View Full Version : uszczelka pod g³owice pro¶ba o rady
czesc. mam pro¶bê. Bêdê ¶ci±ga³ jednak g³owice ¿eby zweryfikowaæ powód braku symetrii trzonka zaworu a konika oraz wymiane uszczelniaczy. Kupilem nowe uszczelki pod glowice. Ale nie chce czego¶ spieprzyæ. Czy uszczelke kladzie siê na sucho? czy na co¶ szczególnego trzeba zwróciæ uwagê przy zak³adaniu np kierunki u³o¿enia (mam do¶wiadczenie tylko z malucha gdzie by³ napis TOP). Czy jest jaka¶ stronka instrukta¿owa? Czy firmy zajmuj±ce sie docieraniem zaworów i planowaniem g³owic samochodowych s± w stanie zweryfikowaæ g³owice z AT?
z góry dziêki.
Voy
1. S± ró¿ne szko³y na sucho, na olej, na preparaty specjalistyczne
2. Regu³± jest napis i tym napisem do góry
3. Je¶li bêdzie to kumaty cz³owiek (nie od WSK-ek i ci±gników) to zregeneruje tak± g³owicê. Da³bym mu tylko dane z manual'a bo niby sk±d ma wiedzieæ jakie pasowanie jest np: trzonek zaworu, a prowadnica?
Dzieki serdeczne za wskazowki. Przy tym silniku to nawet spieprzenie uszczelek to wydatek dla mnie spory:)
Zdaje mi sie ¿e owa uszczelka ma tak± czarn± pow³okê, która staje siê jedoncze¶nie uszczelniaczem po odpaleniu motocykla- gdy silnik dostaje temperatury, mo¿na by powiedzieæ "zapieka sie".
P.S. Kazmir czasami cz³owiek od WSk-ek i ci±gników mo¿e byæ kumaty :D
Czyli jak ma siê "zapiekaæ" to mo¿e jednak na sucho?
Tak w³a¶nie ja juz w nie jednym moto k³ad³em na sucho, oczywi¶cie g³owica musi byæ przygotowana (planowanie itp.) i odt³uszczona , plus odpowiedni moment dokrêcenia g³owicy. Pozatym zaleca siê dokrêcanie g³owicy (szczególnie aluminiowej ) na dwa razy tzn. zakrêciæ do przyk³adowo 3/4 zalecanego momentu i po ok 12 godzinach doci±gn±æ do odpowiednich Niutonów.
Zdaje mi sie ¿e owa uszczelka ma tak± czarn± pow³okê, która staje siê jedoncze¶nie uszczelniaczem po odpaleniu motocykla- gdy silnik dostaje temperatury, mo¿na by powiedzieæ "zapieka sie".
P.S. Kazmir czasami cz³owiek od WSk-ek i ci±gników mo¿e byæ kumaty :D
Jasne, ¿e mo¿e!! panie czasy siê zmieniaj± ba jeste¶my w UE. Mia³em na my¶li te przypadki - m³otek przecinak syf przy sk³adaniu ale pewnie wiesz o co chodzi....
Bardzo Wam dziêkuje. Jêzyków obcych nie znam wiêc manualki itd. nie za wiele mi pomagaj±.
Pozdrawiam.
Bardzo Wam dziêkuje. Jêzyków obcych nie znam wiêc manualki itd. nie za wiele mi pomagaj±.
Pozdrawiam.
co potzrebujesz z hayesa moge wygrzebac i zapodac konkretne wymiary............
bede tylko potrzebowal rok produkcji maszynki!
ok jadziem z wymiarami................(oczywiscie w mm)
a wiec:
luz zaworowy
ss .13-.17mm
wy .18-.22mm
walki rozrzadu
krzywka dolotu standard 38.381mm
limit (to chyba moment w ktorym czesc idzie na szrot/regeneracja???? -pojawi sie to okreslenie pozniej) 38.1mm
krzywka wylotu 38.407
limit 38.2
srednica czopa walka ss/wy 21.959 do 21.980
limit 21.94
klawiatura
sr. osi konika/ramienia 11.966 do 11.984
limit12.04
tolerancja o¶/ramie 0.016 do 0.052
limit 0.08
zawory dolotowe
sr. czlonka 5.475 do 5.49
limit 5.46
sr.wewn prowadnicy
5.5 do 5.512
limit 5.55
sprezyna zewn. dlugosc w stanie swobodnym 42.14
limit 40.0
sprezyna wewn. dlugosc w stanie swobodnym 38.11
limit 36.0
dlugosc prowadnicy -ponad krawedz glowicy 19.4-19.6
zawor wylotowy
sr. czlonka 6.555 do 6.57
limit 6.54
sr. wewn.prowadnicy 6.6 do 6.615
limit 6.69
sprezyna zewn. stan swobodny 42.83
limit 40.5
sprezyna wewn. stan swobodny 38.81
limit 36.0
dlugosc prowadnicy -ponad krawedz glowicy 17.9 d0 18.1
a na koniec zestaw swiec.....w zaleznosci od klimatu!!!!!!!!!
standard klimat (cokolwiek dto znaczy) ngkdpr8ea-9 lub denso x24epr-u9
zimny (ponizej 5 st. celsjusza) ngkdpr7ea-9 lub denso x22epr-u9
i tu cos dla wyjadaczy asfaltu
dlugie przeloty high speed.......ngkdpr9ea-9 lub denso x27epr-u9
voila............
Mam problem z dok³adn± identyfikacj± silnika.
Kurde nie wiem jak ja ogl±da³em AT przy zakupie.... szuka³em nr silnika i nie mog³em znale¶æ, odpu¶ci³em bo wiem ¿e tego ju¿ w dowodzie nie wymagaj±.
Jak ju¿ dojecha³em do domu, popyta³em na forum gdzie maj± byæ i zoonk.
Beszczelnie zeszlifowane na g³ad¼.
Czy s± jakie¶ detale po których mo¿na poznaæ rocznik silnika?
P.S. Bardzo dziêkuje za dane:):Thumbs_Up:Fajnie ¿e Ci siê chcia³o!!!
Mam problem z dok³adn± identyfikacj± silnika.
Kurde nie wiem jak ja ogl±da³em AT przy zakupie.... szuka³em nr silnika i nie mog³em znale¶æ, odpu¶ci³em bo wiem ¿e tego ju¿ w dowodzie nie wymagaj±.
Jak ju¿ dojecha³em do domu, popyta³em na forum gdzie maj± byæ i zoonk.
Beszczelnie zeszlifowane na g³ad¼.
Czy s± jakie¶ detale po których mo¿na poznaæ rocznik silnika?
P.S. Bardzo dziêkuje za dane:):Thumbs_Up:Fajnie ¿e Ci siê chcia³o!!!
nie ma problema
manual Hayesa nie rozroznia modeli AT HRV podaje tylko roczniki od 87-02, za to w tym samym manualu jest tez TA i tu jest modeli w tych samych latach mnogosc......
jak cos jeszcze potrzeba wal smialo!
powodzenia
To jeszcze nastawy klucza dynamometrycznego (Nm)
pokrywa zaworow 10
lozyska slizgowe walka rozrzadu 23
hmmmm.. nie wiem jak to przetlumaczyc "end holders" walka rozrzadu 10
zebatki na walkach 23
sruby napinacza lancucha 10
nakretki glowicy:
10mm - 47
8mm sruba/nakretka 23
6mm sruba 12
zeby zrobic obie glowice silnik wyjmujemy z ramy.... (tylna glowica daje sie zrobic z silnikiem w ramie)
momenty dla srub silnika
inne dla rocznika 90-92, inne dla 1993-do konca
zapodam jak powiesz ktory masz
Moja jest z 1992 czyli ostatki RD04.
Pozdrawiam!
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.