PDA

View Full Version : Tylna opona do RD04 - niestandardowe wymiary?


Ineptus
10.04.2015, 11:02
Cześć,
Planuję zmienić tylną oponę w 04, bo obecna przecieka i jest trochę niewymiarowa (150/70 zamiast 130/90). I mam do Was pytanie i prośbę o opinie - czy lepiej trzymać się ściśle wymiaru, czy mogę spokojnie brać 140/80 lub 130/80 i które lepiej? Mógłbym wtedy kupić Anakee 3, bo 2 mam teraz i zostałaby na przodzie.
W sumie na tej 150 dało się jeździć, ale nie mam porównania z właściwą i nie wiem jak to obiektywnie wychodzi na prowadzeniu. A dostałem 2 sprzeczne opinie - zmienić jak najszybciej i łatać ją teraz póki dobra.

Dzięki!

next22
10.04.2015, 20:34
Bierz 140 będzie ok.

lezan81
10.04.2015, 20:40
Kup 130,łatwiej po winklach się jeździ , łatwiej gumę zamknąć.
Poza tym tańsza.

rambo
10.04.2015, 21:55
na 150 jeździ się fatalnie, to są opony do felg 4 calowych !

140/80 ma najlepsza amortyzację ale 130/80 tyż OK :Thumbs_Up:

Ineptus
11.04.2015, 02:46
Dzięki wielkie, 140/80 w takim razie :)

Dzieju
11.04.2015, 07:54
Słuszna decyzja, jeździłem na 150 , naprawdę kiepsko się sprawuje na Afrykańskich felgach.
Jest tak zawinięta na bokach że i tak jej nie zamkniesz bo wcześniej stracisz przyczepność.
Teraz mam 140 i działa prawidłowo.
130 niby też dobrze ale 140 lepsza.

pałeł
11.04.2015, 10:04
130 lepsza bo tańsza ;)

rambo
11.04.2015, 10:31
130/80 nie ma homologacji pod nacisk osi w AT 750 :umowa: :D

pałeł
11.04.2015, 10:57
Rambo nie rób jaj ;) nośność opony to inny znaczek niz rozmiar
Tak samo jak indeks prędkości

rambo
11.04.2015, 11:31
No poważnie mówię :)

Wszystkie motorki które maja fabrycznie 130/80 są lżejsze i wolniejsze od AT.

Część z nich ma nawet 3' felgę, szerszą niż w RD03 i RD04.

140/80 ma GS800, AT, XTZ 750.

Stąd mój wniosek że chodzi o homologację.