View Full Version : zębatka zdawcza
czy kupował ktoś może tą zębatkę cena atrakcyjna w LARSSONIE 2xdrozhttp://moto.allegro.pl/item460968642_zebatka_przednia_16_zebow_honda_xrv7 50_90_98.htmlsza
motormaniak
24.10.2008, 21:50
W larsonie jest innego producenta. Te są w http://sklep.intermotors.pl/ po 28 zł bez zniżek (w okienko opis wpisz xrv :) )
dzięki.Zastanawiam się czy tania bo małą marżę naliczają czy po prostu jakościowo słaba bo jeżeli jakościowo słaba to może dać więcej i nie kupować dwa razy.
kupiłem ostatnio VAZ w intermotors :cold: nie dało sie jej zamontowac (przedniej) tył OK
Ja bym nie ryzykował kupując niesprawdzoną zdawczą - chodzi o wałek. Lepiej kupić coś markowego i nie bawić się później w spawanie
no przednia jak bedzie nie wiem jak hujowa to i tak bedzie miekciejsza od wałka, wiec o wałek bym sie nie martwił. raczej ze od dodawania gazu pojdą zęby ale to mozna kontrolować. ostatnio dużo dobrego słysze o zębatkach AFAM i takie kupie nastepne. choc nie zauważyłem by tylne zebatki czymś sie różniły poza wyglądem.
właśnie nie wiem co to za ustrojstwo napisałem do nich maila ale olali mnie i nic nie odpisali o producencie.W poniedziałek zadzwonię może się czegos dowiem to dam znac skąd pochodzi to cudo
nasz forumowy kolega zakupił xringa z dida i zebatki PBR. po 15 000km wszysko rzęzi i zęby ostre jak szpikulce :confused: ja już nic nie wiem
Podobno zębatki Sunstar'a są montowane fabrycznie. Jakie jest wasze zdanie o tym wyrobie?
moje jest takie, że są lepsze od JT o tyle samo o ile są droższe.
dziwne Rambo, to o czym piszesz z tymi PBR, nie mam póki co nic negatywnego do tych zebatek, ale predzej postawił bym, że coś nie halo jest z tym łańcuchem ... może mu wcisneli 520? :D
no dziwne dziwne, mialem PBR kiedyś naped i klasował sie w zużyciu pomiedzy JT a SS. może IRIS podrabia DIDa :p
przód SUNSTAR 15 tys.
przód JT 10 tys.
Zastanawiam się czy nie założyć oryginalnej zębatki. Czy ktoś wie na jakiej zasadzie działa ta guma w niej ? Czy amortyzuje tak jak np gumowy łącznik wału w samochodzie ?
Hubert. Według mnie ta guma znacznie wycisza pracę łańcucha i w jakimś stopniu zapobiega zużyciu samej zębatki, bo łańcuch wspiera się na niej a nie tylko na zębach zębatki. Kilka takich zużyłem. Teraz w Afryce obserwuję zużycie od 13 kkm i jestem bardzo zadowolony. Poprzednią miałem bez amortyzatora i żałowałem. Wiem, że fabrycznie w łańcuchowych Be Em Be są też takowe. Moim zdaniem dobry patent i obserwując moje przebiegi napędów opłaca się dołożyć. Oczywiście, jak jest z czego.. Ale to już inna bajka.
No to w takim razie tym razem kupię oryginał szczególnie że nie jest on chyba jakoś drastycznie droższy niż Sunstar (chociaż przy obecnym kursie EUR to kto wie ..). Przypuszczam że ta guma ma też pozytywny wpływ na zużycie wałka ...
Moim zdaniem to tylko wyciszenie łańcucha (w czasie kiedy pracuje bez obciążenia)
Ludzie dajcie spokój to są za wielkie obciążenia żeby ta "gumka" miała jakiś zbawienny wpływ na zużycie zębatki czy wałka!
Nie wiem czy pamiętacie Fiat 125p miał rozrząd łańcuchowy i na małym kole był założony pierścień gumowy (może jeszcze taki mam )
Mimo wszystko zrobię eksperymenta dla dobra ludzkości ;)
dzwonilem produkt made in taiwan sprzedający zapewnial iż jakość jest ok ale wiadomo każdy chwali swój ogon.A co do gumy na zębatce moim zdaniem pełni rolę koła dwumasowego czyli redukuję szarpnięcia przy ruszniu redukcji zmianie biegów.
motormaniak
28.10.2008, 11:17
A co do gumy na zębatce moim zdaniem pełni rolę koła dwumasowego czyli redukuję szarpnięcia przy ruszniu redukcji zmianie biegów.
Nie zgadzam się. Ta guma jest doklejona po bokach zębatki i nie może pełnić takiej roli. Ale może łagodzić sam moment kiedy łańcuch kładzie się na zębatce i przez to wyciszać..
Nie zgadzam się. Ta guma jest doklejona po bokach zębatki i nie może pełnić takiej roli. Ale może łagodzić sam moment kiedy łańcuch kładzie się na zębatce i przez to wyciszać..
zwracam honor jeżeli jest z boku doklejona to motrmaniak ma 100%rację.Źle sobie skojarzyłem bo nigdy z oryginałem nie miałem doczynienia
zębatka nadejszła wyglądacałkiemprzyzwoicie jutro montaż zobaczymy ile polata
Czy orientuje się ktoś co to za zębatka? producent/jakość
Z góry dziękuję :)
19022
19023
19024
Przypominam się z zapytaniem :)
czosnek nie ma żadnych znaków wskazujących na jakąś firmę, więc będzie trudno określić
czosnek nie ma żadnych znaków wskazujących na jakąś firmę
No i stąd właśnie moje pytanie :)
banditos
02.03.2011, 21:20
No name... chyba ;)
jakieś przeczucie mam że to do 520 łańcucha chyba ....
zębów nie liczyłem :)
putek chyba jednak do 525
oznaczenia ma takie same jak zakupiona przeze mnie zębatka JT czyli JTF314-16
piotr_3miasto
02.03.2011, 22:23
Swego czasu zakupiłem zębatkę "JT" w sklepie KLASA. Zębatka nówka, elegancko zapakowana, oryginalnie - woreczek z PE, elegancka etykietka "KLASA", waląca z daleka po oczach... Tylko na zębatce nie było nic, prócz wymiaru podobnego do tej z Twego zdjęcia, świadczącego o jej pochodzeniu. Uprzejmy Pan w sklepie zapewniał, że to oryginał JT i inaczej być nie może!!! Łyknąłem. :( Po 5tyś wyglądała jak mała tarcza do krajzegi!!! Dodam tylko,że moja noga już w tym sklepie więcej nie postoi...
Jeśli założyłeś tą ze zdjęcia, to musisz BYĆ CZUJNY!
Po 5tyś wyglądała jak mała tarcza do krajzegi!!!
Dzięki za informację.
Przy okazji czyszczenia okolic zębatki zdawczej nakręciłem filmik (profesjonalna produkcja ;) ) który pokazuje jaki mam luz na walku - nie wiem - czy to tragedia - czy wszystko ok.
Jedno wiem - jakosc filmu nie powala na kolana,,,
Podejrzewam takze, ze niewiele na tym widac - ale jesli jest szansa - i można cokolwiek ocenić - to prośiłbym o opinie...
( w okolicach 27sekundy zaczyna sie akcja ;) )
Co sądzicie o zębatce?? czas na wymiane?? - juz ok. 10k km zrobila...
QbccLBLBk7s
http://www.youtube.com/watch?v=QbccLBLBk7s
Tymon, musisz zdjąć łańcuch i zabezpieczenie i wtedy sprawdzisz luz poprzeczny. Co do zębatki to ja bym jeszcze jeździł, ale są pewnie tacy którzy założyli by nową.
abrasadera
13.03.2011, 20:36
Mi się wydaje że to norma - kiedyś też nakręcłem takie samo videło - i mi normalnie śniły się koszmary o zjechanym zdawczym - ale przeszukałem forum i przesmarowałem oraz napisałem http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=7055&highlight=zebatka&page=2 i postanowiłem jeździć africzką w fajne miejsca (w odróżnieniu od wiecznego rozmyślania nad każdym stukiem pukiem...) Jestem szczęśliwy... :) Życzę spokoju ducha i dociekliwości bez widma rychłej śmierci motura :D
Ok - nadszedl czas na wymiane zzdawczej...
odkręciłem wszystko co trzeba, teraz mam wgląd na zębatke i wałek:
https://lh3.googleusercontent.com/_HE-A4lVt73s/TcQLA_rXNHI/AAAAAAAAE3U/Ut3wJ94r0GU/s512/IMG_20110506_153305.jpg
jak widać - jest to nieoryginalna zębatka - założona przez Franza przed sprzedażą - o ile dobrze czaje to oznaczenia na zębatce: JT JTF3 14-16
https://lh4.googleusercontent.com/_HE-A4lVt73s/TcQLQj6pTxI/AAAAAAAAE3Y/m2lOFKyI0wc/s640/IMG_20110506_154517.jpg
zębatka założona była wypukłą częscią na zewnątrz...
i teraz rodzi się mój dylamat....
ponieważ mam zakupioną oryginalną hondowską zębatkę nie widze opcji jak ją założyć...
ponieważ zębatka ma z obydwu stron gumowy "kołnież" po założeniu ząbki będą wyżej niż przy nie oryginalnej zębatce...:
https://lh6.googleusercontent.com/_HE-A4lVt73s/TcQRLmwDV0I/AAAAAAAAE4A/_A2lnmN-Dcw/s640/IMG_20110506_161715.jpg
czy to może na coś wpłynąć??
Teraz na zakończenie zdjęcie wałka zdawczego - wg mnie nie jest źle??:
https://lh3.googleusercontent.com/_HE-A4lVt73s/TcQLVEl2rPI/AAAAAAAAE3g/zfvxL7KMJ5I/s512/IMG_20110506_154641.jpg
https://lh5.googleusercontent.com/_HE-A4lVt73s/TcQLZ1tV2VI/AAAAAAAAE3k/OVpnoNRMN6U/s512/IMG_20110506_154658.jpg
Wałek masz pierwsza klasa bez żadnych wyżłobień i wżerów.
Luz zawsze trochę bedzie . szarpiesz na zużytej już zębatce gdzie luz wyddaje się wtedy większy.
Sprawdź po załoźeniu nowej.
Moim zdaniem to już czas i na łańcuch jeśli przejechałeś 10 tys , bo chyba nowego nie zakładałem ?
a oryginalną jak założyć ? nigdy takiej w łapie nie miałem ...
Zmierzyłbym odległosći zębów i porównał z nieoryginalną . Gdzie bliżej zęby mają do silnika , to z tej strony
@Franz
no wg tego co napisałeś to łańcuch nowy...
ale jak odnośnie założenia zębatki - wiem że MV1 ma być z zewnątrz http://faq.africatwin.com.pl/images/0/0d/Schemat_zebatka.jpg
Ale czy fakt, że zębatka będzie bardziej odstawała w porównaniu z poprzednią - tamta była z jednej strony płaska przez co była bliżej silnika - nie będzie problemem dla łańcucha??
https://lh6.googleusercontent.com/_HE-A4lVt73s/TcQRLmwDV0I/AAAAAAAAE4A/_A2lnmN-Dcw/s640/IMG_20110506_161715.jpg
Skoro w nowych motocyklach nie ma , to nie będzie. :D
Jeśli napisałem ,że nowy łańcuch , to znaczy ze był nowy i czas w połowie na zębatkę . Tak wszyscy na forum piszą i mówią ;)
Na takiej odległości miedzy zdawczą a napędzaną 2 mm nie zrobi róznicy.
no zębatke tylną i łańcuch bede wymieniał za jakieś 10k km... - no chyba że bede gdzieś sie wybierał dalej to może bedzie prędzej ;)
A czy masz równo "zjedzoną" płaszczyznę gdzie pracuje łańcuch? tzn. od str silnika i od zewnątrz?
Jeżeli ta płaszczyzna od silnika jest mocniej wytarta to nie przejmowałbym się że odsuniesz nieco oś zębatki od silnika.
Wałek faktycznie w ładnym stanie
P.S. Teraz na to patrzę bo zdarzyło mi się założyć zębatkę odwrotnie (2 przykazanie Podoska :).
Jeśli załozysz zębatkę wypukłym do środka wówczas łańcuch będzie nie w jednej lini przez co zębatka będzie mocno pracowała boczną krawędzią co wpłynie na szybsze zużywanie łańcucha i zębatki.Moim zdaniem twoja stara zębatka jest jeszcze w niezłym stanie,pamiętaj przy montażu o nasmarowaniu wałka żeby rdza nie przyspieszała bezsensownie jego zużycia.
No właśnie! Wszyscy (prawie) walą tony smaru na łańcuch, ale wieloklina nikt nie przesmaruje? Potem już tylko lament.
A czy masz równo "zjedzoną" płaszczyznę gdzie pracuje łańcuch? tzn. od str silnika i od zewnątrz?
Jeżeli ta płaszczyzna od silnika jest mocniej wytarta to nie przejmowałbym się że odsuniesz nieco oś zębatki od silnika.
Wałek faktycznie w ładnym stanie
P.S. Teraz na to patrzę bo zdarzyło mi się założyć zębatkę odwrotnie (2 przykazanie Podoska :).
A co jak jest odwrotnie??
Wewnętrzna strona zębatki (ta od silnika strony) jest mniej wyrobiona niż zewnętrzna...
Strona zewnętrzna:
https://lh6.googleusercontent.com/_HE-A4lVt73s/TcVmk8k1iMI/AAAAAAAAE4o/oTzIokOpcc8/s640/GOPR0199.JPG
Strona wewnętrzna:
https://lh6.googleusercontent.com/_HE-A4lVt73s/TcVm4f2LzzI/AAAAAAAAE4s/pO5LLA-fIXg/s640/GOPR0200.JPG
Jeśli załozysz zębatkę wypukłym do środka wówczas łańcuch będzie nie w jednej lini przez co zębatka będzie mocno pracowała boczną krawędzią co wpłynie na szybsze zużywanie łańcucha i zębatki.Moim zdaniem twoja stara zębatka jest jeszcze w niezłym stanie,pamiętaj przy montażu o nasmarowaniu wałka żeby rdza nie przyspieszała bezsensownie jego zużycia.
Wiem - dlatego sie pytam - bo zębatka co mam teraz jest symetryczna - wiec ma 2strony "wypukłe" - jest to oryginalna zębatka hondy.
zakładając ją odsune oś zębatki od silnika...
https://lh6.googleusercontent.com/_HE-A4lVt73s/TcQRLmwDV0I/AAAAAAAAE4A/_A2lnmN-Dcw/s640/IMG_20110506_161715.jpg
No właśnie! Wszyscy (prawie) walą tony smaru na łańcuch, ale wieloklina nikt nie przesmaruje? Potem już tylko lament.
Smar z MoS2 już mam zakupiony i przed założeniem będę smarował - tylko musze rozwiązać zagadkę odunięcia osi zębatki od silnika...
https://lh6.googleusercontent.com/_HE-A4lVt73s/TbwOEKAVGAI/AAAAAAAAE2U/_yeVyQtuBqw/s512/IMAG0221.jpg
Dziwna sprawa, to jeżeli ją jeszcze bardziej odsuniesz od silnika to będzie ją jeszcze bardziej zjadać od strony zewnętrznej....
Nigdy nie miałem w reku nawet takiej zębatki z równymi "odsadzeniami"
na 100% to do Afry?
Tak. Kupiona w motoriscie. Ta co byla przed ta zuzyta wyglada tak samo a byla to oryginalna hondowska zebatka. Gumowy "kolnierz" majacy na celu wyciszenie lancucha...
Tu po prawej jest nowa zebatka kupiona w motoriscie a po lewej oryginalna - ta ktora Franz wymienil na ta niesymetryczna. Ta po lewej to fabryczna zebatka zdawcza... ma przejechane ok. 13,5k km
https://lh6.googleusercontent.com/_HE-A4lVt73s/TcWFErFmqUI/AAAAAAAAE5I/t5bWptmJQqc/s512/IMG_20110507_181602.jpg
Tu fabryczna po prawej:
https://lh3.googleusercontent.com/_HE-A4lVt73s/TcWFI0Jev8I/AAAAAAAAE5Q/ZpLZQN0ynO4/s512/IMG_20110507_181538.jpg
A tu od lewej: oryginalna fabryczna, oryginalna z motoristy, niesymetryczna :
https://lh6.googleusercontent.com/_HE-A4lVt73s/TcWFSLFIpgI/AAAAAAAAE5Y/uxl3d0fQGtM/s512/IMG_20110507_181409.jpg
Na szybko zrobiłem fote mojej żle założonej czyli wypukłym do silnika widać że od zewnątrz łańcuch zjadł jej z mm a od środka nic.Łańcuch szedł po skosie i tak sobie wyrobił zębatkę.
Juz wszystko jasne! Po wielu godzinach poswieconych na intensywne rozmyslanie i obserwacje zebatek zauwazylem:
https://lh6.googleusercontent.com/_HE-A4lVt73s/TcW2qhVC_eI/AAAAAAAAE5w/LKWKmD88NAo/s512/IMG_20110506_162036.jpg
Na zebatce w gumowym "kolnierzu" od strony silnika jest wciecie, co powoduje, ze zebatka jest wezsza w miejscu w ktorym zaklada sie ja na wałek... pozwala to na wepchniecie zebatki glebiej... dzieki czwmu os zebatki zdawczej jest ta sama co zebatki odbierajacej... -tak przynajmniej mysle...
Jutro, jesli pogoda dopisze sprawdze to... wszystkim cierpliwym dziekuje za cenne uwagi ktore pozwolily, pomogly mi w tym przelomowym odkryciu...
Na szybko zrobiłem fote mojej żle założonej czyli wypukłym do silnika widać że od zewnątrz łańcuch zjadł jej z mm a od środka nic.Łańcuch szedł po skosie i tak sobie wyrobił zębatkę.
to zębatka z kardanu :D?
P.S. właśnie miałem pisać żeby założyc i tą zębatke "zwykłą" i hondowska i zmierzyć odległość grzebienia od karteru.
Znowu doświadczenie nowe.
felkowski
08.05.2011, 09:04
Jeśli założysz starą nieorginalną to zmierz odległość płaszczyzny zewnetrznej zębatki suwniarką od jakiegos miejsca na silniku. Ważne żeby to była ta niewyrobiona część. Następnie załóż nową i tak samo zmierz. Płaszczyzna zęba jest ważna, a nie gumy. Jeśli wymiar jest taki sam to wszystko już wiesz. Różnica może polegać na tym że inaczej jest w oryginałach a inaczej w zamiennikach. Prawdopodobnie Podos miał na myśli oryginał mówiąc wypukłym na zewnątrz. W zamiennikach jest wypukłuy kołnierz od środka i z tąd mogą się rodzić problemy.
Nowa zebatka docisnieta na maxa:
https://lh5.googleusercontent.com/_HE-A4lVt73s/TcmLBm9FcNI/AAAAAAAAE54/gocB4W9lVOY/s512/IMG_20110510_134719.jpg
Nowa zebatka docisnieta na maxa + zabezpieczenie zebatki (zwroccie uwage na przerwe miedzy zebatka a zabezpieczeniem):
https://lh4.googleusercontent.com/_HE-A4lVt73s/TcmLEn0M3VI/AAAAAAAAE58/7p1UgRa8mlE/s512/IMG_20110510_134826.jpg
Po dokreceniu zabezpieczenia zebatka odchodzi od silnika... powinno tak byc?
W zamiennikach jest wypukłuy kołnierz od środka i z tąd mogą się rodzić problemy.
NIENIENIE :mur:
jak widac na obrazkach TyMoNa - kolnierz nie odsuwa zebatki od silnika - tylko trzyma okreslony dystans od zabezpieczenia, ktore to siedzi sobie w rowku.
gdyby bylo inaczej to zebatka ocierala by o silnik - a przeciez tak nie jest.
tak wiec: zamienniki - wypustem na ZEWNATRZ
oryginaly - to chyba jest oczywiste, bo zabezpieczenie pasuje tylko z jednej strony
Jest tak, że mocowanie zębatki ustala jej pozycję na wałku, i dlatego nie przejmuj się tym, co od strony silnika, tylko tym co od strony mocowania. Jak będzie tak samo w starej i nowej - znaczy, zde będzie dobrze :)
edit:
co zresztą Derry wyżej napisał :) Pomrocznośc ciemna mnie dopada, czy jak ??
Nowa zebatka docisnieta na maxa:
https://lh5.googleusercontent.com/_HE-A4lVt73s/TcmLBm9FcNI/AAAAAAAAE54/gocB4W9lVOY/s512/IMG_20110510_134719.jpg
Nowa zebatka docisnieta na maxa + zabezpieczenie zebatki (zwroccie uwage na przerwe miedzy zebatka a zabezpieczeniem):
https://lh4.googleusercontent.com/_HE-A4lVt73s/TcmLEn0M3VI/AAAAAAAAE58/7p1UgRa8mlE/s512/IMG_20110510_134826.jpg
Po dokreceniu zabezpieczenia zebatka odchodzi od silnika... powinno tak byc?
no wszystko pięknie tylko teraz pytanie czy jest jakikolwiek luz po zalozeniu nowej zębatki czy nie (patrz filmowa produkcja). Ile w motoriscie ta zabatka bo jakos nie mogłem jej odszukac ?
p.s. dowiedziałem się: zębatka w motoriście 141,45 a zabezpieczenie 33,21. Ciekaw jestem tylko czy założenie nowej zebatki zlikwidowało całkowicie luz czy nie ?
Luz wzdłużny jest. Zauważ, że zabezbieczenie ma trochę wolnego miejsca w tym rowku i z tego co pamietam przez to jesy luz... kilka mm ale jest.
Borewicz
08.10.2011, 18:55
Panowie, zębatka sunstara ma napisy na tej płaskiej stronie, a nie na wypukłej, więc jak ją zakładać? W JT są napisy na wypukłym.
Tak więc napisami jak wg haynesa, czy wypukłym na zewnątrz?
Taki oto przypadek - wymieniłem (a właściwie Szparag wymieniał i zakuwał) cały napęd: zębatki JT (na takich jeździłem również poprzednio) i DID VM-2. Od samego początku byłem nieco rozczarowany tzw. kulturą pracy, coś mi się dźwięki z okolic zdawczej nie podobały. Zajrzałem dziś po zrobieniu około 3000 km i zdawcza jest wyraźnie podebrana od zewnątrz (nie tak agresywnie, jak po założeniu na odwrót, co już przerabiałem - pozdrowienia dla serwisu Brados). Porównanie z poprzednio używaną zębatką zdawczą JT nie wykazało różnic w wymiarach/grubości, a ta stara po zrobieniu 5-6 kkm jest znacznie mniej bocznie zużyta. Więc czemu teraz tak się porobiło? Na roboczo zrobiłem podkładki z cieniej blaszki miedzianej między zębatkę a zabezpieczenie i na ucho osiowość się poprawiła. Następna zdawcza będzie z hondy.
Mam problem z zabezpieczeniem zębatki.
Tzn. nie wiem jak powinno być założone.
Zabezpieczenie jest z jednej strony sfazowane. Którą stroną je zakładamy?
Zabezpieczenie po założeniu na wałek (bez dokręcenia zębatki) powinno mieć luz? Chodzi mi o to czy jest tej samej szerokości co rowek na wałku?
Z góry dzięki za info.
Zabezpieczenie jest z jednej strony sfazowane. Którą stroną je zakładamy?
Wydaje mi się, że nie ma to znaczenia. Ja zakładam sfazowaniem na zewnątrz. ;)
U mnie nowe zabezp ma minimalny luz, ale wałek nowy nie jest...
U mnie zabezpieczenie ma spory luz.
Około połowę grubości.
Dodam tylko, że zębatkę miałem założoną na odwrót...
Zastanawiam się czy nie splanować starego zabezpieczenia tak żeby wyrównało luz i czy nie wkręcić razem z nowym na dłuższych śrubach.
Pytanie tylko czy luz ma być, czy nie?
Przyjrzyj się wałkowi, czy widać, że jest podcięty w miejscu gdzie pracuje zabezpieczenie. Wydaję mi się, że luz tam jest nie wskazany, zrobienie dodatkowego dystansu ze starego zabezpieczenia może być nie głupim pomysłem.
Majki, popatrzę ale wolałbym wiedzieć tak na 100%.
Jeśli luz jest fabrycznie to wolałbym go nie redukować:)
Tam każdy luz powoduję to, że zębatka pracuje na wałku, a jak wiemy to nie jest pożądane. Ale na 100% Ci nie napiszę czy ma być luz czy ma być na sztywno...ja bym dążył do uzyskania jak najmniejszej ruchomości zębatki. ;)
W sumie po wspawaniu lub wklejeniu nie ma luzu i ludzie jeżdżą.
Tak czy inaczej jestem ciekawy.
Jeśli ktoś wie to chętnie przechwycę wiedzę :Thumbs_Up:
W Larssonie mają tylko zębatki JT. Gdzie można dostać oryginalne od Pana Hondy?
mam dwie na stanie :Thumbs_Up:
W Larssonie mają tylko zębatki JT. Gdzie można dostać oryginalne od Pana Hondy?
Moze w sklepie Hondy?? O_o
Singar89
06.01.2013, 20:22
Witam.
Jak nazywa się ta część którą się przykręca do zębatki na wałku zdawczym (na dwie śrubki) ? Muszę kupić nową bo stara się mocno "wycisnęła" :)
Zabezpieczenie zębatki zdawczej masz punkt 20 za 35 zł :
http://czescihonda.motorista.pl/szukaj/model,1,1996,XRV750T,6314,
Nie wiem czy są zamienniki .
Pozdrawiam!
Edit: Link do listy nie bangla :/ Jak wspomnisz o zabezpieczeniu zębatki to każdy będzie wiedział gdzie szukać , na pewno można też kupić u naszych PID'owców:)
Singar89
06.01.2013, 21:01
Dzięki za pomoc :) ale i tak nie mogę jej znaleźć . Kupię u naszych PID'owców w takim razie :P
Edit: Jakieś sugestie, kto to może mieć ? :D
masz na zdjęciu od skrzyni biegów
Honda Budzyński Poznań, Obornicka? :D
mam dwie na stanie :Thumbs_Up:
Za jaką kasę chciłabyś się pozbyć jednej sztuki ?
Panowie. Przy montażu zębatki zdawczej, wałek zdawczy się smaruje jakimś smarem?????
Czy wyczyścić i na sucho założyć?????
Smaruje. Odpowiedź znajdziesz na naszym forum
wpisując w Google - smarowanie wałka zdawczego
w motocyklu
W smarze powinien znajdować się grafit, molibden i lit
Są droższe. może lepsze
Zastosowałem taki - kupiony na allegro
Grafitowo - litowy z dodatkiem dwusiarczku molibdenu
Specyfikacja w necie
Franz już kupiłem elube smar.
A jakiego kleju używacie do wklejenia śrub mocujących zębatkę zdawczą????
Niebieski wystarczy - do zabezpieczenia gwintów
Tomek194
18.09.2020, 19:04
Czesc .
Gdzie mozna wrzucic filmik jak pracuje u mnie zebatka zdawcza aby ktos ocenil czy te luzy to w normie czy pora juz na wymiane???
Czesc .
Gdzie mozna wrzucic filmik jak pracuje u mnie zebatka zdawcza aby ktos ocenil czy te luzy to w normie czy pora juz na wymiane???
Cześć. Wrzucaj tutaj śmiało.;) Zdawcza nie powinna mieć luzów na wałku, więc przy okazji pokaż sam wałek.
Tomek194
19.09.2020, 07:59
Oto ten film - nie moge zaloczyc tego filmu.
Moze mi ktos pomuc lub gdzie moge podeslac filmik do oceny stanu zebatki zdawczej.
Z gory dzieki za pomoc
Wrzuć na jutjuba, a tu wklej link.
Tomek194
19.09.2020, 16:58
Dzieki - Link do filmu:
https://youtu.be/-PNyTNOmK8Y
KOLEGO, nie wiem po co chcesz oceniać stan zębatki zdawczej. To jest czesc eksploatacyjna jak np. filtr
Jak chcesz ocenic stan wałka to zdejmij zebatke i zabezpieczenie i nagraj film lub zrob foty.
Tomek194
20.09.2020, 10:08
Właśnie ja chce ocenić stan zębatki czy nie nadaje się już do wymiany a nie wałka i interesuje mnie to czy te luzy to normalne?
Właśnie ja chce ocenić stan zębatki czy nie nadaje się już do wymiany a nie wałka i interesuje mnie to czy te luzy to normalne?
Przeczytaj ze zrozumieniem to co ArtiZet napisał, a znajdziesz odpowiedź na swoje pytanie.
Tomek194
20.09.2020, 11:10
Ok, ale chodzi mi czy te luzy tak jak widac na filmie to normalne???
Na wyjechanym wałku luz moze byc nawet na nowej zebatce stad. sugestia zdjecia zębatki i wtedy bedziesz miał odp.
Zębatkę wymieniasz ze względu na przebieg nie na luzy w wieloklinie. 8-10tkm wymieniasz na nową firmową, ja preferuję sunstar ze względu że jest twardsza od JT.
Nową możesz wkleić na 2 składnikowy epoksyd i problem luzów nie będzie ci mącił w głowie.
Ok, ale chodzi mi czy te luzy tak jak widac na filmie to normalne???
Te luzy, tak jak widać na filmie to normalne dla w jakimś stopniu zużytego wałka zdawczego, zużytej zębatki zdawczej i zużytego zabezpieczenia zębatki. Jeśli oczekujesz, żebyśmy Ci doradził co z tym zrobić- zdejmij zębatkę i zrób zdjęcie wałka( czystego- oczyszczonego z rdzy lub smaru), zdjęcie zębatki i zabezpieczenia. Na forum temat wałka zdawczego był wałkowany wiele razy- warto poczytać. ;)
Ok, ale chodzi mi czy te luzy tak jak widac na filmie to normalne???
Zębatka wygląda dobrze, a te luzy, które pokazałeś na filmie są normalne.
W Afryce masz zębatkę pływającą. W miarę zużywania się wałka zdawczego oraz kolejnych zębatek, luz ten będzie coraz większy. Niektórzy profilaktycznie wklejają zębatki zdawcze. Wówczas ani wałek, ani zębatka od strony wałka się nie zużywają. Jak poszukasz, to znajdziesz na forum więcej informacji dot. wałka i wklejania zębatki.
Podsumowując, nie ma powodów do stresów. Korzystaj z pogody i nawijaj kilometry :at:
Tomek194
20.09.2020, 15:29
Wielkie dzieki za podpowiedz, jak znajde czas zdejme zebatke i podesle zdjecia walka.
Jeszcze raz dizeki.
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.