View Full Version : Woltomierz do naszej AT
Fajne woltomierze sa tu : http://tme.pl/katalog/index.phtml?f_szukaj=PAN.LCD20V
kupilem ostatnio 2 szt do zastosowan labolatoryjnych :-)
do motonga tez sie nada , mierzy do 20V .jedyny mankament to odpowiednie uszczelnienie ale z tym to chyba nie ma problemu.
Cena bardzo dobra , moim zdaniem oczywiscie.
Tak się zastanawiam gdzie go będzie najwygodniej wkomponować...
Tak się zastanawiam gdzie go będzie najwygodniej wkomponować...
Pod kanapę albo w schowek ..napewno się zmieści.........:fool2:
A tak poważnie to kosztuje dwa razy mniej niż ten na Podczaszyńskiego .
Wieczny zamawiasz? zamów dwie sztuki wezmę jedną
A co do wpakowania..znaczy miejsca..
Ktos kiedyś pisał na strym forum co by kupić takie Alu badziewie do zasłonięcia zegarów .maskownice? no jak zwał tak zwał.. kosztuje to jak się nie myle na Ebayu angielskim z 20 funciaków ale i niemieckim można zakupić..
No i zakupic sztuk raz.. wykonać ,,matryce" zebrać chętnych .. policzyć koszta i możę się okaże ,że zamiast 20 funciaków wyjdzie jakies 0,9 Funciaka..........................
I można sobie wtedy centrum ,,dowodzenia" wyj.. jak w promie Chalenger ( tylko bez takiego finału) pstryczki didy elektrody i inne wynalazki
Tylko nie wiem ale sa wersje pod tripa i bez ... hmm lepiej zamówić pod tripa..
ale to taka tylko POWIELONA myśl..
poczekajcie z zamowieniami , wrzuce tu foty w realu jak to wyglada , jak swieci i jakie sa wymiary.
Pozatym podlacze to do swojej AT i zobzcze jak dziala.
I ja bym był chętny... miałem juz na wyjeździe problemy z ładowaniem w transalpie.
Przy takiej dokładności to na wolnych obrotach nawet spaloną żarówe w reflektorze można wykryć pszypuszczam...
Spoko, mogę zamówić dwie. Ale rzeczywiście poczekajmy na fotki od R2D2. A ten pulpit widziałem. Trochę SuperTenerą zalatuje :lol8:. Możemy zrobić jakieś zamówienie na 5 osób nawet. Cena będzie niższa, a i przesyłka się ładnie podzieli na grosze :). Kto wchodzi?
Bardzo ładny tylko duży. U siebie zamontowałem powiedzmy voltomierz, jedna dioda i cztery kolorki, czyli cztery stany
<= 12.3V - czerwony
13V - pomarańczowy
13.5V - żółty
>= 13.8-14V - zielonyFajne bo tanie i zajmuje mało miejsca, a jest wystarczające do wykrycia problemów z ładowaniem. Przed podłączeniem płytkę zabezpieczyłem przed wilgocią.
A z innej strony to nie ten szyk, ale ja montowałem tylko do trampka :(
PS. dla zainteresowanych kupiłem konkretnie to.
http://allegro.pl/item334543596_dyskretny_wskaznik_napiecia_ladowani a_akumul_fv.html
http://allegro.pl/item334543596_dyskretny_wskaznik_napiecia_ladowani a_akumul_fv.html
a to na 24v jest
I tu mnie masz, fakt było 24V piszę i nie patrzę co. Całe szczęście zamontowałem 12V.
Ale pełen szacun za szybkość, myślałem że zdążę poprawić za min się ktoś połapie.
I tu mnie masz, fakt było 24V piszę i nie patrzę co. Całe szczęście zamontowałem 12V.
Ale pełen szacun za szybkość, myślałem że zdążę poprawić za min się ktoś połapie.
:fool2: nie chciałem :dizzy: :D
Nie jestem szpecem,ale mam wątpliwość.
W Trampku i Afryce padają reglery z powodu złych styków ( zanieczyszczonych) czy jakoś tak. Napiecie znacznie wzrasta , wygotowuje aku i sypie się moduł z powodu zbyt wysokiego napiecia.
Taka dioda świeci dalej na zielono wskazując ,ze wszystko jest OKI
Z tego co wiem, a wiem jeszcze niewiele -to nie brak napięcia jest problemem ,bo
alternatory się nie psują -tyko problemem jest napięcie zbyt wysokie.
Tego dioda niestety nie pokazuje...
Uzupełnienie:Przy zbyt wysokim napięciu czyli powyżej 13,8V dioda świeci również na zielono.
Taki mi odpowiedział sprzedawca z allegro tego diodowego ustrojstwa
Otóż to. Ledwolt sygnalizuje za niskie, jak i za wysokie napięcie. Ma kosztować koło 50pln o ile rzeczywiście wróci na rynek.
"Ledwolt" spotkałem się z takim rozwiązaniem (funkcje i nazwa jak podajesz), ale kolo twierdzi że mu się nie opłaca. Może jakby złożyć konkretne zmówienie.
A ja mam taki wynalazek...wychelnie na biezaco....pokazuje co trzeba, ma podswietlenie...kupiony w boxer-motor u Olejnika.
Polecam
Zdjecie pokazuje miejsce montazu (dobrze przemyslane Kajtus :))
Zrobie bzlizsza fote to wkleje.
Możliwość zamówienia 1 szt (sobie zamówiłem 2szt)
PRZEDRUK
Charakterystyka
Co to jest o do czego służy?
http://usprawnienia.pl/produkty/ledwolt/img/kontrolka.jpg (http://usprawnienia.pl/produkty/ledwolt/img/kontrolka.jpg)Mało osób wie, że zgaśnięcie kontrolki ładowania nie oznacza wcale, że akumulator jest ładowany. Oznacza ona dokładnie tyle, że alternator jest w stanie oddawać energię. Ile tej energii będzie oddawać i ile z niej trafi do akumulatora to już zupełnie inna bajka. LEDWOLT pokazuje kolorem stan instalacji:
ZIELONY-dobrze
CZERWONY-źle
Dodatkowo, pokazuje napięcie podczas pracy rozrusznika, a po wyłączeniu silnika symuluje kontrolkę alarmu.
Jest ekstremalnie prosty w montażu-gustowna srebrna lub czarna rurka jest łatwa w montażu i doskonale komponuje się w każdym motocyklu. W samochodzie samą diodę można zamontować wszędzie.
Interpretacja wskazań woltomierza
Poniżej opisano jak intepretowac wskazania. Dwukolorowa kontrolka w woltomierzu może świecić na wiele różnych sposobów. Na wstępie należy wspomnieć o trzech trybach:
przy wyłączonym siliku,
podczas pracy rozrusznika,
podczas normalnej pracy silnika.Tryby są przełączane automatycznie.
Tryb wyłączonego silnika
http://usprawnienia.pl/produkty/ledwolt/img/st-sa.gif (http://usprawnienia.pl/produkty/ledwolt/img/st-sa.gif) Rzadkie czerwone błyski to symulacja kontrolki alarmu-LEDWOLT tak świeci, gdy silnik nie pracuje (a rozpoznaje to po stałym napięciu akumulatorze przez dłuższy czas). LEDWOLT pobiera wtedy bardzo mało prądu - około 0.2 amperogodziny na miesiąc - dlatego może być cały czas podłączony bezpośrednio do akumulatora.Tryb pracy rozrusznika
obrazka brak Bardzo szybkie migotanie (około 10 razy na sekundę-dlatego nie dało się wykonać animowanego obrazka) na zielono-dobre napięcie podczas kręcenia rozrusznikiem
obrazka brak Bardzo szybkie migotanie (około 10 razy na sekundę-dlatego nie dało się wykonać animowanego obrazka) na czerwono-napięcie podczas kręcenia rozrusznikiem spadło poniżej 9.2 V - być może jest już za słaba iskra na świecy.Tryb normalnej pracy
Tryb normalnej pracy włącza się, gdy napięcie w instalacji przekroczy 13.5V
http://usprawnienia.pl/produkty/ledwolt/img/st-g.gif (http://usprawnienia.pl/produkty/ledwolt/img/st-g.gif) kolor zielony oznacza prawidłowe napięcie ładowania na akumulatorze (14-15.2V)
http://usprawnienia.pl/produkty/ledwolt/img/st-go.gif (http://usprawnienia.pl/produkty/ledwolt/img/st-go.gif) zielona migająca oznacza, że napięcie jest nieco za niskie, ale w pewnych przypadkach może tak się dziać - na przykład na jałowych obrotach i przy włączonych wielu odbiornikach - gdy świecą się światła mijania, STOP i kierunkowskazy. Napięcie wynosi wtedy od 12.8 do 14V.
http://usprawnienia.pl/produkty/ledwolt/img/st-r.gif (http://usprawnienia.pl/produkty/ledwolt/img/st-r.gif) czerwony kolor oznacza, że ładowania brak (poniżej 12.8V)
http://usprawnienia.pl/produkty/ledwolt/img/st-ro.gif (http://usprawnienia.pl/produkty/ledwolt/img/st-ro.gif) czerwony migający oznacza za wysokie napięcie-powyżej 15.2VMontaż
Przewody woltomierza należy podłączyć jak najbliżej styków akumulatora. Najlepiej włożyć przewód pomiędzy styk akumulatora a klemę i zacisnąć klemę. Oczywiście wszystkie powierzchnie powinny być dobrze oczyszczone i posmarowane wazeliną techniczną.
Podłączanie w innych miejscach-przy bezpiecznikach, stacyjce - będzie mogło powodować zafałszowanie wskazań.
Parametry techniczne
Dokładność wskazań: nie gorzej niż 0.2V, typowo 0.1V
Pobór prądu: 25mA (w trybie wyłączonego silnika 0.2 mA)
Zakres temperatur pracy: od -20 do 80 stopni Celsjusza
tel.602 643 804
Mailowałem z twórcą Ledwolta. Pisał, że produkt wróci na rynek. Istnieje możliwość małej modyfikacji zakresów tak, by ludzie mający ładowanie 13.8V nie dostali oczopląsu.
Bardzo ładny tylko duży. U siebie zamontowałem powiedzmy voltomierz, jedna dioda i cztery kolorki, czyli cztery stany
<= 12.3V - czerwony
13V - pomarańczowy
13.5V - żółty
>= 13.8-14V - zielony
a co pokazuje w przypadku ponad 14-15V - na zielono???
To jest chyba najważniejszy pomiar wskazujący na awarię reglera
Bartez, nie sprawdzałem.
Masz rację i o tym jest teraz ten wątek - czy pojawi się na rynku produkt, który ma taką funkcjonalność, czyli Ledwolt.
Jak montowałem u siebie to cudo, to kolo od letwolta nie prowadził sprzedaży.
O, Ledwolt już jest :). http://usprawnienia.pl/cennik.html
O, Ledwolt już jest :). http://usprawnienia.pl/cennik.htmli co zamawiasz? czy może ten z wy swietlaczem ?
No czekam na fotki gdzie i co najważniejsze JAK zamocować wyświetlacz :). Bo samemu nie padłem niestety na pomysł... Wyświetlacz dobra rzecz, ale Ledwolt też ma swoje plusy. Mam ciężki orzech do zgryzienia...
Narazie te wyswietlacze do ktorych link podalem musze przetestowac ,
nie kupujcie ich dopuki nie sprawdze czy sie nadaja , mozliwe ze bedzie potrzebna ich mala przerobka zeby poprawnie dzialaly w AT.
Co do ledvolta to patencik jest niezly.Moze i taki sobie zrobie tyklo nie wiem czy az tyle bajerow jest potrzebne , ja mysle ze wystarczywskazanie napiecia:
- za male
- dobre
-za duze
i nie wiem czy dioda powinna ciagle swiecic , nie denerwuje to w czasie jazdy noca ?
O! Świetny pomysł. Niech skubana błyśnie przy uruchamianiu a potem niech świeci tylko jak jest za dużo lub za mało napięcia.
hmmm, jakos nie mam zaufania do elektroniki nieprzystosowanej do kąpania w blocie i wodzie.
Moje rozwiazanie to Voltomierz Equus, ladnie wpasowujacy sie nad zegary. Sprawdzony w zeszlym roku, pieknie wszystko widać. Zwlaszcza jak nie ma ładowania jak sie wszystko włączy :) Mocowanie moze nie eleganckie ale sie sprawdzilo
112
Na zdjeciu jest tez Amperomierz tej samej firmy- ale do afryki sie kompletnie nie nadaje, wiec wyleciał stamtąd.
Bardzo mądry opis tego przypadku na starym forum TUTAJ (http://archiwum.africatwin.com.pl/index.php?type=topic&id=1417&forum=4&p=1)
111
Kurczę, Brachu, wygląda to u Ciebie wraz ze Scotem jak na pokładzie samolotu :)
Ja bym chyba wolał diodę która się zapala jak ładowanie spadnie poniżej iluś tam Volt.
Na pewno R2D2 zapoda jakiś schemat i będziemy się mogli cieszyć dodatkową diodą :)
Eqqus-y można dostać tutaj http://www.tuningbaja.pl/product/c277.html
Kurczę, Brachu, wygląda to u Ciebie wraz ze Scotem jak na pokładzie samolotu :)
Ja bym chyba wolał diodę która się zapala jak ładowanie spadnie poniżej iluś tam Volt.
Na pewno R2D2 zapoda jakiś schemat i będziemy się mogli cieszyć dodatkową diodą :)
Bedzi ci bardzo migac bo nawet wlaczanie kierunkowskazu na wolnych powoduje skakanie wskazówki zdrowo ponizej 13v. W zasadzie na wolnych obrotach ze swiatlami jest ponizej 13 volt. z manetami nie wspomnę - trzeba jechac zeby bylo OK.
Dam przykład:
Nasze motocykle (oraz aku) jechaly w kontenerze 1,5 miesiaca do Indii.
Akumulatory wiadomo 1,5 miecha to dlugo dość, wiec lekko straciły prądu.
Do odpalenia wystarczyło. Voltomierz pokazywał ladowanie podczas jazdy ale jego brak na wolnych obrotach. A ze wyjezdzalismy w nocy - musielismy jechac na swiatłach. A ze to było Delhi - to z deli wyjezdzalismy 35km w 3 godziny. Czyli Totalny korek.... na swiatlach, niskie obroty. Widząc co sie dzieje na wskazówce, gasilem swiatła co chwile lub trzymalem wyzsze obroty nawet stojąc. A np Mateo, co mial starszy i slabszy akumulator - nie widząc tego co ja, po tych 3 godzinach niby-jazdy motor zgasił i juz nie odpalił. Poszlo oczywiscie na pych i skonczyl sie problem bo potem juz normalnie jechalismy 6 czy 7 godzin non stop.
Reasumując - wydaje mi sie ze dobrze jest mieć cos co wskazuje jakies wartosci niz tylko diodke zero-jedynkową. Mozna probowac zapobiegać wczesniej skutkom eleminując zbedne zródła, a nie tylko dowiedziec sie ze padł ci regler.
Ale dioda zawsze lepsza to niz nic.
Lewar ostrzega.
Miałem Ledwolta dwa lata i byłem z niego b. zadowolony ale niestety mi padł w taki paskudny sposób, że czasami zaświeca mi się bez wyraźnego powodu na czerwono powodując panikę u kierującego.
Na szczęście zamontowałem także wspomniany woltomierz Equus i jestem zadowolony jeszcze bardziej.
Kurna, taki urok forum - wszyscy mają swoje zdanie i zaczyna się robić mętlik pod kopułą ;). Na podoskowe mocowanie nie wpadłem wstyd przyznać... W ten sposób można przytroczyć klika zegarów każdy jeden do siebie na wzajem :D. Mi się marzą dwa wakuometry, ciśnienie oleju, amperomierz i woltomierz... Maaaasa wskazówek, pełne profi :D.
jak ten cyferkowy bedzie ok... to też sie pisze na 1 szt.:hello:
A może jest taki jeden zajebiście wielki zegar co ma w sobie Volty, Ampery, Temperaturę oleju i silnika?
Można by go wtedy wstawić w miejsce oryginalnego wskaźnika temperatury :)
Do Trampka wsadziłem coś takiego
http://c5.wrzuta.pl/wm5980/40550ef2000eddeb47e81725/PICT0161.jpg (http://www.wrzuta.pl/obraz/ySIHStE0DO/pict0161)
DET 100 Cockpit - Details
http://www.det-motorrad.de/shop6/images/big/det100.jpg (http://www.det-motorrad.de/shop6/images/big/det100.jpg)
mit allen Zündanlagen kompatibel
geeignet für alle 2- und 4-Takt-Motoren
gleichzeitige Anzeige von Geschwindigkeit (bis 320 km/h) und Drehzahl ( bis 15.000 U/Min)
Bordspannungsanzeige
Öl-/Wassertemperaturanzeige mit Warnsignal bei Überhitzung optional
Speicher für Maximalwerte
Kontroll-LEDs für Öldruck, Blinker, Fernlicht und Neutral mit automatischer Anpassung an die Umgebungshelligkeit
programmierbarer Schaltblitz optional
mit TÜV-Gutachten und TypgenehmigungTechnische Daten:
Versorgungsspannung: 10 bis 16 V
Leistungsaufnahme: ca. 120 mW
Funktionsfähig bei Temperaturen zwischen -20 und +70°C
maximal messbare Geschwindigkeit: 320 km/h
Auflösung: 1 km/h
Genauigkeit der Geschwindigkeitsanzeige: Abweichung < +/- 1% Maximal messbare Wegstrecke: 9999999 km Auflösung: 1 km
Genauigkeit der Wegstreckenanzeige: Abweichung < +/- 1%
Maximal messbare Drehzahl: 15000 U/min, Auflösung: 10 U/min
LED-Kontrollleuchten für Öl, Neutral, Blinker und Fernlicht mit automatischer Anpassung an die Umgebungshelligkeit
Maße:90x 55 x 25mm, Gewicht ca. 190 gLieferumfang:
DET-Cockpit
Radsensor, Kunststoff 1m
Impulsmagnet
TÜV-GutachtenCena 100 Euro
A ja mam cuś takiego ha...:D
Widzisz.. Ja tam mam bezpieczniki ;).
A może jest taki jeden zajebiście wielki zegar co ma w sobie Volty, Ampery, Temperaturę oleju i silnika?
Można by go wtedy wstawić w miejsce oryginalnego wskaźnika temperatury :)
A moze poprostu dac tam jakis wyswietlacz ? i zrobic sterowanie , hmmmmmmm ,moze sie da ,tylko ten piepszony czas .
Dzis zarejestrowalem AT
Narazie moja AT jest w stanie rozkladu( zrobilem czysczenie gaznikow i naprawe pompy paliwa )
musze jeszcze to zlozyc , zrobic synchro gaznikow , naprawic ( zlikwodowac ) rdze na ramie ( lakier juz jedzie z niemcowni ) , i poskladac to do kupy.
Pozniej czeka mnie remont tripa.
Zastanawiam sie czy nie lepiej zrobic nowy wyswietlacz do tripa i tam wszystko wyswietlac , bo w samym tripie za wiele funkcji nie ma , tylko musze rozkminic ile impulsow jest na kilometr przebiegu zeby wiedziec jak liczyc przebieg.
Pozdrawiam
Lewar ostrzega.
Miałem Ledwolta dwa lata i byłem z niego b. zadowolony ale niestety mi padł w taki paskudny sposób, że czasami zaświeca mi się bez wyraźnego powodu na czerwono powodując panikę u kierującego.
Na szczęście zamontowałem także wspomniany woltomierz Equus i jestem zadowolony jeszcze bardziej.
Bardzo mi przykro, że się popsuł.
Jeśli go jeszcze masz, wyślij mi (napisz mi maila na psielski@usprawnienia.pl, a podam na jaki adres), przebadam go i sprawdzę, czemu się popsuł, żeby taka sytuacja się już nie powtórzyła. Oczywiście odeślę Ci działający :-)
Pozdrawiam, konstruktor LEDWOLTa.
Witaj w naszych progach :). Mailowałem z Tobą jakiś czas temu. Wybrałeś dobry model Afryki! Pozdrawiam, Michał :).
PS: R2D2 jak weźmiesz się na poważnie za taki multikomputerek, to nie zapomnij o zegarku.
Zegarek to podstawa , moze nawet pokusilbym sie o wstawienie modulu GPS do jego synchronizacji , ale to zobaczymy .
Musze tylko obliczyc jakis target cenowy zeby nie zabic cena urzadzenia
Ale w swoim czasie zrobie moze jaka sonde tu na forum , jak bede mial jakis prototyp.
Bardzo mi przykro, że się popsuł.
Jeśli go jeszcze masz, wyślij mi (napisz mi maila na psielski@usprawnienia.pl, a podam na jaki adres), przebadam go i sprawdzę, czemu się popsuł, żeby taka sytuacja się już nie powtórzyła. Oczywiście odeślę Ci działający :-)
Pozdrawiam, konstruktor LEDWOLTa.
Jam to nie chwaląc się zaprosił konstruktora na nasze Forum :hello:
( Zagłoba był zawsze skromny :D )
Gdyby nie Twoja wrodzona skromność byłbyś chodzącym ideałem :D
Bardzo mi przykro, że się popsuł.
Jeśli go jeszcze masz, wyślij mi (napisz mi maila na psielski@usprawnienia.pl, a podam na jaki adres), przebadam go i sprawdzę, czemu się popsuł, żeby taka sytuacja się już nie powtórzyła. Oczywiście odeślę Ci działający :-)
Pozdrawiam, konstruktor LEDWOLTa.
Witam wśród czarnuchów.
Absolutnie nie mam pretensji. Jak już wspomniałem, Twój Ledwolt spisywał sie świetnie ale w takich niekorzystnych warunkach ( woda, upały ) każda elektronika ma prawo paść.
Spokojnie, jak bedę demontował czache to Ci podeślę.
Na razie służy mi jako imitator alarmu a w zasadzie to jest nadal sprawny, tylko czasami coś mu "odbija"
płock1964
14.05.2008, 18:04
Witam. Mam coś takiego u siebie. W zimę mogę wypożyczyć do skopiowania.
Pod kanapę albo w schowek ..napewno się zmieści.........:fool2:
A tak poważnie to kosztuje dwa razy mniej niż ten na Podczaszyńskiego .
Wieczny zamawiasz? zamów dwie sztuki wezmę jedną
A co do wpakowania..znaczy miejsca..
Ktos kiedyś pisał na strym forum co by kupić takie Alu badziewie do zasłonięcia zegarów .maskownice? no jak zwał tak zwał.. kosztuje to jak się nie myle na Ebayu angielskim z 20 funciaków ale i niemieckim można zakupić..
No i zakupic sztuk raz.. wykonać ,,matryce" zebrać chętnych .. policzyć koszta i możę się okaże ,że zamiast 20 funciaków wyjdzie jakies 0,9 Funciaka..........................
http://picasaweb.google.pl/jaras60/Pulpit/photo#5200544257639682818 (http://picasaweb.google.pl/jaras60/Pulpit/photo#5200544257639682818)a ja zapakowałem analogowy woltomierz from Łada za 28 zetów- pasuje idealnie w tym samym miejscu co X-mena, czyli miedzy zegarami, ma również podświetlenie...jest naprawdę ok...pzdr
http://picasaweb.google.pl/jaras60/Pulpit/photo#5200544257639682818
Kupiłem ledwolta i zastanawiam się gdzie i jak go zamontować, może ktoś już wykombinizował ciekawe widoczne miejsce ?
Ja czekam na swojego :). Jak zamontuję to dam fotkę.
A ja mam cuś takiego ha...:D
http://allegro.pl/item364233014_samochodowy_woltomierz_vs1c_obudowa_ .html
to to?? jak sie sprawuje... ?? co lepsze?? wnerwiiająca dioda czy wnerwiający zegarek?? ;):umowa:
Jak znajdziesz miejsce dla zegarka to ja bym się nie wahał i olał diodę. Ja nie chcę się pierdzielić i czarować miejsca dla sporego wyświetlacza, więc poszedłem w diody. No ale zawsze lepsze cyferki niż kolorek :D.
http://picasaweb.google.pl/jaras60/Pulpit/photo#5200544257639682818 (http://picasaweb.google.pl/jaras60/Pulpit/photo#5200544257639682818)a ja zapakowałem analogowy woltomierz from Łada za 28 zetów- pasuje idealnie w tym samym miejscu co X-mena, czyli miedzy zegarami, ma również podświetlenie...jest naprawdę ok...pzdr
http://picasaweb.google.pl/jaras60/Pulpit/photo#5200544257639682818
superowo wygląda, jak go tam przylepiłeś ?
siema, Mroq- na dwa wkręty samonawiercajace+ taśma stalowa 1,5cm szerokości- okazuje sie, że w tym miejscu jest pusta ścianka pod zegarami, wkręty ok 1,5 cm długości- zresztą zobaczysz w Kletnie..pzdr
Moze to sie przyda
http://www.africatwin.co.uk/africatwin/acewell_ace3100_at_ace3250_at/index.htm
Moze to sie przyda
http://www.africatwin.co.uk/africatwin/acewell_ace3100_at_ace3250_at/index.htm
fajny jest :drif:.
R2D2 jak postępy w pracach?? zmajstrowałeś już coś? mam nadzieje że do zimy się wyrobisz:Sun:
Jak znajdziesz miejsce dla zegarka to ja bym się nie wahał i olał diodę. Ja nie chcę się pierdzielić i czarować miejsca dla sporego wyświetlacza, więc poszedłem w diody. No ale zawsze lepsze cyferki niż kolorek :D.
mam juz ten zegarek... w sloncu widoczny, w nocy nie przeszkadza w ogole... zajebista sprawa, wzialem z czerwonymi cyferkami, 40 pln w zamian za brak stresu w temacie - "regler zjebał sie czy nie" :hello:
Nie zakladalem nowego tematu i napisze tu.
Siadam jutro do poczynienia voltomierza , miernika temperatury ( 1 kanal ) jako ze czasu nie mam wiec projekt wypasionego komputera odkladam na zime.
Zaden z testowanych woltomierzy ( kupnych , gotowych ) nie dziala poprawnie , a i temperatura sie przyda.
Zrobie to w miare szybko ale z obudowa bede mial problem.
Mam nadzieje ze jutro ,pojutrze cos gotowego wam pokaze.
Kosztow na razie nie znam , ale powinno byc przyzwoicie.
mam w zanadrzu jeszcze jeden ciekawy patent ktory wymaga sporego nakladu pracy i sprzetu do jego wykonania ale to pozniej .
daniel_87
10.06.2008, 07:26
noto bylo by gites jakis maly woltomierzyk miec gdzies a aferce, zwlaszca jesli bedzie popranie dzialal :)
Nie zakladalem nowego tematu i napisze tu.
Siadam jutro do poczynienia voltomierza , miernika temperatury ( 1 kanal ) jako ze czasu nie mam wiec projekt wypasionego komputera odkladam na zime.
Zaden z testowanych woltomierzy ( kupnych , gotowych ) nie dziala poprawnie , a i temperatura sie przyda.
Zrobie to w miare szybko ale z obudowa bede mial problem.
Mam nadzieje ze jutro ,pojutrze cos gotowego wam pokaze.
Kosztow na razie nie znam , ale powinno byc przyzwoicie.
mam w zanadrzu jeszcze jeden ciekawy patent ktory wymaga sporego nakladu pracy i sprzetu do jego wykonania ale to pozniej .
R2D2 jak tam idzie z tym woltomierzem. Taka uwaga czy nie dałoby radę podłączyć to cudo pod wyświetlacz z tripa oczywiście kosztem mniej ważnej informacji (licznik od tyłu) - jak kto uważa? I jeszcze jedno tylko pytam:bow:
R2D2 jak tam idzie z tym woltomierzem. Taka uwaga czy nie dałoby radę podłączyć to cudo pod wyświetlacz z tripa oczywiście kosztem mniej ważnej informacji (licznik od tyłu) - jak kto uważa? I jeszcze jedno tylko pytam:bow:
Pod tripa nie da rady . Woltomierz juz dziala , jeszcze tylko temperatura zostala.Przeprowadzam sie wiec czasu malo , myslalem ze sie wyrobie przed przeprowadzka ale nie dalo rady .
jak bede mial chwile rozbiore zegary i zobacze czy ustrojstwo da rade wsadzic na dole tarczy obrotomierza.Byc morze da rade wyciac w tarczy prostokacik na wyswietlacz :).
Reinchardt
04.07.2008, 16:23
Myster Podos napisał że wytłumaczy jak poprawnie zamontowac woltomierz (np taki eqqus), wiec grzecznie pytam i słucham cierpliwie:):friday::beer:
Andrzej_Gdynia
29.07.2008, 20:43
R2D2 spokojnie czekam na Twoją wersję woltomierza cyfrowego. Liczę żę bedzie to najmniejsza konstrukcja z dostępnych. Wszystkie które napotkałem mają 4,5 - 5 cm szer i co najmniej 2,5 wysoko.ści. Liczę na ciebie... Najfajniej mi pasowałoby tam gdzie bezpieczniki. Gdyby był podobnej wielkości, każdy spokojnie by mógł go przykleić do pokrywy bezpieczników. Pokrywa byłaby nadal zdejmowalna. Tzn. mam RD 03 i nie wiem czy tam (na dole miedzy zegarami obrotomierza i szybkościomierza, tak jak na focie X-mena) w innych modelach jest ta skrzynka...?
Andrzeju nie pomyślałeś o pewnej prostej sprawie która to pozwala na umieszczenie wyświetlacza w dowolnym miejscu.Co to za sztuczka ano oddzielasz układ sterowania od wyświetlaczy i te jako same segmenty umieszczasz gdzie chcesz. Mam przed sobą taki układ i 3 segmenty (opcja z oprawką - bez oprawki wlutowane w płytkę głębokość jeszcze mniejsza) Wymiary jednego wyświetlacza szer 12 mm wys. 18 mm gł 18 (bez oprawki 14-15 mm) Szerokość całego segmentu 3 x 12 = 36-37.
Podsumowując układ sterujący montujesz np pod zbiornikiem paliwa a wyświetlacz w "kokpicie" jedyna wada tego rozwiązania to taśma lub przewód wielożyłowy ja w swoim naliczyłem 11 szt. Po złożeniu taka taśma ma 3mm na 2mm żaden problem na metry kupisz w sklepie z elektroniką. Moje rozwiązanie ma płytkę wielkości modułu zapłonowego !! ale była to adaptacja pewnego gotowego układu zupełnie od czegoś innego plus przetwornica na 5V (zasilanie scalaków) a całość ma 25 lat i leży na półce
Ma jeszcze dwa wyprowadzenia do pomiaru napięcia obcego czyli może służyć jako miernik.Oczywiście można zastosować mniejsze wyświetlacze i upchnąć to w zegarze obrotomierza.
PS. A my mamy do pogadania na osobności oj mamy !!! :oldman:
Andrzej_Gdynia
30.07.2008, 21:05
Wszystkie proste rozwiązania są genialne... To równiez.
P.S.
No tylko nie bij po oczach! Ale bije się w piersi i posypuje głowe popiołem.
Czy ten temat umarł śmiercią naturalną ?
czy ja poprostu mam zaległości w czytaniu :Sarcastic:
A czy tzw ,,wyświetlacz" wielofunkcyjny dzaiała ? czy też temat poszedł w piz..
Tuhajbej
08.03.2009, 20:43
też jestem ciekaw czy kolega R2D2 zmajstrował to cacko....
zmontowałem , ale są małe problemy z termometrami i obudową
jak już pisałem wcześniej jest to woltomierz z dwu kanałowym termometrem.
Mogę dać fotki bebechów jak chcecie
daniel_87
09.03.2009, 07:27
nie wiem jak Wy ale ja z chęcią zobaczę to ustrojstwo :)
http://www.elektronika.enet.pl/AT/Woltomierz.jpg
Tak to wygląda , temperatury zmieniają się co 3 sekundy
wyświetla się na zmianę T1 i T2 w zależności od tego czy czujniki są podłączone , jak będzie 1 czujnik to będzie samo T1 , a jak będą 2 czujniki to będzie T1 i T2.
Wymiary samej elektroniki to :
szerokość 580mm
wysokość 320mm
grubość 17mm
wyświetlacz jest podświetlany.
R2D2,
a gdzie można coś takiego kupić i za ile?Interesuje mnie zestaw z dwoma czujnikami (T1,T2)
Qpić będzie można jak skończę i przetestuje projekt , ceny jeszcze nie znam , ale pewnie nie będzie to 20 zł , myślę ze taki zestaw będzie kosztował około stówki ,ale proszę się chwilowo nie sugerować tą wyceną bo naprawdę jest wstępna . Graty elektroniczne wraz z kursem walut podrożały ponad 40% więc nie mam dokładnego punktu odniesienia.
Najwiekszy problem jak pisalem jest z obudową.
Jak ktos ma mozliwość rzeźbienia w pleksi lub poliwęglanie to moze coś wymyśli.
ja to chce i daj w koncu nr konta R2D2 bo wiszę Ci za płytke.
Piszę się na jedną sztukę.
Pogadam z gościem, który rzeźbi w poliwęglanie. R2D2 jak możesz to podaj dokładne wymiary opakowki albo jeszcze lepiej rys techniczny.
Tuhajbej
09.03.2009, 18:47
Przynajmniej coś się ruszyło w temacie. Czekam cierpliwie.
termometr o Bosze, chce to!!!!
R2D2 ja tez sie pisze jakby co tylko podaj jakies ramy czasowe.
Jak to nie wypali to kupuje to:
http://cgi.ebay.co.uk/DURITE-VOLT-METER-FOR-MONITORING-12V-VEH-CHARGE-SYSTEM_W0QQitemZ310110174045QQcmdZViewItemQQptZUK_ Diagnostic_Tools_Equipment?hash=item310110174045&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1683%7C66%3A2%7C65%3A12%7C39%3A1%7C 240%3A1318
Ja osobiście nie mogę już patrzeć na wyświetlacze LED , a szczególnie nie cierpię niebieskiego koloru.
To robia niebieskie? ? ? ... w sumie czemu nie :/ niech robia
Mi to by sie marzyl taki lampowyyyy...
http://www.eksel.user.icpnet.pl/opowiadania/obrazki/lampa/wyswietlacz.jpg
albo jeszcze lepiej taki
Mam jeszcze ładniejsze lampy , można zrobić na lampach
tylko kto to będzie chciał i gdzie to zapakować.
Poza tym lampy VFD trzeba sterować z około 36V i trzeba by robić jakieś przetwornice.
No na Nixie to mam zegarek w pracy hehe
Ja osobiście nie mogę już patrzeć na wyświetlacze LED , a szczególnie nie cierpię niebieskiego koloru.
Jak zrobisz niebieski to ja sie z kolejki wypisuje!!
R2D2, tak z czystej ciekawosci, przewidujesz gdzieś w planach OLEDy?
Ilekroć widzę te wyświetlacze, są dużo czytelniejsze/bardziej kontrastowe
OLED jest ok , mam parę takich wyświetlaczy ale tanie nie są
Czytelność jest bardzo dobra , a i pobór prądu jest znikomy .
Myślałem żeby kiedyś dać taki wyświetlacz w miejsce oryginalnego wskaźnika temperatury ale teraz brak czasu nie pozwala na zabawy.
Ale reasumując ten LCD co jest na focie tez ładnie świeci i jest czytelny.
YYY, a nie myślaleś zeby "cos dolutować" w oryginanym tripie coby sie wyswietlalo sekwencyjnie? EEE, chyba nierealne...
Nie za bardzo jest gdzie , i trzeba by robić całą elektronikę tripa od nowa
To jeszcze moze by wersje HUD... tu w wydaniu Waeco:
https://www.distrelec.com/ishop/ImagesProduct/stibo/i_891290fa.jpg
Beta testerów szukam .
2-3 osoby które już jeżdżą moturami i chciałyby podłączyć i potestować mój miernik napięcia i temperatury.
Mierniczki będą bez obudowy w wersji beta , trzeba będzie w jakiś worek foliowy wsadzić coby woda nie zalała.
Okres testów ok. 3 tygodnie.
Urządzenia będę miał gotowe pod koniec następnego tygodnia.
A i jeszcze jedna sprawa , wymagam minimalnej znajomości elektryki choć i tak tego nie sprawdzę.
Chodzi mi o to żeby nikt sobie królowej przy okazji nie popsuł.
kto chętny ??
Beta testerów szukam .
2-3 osoby które już jeżdżą moturami i chciałyby podłączyć i potestować mój miernik napięcia i temperatury.
Mierniczki będą bez obudowy w wersji beta , trzeba będzie w jakiś worek foliowy wsadzić coby woda nie zalała.
Okres testów ok. 3 tygodnie.
Urządzenia będę miał gotowe pod koniec następnego tygodnia.
A i jeszcze jedna sprawa , wymagam minimalnej znajomości elektryki choć i tak tego nie sprawdzę.
Chodzi mi o to żeby nikt sobie królowej przy okazji nie popsuł.
kto chętny ??
To ja się piszę lubie być testerem... :oldman::umowa::vis::p
PawelZDR
13.03.2009, 16:11
To ja też ,jesteśmy z tej samej branży także może coś wniosę do tematu.
Ok , jak nie ma więcej chętnych to zamykam listę.
Chomik i PawelZDR dawać adresy do wysyłki na PW.
I mam jeszcze jedno pytanie do wszystkich
Jak będzie lepiej z wyświetlaniem napięcia ?
Jest teraz :
Vol:12.0
a może zrobić po prostu :
12.00 V
bo te Vol to mi się z Volume kojarzy , a Volt się nie zmieści bo wyświetlacz jest 2x8 znaków
tak lepiej (12.00 V), po naszemu bardziej. Ja tam się na testy nie piszę, bo zmarzluch jestem ;)
Mogę go potestować w wilgotnych warunkach. Tylko obawiam się że jak nie ma jeszcze obudowy to mogę go szybko zepsuć. Ale jak nie obawiasz się wysyłki do UK to nie ma problemu.
Wysyłki się nie obawiam bo niby czemu ? , tylko bez obudowy tamtejszy klimat szybko go zje.
Zobaczę ile będzie prototypów jak bada 3 lub więcej to wyśle .
RTD2 a myślałeś może żeby przerobić jakiś termomert samochodowy tzn wykorzystać wyświetlacz, a ukłas włożyć swój. Byłaby gotowa obudowa. Jest tego trochę na Allegro więc coś na pewno by sie znalazło.
http://www.allegro.pl/item578330971_termometr_samochodowy_z_wyswietlacze m_blue.html
ten wygląda na całkiem spory więc może układ by się zmieścił. Szkoda tylko że ma niebieski podświetlenie
I jak tam beta-testerzy? Chodzi woltomierz? Bo jakoś cicho?
I jak tam beta-testerzy? Chodzi woltomierz? Bo jakoś cicho?
Jakbym miał co testować to bym testował :D
A może jeszcze zapodać oprócz woltomierza, cisnienie w kołach, cisnienie atmosferyczne z wilgotnością ( to ma wpływ na moc silnika) , może jeszcze stałą analizę spalin połaczoną z jakimś komputerkiem do regulacji składu mieszanki?
Żeby tylko goldwing z tego nie wyszedł.
No dobra, trochę żartuję .....
Jakbym miał co testować to bym testował :D
Aaa, to sorry :fool2:
Cuś się ruszyło w temacie fullwypaśnych woltomierzy?
R2D2 ja tez sie pisze jakby co tylko podaj jakies ramy czasowe.
Jak to nie wypali to kupuje to:
http://cgi.ebay.co.uk/DURITE-VOLT-METER-FOR-MONITORING-12V-VEH-CHARGE-SYSTEM_W0QQitemZ310110174045QQcmdZViewItemQQptZUK_ Diagnostic_Tools_Equipment?hash=item310110174045&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1683%7C66%3A2%7C65%3A12%7C39%3A1%7C 240%3A1318
Ten co Paweł znalazł strasznie duży ma wyświetlacz. Ja napatoczyłem sie na podobny wynalazek, tylko jakąś hermetyczną obudowe trzeba by zapodać.
SPANNUNG INDIKATOR VOLT ANZEIGE VOLTOMETER VOLTAGE (http://cgi.ebay.pl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=220418494562)
http://img7.imageshack.us/img7/9418/840d2.th.jpg
Hej,:)
W obawie przed takimi przygodami jak: spalenie elementów instalacji, zniszczenie akumulatora, walka z wyjęciem spuchniętego trupa, smrodu zgniłych jaj i innych skutków przeładowania napięciem około 20 V uderzającym w instalację po uszkodzeniu regulatora, postanowiłem:
Poświęcić 2 noce z urlopu na wykonanie voltomierza stale wskazującego napięcie w instalcji. Zależało mi na tym aby ustrojstwo upchnąć w dobrym miejscu oraz skomponować z afri tak aby wyglądało jak by wyszło spod ołówka małego człowieczka, któremu płaci Pan HONDA.:at:
Moją uwagę przykuła niezagospodarowana prawa strona tripa. Pomyślałem, że można tam wkomponować kilka diód LED wskazujących zakres ładowania. Nie jestem elektronikiem, jedyne co mam, to cierpliwość i troszeczkę zdolności manualnych dawno odkrytych na ZPT. Obecnie jedyne moje narzędzia pracy to głowa i komp..Mówię to, aby zwrócić uwagę, że KAŻDY może wykonać to samodzielnie posiadając dwie pięciopalcowe przednie łapy, czas i 18 zł. (kupiłem w pierwszym lepszym sklepie elektronicznym)
Do rzeczy:
Pan Google pokazał to:
http://www.nordelektronikplus.pl/oferta_det.asp?show=0&g=29&pg=29&sg=1&id=440&los=0,8292787 (http://www.nordelektronikplus.pl/oferta_det.asp?show=0&g=29&pg=29&sg=1&id=440&los=0,8292787)
Działa to tak:
Pierwsza czerwona dioda: poniżej 12V – error:Thumbs_Down:
Druga zielona dioda – 12V – ok.:Thumbs_Up:
Trzecia zielona dioda – 13 V – ok.:Thumbs_Up:
Czwarta zielona dioda – 14V – ok.:Thumbs_Up:
Piąta czerwona dioda – powyżej 15V – error :Thumbs_Down:– ( testowałem podłaczając 17V od ładowarki laptopa – świeciły wszystkie wraz z ostatnią czerwoną sygnalizującą zbyt wysoki prąd ładowania)
Rozebrałem tripa w poszukiwaniu miejsca – nie było łatwo, ale udało się upchnąć wszystko a nawet zrobić dodatkowe podświetlenie z białymi diodami. Póżniej okazało się, że to konieczne bo żarówka w dawnym miejscu podświetlała od tyłu diody a poza tym była potrzeba zmiany kształtu pleksi rozprowadzającej światło, co już zupełnie zaciemniło wyświetlacz tripa.
Zdięcia robiłem w nocy ale już widzę, że poprawię przy natur. Oświetleniu
Wygląda to tak jak na fotkach w następnej odpowiedzi (podzieliłem bo doklejając tutaj, fotki pokazywały się jako linki)
Czekam na opinie:confused:
R
fota nr 1 - voltomierz wyłączony
fota nr 2 - voltomierz włączony (włączony zapłon i wyłączone "duże" odbiorniki, pokazuje napięcie aku pow. 12V)
fota nr 3 - voltomierz włączony ( włączony zapłon i włączone światła długie - symulacja braku ładowania)
6824
6825
6826
Jak dla mnie to rewelacja za chwilę wszyscy będą wymontowywać TRIP'y i podsyłać ci do przeróbki
Bomba! Jak nie będzie nadużyciem prośba o manual krok po kroku to myślę, że wielu skorzysta.
Bomba! Jak nie będzie nadużyciem prośba o manual krok po kroku to myślę, że wielu skorzysta.
Pomyślę o manualu :umowa:
R
Rafał - to jest to :Thumbs_Up: Jestem zainteresowany i mogę być pierwszy w kolejce;)
noo, panie!
bierz wiecej tego urlopu i podaj adres gdzie tripa przesylac :drif:
szwedzkikucharz
23.08.2009, 09:08
To tak żeby pomarudzić trochę ;)
Dosyć mocno te diody dają po oczach, w słońcu to zaleta, ale w nocy.....
Henryk-Knox
23.08.2009, 10:35
To tak żeby pomarudzić trochę ;)
Dosyć mocno te diody dają po oczach, w słońcu to zaleta, ale w nocy.....
Pierwszy raz jak wsiadłem na swoją Afri jedną z wielu pozytywnych ocen było : jak z wielkim smakiem zrobione jest podświetlenie tripa i zegarów , ztonowane swiatło podswietla tak zegary ze jazda nocą jest prawdziwą przyjemnością . Pomysł z voltomierzem jest super i z przytłumieniem swiecenia diód nie będzie problemu . Mam pytanie czy diody wlutowane są w oryginalny zestaw układu czy tez ze wzgledu na znikomosc miejsca w tripie połaczyłes do układu przedłużkami ?
RAFWRO pełna profeska!
Wkomponowane pięknie, też jestem czymś takim zainteresowany
Pierwszy raz jak wsiadłem na swoją Afri jedną z wielu pozytywnych ocen było : jak z wielkim smakiem zrobione jest podświetlenie tripa i zegarów , ztonowane swiatło podswietla tak zegary ze jazda nocą jest prawdziwą przyjemnością . Pomysł z voltomierzem jest super i z przytłumieniem swiecenia diód nie będzie problemu . Mam pytanie czy diody wlutowane są w oryginalny zestaw układu czy tez ze wzgledu na znikomosc miejsca w tripie połaczyłes do układu przedłużkami ?
Wylutowałem diody z płytki i wszystkie połączyłem cieńkimi przewodami. Sama płytka przymocowana na dnie tripa.
To tak żeby pomarudzić trochę ;)
Dosyć mocno te diody dają po oczach, w słońcu to zaleta, ale w nocy.....
Zdjęcie było robione w nocy, na długim czasie naświetlenia, stąd efekt jakby diody świeciły mocniej. W rzeczywistości nie jest źle.
az, że szkoda ze nie mam tripa :)
a może ktoś wie gdzie można kupić analogowy woltomierz z bardzo dokładną skala...żeby był niewielki i hermetyczny...i nie kosztował nie wiadomo ile ??
RAFWRO, dobre, podoba mi się! Czekam z niecierpliwością na manual...
Henryk-Knox
24.08.2009, 13:31
Wylutowałem diody z płytki i wszystkie połączyłem cieńkimi przewodami. Sama płytka przymocowana na dnie tripa.
ja stosuje do takich spraw przedłużkę - taśmę z kompa od twardziela lub stacji dyskietek , ile włókien mi potrzeba tyle odrywam i sa scalone ze sobą , tylko końcówki zabielam cyną .Jak robiłeś kreski między diodami ? Zasilanie z tripa wziąłeś ?
ja stosuje do takich spraw przedłużkę - taśmę z kompa od twardziela lub stacji dyskietek , ile włókien mi potrzeba tyle odrywam i sa scalone ze sobą , tylko końcówki zabielam cyną .Jak robiłeś kreski między diodami ? Zasilanie z tripa wziąłeś ?
Kreski między diodami - to przerobona naklejka z voltomierza, na zdjęciu tego nie widać ale pod kreskami są jeszcze wartości 12,13,14, tylko nast. razem to dam troszeczkę wyżej.
Zasilanie, masa-przykręcona do jednej z śrub mocujących zegary, "+" - podświetlenie tripa,( będę sprawdzał, czy jest różnica podłączenia "+" gdziekolwiek a bezpośrednio do aku, jak sugerowaliście w innych postach.
Dziś zrobię dodatkwe foty,
W tym tygodniu będę przerabiał kolejnego tripa i tym razem zobię manual ze zdjęciami.:).
Macie jeszcze jakieś sugestie?
R
Kreski między diodami - to przerobona naklejka z voltomierza, na zdjęciu tego nie widać ale pod kreskami są jeszcze wartości 12,13,14, tylko nast. razem to dam troszeczkę wyżej.
Zasilanie, masa-przykręcona do jednej z śrub mocujących zegary, "+" - podświetlenie tripa,( będę sprawdzał, czy jest różnica podłączenia "+" gdziekolwiek a bezpośrednio do aku, jak sugerowaliście w innych postach.
Dziś zrobię dodatkwe foty,
W tym tygodniu będę przerabiał kolejnego tripa i tym razem zobię manual ze zdjęciami.:).
Macie jeszcze jakieś sugestie?
R
Dla mnie poproszę w pudłeczku :) nie w tripie :)
Ja zakupiłem dziś TESTER AKUMULATORA.
Cena 25 zł. Sprzedający obiecał zalać płytkę i wszystko uszczelnić na maxa.
Jak paczka dojdzie obiecuję , że wyślę wiecej fotek
6832
Oczywiście podłącze bezpośrednio w instalacje....Gniazdo zapalniczki ma ważniejszą misję ;-)
PS Skrócony opis z aukcji
"Napięcia dla poszczególnych diód:
1 żółta-10,7V;2 żółte-11,5V;1 zielona-12V;2 zielone-12,5V;3 zielone-13,6V;4 zielone-14,3V;1 czerwona-14,8V;2 czerwone-15,3V
Wymiary:5x4x2/cm/
Tester jest urządzeniem o wysokiej dokładności z wbudowanym automatycznym przełącznikiem zakresów/żółty,zielony,czerwony/.
Np.Jeżeli sygnalizują czerwone diody to pozostałe/żółte i zielone/ są wygaszone.
W związku z powyższym posiada wyjątkowo przejrzysty odczyt nie spotykany w tego typu przyrządach.
Dla mnie poproszę w pudłeczku :) nie w tripie :)
Adaśko poszukał i i przy okazji PUNTEK ma do RD 04 w "pudełeczku...";)
R
Andrzej_Gdynia
24.08.2009, 19:20
A jakie są gabaryty tego pudełka - testera?
PS Skrócony opis z aukcji
"Napięcia dla poszczególnych diód:
1 żółta-10,7V;2 żółte-11,5V;1 zielona-12V;2 zielone-12,5V;3 zielone-13,6V;4 zielone-14,3V;1 czerwona-14,8V;2 czerwone-15,3V
Wymiary:5x4x2/cm/
Tester jest urządzeniem o wysokiej dokładności z wbudowanym automatycznym przełącznikiem zakresów/żółty,zielony,czerwony/.
Np.Jeżeli sygnalizują czerwone diody to pozostałe/żółte i zielone/ są wygaszone.
W związku z powyższym posiada wyjątkowo przejrzysty odczyt nie spotykany w tego typu przyrządach.
Andrzej o to chodziło?
Poniżej fotki przy nocnym oświetleniu i z lepiej ustawionym balansem bieli.Poprzednie wydawały się niebieskie.
Te lepiej odzwierciedlają kolor nowego podświetlenia deski i tripa.
Teraz widzę, że następnego tripa podśwetlę zwykłą białą diodą a nie wzmacnianą, lub zamontuję potenc.
Fotki nr 1,2 bez lampy błyskowej
Fotki nr -3,4,5 z fleszem.
6835
6836
6837
6838
6839
Adaśko, gdzie ten tester zakupiłeś?
w sklepie motocyklowym ;-) na allegro
Podaje linka http://www.allegro.pl/item719119935_tester_akumulatora_alternatora_reg_n apiecia_12v.html
a jeśli aukcja się skończy to może nr tel do sprzedającego 667739946
Bardzo miły Pan ...na moją prośbę całą płytkę "zalakierował" deklarując jej "hermetyczność"
Jestem laikiem w dziedzinie elektroniki ;-(
Kupując warto poprosić o taką opcję /nie kosztuje nic , a przy okazji czegoś nie sp....my /
Jedyna "wada" to brak rysuneczku motocykla ;-(
Jest samochód ...ale pewnie mając więcej zamówień pojawi się jedynie słuszna szata graficzna ;-)
Testowałem dziś u kolegi w Varadero. Jak dla mnie rewelka
http://allegro.pl/item719121552_tester_akumulatora_alternatora_reg_n apiecia_12v.html
http://allegro.pl/item719121552_tester_akumulatora_alternatora_reg_n apiecia_12v.html
Widzę, że można kupić bez obudowy i bez wtyczki.
niech mnie ktos poprawi jak sie myle - wg. serwisówki poprzwny prąd ładowania to 14,0 - 15,0V przy 5000 obr.
tester aku na "zielony" zakres od 12-14,3V a czerwony od ponad 14,3V.
czyli - jak bedzie na zieloni to albo bedzie prąd ok albo za mały ,a jak bedzie na czerwono to bedzie ok albo za duży.............
14-15V bez obciążenia wychodzące z regulatora chyba ale się mogę mylić
akumulator można naładować do 14,4 (z podłączonymi kablami od lądowania) i nie więcej bo można mu zaszkodzić jak do tego podlaczysz inne odbiorniki (obciazenie) to miernik o ile jest precyzyjny pokazuje dosyć sensownie
to samo z dolna granica poniżej 12V na akumulatorze zaczyna szkodzić mu.
teoretycznie widok żółtych diodek oznacza jakaś awarie (brak ładowania\akumulator zdycha)
niech mnie ktos poprawi jak sie myle - wg. serwisówki poprzwny prąd ładowania to 14,0 - 15,0V przy 5000 obr.
tester aku na "zielony" zakres od 12-14,3V a czerwony od ponad 14,3V.
czyli - jak bedzie na zieloni to albo bedzie prąd ok albo za mały ,a jak bedzie na czerwono to bedzie ok albo za duży.............
Hans, teraz to masz najlepszy wskaźnik - jeździj po prostu na światłach i tyle. Instalacja ma mieć obciążenie i tyle. Acewell ma wskazania bardzo dokładne więc możesz sobie obserwować.
Ja tak tylko się zastanawiam, czy nie warto mimo wszystko jeśli już mówimy o dokładnych pomiarach nie wsadzić w układ miernika/amperomierza/voltomierza jaki by podawał prądy w różnych miejscach instalacji. Może mnie zaraz objedziecie, ale taki dodatkowy czujnik wsadziłbym przed i za regulator napięcia. Pokaże on dodatkowo, czy alternator daje radę i jakie prądy idą na regler. Coś mi się tylko wydaje, że to mądrzejsze pudełko niż zwykły woltomierz powinno być.
Marcin SF
26.08.2009, 12:11
Ramirez, Afryczka to nie statek z NASA ;) myśle, ze takie zaawansowane techniki to sie bardziej przydadzą przy diagnozowaniu już powstałej usterki a nie 24/7 zwłaszcza, że nie widzialema na forum tematu padający alternator :D
a ja już 6 statorów sprzedałem w tym roku :) właśnie do AT
od dziwo wszystkie pod RD07A!
ubiegły rok - 2 sztuki
Cześć,
A ja właśnie dostałem dwa tripy do przeróbki. Tymczasem po kosztach - około 25-30zł
Cieszę się, że pomysł się spodobał.
Dziękuję za uwagi które otrzymałem,
Poprawiłem wygląd naklejki, zrobiłem przyrząd dzięki któremu otwory na LED,y w tripie będą idelanie w linii.
Z różnic to: diody LED będą wlutowane w malutką płytkę ustalającą i włożone w mini oprawy. podłoczenie instalacji bezp. do aku.
Urlopu nie brałem ale kilka nocy wystarczy i mam nadzieję, że Wam się spodoba. :)
Dziś doszły jeszcze 3 zestawy mierników, które zakupiłem, jeśli ktoś reflektuje na przeróbkę to zapraszam. piszcie na prv.
Marcinie, wielu rzeczy na forum w zyciu nie znajdziesz ;).
fajna przeróbka ale mam inny pomysł:
http://www.allegro.pl/item717643218_woltomierz_samochodowy_vs1c_z_obudow a.html
daje dokładny odczyt. jeżeli podłączymy za pomocą "krokodylków" i nie na stałe to otrzymamy również miernik umożliwiający odłączenie i pomierzenie napiępia u innych uczestników wyjazdu :) może mniej bajerancko ale praktycznie
Mam to u siebie. Fajne, ale mam zielone cyfry i ich w slońcu nie widać. Ale ogólnie porządna rzecz. Uszczelniłem sylikonem i działa nawet w deszczu.
Mam to u siebie. Fajne, ale mam zielone cyfry i ich w slońcu nie widać. Ale ogólnie porządna rzecz. Uszczelniłem sylikonem i działa nawet w deszczu.
Gadałem z producentem, możliwe jest zastosowanie cyfr 8 mm a nie 10- może wejdzie do tripa zamiast wskaźnika diodowego. Ponadto dodanie czerwonej diody sygnalizującej napięcie pow 15V
to by było coś...:Thumbs_Up:
6886
Rafwro, powiem ci, ze pomimo, ze nie mam tripa to gdybym mial to jestem pierwszym klientem na ten patent. Genialne i optymalne wykorzystanie aparatury kontrolno pomiarowej w naszych AT
Andrzej_Gdynia
26.08.2009, 20:17
Mnie ten tester przekonuje z prostego powodu. Gabaryty obudowy są najmniejsze jakie znalazem w ciagu ostatniego roku przeglądania tego typu urządzeń. W dodatku duza dokładność, no i cena do przyjecia. Zrobie sobie taki prezent i dodam kolejny gazdżet na pulpit!
taki wyjmowany miernik może być wykorzystany do napraw i diagnozowania instalacji gdzieś w czarnej dziórze. diody fajna rzecz ale chyba cyferki są dokładniejsze. może podjadę do producenta na dniach i oglądne na własne gały
A może by tak udało się cyferki w tripa wpasować ??
A może by tak udało się cyferki w tripa wpasować ??
Właśnie o tym pisałem wyżej, wysłałem już maila do producenta. Obawiam się tylko, że cyferki w słońcunie nie będą widoczne.Może za dodatkową ciemną szybką..
Pytanie czy wejdą pomiędzy już mocno upchane bebechy tripa.
jeżeli już zakupie, to jak pisałem, zamontuję w sposób umożliwiający łatwy demontaż. w sumie nie musi działać nos stop. dobry pomysł to włączenie w gniazdo zapalniczki.
jeżeli już zakupie, to jak pisałem, zamontuję w sposób umożliwiający łatwy demontaż. w sumie nie musi działać nos stop. dobry pomysł to włączenie w gniazdo zapalniczki.
Idea jest taka, aby voltomierz działał non stop, bo chodzi o szybką diagnozę w chwili uszkoszenia styków lub regulatora nap, po to aby naprawić usterkę tuż po diagnozie a nie dopiero gdy poczujesz smród gotującego się aku..:dizzy:
ale Twoje posty podsuwają mi jeszcze jeden pomysł - prosty w realizacji przełącznik źródła, który pozwala na zmianę źródła prądu do mierzenia:
poz.1 - instalacja moto - stały pomiar w moim moto.
poz 2 - wtyk zapalniczki z 3-4 metrowym przewodem - możliwość sprawdzenia ładowania w innym pojeździe i jednoczesna funkcja "wyłącz".:D.
Raf
miałem na myśli możliwość szybkiego demontażu. najlepsze jak dla mnie rozwiązania to krokodylki lub gniazdo. ewentualnie na zwykłe złączki samochodowe tak aby było to rozpinane.
Henryk-Knox
28.08.2009, 08:58
niech mnie ktos poprawi jak sie myle - wg. serwisówki poprzwny prąd ładowania to 14,0 - 15,0V przy 5000 obr.
tester aku na "zielony" zakres od 12-14,3V a czerwony od ponad 14,3V.
czyli - jak bedzie na zieloni to albo bedzie prąd ok albo za mały ,a jak bedzie na czerwono to bedzie ok albo za duży.............
Testowałem na szybkiego tego typu tester , podłaczyłem do zapalniczki w swojej Afri i tak przy uruchomionym silniku bez swiateł jedna czerwona , natomiast mijania i długie to cztery zielone , wynika ze w mojej elektrowni sa wieksze prady jak w instalacjach samochodowych , co wczesniej miałem okazje podłaczyc do astry 2ki i wskazania były idealne , takie jak zaplanował projektant testera . Jedna sprawa u mnie sie nie podoba ze diody migaja a powinny palic sie stabilnym swiatłem , moze zastosowanie kondensatora dałoby stabilizacje ? Stwierdzenie moje jest takie ze trza jezdzic na właczonych swiatłach .
To ja trochę nie rozumiem tego urządzenia. Włączyłeś światła to powinna palić się powiedzmy jedna kontrolka, a nie wszystkie zielone. No może powiedzmy dwie (napiecie pomiedzy 12 a 12,5).
To teraz w jaki sposób ocenić napięcie w instalacji? jest 12V czy może 13,6, a może 14,5?
Jak już wcześnej pisałem tak też zrobiłem i kupiłem to:
http://cgi.ebay.co.uk/Digital-Voltmeter-With-Cigar-Lighter-Connector_W0QQitemZ350233231366QQcmdZViewItemQQptZ UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item518b870 006&_trksid=p3286.c0.m14
Cena trochę wysoka ale spisuje się rewelacyjnie. Teraz chodzi u mnie w samochodzi bo mi regulator szwankuje i na bierząco kontroluję napięcie ładowania.
Dla mnie rewelka, wielkośc w sam raz i bez kombinacji a w razie awarii moze posłużyć jako "kontrolka" (wskaże czy jest napiecia na kablu albo w kablu jak kto woli)
skoro bez swiateł paliła sie czerwona...a po ich włączeniu zielone ...to chyba wszystko OK ??
Ja docelowo zastanawiam się na wymiana wszystkich zaróweczek na diody.
Kolega tak powymienial w Varadero i stwierdził pomiarami ze pobór prądu zmalał.
Nie znam sie na pradach ale może ktoś napisałby
JAKI JEST PRAWIDŁOWY przedział V w Africe?
Ze światłami krótkimi , długimi , bez świateł.
Wszystko masz w Haynesie, nie bądź leń.
Diody to troche wiejski tjuning.
To wszystko ktoś obliczył, i ja jest sprawne zrobili milion km. Im mniejszy prunt tym bardziej grzeje się regler, a nie wiem czy on to tak lubi :)
zanim zmontuję kolejne trpiy, pokusiłem się o sprawdzenie zakresu przedstawionego przez producenta voltomierzy z faktycznymi wskazaniami ładowania po zamontowaniu do moto.
Producent tak określa zakresy napięcia w zależności od ilości świecących diód:
6928
Pomiaru cyfrowym voltomierzem dokonywałem przy klemach akumulatora.
Voltomierz w tripie podłączony jest dalej, (robi różnicę około 0,2V).
Najlepsze pomiary daje podłączenie voltomierza tuż za stacyjką (RD 07 -cieńszy czerwony przewód).
Dokonałem kilku pomiarów:
0) dla jasności - pierwsza czerwona dioda świeci zawsze, bo sygnalizuje spadek poniżej 12V, poniżej nie piszę tego za każdym razem.
1) silnik nie pracuje, światła długie, spadek do 12,06 V - 1 dioda zielona jeszcze świeci
2) silnik nie pracuje, światła długie, spadek do 12,05 V - świeci tylko ostrzegawcza niedoładowania - czerwona, (w niektórych zestawach żółta)
3) silnik pracuje, bez świateł, wolne obroty - 14,53 V - świecą wszystkie zielone diody
4) silnik pracuje, światła postojowe
wolne obroty -14,34 V, świecą wszystkie ziel diody
5) silnik pracuje, światła postojowe, wysokie obroty - 14,16, świecą wszystkie zielone diody
6) silnik pracuje światła krótkie, wolne obroty - 13,37V - świecą 2 zielone diody
7) silnik pracuje, światła któtkie, wysokie obroty - 13,92V, świecą w pełni 2 zielone diody, trzecia zielone lekko.
8) silnik pracuje, światła długie, wolne obroty - 13,42 V świecą dwie zielone diody.
9) silnike pracuje, światła długie, wysokie obroty - 13,9V, śviecą w pełni 2 zielone diody, trzecia zielona lekko.
W kolejnej odpowiedzi zdjęcia.
Brakuje foty z pomiaru pow 15,3 V.
Zrobiłem go podłączając uniwersalną ładowarkę do laptopów.
Zadałem 15V -(na mierniku około 15,53) - Zaświeciła się czerowna dioda przeładowania. Zatem wszystko gra.
6929
6930
6931
6932
6933
6934
6935
6936
6937
Uwaga,
Zamontowany voltomierz jest od innego producenta niż ten:
http://www.nordelektronikplus.pl/oferta_det.asp?show=0&g=29&pg=29&sg=1&id=440&los=0 ,8292787 (http://www.nordelektronikplus.pl/oferta_det.asp?show=0&g=29&pg=29&sg=1&id=440&los=0 ,8292787)
Te z linka, kupiłem i odesłałem - niestety zawyżają , migają i na stałe lekko świeci ostatnia dioda ostrzegająca przed przeładowaniem...
Jutro napiszę nazwę producenta sprawdzonego i pewnego voltomierza, który widzicie na zdjęciach wyżej.
Montuję tylko te sprawdzone i powoli myślę nad takim voltomierzem w tripie, który będzie wskazywał pomiar liczbowo a nie diodami.
R
No właśnie najlepiej, żeby był taki z cyframi i nie rzucał się tak też bardzo w oczy.
Henryk-Knox
30.08.2009, 13:32
Ja natomiast zrobiłem to tak ; blacha z alu 2mm tasma dwustronna odtłusciłem powierzchnie styku tasmy i trzyma sie lux. Podłaczyłem pod przewód zasilania gniazda bezpieczników tekze włacza sie po przekreceniu kluczyka w stacyjce .
07 A-gent
30.08.2009, 15:46
a może taki, prosty i czytelny a nie trzeba przeliczać wolty na diody :)
a może taki, prosty i czytelny a nie trzeba przeliczać wolty na diody :)
Popieram, ale przyznaj sie gdzie w Warszawie kupiłeś bo dzisiaj byłem w Conradzie a tu wisi kartka że przeniesli, jak pojechałem to się okazało że to inna firma i ogólnie na magazynie nic nie mają.
Dokonałem kilku pomiarów:
0) dla jasności - pierwsza czerwona dioda świeci zawsze, bo sygnalizuje spadek poniżej 12V, poniżej nie piszę tego za każdym razem.
1) silnik nie pracuje, światła długie, spadek do 12,06 V - 1 dioda zielona jeszcze świeci
2) silnik nie pracuje, światła długie, spadek do 12,05 V - świeci tylko ostrzegawcza niedoładowania - czerwona, (w niektórych zestawach żółta)
3) silnik pracuje, bez świateł, wolne obroty - 14,53 V - świecą wszystkie zielone diody
4) silnik pracuje, światła postojowe
wolne obroty -14,34 V, świecą wszystkie ziel diody
5) silnik pracuje, światła postojowe, wysokie obroty - 14,16, świecą wszystkie zielone diody
6) silnik pracuje światła krótkie, wolne obroty - 13,37V - świecą 2 zielone diody
7) silnik pracuje, światła któtkie, wysokie obroty - 13,92V, świecą w pełni 2 zielone diody, trzecia zielone lekko.
8) silnik pracuje, światła długie, wolne obroty - 13,42 V świecą dwie zielone diody.
9) silnike pracuje, światła długie, wysokie obroty - 13,9V, śviecą w pełni 2 zielone diody, trzecia zielona lekko.
W kolejnej odpowiedzi zdjęcia.Ustawienie momentu zapalanie się diodek jest pewnie regulowane jednym opornikiem, jak komuś nie pasi zakres to można podmienić albo wstawić potencjometr.
Ja tam lubię jak mam mało urządzeń przed sobą.
a może taki, prosty i czytelny a nie trzeba przeliczać wolty na diody :)
Podobny patent miał Hans w swojej AT. Działa to dobrze i jest czytelne.
Teraz ma już perfekcyjne wskazania na Acewell ... :)
Co do Voltomierzy, prawdę powiedziawszy, podoba mi się ten patent z pomiarem z gniazdka zapalniczki - co jakiś czas można sobie kontrolować i jednocześnie jak nie potrzeba to się go chowa gdzieś.
Widziałem kiedyś u znajomego w samochodzie dodatkowy obrotomierz z opcją przełączenia go jako voltomierz właśnie. Cyferblat miał dwie skale i jednym przyciskiem na nim przełączało się tryby pracy.
07 A-gent
03.09.2009, 21:14
Popieram, ale przyznaj sie gdzie w Warszawie kupiłeś bo dzisiaj byłem w Conradzie a tu wisi kartka że przeniesli, jak pojechałem to się okazało że to inna firma i ogólnie na magazynie nic nie mają.
jeszcze w Norwegi cena ok 170 NOK, mam jeszcze szansę kupić jeżeli nikomu nie przeszkadza cena :mur: (ok 90 pln)
07 A-gent
03.09.2009, 21:20
[quote=ramires;73071]Podobny patent miał Hans w swojej AT. Działa to dobrze i jest czytelne.
Teraz ma już perfekcyjne wskazania na Acewell ... :)
Co do Voltomierzy, prawdę powiedziawszy, podoba mi się ten patent z pomiarem z gniazdka zapalniczki - co jakiś czas można sobie kontrolować i jednocześnie jak nie potrzeba to się go chowa gdzieś.
mam gniazdo zapalniczki ale służy ona do gps-a i ładowania tel a woltomierz jest na stałe (prawie :))
jeszcze w Norwegi cena ok 170 NOK, mam jeszcze szansę kupić jeżeli nikomu nie przeszkadza cena :mur: (ok 90 pln)
A to jest taki już z uchwytem do Afryki, czy trzeba coś dorabiać, przerabiać ??
Voltomierz Equus mozesz kupić tez u nas:
http://www.boxer-parts.eu/woltomierz,58,257.html
Voltomierz Equus mozesz kupić tez u nas:
http://www.boxer-parts.eu/woltomierz,58,257.html
Bardzo chetnie, tylko cena troche z kosmosu :dizzy:
Czy ja wiem, zależy jak bardzo to chcesz...
http://www.conrad.pl/?art=842060
jeszcze w Norwegi cena ok 170 NOK, mam jeszcze szansę kupić jeżeli nikomu nie przeszkadza cena :mur: (ok 90 pln)
w Biltemie jest w fajny czarny za 89nok uchwyt 20nok :)
są jeszcze amperomierze , cisnienie oleju itd
jak komuś potrzeba moge zakupić ale wysle dopiero w grudniu
pozdr
o taki :7076
Kolejne przerobione tripy.
Tym razem diody w oprawkach i nowa naklejka.
Fotki kiepskie bo telefonem i przy słabym świetle. Manual będzie, ale jak to mówi mój Junior -"Tato to za chwilę"..
7122
7123
7124
Super robota :)
Mam takie małe pytanko techniczne, skąd pobierasz napięciem (z tripa)?
Ja robiłem małe dochodzenie i niestety wyszło mi, że to co jest w instalacji to straszna sieczka z mnóstwem szpilek i to co gorsza w obu kierunkach.
Będę chciał zobaczyć to na oscyloskopie (narazie to podejrzenia), ale to jeszcze chwila.
W każdym razie nie dziwie się że zdarzają się spalone ładowarki i GPSy.
W związku z tym zacząłem się zastanawiać jak to jest że tripy działają w miarę stabilnie. Widziałeś tam jakąś dodatkową stabilizację ? /zastanawiam sie nad dodaniem czegoś za regulatorem/
Dzięki za uznanie.
Napięcie do voltomierza pobrałem ze stacyjki a masę ze stalarza czachy.
Decyzja podyktowana pomiarami - w wych miejscach było równe napięciu przy akumulatorze.
W zasilaniu tripa było o 0,10, 0,20 V niższe.
Nie potrafię określić czy w tripie jest jakaś stabilizacja:confused:. Z drugiej strony gdyby była to wg mnie, tym bardziej bym odradzał podłączenie voltomierza za nią. -Po co mi wskazanie prądu ładowania po stabilizacji, tym bardziej, że stabilizacja (jeśli jest) dotyczy tylko tripa.
Rafał:)
Dzięki za uznanie.
Napięcie do voltomierza pobrałem ze stacyjki a masę ze stalarza czachy.
Decyzja podyktowana pomiarami - w wych miejscach było równe napięciu przy akumulatorze.
W zasilaniu tripa było o 0,10, 0,20 V niższe.
Nie potrafię określić czy w tripie jest jakaś stabilizacja:confused:. Z drugiej strony gdyby była to wg mnie, tym bardziej bym odradzał podłączenie voltomierza za nią. -Po co mi wskazanie prądu ładowania po stabilizacji, tym bardziej, że stabilizacja (jeśli jest) dotyczy tylko tripa.
Rafał:)
Pytam bo u mnie wychodzi mi że są jakieś straszne strzały w instalacje /przyczyna ew. spaleń/ ciekawy po prostu bylem gdzie to podłączyłeś. Zrobilem sobie coś podobnego i dopóki nie miało zabezpieczenia to jarało się raz za razem, przebijało tranzystor na wejsciu:(
Spojrzałem na schemat (tego układu) i wychodzi na to, że u mnie właśnie takie (bardzo podobne) rozwiązanie nie pali się. Zener i dioda na bazie tranzystora chyba załatwiają sprawa.
pku
Tak sobie myślę, że zrobienie zabezpieczenia to jedno, ale może warto poszukać przyczyny tych różnic w napięciu - weź inny regulator napięcia i podłącz do siebie.
Zobaczysz jak prądy.
Pytam bo u mnie wychodzi mi że są jakieś straszne strzały w instalacje /przyczyna ew. spaleń/ ciekawy po prostu bylem gdzie to podłączyłeś. Zrobilem sobie coś podobnego i dopóki nie miało zabezpieczenia to jarało się raz za razem, przebijało tranzystor na wejsciu:(
pku
Tak sobie myślę, że zrobienie zabezpieczenia to jedno, ale może warto poszukać przyczyny tych różnic w napięciu - weź inny regulator napięcia i podłącz do siebie.
Zobaczysz jak prądy.
Musze podjechać pod oscyloskop i sprawa się wyjaśni,z resztą myślę że wiąże się to z całą resztą spraw -grzanie kabli i regulatora itp itd.
Tak na oko to są strzały typy kilkadziesiąt wolt na ułamki sekund,bez oscyloskopu ani dydu.
mój wskaźnik
7199
już założony w motocyklu.... w prawym rogu nad obrotomierzem i wskaźnikiem temperatury cieczy chłodzącej.
Niestety w słoneczny dzień rozróżnienie która pali się dioda nie jest łatwe....
Opcja zamocowania podobnego pomysłu w TRIP'ie tak jak to zrobił RAFWRO wydaje się być dużo lepszym pomysłem.
Zawsze zostaje do kupienia
http://www.boxer-parts.eu/gfx/1230889167.257.jpg (http://www.boxer-parts.eu/gfx/1230889167.257.jpg)
07 A-gent
08.09.2009, 20:16
A to jest taki już z uchwytem do Afryki, czy trzeba coś dorabiać, przerabiać ??
niestety:Sarcastic: jeden element trzeba dorobić, ten co jest przykręcany do uchwytu kierunkowskazu.
Kolejne przerobione tripy.
Tym razem diody w oprawkach i nowa naklejka.
Fotki kiepskie bo telefonem i przy słabym świetle. Manual będzie, ale jak to mówi mój Junior -"Tato to za chwilę".
:Thumbs_Up:........:brawo:
RAFWRO voltomierz pomyka, aż miło popatrzeć. Podłączyłem wedle Twojego patentu, tyle tylko, że w mojej wersji francuskiej bezpieczniki się trochę różnią, a właściwie ich rozkład. Teraz tylko czekam, aż mi doślą żarówke bo przy okazji chcę wymienić w obrotościomierzu i wtedy wstawię foto i pochwalę się efektem końcowym. Pozdrawiam Ciapek
Zamontowałem woltomierz produkcji RAFWRO . Należy pochwalić Rafała za jakość wykonania i dodatki dołączone do zestawu , które pomagają w montarzu.
7347
Foto RAFWRO
w 100 % zgadzam się. I zacytuje tylko jeszcze mojego ojca "Ja też takie chcę" :P I brawa za manual podłączenia.
Ja również wczoraj montowałem u Rafała woltomierz, bardzo fajne urządzenie i pięknie wykonane trip wygląda jak orginał i działa bardzo dobrze, brawo dlo RAFWRO za pomysł piknie, polecam.
Czy wszystkie woltomierze analogowe będą pasowały do Afryni??
Ktoś pisał, że jeden model equusa pasuje inny nie - pod jakim względem??
Podłączyć najlepiej pod klemy akumulatora chyba takich opinii jest najwięcej.
Ja mam voltomierz cefrowy podlaczony pod stacyjake. Jak podjaczysz bezposrednio pod akumukator to bedzie dzialal czly czas i po dlugim postoju mozesz moto nie odpalic (chyba?).
Czy wszystkie woltomierze analogowe będą pasowały do Afryni??
W zasadzie tak, trza by tylko dobrać woltomierz o odpowiednim zakresie pracy - niektóre mają bardziej dokładną podziałkę, poza tym w niektórych wychylenie wskazówki sięga chyba nawet 240°.
Ktoś pisał, że jeden model equusa pasuje inny nie - pod jakim względem??
Myślę, że tu chodzi raczej o rozmiar i wygląd. Moim zdaniem faktycznie equus estetycznie pasuje najlepiej...
Podłączyć najlepiej pod klemy akumulatora chyba takich opinii jest najwięcej.
Bezpośrednio pod klemy to bym nie polecał - wskazanie woltomierza będzie wtedy nieprzerwane nawet po wyłączeniu motocykla. Myślę, że lepiej zastosować przekaźnik na takim "bezpośrednim" podłączeniu i załączać działanie woltomierza przekręceniem kluczyka w stacyjce (załączanie przekaźnika zasilaniem np. z tripmastera). Po takim podłączeniu powinno hulać bez przekłamań.
Chce taki voltomierz ja na obrazku :Thumbs_Up: gdzie go dostane..?
rambo w tym temacie jest link do tego voltomierza, jak znajde to przekleję
o już znalazłem
http://www.conrad.pl/?art=842060
Chce taki voltomierz ja na obrazku :Thumbs_Up: gdzie go dostane..?
ODRADZAM.
Miałem i oddałem. W słońcu nic nie widać
W Kobyłce jest chłop co ma takie triki.
Podjedź, porównaj, zakup :)
Tyle lat na rynku, wiec to raczej nie jest badziew. Wyglada na żywo bardzo dobrze.:)
Taki pipek za grosze.
https://www.piekarz.pl/33450-miernik-a-w-5-30-r/
Włóczykij
18.05.2025, 08:18
Tyle lat na rynku, wiec to raczej nie jest badziew. Wyglada na żywo bardzo dobrze.:)
Mam dokładnie ten sam w swojej afrze od 13lat i nic się nie dzieje. Podpięte pod stacyjkę.
Można też tak.
Całość 10pln i kwadrans roboty.
$zwagier
20.05.2025, 19:12
A ja mam taki :D podłączony pod ładowarkę na przekaźniku
Co prawda woltomierz mam na zegarach fabrycznych i drugiego nie potrzebowałem, ale wymieniłem gniazdo zapalniczki na podwójne USB 2x 3A + USBC i przy okazji dali woltomierz...
Przetestowane wczesną wiosną. Dwa dni jazdy w podgrzewanych prądem ciuchach - spodnie + bluza po 2 A i gniazdo działa wyśmienicie.
Jak ktoś nie ma otworu z gniazdem zapalniczki, to są wersje tych gniazd mocowane na kierownicę. U kitajców za grosze.
https://pl.aliexpress.com/item/1005006026760299.html?spm=a2g0o.order_list.order_l ist_main.20.4b4b1c24n9qUrS&gatewayAdapt=glo2pol
.
Przejechałem z tym produktem ponad 150kkm ale widzę, że już firmy nie ma, szkoda Polska firma i porządny wichajster był
https://archiwum.allegro.pl/oferta/vm2f-woltomierz-motocyklowy-z-termometrem-i8478261002.html
PS jest ich strona https://jsel.pl/PL,112,113,vm2f_woltomierz_+_termometr.html
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.