View Full Version : Tarcze sprzêg³owe
AnubisXRV
31.03.2008, 11:09
Witajcie Wielcy tego forum !
Szukam tarcz sprzeglowych tj. ewentualnego porownania.
Mam do wyboru tarcze: NEWFREN 194z³, EBS tarcze 167z³, VESRACH 247z³, EBC 216z³. Orientuje sie ktos moze, jak wychodza jakosciowo co do ceny ??
Sprezyny to koszt ok. 50zl ale nie wiem jak rozwiklac problem tarcz.
Pozdrawiam.:beer:
Kiedy¶ w trampku musia³em wymieniæ tarcze i robi³em rozeznanie. Wysz³o mi ¿e je¶li chcesz siê d³ugo cieszyæ sprzêg³em to najbezpieczniej wzi±æ versah.
No i jako¶ tak mi wychodzi ¿e nie staæ mnie na tanie czê¶ci ;)
Pozdr
newrom
Obecnie mam za³o¿one tarcze sprzêg³a EBC , zrobi³em jak na razie 25tyskm , dzia³aj± bez zarzutu .
£o¿ysko zosta³o stare...... chodzi ju¿ od uuuuuuuuuu nie wiadomo jak d³ugo ale z analizy wychodzi ¿e co najmniej 40tyskm
AnubisXRV
01.04.2008, 11:02
Wielkie dziêki newrom, Dzieju. Ehh zima pokaza³a co trzeba robiæ na sezon :chleje:
Aha jeszcze co do sprê¿yn, razem z tarczami zakupi³em nowe sprê¿yny, no i siê okaza³o ¿e s± przesadnie mocne.
Bez sensu nadwyrê¿a to linkê i mechanizm.
Dlatego wróci³em do starych sprê¿yn.
Czy do za³o¿enia tarcz sprzêg³a potrzebny jest jaki¶ specjalny klucz ? A mo¿e gdzie¶ kto¶ kiedy¶ napisa³ co i jak zrobiæ ? :)
Ja mam tylko do¶wiadczenie ze sprzêg³êm w DR 650 i napisze tak. Zmiwenilem tarcze na EBC i zgodnie z zaleceniem da³em nowe sprê¿ynki (te¿ EBC). Efekt to twaaarda klamka (jak pis±³ Dzieju) i "wleczenie" sprzêg³a po rozgrzaniu motocykla do tego stopnia, ¿e niemo¿liwe by³l znalezienie luzu. Wróci³em wiêc do starych sprê¿yn. Konkluzja: Dzi¶ my¶le, ¿e zmiana samych sprê¿yn an nowe znaaaacznie by wyd³uzy³a ¿ycie sprzêg³a...ale moze siê mylê??? Czy zmienia³ kto¶ same sprê¿yny?
Wymiana sprzegla to maly problem , wiecej stresu w xrv robi demontaz i montaz ukladu wydechowego.
Jak taki ma³y to mo¿e ma³y opis :):bow:
Uwaga pomiary wykazaly ze przy 100.000km tarcze i sprezyny sa jeszcze w tolerancji ! A wiec nie wczesniej niz 150.000km wymieniac sprzeglo.
Glosna praca sprzegla jest raczej normalna i niema z tarczami i sprezynami nic do czynienia.
A wiec potrzeba :
uszczelka na pokrywa
uszczelki na wydech
olej i filter
Klucz dynamometryczny z 30mm orzechem
cos do usuniecia uszczelki (specialny noz i moze specialny chemiczny srodek)
Wazne punkty : !!!!!
1.zrub fotki przy sciaganiu tarcz zebys wiedzial przy skladaniu na 100% jak bylo.
2.oraz zapamietaj dokladnie jak byly te Bolce dlugie (polozenie na koszu) do 5 srub mocujacych plyte kosza.
3.Bardzo uwazac przy odkrecaniu i przykrecaniu sruby 30mm kosza bo mozna ja latwo uszkodzic.
4.zeby sie nie krecilo Sprzeglo przy odkrecaniu sruby 30mm nalezy przykrecic piec srub z kosza bez plyty tylko z pasujacymi podkladkami. + kola zebate z czysta szmata zablokowac.
6.Nie uszkodzic pokrywy przy usuwaniu uszczelki
7.Sruba 30mm dokrecic na 130Nm sruby kosze na 12Nm , sruby pokrywy na 12Nm
8.Jak juz pisalem wazne jest polozenie 5 bolcow sprzegla bo tego nigdzie nie pisze.
9.uwazac przy odkrecaniu wydechu bo gwint na szpilkach jest zardzewialy i najpierw go z WD40 oczyscic.
To wszystko , Powodzenia.
http://img254.imageshack.us/img254/2015/s1hh9.jpg (http://img254.imageshack.us/img254/2015/s1hh9.jpg)
http://img175.imageshack.us/img175/1700/72963102ic3.jpg (http://img175.imageshack.us/img175/1700/72963102ic3.jpg)
http://img175.imageshack.us/img175/8553/s3ku9.jpg (http://img175.imageshack.us/img175/8553/s3ku9.jpg)
http://img254.imageshack.us/img254/1723/s4qb4.jpg (http://img254.imageshack.us/img254/1723/s4qb4.jpg)
http://img442.imageshack.us/img442/9333/s5xj2.jpg (http://img442.imageshack.us/img442/9333/s5xj2.jpg)
http://img254.imageshack.us/img254/1624/z2oq8.jpg (http://img254.imageshack.us/img254/1624/z2oq8.jpg)
Zastanawiam siê nad wymian± sprzêg³a przelata³em 30 tys. i mam wra¿enie ¿e chyba siê juz koñczy nie ma co prawda objawu ¶lizgania ale skok klamki jest minimalny i ju¿ zaczyna siê co¶ ¶lizgaæ. Mo¿e kto¶ wie jak wyczuæ moment czy sprzêg³o wymaga wymiany. Zalany mam syntetyk wiêc mo¿e na poczatek pokombinowaæ z olejem.
Dj.1 no piêknie to zrobi³e¶ wielkie dziêki.:brawo::brawo::brawo::brawo::brawo: My¶lê, ¿e mo¿na spokojnie wrzuciæ do Afripedi :)
Ja jeszcze dodam mo¿e od siebie ¿e t± ¶rubê 30 mm powinno siê teoretycznie wymieniaæ za ka¿dym razem ...
Czy to prawda, ¿e jak siê po³o¿y na bok afri to mo¿na dobraæ siê do sprzêg³a bez spuszczania oleju ? Chodzi mi o warunki polowe....
Podobno mo¿na tylko z pewno¶ci± trzeba zdj±æ bak i zastanawiam siê po jakim czasie mo¿na odpaliæ Afri po ponownym postawieniu na ko³a (czy przypadkiem olej siê nie dostanie do cylindrów) ??
Poza tym trzeba pewnie bardziej uwa¿aæ przy skrobaniu uszczelki.
Zastanawiam siê te¿ czym w warunkach polowych odkrêciæ t± cholern± ¶rubê ?
Zastanawiam siê te¿ czym w warunkach polowych odkrêciæ t± cholern± ¶rubê ?
Ale to rozumiem, ¿e nasadkowa 30 jest ? bo tak na zdjêciach wygl±da....
Zak³ada³em centralke k³ad±c afri na bok (jeden i drugi) i by³o spoko...
Ale to rozumiem, ¿e nasadkowa 30 jest ? bo tak na zdjêciach wygl±da....
Owszem nasadkowa. Mat odkrêca³ j± kluczem pneumatycznym. Ja da³em radê zwyk³ym ale ciê¿ko by³o ... oj ciê¿ko ...
Owszem nasadkowa. Mat odkrêca³ j± kluczem pneumatycznym. Ja da³em radê zwyk³ym ale ciê¿ko by³o ... oj ciê¿ko ...
Da³e¶ radê, bo oszukiwa³e¶ - nie liczy sie :D
A ja przypominam wszystkim którym przyjdzie ochota na zdjecie kosza, o napinaczu który znajduje siê na osi wa³u silnika :oldman:
Jako ¿e jestem stary i mam sklerozê, musia³em jeszcze rozbieraæ (nie powiem ile razy bo to wstyd) :fool2:
DrSp³awik
03.04.2008, 01:20
Zastanawiam siê nad wymian± sprzêg³a przelata³em 30 tys. i mam wra¿enie ¿e chyba siê juz koñczy nie ma co prawda objawu ¶lizgania ale skok klamki jest minimalny i ju¿ zaczyna siê co¶ ¶lizgaæ. Mo¿e kto¶ wie jak wyczuæ moment czy sprzêg³o wymaga wymiany. Zalany mam syntetyk wiêc mo¿e na poczatek pokombinowaæ z olejem.
Zmienia³e¶ ju¿ olej przed sezonem? Jak nie, to zalej pó³syntetyk 20W50 i sprawd¼ jak z luzem na klamce.
p.s. inne tematy - powitalnia :fool2::D
Zmienia³e¶ ju¿ olej przed sezonem? Jak nie, to zalej pó³syntetyk 20W50 i sprawd¼ jak z luzem na klamce.
p.s. inne tematy - powitalnia :fool2::D
a co to?? ursus?? ¿eby 20W wlewaæ?? :hello: max 15W a najlepiej 10W po takim przej¶ciu z pe³nego syntetyka... a jak nie bierze oleum to po co przechodziæ?? :D
....a tak w ogóle to... czy afryki nie wyjezdza³y z fabryki zalane pó³syntetykiem?? hmmm... tak jako¶ co¶ mi sie kojarzy... ale pewno¶ci nie mam, pzdr...:beer2:
Panowie, je¶li w CBR600f3 jest tak pomy¶lane, ¿e wystarczy postawiæ na boczn± i przy wymianie sprzêg³a siê olej nie wyleje, to w AT by tak pomy¶lane nie by³o...?
Je¶li mo¿na sie pod³±czyæ to mam kilka fotek z reanimacji kosza, metod± ju¿ gdzie¶ s³yszan± na poprzednim forum.
By rozebraæ kosz nale¿y wywaliæ 3 nity (bodaj¿e fi 6mm), troszeczkê porze¼biæ, wstawiæ nowe lub rozci±gn±æ sprê¿yny, i ca³o¶æ zanitowaæ (nity stalowe- ró¿ne rozmiary z ró¿nymi ³bami dostêpne w ka¿dym "rolniku"). Pozdrawiam.
P.S teraz nie wiem czy wystarczy boczna stopka do wymiany, ale ja swoj± AT po³o¿y³em na drewnianych kolckach.
Nie wiem jak w Afryce ale wcze¶niej mia³em Suzuki DR i wymiana sprzêg³a odby³a sie pod chmurk± a motor le¿a³ na boku po wymianie postawiona na stopce zagada³a natychmiast. S±dzac po tym istnieje du¿a szansa na taki sam manewr w afryce, sam siê zastanawiam bo mam swie¿y olej a czeka mnie sprzêg³o jak s±dze niebawem.
U
2.oraz zapamietaj dokladnie jak byly te Bolce dlugie (polozenie na koszu) do 5 srub mocujacych plyte kosza.
DJ dlaczego to jest tak wa¿ne ??
bo tylko w jednej pozycji (5 mozliwych) pasuje zazebienie piasty w plyte dociskowa.
bo tylko w jednej pozycji (5 mozliwych) pasuje zazebienie piasty w plyte dociskowa.
Czyli siê nie da tego inaczej z³o¿yæ ?? Zastanawiam siê czy nic po prostu nie spierniczy³em ...
Jezeli normalnie ci sprzeglo chodzi to masz ok. Gdyby bylo zle to bys to zaraz zauwarzyl i musial jeszcze raz rozbierac i odnowa skladac.
Rozumiem ¿e gdyby by³o ¼le z³o¿one to by siê nie da³o wysprzêgliæ tak ?
juz bys to zauwazyl przy dokrecaniu tej duzej sruby 130Nm- by ci sprzeglo slizgalo. Jak normalnie sprzeglo dziala to jest na 100% ok. :chleje:
Ok rozumiem :) Czyli jest wszystko w porz±dku .... dziêki :)
Ja jeszcze dodam, ¿e jak s± mocno spalone tarcze sprzêg³a (jak jam Ci onegdaj w weekend uczyni³) to nie mo¿na tak ³atwo tej 30 odkrêciæ, tedy bierze siê ma³e podk³adki i wk³ada siê przed pierwsz± tarczk± sprzêg³a i dopiero skrêca ¶ruby ze sprê¿ynami, wtedy tarcie jest i generalnie mo¿na odkrêciæ.... u¿ywaj±c m³otka, bo odkrêcaj±c z równ± si³a to nie teges bo bêdzie siê mimo podk³adek i tak ¶lizgaæ, staramy siê nie mocno ale z równ± si³± uderzaæ i wtedy pu¶ci....
do blokowania generalnie u¿ywamy impaktora kinetycznego owiniêtego majtami oznaczonego na rysunku 2 czerwon± strza³k±.
Jak widaæ tak¿e nie trzeba w warunkach polowych gdy nie ma siê oleum go wylewaæ zlewaæ bo olej ³adnie sobie siedzi po drugiej stronie silnika....
daniel_87
29.06.2008, 21:05
Witam, gdzie mo¿na zanabyc dobre tarczki sprzêg³owe do rd07?
Witam, gdzie mo¿na zanabyc dobre tarczki sprzêg³owe do rd07?
www.larsson.pl/sklep.php
wasilczuk
30.06.2008, 13:25
chomik jakie da³e¶? w larssonie s± firmy versah i ebc. podobno versah lepsiejszy jest. ja to wstawi³em i widze ¿e to badziewie. przy dobrym pa³owaniu rolniczo kaskaderskim ¶lizgaj± siê w gor±cym oleum. dodam ¿e sprêzyny te¿ wymieni³em. radzê kupiæ co¶ lepszego tym bardziej na dalek± wyprawê.
chomik jakie da³e¶? w larssonie s± firmy versah i ebc. podobno versah lepsiejszy jest. ja to wstawi³em i widze ¿e to badziewie. przy dobrym pa³owaniu rolniczo kaskaderskim ¶lizgaj± siê w gor±cym oleum. dodam ¿e sprêzyny te¿ wymieni³em. radzê kupiæ co¶ lepszego tym bardziej na dalek± wyprawê.
Na t± chwilê mam wsadzone hondy :) z zapasowego silnika.... Na wyprawê kupi³em Vesrah... :( kur... ale gdzie mo¿na znale¼æ lepsze i jakie to lepsze ?
No i ja tam nie mam zamiaru pa³owaæ kaskadersko-rolniczo na wyprawie, wbrew pozorom bêdzie to jazda jak w niedziele po sumie....
wasilczuk
30.06.2008, 14:43
no chomiku nie udawaj takiej cioty bur¿uazyjnej ;) widzia³ ja twoje zdjêcia i co ty wyprawia³ na agro disco w b³otku. mo¿e co¶ ¼le z³o¿y³em albo cu¶ nie wiem. s³ysza³em ¿e firma lucas robi dobre tarcze- mo¿e do afryki te¿ maj±.
no chomiku nie udawaj takiej cioty bur¿uazyjnej ;) widzia³ ja twoje zdjêcia i co ty wyprawia³ na agro disco w b³otku. mo¿e co¶ ¼le z³o¿y³em albo cu¶ nie wiem. s³ysza³em ¿e firma lucas robi dobre tarcze- mo¿e do afryki te¿ maj±.
O do mojej s± Lucasy w larssonie ale na zamowienie 213 z³
Operacje Ilo¶æ do zamówienia
http://www.sklep1.larsson.pl/images/help.gif (http://javascript<b></b>:openHelpInfo('HelpPopup.aspx?Id=50')) http://www.sklep1.larsson.pl/ImageResize.aspx?image=c:\inetpub\wwwroot\obrazki\ duze\655\6550069.jpg&size=400 (http://www.sklep1.larsson.pl/ImageResize.aspx?image=c:\inetpub\wwwroot\obrazki\ duze\655\6550069.jpg&size=400)
Opis towaru http://www.sklep1.larsson.pl/images/help.gif (http://javascript<b></b>:openHelpInfo('HelpPopup.aspx?Id=51')) Kod towaru6550069Nazwakomplet tarcz sprzêg³owych Lucas MCC120-8 Honda NTV 650Cena brutto bez rabatu213,70 z³Cena netto bez rabatu175,16 z³
Wiêcej o cenie... Cechy http://www.sklep1.larsson.pl/images/help.gif (http://javascript<b></b>:openHelpInfo('HelpPopup.aspx?Id=52')) LPNazwa cechyWarto¶æ1Producent2¦rednica zew. A [mm]3¦rednica wew. A [mm]4Grubo¶æ A [mm]5Ilo¶æ zêbów A6Ilo¶æ w kpl. A7¦rednica zew. B [mm]8¦rednica wew. B [mm]9Grubo¶æ B [mm]10Ilo¶æ zêbów B11Ilo¶æ w kpl. B
Dostêpno¶æ Towar na specjalne zamówienie (http://javascript<b></b>:openAvailableInfo('AvailablePopup.aspx?Id=1'))
http://www.sklep1.larsson.pl/images/help.gif (http://javascript<b></b>:openHelpInfo('HelpPopup.aspx?Id=53')) MagazynDostêpneGdañsk0Gdynia0Kraków0Poznañ0Warszaw a0Razem0
no chomiku nie udawaj takiej cioty bur¿uazyjnej ;) widzia³ ja twoje zdjêcia i co ty wyprawia³ na agro disco w b³otku. mo¿e co¶ ¼le z³o¿y³em albo cu¶ nie wiem. s³ysza³em ¿e firma lucas robi dobre tarcze- mo¿e do afryki te¿ maj±.
No dziwne, ¿e nowe tarcze Ci siê ¶lizgaj±... mo¿e ¼le z³o¿y³e¶, bo taki efekt mo¿e byæ jak siê ¼le wpasuje w kosz....
Lucas podobno gorszy od vesrah...
A na Agro by³em sam a wyprawa dwie osoby, wiêc moim zdaniem bêdzie delikatniej :) ale kto to wie :)
Na pro¶bê daniela_87 wracam do tematu sprzêg³a w AT. Jak ju¿ wcze¶niej napisa³em za³o¿y³em tarcze i sprê¿yny firmy Lucas TRW. Zrobi³em ju¿ grubo ponad 1000km i bez ¿adnych niespodzianek. Okres docierania (u³o¿enia sie tarcz), który producent zaleca (300km) przeje¼dzi³em spokojnie. Po tym przebiegu ustawi³em na nowo luz na d¼wigni i taki pozosta³ do tej pory. Gdy motocykl postoi przez noc, sprzêg³o sie skleja i to trzyma do¶æ mocno, trzeba kilka razy poszarpaæ na drugim biegu ¿eby je rozkleiæ. Próba za³±czenia pierwszego biegu na pracuj±cym silniku bez tej operacji koñczy sie zgaszeniem silnika. Sklejanie to tylko dobrze ¶wiadczy o tym sprzêgle. Przed wymian± nie by³o tego efektu, i co faktycznie po wyjêciu tarcz siê potwierdzi³o, by³y przypalone. Grubo¶æ mia³y nominalna jak± podaje producent. Druga sprawa to sprê¿yny które s± wyra¼nie twardsze i co ciekawe nie s± dedykowane do AT :) Mimo twardszych sprê¿yn d¼wignia nie jest specjalnie twardsza. Porównywa³em z inna AT i w sumie nie mog³em siê dopatrzeæ ró¿nicy.
Podsumowuj±c jestem zadowolony z tego jak pracuje sprzêg³o Lucus'a w mojej Trójce. My¶lê ¿e to sprzêg³o d³ugo pos³u¿y. ¦mia³o mogê poleciæ ten zestaw pozosta³ym u¿ytkownikom AT.
Gdy motocykl postoi przez noc, sprzêg³o sie skleja i to trzyma do¶æ mocno, trzeba kilka razy poszarpaæ na drugim biegu ¿eby je rozkleiæ. Próba za³±czenia pierwszego biegu na pracuj±cym silniku bez tej operacji koñczy sie zgaszeniem silnika. Sklejanie to tylko dobrze ¶wiadczy o tym sprzêgle.
EEE ale to chu... ze tak sie robi.. w oryginalnym przecie¿ nie ma takiego zjawiska....
Potwierdzam, mam taki sam zestaw, te¿ Lucas i te¿ mi siê skleja. Ale wystarczy pod odpaleniu na chwilê wcisn±æ sprzêg³o i nawet s³ychaæ jak siê rozklei. Przejecha³em ju¿ z 5tys. po wymianie i wydaje mi siê, ¿e teraz jest jak by³o na oryginale, je¶li chodzi o opór klamki.
pozdr,
laska
Zjawisko sklejania bêdzie wystêpowa³o zawsze przy mokrym sprz±gle, gdy tarcze dok³adnie przylegaj± do przek³adek, to tak jak by¶ po³o¿y³ na siebie dwie szyby a pomiêdzy nimi by³a woda. Mo¿e i to jest upierdliwe przy codziennej eksploatacji ale co zrobiæ. Mo¿e faktycznie z przebiegiem ten efekt sie zmniejszy. Zobaczymy.
Przy fabrycznym tego nie mia³em. Zmienia³em przy ok. 65tys przebiegu. Pojawi³o siê to dopiero po wymianie.
pozdr,
laska
Przy fabrycznym tego nie mia³em. Zmienia³em przy ok. 65tys przebiegu. Pojawi³o siê to dopiero po wymianie.
pozdr,
laska
A dlaczego zmienia³e¶ skopci³o siê ? Je¶li tak to jak ?
Co¶ mi nie pasowa³o przy zmianie biegów. Poza tym szybko mi siê luz zmienia³. Tomkowi, te¿ siê nie podoba³o. A ¿e mia³em jechaæ z kumplem na Ukrainê i do Rumunii (co siê nie do koñca uda³o) stwierdzi³em, ¿e wymieniê. I chyba niepotrzebnie, bo tarcze nie wygl±da³y ¼le a linka siê postrzêpi³a przy wyj¶ciu z pancerza i dlatego luz mi siê zmienia³. Ogólnie mam wymienione i spokój. Moto je¼dzi a ja chyba jestem przewra¿liwiony i za bardzo na ni± chucham. :)
Jako, ¿e chyba przyjara³em tarcze z Tadzykistanie i niechybnie trza bêdzie je wymieniæ bardzo bym was ch³opaki prosi³ o radê jakie tarcze kupiæ. Widzê, ze EBC to ch³am ,Lucasy siê klej± a te V co¶ tam to te¿ badziew. czy pozostaj± tylko orygina³y?? (jak przypuszczam tak¿e w oryginalnej cenie)
Jako, ¿e chyba przyjara³em tarcze z Tadzykistanie i niechybnie trza bêdzie je wymieniæ bardzo bym was ch³opaki prosi³ o radê jakie tarcze kupiæ. Widzê, ze EBC to ch³am ,Lucasy siê klej± a te V co¶ tam to te¿ badziew. czy pozostaj± tylko orygina³y?? (jak przypuszczam tak¿e w oryginalnej cenie)
Ja mia³em do wyboru Vesrah albo u¿ywane sprzêg³o po 26ty¶ oryginalne Hondy i wybra³em u¿ywane, zrobi³em na nim w tej chwili 38.000 i spoko.... Ale w koñcu to tylko sprzêg³o i wymiana jest w miarê szybka...
A to oryginalne siê nie klej±?
AnubisXRV
21.11.2009, 11:09
W mojej ostatecznie wyl±dowa³y EBC, dumny z tego mo¿e nie jestem :) ale po ok. 15.000km staruszka je¼dzi. Czasem jednak wydaje mi siê, ¿e mam AT w automacie :)
W mojej ostatecznie wyl±dowa³y EBC
Ja równie¿ mam takie za³o¿one, akurat takie by³y na szybko pod rêk±,
i od 40tyskm dzia³aj± bez problemu.
Jak siê umi z niego korzystaæ to pewnie bêdzie i EBC dzia³aæ :)
Czyli z pomiêdzy Vesraha, EBC i Lucasa co by¶ta Pany wybrali? (Tak wiem, ¿e Honde ;) )
Czyli z pomiêdzy Vesraha, EBC i Lucasa co by¶ta Pany wybrali? (Tak wiem, ¿e Honde ;) )
Vesrah podobno s± najlepsze z tych 3
vesrah jest japoñski. Ja im wierze :)
Fajno. Dziêki za rozja¶nienie sytuacji :)
To skoro ju¿ tak glêdzê to orientujecie siê gdzie maj± dobre ceny na te vesrahy? Jaki¶ siê chytry z wiekiem robi ;)
AnubisXRV
22.11.2009, 09:41
Tak na szybko to znalaz³em tylko to:
http://czesci-moto.pl/index.php?p5036,komplet-tarcz-sprzegla-vesrah-vc167-honda-xrv-750
http://larsson.pl/?c=r&no=NjUwMDA4MQ==&bid=104506
Mia³ kto¶ do¶wiadczenie z takimi tarczami sprzêg³owymi??
http://www.allegro.pl/item1023588614_sprzeglo_nhc_honda_xrv_750_africa_t win_pc_800.html
Mam takie objawy, ¿e na zgaszonym silniku z wrzucon± jedynk± i wci¶niêtym sprzêg³em mam wiêksze opory przy przepychaniu AT ni¿ z wrzuconym luzem.
Czy to ju¿ tarcze do wymiany czy co¶ innego.
Proszê o szybk± odpowiedz, bo czas ucieka a ja muszê doprowadziæ AT do porz±dku przed wyjazdem.
Wcze¶niej tego nie zauwa¿y³e¶? To raczej normalne, sprzêg³o siê skleja.
No w³a¶nie jako¶ tak nie zauwa¿y³em, mo¿e nie zwraca³em uwagi.
Sprzêg³o na ostatnim biegu przy prêdko¶ciach rzêdu 160-170 km/h nie ¶lizga siê.
Wcze¶niej tego nie zauwa¿y³e¶? To raczej normalne, sprzêg³o siê skleja.
Dok³adnie, zreszt± przed odpalaniem zw³aszcza przy ni¿szych temperaturach ale nie tylko zaleca siê przepchniecie motocykla na biegu i sprzêgle w celu rozklejenia tarcz.
Daje to mniejszy lub brak stukniecia przy w³±czaniu jedynki podczas ruszania.
No w³a¶nie jako¶ tak nie zauwa¿y³em, mo¿e nie zwraca³em uwagi.
Sprzêg³o na ostatnim biegu przy prêdko¶ciach rzêdu 160-170 km/h nie ¶lizga siê.
Skoro siê nie ¶lizga to masz odpowied¼ czy s± do wymiany.
Swoj± AT kupi³em ju¿ z nie najlepszym sprzêg³em ,zaczyna³o siê pod¶lizgiwaæ, zastosowa³em nowe sprê¿yny EBC które by³y w komplecie z tarczami.
Da³o to mo¿liwo¶æ dalszej eksploatacji s³abych tarcz kolejne 15 tyskm.
Po tych km zmieni³em tarcze na nówki ale wróci³em do starych oryginalnych sprê¿yn.
EBC s± za mocne , szkoda linki , ale dzia³aj± gdy w drodze koñczy siê sprzêg³o a trzeba wrociæ
JarekAT napisa³:
"Sprzêg³o na ostatnim biegu przy prêdko¶ciach rzêdu 160-170 km/h nie ¶lizga siê. "
...i nie bêdzie
Sprawdzasz z du¿ych obrotów ruszaj±c z dwójki , trójki
Mo¿esz przystopowaæ dodatkowo hamulcem
Jak zga¶nie silnik to masz dopiero pewno¶æ ¿e siê nie ¶lizga
W razie ''W" mam oryginalne u¿ywki niczym nie ró¿ni±ce siê od nówek, mogê odsprzedaæ. Wymienia³em przek³adki bo popalone mia³em i te¿ siê ¶lizga³o a tarczki by³y nówencje, wymieni³em ca³o¶æ sprê¿yny/przek³adki/tarcze profilaktycznie dla ¶w. spokoju.
JarekAT napisa³:
"Sprzêg³o na ostatnim biegu przy prêdko¶ciach rzêdu 160-170 km/h nie ¶lizga siê. "
...i nie bêdzie
Sprawdzasz z du¿ych obrotów ruszaj±c z dwójki , trójki
Mo¿esz przystopowaæ dodatkowo hamulcem
Jak zga¶nie silnik to masz dopiero pewno¶æ ¿e siê nie ¶lizga
¦lizganie sprzêg³a generalnie zaczyna siê od wysokich biegów.
Je¶li jest coraz gorzej to zaczynaj± byæ k³opoty na ni¿szych.
stosuj±c metodê Franza Afri ga¶nie.
Mo¿e panikujê przed wyjazdem ;)
stosuj±c metodê Franza Afri ga¶nie.
Mo¿e panikujê przed wyjazdem ;)
To nie panikuj tylko najlepiej we¼ na zapas nowe sprê¿yny ( ciut mocniejsze) i zawsze wrócisz.
Ostatecznie mo¿na spróbowaæ poratowaæ siê podk³adkami ok 3mm grubo¶ci dobranymi pod sprê¿yny.
Dziêki wszystkim za wypowiedzi.
mrdracul
20.05.2010, 12:52
U mnie jak dostanie w palnik na wy¿szym biegu, to czuæ lekki po¶lizg, wiêc lada chwila do wymiany bêd± pewnie.
No lepiej ju¿ nie bêdzie, ka¿dy u¶lizg przypala przek³adki a to dodatkowy koszt oprócz tarcz. Wymieñ zanim je zniszczysz, albo zapodaj mocniejsze sprê¿yny lub podk³adki pod nie.
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.