View Full Version : Amor do Afry..zna ktoś tą firmę?
http://www.ebay.com/itm/Honda-XRV750-Africa-Twin-RD04-Nitron-Track-Shock-Absorber-88-92/181068293814?_trksid=p2045573.m2042&_trkparms=aid%3D111000%26algo%3DREC.CURRENT%26ao%3 D1%26asc%3D18580%26meid%3D2938313676093317047%26pi d%3D100033%26prg%3D8476%26rk%3D4%26rkt%3D4%26sd%3D 331050397110%26
no własnie?
Pan zacznie od strony producenta (http://www.nitron.co.uk/index.htm) i dalej dział przedstawiceli regionalnych, zobacz kto tym handluje i tam szukać info :) u nas raczej nie znane
Zapytam z czystej ciekawości , dlaczego nie bierzesz pod uwagę zakupu Wilbersa , ma 5 letnią gwarancję . W stosunku do tego z linku posiada hydrauliczną regulację napięcia wstępnego sprężyny ( co nie jest bez znaczenia w przypadku trudnego dostępu do regulacji kluczem jaki mamy w AT ) , oraz regulacje wysokości . Cenowo wychodzi tak samo . Porównując parametry te na papierze wszyscy producenci deklarują bardzo podobnie , żeby coś można więcej powiedzieć to trzeba założyć i pojeździć .
Nie pomyśl że ktoś dawał mi go w gratisie , żebym w zamian reklamował i zachęcał do zakupu , po prostu sprawdziłem go w moich moto . Bitubo też robi dobre amory , ale z jakiś powodów nikt na nich nie jeździ przynajmniej w Africe nawet w IT . Dość ważna jest też dostępność części i czas realizacji napraw gwarancyjnych , choć jest to tylko statystycznie 1 % sprzedanych .
Miałem też Ohlinsa i nie zauważyłem żadnej różnicy w działaniu po za ceną zakupu w stosunku do Wilbersa .
Dobra bo post wyżej jest sensowny dlatego moje pytanie brzmi.
Czy na prawdę różnica pomiędzy np: zregenerowanym amorem w rd04 lub w idealnym stanie a np: Wilbersem jest tak wyczuwalna?.Proszę o opinie posiadaczy obu wersji a nie internetowych porównywaczy wykresów!
madafakinges
26.11.2013, 22:17
http://seksporady.info/wp-content/uploads/2011/01/gumowa-lalka.jpg
https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcT4zFLcp41xmP-KIfKoc7az9LTqDf6r46RDekFw5wyAOlOH6C7L8A
różnica jest taka;)
Jeśli testowałeś oba przypadki to nie mam pytań:-)! i rozumiem ,że wersja dolna to Wilbers?:-)
ale to dmuchanej nigdy głowa nie boli:haha2::haha2::haha2::haha2:
Jeśli jeździsz nazwę to w normalny sposób , nie przeładowując moto i nie wymagając przy tym "więcej" , to seryjny amortyzator działa , pod warunkiem że jest sprawny . Wykonanie poprawnie regeneracji to wydatek 400/500 euro , co stanowi wartość 2/3 nowego amortyzatora , żadna regeneracja nie wytrzyma tyle co nowy . Trzeba mieć świadomość że w 20 letnim amorze wymiana oleju , uszczelnienia i napełnienie gazem w większości przypadków nic nie daje . Najczęściej zachodzi potrzeba wymiany środka , sprężyny a to niestety kosztuje .
Czyli reasumujac mamy:
- Ohlins, topowa bizuteria do motura, aktualna cena powala
- Wilbers, w kilku opcjach (regulacje, zbiorniczki itd), cena zbliza sie do Ohlinsa
- Nitron, nic nie powiem ale ladnie wyglada
- Bitubo, klasyczna konstrukcja bez bajerow w dobrej cenie
- WP z Kateema po lekkich przerobkach tez dziala i to niezle
- Seria
Widzialem jakis czas temu u jednego andola cos powietrznego ale nie pamietam nazwy. Twjuratech cos tez ma w ofercie. Gdzies na jakiejs stronie wiedzialem jakas Chinszczyzne.
Jak macie wieczej info dodajcie
madafakinges
27.11.2013, 10:57
Wiesz co ja liczyłem oststnio koszt dostosowania WP
amor ok. ~350
regeneracja ~ 350
sprężyna ~400
dorobienie nowej kości ~350
Podsumowując 1450zł żeby zrobić to tak jak pan bóg przykazał (wiadomo że można wyrwać amora za 200 i nie robić regeneracji dać sprężynę używkę itp.)
Za nowego wilbersa 640 trza dać 450eu
Za wilbersa 641 ten z bajerami trza dać 650eu
Ja kupiłem 640 używkę z fakturą na serwis w wilbersie. 1300zł z przesyłką
Zobaczymy jak będzie działał.:)
Moim zdaniem Bitubo czy Wilbers w podstawowej wersji działa lepiej od wysłużonego oryginału po regeneracji , do jazdy po czarnym i lajtowym offie w zupełności starczy . Te bajery jak to nazwaliście potrzebne są kiedy off zaczyna być co raz mniej lajtowy . Natomiast jeśli chodzi o regenerację to temat rzeka , ilu fachowców tyle opinii .
Ohlins to najwyższa półka w każdej grupie moto , quad , auta , na takim poziomie nie rozmawia się o cenie tylko stawia wymagania . Pisząc o Ohlinsie miałem na myśli użytkownika amatora który jeździ Africą i nie jest w stanie wykorzystać możliwości jakie on daje , wiec może zaoszczędzić parę złotych kupując inny produkt .
Boski-Kolasek
27.11.2013, 21:09
Czyli reasumujac mamy:
- Ohlins, topowa bizuteria do motura, aktualna cena powala
- Wilbers, w kilku opcjach (regulacje, zbiorniczki itd), cena zbliza sie do Ohlinsa
- Nitron, nic nie powiem ale ladnie wyglada
- Bitubo, klasyczna konstrukcja bez bajerow w dobrej cenie
- WP z Kateema po lekkich przerobkach tez dziala i to niezle
- Seria
Widzialem jakis czas temu u jednego andola cos powietrznego ale nie pamietam nazwy. Twjuratech cos tez ma w ofercie. Gdzies na jakiejs stronie wiedzialem jakas Chinszczyzne.
Jak macie wieczej info dodajcie
Jestem uzytkownikiem amatorem ( jak Marek wie) Wilbersa 641 kupionego na forum za male pieniadze i okazyjnie bo z rd04 i jezdzi mi sie na nim amatorsko oczywiscie zajebiscie. Mialem WP ale z orginalna sprezyna 72 i nie do konca tak fajnie bylo.
Z producentow jest jeszce Brytyjski " Hagon"
madafakinges
27.11.2013, 21:48
Boski ty masz 640, bo 641 ma dodatkowy zbiornik z regulacją
http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQpePO7i53nkZdl7_qGK7tI3iqoJeCX-2Oj8LJT9AubOnbtqtxtyw
640
http://www.squaredeals-ltd.co.uk/ekmps/shops/squaredealsmot/images/wilbers-641-monoshock-with-remote-reservoir-641-762-00-7676-p.jpg
641
Z ohlinsem jest tak jak z akrapoviciem.
Olej do amorów motorexa jest trzy razy tańszy od oleju ohlinsa
Albo chcemy mieć coś "lepszego od szwagra" albo z powodzeniem używać Wilbersa czy Leo Vince
gumbas24h
29.11.2013, 08:52
Mam wilbersa 642 w Transalpie 650 w porównaiu do oryginału sprawnego to przepaść brak bujania zero zerwań trakcji nawet w pochyleniu na dziurawej drodze. Najsensowniejsza inwestycja w trampeuszu.
Ja po doświadczeniach z amorem od ktm oraz sprężyną OHLINSA, też zamontowałem Willbersa z pełną regulacją zrobiony pod wagę kierownika 80 kg, zestrojony pod jazdę off.
Odczucia podczas jazdy takie jak gumbas24h.
Za opłacalnością dla mnie takiego rozwiązania przemawiał fakt możliwości rozliczenia tego wydatku w kosztach firmy.
Kalkulacja madafakinges mówi sama za siebie.
Po taniości można ale, zadowolenie zależy od oczekiwań kierownika.
Jedyny minus to upchanie dziada w czwórce wymaga rozbiórki pół motorka, tak jak i regulacja jego długości - bo śrubę regulacyjną umieścili w górnej części amorka.
https://lh4.googleusercontent.com/-79LAbE2Gfhc/Ui1249A6T2I/AAAAAAAAIKo/jNLqN0Q2ObA/w347-h617-no/WP_000604.jpg
gumbas24h
29.11.2013, 18:14
No z tą regulacją wysokości od góry w trampku też przewalone, ale jak się raz ustawi to spokój. A tu biżuteria przed montażem;)
Przewaga Wilbersa nad innymi firmami jest taka że każdy amor jest budowany pod konkretne zamówienie co przy mojej masie miało zajebiste znaczenie jak widać na sprężynie 130-180 :D
Ogólnie gra warta świeczki. Aleee.
Sama wymiana tyłu bez ogarnięcia widelca jest bez sensu, tak samo na odwrót
Ja zacząłem od widelca a konkretnie, rozebranie świeży olej Castrol 5w oleju więcej tak około 1cm mniejsza poduszka powietrzna i brak dobić, dołożenie regulacji sagu, intiminatory Ricor . Widelec zaczął działać koło jak przyklejone bez dobić i bez wyrywania łap na większych nierównościach zminimalizowanie nurkowanie a właściwie brak spokojnie można dohamować nawet w łuku, ale beznadziejność tyłu uwypukliła się w łukach na nierównościach tył tańcował jak chciał wtedy po wewnętrznej walce zdecydowałem się na Wilbersa, i jest miód. Alle....
trzeba pamiętać że widelec to nie WP48 i wahacz transalpa też nie jest mega sztywny
A ktoś coś wie o amortyzatorach od touratecha?, mam na oku takie coś:
http://shop.touratechpolska.pl/touratech-suspension-shock-absorber-for-honda-xrv750-africa-twin-rd07-from-2008-type-high-end.html
używany roczny za 500e i tak się zastanawiam czy jest sens pchać się w touratech czy kupić nówkę Wilbersa?
madafakinges
21.01.2014, 21:45
Ja bym wolał nówkę wilbersa z gwarancją.
Na prośbę kolegów, udostępniam dokumentację do Willbersa 641
https://lh3.googleusercontent.com/-67OerZYnzo4/Uwb8rMFHi6I/AAAAAAAAJMs/QygkoTXir8g/w623-h889-no/willbers_1.jpg
https://lh6.googleusercontent.com/-tJiqBppxRbg/Uwb8z-3HrfI/AAAAAAAAJM4/FzdjvbHT6Wk/w623-h889-no/willbers_2.jpg
https://lh5.googleusercontent.com/-kYxcCpqGXLo/Uwb80XTI2KI/AAAAAAAAJM8/4bUn7Rnbjiw/w623-h889-no/willbers_3.jpg
https://lh5.googleusercontent.com/-IjCgKEoU4ZM/Uwb9BlxzlWI/AAAAAAAAJNU/-Bqoldy0QHY/w623-h889-no/willbers_4.jpg
https://lh6.googleusercontent.com/-XT7GzFfg3X4/Uwb87YcBo3I/AAAAAAAAJNE/shcZm0JxNrs/w623-h889-no/willbers_5.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-nb7SO_dNWvs/Uwb8_1hkmoI/AAAAAAAAJNM/JyphuPBLNjU/w623-h889-no/willbers_6.jpg
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.