PDA

View Full Version : Silnik w mojej Afryce cos nie teges.


teddy-boy
11.05.2015, 09:47
Panowie, Panie,
CHyba mam problem. Moja Afre serwisuje regularnie, co ciekawe u ludzi forumowych. I Od jakiegos czasu cos jest chyba nie teges a nodawno calkiem przechodzila spory przeglad.
Zapala na ssaniu zawsze na jednym garze, drugi dolacza po chwili.
Jak juz jest nagrzana to zatrzymujac sie na swialach, obroty zatrzymuja sie czasai na poziomie 1000, a czasami na 1500 i po chwili opadaja.
A co najgorsze - sa momenty kiedy silnik na 1/4 sekundy "zwiesz sie", dlawi, czuje i slysze ze na ten ulamek sekundy przygasa. Jesli jade - mija i jade dalej, jesli akurat zatrzymuje sie - potrafi zgasnac, lub przygasnac.
Wkurwia mnie to, juz pare osob ogladalo moje cudo i niy wszystko jest OK, ale nie wydaje mi sie ze tak byc powinno.
Czy powinno i mam do tego przywyknac?

Mhv
11.05.2015, 10:02
Nie powinno, coś jest nie w porządku. Jeśli serwisujesz u kogoś i on zna ten motocykl/robił go ostatnio to do niego się udaj i jest większa szansa że on coś znajdzie niż koledzy przez internet.
Wygląda na problem układu zasilania (paliwo + powietrze). Linki ssania i gazu, gaźniki, etc., ale mogą być też inne powody, może być ich kilka.

Zet Johny
11.05.2015, 10:05
U mnie coś podobnego się działo po myciu motora. Na wolnych obrotach tracił na jednym garze pracę. Okazało się że kable wysokiego napięcia dostają przebicia. Ciekawe co u Ciebie będzie?

Mhv
11.05.2015, 10:16
Można zrobić test 'węża' na pracującym silniku i zobaczyć czy zareaguje:)

teddy-boy
11.05.2015, 10:20
Nie wiem co to test weza?
Problem mam jeszcze taki, ze nie zawsze narzedzia i wiedza jakie mam w garazu pozwalaja mi na zrobienie wszystkiego.
Kto mi to w Warszawie?

ferolo
11.05.2015, 11:12
miałem tak samo jak pisał zet winą były przewody wn te same objawy

teddy-boy
11.05.2015, 11:30
Hh, przewody to powinienem dac rade wymienic sam?
TO moze zaczne od tego i sprawdze czy nadal tak bedzie
Macie jakies polecane? sprawdzone? Co kupic?

Zet Johny
11.05.2015, 11:38
Sprawdzić możesz bardzo łatwo. Zapalasz moto w ciemnym pomieszczeniu i patrzysz czy są jakieś fajerwerki w okolicy kabli. (zbiornik najlepiej zdjąć).

teddy-boy
11.05.2015, 11:42
W sumie mysle ze wymiana kabli i tak by sie przydala,
bo kto i kiedy je wymienial, tego nikt pewnie nie wiem,
Zminiane byly swiece ale kable nietykane chyba.
Sa jakies zestawy? Jakie kable kupic?

Mhv
11.05.2015, 11:48
No karwa..:)
O warsztatach w Warszawie jest co najmniej jeden temat.
O przewodach też jest temat (świeży), przewody składają się z kilku elementów. Szukaj..jest opisane.
Test węża (terminologia 4x4:)) polega na polaniu wodą elementów układu zapłonowego na pracującym silniku w odpowiedni sposób i obserwację czy ma to wpływ na jego pracę.

Edycja - jak pisze Zet, polewasz np. zraszaczem i oglądasz czy są 'pajączki elektryczne'

teddy-boy
11.05.2015, 11:51
O warsztatach w Warszawie to moge Ci kolego sporo napisac, zwlaszcza o tych kultowych polecanych. Ich kultowosc polegala na kultowo wysokiej fakturze, a poprawialo po nich kolejnych dwoch, wiec juz nauczony w praktyce wole jedna ale ogarnieta w temacie osobe.

Mhv
11.05.2015, 12:06
Drogi Kolego, skoro się już tak do siebie zwracamy:o
Przypominam sobie Twój wątek dopiero teraz. Jest kilka dobrych warsztatów, namiary dostałeś wcześniej.
Tak czy inaczej powodzenia.

teddy-boy
11.05.2015, 12:13
Zaczne od tych przewodow, bo faktycznie wszystko inne bylo porobione a zdaje sie ze przewody moga byc jeszcze fabryczne. Zobacze czy to cos da.

Zet Johny
13.05.2015, 07:38
U mnie skończyło się na wymianie fajek i świec przy okazji.
Może ktoś ma zdjęcia jak wymieniał kable wysokiego napięcia. Jak rozwiązujecie problem w okolicy cewki?

Franz
13.05.2015, 09:02
linki ssania

teddy-boy
13.05.2015, 09:03
Sprawdze wszystkie wasze tropy. Zaczniemy od wymiany przewodow WN i przegladu ssania.

slafo
13.05.2015, 09:36
sprawdź najpierw ssanie, będzie taniej :)

szynszyll
13.05.2015, 10:53
Wymien przewody i napisz koniecznie jaki efekt. Spotykam sie czasami z takim zachowaniem w rd07 - i tylko w rd07 - i mam na ten temat swoja teorie gaznikowa. Czekam na relacje z prac.

teddy-boy
13.05.2015, 10:58
Dam znac po weekendzie czy wogole cos wyszlo i co wyszlo i czy sa zmiany

Zet Johny
13.05.2015, 11:20
Rób zdjęcia jak się kable mocuje w cewce.

puszek
13.05.2015, 11:37
To wygląda na niewyłączające się ssanie...Jak moja postoi to też odpala z 1 gara najpierw.

teddy-boy
13.05.2015, 12:19
Hmm, no ale jak wcisne ssanie po chwili to obroty spadaja, wiec?

Franz
13.05.2015, 12:53
Nawet jeśli jest to błędny trop to wyeliminuje jedno podejrzenie
Linki przesmaruj , sprawdź stan sprężynek i końcówek. Nic nie kosztuje oprócz włożonej pracy i satysfakcji z przesmarowania linek

rupert
13.05.2015, 14:35
Miałem podobnie. Synchro i regulacja gaźników wystarczyły.

slafo
13.05.2015, 17:20
Robienie synchronizacji i regulacji gaźników, gdy układ ssania się nie wyłącza to zmarnowany czas i kasa. Tak jak wcześniej było napisane : czyszczenie i smarowanie linek, dźwigienki, łącznika, sprawdzić stan sprężynek, podkładek i oringów. Jeśli ssanie działa poprawnie, a problem pozostał - szukać dalej.
Miałem podobny przypadek, czyszczenie mechanizmu ssania i wymiana 1 sprężynki rozwiązało problem.

Łokciu
13.05.2015, 20:09
A gdzie taką nabyć ?

Pozdrawiam

slafo
13.05.2015, 20:37
Pytasz się o sprężynkę ?
Ja swoją dobrałem w serwisie motocyklowym, wydłubałem ją ze starego, rozwalonego gaźnika Hondy :D zupełnie nie wiem z jakiego był pojazdu. Pokazali miejsce, gdzie takie złomki trzymali i kazali samemu zrobić risercz :D Trochę pracy, znalazłem ją i dostałem gratis.

teddy-boy
21.05.2015, 10:02
OK, moto zaprowadzone do Leżana. Rozebrane, zbadane.
Prawdopodobnie wina jest spadek kompresji. No coz, po 20 latach nie dziwi mnie to kompletnie. Cala reszta jest OK.
Wiec w sezonie jesien/zima oddam do remontu - pierscienie, gora silnika, i bedzie jak nowy.

fassi
21.05.2015, 10:06
Cos mnie sie wydaje ze prawdopodobnie ktos chce Cie fajnie skosic. Byles przy pomiarach? Jak byly wykonywane? Ile wynosi cisnienie?

Rozumiem ze jak silnik sie nagrzeje to nagle ma kompresje? Czy tylko na zimnym jej nie ma?

teddy-boy
21.05.2015, 10:30
Nie bylem przy pomiarach. Zostawilem motocykl w warsztacie.
Stopien kompresji jest w granicach 9.
Wstrzymalbym sie z sadami ze ktos kantuje. Wydaje mi sie ze po 20 latach i chuj_wie_ilu_kilometrach_przebiegu taki stan jest zupelnie naturalny.
Wiec te czkawki podczas pracy silnika i slabsza moc moga z tego wynikac. Znam takie przypadki z autopsji ze starych samochodow jakie mialem.
Zaznaczam ze gazniki sa czyste, ssanie dziala, swiece nowe.

Kazdy trop jest dobry i dziekuje Wam za rady, no ale serio na czym fassi opierasz wiedze ze mnie ktos chce wyjebac na kase?

bicio
21.05.2015, 10:33
Żre olej?

teddy-boy
21.05.2015, 10:37
Nie zre oleju.

fassi
21.05.2015, 11:57
Na tym opieram ze napisales "prawdopodobnie" i nie ma zadnego ciagu przyczynowo - skutkowego podanego w diagnozie. Mechanik powiedzial, "Panie, to kompresja, na 100%, cala gora do robienia". A Ty to chcesz robic.

Zapytaj mechanika o ciag przyczynowo skutkowy Twojej awarii.

9 kompresji i nie zre oleju to nie jest zle i wskazuje na przyczyne ze zawory Ci nie trzymia, i wastarczy sciagnac glowice i je doszlifowac/wymienic.

Przyczyny braku kompresji jest kilka:
- wyjechane pierscienie
- wyjechany cylinder
- brak luzu zaworowego
- nadpalony zawor
- siedzenia zaworowe nie trzymia
- Problem w rozrzadzie ze nie zamyka zaworu

Widzisz ze przyczyn moze byc wiecej? Jak postawisz tu diagnoze od mechanika to powrozymy dalej. Te objawy ktore opisales nie Maja nic wspolnego z kompresja jak narazie.

Idziesz do dentysty bo Cie zab boli. A on mowi: wyrywamy cala gore. Tez bys sie zgodzil? ;)

RonDell
21.05.2015, 12:10
Zdaje się, że miałem podobnie z tym,że w aucie. Generalnie zaczęło się od nierównej pracy silnika na biegu jałowym (szarpanie, itp). Komputer wywalał błąd na 3 cylindrze (misfire). Podejrzenia padły na cewkę. Wymiana i bez rezultatu.

Pomiar ciśnienia w grach na ciepłym silniku 12, 12, 8, 12 (8 na tym co wywalało błąd).

Pomiar ciśnienia na zimnym silniku 12, 12, 0, 12.

Po zdjęciu głowicy okazało się,że wypalone były zawory na tym garze.
Przy okazji wymienione zostały wszystkie zwory i gniazda (16), doszlifowana głowica. I teraz jest OK.

Dodam, że oleju nie brał wcale i jechało się autem normalnie przy wyższej prędkości.

teddy-boy
21.05.2015, 13:03
Fassi, prosze, nie czepiajmy sie slowek.
OK, to ja rozwine zeby bylo jasne.
Oddalem motocykl do warsztatu. Przykazalem sprawdzic wszystko o czym pisaliscie.
Wszystko z motocyklem jest OK. W wyniku badania stopnia sprezania wyszedl wynik w okolicach 9.
Wiec umowilem sie ze po sezonie oddam go do remontu. oczywiscie po rozebraniu bedzie wszystko dokladnie sprawdzone i masz racje ze przyczyn moze byc kilka. W wielkim skrocie napisalem ze przewiduje "maly" remont silnika czyli pierscienie i zawory w celu uszczelnienia go. A co DOKLADNIE zostanie zrobione to wyjdzie po rozebraniu.
I ufam ze mechanik nie chce mnie dymac na kase i ze remont ten spowoduje ze silnik bedzie smigal kolejne lata.

@RonDell - dokladnie takie same akcje mialem ze stara skoda i toyota - po zrobieniu gory silnika chodzily jak nowe i zero problemow

rambo
21.05.2015, 13:14
Czczkanie motocykla to na 100% gaźniki a nie niska kompresja.
Czczka zawsze nadmiar niespalonego powietrza a nie mała kompresja..
Moim zdaniem w afryce najpierw lecą pierścienie olejowe, i mimo dobrej mocy i przyzwoitej kompresji potrafią ciągnać trochę olej.

Podstawiłbym gaźniki od innej afryki i wymienił zaworki odd ssania.
Remont w drugiej kolejności

Nie mniej 9atm kompresji (nie sprężania jak piszesz) to już niewiele, ale nie beznadziejnie :Thumbs_Up:

Leżan zaufanowy człowiek, afrykaner i mechanik :Thumbs_Up:

fassi
21.05.2015, 13:16
Teddy, nie czepiam sie slowek. Znam gro przypadkow kiedy wymieniano tloki, cylindry a wystarczylo wymienic pierscienie bo mechanika nie intereswaly interpretacje pomiaru, tylko wymienic wszystko jakby to byla recepta na wszystko

Przy pomiarze mozna troche oleju wlac do cylindra i jeszcze raz zmierzyc. Jesli cisnienie bedzie wyzsze to znaczy ze pierscienie sa do dupy. Jesli bez zmian to sa zawory.

Kumpel kiedys dzwoni do mnie ze motur mu zdycha i musi kapitalke zrobic. Ale jak pytam?? Chodzi jak zyleta i po co kapitalka??
Mowie mu aby podjechal. Byl w warsztacie i mierzyli mu kompresje. 7 barow wyszlo i Mechanik mu juz nawet koszty podliczyl. Kumpel zalamany ze Taki wydatek go czeka.

Poszedlem po cisnieniomierz, swiece wykrecone, odkrecam manete na full i krece rozrusznikiem.

Kumpel: A to trzeba manetke otworzyc??? Mechanik nie otwieral....

Na cylindrach bylo 11 barow.

To tak z zycia tylko i jestem strasznie uczulony na wszystkie diagnozy: "naprawiamy cala gore i wtedy bedzie dobrze". Nie chodzi mi o to ze ktos kogos chce na kase naciagnac, ale tez chodzi mi o wiedze mechanika ktory na brak kompresji widzi tylko remont kapitalny.

Moga byc tez slabe sprezyny na zaworach i jak je wymienisz to nagle moze kompresja wroci. Koszt pewnie groszowy w porownaniu do kapitalki

teddy-boy
21.05.2015, 13:22
Sorki, Rambo, moja pomylka, KOMPRESJI ;) Stopien sprezania to raczej pozostal ten sam :)

Dziekuje Fassi za wszelkie sugestie. Wierze ze w warsztacie u Lezana dopilnuja by bylo dobrze. Z tym ze to raczej po sezonie, teraz juz dolatam.

fassi
21.05.2015, 13:27
Jak Rambo pisal. Stawiam na gazniki i falszywe powietrze. Mieszanka mu nie pasuje. Moze tez byc czas zaplonu zly i dlatego takie reakcje. Jak oleju nie zre to znaczy ze serce masz zdrowe.

teddy-boy
21.05.2015, 13:29
Ja nie mam pomyslu juz skad do falszywe powietrze :(
Mowilem KAZDEMU kto przy nim cos robil zeby sprawdzili.
Finalnie kazdy mowi JEST OK.
Sam nie mam skilla ani narzedzi zeby to zrobic

fassi
21.05.2015, 13:34
No to wez odpal maszyna na wolne obroty. Kup jaki dezodorant pod pachy albo inny zapachowy (sprawdz zapalniczka czy sie pali) i psikaj po trochu na krocce, na gaznik i uwazaj aby nie psikac tam gdzie powietrze ciagnie do silnika. Jak obroty i praca sie zmienia to juz masz odpowiedz czy ciagnie powietrze z boku

Lepszym wyjsciem jest taka oto butelka

http://allegro.pl/wurth-pojemnik-ze-spryskiwaczem-i-pompka-1litr-i5345385328.html

i benzyna extrakcyjna. Tam mozesz cienutkim strumieniem kazdy element opsikac.

rambo
21.05.2015, 13:40
To nie zadziała w ten sposób

jeśli jest tak jak myśle, ale tego nie wiadomo na 100% to
moim zdaniem uchylone jest lekko ssanie w gaźnikach, w środku.
A niedomkniete czy lekko uchylone ssanie daje najpierw więcej powietrza, a dopiero zaciagnięte mocniej otwiera kanał z extra paliwem

fassi
21.05.2015, 13:57
Teddy, nawet nie zauwazylem ale napisales:

Mowilem KAZDEMU kto przy nim cos robil zeby sprawdzili.
Finalnie kazdy mowi JEST OK.

Moze oni doslownie Ciebie zrozumieli i sprawdzili ze maszyna nie robi, i potwierdzili: Ok, maszyna nie robi. Powinienes im powiedziec zeby to naprawili a nie sprawdzili :D
- sorry, lapie za slowka, juz nie bede ;)

O takich "mechanikach" wlasnie wspomnialem. Jak jest ok jak nie jest? Rozumiem ze nie zaplaciles za ta "naprawe" tylko za sprawdzenie

teddy-boy
21.05.2015, 13:57
No i widzicie.
Dopoki nie znajdzie sie ktos, kto z sercem przejzy kazdy element i sprawdzi jego dzialanie i posklada to to kupy, to bede tak jezdzil po warsztatach i 80% bedzie mowic JEST OK a pozostale 20 wrozyc z fusow :/

Kazmir
21.05.2015, 23:28
O ile zawsze nie zgadzam się z opinią Ramboszczaka :D ;-):haha2:to gaźniki są do dokładnego sprawdzenia również pod katem zużytych przepustnic.
Sam pomyśl na spokojnie? Jeśli jest 9 na garnkach to czemu tylko jeden nie pali na początku?
Moja ma ciśnienie w granicach 4-5 i 175km/h idzie pod wiatr:D
Panie to jest Honda i jak to napisał Wasyl:
"Africa jest jak kotlet schabowy. im mocniej bita tym lepiej smakuje." , :haha2:albo za....la

rambo
21.05.2015, 23:47
Moja ma ciśnienie w granicach 4-5
Poniżej 6atm to benzyna raczej niż nie pali, ale to pewnie nie dotyczy motocykli Kazmira i Dzieja ;)

Franz
22.05.2015, 06:56
Oj tam oj tam. Nowka Warszawa miała 6.5 . Zdezelowana ponizej 5 i też palily
Konstrukcje sprzed pierwszej wojny na bank mialy ponizej 5 i zamiast rozrusznika korbe
Nie zapali tylko w próżni , lub przy zbyt malej ilosci tlenu np. na Marsie ( gdyby ktoś się tam chciał
Afryką wybrać a o tym nie wiedział)

Kazmir
22.05.2015, 10:08
Poniżej 6atm to benzyna raczej niż nie pali, ale to pewnie nie dotyczy motocykli Kazmira i Dzieja
A kto mówił o benzynie! Olej napędowy i inne nastawy gaźników! Tylko "trochę" za mną nic nie widać! Kopci jak z lokomotywy:haha2:

Dzieju
22.05.2015, 10:45
Poniżej 6atm to benzyna raczej niż nie pali, ale to pewnie nie dotyczy motocykli Kazmira i Dzieja ;)
Moja ma ok 13 także do 6 jej daleko.

teddy-boy
22.05.2015, 11:30
Panowie, temat na jakis czas zostaje zawieszony.
Po warsztacie motocykl dziala jeszcze gorzej, moje wkurwienie siega zenitu a umiejetnosci i pomysly sie skonczyly.
Jak udaje sie odpalic to jezdze, w nastepnym tygodniu moze cos sie uradzi.
Moj skill skonczyl sie juz jakis czas temu :(

fassi
22.05.2015, 12:03
Teddy, nie wkoorwiaj sie, to tylko kupa zelastwa, szkoda nerwow ;)

teddy-boy
22.05.2015, 12:09
Latwo powiedziec czy napisac ;)

szynszyll
22.05.2015, 12:16
moim zdaniem trzeba podstawic gazniki z prawidlowo pracujacej afry. remont to ostatecznosc. zakladam, ze pomiar cisnienia zostal wykonany prawidlowo i odpowiednio wyskalowanym narzedziem.

ja mialem kiedys taka sama przygode jak Fazi. polecilem koledze z krakowa motocykl kolegi z rzeszowa ktory serwisowalem i ktory moim zdaniem byl w bardzo dobrym stanie. kolega oddal motocykl na serwis w krakowie jakims dzieciakom i po paru dniach dzwoni z pretensjami, ze motocykl jest szrot i ze trzeba remontowac silnik bo ma 5 atm. zaczal sie ciskac i sugerowac zwrot pieniedzy. poprosilem zeby podjechal do 'mechanika' i dal mi go do telefonu. pytam 'fachowca':

- wiesz ze w f650 jest dekompresator na walku?
- eeee... nie
- no to zdemontuj go i zmierz cisnienie i oddzwoncie

za pol godziny dzwonia:

- cisnienie nadal slabe ale juz lepiej bo jest 8 atm bez dekompresatora

to sie pytam:

- manetke zescie odkrecili?
- eeeeee... a to trzeba?
- to odkreccie i zadzwoncie

za chwile telefon:

- jest 11 atm

i tak kuwa o! mechaniki panie. juz chcial dzieciak kolege na gruba kase opierdolic. zeby jednak nie bylo za wesolo i tak go orznal na czym innym - ale to juz inna historia...

reasumujac - wyregulowac zawory i podstawic gazniki z innej afry, ktora pracuje prawidlowo. i bedzie na 100% wiadomo.

p.s. kable WN ostatecznie wymieniles bo nie doczytalem?

p.p.s. nieregularne i falujace wolne plus czkniecia to rowniez moim zdaniem wina nadmiaru powietrza w mieszance - pytanie tylko jakie jest jego zrodlo. co ciekawe spotykam sie z takimi obiawami tylko w RD07 - nigdy w RD04 czy TA choc to tak podobne konstrukcje

fassi
22.05.2015, 12:24
Szynszyl, czyli wiecej takich przypadkow lata :D A wiesz ile kapitalnych remontow sie zrobil`? Pozniej sie dziwic ze chcesz robic kapitalke w afryce a tloki dostaniesz za pol roku bo juz wykupili wszystkie :D

Stawiam tez na gazniki. Tak czy siak trzeba fachowca co rozumie gazniki, nawet jak na chwile zmienimy z innej afry to trzeba te stare przegladnac i doprowadzic do porzadku.

Teraz bym sprawdzil tak:

- wykrecic swiece i obdac kolor.
- swiece na fajki i sprawdzic czy iskra bije
- wkrecic swece i odpalic. Jak nie odpala to swiece wykrecic i sprawdzic czy mokre. Jak mokre to poziom w gaznikach, zaworki sprawdzic, ssanie.
- 'Jak suche to do dolotow gaznikow dac kilka kropel benzyny i odpalic. Jak odpala to paliwo nie dochodzi
- lewe powietrze poszukac dezodorantem lub butelka spryskiwaczem, o ile Motor odpala
- gazniki na stol, rozebrac do czesci i pamietac zanim sie je wyczysci aby zrobic ogledziny czy cos zatkane, zzuzyte itepe.

-wszystko zlozyc do kupy i dzida :D

rambo
22.05.2015, 12:28
Moja ma ok 13 także do 6 jej daleko.

Dziejku ;) kto w to uwierzy ;)
to są dane z zeszłego stulecia

szynszyll
22.05.2015, 12:29
z tymi gaznikami nie tak prosto jak obsrac koszule, niestety :( moja teoria jest taka, ze gaziory w rd07 ulegaja naturalnemu szybszemu zuzyciu i ciagnal lewe powietrze osiami przepustnic a tego ni jak nie naprawisz. ale to tylko moja teoria i poparta jest 3-4 przypadkami - za malo by mowic o regule. tak jak napisalem wyzej - w rd04 czy w TA nigdy sie z tym nie spotkalem.

fassi
22.05.2015, 12:36
Rambo, Dziejowa afryka zwieksza komresje z czasem poprzez ten nagar w komorze spalania. Jakby tak ja dobrze pogonic by to wyplula i by spadlo do 8miu :D

Szynszyl, starczy extrakcyjna psiknac na przepustnice i juz wiesz czy tam ciagnie czy nie

rambo
22.05.2015, 15:19
Przekładalem sprawne gaźnik do afryki która miała objawy lewego powietrza i afryka ktora dostawala gaziory od sprawnej dalej muliła i czkała.
A te same gaziory po myciu w myjce również szwankowaly a przed chodziły w swoim motocyklu jak pszczółka. Generalnie mycie im szkodzi. Ale wymiana zaworków od ssania piwinno pomóc

Dzieju
22.05.2015, 19:25
Rambo, Dziejowa afryka zwieksza komresje z czasem poprzez ten nagar w komorze spalania. Jakby tak ja dobrze pogonic by to wyplula i by spadlo do 8miu :D
Haha, no to byście się zdziwili .......
A gania ona ciągle tak szybko że i nagar nie nadąża się osadzać.