View Full Version : Enduro dual do 450ccm.
Szukam dla siebie lekkiego enduro. Mam kilka typów:
1)Honda XR400R, 1996-2004r. zmodzona na 440+sportowy wałek+gażnik Mikuni TM36. Może widelec?
2)Husaberg FE 390-450 od 2010r
3)BMW G450X od 2010r.
Opcja pierwsza podoba mi się najbardziej, choć chyba wyjdzie najdrożej. Honda to prosta konstrukcja, niezawodna i ulubiona ;)
Husaberg podoba mi się wizualnie i konstrukcyjnie. Minus to serwis KTM.
BMW- mało o nim wiem, poza tym, że ma kilka fajnych rozwiązań konstrukcyjnych i jest stosunkowo niedrogi w zakupie.
Pozdrawiam.
Honda będzie z kopajką, pozostałe z rozrusznikiem, to istotna różnica.
Husaberg podoba mi się wizualnie i konstrukcyjnie. Minus to serwis KTM
rozwin to stwierdzenie bo nie kumam
Honda będzie z kopajką, pozostałe z rozrusznikiem, to istotna różnica.
Kopniaka się nie obawiam. Natomiast możliwość modyfikacji i personalizacji do mnie przemawia.
Husaberg podoba mi się wizualnie i konstrukcyjnie. Minus to serwis KTM
rozwin to stwierdzenie bo nie kumam
Z serwisem (bo o to chyba pytasz) chodzi mi o dostępność części poza KTM.
Na allegro i ebay szału nie ma.
Z G450X będzie podobnie.
powinieneś się przejechać bo xr 400 a husaberg fe 450 to zupełnie inna klasa i generacja motocykli
Najlepszy z tych wszystkich będzie Husa FE390. Najlżejszy i najzwinniejszy w terenie. Boję się tylko czy uda się kupić niezajechanego w logicznych pieniądzach. I co w razie wtopy?
Czy mniejszy bądź większy reymont nie zrujnuje mnie.
Takie same obawy mam co do BMW.
Natomiast Hondzia jest tańsza, części w bród, modyfikacja silnika na 440ccm. i 40KM. koszt ok. 1000Euro. Do tego dobry zawias na przód+ jakiś zbiornik Acerbisa i dobre oświetlenie i jest miodzio ;)
to kup xr 600 i masz w standardzie 46 KM które możesz powiększyć.
Waga też jest kryterium.
Powyżej 120kg. na sucho odpada.
12 kg różnicy. Zatankowana 400 tyle waży co pusta 600
A po co szukac czesci na allogro jak wszystko jest sprawnie i w rozsadnej kasie u dilera
taki przyklad ; wczoraj zamowiona czesc (ok14ej) do Berga u Krywulta w BB, byla dzis u mnie ok 15.
Mialem Suzuki, Yamahe, Katy teraz Honde i Berga i powiem krótko takiego dostepu do czesci jak ma KTM nie ma inna firma a ceny wcale nie sa powalajace w stosuku do japoni.
W KTM w BB jak czegos nie ma na stanie to jest zawsze na nastepny czwartek.
r.t70 a jak sie chcesz przymierzyc do Berga to zapraszam do S-ca ;)
Lucky Luke
22.10.2014, 21:28
A ja polecam Huqvarne TE, śmigam drugi sezon i sobie chwalę.
r.t70 a jak sie chcesz przymierzyc do Berga to zapraszam do S-ca ;)
Twojego potwora? Celuję w 390. Ale przymiarka z chęcią.
Tez mam Berga, tyle ze 570, super moto, kompletnie bezawaryjne.
Jeśli lubisz kopajkę to tu może być problem bo w bergach z silnikiem 70 stopni jej nie ma, dla mnie to nie problem, a ja lubię rozrusznik, szczególnie w off.
Co do serwisu, to także dziwi mnie twoje stwierdzenie, myślę, że z motocykli które wymieniłeś berg będzie miał najlepszy dostęp i najtańsze części, w ogromnej części to zwyczajne exc, to którego części są na każdym rogu, a zamienników często nie opłaca się kupować, bo org wychodzą zupełnie rozsądnie.
Przyłącze się do poprzedników w sprawie serwisu / dostępności / ceny części. KTM'owskie części są tanie i bardzo łatwo dostępne. Dlatego rozpatrywałbym tego berga na plus jeśli chodzi o to.
Mam KTM 400 exc, ale ciężko nazwać to dual'em, więc Ci nie polecam (gotowy do jazdy waży 112.5 kg i ma 44km) ;P
W swoich rozważaniach, też dochodzę do wniosku że Berg będzie optymalny.
Teraz tylko pytanie:390 czy 450?
Jaki mają zasięg na baku?
Mniej dziczenia, więcej cross country.
Nigdy nie jeździłem tymi modelami więc Ci nie doradzę. Od siebie dorzucę tylko tyle, że jeśli to ma być pierwsze takie moto to im słabsze tym lepiej ;)
Panowanie nad rowerem z silnikiem o mocy 40+ km w terenie nie jest wcale takie łatwe i o wypadki nie trudno... słabszy sprzęt wybacza błędy, a jeśli zaczynasz to z pewnością będziesz je popełniał.
Biorę to pod uwagę. Chcę mieć lżejsze moto aby móc w pojedynkę robić bliższe lub dalsze wypady w Polskę. A jak go ogarnę, to może odważę się potaplać w błotku. ;)
Lucky Luke
23.10.2014, 21:51
To nie są sprzęty na wypady w Polskę!
Jeśli zaczniesz tym jeździć turystycznie to nie nadążysz zmieniać tłoków i korb, no chyba, że dla Ciebie wycieczka 100km to wypad w Polskę.
Generalnie motocykle enduro klasy 400-450 to sprzęty do ostrego upalania, i nieważne czy będzie to EXC, TE, WR, CRF, DRZ, FE... tym nie trzaska się kilometrów tylko mth: olej zmienisz , co 10-15 mth, filtr powietrza czyścisz bardzo często, opona nie wytrzymuje sezonu to samo zębatki i łańcuch.
Taki sprzęt daje ogromną frajdę, ale coś za coś
xr się nada do włóczenia się bardziej niż exc. Sprzęt toporny, niezbyt mocny ale wytrzymały i prosty w naprawach.
Lucky Luke
23.10.2014, 22:05
Tylko dobrą XR to też nie łatwo znaleźć , ale zgadzam się mniej mocy = dłuższa żywotność silnika.
No właśnie, tego się obawiam. 10 dam za Xr400, drugie tyle w mody. Za tą cenę mam 2-3 letniego Berga 390.
mareksz007
23.10.2014, 22:49
Oj gawęda, gawęda. Może ja starej daty jestem. Znam ludzi którzy mają sprzęty o wiele cięższe od mojego i mnie zawstydzają w ciężkim terenie. Mają mniej mocy i mnie objeżdżają. Żaden motocykl nie jeździ sam, Kat, Bat czy inna Hunda potrzebuje kierownika. Nie sprzęt czyni mistrza
marekmoto1
24.10.2014, 09:28
Kilka razy śmigałem lekkim enduro i po prostu się zakochałem. Dlatego chyba niestety zmuszony jestem do posiadania kilku motocykli:-)
To najlepszy wybór. Zamiast kupować wyplakowaną afrykę za 14 tys. można kupić taką za 6 i też może być w pełni sprawna, za drugie 6 kupić np xr600r i zostanie na opony i łańcuchy.
Kilka razy śmigałem lekkim enduro i po prostu się zakochałem. Dlatego chyba niestety zmuszony jestem do posiadania kilku motocykli:-)
To bardzo dobra i słuszna koncepcja.
Lucky Luke
25.10.2014, 19:34
Inaczej się nie da ;)
4 minimum. U mnie są Afri i mocarny naked. Brakuje jeszcze duala i triala. Na koniec klasyczna SHL m04 i jestem happy.
borys609
08.01.2015, 10:59
Wracając do tematu.
Czemu nikt tu nie wymienia DRZ400S?
Przecież to modelowy dual. Lekkie to, żywotne a jak się uprzesz to i pojechać na tym dalej można. Dla amatora w polu, błocie, lesie i wąwozie łatwe do okiełznania, mało pali. Silnik 40-konny nie wymaga tak częstych serwisów jak wysilone EXC i im podobne. Z tego co pamiętam książkowo przegląd co 5 czy 6 tys km, w warunkach terenowych optowałbym za skróceniem tego przebiegu o połowę i tyle.
Części dużo, moto proste i niezawodne. W dodatku lekkie jak rowerek (130kg), nie ma strachu wjechać tym gdziekolwiek.
Mam przyjemność gościć coś takiego u siebie w garażu i nadziwić się nie mogę jakie to fajne. Po cichu sam knuję żeby sobie coś takiego kupić, bo moje heroiczne czyny na GS-ie przerastają niekiedy moje założenia :).
zaczekaj
08.01.2015, 11:23
Szukam drz 400s i jestem zrozpaczona... Nie mogę znaleźć albo uciekają sprzed nosa.
Wyklikano z Tapatalk
A może takiego : http://suchen.mobile.de/motorrad-inserat/suzuki-dr-z-drz-400-friedenweiler-r%C3%B6te/198883180.html?lang=de&pageNumber=1&__lp=1&scopeId=MB&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=23600&makeModelVariant1.modelDescription=drz+4&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Motorbike&segment=Motorbike&negativeFeatures=EXPORT&noec=1
Kastorcodex
08.01.2015, 21:08
Sugeruję śledzić forum supermoto. Dużo tam DR się przewija w różnych konfiguracjach, które bardziej są off niż supermoto bo dostały tylko mniejsze koło na przedzie.
zaczekaj
08.01.2015, 21:45
Sugeruję śledzić forum supermoto. Dużo tam DR się przewija w różnych konfiguracjach, które bardziej są off niż supermoto bo dostały tylko mniejsze koło na przedzie.
Dzięki. Na sm jeszcze mnie nie było.
A może takiego : http://suchen.mobile.de/motorrad-inserat/suzuki-dr-z-drz-400-friedenweiler-r%C3%B6te/198883180.html?lang=de&pageNumber=1&__lp=1&scopeId=MB&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=23600&makeModelVariant1.modelDescription=drz+4&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Motorbike&segment=Motorbike&negativeFeatures=EXPORT&noec=1
To jest bodajże wersja E. Szukam S.
:)
Wyklikano z Tapatalk
Ponieważ to mój temat, to go zakończę.
Miał być 450, jest 650.
Pozdrawiam.
Spoko. Afryka została. ;)
Udało się ustrzelić doskonałego XCh. :)
Super motocykl :) sam mam takiego mocno już zmotanego :)
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.