Zaloguj się

View Full Version : Enduro dual do 450ccm.


tyran
22.10.2014, 15:08
Szukam dla siebie lekkiego enduro. Mam kilka typów:
1)Honda XR400R, 1996-2004r. zmodzona na 440+sportowy wałek+gażnik Mikuni TM36. Może widelec?

2)Husaberg FE 390-450 od 2010r

3)BMW G450X od 2010r.

Opcja pierwsza podoba mi się najbardziej, choć chyba wyjdzie najdrożej. Honda to prosta konstrukcja, niezawodna i ulubiona ;)

Husaberg podoba mi się wizualnie i konstrukcyjnie. Minus to serwis KTM.

BMW- mało o nim wiem, poza tym, że ma kilka fajnych rozwiązań konstrukcyjnych i jest stosunkowo niedrogi w zakupie.

Pozdrawiam.

siwy
22.10.2014, 15:11
Honda będzie z kopajką, pozostałe z rozrusznikiem, to istotna różnica.

rumpel
22.10.2014, 16:01
Husaberg podoba mi się wizualnie i konstrukcyjnie. Minus to serwis KTM

rozwin to stwierdzenie bo nie kumam

tyran
22.10.2014, 17:46
Honda będzie z kopajką, pozostałe z rozrusznikiem, to istotna różnica.

Kopniaka się nie obawiam. Natomiast możliwość modyfikacji i personalizacji do mnie przemawia.

Husaberg podoba mi się wizualnie i konstrukcyjnie. Minus to serwis KTM

rozwin to stwierdzenie bo nie kumam

Z serwisem (bo o to chyba pytasz) chodzi mi o dostępność części poza KTM.
Na allegro i ebay szału nie ma.

Z G450X będzie podobnie.

siwy
22.10.2014, 17:47
powinieneś się przejechać bo xr 400 a husaberg fe 450 to zupełnie inna klasa i generacja motocykli

tyran
22.10.2014, 18:10
Najlepszy z tych wszystkich będzie Husa FE390. Najlżejszy i najzwinniejszy w terenie. Boję się tylko czy uda się kupić niezajechanego w logicznych pieniądzach. I co w razie wtopy?
Czy mniejszy bądź większy reymont nie zrujnuje mnie.
Takie same obawy mam co do BMW.

Natomiast Hondzia jest tańsza, części w bród, modyfikacja silnika na 440ccm. i 40KM. koszt ok. 1000Euro. Do tego dobry zawias na przód+ jakiś zbiornik Acerbisa i dobre oświetlenie i jest miodzio ;)

siwy
22.10.2014, 19:53
to kup xr 600 i masz w standardzie 46 KM które możesz powiększyć.

tyran
22.10.2014, 19:58
Waga też jest kryterium.
Powyżej 120kg. na sucho odpada.

siwy
22.10.2014, 20:04
12 kg różnicy. Zatankowana 400 tyle waży co pusta 600

Lepi
22.10.2014, 20:46
A po co szukac czesci na allogro jak wszystko jest sprawnie i w rozsadnej kasie u dilera

rumpel
22.10.2014, 21:01
taki przyklad ; wczoraj zamowiona czesc (ok14ej) do Berga u Krywulta w BB, byla dzis u mnie ok 15.

Mialem Suzuki, Yamahe, Katy teraz Honde i Berga i powiem krótko takiego dostepu do czesci jak ma KTM nie ma inna firma a ceny wcale nie sa powalajace w stosuku do japoni.
W KTM w BB jak czegos nie ma na stanie to jest zawsze na nastepny czwartek.


r.t70 a jak sie chcesz przymierzyc do Berga to zapraszam do S-ca ;)

Lucky Luke
22.10.2014, 21:28
A ja polecam Huqvarne TE, śmigam drugi sezon i sobie chwalę.

tyran
22.10.2014, 23:06
r.t70 a jak sie chcesz przymierzyc do Berga to zapraszam do S-ca ;)

Twojego potwora? Celuję w 390. Ale przymiarka z chęcią.

Michal
23.10.2014, 10:25
Tez mam Berga, tyle ze 570, super moto, kompletnie bezawaryjne.
Jeśli lubisz kopajkę to tu może być problem bo w bergach z silnikiem 70 stopni jej nie ma, dla mnie to nie problem, a ja lubię rozrusznik, szczególnie w off.

Co do serwisu, to także dziwi mnie twoje stwierdzenie, myślę, że z motocykli które wymieniłeś berg będzie miał najlepszy dostęp i najtańsze części, w ogromnej części to zwyczajne exc, to którego części są na każdym rogu, a zamienników często nie opłaca się kupować, bo org wychodzą zupełnie rozsądnie.

nev
23.10.2014, 13:40
Przyłącze się do poprzedników w sprawie serwisu / dostępności / ceny części. KTM'owskie części są tanie i bardzo łatwo dostępne. Dlatego rozpatrywałbym tego berga na plus jeśli chodzi o to.

Mam KTM 400 exc, ale ciężko nazwać to dual'em, więc Ci nie polecam (gotowy do jazdy waży 112.5 kg i ma 44km) ;P

tyran
23.10.2014, 13:59
W swoich rozważaniach, też dochodzę do wniosku że Berg będzie optymalny.
Teraz tylko pytanie:390 czy 450?
Jaki mają zasięg na baku?
Mniej dziczenia, więcej cross country.

nev
23.10.2014, 14:12
Nigdy nie jeździłem tymi modelami więc Ci nie doradzę. Od siebie dorzucę tylko tyle, że jeśli to ma być pierwsze takie moto to im słabsze tym lepiej ;)

Panowanie nad rowerem z silnikiem o mocy 40+ km w terenie nie jest wcale takie łatwe i o wypadki nie trudno... słabszy sprzęt wybacza błędy, a jeśli zaczynasz to z pewnością będziesz je popełniał.

tyran
23.10.2014, 16:15
Biorę to pod uwagę. Chcę mieć lżejsze moto aby móc w pojedynkę robić bliższe lub dalsze wypady w Polskę. A jak go ogarnę, to może odważę się potaplać w błotku. ;)

Lucky Luke
23.10.2014, 21:51
To nie są sprzęty na wypady w Polskę!
Jeśli zaczniesz tym jeździć turystycznie to nie nadążysz zmieniać tłoków i korb, no chyba, że dla Ciebie wycieczka 100km to wypad w Polskę.
Generalnie motocykle enduro klasy 400-450 to sprzęty do ostrego upalania, i nieważne czy będzie to EXC, TE, WR, CRF, DRZ, FE... tym nie trzaska się kilometrów tylko mth: olej zmienisz , co 10-15 mth, filtr powietrza czyścisz bardzo często, opona nie wytrzymuje sezonu to samo zębatki i łańcuch.
Taki sprzęt daje ogromną frajdę, ale coś za coś

siwy
23.10.2014, 21:58
xr się nada do włóczenia się bardziej niż exc. Sprzęt toporny, niezbyt mocny ale wytrzymały i prosty w naprawach.

Lucky Luke
23.10.2014, 22:05
Tylko dobrą XR to też nie łatwo znaleźć , ale zgadzam się mniej mocy = dłuższa żywotność silnika.

tyran
23.10.2014, 22:20
No właśnie, tego się obawiam. 10 dam za Xr400, drugie tyle w mody. Za tą cenę mam 2-3 letniego Berga 390.

mareksz007
23.10.2014, 22:49
Oj gawęda, gawęda. Może ja starej daty jestem. Znam ludzi którzy mają sprzęty o wiele cięższe od mojego i mnie zawstydzają w ciężkim terenie. Mają mniej mocy i mnie objeżdżają. Żaden motocykl nie jeździ sam, Kat, Bat czy inna Hunda potrzebuje kierownika. Nie sprzęt czyni mistrza

marekmoto1
24.10.2014, 09:28
Kilka razy śmigałem lekkim enduro i po prostu się zakochałem. Dlatego chyba niestety zmuszony jestem do posiadania kilku motocykli:-)

siwy
24.10.2014, 09:30
To najlepszy wybór. Zamiast kupować wyplakowaną afrykę za 14 tys. można kupić taką za 6 i też może być w pełni sprawna, za drugie 6 kupić np xr600r i zostanie na opony i łańcuchy.

Michal
24.10.2014, 09:45
Kilka razy śmigałem lekkim enduro i po prostu się zakochałem. Dlatego chyba niestety zmuszony jestem do posiadania kilku motocykli:-)

To bardzo dobra i słuszna koncepcja.

Lucky Luke
25.10.2014, 19:34
Inaczej się nie da ;)

tyran
25.10.2014, 20:15
4 minimum. U mnie są Afri i mocarny naked. Brakuje jeszcze duala i triala. Na koniec klasyczna SHL m04 i jestem happy.

borys609
08.01.2015, 10:59
Wracając do tematu.
Czemu nikt tu nie wymienia DRZ400S?
Przecież to modelowy dual. Lekkie to, żywotne a jak się uprzesz to i pojechać na tym dalej można. Dla amatora w polu, błocie, lesie i wąwozie łatwe do okiełznania, mało pali. Silnik 40-konny nie wymaga tak częstych serwisów jak wysilone EXC i im podobne. Z tego co pamiętam książkowo przegląd co 5 czy 6 tys km, w warunkach terenowych optowałbym za skróceniem tego przebiegu o połowę i tyle.
Części dużo, moto proste i niezawodne. W dodatku lekkie jak rowerek (130kg), nie ma strachu wjechać tym gdziekolwiek.
Mam przyjemność gościć coś takiego u siebie w garażu i nadziwić się nie mogę jakie to fajne. Po cichu sam knuję żeby sobie coś takiego kupić, bo moje heroiczne czyny na GS-ie przerastają niekiedy moje założenia :).

zaczekaj
08.01.2015, 11:23
Szukam drz 400s i jestem zrozpaczona... Nie mogę znaleźć albo uciekają sprzed nosa.

Wyklikano z Tapatalk

Cezarus
08.01.2015, 19:36
A może takiego : http://suchen.mobile.de/motorrad-inserat/suzuki-dr-z-drz-400-friedenweiler-r%C3%B6te/198883180.html?lang=de&pageNumber=1&__lp=1&scopeId=MB&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=23600&makeModelVariant1.modelDescription=drz+4&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Motorbike&segment=Motorbike&negativeFeatures=EXPORT&noec=1

Kastorcodex
08.01.2015, 21:08
Sugeruję śledzić forum supermoto. Dużo tam DR się przewija w różnych konfiguracjach, które bardziej są off niż supermoto bo dostały tylko mniejsze koło na przedzie.

zaczekaj
08.01.2015, 21:45
Sugeruję śledzić forum supermoto. Dużo tam DR się przewija w różnych konfiguracjach, które bardziej są off niż supermoto bo dostały tylko mniejsze koło na przedzie.
Dzięki. Na sm jeszcze mnie nie było.






A może takiego : http://suchen.mobile.de/motorrad-inserat/suzuki-dr-z-drz-400-friedenweiler-r%C3%B6te/198883180.html?lang=de&pageNumber=1&__lp=1&scopeId=MB&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=23600&makeModelVariant1.modelDescription=drz+4&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Motorbike&segment=Motorbike&negativeFeatures=EXPORT&noec=1
To jest bodajże wersja E. Szukam S.
:)


Wyklikano z Tapatalk

tyran
13.02.2016, 20:40
Ponieważ to mój temat, to go zakończę.
Miał być 450, jest 650.

Pozdrawiam.

kudlacz
13.02.2016, 20:57
ale co?

tyran
13.02.2016, 22:16
Spoko. Afryka została. ;)

tyran
15.02.2016, 18:15
Udało się ustrzelić doskonałego XCh. :)

Cezarus
15.02.2016, 21:37
Super motocykl :) sam mam takiego mocno już zmotanego :)