View Full Version : Vapor Trail Tech zamiast zegarów i Tripa
Paru naszych kolegów ma, więc niech się podzielą spostrzeżeniami ;).
Ja zanabyłem kit taki: HONDA CRF450R 450R TRAIL TECH VAPOR COMPUTER KIT 02-03 - za 115$ na eBay'u.
Nie wiem czy tak wygląda moderacja pierwszych postów ale pisałem to 3x i up...ło mi w tym samym miejscu
Ano a wygląda to tak
http://trailtech.net/motorcycle_vapor_kits.html
http://www.trailtech.net/media/computers/vapor/motorcycle_vapor_kits/vapor_tachometer_w450.jpg
najbardziej interesujące jest to jak wiele funkcji jest podłączonych u kolegów...
Miałem kiedyś takiego vapora w quadzie. Podłączylem do niego:
1. Temperaturę płynu chłodzącego (niestety trzeba przeciąć przewód i wstawić przejściówkę)
2. Prędkość i prędkość max
3. Godzinę
4. Obroty silnika
5. Przebieg calkowity i dzienny
Ogólnie fajnie to wygląda, trochę delikatnie. Podczas jednego z lotów niestety nie przeżył tego :(
Zrobiłem opis kita i co podłączyłem ale mi upierdziela posta 3x próbowałem
Zrobiłem opis kita i co podłączyłem ale mi upierdziela posta 3x próbowałem
No jakim cudem kurde? ten post to była jakas wklejka z łorda, czy co? :eek:
RAMIRES!!! Pomóż!!
:hello:
najbardziej interesujące jest to jak wiele funkcji jest podłączonych u kolegów...
Wszystkie. Z czego parę niepotrzebnych :D
sambor1965
02.04.2008, 18:34
Zrobiłem opis kita i co podłączyłem ale mi upierdziela posta 3x próbowałem
Zadnych znacznikow htmla prosze nie dawac do posta...
Paru naszych kolegów ma, więc niech się podzielą spostrzeżeniami ;).
Dobra - ja się podzielę.
Vapory występują w 2 głównych modelach. Róznica jest w sposobie podłaczenia impulsów do liczenia obrotów. Mamy z Samborem ten sam model - w którym na przewodzie wysokiego napięcia do swiecy trzeba nawinąć 10-12 zwojów specjalnym przewodem. Tworzy się przez to taka cewa w której indukują się impulsy liczone przez obrotomierz. I to cholerstwo nie działa najlepiej niestety. tzn pokazywane obroty trochę za mocno skaczą. W AT to kompletnie nie przeszkadza, ale u siebie musze podłączać drugi obrotomierz jak chcę dokładnie ustawić punkt zapłonu, bo u mnie sie to ustawia ręcznie :cool:
Drugi model ma podłaczenie bezpośrednio z cewy po stronie n/n - być może mierzy lepiej, ale głowy nie dam.
Pomiar temperatury jest czujnikiem NTC wkręconym w trójnik. W wodniakach ten trójnik wpina się w przewód powrotny z chłodnicy. Można też wkręcic go w miejsce oryginalnego czujnika, pod warunkiem że gwint pasi, albo zrobi się redukcję. Nie pamiętam jaki jest gwint na tym czujniku, ale jak chcecie to sprawdzę. U siebie wkręciłem czujnik w korek spustowy oleju. Bez problemu ogarnia zakres temperatur silnika chłodzonego wiatrem - najwyższa temp oleju jaką odnotowałem to 152°C w korku w Delhi :eek:
Po zamontowaniu i podłączeniu czujnika temp. trzeba vapora zresetowac - inaczej nie widzi pomiaru temperatury. No i zaczyna pokazywac dopiero po przekroczeniu chyba 38°C - poniżej wyświetla tylko kreskę.
Coś tam jeszcze mi sie nie podobało odnośnie kasowania stanu licznika km, ale nie pomnę co. Jak mi Alzheimer pozwoli to napiszę :D
Generalnie fajna i niedroga zabawka. Zanim kupiłem porównałem pare podobnych modeli - tak se myślę że w poniedziałek to porównanie pokażę. Może sie komuś przyda.
Zdrowia!
:hello:
Zadnych znacznikow htmla prosze nie dawac do posta...
Nic czysty tekst. Pierwsza wersja była ze zdjęciem, druga bez, trzecia krótsza. To samo.
A co z ustawieniami PR1 i PR2. U mnie jak dziła to w zakresie 1000-2000obr.
Resztę przekłamuje i to im więcej obr tym bardziej kłamie, tak przy 5000 pokazuje z 8000.
A co do sposobu podłaczenia to wydaje mi się, że albo cewka olbo zwoje i to chyba nie zależy od typu. Nia mam przy sobie ulotki ale tak tam chyba było.
A co do temperatury są jeszcze czyjniki w formia podkładki pod świecę dla "pneumatyków".
Nie mam problemów z temperaturą, najniższa jaką pokazał na zimnym silniku to 17stC. Z resetem potwierdzam, trochę zgłupiałem jak podłaczyłem a tu dupa.
W skład zestawu wchodzą:
1. Czujnik temperatury - przelotka na wąż do chłodnicy
2. Czujnk RPM - kabelek do nawinięcia na przewód do świec lub podłaczenia do cewki
3. Czujnik prędkości z magnesami (pestka i w śrubie M6 - niestety)
4. Elementy montarzowe
5. Komputer
Problemy jakie napotkałem:
1. RPM
- pracuje niestabilnie - obroty pływają wokół wskazania oryginalnego obrotomierza. Pastor - poradziłeś sobie z tym?
- nie mogę utrafić z ustawieniami i w efekcie komputer pokazuje za małe lub za duże obroty w zakresie niskich obrotów, wysokich lub obu na raz zakresach. Ktoś sobie dał z tym radę?
2. Nie mam jeszcze koncepcji gdzie przymocować czujnik prędkościomierza?
3. Do tarcz hamulcowych potrzebna jest śruba M8 z dystansem. Jest taka oryginalna (niestety nie w moim zestawie) lecz zakup samej śruby mija się z celem, koszt wysyłki ok 80$ - ocipieli. Dałem więc do zrobienia ślusarzowi i czekam. Niestety w tej śrubie jest mało mięsa (grubość łba 3mm) i muszę zmienić oryginalny magnes (3x9mm) na cieńszy (1x10mm) i boję się, że będzie za słaby.
Piotr
PS. Na pewno coś pominąłęm. 3 razy pisałem tego posta i mam już dosyć. Za każdym razem mi go upierdzieliło po kilku linijkach.
Jakby co to dealerem Vaportecha w Polsce jest firma (http://www.quady.srem.com.pl/asp/index.asp)w Gostyniu to 30 km od Leszna i 55 od Poznania a jestem tam często, bo mam tam kumpla, więc jakby co to mogę zakupić wysłać itp :)
Problemy jakie napotkałem:
1. RPM
- pracuje niestabilnie - obroty pływają wokół wskazania oryginalnego obrotomierza. Pastor - poradziłeś sobie z tym?
Olałem to. W moim modelu pisało, że tylko czujnik oplotowy. Skoro jesteś pewnien że mozna to podłączyć do n/n to sprobuje, może się coś poprawi.
- nie mogę utrafić z ustawieniami i w efekcie komputer pokazuje za małe lub za duże obroty w zakresie niskich obrotów, wysokich lub obu na raz zakresach. Ktoś sobie dał z tym radę?
Czekaj, czekaj - tam się ustawia przelicznik obrotów na
2 rózne sposoby.... Nie pamiętam już jakie, ale jak wróce po niedzieli to spróbuje temat rozkminić.
i muszę zmienić oryginalny magnes (3x9mm) na cieńszy (1x10mm) i boję się, że będzie za słaby.
Nie pieprzyłem się w tym z braku czasu, tylko w pośpiechu przylepiłem pestkę jakimś epoxyklejem i... trzyma do dziś :D Raz ją nawet chciałem oderwać, bo myślałem że to błoto przyschło, ale sie nie dała :p
Zdrowia!
:hello:
Chomik jak możesz sprawdzić ile to kosztuje na miejscu byłbym wdzięczny.
pozdro!
Chomik jak możesz sprawdzić ile to kosztuje na miejscu byłbym wdzięczny.
pozdro!
646 zł jest promocja (http://www.sklepatv.pl/asp/index.asp?p=1&p1=297&tytul=ELEKTRYKA).... :mur: na stronie (http://www.trailtech.net/75-400.html)Vapora można dostać za 124,95 $ ale wysyłka to koszt 125,67 SIC!
Polecam eBay.com, taniej niż na stronie producenta. Po przeliczeniu całkowity koszt to 284zł 48gr. Doszło po 10 dniach albo jeszcze szybciej. Za 600zł to chyba z pełną obługą kierowcy w pobliskim lasku.:lol8:
Aha - Pastor nie jestem pewny. Dzisiaj sprwdzę. Albo zeskanuję Ci tą ulotkę.
http://www.trailtech.net/media/instructions/010-ELV-07_for_Vapor.pdf - tutaj jest ta ulotka.
Nic nie piszą, że to jest inny kabel lub komputer, tylko inny sposób połączenia. Czerwony do n/n a czarny do masy.
Polecam eBay.com . Po przeliczeniu całkowity koszt to 284zł 48gr.
Gdzie kupowałeś ?
od niego http://myworld.ebay.com/ebaymotors/atvunlimited/
Pastor - jestem pewny, przynajmniej co do mojej sztuki. Przerobiłem z fajki na cewkę i działa, nie wiem czy bardziej stabilnie, jeżeli - to nieznacznie.
Magnes (ten 1x10) przykleiłem bezpośrednio do tarczy hamulcowej :), a czujnik na trzech paskach zębatych do amorka. Między nimi jest odstęp ok 2mm więc działa bez zarzutu.
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.