PDA

View Full Version : Siemering górnego mocowania amora.


wieczny
26.11.2008, 22:30
No dobra. Przyznawać się kto już z tym walczył :D? To się wymienia się? W katalogu części Hondy nie widzę takich rzeczy... Pasuje coś z zawieszenia Poloneza, Tico? Mam lekko wyczuwalny luz między wewnętrzną średnicą silentbloka a śrubą będącą ośką, co przekłada się na luz rzędu 3mm mierzonych na końcu wahacza. Jedni radzą olać, ja chcę wyeliminować. Każdy luz z czasem się rozdupczy. Suwmiarką mierząc śruba (ośka) ma tę samą średnicę na całej swej długości, więc pewnie wylatała się ta tulejka z fotki. Trza wymienić.

http://www.tender.pl/files/catalog/Tuleja_stabilizatorow_silentblok_d009d0cefc1031096 153c0d3c6558c4c/full/2_181c1434228e439875da5c10eb91078e.jpg (http://www.tender.pl/files/catalog/Tuleja_stabilizatorow_silentblok_d009d0cefc1031096 153c0d3c6558c4c/full/2_181c1434228e439875da5c10eb91078e.jpg)

Wymiary (to taki, jak ten po prawej):
A-10mm
B-21mm
C-30mm
D-27mm

Kuba
27.11.2008, 10:32
to można fajnie dotoczyć z TERNAMITU :)
to jest materiał używany na ślizgach w maszynach. Nada się !

wieczny
27.11.2008, 16:26
A ternamit się będzie skręcać się? Takoż jakoż silentblok się skręca?

Kuba
27.11.2008, 17:22
jak toczyłem sobie rolki do napinacza w rowerze to się nie skręcał. Hm.. zależy od tokarza i tokarki :)

wieczny
27.11.2008, 17:45
Hehe, dobra, sprawa nieważna. To chyba nie silentblok. Wydupczyło mi się mocowanie w ramie :D. Tam jest większy luz niż na silentbloku.

No ale mam już ugranego wykonawcę silentbloków na zamówienie. Koszt takiego w tych wymiarach to 40-60pln.

podos
27.11.2008, 22:11
Hehe, dobra, sprawa nieważna. To chyba nie silentblok. Wydupczyło mi się mocowanie w ramie :D. Tam jest większy luz niż na silentbloku.



tak se wlasnie myslalem, ale cicho siedzialem. Wydalo mi sie malo prawdopodobne zeby amor przeżył tego silentblocka...

wieczny
27.11.2008, 23:53
Są jakieś przetarte szlaki naprawy?

podos
28.11.2008, 09:26
Wyciąć i wstawić nowe. Z czego to ? z blachy? Raselową technologią powycinać.

wieczny
28.11.2008, 10:30
Coś jakby tulejki 8mm przyspawane do ramy. 10mm średnica wewnętrzna. Trza popytać fachofcuf czy da radę tulejować.


PS: a co do żywotności... Wystarczy go nieumiejętnie założyć i skręcić przed postawieniem motocykla na koła - i już ma niekorzystne warunki pracy.

podos
28.11.2008, 11:01
PS: a co do żywotności... Wystarczy go nieumiejętnie założyć i skręcić przed postawieniem motocykla na koła - i już ma niekorzystne warunki pracy.

co, co, co? mozesz rozwinąć temat? Na pewno nie skrecalem go na kołach!

wieczny
28.11.2008, 11:11
Guma w silentbloku pracuje na skręcanie. Zauważ - zewnętrzna tuleja jest wciśnięta w ucho w amorku, a tuleję wewnętrzną ściska się śrubą na fest. Taka jest idea silentbloku - jego guma pracuje na skręcanie. Jak się go skręci na nieobciążonym tylnym zawieszeniu, a potem motura postawi na koła to już wstępnie jest skręcony, bo amortyzator się trochę poruszy. Dlatego najpierw się stawia na koła, a potem dokręca na fest.

Coś jak wymiana silentbloków w zawieszeniu samochodu.

podos
28.11.2008, 11:29
Przyjąłem.

a jak zdecydowaną wiekszość życia moto stoi na centralce, to więcej jest ta guma odkręcona niż zakręcona. To inaczej niż w aucie.

Kazmir
28.11.2008, 20:19
Ja mam zwalone silentbloki w półce mocującej kierę Macie jakieś pomysły???

ramires
28.11.2008, 20:28
Ty też? to jakies nagminne jest ostatnio ...

Ale obawiam się, ze nie dostaniesz tak łatwo ich, po drugie i chyba ważniejsze, one nie są ... wyciągalne, albo są, ale jeden raz ...

Prędzej dostaniesz półkę w dobrym stanie niż te silentbloki.

Mam w razie czego półkę górną do eksperymentów - ktoś chętny?

wieczny
28.11.2008, 20:30
Na sztywno mocują. Ewentualnie mogę Ci polecić firmę, która dorabia silentbloki. Pisałem do nich i mnie nie spławili. A chciałem dorobić tylko jeden. Za taki ze zdjęcia 40-60pln.

Kazmir
28.11.2008, 21:38
Tak myślałem że te elementy na półce nie leżą :mur:. Ramires jasne że chce !!! Jak zrobię (mam pomysły tylko moja jeszcze na chodzie i nie mam teraz czasu przed świętami jej rozbierać, a przydałby się wymiary ) to będzie jedna na zapas

A tak na marginesie przy składaniu myślałem że mam krzywe przednie zawieszenie bo kiera stała krzywo do jazdy na wprost potem dopiero doszedłem , że to wina zerwanej tulejki metalowo-gumowej. Dobrze jest założyć od dołu dużo większe podkładki płaskie pod nakrętki mocujące wsporniki kiery - jest w ten sposób zabezpieczenie na wypadek gdyby ten szajs puścił całkowicie

podos
29.11.2008, 11:53
. Dobrze jest założyć od dołu dużo większe podkładki płaskie pod nakrętki mocujące wsporniki kiery - jest w ten sposób zabezpieczenie na wypadek gdyby ten szajs puścił całkowicie

Ale wtedy wibracjeeee wibracjeeee:mur:

Kazmir
29.11.2008, 22:37
A nie nie.... Między podkładkami , a płaszczyzną półki zostawiam luz coby tego zjawiska nie doświadczać

ramires
01.12.2008, 13:08
Z ciekawości się dowiedziałem ile ta półka kosztuje na rynku (nie mówie o cenach Hondy)

Dostać ją idzie bez problemu za 850zl + wysyłka z UK (20 F)
Ja pogrzebałem po moich kanałach dostępu i mam już od 690zł + 20zł wysyłka do odbiorcy już. Spodziewałem się sporo niższych cen, ale eu stoi za wysoko i ... sami wiecie.
Także poświęcę moją jedną półkę na eksperymenty z dobieraniem/przerabianiem.

Mowa oczywiście o nowych Chądowskich

Kuba
03.01.2009, 18:04
dołączam się!
stuki zawieszenia na małych dziurach (płytkich). Ważę 75kg,sprężyna rozkręcona jest tak, że zostało 10mm gwintu.
mam luz w miejscu zaznaczonym strzałką i nr 1
nie mogę wyjąć/wybić śruby zaznaczonej strzałką i nr 2
:Sarcastic:
http://img187.imageshack.us/img187/5088/amorpb9.jpg (http://img187.imageshack.us/img187/5088/amorpb9.jpg)

Kazmir
03.01.2009, 21:16
Woda robi swoje jak tam się nie zagląda. Namocz to ropą (szmata nasączona owinięta na tym elemencie.) Po kilku dniach spróbuj podgrzać - opukać może puści.
Trzeba sprawdzić wszystkie łożyska kiwaczki plus wahacz jeśli dobre to tylko wymyć i przesmarować jeśli będzie sucho i rdzawo - wymiana

Kuba
03.01.2009, 23:09
tak jest! :)

a czy to może być wina samego amortyzatora? lub padnięta sprężyna?

Kazmir
04.01.2009, 18:40
Nie sądzę. Amor musiałby być zablokowany zatarty, ale wtedy jechałbyś jak ze sztywnym tyłem i chyba wcześniej wyrwałoby się górne mocowanie amora

Kuba
04.01.2009, 22:57
widać, że jest zniszczony pracował w błocie, piachu, wodzie itd. ale mocowanie górne amora jest ok.
Co w takim razie dolega mojemu amortyzatorowi?:vis:

Kazmir
05.01.2009, 15:22
Pewnie nic. Wykasuj luzy i zobaczysz czy będzie stukało.

myku
05.01.2009, 22:38
Pewnie nic. Wykasuj luzy i zobaczysz czy będzie stukało.
kazmir,nie kasuj zadnych luzow,tylko rysuj mi polaczenia pompy z przekaznikiem:)

Kazmir
06.01.2009, 17:06
Luzy są potrzebne jak ich nie ma to się wszystko zaciera ....no może nie wszystko :haha2:

Zobacz w dziale elektr.

http://africatwin.com.pl/showthread.php?p=37838#post37838

Kuba
11.01.2009, 13:28
Rozebrałem. Wszystkie elementy są ok. nie ma luzów nic nie jest wytarte. Co dalej? ;/
Czy ktoś z was rozbierał amortyzator? Może to z nim jest coś nie tak? :mur:

Kazmir
11.01.2009, 20:04
dołączam się!
stuki zawieszenia na małych dziurach (płytkich). Ważę 75kg,sprężyna rozkręcona jest tak, że zostało 10mm gwintu.
mam luz w miejscu zaznaczonym strzałką i nr 1
nie mogę wyjąć/wybić śruby zaznaczonej strzałką i nr 2

http://img187.imageshack.us/img187/5088/amorpb9.jpg (http://img187.imageshack.us/img187/5088/amorpb9.jpg)

Piszesz, że masz tu luz teraz mówisz, że wszystko jest OK
Alkoholu nie nadużywasz??? Co jest z tobą???

Kuba
12.01.2009, 21:55
Piszesz, że masz tu luz teraz mówisz, że wszystko jest OK
Alkoholu nie nadużywasz??? Co jest z tobą???

Kazmir... nie nadużywam. Jak wszystko było na motocyklu wydawało mi się, że mam luz, zdjąłem wszystko i łożyska są ok. Stąd znowu pytam Was- bardziej zaawansowanych afrykańsko niż ja o pomoc. :)

ramires
12.01.2009, 22:33
No dobra. Przyznawać się kto już z tym walczył :D? To się wymienia się? W katalogu części Hondy nie widzę takich rzeczy... Pasuje coś z zawieszenia Poloneza, Tico? Mam lekko wyczuwalny luz między wewnętrzną średnicą silentbloka a śrubą będącą ośką, co przekłada się na luz rzędu 3mm mierzonych na końcu wahacza. Jedni radzą olać, ja chcę wyeliminować. Każdy luz z czasem się rozdupczy. Suwmiarką mierząc śruba (ośka) ma tę samą średnicę na całej swej długości, więc pewnie wylatała się ta tulejka z fotki. Trza wymienić.

http://www.tender.pl/files/catalog/Tuleja_stabilizatorow_silentblok_d009d0cefc1031096 153c0d3c6558c4c/full/2_181c1434228e439875da5c10eb91078e.jpg (http://www.tender.pl/files/catalog/Tuleja_stabilizatorow_silentblok_d009d0cefc1031096 153c0d3c6558c4c/full/2_181c1434228e439875da5c10eb91078e.jpg)

Wymiary (to taki, jak ten po prawej):
A-10mm
B-21mm
C-30mm
D-27mm

Tak podumalem, posprawdzalem i ... Honda im młodszy motocykl tym więcej części było sprzedawane jako zestaw.
RD03 ma tą tuleję jako osobną część, więc można po prostu to zamówić.

Symbol: OEM#: 52451-MA0-000
Tuleja gumowo metalowa uzywana jest ... w pizdu motocykli.
od CR, XL, XLX, NX, NTV i VT, VTR.

koszt kolo 5-7 eu

mała korekta cenowa: ja moge to załatwić za 35zł (Hondowskie)