Zaloguj się

View Full Version : HELP - cieknie płyn z pompy.... ???


Ropuch
21.11.2014, 16:47
YOŁ;

Zauważyłem sączący się płyn chłodniczy z miejsca zaznaczonego na zdjęciu; płyn się sączy - może z 5 kropel na dobę, nie widać ubytku w chłodnicy; ale mnie to wnerwia i proszę o radę/poradę co wymienić/zmienić by nie kapało ??
Ocokaman ???

51333

JarekAT
21.11.2014, 18:16
Ropuch teraz to już na pewno nie sprzedasz, chyba, że w cenie złomu ;) :D

RAVkopytko
21.11.2014, 18:26
Ropuch,jak po cenie złomu to biorę w ciemno z klekoczącym sprzęgłem i cieknącą pompką :D :beer2:
A na poważnie to Transglobal i Qbapuch miał podobny problem w siódemce i poradził sobie z tym
http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=1881&page=4 post 35

Ropuch
21.11.2014, 18:56
Dzięki, prześledzę wątek i doczytam szczegóły :)

Mój złom jest naprawdę zacny - mimo odstraszającego wyglądu i prawie 100tysięcy na szafie NIGDY ale to NIGDY mnie nie zawiódł, a mam go od ponad 7 lat i przejechałem nim 70tysięcy km !!!

Ale i tak noszę się z zamiarem zmiany na pożądanego od zawsze R1150GSA z roku pańskiego 2002 coby nie miał twinsparka i elektrycznego wspomagania hamulca !!!

Podziękował za nakierowanie :)

dawid8210
21.11.2014, 20:03
To jakiś wirus w łódzkim, bo i u mnie ciekło :D 5 kropel na 5 sekund :D

Kuba
21.11.2014, 20:53
Ropuszku, z całym szacunkiem. W KTM nic nie kapie. Zapytaj Jojny.

:D :D

a tak poważnie to nie wiem...

Ropuch
21.11.2014, 22:47
Jak Jojna lub Ty na swoim KTM przejedziesz 100tysi to możemy pogadać :)

rumpel
21.11.2014, 23:09
Ropuch sprzedaj to padło i kup w koncu tą "Cycatą Bawarkę" :)

Adagiio
22.11.2014, 08:24
Padł uszczelniacz na pompie wody . Koledzy maja rację w beemwu nie ma płynu i kapało nie bedzie , to dobry argument do zamiany moto . No chyba że kupisz wodniaka to bedzie kapało .
Ciao .

Kuba
22.11.2014, 08:40
Jak Jojna lub Ty na swoim KTM przejedziesz 100tysi to możemy pogadać :)

Nie złość, się. Przecież wiesz, że wszyscy kochamy Afryki :Thumbs_Up:

Ropuch
22.11.2014, 09:24
Spoko, nie złoszczę się - szukam pompy, bo ta w moim przekonaniu po prostu się zużyła :)
Kto ma pompę do XRV750 ???

Wpierwej muszę kupić cycatą, by móc sprzedać babcię - inna kolejność nie wchodzi w rachubę :)

banditos
22.11.2014, 18:29
Skoro leci ta dziurka to niestety do wymiany;(

Swoja droga ciekawie pomyslane i od razu wiadomo ze juz po pompie.

Ropuch
22.11.2014, 18:57
Ok, znalazłem pompę, ma do mnie przyjść około wtorku, wyjęta z silnika do RD07 ale toto samo :)
Tą którą zdemontuje zarezerwował sobie dawid8210, pewnie coś z niej jeszcze wykorzysta :)
Dam znać o efektach wymiany i porobię fotki :)
Istniejące oringi warto przy okazji wymienić czy jeśli nie budzą zastrzeżeń zostawić stare ?

fassi
22.11.2014, 18:58
Ropuch, ciezko z uzywanymi sprawnymi pompami. Jakbys nie znalazlo to tu masz klika sznurkow

http://www.ebay.de/itm/Honda-XRV-750-Africa-Twin-RD04-Wasserpumpe-Kuhlmittelpumpe-/261664394715?pt=DE_Motorradteile&hash=item3cec69cddb

przebieg 31000km
http://www.ebay.de/itm/XRV-750-Africa-Twin-Bj-92-Wasserpumpe-K26040-/360294132130?pt=DE_Motorradteile&hash=item53e33429a2

przebieg 48000km
http://www.ebay.de/itm/XRV-750-Africa-Twin-Bj-93-Wasserpumpe-K37151-/150657917876?pt=DE_Motorradteile&hash=item2313e963b4

a tak na marginesie, to chetnie przygarne Twoja pompe na zapas, bo u mnie juz tak kapie od 20 000 i sie nie chce zepsuc. Wiec jakbys nie mial co z nia zrobic to wymienie na dobra korzysc ;)

ps: widze ze juz zarezerwowana ;) spoko, moja jeszcze posmiga

Ropuch
22.11.2014, 19:05
Kupiłem z tego linka: http://allegro.pl/xrv-750-rd07-silnik-na-czesci-i4787860540.html
Gość przesłał mi właśnie jej foty, w sumie gwarantuje, że nie stoi i nie cieknie, mogę ją zwrócić w razie W.
Oto ona:
51353

51354

51355

51356

51357

Na co zwrócić uwagę przed i w trakcie montażu ??

jorge
22.11.2014, 20:00
Fazik zaczela Ci ciec jak miala 20 tys czy od 20 tys. ? Jaja jest zywotnosc tej pompy ? Mi tez cieklo. Okazalo sie ze ktos wsadzil śrubokręt za
gleboko o rurka miala dziurkę. Niby nie wielka ale pocilo sie potem na trasie jebło. Rurę kupilem u Pana Hondy za 160 zl innej nie bylo.

fassi
22.11.2014, 20:09
Jorge, od jakis 20 tys kapie, widac slady i od czasu do czasu jakas kropla wisi jak sciagam oslone. Jakis kieliszek wody dolewam na rok i hula.

Pozatym zakrylem chlodnice wody i oleju i przy tej temperaturze na dworze trzyma mi pieknie polowe skali na zegarze. Szkoda ze predzej tego nie zrobilem :(

A rury trzeba trzymac szczelnie ;)

Ropuch, wez opfotografuj wymiane tej pompy bom ciekawy co mnie czeka za kilka lat ;)

Lepi
22.11.2014, 20:12
Ale jak to? Jak cieknie to trzeba całą pompę wymienić? Nie można rozebrać i wymienić uszczelniacz?

Ropuch
22.11.2014, 20:28
Spoko, obfotografuje :)
Dziś konia odpaliłem i jakby nie cieknie....choć kapało na postoju jak z pierwszego posta; mogło się to jakoś samo uszczelnić ? czy może uszczelnia się podczas pracy silnika ?? Może i u mnie kapało od dłuższego czasu....tyle tylko, że chłodnica prawie full :)
Sprawdzę jutro rano i dam znać :)
Lepi, można dłubać ale skórka nie warta wyprawki - pompa z przesyłką to koszt 150zł pod warunkiem, że będzie ok :)

jorge
23.11.2014, 00:29
Spoko, obfotografuje :)
Dziś konia odpaliłem i jakby nie cieknie....choć kapało na postoju jak z pierwszego posta; mogło się to jakoś samo uszczelnić ? czy może uszczelnia się podczas pracy silnika ?? Może i u mnie kapało od dłuższego czasu....tyle tylko, że chłodnica prawie full :)
Sprawdzę jutro rano i dam znać :)
Lepi, można dłubać ale skórka nie warta wyprawki - pompa z przesyłką to koszt 150zł pod warunkiem, że będzie ok :)
Sprawdź rury odprowadzające zanim rozkręcisz.

Adagiio
23.11.2014, 09:11
Nie bardzo rozumiem po co kupować używaną pompę bez rozebrania tej co jest i zaglądnięcia do środka . Wymiana uszczelniacza to chyba nie problem ? Jestem przeciwnikiem kupowania takich używanych gratów jak pompy , ponieważ jak ta pompa leży nie wiadomo ile bez płynu to uszczelniacz w niej też będzie do wymiany i dalej bedzie kapało .

Lepi
23.11.2014, 09:16
Coś mi się przypomina, że ta pompa jest "nierozbieralna". W kacie wymienić uszczelniacz i to jest chwila roboty. Tylko tą chwilkę trzeba poświęcić znacznie częściej. W dużym co 30 kkm :(

wolly
23.11.2014, 10:29
nierozbieralna to fakt nawet nie ma reperaturki tylko cała pompa ale nie zmienia faktu ze polak potrafi zimering to jedno ale jeszcze zostaje uszczelnienie pompy (porcelanka ) to takie choroby Hondy w CX też to był słaby punkt tyle ze do wymiany trzeba było wydłubać cały silnik

Ropuch
25.11.2014, 19:16
Naprawdę można lubić ten motocykl, bo pewne czynności nie wymagają większego kłopotu :)
Wyjąłem te pompę....przed pracą trzeba spuścić płyn chłodniczy przez tę dziurkę w pompie jak i olej, później zdemontować chłodnicę oleju :)
Pompy nie da się wyjąć odkręcając tylko 2 śruby mocujące ją w bloku, trzeba odkręcić pokrywę wirnika pompy uważać jednocześnie na uszczelkę - przeszkadzają sanie ramy i zbyt długie śruby które ją trzymają.
Odkręcamy tylko wąż przy pompie ten przy bloku, a od zewnątrz tylko tę stalową rurkę - nie ma potrzeby luzować nic innego.
Wszystko idzie naprawdę jak w niemieckim pełnoletnim W124, węże miękkie, opaski niepordzewiałe, nic nie trzeba ciąć - zero kombinacji.
Do demontażu potrzeba 2 śrubokrętów i kluczy 8,10,17mm :)
Jutro mam dostać paczkę, analogicznie złoże i dam znać czy nie ciecze, jest okazja do przepłukania chłodnic i wymiany płynu :)
Oto foty:

51395

51396

51397

51398

51399

Sławetny wałek z przebiegiem 97850km :)

51400

51401

Ropuch
27.11.2014, 22:29
Zalogowałem pompę co to ją nabyłem drogą kupna i.... dziurką nie leci ale pokapuje spod tej stalowej rurki co wchodzi do pompy - FAK :)
O ring tam założyłem, weszło jak w kaczą dupę, poprawiłem jej umiejscowienie kilka razy i teraz wydaje się, że nie leci ale sprawdzę rano - ocokaman ?
Oliwą póki co nie zalewałem i konia nie odpalałem.... może jutro popatrzę jak nie będzie kropelek z rańca !

Ropuch
29.11.2014, 18:02
Okazało się, że puszczał oring między pompą, a ta stalową rurą, zanabyłem go dziś za całe 50gr i jest ok.
Pompa nie wydaje żadnych niepokojących dźwięków, nic nie kapie (ani płyn ani olej) suchutko że HEJ :)
Odpaliłem konia i poczekałem aż do momentu włączenia się wiatraka - Yogibabuuu :)

Operacja zakończona sukcesem za całe 150zł !!! jeśli ktoś ma możliwość zalogowania drugiej sprawnej pompy, to ten pomysł uważam za lepszy niż lepienie starej metodami garage :)

jorge
30.11.2014, 03:39
Okazało się, że puszczał oring między pompą, a ta stalową rurą, zanabyłem go dziś za całe 50gr i jest ok.
Pompa nie wydaje żadnych niepokojących dźwięków, nic nie kapie (ani płyn ani olej) suchutko że HEJ :)
Odpaliłem konia i poczekałem aż do momentu włączenia się wiatraka - Yogibabuuu :)

Operacja zakończona sukcesem za całe 150zł !!! jeśli ktoś ma możliwość zalogowania drugiej sprawnej pompy, to ten pomysł uważam za lepszy niż lepienie starej metodami garage :)
To byla rurka i pompa czy pompa a potem rurka ?

Ropuch
30.11.2014, 10:12
oring jest między rurką a pompą, tam gdzie dokręca się to pojedyńczą śrubą 8mm - niczego więcej nie luzowałem :)

LAPA_PD06
02.12.2014, 18:32
Ropuch ty masz parcie na szkło łobuzie :at:łoobuz jestes' a tem WD40 to Chińczyk jak hu.... rehreh
Rosomakowi nie pokazuj tego bo serce słabe hehhehhee

dawid8210
31.01.2015, 18:50
Patent dla tych co chcą ściągnąć wirnik, a nie wiedzą za bardzo jak.
Metoda lekko inwazyjna ;)
Pacjent- pompa od Ropucha kupiona za gruby piniondz (pozdro Ropuch! ;) )
narzędzia- wiadro wody, spawara, podkładka i ściągacz za dwie dychy.

Generalnie chodzi o to by do wirnika dospawać podkładkę którą to później będziemy targać ściągaczem. By nie popieprzyć porcelany i gumeczek wysoką temperaturą, spawanie odbędzie się w komorze niskich temperatur, czyli wiadrze z wodą :) Podkładka z grubszego materiału. Średnica otworu podkładki=średnicy czopa wirnika.
http://images66.fotosik.pl/571/2577a8033e3ad8c5m.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2577a8033e3ad8c5.html)
W takiej pozycji jak na fotce powyżej spawamy podkładkę do wirnika. 4 cyknięcia po przekątnej wystarczyły by ściągnąć wirnik i nie zerwać spawu. Ważne by z wody wystawała jedynie część spawana. Otwór wirnika trzeba lekko rozwiercić tak by śruba ściągacza opierała się na wałku pompy
Aaaa, jak ma się ściągacz wątłej jakości warto dospawać na końcu śruby kulkę z łożyska. Wtedy lepiej się pracuje, a i powierzchnia czołowa śruby ściągacza się nie poddaje przy kręceniu pod dużym obciążeniem. Kilka obrotów wystarczyło by wirnik wyskoczył z wałka.
http://images66.fotosik.pl/571/24ec540d37ea9981m.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/24ec540d37ea9981.html)

Poniżej dowód na to że porcelanka i gumeczki przeżyły bez strat żadnych :) Nie mam foty gumeczki znad tej białej porcelanki, ale zachowała się jak cała reszta uszczelnień.
Ropuch, Twoja pompa puszczałą między tym czarnym kondomem, a blaszanym talerzykiem, na którym siedzi całe uszczelnienie. Między tymi cześciami był klej ktróy puścił w jednym miejscu. Pozdro

http://images67.fotosik.pl/573/ebd2de1fcb079a42m.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ebd2de1fcb079a42.html)

http://images68.fotosik.pl/571/941a6a55c5e70a30m.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/941a6a55c5e70a30.html)

http://images66.fotosik.pl/571/92fff0ebaa98fdc3m.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/92fff0ebaa98fdc3.html)

fassi
31.01.2015, 19:28
Niech Ci Bog wynagrodzi dobrym trunkiem to rzezbienie rejli. Zacna i pomyslowa robota. Komora niskich spawan temperaturowach full profeska.

I tera jak? klej super glu i nazat wciskac?

dawid8210
31.01.2015, 19:41
Kleju nie trza :) Tam jest ciasne pasowanie. Wystarczy wcisnąć i siedzi jak ta la la :) Chociaż jakby profilaktycznie na klej do gwintów wcisnął. Ale to już chyba nadgorliwość by była

fassi
31.01.2015, 19:49
Znaczy ze glebiej wbijesz wirnik na oske i gitarrra? A nie mozna bez rozbierania po prostu docisnac tego wirnika?

dawid8210
31.01.2015, 19:56
Nie panimałem pytania gdzie ten klej, myslałem że chodzi o wklejenie wirnika na ośkę, a Tobie chodziło o klejenie gdzie pusciło :D

Żeby go głębiej wcisnać trza ściąć, zeszlifować górę wirnika. Tyle że pod łopatami wirnika już i tak mało miejsca. Być może w tym przypadku by to pomogło, bo puściło między blaszanym talerzykiem, a gumą, którą właśnie wirnik dociska. Ale żeby stwierdzić gdzie puszcza trza to i tak rozkopać. A roboty to raptem 20 minut :)
Miast głębiej wpuszczać wirnik zdejmę stary klej spod gumy i nawalę tam jakiegoś kosmicznego siuwaksu i poskładam jak było wcześniej. Czyli tak jak wcześniej pisałeś będzie klej ;)

Ropuch
02.02.2015, 10:21
Niech Ci dalej służy - zgrzewka browara już dawno wypita :)

dawid8210
10.02.2015, 20:25
Nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło :D
Miałem kleić, ale przez moją nieuwagę rozpirzyłem uszczelniacz:vis: Pod naciskiem palca pękła porcelanka.
A mama od lat ostrzegała: Nie robi się w niedziele :oldman:


Zacząłem szukać uszczelnienia,co go podobno dostać go nie można.
Zwymiarowałwem, puściłem kilkadziesiąt mailów po sklepaach, allegro i po kilku dniach jedna dobra dusza, której chciało się wziąć suwmiarkę i pomierzyć pisze że ma takie jakie chcę. I co ciekawe jest to ogólnodostępna część :) Made in Dziapan :Thumbs_Up:
Wymiarami identyczne z afrykańskim. Różnica jest w oznaczeniach, na porcelance. Afrykańska ma 10 i 25, a to które kupiłem 8 i 25. Nie rozgryzłem o co chodzi tym znaczkom:confused:
Złożone, szczelne. Choć moto nie odpalałem.
Myslę że temat pompy załatwiony na amen.
Nr uszczelniacza 642 0021 Tourmax
pasuje do:

- CRF 450 2005-2006r.
- FES 250 Foresight 1998-2000r.
- SH 300 2007-2008r.
- ST 1300 Panb European 2002-2008r.
- TRX 450 Sportrax 2004-2005r.
- TRX 450 Sportrax E-Start 2006-2007r.
- TRX 450 Sportrax K-Start 2006-2007r.
- VT 125 Shadow 1999-2008r.
- VTR 1000 Fire Storm 1997-2006r.
- VTR 1000 2000-2006r.
- XL 125 Varadero 2001-2008r.
- XL 1000 Varadero 1999-2008r.
- XR 650 2000-2006r.

Ropuch
10.02.2015, 20:34
Bravo Jasiu :)

dawid8210
10.02.2015, 20:39
Jak coś to ksywkę mam Bundy All:D:haha2:

antitank
01.06.2018, 13:24
Dopadła i mnie w końcu cieknąca pompa. Jak radzicie rozbierać i uszczelniać czy kupić używke? Z tego co poszperałem na necie sam uszczelniacz to ponad 100PLN
http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-pompy-wody-honda-vtr-1000-xr-650-i7356569564.html?reco_id=e6673edc-658d-11e8-bb74-246e9677f9f8&bi_s=archiwum_allegro&bi_m=reco&bi_c=Category&
Czy ktoś przerabiał ten temat ostatnio?

Złom
03.06.2018, 18:01
https://youtu.be/XGAL6P9vLb0

XGAL6P9vLb0

Przechodziłem to samo w trampku. Nowa pompa kosztuje ponad 1000zl, więc sam sobie odpowiedz czy warto.
Ja akurat kupiłem używkę z nieznacznie innego modelu i z dwóch złożyłem jedną sprawną. Koszt 170zl.

Mieciek
08.06.2018, 07:01
Dopadło i mnie.
Po tygodniu postoju jak zrzuciłem z centralki to się wylało jakieś 50ml.
Na pewno z pompy bo przy wymianie oleju znalazłem kropelki własnie z tej dziurki koło pompy.
Z jednej strony znalazłem nowa pompę za 900zł
http://allegro.pl/honda-xrv750-africa-twin-pompa-wody-nowa-oem-i7344234054.html
Troszku drogawo.
Jednak skąd wiedzieć i jak sprawdzić czy kupowana używka będzie ok?
Metoda chybił trafił do mnie nie przemawia.
Czy możne wydobyć moją rozbroić i rzeźbić?
A może ma ktoś sprzedać taką co nie cieknie lub taką co się udało jakoś zregenerować?
Chętnie zlecę komuś rzeźbę/regenerację gdyby się ktoś zechciał/zgodził gdyż czasu w ostatnich tygodniach nie mam i mił nie będę na naprawy.
Bede wdzięczny za pomoc.

dawid8210
08.06.2018, 09:48
Zawsze możesz założyć podciśnieniową. Zamiast za kilkaset masz pompę za kilkadziesiąt pln.

Mieciek
08.06.2018, 10:04
Drogi Dawidzie chyba jestem zbyt mało ogarnięty mechanicznie żebym Cie zrozumiał.
Na pewno mówimy tutaj o pompie wody/cieczy chłodzącej?
Jak się takie coś robi? Bo google nic nie mówią na ten temat.
Jaka pompa podciśnieniowa/która? Czy pasuje zamiast tej istniejącej przy silniku czy pracuje obok/równolegle? Co z tym otworem w silniku który pozostaje po demontażu pompy orginalnej?

dawid8210
08.06.2018, 11:01
Yyyyyyy, proszę mój post potraktować jako efekt zwarcia mózgu. O pompie paliwa pisalem

Mieciek
08.06.2018, 12:03
A już miałem zadzieje ze jest tanie i dobre rozwiązanie na pompę wody.
:(

FrankoChmiel
24.09.2018, 19:22
Hej, czy ktoś wie gdzie można dostać te uszczelki co są za wirnikiem (niby nierozbieralne)?
Przegrzebałem internet i nigdzie nie ich nie widzę oprócz nowej pompy, a właściwie jej połowy za 177 euro:(
Ewentualnie od czego mogą te uszczelniacze jeszcze pasować (NT650)?

dawid8210
24.09.2018, 20:04
Przegrzebałeś internet a tego tematu chyba nie...
Post numer 36 ;) Przechodziłem przez to.

next22
24.09.2018, 20:20
nie wiem czy to pasuje ;
http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=14&t=25261

FrankoChmiel
24.09.2018, 20:42
Nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło :D
Miałem kleić, ale przez moją nieuwagę rozpirzyłem uszczelniacz:vis: Pod naciskiem palca pękła porcelanka.
A mama od lat ostrzegała: Nie robi się w niedziele :oldman:


Zacząłem szukać uszczelnienia,co go podobno dostać go nie można.
Zwymiarowałwem, puściłem kilkadziesiąt mailów po sklepaach, allegro i po kilku dniach jedna dobra dusza, której chciało się wziąć suwmiarkę i pomierzyć pisze że ma takie jakie chcę. I co ciekawe jest to ogólnodostępna część :) Made in Dziapan :Thumbs_Up:
Wymiarami identyczne z afrykańskim. Różnica jest w oznaczeniach, na porcelance. Afrykańska ma 10 i 25, a to które kupiłem 8 i 25. Nie rozgryzłem o co chodzi tym znaczkom:confused:
Złożone, szczelne. Choć moto nie odpalałem.
Myslę że temat pompy załatwiony na amen.
Nr uszczelniacza 642 0021 Tourmax
pasuje do:

- CRF 450 2005-2006r.
- FES 250 Foresight 1998-2000r.
- SH 300 2007-2008r.
- ST 1300 Panb European 2002-2008r.
- TRX 450 Sportrax 2004-2005r.
- TRX 450 Sportrax E-Start 2006-2007r.
- TRX 450 Sportrax K-Start 2006-2007r.
- VT 125 Shadow 1999-2008r.
- VTR 1000 Fire Storm 1997-2006r.
- VTR 1000 2000-2006r.
- XL 125 Varadero 2001-2008r.
- XL 1000 Varadero 1999-2008r.
- XR 650 2000-2006r.

1.Dobra, to 10 i 25 to są średnice wew./zew. czy tajemne oznaczenia tej porcelany? Jeśli tak to jej wysokość też chyba jest istotna...czy nie?
2.A uszczelniacz (to jest simering czy jakaś okrągła gumowa uszczelka) jest jeden czy są dwa?
3. Wszystko wchodzi w gniazdo stalowe (talerzyk), które też trzeba wydłubać?
4.Na co ten talerzyk wkleiłeś ostatecznie?
5. Łożysko wymieniałeś?
6.Znasz może wymiar oringa co na wałek idzie w blok silnika?

Transglobal
24.09.2018, 21:01
chyba pasuje również od innych modeli hondy np:https://allegro.pl/zestaw-naprawczy-pompy-wody-honda-vtr-1000-xr-650-i7567143689.html

dawid8210
24.09.2018, 21:07
3. Talerzyk do wydłubania.
4. Chyba na klej do gwintów. Niebieski klej był ;)
1. Te cyfry to jakieś tajemne znaki.
Na resztę pytań nie znam odpowiedzi bo zapomniłem

FrankoChmiel
24.09.2018, 21:24
Dzięki za odpowiedź. Chyba trzeba będzie wydłubać pacjenta, pomierzyć i wypytać sprzedającego co wyczaił Transglobal czy będzie pasował ten zestaw.

FrankoChmiel
01.10.2018, 23:35
Walka trwa. Na razie rozmontowałem pompę wody. Teraz poszukiwania kitu. Niestety wszystkie uszczelki kwalifikują się do wymiany... Ściągnąłem wiatrak bez ściągacza, ale bez dospawywania się nie obyło. Jeśli Szanowne Grono wyrazi chęć to mogę poczynić jakiś tutek w tej materii. Na razie wrzucam fotki z wymiarami poszczególnych uszczelek, może się komuś przyda.