View Full Version : olej w prądnicy(((
Odkręciłem niesławną zaslepke od strony elektrowni i jest umazana oliwą (dwa lata wstecz była sucha)(((
Na mój chłopski rozum to uszczelniacz na wale.
pytanko wymiana z zewnątrz i jaki materiał?
Pytanie nr 2 planuje zawory ogarnąc przez inspekcje,,, da rade bez sciągania gaziorów.
sucho ale co mi tam:bow:
Dwa lata temu latałeś bez oleju :)
A tak serio to to alternator pracuje w kąpieli olejowej
Ad2. Da się ale to tak troszke na oślep ale podobno można się przyzwyczaić
Ja dopiero się uczę
maciej33
15.02.2014, 20:49
tak da rade ,wyregulowac zawory bez sciagania gaznikow ,godzina roboty
mishieck
15.02.2014, 20:50
Ad.2 Bez problemu.
tak da rade ,wyregulowac zawory bez sciagania gaznikow ,godzina roboty
Czy możesz powiedzieć JAK?
Czy możesz powiedzieć JAK?
W czwórce?
Wystarczy zdemontować dolot airboxu, do tylnego cylindra jest w miarę dobry dostęp, ściągam dodatkowo jeszcze gumowy łącznik miedzy samym dolotem, a airboxem, łatwiejszy jest wtedy dostęp do okienka zaworu wydechowego.
Jeśli chodzi o przód to ssące bez problemu (jedynie odkręcam jedną linkę ssania od gaźnika, jest wtedy ciut wygodniej), do wydechowego trzeba odkręcić i odchylić prawą chłodnicę (tą z korkiem wlewowym). Oczywiście mówię o regulacji przez okienka inspekcyjne. Do dekielków od wydechu klucz 24, do ssących 8. Szczelinomierz i bez demontażu gaźników koniecznie klucz do reg. zaworów, jak na zdjęciu poniżej, jeśli ktoś będzie chciał operować np. kombinerkami to moim zdaniem już wtedy robi się problem i trzeba szarpnąć gaźniki, wtedy jest dostęp do wszystkiego od samej góry.
http://image.ceneo.pl/data/products/4380152/i-klucz-do-regulacji-zaworow-3-4-mm.jpg
Jak chcesz jakieś zdjęcia to porobię, mam rozebraną :at: bo w zeszłym tygodniu sprawdzałem luzy zaworowe :)
W czwórce?
Wystarczy zdemontować dolot airboxu, do tylnego cylindra jest w miarę dobry dostęp, ściągam dodatkowo jeszcze gumowy łącznik miedzy samym dolotem, a airboxem, łatwiejszy jest wtedy dostęp do okienka zaworu wydechowego.
Jeśli chodzi o przód to ssące bez problemu (jedynie odkręcam jedną linkę ssania od gaźnika, jest wtedy ciut wygodniej), do wydechowego trzeba odkręcić i odchylić prawą chłodnicę (tą z korkiem wlewowym). Oczywiście mówię o regulacji przez okienka inspekcyjne. Do dekielków od wydechu klucz 24, do ssących 8. Szczelinomierz i bez demontażu gaźników koniecznie klucz do reg. zaworów, jak na zdjęciu poniżej, jeśli ktoś będzie chciał operować np. kombinerkami to moim zdaniem już wtedy robi się problem i trzeba szarpnąć gaźniki, wtedy jest dostęp do wszystkiego od samej góry.
http://image.ceneo.pl/data/products/4380152/i-klucz-do-regulacji-zaworow-3-4-mm.jpg
Jak chcesz jakieś zdjęcia to porobię, mam rozebraną :at: bo w zeszłym tygodniu sprawdzałem luzy zaworowe :)
to ja nalegam na te foty)))
mishieck
16.02.2014, 12:02
W siódemce:
ściągnięty airbox, chlodnice, termostat z obudową, cewki. Upierdliwe ale wykonalne. Regulacja krótkim kluczem i dobrymi kombinerkami. Zdjęć nie robiłem bo byłem za bardzo wkurwiony ;)
W siódemce:
ściągnięty airbox, chlodnice, termostat z obudową, cewki. Upierdliwe ale wykonalne. Regulacja krótkim kluczem i dobrymi kombinerkami. Zdjęć nie robiłem bo byłem za bardzo wkurwiony ;)
mam siódemka)ale jak wykonalne to juz wiem jak ugryzc dzięki.k....;a co z tym olejem w alternatorze?????zrobić to nul problem tylko pytanie zasadnicze komora ma być sucha????
Olej w alternatorze ma być.
Olej w alternatorze ma być.
Dzięk za odp.i śpie spokojnie
Alternator jest zalany olejem jak w wiekszości japońców :D Niema takiej opcji zeby tam oleju nie było no chyba ze niema wogole w silniku.
W siódemce:
ściągnięty airbox, chlodnice, termostat z obudową, cewki. Upierdliwe ale wykonalne. Regulacja krótkim kluczem i dobrymi kombinerkami. Zdjęć nie robiłem bo byłem za bardzo wkurwiony ;)
Nie no bez przesady, wystarczy ściągnąć airbox i odkręcić chłodnice tak żeby można je było odgiąć trochę.
Tu jest wszystko:
http://africatwin.pl/showthread.php?t=33&highlight=regulacja+zawor%F3w
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.