Zaloguj się

View Full Version : przygasajace swiatla oraz podswietlenie zegarow


dexterek
21.08.2014, 22:58
Koledzy mam pewien problem z RD07a. mianowicie na wyzszych obrotach, tj powyzej 2tys, cyklicznie przygasaja i jasnieja swiatla oraz wszelkie podswietlenia zegarow, wraz ze wzrostem obrotow szybkosc kazdego cyklu maleje, na postojowkach tego nie ma. a roznice mozna zaobserwowac wlasciwie dopiero po zmroku. jakie moga byc powody takiego zachowania? dodam, ze na niskich obrotach, zegary i swiatla swieca ciemniej, po dodaniu gazu zaczynaja jasniec i przygasac.

Adagiio
22.08.2014, 06:55
Zacznij od zmierzenia ładowania , następnie sprawdź wszystkie wtyczki instalacji i pryśnij contaktem , zwróć szczególną uwagę na te od regulatora . I nie jeździj tak bo może dojść do poważniejszych uszkodzeń .

motoMAUROxrv
22.08.2014, 08:42
Jakieś 7 lat temu miałem podobny przypadek i objawy w Afryczce. W niewiedzy jeździłem tak około 2-3 tygodnie, aż na powrocie z przejażdżki do Czech, najpierw na pierwszym postoju poczułem smród szamba -wtedy myślałem że to od studzienki kanalizacyjnej przy której stanąłem :Sarcastic: a to od gotującego się akumulatora...
Przy następnym postoju to samo!:eek: -i już nie dało się odpalić rozrusznikiem...
Od akumulatora i reglera można było odpalić fajkę -tak to było gorące!:mad:
Po odpaleniu na pych, pociągnąłem jeszcze jakieś 50 - 60 km, bez oświetlenia i na wolnych obrotach, bo powyżej 2,5 tys. silnik przerywał, -w końcu zdechł na dobre:mur:
Powodem tych problemów i zniszczenia regulatora oraz nowiutkiego akumulatora, było niekontaktujące i wysmażone gniazdo głównego bezpiecznika po lewej stronie moto...
Cholera, od tamtej pory nie zaglądałem w to miejsce, -dzięki za przypomnienie... :D

dexterek
22.08.2014, 12:16
posprawdzalem styki, pozalewalem WD40, faktycznie troche zasniedzialy byl glowny bezpiecznik, ale to chyba nie jest przyczyna. sprawdzilem ladowanie i tak: na wlaczonych swiatlach i niskich obrotach ladowanie jest na poziomie 13,75, na wysokich waha sie miedzy 13,95 a 14,05, zas bez swiatel laduje caly czas 14,30. regulator po kilku minutach pracy jest letni i nie jest to oryginal, tylko forumowy.

Zet Johny
22.08.2014, 12:23
Nie wiem czy WD40 to odpowiedni preparat. Są specjalne dedykowane spraje do styków elektrycznych. Jak styki zaśniedziały to trzeba czyścić a później dopiero spray.

tnt123
22.08.2014, 12:43
Dla porównania ostatnie moje pomiary po zlutowaniu kabli po nadpalonej wtyczce od reglera:
- bez świateł; niskie obroty 14,8-14,9
- bez świateł 4 tys obr. 14,5
- światła + długie; niskie obroty 13,2
- światła + długie; 4 tys obr. 14,1

więc podobnie masz. Po zlutowaniu problemy zniknęły - u mnie najpierw rozładowywał się aku potem nie chciał czasami odpalać na końcu zaczął się dławić i tracić moc po drodze do domu. Po przeczyszczeniu i potraktowaniu kontaktem wszystkich wtyczek i złączek prądy się ustabilizowały i nie było wahnięć na woltomierzu wcześniej trochę pływały tak 0,1 do 0,2.

MaRP
22.08.2014, 18:00
Dla porównania ostatnie moje pomiary po zlutowaniu kabli po nadpalonej wtyczce od reglera...

Piszcie na jakim regulatorze, bo na różnych jeździmy i mogą być różnice.

dexterek
22.08.2014, 18:23
ja jestem posiadaczem Forumowego, czyli: http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=5592&highlight=regulator+napiecia

MaRP
22.08.2014, 20:15
ja jestem posiadaczem Forumowego
dexterek, to już podałeś w poprzednim poście :).
Wskazania masz dobre; jak możesz nie używaj WD40 do instalacji (jak radził już zetjohny) , tylko środka do tego przeznaczonego (np. Isol, lub innej firmy), ewentualnie po wyczyszczeniu papierem ściernym możesz też użyć jakiegoś alkoholu.
Posprawdzaj wtyczki, gniazdo głównego bezpiecznika, wtyczkę reglera (obydwie pod lewym boczkiem), bo to są wrażliwe miejsca w tych motocyklach.
Sprawdź na innym akumulatorze, czy masz takie same efekty.

M.

Kazmir
22.08.2014, 21:14
Koledzy mam pewien problem z RD07a. mianowicie na wyzszych obrotach, tj powyzej 2tys, cyklicznie przygasaja i jasnieja swiatla oraz wszelkie podswietlenia zegarow, wraz ze wzrostem obrotow szybkosc kazdego cyklu maleje, na postojowkach tego nie ma. a roznice mozna zaobserwowac wlasciwie dopiero po zmroku. jakie moga byc powody takiego zachowania? dodam, ze na niskich obrotach, zegary i swiatla swieca ciemniej, po dodaniu gazu zaczynaja jasniec i przygasac.
Kiedyś była wielka.....dyskusja na temat tego forumowego regulatora. Te które testowałem właśnie pulsowały pod obciążeniem. Może trafił ci się wybitnie utalentowany pod tym względem.
Nie chcę wracać do tematu bo wtedy zostałem na polu boju sam. Skoro to ludziom nie przeszkadza to tak ma być. Zaśpiewaj sobie "Polacy nic się nie stało" i dzida, o ile problem nie leży gdzieś poza reglerem!

MaRP
22.08.2014, 23:09
Te które testowałem właśnie pulsowały pod obciążeniem.
Mam ten regler drugi czy może już trzeci rok i też pulsuje (akumulator na pewno ma już pięć lat), ale to na niskich i im wyższe obroty, to częstotliwość wzrasta i jest prawie niezauważalna. Tutaj jest inaczej, a ...dyskusję pamiętam ;)

RAFWRO
26.08.2014, 17:46
Tak ma być. Typ naszej konstrukcji ma inny priorytet.
Wraz ze spadkiem sprawności akumulatora, spadki mogą być widoczniejsze. Jak sprawdzałem uwidaczniają się tylko w niektórych przypadkach. Wpływ ma również sprawność prądnicy. W związku z tym, że zastosowany jest w niej zwykły magnes, traci on swoje właściwości z czasem. Konstrukcja jest udoskonalana. W zakresie obrotów towarzyszących normalnej jeździe, ta słaba strona konstrukcji nie jest widoczna. R