View Full Version : "Mostek" sterownika pompy paliwa
W ramach dłubania i usprawniania mojej RD03 mam zamiar dorobic wyłacznik mostkujący sterwnik pompy paliwowej - tak aby po długim postoju podpompowac przed odpaleniem paliwko do gaźników.
Pytanie macie jakiś namiar fajny włacznik najlepiej aby działał tylko i wyłacznie przy wciśnięciu (cos jak wyłacznik dzwonka w domu ;) ) - gdzie w w Wa-wie go kupić.
Parametry jakie kiedys dostałem od R2D2:
pompa pobiera 2,5 A przy 12 V DC wiec kazdy przelacznik powinien dac rade , ale musi miec styk na minimum 3A 12V DC
Chętnie zobaczyłbym jak macie mocowany taki włacznik - plis o jakieś zdjątka
pytaj o przełącznik/przycisk astabilny, często w lotnictwie ale nie tylko takie coś używano
Babel po co taki mocarny wyłącznik astabilny przecież sterujesz przez przekaźnik (około 400mA) lub płytkę R2D2 Ja kupiłem na Wolumenie spory wybór, ale mam fajny sklepik niedaleko zamieszkania widziałem niezły bajer może go zmienię
Nie czytałeś moich wypocin w Świecie Motocykli było o tym usprawnieniu nie tylko ręczne sterowanie , ale i sygnalizacja pracy pompy - świetna sprawa wg mnie. Jak na razie działa to bez problemu.
Nadal czekam :mur:mieliśmy się spotkać i pogadać
Lepiej zamiast astabilny poszukaj monostabilny (10x więcej wyników).
Ale wytłumaczcie mi jakie jest zadanie takiego przełącznika? Wydaje mi się, że pompa pracuje tak długo po włączeniu zapłonu dopóki nie powstanie odpowiednie ciśnienie. Przynajmniej ja tak mam. Ale to nie Africa :(
reset, zwykły reset powiesz we sklepie to będą wiedzieć o co kaman. ja zanabyłem ów reset i se podłączyłem i hula!
Wydaje mi się, że pompa pracuje tak długo po włączeniu zapłonu dopóki nie powstanie odpowiednie ciśnienie. Przynajmniej ja tak mam. Ale to nie Africa :(
W Afryce pracuje tylko przy włączonym silniku ..
Kazmir a jak podłączyc tą kontrolkę sygnalizującą prace pompy. Będe bardzo wdzięczny za łopatologiczne wyjaśnienie.
Babel po co taki mocarny wyłącznik astabilny przecież sterujesz przez przekaźnik (około 400mA) lub płytkę R2D2 .Nadal czekam :mur:mieliśmy się spotkać i pogadać
Ja tam mam oryginał i nie działa bez płytki i bez przekaźnika - w dodatku udało mi się kupic pompę Facet w super cenie ( w cenie przekaźnika) - więc nie będe nic robił z oryginałem
Poza tym nie bardzo znam się na prądach :( - bo z prądem to najgorzej bo go nie widać ;)
Zadzwonie - ostatnio mam sporo innych tematów na głowie :(
A artykuł czytałem:Thumbs_Up:
Sorki, że tak drążę temat ale LC8 ma podobną pompę a więc równie awaryjną i warto wiedzieć jak najwięcej.
We wszystkich znanych mi rozwiązaniach z pompą, jest ona włączana na chwilę po włączeniu zapłonu np na 1 - 2 sekundy (u mnie to wyraźnie słychać, zwłaszcza jak moto długo stało albo leżało :)). Później jest włączana przy próbie rozruchu czyli kręceniu rozrusznikiem no i cały czas w trakcie pracy sinika.
W Afryce pracuje tylko przy włączonym silniku .. Z całym szacunkiem ale wydaje mi się, że włącza się najpóźniej przy kręceniu rozrusznikiem. Przecież trudno uruchomić silnik przed podaniem paliwa...
PawelZDR
27.11.2008, 10:20
Tak, działa już przy uruchomieniu rozrusznika bo jest sterowana z modułu zapłonowego.Nie działa po włączeniu samego zapłonu a takie rozwiązanie jest dobre w przypadku gleby lub długiego postoju-stąd pomysł o uruchamianiu pompy na krótko jeszcze przed odpaleniem.
tak działa pompa w waradero, tj robi tyk tyk po załączeniu zapłonu, przed odpaleniem rozrusznika. dlatego wiadro nawet jak wyjeździmy wache do końca zapala po wlaniu choćby 0,2L benzyny i zapala na dotyk po staniu w garażu całą zime.
Z całym szacunkiem ale wydaje mi się, że włącza się najpóźniej przy kręceniu rozrusznikiem. Przecież trudno uruchomić silnik przed podaniem paliwa...
No dobra może źle to napisałem ... włącza się przy "kręcącym się" silniku :) Gdy kręcimy rozrusznikiem to silnik się "kręci" :)
No teraz wszystko rozumiem.
Czy nie lepiej zamiast przycisku, zrobić to tak jak w innych konstrukcjach czyli zastosować przekaźnik czasowy? Ustawić na 2 sec po włączeniu zapłonu i działa. A zawsze można kilkakrotnie włączyć i wyłączyć zapłon ale ja nigdy nie miałem takiej potrzeby.
Podaje link do przykładowego przekaźnika.
http://allegro.pl/item484027576_przekaznik_czasowy_zwloczny_uniwersa lny.html
Ten akurat jest za duży ale nie mam czasu teraz szukać.
pzdr.
No teraz wszystko rozumiem.
Czy nie lepiej zamiast przycisku, zrobić to tak jak w innych konstrukcjach czyli zastosować przekaźnik czasowy? Ustawić na 2 sec po włączeniu zapłonu i działa. A zawsze można kilkakrotnie włączyć i wyłączyć zapłon ale ja nigdy nie miałem takiej potrzeby.
Podaje link do przykładowego przekaźnika.
http://allegro.pl/item484027576_przekaznik_czasowy_zwloczny_uniwersa lny.html
Ten akurat jest za duży ale nie mam czasu teraz szukać.
pzdr.
Czyli jak dobrze rozumiem po przekreceniu kluczyka robi mostek sterownika na krótki czas (tam akurakt do 150s) a poxniej sie rozłacza ??
Jak tak to mi sie zaczyna to podobac
A może taki ?
http://allegro.pl/item492027108_przekaznik_czasowy_zwloczny_lpg_pomp a_paliwa.html
Chociaż z drugiej strony to chyba wolałbym chyba jednak jakiś przełącznik bo lubię mieć kontrolę nad tym co robię :)
A może taki ?
http://allegro.pl/item492027108_przekaznik_czasowy_zwloczny_lpg_pomp a_paliwa.html
Chociaż z drugiej strony to chyba wolałbym chyba jednak jakiś przełącznik bo lubię mieć kontrolę nad tym co robię :)
Z jednej strony tak a z drugiej nie trzeba robic estetycznego panelu dla tego wyłacznika -przekaźnik można zamocowac byle gdzie pod zegarami i go nie widać - także rozważe ten przekaźnik
Z jednej strony tak a z drugiej nie trzeba robic estetycznego panelu dla tego wyłacznika -przekaźnik można zamocowac byle gdzie pod zegarami i go nie widać - także rozważe ten przekaźnik
I tu dotknąłeś sedna sprawy. Mniej kabli na kierownicy, nie trzeba nic wiercić, stosować wodoszczelnego przełącznika. No i nie wiem w czym mógłby być lepszy od automatycznego. Do tego trzeba by pamiętać aby go wciskać. A koszty przecież niewielkie.
Mam gaz w autku i planuję kupno takiego przekaźnika do wyłączania pompy bo faktycznie niepotrzebnie cały czas mi brzęczy zupełnie bez celu. Ale jestem leniwy :spac:i ciągle to odkładam.
Kazmir a jak podłączyc tą kontrolkę sygnalizującą prace pompy. Będe bardzo wdzięczny za łopatologiczne wyjaśnienie.
Noga led'a minusowa do masy. Noga dodatnia z wlutowanym rezystorem(są sprzedaży gotowe led'y z rezystorem dla napięcia 12V z przewodami czarny minus czerwony plus) do przekaźnika - styk który steruje pracą pompy. Naprawdę warto widzisz pracę pompy i wszelkie anomalie jeśli się zdarzą
Panowie a ten balast to w jezdzie terenowej nie bedzie przeszkadzał??:) Kazmir tylko w nocy te miganie jest troszke uciażliwe:) Ja mam coś takiego:)http://picasaweb.google.pl/motocyklieta/MojaAfra#5163992619245982466 tak swoją drogą to założylem podciśnieniową a org mam na zapas. Tak mi kolega Motormaniak podpowiedział i tak uczyniłem:):) I sie sprawdza:):):)
wszystko pięknie ale to jeszcze jeden badziew do zepsucia się w najdalszej dupie świata. zwykły przełącznik starczy. przecie nie będzie nikt pompował codziennie paliwa a po dłuższym postoju nie widzę problemu w sięgnięciu do przełącznika (u mnie jest przy pompie). zamiast kombinować polecam inspekcję zasranych kostek elektrycznych w całym moto aby za chwilkę nie pojawił się drugi nieśmiertelny wątek tym razem o regulatorze napięcia :P u mnie efekty były zaskakujące ale nie o tym tutaj :D
wszystko pięknie ale to jeszcze jeden badziew do zepsucia się w najdalszej dupie świata. zwykły przełącznik starczy. przecie nie będzie nikt pompował codziennie paliwa a po dłuższym postoju nie widzę problemu w sięgnięciu do przełącznika (u mnie jest przy pompie). zamiast kombinować polecam inspekcję zasranych kostek elektrycznych w całym moto aby za chwilkę nie pojawił się drugi nieśmiertelny wątek tym razem o regulatorze napięcia :P u mnie efekty były zaskakujące ale nie o tym tutaj :D
No troche przesadzasz - jak kupiłem Afri to nie miała sterownika pompy i na stałe miała mostek zrobiony - pompa chodziła zaraz po przekreceniu kluczyka.
Zastosowanie takiego przekaźnika spowoduje działanie takie że na krótki czas pompa bedzie chodziła tak jakby był właczony twoj wyłacznik poźniej bedzie strowana przez sterownik pompy - co sie może stać - dwa przypadki:
1- przekaźnik się nie rozłaczy - mamy działaniae jakie ja miałem bez sterownika pompy
2- przekaźnik się nie właczy - mamy działanie jakby go wcale nie było - czyli jak pan Honda wymyślił
Poprawcie jak sie myle - ale na logike to nawet jak sie zepsuje przekaźnik nie grozi to przerwaniem pracy pompy .
A co do kostek pewnie masz racje :( - tylko zastanawia mnie fakt ze nik nie krzyczy że cos się z kostakami dzieje w starych afri - a z reguły problemy dotyczą 07 - pewnie niestety ksiegowi mieli wpływ na jakość wykonania
.
oczywiście, ze przesadzam ale jestem zwolennikiem prostych rozwiązań :) każdy z resztą robi tak jak chce. twój pomysł też jest godny zastanowienia oczywiście. wolny wybór :)
a co do kostek, to niestety mają to do siebie, że nie są odporne na wilgoć i śniedzieją. nawet jak z zewnątrz wyglądają ok to w środku potrafi zamieszkać syf.
Co do podciśnieniowej - w trasie na podciśnieniowej z XTZ paliła mi 7,5, na elektrycznej pali 6.
Co do podciśnieniowej - w trasie na podciśnieniowej z XTZ paliła mi 7,5, na elektrycznej pali 6.
Łeeee, to nie zakladam tej od Adama - bede se ja wozil w zapasie :D:D
Noga led'a minusowa do masy. Noga dodatnia z wlutowanym rezystorem(są sprzedaży gotowe led'y z rezystorem dla napięcia 12V z przewodami czarny minus czerwony plus) do przekaźnika - styk który steruje pracą pompy. Naprawdę warto widzisz pracę pompy i wszelkie anomalie jeśli się zdarzą
Wszystko zrozumiałem, tylko do którego styku podłączyc ten plusowy przewód. Podłączyłem go na krótko pod kostkę od przewodów wychodzących z pompy i kontrolka świeci się cały czas, więc podejrzewam, że nie tam. Pompe mam podłączoną fabrycznie bez przekaźników i innych przeróbek. Pomocy !!
Wszystko zrozumiałem, tylko do którego styku podłączyc ten plusowy przewód. Podłączyłem go na krótko pod kostkę od przewodów wychodzących z pompy i kontrolka świeci się cały czas, więc podejrzewam, że nie tam. Pompe mam podłączoną fabrycznie bez przekaźników i innych przeróbek. Pomocy !!
Podpiąłeś się pod zasilanie pompy to stale się świeci:mur:
Chcąc uzyskać ten efekt nie mając przekaźnika musisz się podpiąć pod styk na pompie (trza rozebrać osłonę styków pompy i podpiąć się pod ten styk pod którym podłączona jest cewka - uzwojenie pompy
Powodzenia napisz czy się udało?
Panowie a ten balast to w jezdzie terenowej nie bedzie przeszkadzał??:) Kazmir tylko w nocy te miganie jest troszke uciażliwe:) Ja mam coś takiego:)http://picasaweb.google.pl/motocyklieta/MojaAfra#5163992619245982466 tak swoją drogą to założylem podciśnieniową a org mam na zapas. Tak mi kolega Motormaniak podpowiedział i tak uczyniłem:):) I sie sprawdza:):):)
Maju obok (widać na zdjęciu) jest zwykły wyłącznik którym można wyłączyć leda jak ci się znudzi dyskoteka w nocy (ja tam lubię dyskoteki):)
Mnie osobiscie led w nocy rozprasza, tym bardziej ze miga ciągle:) Ale jak kto woli:)
Mnie osobiscie led w nocy rozprasza, tym bardziej ze miga ciągle:) Ale jak kto woli:)
No przecierz Kazmir pisał ze ma wyłacznik tego leda - zreszta sam widziałem ;)
Podpiąłeś się pod zasilanie pompy to stale się świeci:mur:
Chcąc uzyskać ten efekt nie mając przekaźnika musisz się podpiąć pod styk na pompie (trza rozebrać osłonę styków pompy i podpiąć się pod ten styk pod którym podłączona jest cewka - uzwojenie pompy
Powodzenia napisz czy się udało?
No więc wszystko się udało i wszystko działa. pozdrawiam i bardzo dziękuje za pomoc.
Ok polecam się na przyszłość.....:)
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.