PDA

View Full Version : Africa Twin 650 - kuba_astr


kuba_astr
09.05.2014, 10:43
W końcu udało mi się pozbierać trochę materiałów do nowego wątku! :)

Zawsze marzyłem o własnej Afryce, na piękną wuchuchaną RD07a mnie nie stać zważywszy że mam jeszcze KTMa :), dlatego z pomocą kolegów z tego i innych for udało mi się kupić RD03 od Patiomkina (dzięki Patiomkin!). Plan jest taki: by dłubać, przerabiać, modyfikować i zmieniać co się da, byleby dużo eksperymentować a co z tego będzie to się zobaczy... Może dla niektórych kierowników AT moja praca będzie wydawać się.bluźnierstwem (poniekąd tak jest), ale ta budowa ma zadanie dać budującemu przede wszystkim dużo zabawy...

Po pierwsze: zaskoczyła mnie potwornie kultura pracy silnika, jak równo pracuje i jak wcale nie ma w środku gwoździ... elastycznie reaguje na gaz, wygoda i banan wciaż na 120%
Po drugie: jest bardzo słaba, ale przez to nagrzewa się powoli, nie przegrzewa się wcale, co testowałem na równi z KTM 690Enduro... :)
Po trzecie: Patiomkin zamontował parę fajnych modów: pompa paliwa z wbudowanym sterowaniem, WP amortyzator na ogonie, lampy i stelaż pod Boano...

Tak to wyglądało po przywiezieniu:
http://gallery.iastro.pl/cache/honda-xrv-africa-twin/img_0054_800.jpg

http://gallery.iastro.pl/cache/honda-xrv-africa-twin/img_0078_800.jpg

udało się dorwać Mivva w stanie nowym na aledrogo:
http://gallery.iastro.pl/cache/honda-xrv-africa-twin/img_0075_800.jpg

http://gallery.iastro.pl/cache/honda-xrv-africa-twin/img_0084_800.jpg

Po naradzie z Motormaniakiem zdecydowałem się na zawias od Husqvarny - pasuje plug and play tylko łożyska 25/47 i wszystko pracuje idealnie:
http://gallery.iastro.pl/cache/honda-xrv-africa-twin/img_0079_800.jpg

Zabawa z elektryką pod acewell, najbardziej porąbana bo schematy oryginalne nieczytelne, i specjalnie kupiłem org zegary od rd03 by zidentyfikować przewody...
http://gallery.iastro.pl/cache/honda-xrv-africa-twin/img_0143_800.jpg

Zamówiona nowa owiewka od kolegi z forum, przycięta i założona dla testów:
http://gallery.iastro.pl/cache/honda-xrv-africa-twin/img_0136_800.jpg

Migacze z KTMa, tan odpadły po 300km w terenie :P
http://gallery.iastro.pl/cache/honda-xrv-africa-twin/img_0141_800.jpg

Przedni błotnik Plastbike, musiałem dorobić tuleje które zostały rozcięte i zrobione otwory pod błotnik:
http://gallery.iastro.pl/cache/honda-xrv-africa-twin/img_0135_800.jpg

Po testach ok 150-200km wszystko się trzyma kupy :P oprócz tylnych plastików. Z tym mam temat, chciałbym przeszczepić cały ogon od RD07 z małą lampą itp, czy to duży temat? robił to ktoś? Dlatego plastiki są zdjęte i nie będą malowane...
http://gallery.iastro.pl/cache/honda-xrv-africa-twin/img_0155_800.jpg

Miejsce na iPhone, Garmin 62s, tymczasowo przeszczepiony oryginalny czujnik temperatury, później wjedzie w kokpit:
http://gallery.iastro.pl/cache/honda-xrv-africa-twin/img_0184_800.jpg

Czarna mamba, zbiornik będzie lakierowany i klepany w przyszłym tygodniu:
http://gallery.iastro.pl/cache/honda-xrv-africa-twin/img_0185_800.jpg

http://gallery.iastro.pl/cache/honda-xrv-africa-twin/img_0180_800.jpg

http://gallery.iastro.pl/cache/honda-xrv-africa-twin/img_0183_800.jpg

Działam dalej..... :bow::bow::bow:

kraft90
09.05.2014, 10:53
Świetna robota, powiedz mi od jakiej huski masz zawias?

kuba_astr
09.05.2014, 10:57
Z tego co kojarzę to jest to jakieś małe enduro. Po rozebraniu tego na kawałki zauważyłem że w środku w każdej ladze są po dwie sprężyny, mała od góry i gruba na dole. Po wlaniu 10W pracuje bardzo twardo, a w Afryce jest mega komfort. O to mi chodziło, bo WP48 jest za twarde na szosę, a w teren idealne... Ta AT będzie latać generalnie po szosach i lekkich szutrach, żadnego offu piachu czy przepraw... ;)

Brakuje mi przedniego hamulca, jest trochę za mała tarcza, ale to nie problem, będę się przygotowywał bo wsadzenia dużej tarczy i set + zacisk od innego zestawu. Teraz jest Brembo i przód spowalnia, po mocnym hamowaniu lekko blokuje koło, ale mam porównanie jak powinny pracować hamulce jak to jest w KTMie, gdzie przód jest żelazo... :)

Olek
09.05.2014, 11:27
To moja pierwsza Afra i motocykl w ogóle.. :)

madafakinges
09.05.2014, 11:28
rDHY5Mi077Q
proszę:)
http://img.tapatalk.com/d/14/05/06/2ygy5unu.jpg
Ja Gdybym motał na trójce czwórce na pewno poszedłbym w zbiornik i boczki od trampa pasuje p&p, chyba że planujesz przeloty 400km bez stacji;)
I wzorowałbym się na wydumkach gpmucci. To na 99% najlepszy motach afryk w europie.
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=50630&page=898

kuba_astr
09.05.2014, 11:44
Dzięki! Ale ja ten zbiornik uwielbiam, lubię duże bańki a nie lubię się zatrzymywać co chwila na stacjach... Koniecznie muszę wykombinować jakiś ekstra zadupek :)

Z czego przeszczepić? :)

madafakinges
09.05.2014, 12:14
http://fotozrzut.pl/zdjecia/ff44ac4253.jpg (http://fotozrzut.pl/)

TTR ?

Albo od kata jakiegoś 620?

kuba_astr
09.05.2014, 12:23
Ooo!!! Właśnie takie coś :D Dzięki ;)

Kobra
09.05.2014, 12:42
Fajne to masz, jako laik zapytam sie o przednie lampy, to jest seria czy jakies specjalne?

kuba_astr
09.05.2014, 12:56
To nie seria, to są takie jak w kicie Boano, mniejsza średnica i inne stelaże:

http://gallery.iastro.pl/cache/honda-xrv-africa-twin/img_0149_800.jpg

Tomas_XRV
09.05.2014, 14:10
Nie ma lipy :-)

dawid8210
09.05.2014, 15:42
Uwielbiam takie eksperymenty:D zazdroszczę:) Będzie żelazny punkt tego forum do czytania :)

mareksz007
09.05.2014, 20:21
Ładna ta owiewka. Miło popatrzeć dobra robota :Thumbs_Up:.

kuba_astr
09.05.2014, 20:35
Ładna ta owiewka. Miło popatrzeć dobra robota :Thumbs_Up:.

Ładnie wykonana i przygotowana przez Ciebie, naprawdę gratki :bow:, znalazłem do tego dobrego lakiernika...

kraft90
09.05.2014, 21:23
Kuba a ta stara owiewka co w aucie leży to co z nią? Nie chcesz czasem sprzedać?

kuba_astr
10.05.2014, 08:30
Kuba a ta stara owiewka co w aucie leży to co z nią? Nie chcesz czasem sprzedać?

Jasna sprawa, poszło pw.

kuba_astr
15.05.2014, 10:39
No dobra wczoraj przysiedziałem, chciałem wymienić pompę hamulca ale jednak oryginalna nie pasuje przez to że jest zawias WP i przeszkadza zbiornik gazowy... Nie zamontuję już setów pasażera od XRV 650 ale mam jeszcze inne w garażu także żona pojeździ...

Dodatkowo wymieniłem airbox na nowiutki, oraz błotnik (nadkole tylne) oraz przewód zbiorniczka wyrównawczego, bo obecny już przetarty...

Co ciekawe, zbiornik od amortyzatora WP uderzał cały czas w przewód hamulca tylnego i jest przetarty na 3 (!!) warstwach: plastikowa osłona, pierwsze włókno czarne i drugie białe. czekać aż tylny hamulec wysiada i byłoby niebezpiecznie..... :mur::mur::mur:

Przewody elektryczne dałem w peszle by się nie przecierały, idzie już do mnie set migaczy na tył od KTMa oraz stalowy oplot na tył... Dzisiaj do malowania idą tyl;ne plastiki i zbiornik paliwa, potem działamy z okleiną na ploterze :D:D


http://gallery.iastro.pl/cache/honda-xrv-africa-twin/img_0217_800.jpg

http://gallery.iastro.pl/cache/honda-xrv-africa-twin/img_0219_800.jpg

http://gallery.iastro.pl/cache/honda-xrv-africa-twin/img_0220_800.jpg

madafakinges
15.05.2014, 10:45
Wymyśliłeś coś z tyłem czy ori zostawiasz?

kuba_astr
15.05.2014, 11:08
Wymyśliłeś coś z tyłem czy ori zostawiasz?

Na razie zostawiam oryginał bo nic nie ma od 07, reszta jest za mała a próbowałem już KLE i inne.... Tylko muszę to zregenerować bo wygląda jak ścierwo :D

madafakinges
15.05.2014, 11:34
Odezwij się do macbo z forum dr.
http://suzukidr.pl/forum/index.php?action=vthread&forum=5&topic=17744&page=3
On ma teraz mojego biga i zmienił tylne boczkina ori bigowe. Może nie wywalił tych od tts i by Ci spasowały bo są dość szerokie.

kuba_astr
15.05.2014, 11:37
Odezwij się do macbo z forum dr.
http://suzukidr.pl/forum/index.php?action=vthread&forum=5&topic=17744&page=3
On ma teraz mojego biga i zmienił tylne boczkina ori bigowe. Może nie wywalił tych od tts i by Ci spasowały bo są dość szerokie.

Tylko ja ten ogon od TTE/TTR przymierzałem i nie pasują wcale wizualnie, nie idzie z linią AT, robi się dziwny efekt, przód AT boano a tył enduro z osłonami na cyfry startowe ;)

Zrobię ori rd03, a w międzyczasie poluję na rd07 z całym setem i stelażem pod bagażnik. I tak będę szedł w mocowania pod rogala/kufry i nie będzie tego widać :D

Teraz jest czas na ploterowanie :drif:

EmilD
15.05.2014, 15:21
No zajebi***e Kuba ! Chętnie bym Ci tak moją Afri podstawił do dłubania :D

kuba_astr
15.05.2014, 15:40
No zajebi***e Kuba ! Chętnie bym Ci tak moją Afri podstawił do dłubania :D

Hehehe :)

Adagiio
15.05.2014, 18:11
Działaj kolego , nie ma nic fajniejszego jak własna wydumka do jazdy . W moim łbie rodzą się tak szybko nowe koncepcje że sam za sobą czasem nie nadążam .
Powodzenia .

RAVkopytko
15.05.2014, 19:41
Kuba,"łapacz/wlot" powietrza zawiń pod regulator,mniej syfu będzie w filtrze

Babel
16.05.2014, 09:28
O ile dobrze pamiętam taki łapacz powietrza zawinięty miały nowsze trampki 600

kuba_astr
16.05.2014, 09:43
Kuba,"łapacz/wlot" powietrza zawiń pod regulator,mniej syfu będzie w filtrze

Tak tak dokładnie, przy wymianie airboxu ustawiłem go tak dla testów, wcześniej było właśnie pod regler... ;-)


A tak nawiasem, nie mam ssania, tzn jest ale nie działa. Jak odłączę wężyki przy gaźnikach to jest ale słabe, po podłączeniu brak i muszę trzymać rolgaz. Na co zwrócić uwagę? Dysze? Jak tak to jakie?? Dzięki z góry....

madafakinges
16.05.2014, 10:57
Też miałem z ssaniem dżezy... Polecam Ci zwalić gaźniki i wysłać na czyszczenie ultradźwiękami do szynszyla, mojej po tym pomogło.

RAVkopytko
16.05.2014, 17:58
Potwierdzam to co napisał Madafakinges,gaziory po czyszczeniu u Szynszyla inaczej działają i ssanie jest/działa.

kuba_astr
16.05.2014, 18:17
Dzięki wielkie za info, będę zatem działał :)

kuba_astr
20.05.2014, 11:33
Wczoraj, kolejna tym razem mała porcja prac nad :at:

Stalowy oplot na tył, inne poprowadzenie przewodu by nie dobijał do wahacza, prowadnice i odpowietrzenie. Hamuje jak szalony :D
http://gallery.iastro.pl/cache/honda-xrv-africa-twin/img_0266_800.jpg

Nowa instalacja pod migacze i tylny set, wywaliłem peszel bo strasznie ciężko się z nim operowało. Migacze już zamontowane 10W od KTMa, z przodu takie same. Teraz muszę zmienić przerywacz bo jest pod 2x21W...
http://gallery.iastro.pl/cache/honda-xrv-africa-twin/img_0264_800.jpg

http://gallery.iastro.pl/cache/honda-xrv-africa-twin/img_0265_800.jpg

Mam parę rożnych koncepcji na tył, załatwiłem różne ogony, m.in od Kata, nic mi nie pasuje. Rama główna w AT jest tak poprowadzona że za siedzeniem błotnik od innych sprzętów wygląda po prostu śmiesznie, idzie za wysoko i wygląda jak wieśtuning. Także na razie zostawię oryginalny, ma swój uro, dodatkowo plastiki po spawaniu i lakierowaniu powinny pomóc. Bagażnik wjedzie w formie płyty alu lub ten po proszkowaniu.

Czego szukam, może mi podpowiecie:
1. gmoli i stelaży pod bagaż do RD03 - jakaś ładna robota najlepiej forumowa :)
2. deflektor na czaszę, niski widziałem że ktoś na forum to składa sam...

Pod koniec tygodnia jedziemy dalej z koksem...:D:D:D

kuba_astr
25.05.2014, 00:09
Uch.... W końcu odebrany zbiornik i tylne boczki od lakiernika... Na razie zamontowalem na moto, w kolejnym kroku naklejki/decale lub na co wpadłem przez przypadek.... Aerograf... Może bedzie ten sam efekt na jednej płaszczyźnie :-)

Na razie:
Deflektor od furumowicza:
http://gallery.iastro.pl/cache/honda-xrv-africa-twin/image_1400965923_800.jpg

Uszczelki "U" zabezpieczające owiewkę i zbiornik:
http://gallery.iastro.pl/cache/honda-xrv-africa-twin/image_1400965916_800.jpg

Prace nad szpejem: gps i iPhone plus reszta:
http://gallery.iastro.pl/cache/honda-xrv-africa-twin/image_800.jpg


A tak to wyszło prawie o północy.... Efekt bedzie mega jak sie zabiorę za decale :drif:

http://gallery.iastro.pl/cache/honda-xrv-africa-twin/image_1400965878_800.jpg

http://gallery.iastro.pl/cache/honda-xrv-africa-twin/image_1400965739_800.jpg

http://gallery.iastro.pl/cache/honda-xrv-africa-twin/image_1400965863_800.jpg

http://gallery.iastro.pl/cache/honda-xrv-africa-twin/image_1400965899_800.jpg

.... Na razie to tyle ze staruśką rd03..... :bow::bow::bow:

kuba_astr
25.05.2014, 00:15
Acha, krótki sposób jak sobie poradzić z brakiem wskaźnika temperatury w super duper nowoczesnym kokpicie, gdzie nie ma na polskim rynku dostępnych tych modeli z feralnym wskaźnikiem:::::::::

http://gallery.iastro.pl/cache/honda-xrv-africa-twin/image_1400969610_800.jpg


Ori wskaźnik..... :haha2::haha2::haha2:

kuba_astr
25.05.2014, 00:17
Dobra jedziemy dalej z tym tematem.... Kolejny odcinek pod tytułem: jak zrobić dobre "malowanie" nie malując ani cm.2... :mur::mur:

kuba_astr
28.05.2014, 09:59
W międzyczasie okazało się że zrobiłem gafę jak cholera i zalałem "ociupinke" za dużo oleju do silnika i zaczęło go wywalać... Zatem zabrałem się za odkręcenie świec... nie spodziewając się porażki kupiłem rurkową 18' a to doopa... potem się okazało że jak to już było 1000x na forum trzeba mieć albo samoróbkę albo oryginał.

No to zdejmujemy kapy zaworowe, będzie łatwiej mówię sobie... będzie łatwiej....
http://gallery.iastro.pl/cache/honda-xrv-africa-twin/img_0367_800.jpg

Nauczony pracy na boxerach i singlach nie spodziewałem się takich problemów jak na przykład... zdjęcie kapy zaworowej!!!! coż, woda do zlania z chłodnic, demontaż i poluzowanie węży, chłodnic, mocowań, przewodów... MASAKRA :mur::mur::mur::mur::mur::mur:

Ale przynajmniej zrobi się świeżą wodę, zaworki, 4 nowe świece itp...
Wałki i krzywki idealne, w lepszym stanie niż nowe w KTMie :haha2::haha2::haha2::haha2:

mirkoslawski
28.05.2014, 11:47
Kuba - pięęęęękna :) jeszcze tylko "monsterowe pazury" i prawie jak moja :P A tak BTW - bo właśnie pierdyknął się mi stelaż zegarów - masz jakiś schemat swojego? Coś spawałeś czy tylko śruby? No i kokpit - masz schemat? (mówiąc schemat mam na myśli wymiary a nie koniecznie rysunek techniczny choć jak będziesz miał to było by super) No a jak masz - to dasz? :P

Maurosso
28.05.2014, 12:05
Mózg w kawałkach...mega maszyna się kroi :)

kuba_astr
28.05.2014, 12:06
Mirek porobię fotki z miarką i wstawię żebyś sobie to wyklepał sam :) Jest pancerny strasznie :D

A co do oklejenia -- to planuję dać oryginalne pasy jasno-niebiesko-czerwone z napisami jak w oryginale ale we własnym układzie :) Już głowa pracuje nad konceptem...

Dzisiaj zawory, i świece, nowe oringi mam już do węży od chłodzenia, sklecam i odpalam, jeszcze myślę nad synchro gaźników ale gdzieś mi manometry zjadło... :dizzy:

motormaniak
28.05.2014, 12:17
:Thumbs_Up:nie spodziewałem się że ten motocykl będzie jeszcze tak wyglądał. brawo :Thumbs_Up:

kuba_astr
28.05.2014, 12:18
:Thumbs_Up:nie spodziewałem się że ten motocykl będzie jeszcze tak wyglądał. brawo :Thumbs_Up:

Dopiero zobaczysz jak będzie wyglądał :D:D:D Ale dzięki za miłe słowa ;)

RAVkopytko
28.05.2014, 20:55
Wałki i krzywki idealne, w lepszym stanie niż nowe w KTMie :haha2::haha2::haha2::haha2:

:Thumbs_Up::Thumbs_Up::haha2::haha2:

kuba_astr
14.06.2014, 16:26
Nie mogę wstawiać ogłoszeń ze względu że jestem świeżakiem :P heh!

Wystawiłem na razie w ofercie moją AT, na szybko, jak nie pójdzie to dłubię dalej (mam opcję na pomarańczę :))

Także:

OGŁOSZENIE na AT 650 (http://olx.pl/oferta/honda-xrv-650-africa-twin-CID5-ID6c0tF.html)

szymon25
14.06.2014, 17:26
nie jestes swieżakiem tylko skladki nie opłaciłes. nie ładnie.

kuba_astr
14.06.2014, 23:42
przepraszam, gdzie mam opłacić?? :bow:

madafakinges
15.06.2014, 08:53
http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=5711

acokurra
15.06.2014, 18:20
Fajna! Gdyby Twoim następnym projektem miał być trampek PD10 to się możemy zamienić :D

rumpel
15.06.2014, 19:17
sprzedaj trampka bierz afre ;)


ps

co z filmem o wiolonczelistce?

acokurra
15.06.2014, 21:50
Wiem, wiem :D Film to jakaś kupa pijackich bełkotów - no jak nie my normalnie! :D

madafakinges
15.06.2014, 21:50
Kuba ty to chyba dłubać lubisz japonie, a jeździć na kateemach;)

kuba_astr
15.06.2014, 22:27
Mada, Hahaha!!! Cos w tym jest!! Jak nie pójdzie w. 2-3 tygodnie to będzie po ptakach także trzymać kciuki :-)

madafakinges
15.06.2014, 22:34
950 czy 990?

EmilD
15.06.2014, 22:40
Ja stawiam że 1190 :)

kuba_astr
16.06.2014, 07:27
Nie kurka na 1190 jeszcze nie czas... Jak będzie opcja że AT znajdzie właściciela to sie dowiecie ;-) na razie nie krakam (kraczę?) :haha2:

Tomek
16.06.2014, 07:27
A może BMW R1250GS :D

kuba_astr
16.06.2014, 09:00
A może BMW R1250GS :D

O boshhhhhe.... :vis:
Nie.... :p

gwardia
19.06.2014, 11:45
Ciekawa rzecz, idę na olx...

Tomek
23.06.2014, 12:29
Ponoć 650-tka Cię nie interesuje :p:p:p

gwardia
23.06.2014, 16:47
Ponoć 650-tka Cię nie interesuje :p:p:p

Nie zawadzi popatrzeć i tylko krowa nie zmienia zdania ;)

kuba_astr
30.06.2014, 12:13
Hejka!

Już 1300km pękło na AT, coraz bardziej rozumiem ten motocykl :) A jeździ regularnie....:at:

Szukam jakiś ciekawych decali do obklejenia motocykla, jednakże nic sensownego nie widzę, a i wiochy nie chcę robić...:vis:

Mam za to jedno pytanko odnośnie oleju silnikowego, mianowicie standardowo zalałem olejem Motul 5100 10w40, ale z tego co pamiętam z czasów GejeSa to dla jednostek niewysilonych i ze sporym przebiegiem lać się powinno olej mineralny (np zawsze lałem Belray 20w50 piec pracował cicho i przestał palić olej)...


Zresztą wszem i wobec można spotkać opinie że tak się powinno robić i mnie to zastanawia, co polecacie?

EDIT: Jak zwykle nie czekam z odpowiedzią i sam sprawdzę, zamówiłem cały nowy zestaw oleju Mineralnego BelRay EXL 20W50 (taki jaki lałem do R1100R), oraz nowe tarczki sprzęgłowe TRW Lucas...

madafakinges
30.06.2014, 12:23
Temat olejowy zawsze jest śliski...

kuba_astr
30.06.2014, 12:25
No jest śliski ale warto potestować, zresztą mam bardzo dobre doświadczenia z Belrayem, jak poprzednie motki lubiły wtrynić trochę (trochę...) oleju to Mineralny olej to znacznie poprawiał. Na razie nie ma tragedii, przez te 1300km dolałem trochę ponad 600ml....

Tarcze też wymienię, bo już na końcu trzymają... ;)

madafakinges
30.06.2014, 12:27
Jak Ci tyle pije to ja bym zalał minerała nawet z tego faktu, że dolewki będą tańsze.

kuba_astr
30.06.2014, 12:33
Jak Ci tyle pije to ja bym zalał minerała nawet z tego faktu, że dolewki będą tańsze.

To jedno, druga sprawa że jest gęstszy i w zużytych silnikach tworzy nagary (uszczelnia)... Potestujemy, cena jest nawet większa niż za półsyntetyk Motula, jednak z tego co pamiętam porównując zużycie oleju półsyntetycznego do mineralnego to jest go prawie dwukrotnie więcej. Opłaci się zatem zmienić na minerała :D:D:D

Mhv
30.06.2014, 14:23
Ja zawsze lałem Motula 15/40 czy 50:). Z tym gęściejszym olejem to nie ma co przesadzać, lepiej jak trochę łyknie niż olej ma być za gęsty. Ważne żeby smarował dobrze od niskich temperatur (od rozruchu). Jak zmienisz markę oleju to może się przestraszy i przestanie pić :D
Silniki boxer nie mają standardowo większych luzów i nie potrzebują gęściejszych olejów? Chociaż Twój motor tez nie pierwszej młodości..

madafakinges
30.06.2014, 14:34
Tzn, że z biegiem lat jej cycki opadły?

kuba_astr
30.06.2014, 14:47
Tzn, że z biegiem lat jej cycki opadły?

Uooojezu jak kozie... :D:D:D

A tak na serio to jak moja rd03 ma 200k w dupsku to się nie zdziwię, musi już powoli sobie odpoczywać na innym oleju, dlatego u mnie nie dostaje w kitę, tylko pyrkam sobie na niej po okolicy... Babcia sobie zasłużyła :)

kuba_astr
03.07.2014, 11:39
No to czas na trochę grzebaniny... :)
Zabrałem się za wymianę sprzęgła (TRW Lucas) plus nowy olej/filtr (tamten miał całe 1500km :P) i ogólnie trochę zabawy z naklejkami...

http://gallery.iastro.pl/cache/honda-xrv-africa-twin/img_0104_800.jpg

http://gallery.iastro.pl/cache/honda-xrv-africa-twin/img_0115_800.jpg

http://gallery.iastro.pl/cache/honda-xrv-africa-twin/img_0118_800.jpg

Dodatkowo zregenerowałem kolektor wydechowy bo były przedmuchy i już jest jak prawie z fabryki... :)

Scorpi
03.07.2014, 11:57
a co to za pomarańczka tam z tyłu stoi ?:D

kuba_astr
03.07.2014, 11:59
a co to za pomarańczka tam z tyłu stoi ?:D

O! O ta:

http://gallery.iastro.pl/cache/ktm-690-enduro-r/img_0129_800.jpg

Dzida-ogień-strach-się-bać. :drif:

kuba_astr
03.07.2014, 20:59
Dzida złożona, sprzęgło jak nowe, w końcu pracuje jak trzeba :) Nowy olej w testowaniu, zobaczymy co będzie po 1kkm.... :at:

http://gallery.iastro.pl/cache/honda-xrv-africa-twin/image_1404413372_800.jpg

http://gallery.iastro.pl/cache/honda-xrv-africa-twin/image_1404413368_800.jpg


http://gallery.iastro.pl/cache/honda-xrv-africa-twin/image_1404413351_800.jpg

RAVkopytko
03.07.2014, 22:28
Kuba,naklejeczki "Africatwin" kto Ci robił ? Ile Płaciłeś ?

kuba_astr
04.07.2014, 06:02
Kuba,naklejeczki "Africatwin" kto Ci robił ? Ile Płaciłeś ?

Motonaklejki.org wzór chyba 239 czy 234 z tego co pamiętam ;-) bardzo dokładnie wykonane...

kuba_astr
11.07.2014, 09:16
Po ok. 300km zero zużycia oleju, przynajmniej nie zauważyłem. BelRay rządzi totalnie :D

Sprzęgło też polecam - EBC działa jak marzenie...

Jeździmy dalej na razie wszystko gitezz :at::at::at:

africarun
17.07.2014, 17:26
O, to super:) Szukalem właśnie odpowiedniego sprzęgła

LuckyOne
17.07.2014, 21:27
Po ok. 300km zero zużycia oleju, przynajmniej nie zauważyłem. BelRay rządzi totalnie :D


Rozumiem ze oleum to Mineralny BelRay EXL 20W50. Pytam bo jestem na etapie testowania różnych olei i szukam takiego, którego moja babcia będzie się brzydziła :) - lubi łyknąć.

ps. ostatnio jak komuś płakałem nad zużyciem oleum usłyszałem rade bym sobie wlał minerała do diesla to rozwiąże problem :P

madafakinges
17.07.2014, 21:35
Najlepiej towotu nawal do pelna teżnie weźmie ani grama;)

kuba_astr
18.07.2014, 09:39
Ty się śmiej, ale już 750km na budziku i zużycia oleju... brak :dizzy: Nie, nie >brak< oleju, tylko jego zużycia, aż takiego skoku >braku< zużycia się nie spodziewałem :haha2::haha2:

kuba_astr
18.07.2014, 09:40
Rozumiem ze oleum to Mineralny BelRay EXL 20W50. Pytam bo jestem na etapie testowania różnych olei i szukam takiego, którego moja babcia będzie się brzydziła :) - lubi łyknąć.

ps. ostatnio jak komuś płakałem nad zużyciem oleum usłyszałem rade bym sobie wlał minerała do diesla to rozwiąże problem :P

Takim ruchem zajechałbyś sprzęgło :vis:

madafakinges
18.07.2014, 09:53
Tylko wieszo tym że minerał się szybciej starzeje pewno po 2-3tyś zacznie coś łykać,ale jak nie smarujesz nie jedziesz;)

kuba_astr
18.07.2014, 10:00
Tylko wieszo tym że minerał się szybciej starzeje pewno po 2-3tyś zacznie coś łykać,ale jak nie smarujesz nie jedziesz;)

Po 3 pogadamy, w GSie i R1100R na mineralu robiłem po 7500km bez łykania, jestem dobrej myśli :p

LuckyOne
18.07.2014, 12:30
Ok to przy najbliższej wymianie spróbujemy mineralnego BelRay EXL 20W50 :Thumbs_Up:

mishieck
18.07.2014, 12:37
Syntetyk 10W50 albo 10W60 też zrobi robotę. To jest gęsty olej, a valvoline 10w50 kupiłem na wiosnę za 100zł za 4 litry.

kuba_astr
28.08.2014, 22:15
Sorka że zniknęły fotki z przeróbki ale zmieniam dostawcę usług :-)

Na razie piec rozpolowiony, do końca tygodnia bedzie złożony, pare fotek, popatrzcie na pompę oleju:

Link do fotek:

klik (https://onedrive.live.com/redir?resid=7187CD5F5B8D76A3!194&authkey=!AKB2dOgyvyNBtwo&ithint=folder%2cjpg)

motormaniak
29.08.2014, 08:37
Te czarne na siatce to resztki silikonu? W jakim stanie wał, panewki, i cylindry?

kuba_astr
29.08.2014, 09:07
Te czarne na siatce to resztki silikonu? W jakim stanie wał, panewki, i cylindry?

Wał, panewki łożyska na wale igła totalna, skrzynia igiełka, wybierak itp też bez śladów zużycia..

Tłoki z mega-nagarem, pierścieni prawie brak :P, gniazda ledwo żyją przez ciągłe spalanie oleju, na pompie są flaczki silikonowe i olejowe farfocle, łańcuszek od pompy oleju tak samo sflaczały jak pompa... Pompa poza tym chrobocze przy obracaniu, widać że zdechła była...:vis:

Co do nowych bambetli, to jest wszystko powoli montowane, do końca tygodnia pewnie będziemy mieli złożony piec. Wał tłoki, pompa, kosz sprzęgłowy, łańcuszki, napinacze, cylindry i głowice wjeżdżają nowe... No prawie nowe ale kolega wciąż jest w szoku że dorwałem 'nowy' piec za dwie stówki :D:D:D:at::at::at:

Artek
07.12.2014, 18:12
Jak praca? Pochwal się...

gwardia
10.12.2014, 22:19
No właśnie jak wygląda "mój" motocykl? ;)

dawid8210
26.08.2015, 16:24
Motór żyje? Dzieje się coś w temacie?