PDA

View Full Version : Husqvarna TE 610 Plusy i Minusy


RAVkopytko
02.07.2013, 22:50
Co Wiecie o tym modelu?
Czy na prawde trudno o części ?
Dlaczego najlepiej kupić model po 2001r? O co chodzi ?
Nie Porównujcie do innych marek,chodzi mi tylko i wyłącznie o Ten model,Tej marki.
Dobry wybór czy wybić sobie z głowy ?
Mam twardą dupe i 500/600km na jeden raz zrobie jak trzeba będzie ;)


aaaaa.... lubie single :)

Rychu72
03.07.2013, 07:13
Mam zawias w afryce od tego modelu. Dobrze robi.
Z częściami na wolnym rynku jest problem, a w serwisie drogo.
Wejdź na forum cafehusky.pl i poczytaj.

Adagiio
03.07.2013, 07:42
Huski które jeżdżą bezproblemowo są od 2004 roku w górę , a te najbardziej udane po 2007 .
O części nie jest trudno w Italii , max 2 dni i masz wszystko co zechcesz , u nas nie wiem , nic nie kupowałem w PL bo ceny powalają tym bardziej że było wielu właścicieli tej marki w ostatnich 10 latach . Do starszych modeli potrafią kosztować + 40% w stosunku do nowszych .
Osobiście nie kupił bym 610 bo to za ciężkie i mało poręczne do ostrego napierdalania po krzaczorach i za dużo wibracji do turystyki , wiem że ceny tych moto są śmiesznie niskie , ale ..... Miałem TE 510 i TE 449 , obydwa mogę polecić , Włosi stanęli na wysokości zadania i pobili swoich konkurentów w kwestiach serwisowych . Wyobraź sobie że wybucha Ci silnik w KTM-ie po 36 H wówczas co ? Wyciągasz kapustę i płacisz za naprawę . Ja po trzech dniach miałem nowy silnik w ramie i nie kosztowało mnie to 1 centa euro , powtarzam w Italii u nas nie wiem jak wygląda kwestia serwisu , zapewne kicha ze względu na ilość sprzedawanych rocznie motocykli .
Dopóki ludzie będą wierzyć w ktm-a , dopóty inne marki będą u nas marginowane a ich sprzedawcy traktowani przez producentów z przymrożeniem oka .
Ps. Po wielu latach pomarańczowej przygody i darcia łacha przez kolegów Italjańców z którymi jeżdżę , dałem się namówić na włoskie sprzęty i nie mam powodów do niezadowolenia , po dwóch TE Huski , obecnie jeżdżę Betą a jeśli zdrowie pozwoli w przyszłym sezonie przesiadam sie na dwupaka TM-a :haha2:.
Zdrowia .

madafakinges
03.07.2013, 09:09
Nie wiem czy 610 ale starsze 350 miały smarowanie głowicy rozbryzgowe za pomocą łańcuszka rozrządu, nie było w nich pompy oleum.... dla mnie w enduro to jakaś paranoja...

matjas
03.07.2013, 09:30
Hej Ravi - nie nie miałem takiego sprzętu ale pozwolę sobie wtrącić trzy grosze.

Adagio to praktyk i miał pod sobą niejeden sprzęt. Ja jednak jako gołodupiec i praktyk do bólu praktyczny powiem Ci Kochany, ze się nie pchaj w jakieś dziwne wynalazki.
Tanie to może i jest /jak tanie???/ ale jeśli cośkolwiek się wydarzy będziesz przeklinał dzień, w którym to kupiłeś.
Części używanych brak /bo mała podaż a w używkach z reguły siada wszędzie to samo więc niektóre 'wadliwe' częsci są po prostu deficytowe/ a nowe są w jakiejś dupiatej sieci dystrybucji gdzie będziesz czekał po 3 tyg, tak jak to ma miejsce z tfu! Aprilią.
Być może akurat masz kasę na takie eksperymenty - ja akurat nie jestem aż tak dobry kolega, żeby ludziom mówić jak mają wydawać swoje pieniądze, ale z przyzwyczajenia mam ich mało i jak już je wydaję na moto, to nauczony doświadczeniem nie pcham się w jakieś niszowe na naszym rynku marki...
Do tego dochodzi jeszcze kwestia przyszłej odsprzedaży: KTMa czy XL/?/, Dominatora, Trampka zawsze sprzedasz bo na to będą chętni. Na chętnego na taką Huskę będziesz czekał do bólu.
W ub roku mój kumpel sprzedał EXC400 '99 za 5kPLN. On jeździł na nim cztery lata, ja miałem je kilkakrotnie u siebie.
Gdybym miał jakikolwiek wybór nie zastanawiałbym się ani chwili - tym bardziej, że do salonu z częściami gdyby były potrzebne masz nie więcej niż kilometr - składasz zamówienie i reguły w tym samym tygodniu masz wszystko na blacie... Ceny niższe niż w Hondzie o około 20%.

tyle mojego.
przyjedź na kawę - poopowiadasz czy nad Bugiem też takie komary jak u nas :D

matjas

Lucky Luke
03.07.2013, 12:45
Zgadzam się z Adagio, huska po 2004 i "będzie Pan zadowolony"

Peterka
03.07.2013, 20:41
Mam TE610 IE z 2009; 6 biegowa skrzynia, w pełni regulowane zawieszenie, zbiornik 12l, wymiana oleju i inspekcja zaworów co 5 tys km (regulacja na śrubkach).
Części czasem drogie np. pompa paliwa u dealera Huski 2400zł :) ale jest taka sama jak w KTM 690 i można kupić za 900zł albo w USA za 125$. Zresztą 690-tka to chyba jedyna konkurencja dla TE610. Ta Huska jest bardzo popularna w USA i ceniona za niezawodność :)

motormaniak
03.07.2013, 21:47
czy 630 to taka 610 z dwu wałkową głowicą? Warte to coś? Bo parametry niezłe, a od 690 jednak sporo tańsze. Mam tu na myśli rocznik 2008+ bo chyba od tego sa produkowane.
Mam TE610 IE z 2009
Czy IE oznacza że jest na wtrysku? Jak spalanie? Znajomy kupił wtryskową i bardzo dużo mu paliła a ja coś nie wierze..

Peterka
03.07.2013, 23:06
Tak 630 to DOHC, jest też trochę cięższa od TE610, ma podwójny wydech.
I.E. - czyli wtrysk i electric start :)
Moja huska spala ok 4.5l/100km.

Prince
29.06.2019, 16:35
Odkopię. Fajny motocykl? Łańcuszek sterowania kłapanami w TE610 co 10tyś? Reszta jest podobnie trwała? ;)

Qter
29.06.2019, 19:19
Też mnie interesuje to moto. Obsikuje temat. :)

Jak to to się ma do ktm 690?

Pzdr

Qter

ArturS
29.06.2019, 19:29
Odkopię. Fajny motocykl? Łańcuszek sterowania kłapanami w TE610 co 10tyś? Reszta jest podobnie trwała? ;)

Nic podobnego. DID robi wzmocnione łańcuchy, ten u mnie ma ponad 20tys.km, daleko mu do końca. Nie wiem czego używali w oryginale, ale raczej nie Morse, czy DID, może wpakowali Reginę, stąd taka wytrzymałość na ori?

Prince
29.06.2019, 20:47
Nic podobnego. DID robi wzmocnione łańcuchy, ten u mnie ma ponad 20tys.km, daleko mu do końca. Nie wiem czego używali w oryginale, ale raczej nie Morse, czy DID, może wpakowali Reginę, stąd taka wytrzymałość na ori?
ArturS masz huske chyba od roku. Potrafisz fajnie opisać plusy dodatnie i minusy ;) Skrobnąłbyś coś o nich. Jak np z plastikami do tego jest? da się dostać bez problemu?

ArturS
30.06.2019, 01:53
Ufo robiło plastiki na pierwszy montaż. Ja mam dwa komplety, więc się nie orientowałem. Jedynie błotnik trochę spękał, ale długo nie szukałem, jest dostępny bez problemu. Problem był niby z linką sprzęgła, cena oryginału lekko masakruje, poprzedni właściciel ratował się dorabianiem. Ja, mając na półce kilkadziesiąt sztuk do różnych motocykli, dobrałem wręcz ideał, z... nie powiem czego ;) Ale połowa ceny dorabianej i chyba 1/5 oryginału http://husqvarna-te610-630.riderparts.pl/produkt/ciegno-sprzegla-husqvarna-8000-a6087-r-parts

Boli nie tyle słaba dostępność części, co niewiedza z czego pasują. Nie rozbierzesz, nie pomierzysz, nie masz dostępu do magazynów części, to lipa trochę, bo nawet za bardzo niema kogo pytać, a koledzy zza oceanu trochę inaczej patrzą na ceny OEM, które swoją drogą u nich tańsze mimo wyższych zarobków. Teraz jestem na etapie szukania kosza sprzęgłowego, bo już trochę zużyty. Nowy jest jest dostępny, ale cena boli. Na oryginale napis "CAGIVA", więc na bank pasuje też z czegoś innego.
Tarcze sprzęgła - patrzysz po e-bayach i ch..a prócz oryginału total zero. A tu proszę, pomierzyłem i się okazuje, że pasuje wszystko z poprzedniego modelu, tylko dodali po jednej tarczy.
Pompa paliwa - ta sama co w 690-tce i wielu innych.

Poza tym nie wiem, za mało km nalatałem. Ale po tym co wyrzeźbiłem z Tenerą, jakbym miał jechać na kołach do Mongolii, to prędzej bym pojechał tym duporozpoławiaczem niż yamahą, ale to już inna historia. Po głowie mi chodzi T7, to może babcia powędruje pod kocyk, a kiedyś przed kominek.

pattryk
01.07.2019, 09:31
Mam TE610 z 2007r (już czerwoną) i pomykam 2gi sezon.
Jak na moto za które dałem 6000zł, włożyłem 1500zł i zrobiłem 10 000km to polecam z czystym sumieniem. Zawias w porzo, silnik ciągnie fajnie, z dołu pyrka, od środka drze na koło ostro. 300km offem dziennie nie jest problemem, a i 500km asfaltem całkiem miło się jedzie.
Oprócz pourywanych 12 szprych, wymiany dobrego oleju nic się nie dzieje.
Ja kupiłem z wyjącą 3jką w skrzyni biegów, wymieniłem całą za 1200zł wraz z robocizną.
Też się bałem, ale za taki pieniądz to żal nie spróbować.

Qter
15.07.2019, 11:23
A jak jest z interwałami serwisowymi dla te 510 ?

Pzdr

Qter