PDA

View Full Version : Przy ostrych skrętach ściąga do środka


jurczak
20.05.2014, 20:52
Po dwóch latach kupiłem drugi komplet kół (od trampiego 600) do mojej RD03 na oponkach enduro. Za tydzień lecę do Norwegii więc pomyślałem że tam na kosteczce nie pojadę - bo szkoda. Wsadziłem wszystkie nowe 5 łożysk Turmaxa i jak przy małych prędkościach (15-30) ósemkuję sobie na parkingu to przy skrętach mam efekt ściągania do środka. Tak jakby ktoś ciągnął za kierownice jeszcze bardziej. Generalnie ma to miejsce przy maksymalnych wychyleniach.
Na kostce tego nie było. Lagi dociśnięte. Czy to może być coś ze szprychami ??

sluza
20.05.2014, 21:05
Łożysko główki ramy?
Słaby balans?
Dociskasz wewnętrzny podnóżek?:dizzy::dizzy::dizzy:

Jaro-Ino
20.05.2014, 21:13
Kształt opon. Środek ciężkości.

puszek
20.05.2014, 21:54
Taka jest róznica miedzy kostkami a np anakami - wali się w zakręt. To normalne....Uwazajcie przy zmianie kostek na anaki bo moto może prosto pojechać.

madafakinges
20.05.2014, 22:40
Ja też jak teraz przesiadłem się z motoza/c02 na komplet touranców to prawie bym się wyebał na podwórku przy zawracaniu, trza się przyzwyczaić.
Mi najlepiej po asfalcie jeździło się na komplecie tkc przód k60 tył, tzn. miałem wrażenie, że moto się najbardziej neutralnie na takim zestawie zachowuje.

ARG
20.05.2014, 22:56
"Taka jest róznica miedzy kostkami a np anakami - wali się w zakręt. To normalne....Uwazajcie przy zmianie kostek na anaki bo moto może prosto pojechać."

Chyba nie do końca zrozumiałem. Moto ma się walić w zakręt na szosowych oponach?

krzeszu
20.05.2014, 23:01
Miałem anakee - potem 2 komplety tkc zajechalem, teraz znow anakee i nie kojarze takich cudów.

ps. ale ja nie uprawiam Gymkhany

puszek
21.05.2014, 07:41
"Taka jest róznica miedzy kostkami a np anakami - wali się w zakręt. To normalne....Uwazajcie przy zmianie kostek na anaki bo moto może prosto pojechać."

Chyba nie do końca zrozumiałem. Moto ma się walić w zakręt na szosowych oponach?
Chodzi o to ile trzeba włozyć wysiłku w skręt. Na kostce motor łatwiej zakreca(przechyla sie) niż na anakach a tym bardziej szosowych gumach.Im więcej gumy przylega do asfaltu, tym stabilniejsze moto.

miroslaw123
21.05.2014, 08:04
A coś tak banalnego, ciśnienie w oponach sprawdziłeś :p

Rector
21.05.2014, 09:16
Chodzi o to ile trzeba włozyć wysiłku w skręt. Na kostce motor łatwiej zakreca(przechyla sie) niż na anakach a tym bardziej szosowych gumach.Im więcej gumy przylega do asfaltu, tym stabilniejsze moto.


Potwierdzam, ja po założeniu Motaza na przód bardzo się zdziwiłem :D:D ;) nie jest to tylko moje zdanie, opona nie jest tak okrągła jak szosowa i stąd ciekawsze efekty ;)

Ale tutaj autor chyba ma odwrotnie, na szosowej mu lepiej skręca ?;)

BIAŁY
21.05.2014, 11:03
Mam to samo, przód anakee, tył (śliska) mitas e-08
Na małych prędkościach podczas ostrych skrętów (zawracanie, itp) jazdy motor ma tendencje do zwalania się, kierownica zacieśnia skręt. Bardziej należy kontrolować kierownicę i balans ciałem, nacisk na podnóżki.

Przy normalnych prędkościach w zakrętach jest odwrotnie - trzeba trochę popracować żeby ładnie pojechać.

Trzeba się nauczyć. Po kilku przekładkach człowiek się przyzwyczaja, i już nie zwraca na to uwagi. Ale fizyka jest bezwzględna.

jurczak
23.05.2014, 21:27
OK zatem muszę się po prostu nauczyć. Sprawdzę ciśnienie na testach przed wyprawą i wio na północ :)

jurczak
28.05.2014, 22:06
Jednak łożysko było do wymiany i jestlepiej. 2h temu wyjechałą mi babka i wleciałęm jej do tyłu kombi. Nic mi się nie stało ale Afra ma przesunięte 5cm w bok lampy i połamaną szybę oraz czaszę. Z uwagi na to, że jechałęm do Norwegii jestem troszkę sfrustrowany jednak postanowiłęm zabrać się za to i w poniedziałek dorwać inny prom na półwysep skandyunawski. Czy ktoś może mi polecić kogoś we wrocłąwiu kto pomoże mi z ponaciąganiem wszystkiego?