PDA

View Full Version : Sprzeg³o


maciej33
23.07.2013, 18:25
Pytanie mam ,ile wytrzymuje sprzeglo w africe,ile km idz
ie zrobic?,

KORNIK
23.07.2013, 18:29
To zale¿y jak kto je¼dzi. Moja poprzednia Afri przy przebiegu ok. 70 ty¶. km nie zdradza³a objawów zu¿ycia.

maciej33
23.07.2013, 18:43
To zale¿y jak kto je¼dzi. Moja poprzednia Afri przy przebiegu ok. 70 ty¶. km nie zdradza³a objawów zu¿ycia.

U mnie raczej od nowosci nie bylo zmienianie ,ponad 70 tys mam nakulane,
Jak zimna to ciezko bieg wbic I halasuje ,po wcisnieciu sprzegla hakas zanika
,czy czas juz je wymienic ? Czy sprobowac podciagnac,ma ktos fotorelacje z wymiany?
Buzka

KORNIK
23.07.2013, 18:51
Je¿eli nie ¶lizga to wyreguluj i je¼dzij, no chyba ¿e bardzo ha³asuje to trzeba by zagl±dn±æ. To ¿e na zimnym ciê¿ko wbiæ bieg to mo¿e byæ równie dobrze wina oleju, spróbuj przed jazd± rozkleiæ sprzêg³o.

maciej33
06.08.2014, 11:23
Przekladki miedzy tarczami byly przepalone(mialy inny kolor jakby temperatury dostaly) ,wymienilem I teraz hula jak wsciekly

marekmoto1
16.09.2014, 22:13
Dzisiaj ca³y dzieñ nasiedzia³em siê w gara¿u i d³uba³em w sprzêgle, bo ha³asuje, a poprzednia rd04 by³a cicha. I co? I nic. Moto 43 tys. Wszystko jak nowe. Kosz sprzêg³owy ma ledwo wyczuwalne luzy, ³o¿yska jak nowe, tarcze tak¿e. Jaki wniosek? Odwali³em kawa³ dobrej i nikomu niepotrzebnej roboty. Gdyby by³a potrzeba, kupi³bym nowy kosz. A tutaj potrzeby nie ma. ps. D³ubi±c w warsztacie, odwiedzi³o mnie dwóch znajomych. Na ktm i ducati:-) tam to dopiero ³upie.

klanol
17.09.2014, 08:06
U mnie po regulacji zaworów i ga¼ników silnik pracuje na tyle równo, ¿e praktycznie sprzêg³o nie stuka. Jak na zimnym co¶ zatelepie, wtedy s³ychaæ stuki. Przebieg 40 kkm. :)

marekmoto1
17.09.2014, 09:51
klanol, dok³adnie, u mnie po regulacjach równie¿ wszystko znacznie lepiej pracuje. Ma³o tego, mam przyk³ad afryki, która ³upa³a jak szalona. Kilka dni pó¼niej, po regulacjach, a¿ zapyta³em, czy kolega robi³ co¶ ze sprzêg³em. Po prostu cisza.

banditos
17.09.2014, 22:59
U mnie 70.000 km i cisza ale ZAWSZE przed odpaleniem rozklejam sprzeg³o.

zipo
18.09.2014, 23:21
Ja po 50 tysiakach postanowilem wyciszyc dzwoniace sprezynki.
Zrobilem 5 tysiakow i pracuje cicho i zadnego klekotania.
Zrobie jeszcze ze dwa trzy tys. to opisze i dam foty.Cala operacje krok po kroku fotografowalem i mysle , ze nikt jeszcze nie wykonal wyciszenia kosza sprzegla w taki sposob jak zipo :)
Metoda prosta i chyba skuteczna. Najwazniejsze-bez roznitowywania oryginalu.
Moze w przyszly miesiacu, jak wszystko bedzie dzialac, to opiszem.
Ktos ciekawy jest? :>

madafakinges
18.09.2014, 23:33
Trociny w silniku?

Misza
19.09.2014, 06:29
tak z dupy... polecam za³o¿yæ nieoryginalne te twardsze sprê¿yny dociskowe. Zajebist± robi± robotê, mniej po¶lizgów, tak troche bardziej sportowo to dzia³a.

marekmoto1
19.09.2014, 09:49
Ja jestem bardzo ciekawy:-)

voxan69
19.09.2014, 10:36
Ja równie¿?

mdxmd
19.09.2014, 10:43
co¶ ¶ciemnia aby podgrzaæ temat;) pewnie wpu¶ci³ piankê w sprê¿yny ;)

zipo
19.09.2014, 11:42
co¶ ¶ciemnia aby podgrzaæ temat;) pewnie wpu¶ci³ piankê w sprê¿yny ;)

:haha2:

..qrde..przysiegam na moj silnik ,zem nie dal trocin,nie robiem tu propagandy,pianki nie wpuscilem(chyba ze z pyska,gdym siem yebnal w palec mlotkiem ;) ) a wszystko da sie przeprowadzic metoda "dal co mial" ;)

zaufaj zipo ;)

mdxmd
19.09.2014, 12:33
to pewnie da³e¶ podk³adki z wyt³oczeniem do ¶rodka sprê¿yny,

zipo
19.09.2014, 12:39
to pewnie da³e¶ podk³adki z wyt³oczeniem do ¶rodka sprê¿yny, ale my¶lê, ¿e szkoda twojej roboty bo nikt pewnie nie jest ciekwy :):)



pudlo Mr.mdxmd :)

pisalem,ze bez rozbierania kosza a podkadki o jakich piszesz chyba nie da sie wcisnac przez szpare w koszu..czy moze da? :)

mdxmd
19.09.2014, 12:42
pudlo Mr.mdxmd :)

pisalem,ze bez rozbierania kosza a podkadki o jakich piszesz chyba nie da sie wcisnac przez szpare w koszu..czy moze da? :)

to jak podk³adki nie da siê wcisn±æ to nie mam pojêcia musi to byæ jaka¶ magia mo¿e sprê¿yna w p³ynie ??

marekmoto1
19.09.2014, 13:38
zipo, dawaj metodê:-)

zipo
19.09.2014, 16:19
zipo, dawaj metodê:-)

:) spokojnie spokojnie.
musze troche testow wysilkowych zrobic hondzie te 3tysiaki nakrecic.
Powinienem sie w 2 tygodnie wyrobic.
A co, juz tak klekocze ;)?

mdxmd
19.09.2014, 16:41
:) spokojnie spokojnie.
musze troche testow wysilkowych zrobic hondzie te 3tysiaki nakrecic.
Powinienem sie w 2 tygodnie wyrobic.
A co, juz tak klekocze ;)?

dobre :D:D:D solidna firma bez testów nic nie wyjdzie zipo tylko pamiêtaj, ¿e ch³opakom sezon ucieka a test jest bardziej wiarygodny jak testerów jest wiêcej...

ja obstawiam, ¿e to musi byæ p³ynna sprê¿yna rodem z NaSa. :):)

marekmoto1
19.09.2014, 18:50
zipo. Klekocze. W rd04 by³a bajeczka. Rozebra³em. Wszystkie ³o¿yska ok. Kosz ok. Tak musi byæ:-)

zipo
19.09.2014, 20:40
cholera poce sie I zaczyn pekac by pookazac co udlubalem...;)

£okciu
19.09.2014, 21:24
Poka poka :D

Kobra
19.09.2014, 21:24
Dawaj ch³opie metode bo ja zag³uszam nawet zagêszczarkê :D

maciej33
19.09.2014, 22:48
tylko zeby to nie byl jakis wczesny prima aprilis .
pokaz ,czy sie boisz ?

mdxmd
19.09.2014, 23:51
no to teraz zipo musi co¶ wymy¶leæ bo bêdzie mia³ przesra..ne ;) :D:D

zipo
19.09.2014, 23:54
Dobra do rzeczy.
Zakladam, ze pisze do majsterkowiczow garazowcow.
Mysle, ze wszyscy powinni miec w garazu:
1. Stol
2. Imadlo
3. mlotek
4.nozyce do blachy z przekladnia.
5.szlifierka
6. spawarka mig/mag ,moze byc najtansza na swiecie.
7. mozg ;)


Metoda jest prosta i czesciowo zostala wydedukowana przez mdxmd. Znaczy sie to sa podkladki a dokladniej ksztaltowniki dystansowe.Zostajemy przy nazwie podkladki.Dla dobra nauki ma sie rozumiec ;)
Podkladki z blachy stalowej szarej nisko tlocznej. Wysokotloczna moze byc tez, jednak zuzyje sie szybciej. Nierdzewka bedzie najlepsza, bo podczas giecia, nacisku itp samoczynnie utwardza sie na zimno. Ale jak nie ma takiej to te wymienione uprzednio sa ok.
Zdiecia pokaza co i jak wyglada w czasie roboty i pod koniec.
Wykonanie specyficznie uksztaltowanych dystansow pomiedzy sprezyne a obudowe kosza zajelo mi 2 godziny.To czas na wysilek umyslowy,moment inspiracji i robote fizola :) Rozebranie czesci silnika( dekiel, rury i tp) godzine.Koszty materialow i dostepnosc -prawie symboliczne i wszedzie dostepne.

Teraz maly "zipo's legal disclaimer"
Pragne sie tu podzielic szybkim pomyslem wcielonym w zycie zgodnie z maxyma " metoda i trzoda" , wiec proszem o wyrozumialosc, bo udowadniac niczego tu madrzejszym i starszym nie mam zamiaru.W moim motku rd07a 2003r. patent ten funguje od ponad 5 tysiecy km.Dzwonienie i stukot ustaly calkkowicie.Ze wzgledu na to, ze nie wymienilem tarcz a kosz wykazuje juz luzy na siedziskach tarcz, jest slyszalne przytlumione pukanie ale tylko do kilku minut po uruchomieniu motora i to jest moze z 15 % tego co bylo .Osobisce mi to nie przeszkadza. Przed wydumka bylo jak na kombajnie.Tak wiec wicie rozumicie ;)dziele sie tu wydumka sprzeglowa ale zastosowanie jej pozostawiam Wam , na Wasze ryzyko .No.:at:

Co i jak zaczalem.
Wziolem przygotowany pasek blachy stalowej i nozycami nadalem mu polkolisty ksztalt na koncu, a dopiero potem uciolem pozadana dlugosc,po to jako pierwsza czynnosc , by nie trzeba bylo meczyc sie z obrobka malego sztywnego ksztaltownika, ktory byl niewygodny w obrobce.Nastepnie odcialem wymierzony uprzednio kawalek zaokraglony nozyczkami i w imadle wygialem kat prosty za pomoca mlotka.Proste.Potem nozyczkami ukosnie sciolem tyle zagietego materialu, by obie podkladki stykaly sie w jednym miejscu i bym mogl dwoma spawami zabezpieczyc je na koszu przed wypadnieciem.
Wymiary, szerokosc i grubosc widac na fotkach.
Powstaly ksztalt umiescilem w koszu jak na fotkach.
Wymiary j/w zapewniaja dobre usadowienie podkladki w siedzisku sprezyny kasujac luz, lecz podkladki nie sa zbyt grube i sprezyny nadal moga pracowac i spelniac swoja role niwelowania gwaltownego momentu skretnego.
Dla spokoju przyspawalem podkladki spawem punktowym do korpusu metolowego kosza.Tu pewnie jakies pytania wynikna, wiec odpowiem czemu,po co, itd.
Chyba ze nie wynikna to nie odpowiem :)
Poslugiwalem sie spawarka mig/mag wybralem na potencjometrze 6 w osmio stopniowej skali, co dalo ok, 130A pradu.Czas trwania jednego spawu ok 2 sec.Jakies specjalne umiejetnosci nie sa wymagane by to zrobic. To latwe acz kolwiek ustawienia maszyn sa indywidualne.
Dobrze sobie gdzies zrobic test.Najwazniejsze jest jednak, by zabezpieczys lozyska przed odpryskami.Odprysk moze zniszczyc lozysko jesli utknie w nim a my nie widzac go poskladamy wszystko do kupy.
Okleilem wiec kosz jak na zdieciu i dodatkowo schladzalem powietrzem miejsce spawu kilka sekund po zakonczeniu spawania.
Ksztalty podkladek zrobilem lustrzane i tylko z jednej strony gniazda sprezyny. Z kilku powodow.
By nie obciazac kosza, by moc dwoma spawami polaczyc je w jedno, bo wydaly mi sie ladne i z lenistwa.
Mysle ,ze opis moze sie przydac a zdiecia wyjasnia wszystko najlepiej :)

Jako ze foty mam w fonie to chwile potrwa nim zamieszcze.Poczekaj az beda i dopiero komentarze mozna robic :)
Dziekuje za uwage.

Kobra
19.09.2014, 23:58
Tylko ja fot nie widzê :( Czy system nie nad±¿a za ich dodawaniem :D Ile¿ ta chwila mo¿e trwaæ?

zipo
19.09.2014, 23:58
foty.....

zipo
20.09.2014, 00:01
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

zipo
20.09.2014, 00:03
kolejne fotki

zipo
20.09.2014, 00:14
No i tyle :)
Na potrzeby nauki mialem zamiar ponownie wszystko rozebrac i zrobic szczegolowe foty dla pasjonatow i moze za kilka tysiecy przy wymianie tarcz z oryginalnych na geco tak zrobie. Na razie jade sobie cicho jak nigdy przed tem co mnie cieszy i nie mam ochoty.Ale jak zrobie to sie pochwale no nie:)

mdxmd
20.09.2014, 00:20
mam pytanie do kogo¶ kto kosz roznitowa³ czy przyczyn± luzu s± siadaj±ce sprê¿yny czy wyrobienie do³ka w aluminiowej czê¶ci kosza przez te sprê¿yny??

tak my¶lê zipo, ¿e takie podk³adki to powinny byæ w oryginale... mo¿e nie na spawy mocowane ale powinny

zipo
20.09.2014, 00:26
mam pytanie do kogo¶ kto kosz roznitowa³ czy przyczyn± luzu s± siadaj±ce sprê¿yny czy wyrobienie do³ka w aluminiowej czê¶ci kosza przez te sprê¿yny??

Co prawda nie roznitowalem ale widzialem wyrobione gniazda sprezyn i luzy swiadczace o specznieniu sprezynek.Moim zdaniem glownie siadajace sprezyny dzwonia.

mdxmd
20.09.2014, 07:52
je¿eli dobrze liczê to takie u³o¿enie podk³adek kasuje 3mm luzu dodaj±c do tego 1-2mm wybicia w gnie¼dzie sprê¿yny to razem mamy max 5mm i jest to bardzo dobrze i pewnie przed³u¿y ¿ywot kosza o nastêpne kilkadziesi±t tys. km,

zastanawiam siê tylko, czy sprê¿yny nie bêd± wysuwaæ tych blaszek na zewn±trz mo¿e przy³apaæ je jeszcze migiem zaraz przy zagiêciu i ile nie wp³ynie to na nadmiern± zmianê trwa³o¶ci tej podk³adki

fajnie gdyby kto¶ dobrze to rozmierzy³ i wyci±³ te podk³adki nie wiem - laserem czy wod±, chodzi o to aby obejmowa³y one zawsze odpowiedni± czê¶æ sprê¿ynêy bo wtedy pewnie jej nie wypchnie, ale jakie¶ zabezpieczenie te¿ by siê przyda³o.

mdxmd
20.09.2014, 08:09
Co prawda nie roznitowalem ale widzialem wyrobione gniazda sprezyn i luzy swiadczace o specznieniu sprezynek.Moim zdaniem glownie siadajace sprezyny dzwonia.

dzwonienia nie powodujê same sprê¿ny, koñczy siê zakres roboczy tego t³umika drgañ i metal wali o metal, sumuje siê na to pewnie z 30% siadaj±ca sprê¿yna i z 70% wyrobienie gniazd, gdyby powodem by³a tylko sprê¿yna to podk³adki nic raczej by nie da³y

zipo
20.09.2014, 10:30
je¿eli dobrze liczê to takie u³o¿enie podk³adek kasuje 3mm luzu dodaj±c do tego 1-2mm wybicia w gnie¼dzie sprê¿yny to razem mamy max 5mm i jest to bardzo dobrze i pewnie przed³u¿y ¿ywot kosza o nastêpne kilkadziesi±t tys. km,

zastanawiam siê tylko, czy sprê¿yny nie bêd± wysuwaæ tych blaszek na zewn±trz mo¿e przy³apaæ je jeszcze migiem zaraz przy zagiêciu i ile nie wp³ynie to na nadmiern± zmianê trwa³o¶ci tej podk³adki

fajnie gdyby kto¶ dobrze to rozmierzy³ i wyci±³ te podk³adki nie wiem - laserem czy wod±, chodzi o to aby obejmowa³y one zawsze odpowiedni± czê¶æ sprê¿ynêy bo wtedy pewnie jej nie wypchnie, ale jakie¶ zabezpieczenie te¿ by siê przyda³o.

Jesli chodzi o wybicie gniazd sprezyn,to zaobserwowalem nie wiecej niz max 1mm z obu stron.Wiekszosc luzu powoduje sama sprezyna.Nie trudno zauwazyc,ze pracuje ona w srodowisku ok.100 st.C wiec sama temperatura dziala odpuszczajaco na stal i sprawia ze wszystko.meczy sie szybciej.

Wlasnie.Ja tez mialem dylemat czy podkladki wypadna i po jakim czasie moze sie to stac.
Jednak ich szerokosc , gwarantuje bardzo pasowne/ciasne umieszczenie ich w gniazdach sprezyn.Trzeba bylo je wbijac lekkim mlotkiem by weszly.
Generalnie przyswiecala mi idea dania nadzieji afrykanerom na cichy kosz i maly koszt.
Chyba sie udalo:)
Sprawa przyspawania podkladek "ciasniej" przy powierzchni pracujacej ze sprezyna wydala mi sie bledna.Dlatego,ze usztywniloby to podkladke zbyt blisko miejsca nacisku sprezyny i tym samym doprowadzilo do pekania blaszek tuz za spawem.
Zagiecie blaszek 90 st. i spawanie ich do korpusu od czola kosza kieruje stress point na cala powierzchnie podkladki i pozwala na jego rozlozenie.
Sprezynki nie sa w stanie wysunac podkladek, tym bym sie nie przejmowall.Tez na poczatku myslalem o wywierceniu pomiedzy zagieciami blaszek otworu,nagwintowaniu go,dac jakas m6 klasy 12.9,klej... ale spaw byl wystarczajaco szybkim rozwiazaniem bym zaniechal ;)

Co do zrobienia tego profeshonalnie jako wyrobu hi tech , to jestem za ;)

marekmoto1
20.09.2014, 11:59
Co z wywa¿eniem kosza? Jaki to bêdzie mia³o wp³yw na ³o¿yska?

zipo
20.09.2014, 12:16
Co z wywa¿eniem kosza? Jaki to bêdzie mia³o wp³yw na ³o¿yska?

Jakis bedzie miec na pewno.
Nie wierze, ze wagi spawu sa te same .
Nie czuje jednak wibracji silnika lub nie zauwazam ze wystepuje .
U mnie sie udalo.
Zagladne w zimie i dam nowe tarcze to sprawdze stan lozyska na koszu.
Bylo ok.gdy robilem.
Mam jeszcze video zaraz po wyciagnieciu kosza. Z
aloze konto to wrzuce.Widac i slychac luz a potem cisza.

mdxmd
20.09.2014, 14:55
Jesli chodzi o wybicie gniazd sprezyn,to zaobserwowalem nie wiecej niz max 1mm z obu stron.Wiekszosc luzu powoduje sama sprezyna.Nie trudno zauwazyc,ze pracuje ona w srodowisku ok.100 st.C wiec sama temperatura dziala odpuszczajaco na stal i sprawia ze wszystko.meczy sie szybciej.


w czê¶ci stalowej jak piszesz max 1mm, ale zastanawiam siê jak wygl±da to z drugiej strony, nie rozbiera³em tego kosza ale czy tam sprê¿yna styka siê z bezpo¶rednio z czê¶ci± aluminiow±?? bo jak tak to na stalowej 1mm a w aluminium to mo¿e byæ z 3-4mm,

mdxmd
20.09.2014, 15:04
Co z wywa¿eniem kosza? Jaki to bêdzie mia³o wp³yw na ³o¿yska?

to ju¿ wiêksze nie wywa¿enie kosza mog± spowoowaæ sprê¿yny sprzêg³owe, które wiêkszo¶æ przy zak³adaniu po prostu wrzyca i skrêca, a mo¿na lekko przy³apaæ ¶rubami i nale¿y je ustawiæ na ¶rodku i dopiero dokrêciæ,

u mnie po wci¶niêciu sprzêg³a na zimnym silniku, klekota³ wycisk sprzêg³a a po rozgrzaniu by³a cisza, po wycentrowaniu jest spokój zawsze...

zipo
20.09.2014, 15:29
w czê¶ci stalowej jak piszesz max 1mm, ale zastanawiam siê jak wygl±da to z drugiej strony, nie rozbiera³em tego kosza ale czy tam sprê¿yna styka siê z bezpo¶rednio z czê¶ci± aluminiow±?? bo jak tak to na stalowej 1mm a w aluminium to mo¿e byæ z 3-4mm,

dobre pytanie
Na jednej z fotek lezy obok kosza taki haczyk.
Wzialem to i probowalem "namacac" nierownosci, wyrobienia na czesci niezelaznej.
Nie bylo takich.Wywnioskowalem, ze wiekszossc luzu tworzy zmeczona sprezyna.
Poza tym kosz nie jest aluminiowy.To bogatszy stop magnezium i alu . Calkiem twardy.
Caly czas mowa o rd07a i byc moze starsze maja inny stop z ktorego odlano kosz .
Dobrym punktem byloby porownanie wplywu zbyt wypracowanego kosza na walek zdawczy.No i dzieki za cenna uwage odnosnie wycentrowania sprezyn dociskowych przy montarzu.:Thumbs_Up:
Poswiece temu czas przy wymianie tarcz

mdxmd
20.09.2014, 15:51
dobre pytanie
Dobrym punktem byloby porownanie wplywu zbyt wypracowanego kosza na walek zdawczy.No i dzieki za cenna uwage odnosnie wycentrowania sprezyn dociskowych przy montarzu.:Thumbs_Up:
Poswiece temu czas przy wymianie tarcz



te¿ siê nad tym zastanawia³em i my¶lê, ¿e bardzo du¿y, zwróæ uwagê, ¿e du¿o ludzi walczy z tymi stukami, które pojawiaj± siê na wolnych i niskich obrotach czyli bez obci±¿enia..... a ile jest koszów, które wtedy nie stukaj± ale podczas jazdy, gdy si³y siê du¿o wiêksze to kosz za ka¿dym suwem silnika dobija nie t³umi±c nic i my¶lê, ¿e to mo¿e byæ drogowskaz do szybszego zu¿ycia wa³ka zdawczego

Afra ma bardzo du¿y skok t³oka co daje spory moment ju¿ na dole, powstaj± spore wahania momentu obrotowego i sprê¿yny kosza musz± to wzi±æ na siebie, dlatego wydaje mi siê, ¿e taka regeneracja podwy¿sza granicê dobicia kosza ale pewnie nie do nomina³u, tak czy inaczej zawsze to lepiej ni¿ ma napierda...æ

bass
20.09.2014, 18:03
trochê przesadzacie z tym wywa¿eniem kosza... :D nawet trochê mocno :D Zipo, ciekaw± pracê wykona³e¶... dobrze, ¿e s± tacy co jeszcze im siê chce walczyæ z tym koszem :D

mdxmd
21.09.2014, 07:28
trochê przesadzacie z tym wywa¿eniem kosza... :D nawet trochê mocno :D Zipo, ciekaw± pracê wykona³e¶... dobrze, ¿e s± tacy co jeszcze im siê chce walczyæ z tym koszem :D

z tymi sprê¿ynami to nie chodzi³o mi o wywa¿enie, tylko równie roz³o¿enie sprê¿yn chodzi o to, ¿e aluminiowa czê¶æ wycisku z jednej strony pracuje na koszu wewnêtrznym i tam z czasem pojawia siê wiêkszy luz a z drugiej jest to ma³e ³o¿ysko, ca³o¶æ podczas naci¶niêtego sprzêg³a nie jest jako¶ specjalnie prowadzona tylko ten wycisk jak pojawi siê luz na strony wewnêtrznego kosza lata po nim przy ka¿dym obrocie kosza i st±d powstaje klekotanie podczas wci¶niêtego sprzêg³a - nie myliæ tego ze stukami sprzêg³a spowodowanymi sprê¿ynami z tego tematu!!!

równe roz³o¿enie sprê¿yn powoduje, ¿e wycisk w miarê równo pracuje w koszu wewnêtrznym i przynajmniej u mnie grzechotanie przy wci¶niêciu klamki sprzêg³a znik³o.

szymon25
24.11.2014, 14:34
Nie bêde zak³ada³ nowego tematu.
Co mo¿e byæ przyczyn± twardej klamki?
Sprzêg³o dzia³a ok, nie ci±gnie i nie ¶lizga siê, wysprzêgla normalnie. Problem polega na tym, ¿e strasznie ciê¿ko wcisn±æ klamkê. linka wymieniona i dalej tak samo, zaczynam podejrzewaæ, ¿e sprê¿yny wymienione by³y na twardsze albo co¶. Ma tak odk±d j± kupi³em, to sie zd±¿y³em przyzwyczaiæ, ale teraz tak sobie czytam i sie zastanawiam czy to normalne. raczej nie

marekmoto1
24.11.2014, 14:41
Nieoryginalne sprê¿ny bywaj± twardsze lub maj± wiêksz± ilo¶æ zwojów. Przerabia³em temat kilka lat temu w fazerze.

szymon25
24.11.2014, 15:14
A mo¿e ta ostatnia tarcza jest ¼le w³o¿ona?

bouli
24.11.2014, 16:55
Szymon i to ta tarcza mo¿e byæ przyczyn± pisa³em o tym w innym temacie za³ozonym przez Igiego tañcz±cy ze sprzêg³em. Jak masz za³o¿on± w koszu ostatni± niew³a¶ciwie nie ma ma³ego luzu i to te¿ mo¿e byæ przyczyn±. W takim przypadku wszystkie tarcze s± na ¶cisk + jeszcze dociskaj± je sprêzyny. Mog± szybciej siê wycieraæ przek³adki, kleiæ tarcze i "paliæ siê".

bouli
25.11.2014, 21:08
Czy kto¶ wie jakie s± dopuszczalne wymiary, grubo¶æ, zu¿ycie ok³adzin tarcz i czy w hainsie gdzie¶ jest to zapisane bo nie mogê znale¼æ.

KORNIK
25.11.2014, 21:19
3,72-3,88 limit 3,6

bouli
25.11.2014, 21:38
Ok dziêki KORNIK u mnie jest 3.2 i daj± radê. Szykuje siê wymiana tarcz.

Lepi
25.11.2014, 21:43
W jakich jednostkach Wy sie komunikujecie? Bo dla sprzêg³a podaje siê minimaln± grubo¶æ ca³ego kompletu.

bouli
25.11.2014, 22:45
Lepi w mm. dla tarczy z ok³adzin± tu masz przyk³ad dla DR-ki
http://suzukidr.pl/warsztatart.php?article=sprzeglo
To jaka jest minimalna grubo¶æ ca³ego kompletu dla AT?

szymon25
26.11.2014, 18:29
Nie pozostaje mi nic innego jak zdj±æ pokrywê sprzêg³a i zobaczyæ czy tam wszystko w porz±dku. Bo moje sprzêg³o jest dla twardzieli. Jak dobrze sie pow¶ciekam to a¿ mnie grabie od klamki bol±.

Lepi
26.11.2014, 20:19
Nie wiem jak jest dla afryki. Generalnie na si³ê docisku sprê¿yn oraz miejsce na rozklejenie wp³yw ma sumaryczna grubo¶æ tarcz. I tak jest podawane w serwisówkach kata. Jak ta suma przekroczy minimum to wymienia siê komplet a nie pojedyncze tarcze wiec grubo¶æ jednej tarczy nie ma znaczenia. teoretycznie mo¿na daæ inn± liczbê tarcz ni¿ oryginalnie je¶li sumarycznie grubo¶æ sie zgadza. Tak naprawia³em kiedy¶ kata (nie mojego, ja nie uzywam sprzeg³a) w nowosybirsku.

KORNIK
26.11.2014, 20:45
Japoñczycy podaj± grubo¶æ tarcz, dopuszczaln± krzywiznê przek³adek metalowych i d³ugo¶æ sprê¿yn a nie rozmiar ca³o¶ci.

Lepi
26.11.2014, 21:14
Tylko widzisz, ja wywali³em dwie najciensze tarcze, wsadzilem jedna grubsza i zmierzylem calosc. Wszystko dzia³a³o jak trza.
Mo¿na by policzyæ ³±czn± grubo¶æ gdy wszytkie sa na minimu i gdy wszystkie maj± maksymaln± grubo¶æ. Ciekawe, czy to w ogóle by dzia³a³o.

Misza
26.11.2014, 21:32
A tak a propo mocniejszych sprê¿yn... robi± fajn± robotê. Sprzêg³o szybciej siê klei i na pewno mocniej. Strzelanie skuteczniej dzia³a, guma guma guma :)

KORNIK
26.11.2014, 21:33
A jak wywali³e¶ dwie tarcze to nie mia³e¶ dwóch metalowych przek³adek obok siebie. Ka¿dy producent podaje pomiary po swojemu, takie kombinowanie mo¿na robiæ w sytuacjach awarii w trasie, normalnie staram siê trzymaæ wytycznych producenta.

Lepi
26.11.2014, 21:41
nie pamietam. mo¿e przek³adkê tez wywali³em a mo¿e nie. To nie ma znaczenia. Moment obrotowy nie jest przekazywany z jednej tarczy na drug± tylko jednocze¶nie przez wszystkie.
Dlatego jedna padniêta nie ma znaczenia je¶li ³±czna grubo¶æ zapewnia wystarczaj±cy docisk przez sprê¿yny.

fassi
26.11.2014, 21:43
Jakby tak spojrzec na dzialanie sprzegla to mozna taka oto teorie dorobic ;)

Sila przenoszona przez sprzeglo to jest sila docisku na powierzchnie N/cm2² razy wspolczynnik tarcia T

mamy naprzyklad 10 tarcz, kazda ma powierzchnie 10 cm2 (2 x 5cm2), suma 100cm2²

Sprezyny dociskaja z sila 100 N

Wspolczynnik tarcia T korku sprzeglowego o stal w oleju wynosi 0,5 (przyklad)
dla 10 tarcz liczymy 100N na 100cm2 x 0,5 = 5000N/cm2² (sila przenoszona)
Jesli usuniemy jedna tarcze z dziesieciu to tracimy 100cm2² powierzchni i sila przenoszona spada o 10% czyli 4500N/cm2 (zakladajac ze 2 cienkie wyrzucone tarcze sa zastapione jedna gruba)

Teraz sprezyny.
Sprezyny maja charakterystyke liniowa czyli jesli scisne o 1mm to potrzebuje 10N sily, jesli 2mm to potrzebuje 20N sily itd.

Mamy 5 sprezyn ktore dociskaja z sila 100N (zalozmy ze te sprezyny sa scisniete 10mm) czyli kazdy milimetr zuzycia 10 tarcz to tracimy 10N docisku czyli 10%.

Konkludujac. Jesli padnie mi sprzeglo to lepiej dolozyc podkladek pod sprezyne aby zwiekszyc sile docisku i wygrac na sile docisku, niz wyciagnac jedna tarcze i zmniejszajac powierzchnie cierna.

A ciezko chodzace sprzeglo siwadczy o zepsutej lince, bo raczej sprezyny nie zrobily sie twardsze.

To tyle z WC w berlinie ;)

KORNIK
26.11.2014, 21:49
Konkludujac. Jesli padnie mi sprzeglo to lepiej dolozyc podkladek pod sprezyne aby zwiekszyc sile docisku i wygrac na sile docisku, niz wyciagnac jedna tarcze i zmniejszajac powierzchnie cierna.
No takie patenty te¿ widywa³em i sprzêg³o dzia³a³o jak trzeba.

Lepi
26.11.2014, 21:56
tylko ze dwie ca³kowicie zu¿yte tarcze przenios± mniejszy moment ni¿ jedna zdrowa. Przy ka¿dym nacisku.

KORNIK
26.11.2014, 21:58
Za chwile siê oka¿e ¿e wystarczy jedna gruba tarcza:D

fassi
26.11.2014, 22:00
Lepi, pod warunkiem ze juz korku wogole nie ma i stal trze o stal (zmienia sie wspolczynnik tarcia). Tarcza w ktorej jest jeszcze korek nie zmienia wspolczynnika tarcia pod warunkiem ze ten korek nie jest spalony.

Lepi
26.11.2014, 22:01
wlasnie, ale w spalonym sprzegle jest.

fassi
26.11.2014, 22:07
No to o drobny ancfalt albo beton mozna powierzchnie spalonego korka lekko zebrac.

Pozatym jesli 10 tarcz jest spalonych to ta jedna chyba mi wiele nie pomoze. Podkladki maja sens kiedy sa piewsze objawy slizgania a nie jak juz nie jedzie ;)

Lepi
26.11.2014, 22:23
nie pala sie wszystkie jednoczesnie. Tam byl problem z chlodzeniem olejem przez zajebany filtr.

bohun07
07.06.2015, 12:21
Ja jestem ciekawy. Niestety ja ju¿ swój roznitowa³em, ale mam ból d... bo przy nitowaniu strzeli³ ;/ i teraz mam problem ze znalezieniem u¿ywki bo nówka wiadomo ile kosztuje mo¿e ma kto¶ namiar.
I mam takie pytanie czy z rd04 podejdzie do rd07a, czy jest w ogóle jaka¶ ró¿nica miêdzy tymi silnikami chodzi mi tu konkretnie o kosz?

Rozkosmany
29.10.2015, 18:58
Trochê odgrzejê.

Poniewa¿ jestem w zasadzie nowym urzytkownikiem sprzêtu z takim silnikiem jak w AT i nie mam do¶wiadczenia w os³uchaniu siê jego normalnych odg³osów pracy a jedynie konkurencji ;). Konkretnie np. Suzuki którego podobno stuki i puki s± s³ynne.
Poniewa¿ w w/z z tym mam pewne w±tpiwo¶ci to mo¿e co¶ podpowiecie.
Otó¿, silnik w jaki¶ dziwny dla mnie sposób stuka. Nie¶mia³o tylko dodam ¿e gdyby tak stuka³ silnik V2 suzuki to niechybnie zapad³by wyrok ¿e ju¿ mu pi¼dziec i pora zbieraæ walutê na nowy.
Otó¿ mój V2 suzy po przebiegu co¶ ko³o 80 tys wogóle nie stuka. Za to Honda która niedawno z³o¿y³em a która ma przebiegu zaledwie 12 tys mil wydaje z siebie odglos który najpierw zidentyfikowa³ mi siê jako nadmierny luz pary t³ok-cylinder. Poniewa¿ ten d¼wiêk najchêtniej wystêpuje po wzro¶cie obci±¿enia i czasami pozostaje po wypiêciu biegu zacz±³em szukaæ przyczyny innej.
¯ród³o d¼wiêku stara³em siê wys³uchaæ ale bez wiêkszego sukcesu. sprawia wra¿enie ¿e jest >wszêdzie < w silniku.
To za¶ naprowadzi³o mnie na ¶lad ¿e byæ mo¿e sprzêg³o, mechanizm przeciwstrz±sowy czy byc mo¿e ³o¿ysko g³ówne sprzêg³a. No i przeczyta³em ten w±tek na koniec.
Podstawowe pytanie zatem:
Czy w silniku znanym wam z AT po przebiegu ok 20 tys kilometrów mo¿e wyst±piæ >feler< ? Który zgarabie zlikwidowa³ zipo podaj±c przy tym wyczerpuj±cy opis kuracji.
Co innego ew. mo¿e byæ ¼ród³em g³uchego odg³osu w tym silniku?
Sk³adaj±c silnik przyznam siê bez bicia ¿e nie grzeba³em w sprzêgle ani skrzyni biegów.
Legenda ¿e to Honda zrobi³a swoje. Obawiam siê jednak ¿e mog³em ulec u³udzie.
Wykluczam natomiast ¿e wali która¶ z panewek, czop t³oka itp....
Bo to sprawdza³em. Luzy serwisowe pary t³ok cylinder równie¿ s± w normie chocia¿ ró¿ne dla przedniego i tylnego cylindra. Na przodzie jest luz ¶redni 0.015 a na tylnym 0.025. Uwzglêdniaj±c na niekorzy¶æ ew. b³êdy pomiarowe luz mo¿e byæ co najwy¿ej o 0.005 powiêkszony. A wiêc w dalszym ci±gu w limicie serwisowym dla obu cylindrów.

ed. Dodam na wszelki wypadek ¿e: ¿adnych opi³ków w oleju nie ma. Odg³osy ze strony wa³u wykluczone (bo chodzi o Hondê Revere) poniewa¿ >d¼wiêk< jest synchroniczny z prac± silnika. Luzy zaworowe w normnie. Mo¿liwo¶æ ¿e odg³os z otoczenia :) silnika równie¿ wykluczony. Przy okazji niejako znalaz³em podobny powodowany przez uderzanie regulatora napiêcia o skrzynkê akumulatora.

zipo
12.01.2016, 17:58
Trochê odgrzejê.

Poniewa¿ jestem w zasadzie nowym urzytkownikiem sprzêtu z takim silnikiem jak w AT i nie mam do¶wiadczenia w os³uchaniu siê jego normalnych odg³osów pracy a jedynie konkurencji ;). Konkretnie np. Suzuki którego podobno stuki i puki s± s³ynne.
Poniewa¿ w w/z z tym mam pewne w±tpiwo¶ci to mo¿e co¶ podpowiecie.
Otó¿, silnik w jaki¶ dziwny dla mnie sposób stuka. Nie¶mia³o tylko dodam ¿e gdyby tak stuka³ silnik V2 suzuki to niechybnie zapad³by wyrok ¿e ju¿ mu pi¼dziec i pora zbieraæ walutê na nowy.
Otó¿ mój V2 suzy po przebiegu co¶ ko³o 80 tys wogóle nie stuka. Za to Honda która niedawno z³o¿y³em a która ma przebiegu zaledwie 12 tys mil wydaje z siebie odglos który najpierw zidentyfikowa³ mi siê jako nadmierny luz pary t³ok-cylinder. Poniewa¿ ten d¼wiêk najchêtniej wystêpuje po wzro¶cie obci±¿enia i czasami pozostaje po wypiêciu biegu zacz±³em szukaæ przyczyny innej.
¯ród³o d¼wiêku stara³em siê wys³uchaæ ale bez wiêkszego sukcesu. sprawia wra¿enie ¿e jest >wszêdzie < w silniku.
To za¶ naprowadzi³o mnie na ¶lad ¿e byæ mo¿e sprzêg³o, mechanizm przeciwstrz±sowy czy byc mo¿e ³o¿ysko g³ówne sprzêg³a. No i przeczyta³em ten w±tek na koniec.
Podstawowe pytanie zatem:
Czy w silniku znanym wam z AT po przebiegu ok 20 tys kilometrów mo¿e wyst±piæ >feler< ? Który zgarabie zlikwidowa³ zipo podaj±c przy tym wyczerpuj±cy opis kuracji.
Co innego ew. mo¿e byæ ¼ród³em g³uchego odg³osu w tym silniku?
Sk³adaj±c silnik przyznam siê bez bicia ¿e nie grzeba³em w sprzêgle ani skrzyni biegów.
Legenda ¿e to Honda zrobi³a swoje. Obawiam siê jednak ¿e mog³em ulec u³udzie.
Wykluczam natomiast ¿e wali która¶ z panewek, czop t³oka itp....
Bo to sprawdza³em. Luzy serwisowe pary t³ok cylinder równie¿ s± w normie chocia¿ ró¿ne dla przedniego i tylnego cylindra. Na przodzie jest luz ¶redni 0.015 a na tylnym 0.025. Uwzglêdniaj±c na niekorzy¶æ ew. b³êdy pomiarowe luz mo¿e byæ co najwy¿ej o 0.005 powiêkszony. A wiêc w dalszym ci±gu w limicie serwisowym dla obu cylindrów.

ed. Dodam na wszelki wypadek ¿e: ¿adnych opi³ków w oleju nie ma. Odg³osy ze strony wa³u wykluczone (bo chodzi o Hondê Revere) poniewa¿ >d¼wiêk< jest synchroniczny z prac± silnika. Luzy zaworowe w normnie. Mo¿liwo¶æ ¿e odg³os z otoczenia :) silnika równie¿ wykluczony. Przy okazji niejako znalaz³em podobny powodowany przez uderzanie regulatora napiêcia o skrzynkê akumulatora.

Moze glucho pukac nawet przy mniejszym przebiegu,jesli ktos lubial sprzglem sie bawic.
Mysle tez,ze wieksze szkody moze zrobic pyrkanie w miescie na niskich obrotach i wyzszych biegach.Jako,ze fauka lubi obroty i ma duzy skok tloka,to szarpanie(zwlaszcza na orginalnych zebatkach napedowych poteguje luzy na zdawczym i na koszu sprzegla.
Filmik ukazuje przyczyne gluchego stukotu na wolnych obrotach.
Fajnie,ze przydaly ci sie moje wynalazki sprzeglowe :)

dY07E8n9zyQ

zipo
12.01.2016, 19:18
A tak wlasnie dzwonia sprezynki w koszu







D9xNYzOZJkw

maciej33
12.01.2016, 19:37
Moze glucho pukac nawet przy mniejszym przebiegu,jesli ktos lubial sprzglem sie bawic.
Mysle tez,ze wieksze szkody moze zrobic pyrkanie w miescie na niskich obrotach i wyzszych biegach.Jako,ze fauka lubi obroty i ma duzy skok tloka,to szarpanie(zwlaszcza na orginalnych zebatkach napedowych poteguje luzy na zdawczym i na koszu sprzegla.
Filmik ukazuje przyczyne gluchego stukotu na wolnych obrotach.



Fajnie,ze przydaly ci sie moje wynalazki sprzeglowe :)

dY07E8n9zyQ


A dales nowe podkladki pod kolektory wydechowe??
Moze to jest ten gkuchy dzwiek
Sprzeglo powinno sie uciszyc po wcisnieciu klamki lub powyzej 2 tys obrotow

zipo
20.01.2016, 17:51
A dales nowe podkladki pod kolektory wydechowe??
Moze to jest ten gkuchy dzwiek
Sprzeglo powinno sie uciszyc po wcisnieciu klamki lub powyzej 2 tys obrotow

Hej
Dalem, ale ten dzwiek "klekotu-stukotu" byl wynikiem luzu na koszu sprzegla jak na video.
To wlasnie bylo moje sprzeglo.
Jak pisalem wczesniej w tym temacie,na dzwoniace sprezynki zastosowalem podkladki z blachy stalowej niskotloczonej.Dzwonienie ustalo,kosza nie trzeba roznitowywac,prostota rozwiazania jest oczywista.
Natomiast musze puscic pare,ze opanowalem tez prosty patent na luz kosza na styku z tarczkami..ale to juz inna historyjka :)
Moze kiedys wyjawie

maciej33
20.01.2016, 18:49
Hej
Dalem, ale ten dzwiek "klekotu-stukotu" byl wynikiem luzu na koszu sprzegla jak na video.
To wlasnie bylo moje sprzeglo.
Jak pisalem wczesniej w tym temacie,na dzwoniace sprezynki zastosowalem podkladki z blachy stalowej niskotloczonej.Dzwonienie ustalo,kosza nie trzeba roznitowywac,prostota rozwiazania jest oczywista.
Natomiast musze puscic pare,ze opanowalem tez prosty patent na luz kosza na styku z tarczkami..ale to juz inna historyjka :)
Moze kiedys wyjawie


Kupilem nowy kosz i w nim sprezynki tez lataja ( jak sie potrzesie koszem ) zalozylem jednak jest ciszej
Podczas wymiany sprawdziles lancuszek pompy oleju?? Czy nie rozciagniety

zipo
20.01.2016, 21:32
Kupilem nowy kosz i w nim sprezynki tez lataja ( jak sie potrzesie koszem ) zalozylem jednak jest ciszej
Podczas wymiany sprawdziles lancuszek pompy oleju?? Czy nie rozciagniety

Lancuch pompy mial dopuszczalny luz.
No i wlasciwie jedyne co wymienilem to uszczelka dekla,nakretka kosza,uszczelki kol. wydechu.
Nadal mowa o gluchym stukocie.Dzwiek ten jest generowany na koszu,w miejscu oparcia tarcz(friction pates)
Kupno nowego kosza to oczywiscie profesjonalne rozwiazanie.
Ja experymentuje w roznych dziedzinach czasem z czystej przekory :)
Czasami sie uda cos wystrugac..

Artek
20.01.2016, 23:03
Hej
Dalem, ale ten dzwiek "klekotu-stukotu" byl wynikiem luzu na koszu sprzegla jak na video.
To wlasnie bylo moje sprzeglo.
Jak pisalem wczesniej w tym temacie,na dzwoniace sprezynki zastosowalem podkladki z blachy stalowej niskotloczonej.Dzwonienie ustalo,kosza nie trzeba roznitowywac,prostota rozwiazania jest oczywista.
Natomiast musze puscic pare,ze opanowalem tez prosty patent na luz kosza na styku z tarczkami..ale to juz inna historyjka :)
Moze kiedys wyjawie
Ach te tajemnice mechaników. Dawaj zipo, w³a¶nie mam na stole rozebrany kosz od "ma³ej afryki" z lekkimi ¶ladami po tarczkach i nie wiem jak to ugry¼æ:confused:

ural2
21.01.2016, 07:11
Nie ³adnie mieæ tajemnice w takim towarzystwie.

zipo
21.01.2016, 10:45
Ach te tajemnice mechaników. Dawaj zipo, w³a¶nie mam na stole rozebrany kosz od "ma³ej afryki" z lekkimi ¶ladami po tarczkach i nie wiem jak to ugry¼æ:confused:

Poka foty :)

Artek
21.01.2016, 11:57
Kosz po 84 ty¶. km cichy jak komar w letni± noc ale tarcze sprê¿yny i przek³adki do wymiany. Jak widaæ na zdjêciach, lekkie wciêcia po tarczkach s± i zastanawiam siê czy po wyrównaniu tej powierzchni ( powstanie luz bok tarczy-kosz) nie zacznie niemi³o napier... na ja³owych.

marekw
21.01.2016, 12:15
Te¿ robi³em sprzeg³o przy przebiegu 97.000 km i nie mia³em takich wciêæ na koszu.

zipo
21.01.2016, 13:41
Kosz po 84 ty¶. km cichy jak komar w letni± noc ale tarcze sprê¿yny i przek³adki do wymiany. Jak widaæ na zdjêciach, lekkie wciêcia po tarczkach s± i zastanawiam siê czy po wyrównaniu tej powierzchni ( powstanie luz bok tarczy-kosz) nie zacznie niemi³o napier... na ja³owych.

Slusznie sie zastanawiasz,ja tak zrobilem I zaczelo pukac na jalowym.
W przypadku kosza tak wypracowanego,.mozesz zaryzykowac wyrownanie tych powierzchni wspolpracujacych recznie pilnikiem lub maszyna.Nastepnie nowe tarcze rozklepac..albo lepiej zatrudnic NASA co by lepiej do odpowiedniego rozmiaru dopasowali..Istnieje owo ryzyko,ze w przypadku nierownomiernie rozklepanych nie bedziesz zadowolony ;)
Ja bym jednak zaryzykowal bo kosz jest juz mocno zuzyty.
Zaloz tez mocniejsze sprezyny dociskajace.
Znajde fotki to zamieszcze jak mi poszlo bo rozklepalem sam i jest ok.

KORNIK
21.01.2016, 14:47
.Nastepnie nowe tarcze rozklepac do odpowiedniego rozmiaru .Istnieje owo ryzyko,ze w przypadku nierownomiernie rozklepanych tarcz ,przekazanie momentu obrotowego rozlozy sie nierownomiernie i obciazy asymetrycznie kosz. :dizzy:

Istnieje ryzyko ¿e rozklepane tarczki siê rozlec± i narobi± ba³aganu w silniku.

zipo
21.01.2016, 16:44
:dizzy:

Istnieje ryzyko ¿e rozklepane tarczki siê rozlec± i narobi± ba³aganu w silniku.

:)
No I tego siem obawialem ,ze zara jaka persona dowali mi za szalone pomysly domoroslego garazowca.Coz, tak to juz jest.
Najlepiej wiec kupic nowe spczenglo .
Ale ja gupek,przecie tarczki sa z delikatnej porcelany I sa tam w koszu dla ozdoby :D

Artek
21.01.2016, 23:13
Dylemat to siê nazywa.
Sprê¿yny jak za³o¿ê twardsze to ciê¿ej klamka bêdzie chodziæ.
Jak nie zbiorê (na frezarce z podzielnic±; pilnikiem to kowale takie rzeczy robi±) to te¿ ciê¿kawo bêdzie chodziæ, bo te rowki tarcze bêd± trzymaæ.
Rozklepaæ? Hmmm... Mam gdzie¶ w gratach stare tarcze od auta i motocykla, jutro popróbujê. Zipo ile km na takim patencie zrobi³e¶? Ostro je¼dzisz czy tak jak ja, pussy-rider jeste¶?

Gryniu
21.01.2016, 23:24
A tak wlasnie dzwonia sprezynki w koszu







D9xNYzOZJkw
Nowy kosz te¿ tak dzwoni. Tylko dwie sprê¿yny na przeciwko siebie siedz± ciasno w gnie¼dzie , pozosta³e cztery s± lu¼ne.

zipo
22.01.2016, 11:31
Dylemat to siê nazywa.
Sprê¿yny jak za³o¿ê twardsze to ciê¿ej klamka bêdzie chodziæ.
Jak nie zbiorê (na frezarce z podzielnic±; pilnikiem to kowale takie rzeczy robi±) to te¿ ciê¿kawo bêdzie chodziæ, bo te rowki tarcze bêd± trzymaæ.
Rozklepaæ? Hmmm... Mam gdzie¶ w gratach stare tarcze od auta i motocykla, jutro popróbujê. Zipo ile km na takim patencie zrobi³e¶? Ostro je¼dzisz czy tak jak ja, pussy-rider jeste¶?

A jade raz mocniej raz slabiej ale lubie obroty.
Wiekszosc mil robie na asfaltach a 30% wiejskie szutry ,jakies podjazdy.
Gnojoka nie lubie I nie topie,chyba ze nie da sie przejechac.inaczej.
Co prawda takich wypracowanych rowkow kosz w mojej afri nie mial,ale recznie wypilowalem nierownosci I recznie rozklepalem tarcze.Mija 16 tys km. I nadal jest cicho a wszystko chodzi sprawnie.Dalem ebc sprezyny dociskowe o sile docisku wiekszej od nominalnych o 20%.Tak producent zapewnil,ze tyle maja.
Klamku nie czuje twardszej az tak.
Moim zdaniem ,jesli zdecydujesz sie wyfrezowac kosz,to zastanowilbym sie,czy to w tym przypadku dobry pomysl.Moze Ci braknac miesa na koszu jesli zdecydujesz sie na skrawanie.To juz lepjej szlifowac na cnc.
Ja bym pilniczkiem sie pobawil I popytal o ciasniejsze tarcze .

Dzieju
22.01.2016, 12:58
Te¿ robi³em sprzeg³o przy przebiegu 97.000 km i nie mia³em takich wciêæ na koszu.
U mnie przy ponad 150tyskm krawêdzie kosza by³y w idealnym stanie.
Jak tak czytam o tych malutkich poni¿ej 100tyskm przebiegach i wykoñczonych koszach to nachodz± pewne my¶li o jako¶ci nowszych AT lub/i sposobie u¿ytkowania.
Przy ponad 200 nadal nie wydaje "dziwnych" d¼wiêków.

marekw
22.01.2016, 15:21
Ja tylko wymienilem tarcze ³o¿ysko sprê¿yny i stworzeñ a wszystko profilaktycznie poniewarz wolê zapobiegaæ ni¿ pó¼niej beczec gdzie¶ w trasie.

Artek
18.03.2016, 22:17
Omawiany kosz z ma³ej afryki obrobi³em na mojej gara¿owej CNC z podzielnic±-patrz foto:D Klep³em ma³ym m³otkiem tarcze ( s± ameliniowe) i wszystko bangla tak, jak zipo rzek³. Za³o¿y³em tarcze Versah, przek³adki EBC i sprê¿ynki Honda. D¼wignia sprzêg³a prawie "kobieca". Bardzo ³adnie wysprzêgla i ciche sprzêg³o jak komar w letni± noc.
Dziêki zipo.

Lucky Luke
21.03.2016, 11:16
Jak Wy te tarcze klepiecie , bo bardzo mnie to interesuje ?
Foto mile widziane.

adoado0
06.04.2016, 15:22
Ja natomiast spytam, jak wygl±da kwestia ³añcuszka id±cego od kosza?
Czy u mnie nie lata za mocno?
Za³±czam link:
http://sendvid.com/rx29dky6
Nie wiem z jakiego powodu nagra³o siê przy¶pieszone :)

maciej33
06.04.2016, 15:32
Chlopie ,ty wez to jak najszybciej zmien
Ten lancuszek pompy oleju powinien miec 1-2 mm luzu
Nie centymetry jak u ciebie
Zmienilem tez u siebie i teraz ciszej chodzi

Robin
06.04.2016, 15:51
U mnie jest podobnie jak na filmiku i nic nie s³ychaæ. Jakbym mia³ 1-2mm luzu to nie wiem jakbym go za³o¿y³ na zêbatki. Ju¿ teraz jest na styk.

Lepi
06.04.2016, 16:09
Chlopie ,ty wez to jak najszybciej zmien
Ten lancuszek pompy oleju powinien miec 1-2 mm luzu
Nie centymetry jak u ciebie
Zmienilem tez u siebie i teraz ciszej chodzi

Nie widzia³em nigdy ¿adnego napêdu ³añcuchowego z tak ma³ym luzem.

adoado0
06.04.2016, 22:08
No w³a¶nie, chcia³em dopytaæ jeszcze bo na na zagranicznym forum UK, w³a¶nie ludzie pisz±, ¿e takie luzy maj±, po 10 mm i to jest w normie, wychodzi na to, ¿e wiele motocykli ma tak lu¼ny napêd pompy. Zatem chyba go zostawiê.

Mam jeszcze dwa pytania.
1) Czy mo¿emy sprawdziæ sensownie stan ³o¿yska g³ównego, na którym oparty jest koszt sprzêg³owy? To w karterze, nie to igie³kowe. Oczywi¶cie bez rozpo³awiania silnika. Podejrzewam, ¿e odpowied¼ jest przecz±ca, lecz mo¿e kto¶ ma jaki¶ trick.

2) £o¿ysko igie³kowe - jak sprawdziæ? Ca³y kosz ma niewielki luz poprzeczny, tak¿e wygl±da, ¿e nie jest wybite - ale mo¿e warto zmieniæ?

Zagl±dam tylko do ¶rodka dlatego, ¿e denerwuje mnie klekotanie i chcê tam wprowadziæ 'forumowa' przeróbkê.

Lucky Luke
07.04.2016, 10:27
ten ³añcuszek ma byæ lu¼no

musisz odkrêciæ kosz sprzêg³owy wtedy sprawdzisz stan ³o¿yska szarpi±c za wa³ .
Je¶li jeszcze tego nie doczyta³e¶ to podpowiem, ¿e to ³o¿ysko da siê wymieniæ bez rozpo³awiania silnika.

maciej33
13.05.2016, 11:16
Po wymianie kosza -cisza
Jedynie martwi mnie ze teraz cos puka po wcisnieciu klamki sprzegla ,co to moze byc??

kudlacz
13.05.2016, 11:46
pukania nie s³ysza³e¶ bo sprzêg³o zag³usza³o. :)

car-los22
31.07.2016, 11:15
Koledzy a ile kosztuje nowy kosz w serwisie ?

Wys³ane z mojego Lenovo K920 przy u¿yciu Tapatalka

marekw
31.07.2016, 11:36
Gdzies oko³o 2500 zl

adoado0
31.07.2016, 13:20
U mnie te¿ czasami puka/dzwoni po naci¶niêciu, stawiam na ³o¿ysko wysprzêglika, wcze¶niej przed robot± koszta te¿ tego nie s³ysza³em.

marekw
31.07.2016, 14:08
To sprê¿yny sprzêg³a ha³asuja jak to w afrycach

kudlatov
31.07.2016, 22:41
Sprê¿yny sprzêg³a chyba cichn± jak sie wci¶nie klamkê sprzêg³a.

szynszyll
01.08.2016, 15:49
to zalezy o ktorych sprezynach myslisz - czy o dociskowych czy tych w koszu

car-los22
01.08.2016, 19:29
A ty prawda ¿e na nowym te¿ nie jest cisza? I te¿ dzwoni± sprê¿yny

Wys³ane z mojego Lenovo K920 przy u¿yciu Tapatalka

maciej33
01.08.2016, 21:03
A ty prawda ¿e na nowym te¿ nie jest cisza? I te¿ dzwoni± sprê¿yny

Wys³ane z mojego Lenovo K920 przy u¿yciu Tapatalka
Jest cisza na nowym ,

kudlatov
01.08.2016, 22:42
to zalezy o ktorych sprezynach myslisz - czy o dociskowych czy tych w koszu

No my¶la³em o tych w koszu. A te dociskowe mog± ha³asowaæ? Wydaje mi ¶iê ¿e to raczej ³o¿ysko wyciskowe mo¿e ha³asowaæ.

car-los22
01.08.2016, 22:58
A powiedzcie koledzy którzy zakladali inne sprê¿yny kosza jak mo¿ecie podsumowaæ zmianê po czasiejest warto kombinowaæ?

Wys³ane z mojego Lenovo K920 przy u¿yciu Tapatalka

marekw
01.08.2016, 23:19
Jak zmieniaæ to tylko na orginalne poniewa¿ na zamiennikach klamka bedzie twardsza i trafiaj± sie nie wymiarowe sprê¿yny co do ³o¿yska wypchniesz je palcem. Warto zmieniæ nie kosztuje du¿o ale pamietaj o nowej srubie zabezpieczajacej i o wlasciwych Nm.

car-los22
01.08.2016, 23:34
Czyli nie polecasz naprawy a kupowa³es mo¿e nowe jak tak to gdzie i za ile?

Wys³ane z mojego Lenovo K920 przy u¿yciu Tapatalka

marekw
02.08.2016, 01:27
Tak kupowa³em nowe jakies 3 lata temu w Dani czyli ( sprê¿yny.³o¿ysko wyciskowe.tuleje kosza.³o¿ysko kosza igelkowe.¶rubê.zabierak kosza.)a tarcze ebc i w³asne dalem z nimi dupy bo czasami skrzecza jak zabijany wieprz.a ile kosztowa³o to nie pamietam .ale by³o to przez jak±¶ dunska strone chyba szerokie drogi czy jakos tak.Rambo Ci zalatwi czê¶ci za mniejsza kase teraz i bierz wszystko orygina³

car-los22
03.08.2016, 22:46
No i rozebralem sprzêg³o jednak lepiej zajrzeæ co siê dzieje jak ha³asuje u mnie okaza³o ¿e ze ktos w de robi³ kosz dosyæ nieudolnie po czê¶ci chyba zrobili ¼le nity które zerwa³y siê i skrecili na ¶ruby których ³eb wyrobi³ dziurê w karterze dwie mia³y nagwitowany gwint a jedna 10mm z nakrêtk± od wew ale co mnie zdziwi³o zrobione na tym jest conajmniej 3000 km a sprê¿yny wcale siê nie zgniotly kto¶ za³o¿y³ idealne sprê¿yny na próbê za³o¿y³em u¿ywany kosz jutro odpale zobaczê jak bêdzie . a móg³by kto¶ z kolegów napisaæ mi jaki rozmiar nitów muszê dorobiæ na przyszlosc ¶rednica i d³. Z góry dziêkujê i pozdrawiam

Wys³ane z mojego Lenovo K920 przy u¿yciu Tapatalka

tom500
04.08.2016, 08:25
Czyli jak na zimnym cisza a na rozgrzanym grzecchotnik bez ró¿nicy czy ze sprzêg³em czy nie
To niekoniecznie kosz??!!??:dizzy:

car-los22
04.08.2016, 16:30
Nie koniecznie ale warto zajrzeæ do ¶rodka

Wys³ane z mojego Lenovo K920 przy u¿yciu Tapatalka

car-los22
05.08.2016, 07:58
Jak kto¶ by potrzebowa³ wymiar Nita to p³aski ³eb sr 6.3 d³ugo¶æ 18mm

Wys³ane z mojego Lenovo K920 przy u¿yciu Tapatalka

car-los22
15.08.2016, 10:20
Witam ponownie pytanie do kolegów u¿ytkuj±cych at teraz na ko¶ci po naprawie jest cisza i prawie wszystko ok ale teraz jest dziwny d¼wiêk który wtedy te¿ byl ale teraz bardziej czyli miêdzy 2-3 tys obr jest d¼wiêk jakby detonacja w cylindrze ale dziwne na asfalcie prawie nie wystêpuje lub jest minimalne przy du¿ym obci±¿eniu i ostrym Daniu gazu ale na piachu ka¿dy ostry gaz i uslizg ko³a to ten d¼wiêk jest straszny. Kolega który ma varadero twierdzi ¿e to normalne ale nie wiem z góry dziêki za odpowied¼

Wys³ane z mojego Lenovo K920 przy u¿yciu Tapatalka

Dubel
15.08.2016, 10:28
To co opisujesz nie jest normalne. Co¶ musia³e¶ spaprac.

car-los22
15.08.2016, 11:15
To by³o od pocz±tku a spaprane bylo te¿ od pocz±tku

Wys³ane z mojego Lenovo K920 przy u¿yciu Tapatalka

Dubel
15.08.2016, 11:35
Opisz dok³adniej co siê dzieje?

car-los22
15.08.2016, 11:51
Wiêc tak kupi³em at od znajomego on j± ma od roku malo je¼dzi ja mu j± zawsze naprawialem grechotalo sprzêg³o norma je¼dzi³ ja ja od kupi³em ale nie lubiê jak co¶ ha³asuje rozebralem okaza³o siê ¿e kosz kto¶ robi³ sprê¿yny dobre wsadzi³ ciasne mo¿e zaciasne ale ok tylko zrobi³ na ¶ruby które siê rozkrecily kiedy¶ i wytatly kawa³ek kartera ale najwyra¼niej poprawi³ choæ kosz to ju¿ z³om kupi³em u¿ywany z luznymi sprê¿ynami za³o¿y³em te które mia³em przynitowalem i ogolnie Ok tylko ten d¼wiêk jakby pukania z niskich przedziale obr przy du¿ym obci±¿eniu jakby zbiornik puka³ ale wszystko sprawdzone i nic lu¼nego nie ma najbardziej wali na piasku przy 2 tys obr jak jak wci¶nie siê na maxa gaz.

Wys³ane z mojego Lenovo K920 przy u¿yciu Tapatalka

Dubel
15.08.2016, 12:20
Z twojego opisu za wiele nie wynika i wszelkie próby diagnozy by³y by jak wró¿enie z fusów.

hellwoot
15.08.2016, 12:23
Carlos, podjed¼ do mnie, mam komóre co nagrywa d¼wiêki i filmiki. Nagramy, wrzuci siê tutaj i mo¿e kto¶ co¶ bêdzie wiedzia³.

spider2you
29.08.2016, 22:01
Panowie, aby nowego w±tku nie zak³adaæ, szybka pro¶ba o poradê.
Zmieniam z mechanikiem sprzêg³o w RD04 i pierwsza tarcza jest przesuniêta o jeden z±bek.
Stary ¶lad wskazuje, ¿e tak by³o posk³adane wcze¶niej, ale do koñca nie jestem przekonany, ¿e tak ma byæ.
Jak wiêc to jest, aby by³o dobrze.
Pierwsza tarcza od pokrywy ma byæ przesuniêta, czy wszystkie równo maj± siedzieæ?

KORNIK
29.08.2016, 22:25
Pierwsza ma byæ przesuniêta. A co to za mechanik ¿e nie wie:osy::D

spider2you
29.08.2016, 22:37
Mechanik pierwszy raz Afrê rozbiera, wiêc dla pewno¶ci wola³ zapytaæ ni¿ spierdzieliæ robotê.
Dziêki.

A teraz pytanie mo¿e g³upie, dlaczego tak ma byæ, ¿e ta tarczka jest przesuniêta?

KORNIK
29.08.2016, 22:42
A to ju¿ pytanie do m±drzejszych.

Zeus
07.11.2016, 14:28
Nie bêdê zak³ada³ nowego tematu wiêc zapytam tutaj: jakie s± wymiary simeringu uszczelniaj±cego wa³ek d¼wigienki sprzêg³a, która znajduje siê na deklu sprzêg³a? Dziêki za info. Xrv 750 z 1990 r.

KORNIK
07.11.2016, 14:36
12X18X5 Na przysz³o¶æ, takie rzeczy mo¿na znale¼æ w ogólnie dostêpnych katalogach czê¶ci.

Zeus
08.11.2016, 15:28
Dziêki za info. Pisa³em z telefonu, dlatego mia³em utrudnione wyszukiwanie a musia³em szybko zamówiæ czê¶ci.

Mallory
22.11.2016, 10:07
Dwa lata minê³y od zastosowania ciekawej metody naprawy opisanej przez Zipo.
http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=18679&highlight=zipo&page=3
Czas i kilometry ju¿ co¶ zweryfikowa³y...
Kto¶, co¶ wiêcej wie jak to dzia³a w d³u¿szym czasie?
Bo mi stuka w sprzêgle i siê zastanawiam... jak to ugry¼æ, nowy kosz czy mo¿e w/w metoda.

Mallory
22.11.2016, 14:13
Apropos wpisu powy¿ej, tak to s³ychaæ.
http://sendvid.com/hjbwwimb

Widmo80
19.02.2017, 14:43
Zapytam tutaj ¿eby nowego tematu nie zak³adaæ. Kupi³em w zesz³ym roku trójkê . Ze sprzêg³em nie mia³em problemów . Zim± serwis zmiana oleju , i po zrobieniu dzisiaj 200 km zauwa¿y³em ¿e sprzêg³o siê czasem ¶lizgnie ( czy zimny czy ciep³y ) Nie ¿e ca³y czass , tylko jak siê postaram np 4 ty¶ obr 5 bieg i zamykam gaz i otwieram do koñca - wskazówka obrotomierza na czerwone a moto nie przyspiesza . Nie wiem czy to olej który wla³em mo¿e ( motul 5100 10w40 ) I teraz tak - poprzedni w³a¶ciciel twierdzi ¿e robi³ sprzêg³o ..wiem ¿e nie mo¿na wierzyc we wszystko , ale dopuszczam tak± mo¿liwo¶æ ¿e to zrobi³ jednak . Kosz ha³asuje tylko jak wcisnê sprzêg³o bez wbitego biegu ( nie wiem czy to normalne ) Zamawiaæ ca³e kompletne sprzêg³o , czy wystarczy np same sprê¿yny jakie¶ twardsze wymieniæ ,( o ile grubo¶æ tarcz przek³adek bêdzie w normie ) nie chce tak jê¼dziæ bo mimo ¿e rzadko kiedy i to jak siê postaram siê u¶lizgnie to wqrwia mnie to- przypuszczam ¿e z czasem bêdzie tylko gorzej . Robic tego te¿ mi siê nie chce :)

marekw
19.02.2017, 16:01
Najpierw to sprawdz naciag linki je¿eli to nie pomo¿e to nie stety musisz zajzeæ do sprzêg³a i pomierzyc przekladki tarcze i sprê¿yny je¿eli chodzi o sprê¿yny to bierz tylko orygina³ reszte wed³ug uznania lecz ja by³ poleci³ NG.A co do halasujacego kosza to normalne jezeli tylko halasuje przy wcisnietej klamce to mozna z tym je¼dziæ- jak Ci to nie przeszkadza to jezdzij i nic nie powinno sie staæ .Zawsze mo¿esz kupiæ nowy sam kosz który kosztuje jako¶ ponad 2 ty¶ mozna tez zregenerowaæ ale nie wiadomo jak d³ugo bedzie ok.

hellwoot
19.02.2017, 16:16
Dobrze, ¿e wspomnia³e¶ o motulu. U mnie w cebrze zachcia³o mi siê wlaæ ten olej(bo dosta³em :D), wcze¶niej valvoline mia³em. No i przy odkrêcaniu, tak pod 7-9 ty¶ mia³em to samo co u Ciebie. Zmieni³em szybko na valvoline i ju¿ tego nie ma. Kiedy¶ motul by³ spoko ale zdziadzia³. S± lepsze oleje a ten ludzie chyba z przyzwyczajenia kupuj±.
Wra¿liwy s³uchowo te¿ nie jestem ale s³yszê wyra¼nie, ¿e na valvo reaktor ciszej chodzi :D Co¶ musi byæ na rzeczy. :p

bicio
20.02.2017, 09:15
U mnie by³o tak, ¿e kosz przestawa³ ha³asowaæ przy wci¶niêtym sprzêgle. I z tego co wiem to by³ normalny objaw. Ja bym rozebra³ i zerkn±³, nie jest z tym a¿ tyle roboty.

Widmo80
20.02.2017, 23:32
A da siê bez spuszczania oleju jak w DR ? W sensie , k³ade na bok i odkrêcam bez spuszczania ( oleju )

Dzieju
22.02.2017, 20:56
Przy odpowiednio du¿ym pochyleniu mo¿e siê udaæ , ale zwa¿ywszy na znikomy czas operacyjny potrzebny do spuszczenia oleju zabawa w robotê "na boku" bez sensu.

Widmo80
12.03.2017, 19:07
A wiêc zabra³em siê za rozbieranie sprzêg³a .Pytanie na szybko - jaki gwint( prawy czy lewy) jest na centralnej ¶rubie kosza ?

ural2
12.03.2017, 19:14
Klucz pneumatyczny i w lewo.

Widmo80
12.03.2017, 19:54
Faktycznie normalnym kluczem nie chce siê odkrêciæ ( ciagne w lewo zak³adaj±c ¿e gwint jest prawy tj normalny ) Nic to zamówie pneumata ,albo elektryczny klucz i bêdê odkrêca³ .
Poprzedni w³a¶ciciel twierdzi³ ¿e robi³ sprzêg³o .. Je¶li by tak nawet by³o to czemu siê ¶lizga czasem ? Tarcz nie pomierzy³em jeszcze no bo ta ¶ruba po.ebana nie chce pu¶ciæ . D³ugo¶æ sprê¿yn to 44,3 mm - nie wiem czy juz z³om czy sie nadaj± jeszcze - mierzy³em nie ¶ciskaj±c . Oczywi¶cie robiê to w RD03 . Pierwszy raz dobranie siê do sprzêg³a zajê³o mi ca³e popo³udnie ( kolektory a zw³aszcza ta ¶rubka na przednim :) a i tak nie dobra³em siê jeszcze do tarcz . Pierwszy raz zawsze boli .

ural2
12.03.2017, 20:03
Obstawiam, ¿e wystarczy zmieniæ sprê¿ynki ale jak ju¿ wszystko rozkrêcasz to pomierzysz i bêdziesz pewien.

Fihu
12.03.2017, 21:08
Poczekaj a¿ "t± ¶rubkê" na przednim kolektorze bêdziesz musia³ zakrêciæ :D

Widmo80
13.03.2017, 07:37
Ju¿ nie mogê sie doczekaæ ... Nakupiæ meliski uspokajaj±ce muszê :)

Uwagê moj± zwróci³ jeszcze ,lu¼ny do¶æ ³añcuszek pod koszem sprzêg³owym ( od pompki oleju ) Jego siê jako¶ napina ,bo lata lu¼no ?
Czekam na klucz z udarem . Zamówi³em taki 700 NM 2000W - powinien daæ jej radê .
Nie napotka³em nigdzie - jaki wymiar powinny mieæ sprê¿yny sprzêg³owe w rd03? Tzn , jaki rozmiar wg serwisówki kwalifikuje je do wymiany ? Je¶li tarcze/ przek³adki bêd± ok to wymieniê te sprê¿yny tylko na jakies dobre . Nie mam ochoty drugi raz zwalaæ tego dekla i rozbierac pó³ moto ;)

Adagiio
13.03.2017, 07:57
Nie napina siê tylko wymienia, potrafi dawaæ dziwne d¼wiêki jak jest lu¼ny i by³y przypadki ze przez to ludzie pruli silniki w poszukiwaniu przyczyny, koszt kilkadziesi±t z³otych. Sprê¿yny wymieñ bez specjalnego mierzenia, koszt nieznaczny, jak ju¿ wszystko bêdzie rozebrane.

Misza
13.03.2017, 08:03
Ja se tam kiedy¶ za³o¿y³em zamienniki sprê¿yn. Nie pamiêtam co i jak ale s± mocniejsze. Ciê¿ej siê wciska sprzêg³o ale lepiej chwyta i skuteczniej motór na gumê wali ;)

Zawsze te¿ jak odkrêca³em i przykrêca³em t± ¶rubê to blokowa³em sobie skrzyniê przykrêcaj±c tyln± tarczê do zacisku... Ale to wiesz... rejli i nie ka¿demu mo¿e odpowiadaæ ;)

Dubel
13.03.2017, 09:34
Teaz mialem te mocniejsze i sobie chwalilem.
Pozdro

Dzieju
13.03.2017, 19:52
Ja se tam kiedy¶ za³o¿y³em zamienniki sprê¿yn. Nie pamiêtam co i jak ale s± mocniejsze. Ciê¿ej siê wciska sprzêg³o ale lepiej chwyta
....... i wyrywa bary³ki z linek.
Kiedy¶ siê po³aszczy³em na sprê¿yny EBC , owszem jak tarcze by³y ju¿ s³abe to da³o mi sezon dokoñczyæ ....... ale potem to wywali³em z obietnic± nigdy wiêcej.
Je¶li ju¿ kiedy¶ to oryginalne.
EBC warto zabraæ na koniec ¶wiata na zapas gdyby tarcze podupad³y i trzeba by³o jako¶ wróciæ.

Misza
13.03.2017, 20:30
Nic mi nigdy nie wyrwa³o... No i ja to jestem kawa³ ch³opa, silny jak tur, g³upi tez jak tur i nie przeszkadza³o mi ciê¿ej chodz±ce sprzêg³o ;) A dodatkowe jebniêcie z klamy zawsze cieszy ;)

Dzieju
13.03.2017, 20:37
Aaaaa no chyba ¿e tak .....:)

kudlatov
13.03.2017, 21:30
Mo¿e hydrauliczne sterowanie sprzêg³em rozwi±za³o by problem twardych sprê¿yn? Widzia³em gdzies zestawy zastêpuj±ce linkê sprzêg³a. Kto¶ testowa³ takie rozwi±zanie?

Misza
13.03.2017, 21:31
Problem twardych sprê¿yn rozwi±zuje si³a tura w przedramieniu



;)

Stary-S3
13.03.2017, 21:58
Wkrótce rozpocznê testowanie takiego zestawu na XR600. Jak ju¿ co¶ bêdzie wiadomo to dam znaæ.

Widmo80
14.03.2017, 16:42
Dziêki za podpowiedzi .

Problem twardych sprê¿yn rozwi±zuje si³a tura w przedramieniu



;)

Ale potem jak siê ¶ci¶nie ch,a w rêce , to mo¿e wyst±piæ tzw " mia¿d¿yca " :haha2:

A wiêc tak - dzisiaj przyszed³ klucz elektryczny ( 170 z³ niby 700 NM)- odkrêcil ¶rube centralna kosza w 1 sekundê . Dos³ownie .
Tarczes przêg³owe / przek³adki nie wygl±daj± ¼le . Nie wiem czy wymieniac wszystko czy tylko sprê¿yny nowe .

https://images81.fotosik.pl/431/ccd744ca516c179egen.jpg (https://images81.fotosik.pl/431/ccd744ca516c179e.jpg)


I jeszcze pytanie - do czego jest ten pier¶cieñ , najcieñszy , drugi od góry - jaka jego rola ? W DR pamiêtam wywala³o siê jakie¶ pier¶cienie i dziêki temu sprzêg³o nawet zajechane , dobrze pracowa³o bez uslizgów .

https://images82.fotosik.pl/431/d0f9251ee16275c6gen.jpg (https://images82.fotosik.pl/431/d0f9251ee16275c6.jpg)

Artek
14.03.2017, 17:14
Ta "blaszka" to sprê¿yna. Zostaw j± i za³ó¿ odpowiednio. Ja w dwóch moto zak³ada³em tarcze versah, sprê¿yny orygina³ i przek³adki EBC. Zalewam to IPON-em i zapominam o sprzêgle. Chodzi taki zestaw lekko jak ze wspomaganiem.

Widmo80
14.03.2017, 20:38
Szukam i nie mogê siê doszukaæ a pdf-u nie odczytam bo acrobat nie chce na moim kompie chodziæ :dizzy: Jaki Rozmiar tarcz kwalifikuje je do wymiany - poprzedni w³a¶ciciel twierdzi ¿e je robi³ a bez sensu ¿ebym bra³ nowe skoro tak faktycznie by³o . Wszystkie tarcze maj± grubo¶æ jednakow± tj 2.74 mm plus, minus setka dwie. Nie wiem czy taka grubo¶æ maj± tarcze nowe czy zajechane . :mur: Przek³adki wygl±daj± na raczej nowe i bez zadnych w¿erów .Sprzêg³o nie by³o jakie¶ tragiczne , ale powy¿ej 5 tys czasem ¶lizgnê³o siê jak siê postara³em . G³owa mnie juz boli od tego - w maju chcê t± babk± pojechaæ w Rumuñskie góry, mimo ¿e w gara¿u stoi dr 650 i rd07 jeszcze . I siê zastanawiam czy wymieniaæ ca³o¶æ , ( czy jest sens ) czy jakie¶ ciut mocniejsze sprê¿ynki jej kupiæ .

ural2
14.03.2017, 21:23
A mo¿e masz "spalone tarcze"?

Zet Johny
14.03.2017, 21:27
Trójki maj± jakie¶ inne tarcze bo moje stare tarcze z siódemki maj± grubo¶æ 4,0mm?

Widmo80
14.03.2017, 21:40
Nie wiem jak wygl±daj± niespalone , ale moje maja tak± ¶wiec±c± powierzchniê, ciemnobr±zow± . Czyli nawet jak maj± grubo¶æ ok a sa przypalone to lipa ?

Widmo80
15.03.2017, 14:35
Czyli co ? najlepiej wymienic wszystko , bez dziadowania ?

ural2
15.03.2017, 14:48
Jak chcesz siê zachwycaæ jazd± i widokami a nie my¶leæ kiedy sprzêg³o zacznie w górach ¶lizgaæ to ...

Widmo80
15.03.2017, 22:11
Racja .To teraz pytanie które z dostêpnych warto zakupiæ ( tarcze i sprê¿yny ) chcê ¿eby chodzi³o to normalnie i bezproblemowo .
http://sklep.olekmotocykle.pl/pl-PL/search/xrv+650++sprz%C4%99g%C5%82o/log/1

Cezarus
15.03.2017, 22:32
Racja .To teraz pytanie które z dostêpnych warto zakupiæ ( tarcze i sprê¿yny ) chcê ¿eby chodzi³o to normalnie i bezproblemowo .
http://sklep.olekmotocykle.pl/pl-PL/search/xrv+650++sprz%C4%99g%C5%82o/log/1

Sprawd¼ ten dekiel , w który wchodz± spre¿yny sprzêg³a (dok³adnie to nazywa siê p³yta oporowa) nie wiem jak w AT , ale w wiêkszo¶ci motocykli jest aluminiowa i ona te¿ dzia³a jako p³ytka cierna ...... z racji tego , ¿e jest z aluminium wyciera siê szybciej ni¿ tarczki i przek³adki stalowe , a jej zu¿ycie prowadzi do tego , ¿e reszta tarczek jest dociskana przez sprê¿yny z mniejsz± si³± i nawet jak masz dobre tarczki to mo¿e prowadziæ do ¶lizgania sprzêg³a .

Widmo80
18.03.2017, 16:05
Zabra³em siê za sk³adanie sprzêg³a i mam pytanie na szybko . Chodzi o posk³adanie tarcz i przek³adek w koszu a najbardziej o ostatni± najmniejsz± tarczê -jak ma byæ w³o¿ona w kosz . Tak samo jak pozosta³e , czy w to wyfrezowanie w koszu ? Tarcza nr 7.

http://transalp.riderparts.pl/img/parts/90236HA0000.jpg
Chodzi mi o to czy ma wej¶æ tak jak reszta tarcz czy nie tak jak reszta :)

Tak jak na zdjêciu ?

https://olxpl-ring12.akamaized.net/images_tablicapl/440781713_1_644x461_kosz-sprzeglowy-honda-cbr-600-f4i-sport-biala-podlaska_rev006.jpg

Artek
18.03.2017, 16:39
Ostatnia inaczej ni¿ pozosta³e.

maciej33
21.03.2017, 07:19
Zabra³em siê za sk³adanie sprzêg³a i mam pytanie na szybko . Chodzi o posk³adanie tarcz i przek³adek w koszu a najbardziej o ostatni± najmniejsz± tarczê -jak ma byæ w³o¿ona w kosz . Tak samo jak pozosta³e , czy w to wyfrezowanie w koszu ? Tarcza nr 7.

http://transalp.riderparts.pl/img/parts/90236HA0000.jpg
Chodzi mi o to czy ma wej¶æ tak jak reszta tarcz czy nie tak jak reszta :)

Tak jak na zdjêciu ?

https://olxpl-ring12.akamaized.net/images_tablicapl/440781713_1_644x461_kosz-sprzeglowy-honda-cbr-600-f4i-sport-biala-podlaska_rev006.jpg
Tak jak na zdjeciu ,ostatnia we frez idzie

africanero
24.04.2017, 20:34
A dales nowe podkladki pod kolektory wydechowe??
Moze to jest ten gkuchy dzwiek
Sprzeglo powinno sie uciszyc po wcisnieciu klamki lub powyzej 2 tys obrotow

Mam pytanie odno¶nie sprzêg³a. Bardzo terkocze mi sprzêg³o na wolnych i Kiedy jest zimny silnik. Nadmieniê tu, ¿e niedawno zmieni³em olej na valvoline 10w40 FullSyn. Wcze¶niej by³o je s³ychaæ, ale nie tak jak teraz. Sprzêg³o nie ci±gnie, nie ¶lizga siê... tylko tarabani. Co mam wymieniæ? Przy dwóch tysi±cach lub przy wyci¶niêtej klamce jest cicho.
Ps: mam rd07a z 2000 roku.

Z góry dziêki za odpowied¼.

szynszyll
24.04.2017, 21:00
Zrzucic prawy dekiel.
Rozebrac w mak.
Poogladac = pomierzyc. porownac z limitami serwisowymi
Sprawdzic lozysko walka wchodzacego do skrzyni.
Wymienic zuzyte czesci.
Poskladac.

Pic, palic, kochac dziewczynki, wygladac przez okno - jak pisal nieodzalowany Wieniedikt Jerofiejew w swoim ponadczasowym poemacie 'Moskwa - Pietuszki'.

marekw
24.04.2017, 21:02
Musia³ by¶ wymieniæ kosz sprzêg³a.ale po co.zalej polsyntetykiem valvoline i bedzie ok a jeszcze lepiej bedzie jak zalejesz 15w40 to ucichnie jak u mnie

szynszyll
24.04.2017, 21:04
Zalej asfaltem. Cisza bedzie zupelna... silnik nie powinien odpalic :) bedzie cicho i spalanie spadnie do zera :) same plusy :) opony sie nie beda zuzywac i naped starczy na 15 lat. a no i klocki i tarcze jak nowe.

a jak Cie zaczna zeby bolec to wez wiecej Ibupromu - doskonale leczy i plombuje ubytki :) a jak zlamiesz reke to spal narty w kominku :)

Kocham ten kraj i jego pomyslowych mieszkancow :) pobrudziles koszulke? zafarbuj ja na czarno!

africanero
24.04.2017, 21:23
Pytam siê, bo dwa miesi±ce sk³ada³em Afrykê, a tu du pa blada :/ A ten d¼wiêk irytuje i to bardzo. Nie wiem na czym wcze¶niej je¼dzi³a ale ten olej, który wla³em to tu mi polecono. A nie chcê królowej na ca³y sezon znów rozebraæ... :P

africanero
24.04.2017, 21:27
Tak wygl±da dzi¶, a wcze¶niej (w trakcie metamorfozy) tak wygl±da³a ;)

szynszyll
24.04.2017, 21:31
I co ma piernik do wiatraka? Napisalem:

WERYFIKACJA ELEMENTOW SPRZEGLA I SKRZYNI

zrobiles to czy pomalowales rame zeby byla 'ladna'? ludziom sie wydaje ze pochromowanie szprych zapobiega wypadaniu biegow :) disnejlend :)

africanero
24.04.2017, 21:50
Ja napisa³em tylko, ¿e dwa miesi±ce j± sk³ada³em od podstaw. Nie chromowa³em szprych by by³a ³adna... wymieni³em ³o¿yska w kiwaczkach , uszczelniacze chyba wszystkie jakie s±, ca³y uk³ad paliwowy i ch³odniczy sprawdzony i przeczyszczony , ca³a wi±zka zrobiona na nowo - lutowane konektory, wszystko co mog³o byæ, by³o dane w proszek, by odm³odziæ królow±... A po z³o¿eniu sprzêg³o zaczê³o terkotaæ. Pytam siê, co mo¿e byæ, bo nie chcê za du¿o sezonu traciæ, a nie wiem, czy z tym mogê je¼dziæ, ot co.

Dzi¶ na s³u¿bie czytam ca³y dzieñ forum i nic... jedni pisz±, ¿e jak po wci¶niêciu sprzêg³a jest cicho, to ³o¿ysko... inni, ¿e nie, bo to sprê¿yny na bank... Jeszcze tylko tarcze, przek³adki i kosz i z g³owy bêdzie.

KORNIK
24.04.2017, 22:06
Bez rozbiórki nic siê nie dowiesz (to tylko gdybanie), kup now± uszczelkê, rozbierz to i zweryfikuj.

Kazmir
25.04.2017, 09:15
zmieni³em olej na valvoline 10w40 FullSyn
Czasami chêæ zrobienia lepiej przynosi odwrotne skutki. AT to nie segment F1

africanero
26.04.2017, 00:44
To jaki olej najlepiej wlaæ?? bo ju¿ sam nie wiem. Czyta³em forum, pyta³em siê znawców tematu i ten mi poradzono tu na forum.

Robin
26.04.2017, 02:07
Lej to co zaleca producent czyli Pan Honda. Pó³ syntetyk.

Wys³ane z mojego GT-I9505 przy u¿yciu Tapatalka

szynszyll
26.04.2017, 09:29
A mozesz mi podac gdzie Pwn Honda zaleca polsyntetyk? Podaj zrodlo prosze tej wiedzy.

marekw
26.04.2017, 10:20
raczej 20w50 to nie asfalt mo¿na go ¶mia³o stosowaæ wed³ug zalecen instrukcji.Tyle na ten temat.

szynszyll
26.04.2017, 10:33
ja nie mowie ze nie mozna stosowac 20w50. pewno ze mozna. ale nie da sie naprawic uszkodzonego motocykla olejem. trzeba go naprawic a nie lac gestszy olej.

marekw
26.04.2017, 10:37
Halasujace sprê¿yny kosza sa raczej przypad³o¶ci± Hondy ni¿ awari± mozna z tym ¶mia³o je¼dziæ

szynszyll
26.04.2017, 10:46
a skad wiesz ze to sprezyny?

napisalem wyzej:

Zrzucic prawy dekiel.
Rozebrac w mak.
Poogladac = pomierzyc. porownac z limitami serwisowymi
Sprawdzic lozysko walka wchodzacego do skrzyni.
Wymienic zuzyte czesci.
Poskladac.

marekw
26.04.2017, 11:18
Oczywi¶cie to s± bardzo dobre zalecenia i tak niech jegomo¶æ uczyni.Mia³em ten sam problem wiec wymieni³em ³o¿ysko kosza tuleje kosza lozysko dociskowe tarcze lancuszek pompy oleju zabiekak i.t.p a jak dzwonilo cichutko tak dzwoni na zimnym silniku ,kosz za drogi a regeneracja jest na chwile,wiec nauczylem sie z tym ¿yæ i zalalem 20w 50 i halas ustal a ze nie je¿d¿ê po ni¿ej 0°C jest ok jak dla mnie.Winne u mnie sa sprê¿yny uklepane i kij im w oko.A kolega niech zajrzy do sprzêg³a bo mo¿e byæ co¶ innego do naprawy.

africanero
26.04.2017, 14:17
Na pewno zdejmê dekiel i tam zobaczê Szynszyllu. Masz racjê, ¿e to trzeba sprawdziæ. Zostanê przy 10w40 full syntetyk. My¶lê, ¿e ten Valvoline bêdzie dobry.

A reanimowa³ z was kto¶ ten kosz ?? Nowe nity i sprê¿yny z www.sprezyny.pl? Bo w innym starym w±tku taki motyw ludzie przerabiali. Pytam siê zawczasu, bo cena Nowego kosza trochê powala...



Ps: przed zmian± oleju by³o praktycznie cicho

Cassini
26.04.2017, 18:26
To czyta³http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=28694&page=4 post nr.35 tam jest rozwianie twojego problemu. A przegl±d wszystkiego jak zaleca szynszyl jest wskazany.

szynszyll
27.04.2017, 18:51
Tak mi sie jakos przypomnialo :)

Master
28.05.2017, 10:48
Witajcie mózgi motocyklowe
Nie chcê zak³adaæ nowego postu,bo tylko ma³a pro¶ba o ocenê sprzêg³a

https://get.google.com/albumarchive/114459192498200573399/albums/photos-from-posts

w mojej opini przypieczone ale pierwszy raz otwieram i ogl±dam, wiêc siê nie znam,po zdjêciach w wujku google tak mi siê wydaje.Afra przelot 60ty¶,kosz prawie nówka,³o¿ysko igie³kowe w koszu lekko lata na boki,otwieram bo stuki s± i szukam co i jak.Dodam te¿, ¿e zmieni³em oliwê i po tysiaku w drodze czarna siê zrobi³a,nie wiem czy to sprzêg³o przyjarane czy syf wyp³ukany,albo jedno i drugie :)Jak regulowa³em linkê to ¶lizga³o siê jak cholera,ale jako¶ dzia³a³o, choæ biegi wchodzi³y czasem z niez³ym stukiem.Za wszelkie rady, sugestie dziêki i niskie pok³ony.pozdro

szynszyll
29.05.2017, 09:42
cyt.

Afra przelot 60ty¶

tiaaaaa... nastepny :)

parametry sprzegla okresla instrukcja

Master
29.05.2017, 15:19
Hahaha
Wtaj Szynszylu
Zapomnia³em dostawiæ 1 z przodu wtedy by³oby bardziej wiarygodnie.Bêdê szperaæ w instrukcji dzi¶ po pracy,tylko ten kolor mnie niepokoi,a nie widzia³em innego sprzêg³a z Afry, ni¿ to moje :/ wiêc ni jak mi to oceniæ.

KORNIK
29.05.2017, 15:59
Trochê przypalone ale, je¿eli ze sprzêg³em nic siê nie dzieje i trzyma fabryczne normy to powinno jeszcze pochodziæ. Czasami tak przypalone tarczki daj± taki efekt ¿e niby s± dobre ale przy "wbijaniu" pierwszego biegu mocno szarpie.

maciej33
21.02.2018, 11:22
Nastepna zagadka ,nowe sprzeglo (kosz tarcze itp) a halasuje przy wcisnietej klamce sprzegla ,czy moze to byc wina oleju

ural2
21.02.2018, 12:38
£o¿ysko.

Shrek
22.02.2018, 17:29
Siemka. Nie chce zak³adaæ nastêpnych tematów. Mam pytanie odno¶nie kolejno¶ci kierunku w którym powinien byæ zwrócony pier¶cieñ dystansuj±cy w koszu sprzêg³owym w 07a chodzi o pier¶cienie oznaczony na rysunku nr.7 i 8http://faq.africatwin.com.pl/images/e/ec/Sprzeglo_schemat.jpg

szynszyll
22.02.2018, 18:16
mowa o elementach 8 i 7?

Shrek
22.02.2018, 20:29
Tak jak napisa³em 7 i 8 ale jak kto woli 8 i 7 te¿ mo¿e byæ :)

szynszyll
22.02.2018, 22:09
nie zauwazylem bo wrzucilo pod rycine. jutro z biura Ci wrzuce rysunek z instrukcji ktory to pokazuje.

mam. w googlach wpisac: xrv clutch rings i grafika

Shrek
23.02.2018, 07:45
Oo ¶wietnie. Dziêki wielkie.

Silv
06.06.2018, 22:22
Panowie trochê z innej beczki mianowicie kumpel kupi³ bmw f650gs z 2005, na biegu ja³owym wg mnie strasznie wali co¶ z okolic kosza sprzêg³owego po wci¶niêciu d¼wigni sprzêg³a ha³as znika. Teraz pytanie-kosz, ³o¿ysko czy ten model tak ma?

Tank
06.06.2018, 22:27
Nie ma tak.

Wys³ane z mojego WAS-LX1 przy u¿yciu Tapatalka

pawel_kielce
09.06.2018, 08:41
Nie ma....rzeczywi¶cie.
U siebie przy inspekcji sprzêg³a wymieni³em ³o¿yska igie³kowe - 25X29X13, 25X29X17, 3,4 ze schematu (https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/21_0155-sprzeglo-elementy-pojedyncze/i51603/r2005/m04), pomog³o zdecydowanie.
Trzeba tam zajrzeæ, te sprzêg³a g³o¶ne nie s±...

Artek
03.02.2021, 11:08
D¿em dobry po 30kkm.
http://africatwin.com.pl/showpost.php?p=465954&postcount=83
http://africatwin.com.pl/showpost.php?p=475053&postcount=93


Tak to teraz wygl±da. Jak widaæ moja podzielnica mia³a ma³y rozstrza³. Przy okazji wiêkszej wymiany czê¶ci w silniku obracam przek³adki korkowe z góry na dó³ i jedziemy dalej:at:

Artek
04.02.2021, 11:27
Ja Wam poka¿ê placebo.:haha2: