View Full Version : Kalibracja licznika
Mam problem z licznikiem. Pokazuje dużo za dużo. Tak na oko dodaje jakieś 40 km/h :D
Licznik analogowy, napędzany linką. Da się to jakoś wykalibrować? W sumie jest to jakiś przetwornik elektromagnetyczny więc może jakiś podzielnik napięcia?
A może ma to ustrojstwo wbudowaną regulację?
Marcin.111
11.11.2014, 09:46
Jak zawsze 40 wiecej to przestaw wskazówke
o, to można ją przestawić? Jakby to było 10 km/h to bym zagiął ;)
Mam problem z licznikiem. Pokazuje dużo za dużo. Tak na oko dodaje jakieś 40 km/h :D
Licznik analogowy, napędzany linką. Da się to jakoś wykalibrować? W sumie jest to jakiś przetwornik elektromagnetyczny więc może jakiś podzielnik napięcia?
A może ma to ustrojstwo wbudowaną regulację?
Jaki motur?
nawet jak stoisz to pokazuje 40?
Nie wiem jak to opisać więc spróbuję w języku uniwersalnym. Jest tak
y = ax+b
gdzie:
y - prędkość wskazywana
a - współczynik a :) (wzmocnienie)
x - prędkość obrotowa linki
b - offset :)
Chciałbym skorygować a
jeśli przestawię wskazówkę (offset czyli b), to na parkingu będzie wskazywała -40 km/h (wartość ujemną)
Motocykl to oczywiście niepsująca się honda :D
Tu masz skuteczne rozwiązanie http://www.sklep-motocyklowy.com.pl/kalibrator-predkosci-model-kt1-ktm-p-104.html :)
taniej podjechać do serwisu
Ale ja potrzebuje do hondy a nie kata!
Jak mam wydać 300 stówy to wolę wydrukować sobie nowy cyferblat :)
A serwis tak nie do końca wie co jest nie tak... jak to serwis ;)
Ja do poprzedniej xr sam zrobiłem tarczę licznika. Zrobiłem skan oryginału w milach, przeliczyłem sobie i wykreśliłem w cadzie. Potem dałem to do fotografa, zrobił odbitkę na mat foto papierze. Po kilku sezonach nie widać było blaknięcia.
wasilczuk
12.11.2014, 21:28
Jeżeli to mechaniczny prędkościomierz to możliwe, że między magnes a miskę blaszaną napchało się smaru. Rozbierz to i poczyść i na nowo przesmaruj. Może być też tak, że linka za mocno jest wsadzona, na coś uciska itd.Dla mnie kiedyś licznik od mz ustawiał pan Mietek złota rączka w warsztacie PKS. Miał taką maszynę do tego.
Można zapytać w punkcie legalizacji tachografów. Tam powinni ogarniać tematy predkościomierza.
Powiem ci na przykładzie licznika analogowego na linkę od Golfa 2. Licznik miał kołek na którym w spoczynku opierała sie wskazówka, jak licznik źle pokazywał rozbierało sie go, wskazówkę podnosiło i przerzucało sie nad tym kołeczkiem, wtedy licznik wskazywał minus, wtedy trzeba było wskazówkę lekko ale na chama przesunąć w lewo (odwrotnie niż zegarek) i ona się przestawiała na wałeczku na którym siedziała, lekko 2-3 mm, i znowuodgięcie przed kołeczek czyli w stan spoczynkowy. Zwiększało sie dzięki temu wstępne napięcie sprężynki w środku licznika. Bo rozumiem ze jak jedziesz np 50 pokazuje np65, jak 100 to 140, i tak dalej???
To co piszesz może mieć sens.
Padł mi GPS i nie mam z czym porównać.
Jak będzie czas i pogoda to sie zabiorę. Pogoda będzie na wiosnę a z czasem nigdy nie wiadomo :)
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.