posluchaj glosow kolegow i nie wywazaj juz otwartych drzwi
szynszyll
19.05.2015, 15:17
czepiacie sie. male orły tez nie sa ladne zaraz po wykluciu sie. trzeba projekt skonczyc, dac efektowne malowanie i wtedy oceniac. narazie to jest patykiem na wodzie wszystko malowane. najwazniejsze i tak beda wlasciwosci trakcyjne, ergonomia, hamulce, swiatla itp.
zbychu 750
19.05.2015, 17:01
Witam
Tak jak pisałem wcześniej dużo pracy jeszcze przede mną szlifowanie docinanie itp.
bicio - tak jak narysowałeś , doły miały być podcięte tylko po prostu jeszcze na foto tego nie było . Wiem że wygląda to nie za ciekawie jeszcze z ta czaszą ale tak jak napisałem wcześnie , wszystko do przemyślenia a i wasze rady i opinie się przydadzą i na pewno wyciągnę jakieś wnioski . Czekam aż łazęga banditos wróci z wypadu , on widział to na żywo to może uspokoi was co do tego projektu .
Tak apropo czy może mi ktoś zmierzyć chłodnice oleju od yamahy xt600z albo od Afry ? z góry dzięki wielkie .
Pozdr.
szymon25
19.05.2015, 17:15
mi tam sie podoba :) jest taka niepowtarzalna... :)
Hej,
Wymiary (max) malej chlodnicy od yamahy xt 600 (wiec nie Z, a np od 34l) to 200x80x30 mm.
Z modelu Z mogę pomierzyć i dokładnie zwymiarowac dopiero jak będę w domu bo mam akurat taka u siebie - pewnie ok soboty :) ale jest sporo dluzsza niż ta od 34l.
zbychu 750
20.05.2015, 17:49
O dzięki ci wielkie , czyli trzeba poszukać gdzieś takiej od 34l
Na moje oko to ori chłodnica cieczy sie nie zmieści pomiędzy te płyty karton-gips. Chyba, że kombinujesz jakiś zamiennik. Bo silnik to zostaje 660?
zbychu 750
21.05.2015, 17:48
Prince chłodnica zmieściła się bez większych problemów tylko mocowanie musiałem wypośrodkować bo oryginalnie jest bardziej z lewej strony ( patrząc od przodu moto)
banditos
28.05.2015, 23:48
Prince chłodnica zmieściła się bez większych problemów tylko mocowanie musiałem wypośrodkować bo oryginalnie jest bardziej z lewej strony ( patrząc od przodu moto)
Witam
Tak jak pisałem wcześniej dużo pracy jeszcze przede mną szlifowanie docinanie itp.
bicio - tak jak narysowałeś , doły miały być podcięte tylko po prostu jeszcze na foto tego nie było . Wiem że wygląda to nie za ciekawie jeszcze z ta czaszą ale tak jak napisałem wcześnie , wszystko do przemyślenia a i wasze rady i opinie się przydadzą i na pewno wyciągnę jakieś wnioski . Czekam aż łazęga banditos wróci z wypadu , on widział to na żywo to może uspokoi was co do tego projektu .
Tak apropo czy może mi ktoś zmierzyć chłodnice oleju od yamahy xt600z albo od Afry ? z góry dzięki wielkie .
Pozdr.
Wrócił i uspokaja;)
Zbychu ma za duzo czasu i kartonów wszelakich. Zamiast sprzedać je na makulature, przykleja na moto próbujac za wszelka cene zrobić z yamahy afryke;)
Jak dla mnie troche za dluga ta owiewka i boczki.
W terenie slabo to widze:umowa:
Szacunek za zaangażowanie i checi:bow:
witaj Zbyszku
tu Konrad z Krosna rozmawialiśmy kiedy o xtz rally oto moja sztuka
http://http://www.xtzclub.pl/threads/12274-xtz-660-Rally?p=157553#post157553
http://http://www.xtzclub.pl/threads/12274-xtz-660-Rally?p=157553#post157553
madafakinges
25.09.2015, 09:43
Nire widać zdjęć podeślij linka.
http://www.xtzclub.pl/threads/12274-xtz-660-Rally
tym jade na integracje do Sanoka więc sie zobaczymy
konymk1 wklej normalne zdjęcie - nie mam konta na tamtym forum - pozdrawiam
http://www.xtzclub.pl/threads/12274-xtz-660-Rally
tym jade na integracje do Sanoka więc sie zobaczymy
hamulce będą? :)
może trochę kiepsko widać na tych zdjęciach przez "rybie oko", tył jakby trochę za nisko. Będzie wyżej?
AmberBamber
25.09.2015, 15:15
jak się zdjęcia dodaje??
O tak
hamulce będą? :)
może trochę kiepsko widać na tych zdjęciach przez "rybie oko", tył jakby trochę za nisko. Będzie wyżej?
koło tarcza zacisk już idzie więc lada dzień będzie i hampel
jeżdżę tak 2 miesiące i odzwyczaiłem się chociaż na podjazdach jest mega ciężko...
zbychu 750 ma patent na postawienie go wyżej mam nadzieje że przez zimę to ogarnę i inne szczegóły których jest masa :dizzy:
Najprościej wsadzić dystans pod tylny amor - do Trampków kiedyś ktoś robił taki patent
Nida sie. Próbowałem podwyższyć swoją na amorze. Inna sprawą jest to że w przeważającej większości sprężyna jest uklepana i od jakiegoś czasu szukam firmy która RZETELNIE dorobi partię nowych sprężyn do tenerek 660 według danych serwisowych. Dopisywajka na forum które podał konymk1
Nida sie. Próbowałem podwyższyć swoją na amorze. Inna sprawą jest to że w przeważającej większości sprężyna jest uklepana i od jakiegoś czasu szukam firmy która RZETELNIE dorobi partię nowych sprężyn do tenerek 660 według danych serwisowych. Dopisywajka na forum które podał konymk1
zbychu 750 opowiadał mi przez telefon kiedyś że trzeba przespawać i wzmocnić górne mocowanie amora i że jest to jedyny sposób ale nie wiem jak się zabrać do tego muszę go poprosić o foto relacje przeróbki.
swoją drogą chyba nie odwiedza już tego tematu jak przeczytał kilka postów na temat jego tenery, a ja mam jeszcze tyle pytań co do modyfikacji
swoją drogą o gustach sie nie dyskutuje i tyle
Nie no. O gustach sie dyskutuje najwięcej. Ja mam brzydką świnkę i nikt mnie nie przekona ze ona ładna jest. Ale pogadać może ;)
Z tym mocowaniem to nie wiem czy tak do końca bo próbowałem na zdjętym amortyzatorze. Po prostu w pewnej chwili wahacz już niżej nie pójdzie- i to wcale nie jest tak ze za chwilę, tylko na nowej sprężynie jest chwilka i już. Przyjrzę się w poniedziałek w pracy bo akurat mam rozebraną do remontu góry.
Nie no. O gustach sie dyskutuje najwięcej. Ja mam brzydką świnkę i nikt mnie nie przekona ze ona ładna jest. Ale pogadać może ;)
Z tym mocowaniem to nie wiem czy tak do końca bo próbowałem na zdjętym amortyzatorze. Po prostu w pewnej chwili wahacz już niżej nie pójdzie- i to wcale nie jest tak ze za chwilę, tylko na nowej sprężynie jest chwilka i już. Przyjrzę się w poniedziałek w pracy bo akurat mam rozebraną do remontu góry.
zbychu górą przesuną o 1,5 cm a koło opadło o kilka w dół i to wystarczy żeby zrównać z podniesionym przodem
Tylko czy aby tez nie miał "siadnętej" sprężyny. Gdybym u siebie przesunął mocowanie w gorę o 1,5 cm wszedłby mi prawie nieużywany amor od starej XT600 (tej dużej) ale czy by to podniosło motocykl to nie sądzę. A taki zabieg uznałem za ryzykowny. Zostawiłem takie rozważania na później- może wyższy profil opony, może felga 18. Może trafi się jakiś fajny amortyzator od czegoś.. W silniku coś dłubałeś czy ori?
madafakinges
26.09.2015, 08:47
Czasza wyszła Ci ładnie i moto nabrało bojowego wyglądu, ale ten zawias od strego ktm to prehistoria, już lepiej było włożyć przód od tts/ttr.
Nie chcę Cie martwić, ale puszczony w ten sposób wydech przy mocnym dziczeniu może spowodować albo mocną wgniotkę w wydechu, albo ujebanie zacisku. Dedykowane wydechy do tenerek i XT są profilowane tak, żeby być w poziomie. Nie bez powodu. W ostatni weekend przeciorałem znajomych z nieco większymi prędkościami w offie, dwóch ma puszczony w ten sposób wydech (też nie dedykowane) i udało się im dobić tyłem do samego końca (nie jest to trudne). W jednym przypadku aluminiowy wydech został ładnie wgnieciony do środka, a w drugim mocny kwasiak okazał się być mocniejszy od jarzma zacisku i moto wracało do domu bez tylnego hebla.
Tylny amor z XT600 to słaby pomysł, bo przełożenie kiwaczki w XTZ660 jest zupełnie inne. XT600Z Tenere oryginalnie ma sprężynę 85Nm, a XTZ660 120Nm. Zupełnie inne jest więc i tłumienie amorków - ten z XT600 nie wyrobi z taką mocną sprężyną. Najlepsze co można zrobić, to włożyć dedykowanego w pełni regulowanego Wilbersa/HyperPro/itp i ew. przespawać górne mocowanie, jeśli będzie za nisko. Ale lepiej po prostu włożyć 18" z XT600 3AJ/2KF (pasuje 1:1) i oczywiście sprawdzić, czy przy pełnym dobiciu opona nie zdemoluje nadkola. U mnie z ohlinsem z TT600S jest z tyłu na kole skok chyba z 350mm, więc mimo, że jest wyżej, to pod obciążeniem udało mi się mocniej dobić ma tyle, że opona oparła się o nadkole. Warto więc sprawdzić takie zmoty żeby później nie podetrzeć się bieżnikiem :D
A co to za lagi ze starego ktma podobno?
madafakinges
26.09.2015, 11:55
Po czerwonej piaście poznaje, że to są stare wp40 od ktm sprzed połowy lat 90.
Tylny amor z XT600 to słaby pomysł, bo przełożenie kiwaczki w XTZ660 jest zupełnie inne. XT600Z Tenere oryginalnie ma sprężynę 85Nm, a XTZ660 120Nm. Zupełnie inne jest więc i tłumienie amorków - ten z XT600 nie wyrobi z taką mocną sprężyną.
Odwrotnie amor został z XTZ a sprężyna wjechała z XT600. Nie ma różnic wymiarowych, materiału, skoku - wszystko takie samo. Jedynie to, że nie jest uklepana i motocykl pod obciążeniem nie opada. Jeśli chodzi o amortyzatory, to XT i XTZ są już inne i tu podmianka wymagałaby rzeźbienia w ramie albo amortyzatorze.
Wg danych producenta XTZ660 ma sporo mocniejszą sprężynę. Nawet XT600E ma mocniejszą od cięższej XT600Z. Do swojego ohlinsa wrzuciłem właśnie sprężynę z XT600E, zdaje się 95Nm.
Nie chcę Cie martwić, ale puszczony w ten sposób wydech przy mocnym dziczeniu może spowodować albo mocną wgniotkę w wydechu, albo ujebanie zacisku. Dedykowane wydechy do tenerek i XT są profilowane tak, żeby być w poziomie. Nie bez powodu. W ostatni weekend przeciorałem znajomych z nieco większymi prędkościami w offie, dwóch ma puszczony w ten sposób wydech (też nie dedykowane) i udało się im dobić tyłem do samego końca (nie jest to trudne). W jednym przypadku aluminiowy wydech został ładnie wgnieciony do środka, a w drugim mocny kwasiak okazał się być mocniejszy od jarzma zacisku i moto wracało do domu bez tylnego hebla.
Tylny amor z XT600 to słaby pomysł, bo przełożenie kiwaczki w XTZ660 jest zupełnie inne. XT600Z Tenere oryginalnie ma sprężynę 85Nm, a XTZ660 120Nm. Zupełnie inne jest więc i tłumienie amorków - ten z XT600 nie wyrobi z taką mocną sprężyną. Najlepsze co można zrobić, to włożyć dedykowanego w pełni regulowanego Wilbersa/HyperPro/itp i ew. przespawać górne mocowanie, jeśli będzie za nisko. Ale lepiej po prostu włożyć 18" z XT600 3AJ/2KF (pasuje 1:1) i oczywiście sprawdzić, czy przy pełnym dobiciu opona nie zdemoluje nadkola. U mnie z ohlinsem z TT600S jest z tyłu na kole skok chyba z 350mm, więc mimo, że jest wyżej, to pod obciążeniem udało mi się mocniej dobić ma tyle, że opona oparła się o nadkole. Warto więc sprawdzić takie zmoty żeby później nie podetrzeć się bieżnikiem :D
u siebie mam tak puszczony wydech że tylko jest lekko otarty przez kostkę
nie wiem czy da radę podetrzeć się bieżnikiem muszę zobaczyć filmik jak ląduje po skoku na torze
z tą 18 to ciekawy pomysł testuje ktoś?
Nie przeczę. Nie wiem z którego to XT pozyskałem sprężynę z amora ale wiem, ze to była stara duża XT z nikłym przebiegiem rozebrana na części ponad 15 lat temu. Z dużym baniakiem i jedną lampą. I nawet jeśli ma 90Nm to i tak wychodziłoby, ze moja miała pewnie coś koło 70. Tak -strzelam bo pod tą przeszczepioną z rozkręconą nakrętką napięcia wstępnym moto nie opada pod ciężarem moim i jej. A poprzednio opadała ze skręconym na maksa napięciem pod samym własnym ciężarem.
Właściwie wszystkie XTZ jakie oglądałem tak miały- co po mojemu wskazuje na to, że we wszystkich przez te ćwierć wieku sprężyny tracą sporo ze swoich fabrycznych parametrów;) Wymiana u mnie to był eksperyment z tego co miałem pod ręką. Docelowo szukamy wytwórcy sprężyn zgodnych z danymi. I nie jest łatwo. Wszyscy chętnie dorobią i sprzedadzą ale nikt nie udokumentuje parametrów wyrobu.
Po czerwonej piaście poznaje, że to są stare wp40 od ktm sprzed połowy lat 90.
ale nie ma porównania z lagami od tenery
upside down od egs 250 sprzed połowy 90
po serwisie, olej 10W spisują się świetnie
tylni amor wybiera super i nie chce go zmieniać...
swoja drogą to zmieniłeś AT na KTM? jedziesz na integracje do Sanoka?
madafakinges
28.09.2015, 07:00
Pewno że się wybieram.
zbychu 750
28.11.2015, 08:20
Przy odrobinie czasu wkleję więcej zdjęć :D
Lucky Luke
29.11.2015, 12:17
Schemat malowania n prawdę ładny.
AmberBamber
29.11.2015, 12:55
Czekam na końcowy efekt :)
Z brzydkiego kaczątka może być ciekawy myśliwiec Dartha Vadera :)
Wklejaj więcej zdjęć.
Więcej zdjęć więcej zdjęć, wygląda kozak, szacun zbychu
zbychu 750
11.02.2016, 19:54
Witam
Teraz zwracam się z prośbą o pomoc w rozwiązaniu problemu :bow:
1. Cholernie ciężko zapala nie wiem dlaczego dopiero spuszczenie paliwa z komory pływakowej pomaga tak jak by zaworek iglicowy się zacinał?
2. Zawory wyregulowane według serwisówki i strzela w wydechy a od czasu do czasu oddychnie sobie w gaznik
3. Nie równo pracuje obroty falują , dodam ze wszystko szczelne nie ma mowy o fałszywym powietrzu
4. Gazniki wyregulowane wyczyszczone
Porsze o porade bo zaczyna mi brakować pomysłów
Pozdr.
Mała XTZ 660 ma dwie " furie" . Pierwsza to boczne plastiki. A druga to właśnie gaźnik. Osobiście nie miałem z gaźnikiem w tenerce nigdy najmniejszego problemu ale wiem ze gdy jest już wyeksploatowany to potrafi być meczący.
Na początek zasiliłbym grawitacyjnie bez udziału pompy. Następnie sprawdził poziom w komorze pływakowej( bo i tak wypadałoby). Później poszukał przyczyn w nieszczelności układzie np, ssania, dolotu, osi przepustnicy itd.
zbychu 750
18.02.2016, 20:52
Jutro zakładam gazniki, jeszcze raz regulacja zaworów dla pewności. Wszystkie podciśnieniowe wymienione zobaczymy teraz.
zbychu 750
06.03.2016, 17:14
Jutro odbiór siedzenia od tapicera i praktycznie koniec :)
61233
zbychu 750
06.03.2016, 17:21
Prince bolączką okazała się membrana pompy paliwa , podciśnieniem dostawało się paliwo do ssącego omijając gaźniki :( Nowa już dorobiona i świetnie pracuje dwa tygodnie przeleżał materiał w benzynie i zero reakcji więc pozostało tylko wyciąć i skręcić pompę .
Będziesz płakał i szukał kawałków plastików po pierwszej glebie
Szacun za robotę i chęci a mnie akurat z Harleyem się skojarzyło przy tym byczym przodku....
zbychu 750
20.03.2016, 17:14
Trochę po latane :)
borys609
20.03.2016, 19:25
Szacun za upór i wysiłek! Jak się zawias sprawuje?
Wysłane z ajfona..
zbychu 750
20.03.2016, 20:44
Dzięki Borys
Zawias przód rewelacja świetnie wybiera trochę za mocno nurkuje przy chamowaniu ale to albo regulacja abo ciut gesty olej zaleje. Tył amor chyba gazu nie ma nie wiem gdzie dać do nabicia bo miękki strasznie i tak hm pływa. Jak widać po glebie plastiki całe więc niczego nie zbieralem. Dzięki tym co służyli dobra radą, teraz może Wr :)
Pozdr.
Malowanie robi 3/4 roboty. Fajnie wygląda. Na zawias możemy sie umówić. Silnikowo, gaznikowo jakieś modyfikacje były?
czarekszo
22.03.2016, 12:49
Fajne moto :Thumbs_Up: z przodu trochę kurczaka przypomina, w sam raz na Wielkanoc :Thumbs_Up:;)
Na stojąco to pewnie nawet drogę widać.
takim sprzetem, gdy zapitalasz 160 po puszczy, na kola nie patrzysz:)Na stojąco to pewnie nawet drogę widać.
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.