PDA

View Full Version : Obniżenie wydechu?


JoseLoco
01.01.2014, 13:02
Zastanawiam się nad obniżeniem wydechu, co by można było zmieścić kufry.
Czy ktoś z bardziej doświadczonej braci może mnie uświadomić w tym temacie?
Czy warto i jakie są wady i zalety takiej przeróbki?

Marcin-BB
01.01.2014, 13:50
Wada jest tylko jedna- wygląd:(
Mój sąsiad- M.Merta (MertaSpecialParts) ,robi takie obniżenia jak klient chce mieć węższe stelaże pod kufry. Jednak, żeby uzyskać konkretne zwężenie stelaża trzeba puścić wydech prawie poziomo- jak w MZ-tce. W niczym to nie przeszkadza jeśli chodzi o jazdę, ale wygląda :Thumbs_Down:
Tu masz opcję pośrednią-tzn. minimalne obniżenie wydechu i łamany stelaż kufra. Wygląda ok, ale zmniejszona jest objętość prawego kuferka.
http://mertaspecialparts.com/bagaznik-centralny-xrv-rd-07/

JarekAT
01.01.2014, 13:51
Plusem, węższa dupa :)
Minus, już Afryka nie wygląda tak kozacko jak z zadartym wydechem. Wygląda jak by ogon podkuliła ;).

Jeździłem z obniżonym wydechem tylko kilkukrotnie, kiedy były zamontowane kufry boczne.

Marcin-BB
01.01.2014, 14:01
Najlepszą opcją jest węższy, akcesoryjny wydech- np. LeoVince, i wąski stelaż- dorobiony pod taki wydech. Ale cena Leo potrafi dobić:(
Można też po prostu zdjąć ramkę- tą drucianą- z wydechu i zrobić stelaż bardzo wąsko- "na styk" i mocowanie zrobić na śruby-skręcane (normalnie jest system zaczepów bez użycia narzędzi- i on wymaga dystansu kilku cm między ramką stelaża a tłumikiem). Jak zastosujesz mocowanie prawego kufra na śruby do ramki stelaża to oszczędzasz jakieś 5 cm na szerokości,Trochę to będzie utrudniało montaż kufrów, ale jak jeździsz z kuframi sporadycznie i zakładasz je raz- na czas wyprawy, bez ściągania co chwila- to idzie wytrzymać. A szerokość jest wtedy niewiele większa niż przy obniżonym wydechu.

puszek
01.01.2014, 15:14
Mam obniżony wydech - pomiędzy kuframi jest 44 cm...Ale tylko dwa razy jechałem z kufrem.W tym raz wykręcił mi nogę a za drugim razem omal jej nie złamał...Kufry tylko na asfalt, chyba ze bardzo wysoko jak u ropucha...ale to też ma złe strony...Tylko worki :-)))
Wydech poziomo to łatwiejszy przelot i plus 5 % mocy :-)))

madafakinges
01.01.2014, 19:23
Wydech poziomo to łatwiejszy przelot i plus 5 % mocy :-)))

Wiadomo pod górę spaliną ciężej wylatywać:D

puszek
01.01.2014, 20:11
No właśnie :-))) Madafaka A poza tym podkręcony ogon do góry zawirowywuje gazy i utrudnia falowe się ich przemieszczanie. Każdy porządny samolot ma wydech prosto.

Dla obniżających uwaga - wydech standartowy będzie wchodził w kolizję z ośką tylną przy dobiciu tylnego koła.. Trzeba na to zwrócić uwagę..

Rolo
01.01.2014, 20:23
Ja tak mam (po Niemcu, widocznie miał wąsko po drodze jak nią do kościoła jeździł). Wad nie zauważyłem, zalet też nie, ale to dlatego, że z kuframi nie jeżdze, ale jak widziałem inną Afrykę z kuframi o szerokości Wołgi przeciskającą się przez korki to to chyba ma sens. Aaaa no i rzeczywiście szybciej jedzie bo ma dodatkowy odrzut :p

Scorpi
01.01.2014, 20:33
U mnie mam obnizony wydech i nie ma z tym zadnego problemu. zrobiłęm to za pomoca dwóch płaskowników odpowiednio skreconych. Przednie mocowanie płaskownik krótki ok 4cm , tylne mocowanie ok 10 cm. Z racji tego ze mam dosć wysoko stelaze pod hepco beckery junior to wydech nie jest opbnizony az tak drastycznie. Miałem pierw szersze stelaze i oryginalna pozycje wydechu ale nie szło tym jezdzić , brakowało tylko tabliczki TIR. teraz jest elegancko. Wydech idzie równolegle do lini podstawy kanapy. musiałem jednoczesnie wystawic na płaskownikach kierunki do tyłu.

puszek
01.01.2014, 20:44
U mnie trochę mniejsza pucha...

JoseLoco
01.01.2014, 21:52
A samo obniżenie wymaga jakiegoś gięcia rury (kolektora) przed wydechem, czy jest to kwestia samego mocowania wydechu?

Bo generalnie najfajniejsza jazda jest gdy jest wąsko...:lol8:

JarekAT
01.01.2014, 21:56
Jest konieczne dodatkowe kolanko, które wpinasz między kolektor a wydech. Kolanko musi być pospawane pod odpowiednim kontem.
Rurkę odpowiedniej średnicy kupisz za grosze. Pociąć, pospawać i gotowe :).

Scorpi
01.01.2014, 22:56
Ja u siebie poluzowałem obejme obnizyłem wydech i skreciłęm i jest ok z tym ze u mnie nie zmienił sie tak drastycznie kąt.

jochen
03.01.2014, 09:48
Wydech poziomo to łatwiejszy przelot i plus 5 % mocy :-)))

Ale tylko pod warunkiem umieszczenia naklejki mocy w odpowiednim miejscu :D

puszek
03.01.2014, 11:01
Czasem i plakietka nie pomoże...

wd60
04.01.2014, 16:17
Czy warto zmieniać połowę motocykla dla jednego kufra?
Chyba nie, tym bardziej jak napisali przedmówcy trochę to zaburza doznania estetyczne.
Ja poszedłem taką drogą, jak na tych zdjęciach:
https://plus.google.com/photos/105974334665789171222/albums/5466676544021962945?banner=pwa

Sasza
26.01.2014, 19:24
Czy warto zmieniać połowę motocykla dla jednego kufra?
Chyba nie, tym bardziej jak napisali przedmówcy trochę to zaburza doznania estetyczne.
Ja poszedłem taką drogą, jak na tych zdjęciach:
https://plus.google.com/photos/105974334665789171222/albums/5466676544021962945?banner=pwa
Ladnie to wygląda.
Możesz podać jaką masz teraz szerokość