View Full Version : Tiger 800 XC
Hej!
Czy miał ktoś z Was styczność z tigerem 800xc ? szukam jakiś informacji od użytkowników moto, ale trudno o to jak o wodę na pustyni.
Pojawia się trochę tych motocykli w serwisach ogłoszeniowych i nie rzadko są to pierwsi właściciele.... i tak się zastanawiam czy tak szybko sprzęt się znudził czy to przypadek, czy coś nie leży w walorach użytkowych motocykla.
Pozdro!
Miałem, jeździłem i gdyby nie wypadek to miałbym dalej. Bardzo fajny sprzęt. Silnik fajnie pracuje ale tak mają wszystkie 3gary od Anglików. Idealnie nadaje się na wyjazdy we 2kę,miejsca dla pasażera dużo chociaż siedzenie nie jest zbytnio wygodne. Do jazdy w terenie ciężki, ale z dobrą oponą szutry mu niestraszne.Po necie krąży filmik chyba z serii Raiden Files, który pokazuje co można z nim zrobić w terenie jak się potrafi;)
W jeździe miejskiej spisuje się fajnie, wygodny do przeciskania w korkach. Spalanie nie jest tragiczne, w trasie obladowany,2 osoby z przelotową prędkością między 100-120 pali mniej niż 5,5l więc na baku ponad 300km da radę zrobić. W mieście już trochę gorzej, potrafi nawet bliżej 7l łyknąć. Konkretnych chorób chyba nie posiada (albo jeszcze nie zidentyfikowano). Jedyne co mi się przytrafiło to awaria czujnika biegów czy jak to zwać, i często wskazanie wbitego biegu było złe. Jest tak brzydki że aż ładny:) Jak stać cię to kupić i jeździć!
Mój kumpel ma od ok. 1,5 roku i jest bardzo zadowolony. Moto śmiga, nic się nie dzieje, nie miał najmniejszych problemów. Będzie w maju na Izi Meetingu, więc gdybyś chciał pogadać i się przymierzyć do sprzęta wpadnij tam.
W sumie udane moto, cos na immobilizery ludziska fabryczne narezkaja. Wieksza wada - ale to przy szlifie - mocowanie podnozkow do ramy poprzez zespawanie wspornikow w jeden element (z rama)
Dzisiaj rozmawiałem z kumplem, który takiego kupił. Szukał moto około pół roku, przymierzał się z do beemek, hond itd i stwierdził, że to moto jest dla niego. Z jego opowiadania wynika, że wiele rozwiązań jest dużo lepszych niż w F800. Ma wgrane sportowe mapy zapłonowe i pali mu około 6,5 do 7 litrów, ale przyznał, że jeszcze ostro kręci manetką ;)
miroslaw123
09.04.2014, 21:52
zrób jazdę testową...
kilka zdań ode mnie:
klik (http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=191&t=2340&p=221959&hilit=tiger#p221959)
Tiger 800, GS ósmy czy Kat 1190 advR?
A może jakieś inne pomysly?
jedź do salonu i bierz jazdy testowe, to trochę ułatwi ci zadanie, nie rozwieje wątpliwości, baa może nawet pojawią się nowe :lol: ale tylko własne doświadczenie da ci pogląd na sprawę, nie czekaj na opinie innych bo każdy z nas jest inny, każdy oczekuje czegoś innego, a no i nie porównuj 800 z 1200 bo to inne wagi/ceny/jakości.
ode mnie, tak po krótce (to co mi się nie podoba):
tiger - za nerwowy na teren, za dużo pali
dl - słabe zawieszenie, skrzynia taka sobie
xt - jeden cylinder
gs - cena :wink:
coś znalazłem to zbiorę do kupy :)
I ja ją dziś dosiadłem :grin:
https://lh4.googleusercontent.com/_4cY-IDq-j6s/TcQMHrEpm4I/AAAAAAAABCk/bPpIqkHgd8k/s720/DSC01131.JPG
https://lh3.googleusercontent.com/_4cY-IDq-j6s/TcQMQI-WWeI/AAAAAAAABCo/1RrnreLQ6uo/s720/DSC01132.JPG
niestety tylko godzinka jazdy wokół Krakowa :sad: więc pierwsze i ostanie spostrzeżenia:
-głos pracy silnika - makabra, do 4 tys. fajnie potem jakieś dziwne te odgłosy, dla mnie dramat,
-w końcu wiem że motocykl też potrafi hamować, różnica to po prostu przepaść,
-przyśpieszenie, no cóż fajnie a co do przełożeń to na 2 można jechać i 20 i 90 i naprawdę przyjemnie się wyprzedza,
-osłona przed wiatrem przy 140 spokojnie nie rzucało mną, w ogóle motocykl zachowywał się jak oaza spokoju,
-przy około 5 tys obr/min w lusterkach widziałem morze rozmazanych samochodów...
-zawieszenie bardzo przyjemnie wybierało nierówności gorszego asfaltu w teren nie zjechałem,
-chłodzenie, stanąłem na 5 minutek by zrobić pamiątkową fotę i włączył się wiatrak, temperatura otoczenia + 17 st C
-jazda, bardzo poręczny w zakrętach super jak dla mnie lepiej się prowadzi niż lżejszy TA (może być to kwestią pustego baku)
ogólnie super ale i tak nie dla mnie :wink: (tak się pocieszam....)
Jeździłem dziś nowym DL'em...i tak... przedni widelec pracuje twardo i mało komfortowo, pojedyncze nierówności wybiera dobrze natomiast dziurawa droga jest problemem, silnik bardzo przyjemny, ładnie się wkręca na obroty, problemem dla mnie było ułożenie dźwigni zmiany biegów (powinienem sobie odrobinę podnieść, pytanie czy się da?), dźwignia hamulca trochę za krótka, za szybą do 80-90 km jest super, przy +140 moja głowa latała na boki...nie dał bym rady jechać dłużej z taką prędkością (oczywiście szyba była na maksa w górze), kanapa wydaje się być wygodna, czuć że jest mocniejszy od TA i ma hamulce w przeciwieństwie do trampka (po zmianie o mało co bym nie wyhamował przed samochodem...), niestety ma mniejszy prześwit a wystający filtr oleju to duże nieporozumienie (mimo że testówka ma osłonę to ona strasznie odstaje od silnika i zmniejsza prześwit) Resumując, żadna rewelacja, bardzo poprawny motocykl ale chyba nie dla mnie...
Z ciekawostek powiem że za opłatę paliwową 50 zł. można na dwie godziny wziąć do testów Ducati Multistradę albo dużego Tigera na Zakopiańskiej... dziś się nie wyrobiłem ale muszę się umówić na jazdę :grin:
No więc wczoraj miałem okazję zrobić nim kilka km :)
Kilka spostrzeżeń: silnik ma zapas mocy że hoho... reaguje gwałtownie na odkręcenie manetki i w terenie może być ciężko go opanować za to na asfalcie - bomba. Fajnie się prowadzi choć wydaje mi się że duża yamaha była pod tym względem lepsza, hamulce mnie rozczarowały... działają poprawnie i dobrze jednak do dużej Teresy dużo im brakuje i dwoma palcami nie specjalnie da się skutecznie zwalniać (trzeba dodać trzeci paluch :wink: ) w trampku cała dłoń nie pomaga... Jak zjechałem z asfaltu to myślałem że mi dupę i ręce urwie, później się dowiedziałem, że ustawili zawieszenie (reguluje się przód i tył?? ) na asfalt twardo i złej jakości asfalt wybierał super ale lekki szuter był makabryczny. Jak tylko wyjechałem z salonu to przy odejmowaniu gazu słyszałem dźwięk jak by się jakaś śrubka odkręciła i dzwoniła, strasznie mnie to denerwowało, po powrocie okazało się że tak brzmi wydech...tzn nie brzmi źle ale takie dzwonienie może doprowadzić do szału bo jest naprawdę słyszalne (gość w salonie testował moto na parkingu więc słyszałem to dobrze). Reasumując, chcę go mieć...
https://lh3.googleusercontent.com/-9tzpuQhNdzY/ThabYfKLwuI/AAAAAAAABLM/bthagAn2k4s/s800/DSC01209.JPG
No i mam przejażdżkę GS800 za sobą...Hamulce brzytwa, moc super, ESA rewelacja, dźwięk dno, największe rozczarowanie to konieczność ruszania z 3 tys obrotów,V2 nic nie pobije w zakresie elastyczności....aaaa no i to spalanie na poziomie 3,5l-4,5l :sad: i prędkość przelotowa 140km/h
aaa ja dojrzałem do singla :D
w moim posiadaniu od listopada 2011, w tej chwili ponad 25tyś przebiegu. Poza materiałami eksploatacyjnymi, olej , filtr, napęd , klocki, opony nie było konieczności nic robić :). Spalanie - miasto 7l, trasa 5 - 5,5 generalnie o litr więcej niż gs800 na tych samych odcinkach. (zweryfikowane podczas wspólnej jazdy ze znajomym - posiadaczem gsa).
Nie mam doświadczenia jazdy na podobnych motocyklach więc nie mogę napisac czy lepiej, gorzej, mniej czy bardziej. Banan na gębie w lekkim terenie jest, pare razy położyłem go w krzakach (wina marnego jeźdźcy, a nie konia :) ), wyprostowałem lusterka i jak poczciwy koń nie odmówił dalszej współpracy.
Zakupiłem go całkiem przypadkowo , jak to w życiu często bywa :), w zasadzie będac zdecydowanym na zakup Afryki. Cofając czas - tak zrobiłbym tak samo :)
Jeżeli będziesz miał przypadkiem Kraków po drodze, wpadaj - pojeździsz, ocenisz. Jak Johen pisał wcześniej, będę równiez na Izim - więc okazja tez bedzie.
loko też będę na IZIm..jak by była okazja to chetnie bym się przejechał.. w zamian zaoferuję SE :)
dzięki za opinie, nic nie zastąpi jazdy i to najlepiej w 2 osoby z bagażami:) tylko jak to zrobić.... trochę mnie to spalanie dobija bo przy 120-130 to afra mi pali w okolicy 5,5L, w mieście niewiele więcej, natomiast 7L to jakaś masakra :confused: no chyba, że na koło z każdych świateł, ale pewnie każdy z nas ma inny styl jazdy bo na stronie triumph podają, że przy stałęj 90km/h pali 3,8l a przy stałej 120km/h coś lekko ponad 4l czy to możliwe bo z tego co piszą ludzie to jakaś fikcja literacka ale może motocykle nowe i jeszcze nie dotarte....
chciałem przyjechać na Iziego, ale żona chce do Rzymu i taki pech, że na tyle dni w roku wypadło w ten sam weekend..
kolega phantom ma Tigera. zapytaj go prywatnie
Jeśli bywasz w Warszawie, to zawsze mieli testówke w Liberty Motors na Łopuszańskiej, zadzwoń sprawdź.
Minął już dobry roczek od ostatniego wpisu a Tygrysków przybywa. Czy rzeczywiście GS'y są przereklamowane? Na razie odbyłem jazdę testową na F800 GS i mówiąc kolokwialnie dupy nie urywa. Może z uwagi na zbyt wygórowane oczekiwania po lekturze w necie. Jeśli zaś tylko nadarzy się taka sposobność chcę spróbować Tiger'a 800 XC. W mojej subiektywnej ocenie motocykla ładniejszego i bardziej dopracowanego od konkurenta.
Choć jak wielu potencjalnych nabywców mam ten dylemat czy sercem wybrać Triumph'a czy rozumem BMW:-)
Minął już dobry roczek od ostatniego wpisu a Tygrysków przybywa. Czy rzeczywiście GS'y są przereklamowane? Na razie odbyłem jazdę testową na F800 GS i mówiąc kolokwialnie dupy nie urywa. Może z uwagi na zbyt wygórowane oczekiwania po lekturze w necie. Jeśli zaś tylko nadarzy się taka sposobność chcę spróbować Tiger'a 800 XC. W mojej subiektywnej ocenie motocykla ładniejszego i bardziej dopracowanego od konkurenta.
Choć jak wielu potencjalnych nabywców mam ten dylemat czy sercem wybrać Triumph'a czy rozumem BMW:-)
próbuj to jedyny sposób, mi też się podobał, ale na żywo i po jeździe testowej już nie, czy dopracowany lepiej to nie powiem bo i mało tego na drogach a z tego co zauważyłem to ludziska kupują XC bo chcę czegoś innego niż BMW czy JAPAN ale to jakby nie ma związku z jego dobrymi lub czy złymi właściwościami.
Dlatego jakiekolwiek opinie będą bez sensu szczególnie, że znajomy , który też jeździł 1h przede mną był nim zachwycony a ja zupełnie odwrotnie :( dla mnie to taka taczka ...bez urazy :)
proponuję także zrobić test np. pójść do triumph'a i zamówić sobie np. podkładkę za 3zł i to samo w BMW... może teraz jest lepiej ...
dla mnie to taka taczka ...bez urazy :)
W takim układzie Africa Twin, Transalp też Ci nie pasi? Przecież to też taczki są :dizzy:
W takim układzie Africa Twin, Transalp też Ci nie pasi? Przecież to też taczki są :dizzy:
przód ma duże tłumienie powolnych ruchów zawieszenia i przy jeździe na niewielkich nierównościach zwyczajnie jedzie jak taczka nie wybierając nierówności. Tył też mi nie pasował... w AT miałem Wilbersa i pewnie dlatego, silnik lubi obroty a skrzynia jest zestopniowana jak w sporcie, od tego roku można kupić ten motocykl z zawieszeniem WP (w pełni regulowane) i gdyby ktoś testował to bardzo jestem ciekawy opinii jak to zawieszenie pracuje.
krzysiek_m
21.09.2015, 12:06
Motocykl fajny, ale to takie typowe marketingowe XC. Jak DL650XT. Jeździłem, na szosę jest mnóstwo lepszych, na lajtowy szuter też. Poza wyglądem i byciem triumfem dla mnie większych zalet nie miał :-).
Ale GS800 też jakoś mi do gustu nie przypadł.
No właśnie, jakie sprzęty masz na myśli pisząc o tych na lekki szuter?
Testówka 800XC z Rumi sprzedała się i pewnie nie będą już nic rejestrować w tym roku,
W Warszawie w weekend ktoś rozbił Tigera, więc na chwilę obecną pewnie musiałbym jechać do Wrocławia, Krakowa czy Bielska-Białej (nie sprawdzałem, bo za daleko), ewentualnie zostaje Poznań... Po gwarancji może być podobnie z częściami i tego się trochę boję. Choć dealer twierdzi, że zainteresowanie jest ogromne i może uda się zarejestrować nowy motocykl na testy:-)
odgrzeję kotlenta :) mamy już wersję XCX ktoś z Was pomacał a może poużywał ?
WP+elektroniczny gaz jak to się sprawuje?...
Nie jeździłem, ale obserwuję temat... Wieć internetowe wróble ćwierkają, że sprawuje się to lepiej... Przednie zawieszenie ma regulacje odbicia i dobicia przez co pracuje lepiej... Tak ludzie piszą w necie... Znam kilka przypadków, że właściciele XC sprzedali i kupili XCX, więc chyba część w tym prawdy...
Do tego ma ABS wyłaczany z wyłacznika, a nie z opcji ustawień komputera jak XC...
Ride-by-wire pracuje normalnie...
XCX ma światła awaryjne... Dostał też kilka trybów jazdy... Menu obsługuje się nie przyciskami na liczniku, tylko w manetce (jedynie tryby jazdy zostały w "starym" miejscu)... Tryby jazdy to off-road, road i definiowana rider (w tej można ustawić sport, rain i normal)... No i jest tempomat...
Firma chwali się, że zmniejszyli zużycie paliwa o 17% w stosunku do XC...
Acha - kontrola trakcji jeszcze jest...
Nie jeździłem, ale obserwuję temat... Wieć internetowe wróble ćwierkają, że sprawuje się to lepiej... Przednie zawieszenie ma regulacje odbicia i dobicia przez co pracuje lepiej... Tak ludzie piszą w necie... Znam kilka przypadków, że właściciele XC sprzedali i kupili XCX, więc chyba część w tym prawdy...
Do tego ma ABS wyłaczany z wyłacznika, a nie z opcji ustawień komputera jak XC...
Ride-by-wire pracuje normalnie...
XCX ma światła awaryjne... Dostał też kilka trybów jazdy... Menu obsługuje się nie przyciskami na liczniku, tylko w manetce (jedynie tryby jazdy zostały w "starym" miejscu)... Tryby jazdy to off-road, road i definiowana rider (w tej można ustawić sport, rain i normal)... No i jest tempomat...
Firma chwali się, że zmniejszyli zużycie paliwa o 17% w stosunku do XC...
Acha - kontrola trakcji jeszcze jest...
na papierze moto wydaje się bardzo ciekawe, zresztą poprzednia wersja XC też (jak na okres kiedy nie było jeszcze AT) obecnie moto też jest tańsze od AT no ma jakby lepsze wyposażenie... wiadomo 800 to nie 1000 pozostaje wybrać się na jazdę testową.
w tej kategorii mamy
CRF1000 - wzorzec, ale na pewno nie cenowy
F800GS - zbyt plastelinowy
V-strom 1000 - asfalciak raczej..
http://www.tigerforum.pl/index.php
Miałem już kilka Triumphów, z wersji 800 XC przesiadłem się na 800 XCX właśnie przez te wszystkie bajery, których nie miała wersja XC. Po roku XCX zamieniłem na 1200 XC a do lasu znowu kupiłem 800 XC w wersji bez ABS. Dzisiaj Explorera prawie nie wyciągam z garażu najchętniej jeżdżę 800setką.
http://www.stow.pl/pliki/IMG_8358.JPG
http://www.stow.pl/pliki/IMG_8364.JPG
To już jest jakiś obraz. A NAT jak się ma w porównaniach do "800". I jakie spalanie xc?
spalanie XC... hmmm... przejechałem XC pewnie z 10tys km, XCX niewiele mniej i szczerze powiedziawszy nie mam pojęcia, ile wlałem tyle spalił ;)
Do NAT nie jestem w stanie obiektywnie porównać Tigerów bo przejechałem nią może ze 20 km a poza tym jestem "prawie" fanem Triumpha.
wszędzie się chwalą, że XCX pali duuużo mniej.
w 800XC nie podobała mi się charakterystyka zawieszenia, silnik też na mnie nie zrobił wrażenia... XCX zawias WP i sporo namieszali w elektronice sterującej silnik, czy w Twojej opinii dużo jest tego na plus jeśli chodzi o XCX?
XCX pali mniej od XC. Silnik ma podobna charakterystyke, ale zawieszenie to zupelnie inna bajka.
szynszyll
05.06.2017, 18:52
Seryjny zawias w 800xc nie zachwyca :( silnik, ergonomia, skrzynia, heble OK. ale zawias marny.
Informacja z dzis od kumpla Tiger 1050 z baba i bagazami nie oszczedzany i troche autostrady spalil 6,3 litra. Weekend 3 dni okolo 2 tys km. Na tym odcinku zero poboru oleju. Na szafie 60 tys. Rok 2009.
Serwisowalem go ostatnio i obserwacje sa takie, ze przy takim przebiegu wszystko gra. Tylny zawias rozebrany w mak - bez sladow zuzycia. Ostatnia regulacja zaworow przy 24 tys. Teraz przy 60 tys nie wymagaly korekty. Panewki w przednim zawieszeniu jak nowe. Palic - jezdzic. A jezdzi sie bardzo milo na 1050 :)
Zeby nie zakladac nowego watku.
Nowe oryginalne czesci OEM Triumph bardzo sprawnie i w super cenach dostarvza mi salon w Katowicach. Na sieci brak wlasciwie wszystkiego do T a zaloga w 5 dni z super cena dostarczyla co trzeba.
szynszyll
06.06.2017, 09:24
ja potrzebowalem teraz linkle sprzegla, filtr powietrza i korek chlodnicy do 1050. inter motors nie jest juz przedstawicielem na Polske. jedynym zrodlem tych czesci jest diler. do 800 podrobe filtra robi hiflo.
ceny nie zabijaly:
filtr 105, korek 45, linka 80
szynszyll
06.06.2017, 11:19
ceny w porownaniu do japonczykow sa bardzo ok. dla porownania yamaha za filtr do xtz750 zyczy sobie... 250pln a tam sa stosowane dwie sztuki. takze poziom cen triumpha jest ok.
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.