View Full Version : Czyszczenie gaźników
Witam,
zagłębiając się w tajniki systemów mechanicznych AT (moja 2002 r) szukam "instrukcji", porad i doświadczeń związanych z serwisem gaźników:
demontaż, montaż, regulacja, techniki czyszczenia itd.
Tego wątku nie mogę na Forum odnaleźć?......
Skiper:Sarcastic:
Pierwsza rada: nic tak dobrze nie czyści gaźników jak myjka ultradźwiękowa, jest na forum dżentelmen który się tym profesjonalnie zajmuje (Szynszyll).
Druga rada: warto żeby w parze z praniem gaźniorów i synchronizacją szła regulacja luzów zaworowych.
szynszyll
07.01.2015, 14:47
pytaj. jak bede umial odpowiedziec to odpowiem. wielkiej filozofi na szczescie w AT z ukladem zasilania nie ma.
i od razu linki od ssania wraz z zaworkami w komplecie
Szynszyll napisz na PW ile kosztuje ultradźwięk na gaźnik xrl125. Pozdro
Dzięki Panowie za proponowane rady. Czytałem i widziałem efekty pracy Szynszylla, pełna profeska. Mój sprzęt myślę nie wymaga jeszcze aż tak głębokiej interwencji, chodzi mi bardziej o "zwykłe przepłukanie" gaźników jakimś odpowiednim środkiem, poskręcanie go do kupy, synchro i regulacja zaworów. Czy w demontażu czekają mnie jakieś niespodzianki, coś mi wypadnie, czegoś nie złożę, nowa uszczelka, czy jest jest potrzebna, co należy sprawdzić? O wymianie np. płynu hamulcowego można przeczytać dość dużo, o innych regularnych czynnościach serwisowych też, na temat gaźników niewiele, może dlatego, że jest to takie proste. Wkrótce się przekonam.....
Dzięki jeszcze raz.
Skiper
szynszyll
10.01.2015, 10:40
no widzisz - w tym bieda - ja nie znam zadnego odpowiedniego srodku do 'zwyklego przeplukania' jak piszesz. w sieci ludzie pisza o benzynie ekstrakcyjnej ( nie wiem w czym mialaby byc lepsza od zwyklej benzyny z ktora gaznik pracuje na codzien) czy o carb cleanerach w sprayu, ktore sa mieszanka benzyn i acetonu i wg mnie ich skutecznosc jest bardzo niska.
jak sie bralem za organizacje warsztatu to moim marzeniem bylo posiadanie myjki ultradzwiekowej bo po tym co zobaczylem w sieci wiedzialem ze jest to sprzet nie do zastapienia. cieklo mi na glowe, instalacja byla na przedluzaczach, robilem bez podnosnikow na kolanach ale myjke juz mialem i od samego poczatku jestem z efektow jej pracy bardzo zadowolony - wiele razy uratowala mi dupe. to byl priorytet.
nie chce Cie zniechecac do poznawania budowy i zasady dzialania Twojego motocykla, nie pomysl tez, ze ukrywam jakas wiedze tajemna ale moim zdaniem rozkrecanie prawidlowo pracujacych gaznikow ( nawet tak nieskomplikowanych jak te w RD07) przez osobe ktora nie ma o tym zielonego pojecia moze sie zle skonczyc. jezeli koniecznie chcesz cos przy motocyklu w zimie grzebnac to rozgrzej go dobrze i zsynchronizuj gazniki - taki zabieg powinien im wystarczyc.
jezeli jednak Cie nie zniechecilem to daj znac :) rozpisze sie bardziej.
jezeli koniecznie chcesz cos przy motocyklu w zimie grzebnac to rozgrzej go dobrze i zsynchronizuj gazniki - taki zabieg powinien im wystarczyc.
Skoro mamy wolność słowa to pozwolę sobie się nie zgodzić z Tobą. Synchronizacja gaźników bez ich porządnego wyczyszczenia i zrobienia profilaktycznie linek nie ma najmniejszego sensu.
To trochę jak używanie odświeżacza powietrza zamiast wyczyszczenia łazienki.
Natomiast gaźniki jakoś super skomplikowane nie są i jeśli robi się to na spokojnie i z głową to spartolić można tam niewiele. Względnie można to dać komuś do zrobienia po prostu.
Inna uwaga - jeśli przy gaźniku masz TPS, to nie ruszaj tego broń boże i chyba (Szynszyl?) do myjki bym tego nie wrzucał.
szynszyll
13.01.2015, 10:37
mysle, ze w miare jasno sie wypowiedzialem. prosciej nie potrafie.
TPS zawsze demontuje przed wlozeniem gaznika do myjki.
Synchronizacja gaźników bez ich porządnego wyczyszczenia i zrobienia profilaktycznie linek nie ma najmniejszego sensu.
Ale przecież nie myje się gaźników przy każdej synchronizacji. Czy może wydaje mnie się?
szynszyll
13.01.2015, 11:36
ja nie myje - nie wiem jak inni
Jeśli np. dysza jest przytkana, kanały niedrożne, przepustnica zasyfiona a powietrze fruwa bokami to nie wyregulujesz dobrze takiego gaźnika a co za tym idzie synchronizacja nie ma sensu.
druga sprawa, jak coś dobrze działa to tego nie rozkręcamy, żeby później nie było kuku :D
szynszyll
14.01.2015, 08:45
cyt. druga sprawa, jak coś dobrze działa to tego nie rozkręcamy, żeby później nie było kuku
to rowniez delikatnie probowalem zasugerowac :)
Wiesz. membrana działa dobrze do momentu pęknięcia.
szynszyll
14.01.2015, 08:47
strasznie pesymistycznie do tego podchodzisz...
w AT pękła membrana
w KTM zdążyłem wymienić jak już wskazywała na stan "zaraz mnie szlag trafi".
:)
Nie no pesymistycznie czy nie pesymistycznie zmierzam do tego, że przy synchronizacji warto rozebrać to na części, sprawdzić, wymyć złożyć i potem regulować.
Wiele dziwnych problemów w AT wynika z nieprawidłowej pracy gaźników, a jazda np. na zubożonej mieszance może się kiepsko skończyć po dłuższym czasie.
Trzeba dbać o sprzęta. A gaźnik to nie prom kosmiczny :). No i nadmiar wiedzy jeszcze nikogo nie zabił (pomijam spiski CIA).
cezeters
11.02.2015, 13:23
mysle, ze w miare jasno sie wypowiedzialem. prosciej nie potrafie.
TPS zawsze demontuje przed wlozeniem gaznika do myjki.
Pytanie do Szynszyla jak demontujesz TPSa. Odkrecasz od podstawy te sruby torxowe z kolkiem czy cala podstawa od gazniora wraz TPS. Tam jest jakos sprężynkami namotane. Gdzie jest mniej inwazyjnie i bezpieczniej ? Miałem tradycyjnie myc ale trafia się okazja do wrzucenia do ultradźwiękow to trza sie pozbyć tego ustrojstwa.
szynszyll
11.02.2015, 15:13
odkrecam 3 sruby krzyzakowe trzymajace blaszke na ktorej jest osadzony TPS. o zadnych sprezynkach przy TPS nic nie wiem.
simon1977
12.02.2015, 18:21
A ja mam pytanie o aircut.
Do rd 03 i 04 są zestawy naprawcze.
A co z rd07? Jak sprawdzić ich kondycję? Bo tak tylko je odkręcam, potem przykręcam...
szynszyll
13.02.2015, 12:12
i nic wiecej zrobic sie nie da. trzeba uwazac, zeby nie poniszczyc o-ringow ktore uszczelniaja air-cut, bo czasami ten najwiekszy lubi sie przyciac.
simon1977
13.02.2015, 14:12
i nic wiecej zrobic sie nie da. trzeba uwazac, zeby nie poniszczyc o-ringow ktore uszczelniaja air-cut, bo czasami ten najwiekszy lubi sie przyciac.
Dzięki, zgadza się, jeden mam lekko uszkodzony.
A jeszcze przy okazji, w rd 07 93rok dysza 118 na przedni gar, 120 na tył?
Zawsze ta większa na tył?
Bo wg Afripedii:
RD04: ?,?
RD07: 116 tył, 122 przód
RD07A: 115 tył, 115 przód
RD07A Austriacka (96): 120 tył, 120 przód
szynszyll
17.02.2015, 09:43
w V-kach z ktorymi sie spotykalem wieksza dysza zawsze byla do tylnego cylindra - nie dotyczy to wylacznie afryk
simon1977
17.02.2015, 22:15
w V-kach z ktorymi sie spotykalem wieksza dysza zawsze byla do tylnego cylindra - nie dotyczy to wylacznie afryk
Dzięki, nie mam więcej pytań.
Tomas_XRV
28.04.2016, 11:14
Mam do wymiany zaworki iglicowe bo ciekną. W Afripedii jest napisane żeby pływak był ustawiony na 7mm. Ale jak tak patrzę to nie widzę zbytniej opcji regulacji pływaka. Wisi sobie na druciku zaworka więc to się w ogóle reguluje?
Nie znam tego gaźnika ale zazwyczaj podgina się blaszkę łączącą pływak z zaworkiem.
Tomas_XRV
28.04.2016, 12:28
Nie widzę zbyt wielkiej możliwości regulacji tą blaszkąhttp://uploads.tapatalk-cdn.com/20160428/fb3a42e44fe07a79330cdb26918bdfba.jpg
Tomas_XRV
28.04.2016, 13:03
Juz widzę ta blaszka służy do regulacji http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160428/90f7cf53b4d81c03def90ccf1b52dea9.jpg
A czy jest na forumie gdzies temat o demontażu gaźników w rd03 ? Nie natrafiłem na to co i jak krok po kroku najlepiej robić . Raczej konieczne będzie ich wygrzebanie bo moto zakupione nie tak dawno i nie wiadomo jak poprzednicy dbali a fuka czasem w wydech
szynszyll
09.11.2016, 19:57
Wyjecie proste - podobnie jak w transalpie i rd04. Przy montazu uwazaj na gume laczaca air box z drugim airboxem przy gaznikach. Lubi byc sparciala i sie podwijac a scisnieta niewlasciwie opaska ja przetnie.
Co do fukania zacznij od sprawdzenia szczelnosci ukladu wydechowego i dokrecenia srub kolektorow. Tylko delikatnie bo to miekki material.
manuala masz?
Dzięki - dzisiaj gaziory wyjąłem bo zarezerwowałem sobie na to duużo czasu i spokoju . Cieszy mnie że pod bakiem wszystko wyglada oryginalnie , tak jak to honda wypusciła i nikt ( ja jestem chyba tym pierwszym ) łapków tam nie wepchał jeszcze :).
Niestety nie mam manuala .
Pierwsze co to wytargałem linki ssania na swiatło dzienne i zdziwienie moje że króćce od linek ssania w dobrym stanie mam .
Benzynka , mycie linek , olej smarowanie.. było pełno rdzy , zwłaszcza w kolankach metalowych na końcach linek i na bank nie pracowało to poprawnie - sprężynki powymieniałem i ładnie teraz chodzi i cofa sie , a i mam dylemat czy króćce linek ssania zostawic oryginalene ( nieuszkodzone ) czy wkręcić zamówione nadgorliwie od naszego forumowego dostawcy ich . Sa wykonane ładnie , zgodnie z wymiarami i z mosiadzu - sam nie wiem ....
I podpowiedzcie - króćce między gaźnikami a kolektorami ssacymi są z takiego gumo-plastiku jakby i podejrzewam ze jeden z moich jest nieszczelny ( może i dwa ) ( nie wiem czy pękł podczas demontarzu czy czas go zaczął rozpuszczac ale chyba warto juz dokupic nowe ori jak stoi rozgrzebana . Jutro sie biore za rozbieranie gaziorów , dzisiaj wszelkie linki czyszczenie i smarowanie ( robie to benzyna + olej + strzykawka z igłą ) jeśli ktoś moze coś podpowiedziec to z góry dzięki .
http://images84.fotosik.pl/152/7ab1f3f9b75bfee9gen.jpg
http://images84.fotosik.pl/152/e1aab2d81a0d6a91gen.jpg
http://images83.fotosik.pl/153/12f59a18c6a74276gen.jpg (http://images83.fotosik.pl/153/12f59a18c6a74276.jpg)
http://images84.fotosik.pl/152/d43dc534008858fcgen.jpg (http://images84.fotosik.pl/152/d43dc534008858fc.jpg)
Jeśli ktos mógłby podpowiedzieć jakie te króćce - podobno od trampka pasują to byłbym wdzięczny .
Widzę, że rozebrałeś prawie linki ssania;) Tam jest trójnik i musisz linki rozpiąć, trójnik też trza myć i smarować delikatnie. Do mycia linek używam tego przyrządu: http://motofrik.pl/img/529204dd3aa50.jpg
Przemywam czyścikiem do hamulców i później teflon w sprayu. Znajdziesz wszystko w rowerowym. Zostaw sobie króćce ssania plastykowe.
Tak poza tematem to proponuję Ci zrobić sobie takie coś: http://stajniamotocyklowa.pl/szkolenia/128-africa-twin-i-transalp-bez-tajemnic-17-18-grudnia-2016-r Dwudniowa piguła wiadomości sprawi, że będziesz znał odpowiedzi na wszystkie pytania odnoścnie obsługi swoich afryk.
szynszyll
10.11.2016, 21:47
Wrzuce Ci manuala jak bede w robocie ale to dopiero poniedzialek. Do smarowania linek nie olej ale suchy teflon jak pisze wyzej. Olej lapie syf i wiecej szkodzi niz pomaga po pewnym czasie.
szynszyll
11.11.2016, 17:37
serwisowka do rd03
http://kurierplikow.pl/p/lite-500229/h1265n100029
motormaniak
11.11.2016, 21:39
króćce pasują od trampka, są w larsonie i kosztują niedużo. Wymień.
Dzięki za podpowiedzi i serwisówke :Thumbs_Up: Będzie regulasja zaworów , synchro, nowe filtry itd.
Motormaniak - a te będą ok ?
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no=NzI0NzYzOA==&bid=3675
To jest od hondy XL 600 , 89 rok , PD06
Nie wiem właśnie od którego trampka pasują .
motormaniak
12.11.2016, 10:33
Masz 3 ikony: Cena , dostepność i pasuje do. Jak klikniesz na pasuje do wyskakuje 88 motocykli do których pasują. RD03 nie ma , ale wkładałem do 3 sztuk. Wprawdzie nie sa tak ładne jak oryginał i guma troszkę "bardziej chińska", ale zawsze lepsze niż stare, twarde i spękane oryginały.
Dzięki - więc biore te z linku . Tak mi się wydaje że moje juz nie są szczelne a wymiana nie zaszkodzi .
Gaźniki dzis porozbierałem i wyglądają zdrowo a nawet dziewiczo :)
Membrany niepopękane , wyglądają ok , na dyszach brak śladu odkręcania ( widac żaden rzeźnik jeszcze nie grzebał )
Ośki przepustnic nie zauważyłem aby miały luz .
Jedno co mnie zastanawia to połączenia do membran air cut - są albo oryginalne tak wąskie i ciasne albo tak zapchane ( przedmuchane sprężarką ale prześwit cieńszy od szpilki ..może tak ma być
http://images84.fotosik.pl/158/6034284b9e326fcbgen.jpg (http://images84.fotosik.pl/158/6034284b9e326fcb.jpg)
To samo tutaj - bardzo wąskie jak nie zapchane całkiem - nie wiem czy to tak będzie działać prawidłowo -
http://images84.fotosik.pl/158/49ee43c0fe227009gen.jpg (http://images84.fotosik.pl/158/49ee43c0fe227009.jpg)
Dysza główna - w jednym gaźniku 125 a w drugim ( ten po stronie linek ssania) 130 - to normalne że jest różnica ?
http://images83.fotosik.pl/158/8bdda2e0adce1ba8gen.jpg (http://www.fotosik.pl/zdjecie/8bdda2e0adce1ba8)
szynszyll
13.11.2016, 08:09
1. Wszystko gra - ma byc drozne ale kanalik jest bardzo waski
2. Jak wyzej - sprawdz czy kanal jest drozny - bywa ze sie zatyka
3. Wszystko gra - dysze sie roznia - masz opisane w instrukcji
Ok przyszły mi dzisiaj króćce od transalpa ( rocznik od 88 do 07 ) i pasują idealnie :)
Poskładałem i odpaliła . Jedno z czym się nagłowiłem to jak ułożyc linki od gazu żeby gaz się sam ładnie cofał - 2 godziny przekladałem układałem i blokuje się to chyba zaraz przy rolgazie w tej obudowie skręcanej , ale nic za dużo się tam nie da zrobić .
Po poskładaniu i odpaleniu się okazało że spod jednego dekielka gaźnika się bena sączy i kapie . Wrrr Od nowa wyciąganie gaziorów i uszczelnienie - jutro zanim zainstaluję sprawdzę to najpierw nad zlewem . Dałem cieniutko silikonu silnikowego na tą gumową uszczelkę i jutro sprawdzę szczelność .
W DR miałem raz tak że zapchała mi się dysza główna , bo poprzedni właściciel nababrał silikonem właśnie i się zaczął rozpuszczać . Nie mam pomysłu czym to uszczelnić
kudlatov
17.11.2016, 00:20
Trzeba tą gumową uszczelkę wymienić :-) (a nie babrać silikonem)
szynszyll
17.11.2016, 03:28
Linki maja chodzic gladko i rolgaz ma sie cofac. Z uszczelka jak wyzej - do wymiany a nie rob wsi z silikonem ktory nie jest odporny na benzyne i nie powinno go tam byc.
Czyli co - larson - będą to mieli (ta oringo-uszczelka)?
Linki wyczyszczone , przesmarowane i chodzą elegancko , nigdzie się nie krzyżują .
Wydaje mi się że ten biały plastik w rolgazie ( rozbierałem to z 10 razy ) który prowadzi likkę napinającą do pancerza chamuje ociera - ale co z tym można zrobić? W drógiej afri siódemce chodzi to idealnie .
dawid8210
17.11.2016, 09:23
A nie masz czasem handbarów+grzane manetki? Też się głowiłem kiedyś dlaczego rolgaz się nie cofa, a okazało się że grzana manetka ociera o handbar.
Nie wiem czemu tak jest ale:
zawsze najpierw składam rolgaz
później podpinam linki do gaźnika
Jle razy bym nie próbował składać rolgaz z linkami napiętym przy gaźnikach zawsze nie odbija
Bo przy tym białym plastiku trzeba dobrze linkę ułożyć. Kiedyś to rozebrałem i oczywiście źle złożyłem, linka nie odbijała. Rozebrałem jeszcze raz i na spokojnie udało mi się chyba złożyć za 3-4 razem :). Teraz chodzi elegancko.
Tutaj coś masz
http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=3020&highlight=linka+gazu
I tutaj
http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=4344
szynszyll
17.11.2016, 10:25
tu masz na sztuki bo w larssonie tylko komplety. oczywiscie wymien obie.
http://www.sklepmotocyklowy.pl/pl/produkty,152,4519,1,10,uklad-paliwowy-honda-xrv.html
No i poskladane . Linki faktycznie najpierw w manetce poukładałem a później zapiąłem do gaźnika i gaz odbija ładnie ze strzałem :) Ale trzeba to kilka razy rozebrac i złożyc żeby się nauczyć . Króćce wymienione ssące , synchro zrobione i pomimo tego czasem sobie fuknie w wydech .. śruby od kolektorów dokręcone dobrze - nie mam pojęcia co powoduje te fuknięcia czasem . Synchro to nie wiem kiedy ostatnio miała robione bo rozrzut był spory ( ustawiam na rtęciowych waku )Jeszcze w przyszłości skład mieszanki trzeba będzie podrególowac - na razie tego nie ruszam . Spalanie miałem w granicach 6.0 .Może teraz po wymianie króćców i naprawie linek ssania ( odbijaja teraz zaworki )spadnie . Nie chodzi o ten litr w tą czy tamtą , ale lubie mieć wszystko dobrze . Dzieki wszystkim za użyteczne podpowiedzi .
nie mam pojęcia co powoduje te fuknięcia czasem.
Chyba sam sobie odpowiedziałeś:
Jeszcze w przyszłości skład mieszanki trzeba będzie podrególowac - na razie tego nie ruszam.
(...)ale lubie mieć wszystko dobrze.
No, to jazda - ustawiać mieszankę ;)
w RD 04 mam tył-122; przód 118
a teraz pytanie czy ktoś przekładał w 04 dysze na mniejsze z 07-ki np dysza nr 1 dwie 115 i dysza nr 2 z 42 na 40 dysza nr 3 zostaje mimo tego że w RD07 jest 60-ka a w RD04 jest 58
szynszyll
25.11.2016, 18:14
Fuka w wydech na wolnych czy strzela podczas jazdy przy hamowaniu silnikiem? W jakim stanie sa polaczenia kolektirow z wydechem? W jakim stanie jest sam wydech?
Po co Buli mialbys zmieniac te dysze? Tak z nudow? Wg mnie bedzie jezdzic tylko po co to ruszac jak jest dobrze :)
Tak z nudów bym sie pobawil, może tą wymiana zmniejszyć spalanie ?
szynszyll
25.11.2016, 19:20
z pewnoscia. stracisz troche jadu ale palic bedzie mniej. moi wsiowi tunerzy od xtz/tdm zmieniajac dysze i opuszczajac iglice dochodza do wynikow rzedu 5 litrow na 100 ale motocykle przestaja jechac. piaty bieg, 90 km/h i nawet nizej 5 litrow mozna zejsc, ino co to za motor co nie prostuje lokci? na wycieczke do norwegii jak znalazl. szybko nie pojedziesz a cena litra pb95 na dzis to 7,33pln za litr...
Jednak zostanę przy oryginałach jeśli RADZIECKI konstruktor tak sdiełał to tak ma być.
w RD 04 mam tył-122; przód 118
Myślisz, że ktoś się pomylił?;) Jest to celowy zabieg (nie tylko w tej V-łce) ze strony producenta. Jak myślisz dlaczego?
motormaniak
27.11.2016, 15:40
Żeby tylny garnek miał bogaciej paliwa i się nie przegrzewał. Za parę lat głupie japońce się połapały że mają silnik chłodzony cieczą i wsadzali już takie same dysze z przodu i z tyłu. :)
Jednak przeszczep dysz zrobiony tak z nudów. O efektach poinformuję wkrótce.
Żeby tylny garnek miał bogaciej paliwa i się nie przegrzewał. Za parę lat głupie japońce się połapały że mają silnik chłodzony cieczą i wsadzali już takie same dysze z przodu i z tyłu. :)
Niezależnie od cieczy w układzie to zawsze tylny będzie miał cieplej z powodu praw fizyki z racji dodatkowego układu chłodzenia pod postacią wiatru działającego skuteczniej na garnek pierwszy.
mazurrd07
05.03.2017, 14:23
Koledzy podepne się do rozmowy, wymieniłem tłumnik na przelotowy i w czasie jazdy jak odpuszczam gaz strasznie wali w wydech (strzela) kolega doradził że trzeba zmienić skład mieszanki i przykręcić śrube o 1/4 obrotu mówi,że bedzie lepiej :) które to są śruby? zaznaczam, że układ wydechowy szczelny i nie łapie lewego powietrza!!
Śrubę składu jak już to wykręcić, dać więcej paliwa.
strobus1
05.03.2017, 16:26
;)Koledzy podepne się do rozmowy, wymieniłem tłumnik na przelotowy i w czasie jazdy jak odpuszczam gaz strasznie wali w wydech (strzela) kolega doradził że trzeba zmienić skład mieszanki i przykręcić śrube o 1/4 obrotu mówi,że bedzie lepiej :) które to są śruby? zaznaczam, że układ wydechowy szczelny i nie łapie lewego powietrza!!
Radził dobrze. Ale to raczej nie wystarczy. Wymiana pilot jettow będzie koniecznością by to pracowało jak pan buk przykazał.
Po przeszczepie dysz w rd04 118, 122 i 42 na dysze z gaziorów RD07a tj. 115 i 40 śruby składu mieszanki wykręcone na 2,3/4 w obu gaźnikach. Wkręca sie na obroty i spada idealnie płynnie. Nawet wokumetry miały identyczne wskazania nawet nie regulowałem. Pierwsza jazda AT przyspiesza i zwalnia idealnie nawet tak nie działała odkąd ją mam jestem w szoku nie wiem czy z niego wyjdę. Poza tym po czyszczeniu gaźników w ultradźwiękowej myjce wymienione obie membrany i króćce. Przestała strzelać. Może to przypadek może nie. Czekam jeszcze na test spalania podam w późniejszym terminie.
Do moderatora napisałem w dwóch wątkach gdyż rozbity temat jest czyszczenie gaźników i składu mieszanki piloty jeśli coś nie tak proszę o przeniesienie wszystkich moich postów do jednego z w/w tematów.
Po zeszłorocznym serwisie , cały sezon przejęździłem bezproblemowo . Za namową, wymieniłem króćce ssące na nówki , ustawiłem obroty jałowe, porządek ze ssaniem i spalanie miałem na poziome 5 l :) , spadło z 6,5 . Jazda normalna , nie na emeryta , ale po oględzinach rozrządu moja afri ma najechane z 70 tyś ( nie 170 ani 270) . Nie wiem jakim cudem :D Strzały z wydechu też ustały i ładnie schodzi z obrotów . Prędzej sprzedam rd07 i dr niż ją :)https://images81.fotosik.pl/832/7d6114428f67b027gen.jpg
SZEROKI10
21.03.2020, 14:38
Panowie. Podeślijcie jeszcze raz link do tego manuala do gaźników. Mam coś takiego ze po przestoju nocnym, ciężko chodzi linka ssania i rolgaz jest tak jakby zacięty. Dopiero po odpaleniu jak silnik się zagrzeje rolgaz odpuszcza i zaczyna pracować normalnie.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Pewnie masz pozacierane linki, zacznij od ich przesmarowania.
SZEROKI10
21.03.2020, 18:17
Eee zaraz po napisaniu posta nie wytrzymałem poszedłem do garażu i wyciągnąłem gaźniki. Linki bez problemu pracują. Jedna od ssania zaczynała się zacinać. Urwałem jeden króciec :-). Ogólnie syf jakiś taki dziwny klejący. Po ściągnięciu puszki filtra widać było nalot na prowadnicach iglic i na przepustnicach. Po zdjęciu gaźników ukazał się syf jakiś taki klejący. Najbardziej oklejona wewnętrzna cześć gaźników od cylindrów + króćce. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200321/75c71ab8dc2940c644a14956fb25dc36.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200321/c31951cff160e050e3bbf8921d6c4ee1.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200321/20ce824855d116a3b27aaf572cc42c45.jpg
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Ciekawe co będzie w komorach pływakowych. Widziałem nie raz taki syf ale zazwyczaj w sprzętach które długo stały.
SZEROKI10
21.03.2020, 19:17
Najdziwniejsze dla mnie to ze większy syf był od strony cylindrów.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
SZEROKI10
21.03.2020, 19:18
Czy mogę coś uszkodzić lub rozregulował jeśli odkręcę wyłącznie dekiel pływaka aby zajrzeć co tam się dzieje?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Czy mogę coś uszkodzić lub rozregulował jeśli odkręcę wyłącznie dekiel pływaka aby zajrzeć co tam się dzieje?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Same zdjęcie nic nie uszkodzi i nie rozreguluje.
Ryży Koń
21.03.2020, 20:13
O matko i córko, co to za syf? Może odbija się olejem z kolektora ssącego przez nieszczelne uszczelniacze zaworowe na dolocie? Właśnie skończyłem z moimi gaźnikami i pewnie jakoś do poniedziałku wrzucę zdjęcia w temacie C check mojej Afryki. To będzie ciekawe doświadczenie :-)
Czyżby dren airboxa robił za odkurzacz ?
Czy mogę coś uszkodzić lub rozregulował jeśli odkręcę wyłącznie dekiel pływaka aby zajrzeć co tam się dzieje?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Nic nie zapsujesz. W 4 można rozregulować poziom paliwa blaszką na pływaku, w 7 już są nieregulowalne - całe są plastikowe i nic nie można zmienić.
Apropos syfu - podobny kolor leci po cylindrach gdy nie trzymają zaworki iglicowe w obudowie pływaka, ale to leci po zewnętrznej stronie i widać to z zewnątrz i nie jest takiej konsystencji gęstej jak u Ciebie - czy z zewnątrz spod kruććów nic u Ciebie nie widać? Zresztą tam w środku na przepustnicach to niezła maź jest... dziwne.
SZEROKI10
21.03.2020, 20:54
Na cylindrach nic nie widać żeby gdzieś ciekło. Jeszcze popatrzę bo w sumie oprócz tego ze łapało rolgaz nie było żadnych objawów. Po rozgrzaniu wszystko działało bez problemu.
Jeśli chodzi o konsystencje to strasznie klejąca. Poszła gorąca woda z płynem do naczyń. Ładnie rozpuściło i zeszło.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
SZEROKI10
26.03.2020, 11:51
Zajrzałem dzisiaj do garażu i rzeczywiście widać lekki nalot na na cylindrach pod króćcami barwy jak to co było w gaznikach. Plus sprawdziłem świece i maja dziwny kolor. Skąd taka barwa? https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200326/612721e808e202d7545839609ecff297.jpg
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
CzarnyCzarownik
26.03.2020, 12:01
Może motor dawno nie był odpalany i cylindry rdzewieją :)
W necie piszą że to rdza w paliwie, żelazo w paliwie albo ... podobne swiece są jak lejesz paliwo z ulepszaczami (to premium paliwo ze stacji)
Sent from my SM-J600FN using Tapatalk
świec bym się nie czepiał - zwłaszcza, że po zimie. odpal, rozgrzej porządnie i zgaś bez wolnych obrotów. wtedy macaj.
Wymień paliwo bardzo możliwe, że jest z jakimiś klejami albo rozpuszczalnikami.
Raz widziałem takie świece w I30 jak brał 5l G12 na 5min. pracy silnika.3 świece były takie czerwone.
SZEROKI10
26.03.2020, 14:16
Szczerze to czasem z braku laku do baku szło paliwo przeznaczone do Piły spalinowej jak banki stały za blisko. Czy olej w paliwie mógł takiego syfu narobić ?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Szczerze to czasem z braku laku do baku szło paliwo przeznaczone do Piły spalinowej jak banki stały za blisko. Czy olej w paliwie mógł takiego syfu narobić ?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Świece mają kolor bardzo ładny pomijając dziwny nalot.
A co do syfu przeróżnego i tego nalotu to chyba teraz wiemy skąd to... I dobrze.
Ps. Jeśli ten wyciek był spod krućców, jak to jednak znalazłeś, to do wymiany zaworki iglicowe.
SZEROKI10
03.04.2020, 21:05
Jeśli chodzi o te zaworki to dużo roboty z tym ? Jest jakaś instrukcja czy manual ?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Jeśli chodzi o te zaworki to dużo roboty z tym ? Jest jakaś instrukcja czy manual ?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Jak gaźniki na wierzchu to nie. Odkręcasz komory pływakowe, wyciągasz ośki pływaków i już masz dostęp. Najlepiej wymienić całe zaworki z gniazdami.
Jeżeli moto poskładane to najwięcej czasu z rozebraniem motora i wyciągnięciem gaźników... później to poskładać...
Manuel dostępny fajny w afripedii.
SZEROKI10
13.04.2020, 09:14
Gaźniki mimo wszystko po czyszczeniu trafiły do motocykla. Zrobione 100 km, wszystko cacy. Niestety wczoraj po wizycie w garażu stwierdzam ze manetka znowu stoi. :-( po świętach drugie podejście. Czy ktoś może potwierdzić diagnozę z zaworkiem w komorze pływakowej? Może ktoś polecić gdzie kupię ( sklep powiązany z forum ) zaworki z gniazdami + króćce bo są twarde jak cholera.
A może ktoś z okolic Rzeszowa serwisuje Hondę i mógłby zerknąć na te gaźniki?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
A może ktoś z okolic Rzeszowa serwisuje Hondę i mógłby zerknąć na te gaźniki?
motomax http://africatwin.com.pl/member.php?u=3442
Polecany na forum i ja też polecam. Nie doktoryzuj się tylko oddaj do szpeca.
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.