View Full Version : Gmole
Witam
Po przeczytaniu "miliona" postow na starym forum
mam metlik w glowie co do gmoli .
Jako ze zanabylem alu pod silnik , czeka mnie zakup gmoli i mam pytanie :
Czy szanowne grono uzytkownikow AT doszlo do konsensusu w sprawie gmoli ?
Ktore sa dobre ?
Przedewszystkim chcialbym chronic alu pod silnikiem , zbiornik i owiewke .
Z tego co czytalem da sie tez chronic kiere jak gmole sa dobre.
Moze ktos zrobi jakis ranking gmoli tak jak jest zrobiony ranking siedzen.
Pozdrawiam
Mariusz
a co ze stara osłona silnika ja bym chętnie reflektował :) jak w dobrej cenie :)
Przedewszystkim chcialbym chronic alu pod silnikiem
Tego aqrat troche nie kumam - możesz rozjasnić?
Zdrowia!
a co ze stara osłona silnika ja bym chętnie reflektował :) jak w dobrej cenie :)
niestety kupilem AT bez oslony , poprzedni wlascicciel mowil ze komus dal do prostowania i znikla .
Te oslony to deficytowy towar , a nowa kosztuje ponad 500 Euro.
Pastor :
chodzi mi o to zeby przy jakiejs rozsadnej glebie nie pogielo mi alu .
Piszac pod silnikiem nie mialem na mysli pod spodem tylko po bokach silnika.
Piszac pod silnikiem nie mialem na mysli pod spodem tylko po bokach silnika.
Si sinior. Teraz jest światło w temacie :) :cool:
Moze ktos zrobi jakis ranking gmoli tak jak jest zrobiony ranking siedzen.
Mariusz
znaczy że ja?
PS: jezdze bez gmoli bo moich HB nienawidzę a takie ktore bym chcial jeszcze nie zostaly wyprodukowane.
A cowyscie sie tak uparli na produkty HB...ja tam mialem te gmole i nienarzekalem....lepsze takie niz zadne :)
Tak samo jestem zadowolony z kuferkow i stelarzy pod te wlasnie...nie mowie, ze to gorna polka ale na nasze turlania sie naprawde sa ok.
Nadmienie jednak, ze moja opinia dotyczy kufrow i stelarzy z drugiej reki, tzn. nie kupowalem ich nowych, bo w tym przypadku lekko ich pogielo z cena !!!!
YO
RD202 - nie ma zlotego srodka na ten i wiele innych gadzetow do naszych pszczolek...to kwestia zasobnosci portfela, panujacego trednu, promocji, wlasnych doswiadczen itd.
Kup po prostu gmole dostepne na rynku lub wyprodukuj cos w/g wlasnej koncepcji pod samego siebie !!!
Moje zdanie podobne jak w temacie halogenow i innych bajerow w moto.
Hej
No to kij w mrowisko...:D
Proponuje Givi. Co prawda nie są za sztywne, ale są zamocowane do ramy (na cybantach i pod podnóżki kierownika. Czyli do sztywnej bazy.Glebe parkingowa przetrzymuja bez szwanku.
Po mocniejszej przewrotce się odkształcają, ale chronią plastiki i mozna je potem wyprostować. Co na to inni? ??
DrSpławik
31.03.2008, 23:42
Givi daje radę...
Już kiedyś pokazywałem :) ale może przypomnę. Moje są takie i nie mam pojęcia (jeszcze) kto je zrobił i jak się sprawują
http://tarcu.com/Inne/At/AT00001.jpg
http://tarcu.com/Inne/At/AT00006.jpg
Po mocniejszej przewrotce się odkształcają, ale chronią plastiki i mozna je potem wyprostować. Co na to inni? ??
ja miałem Givi w Trampku, do Afryki ich nie kupię...nie przekonały mnie, przy lekkiej glebie na bok miażdżyły plastiki, a z wyprostowaniem miałem problemy.ale może do Afryki są lepsze?:confused:
DrSpławik , dają radę tylko częściowo.
Zrób test, ustaw kierownicę na wprost i popchnij moto na asfalt, przy tak wąskich gmolach kierownica walnie w nawierzchnię....... i zapewne mocno ucierpi.
A jeżdżąc raczej motocykl nie kładzie się delikatnie z kierownica tak ustawioną żeby się nie otarła.
No cóż to tylko takie moje skromne praktyczne zdanie.
Ja mam FiveStars i mi ostatni dwa spawy zaczęły pękać. Od wibracji pewnie, choć prostowałem je kilka razy. Niski jestem, więc kilka razy się przydały, ale głównie parkigowo i leśnie, więc dużo o nich powiedzieć nie mogę. Tyle tylko, że na pewno się zwróciły :).
DrSpławik
01.04.2008, 09:30
DrSpławik , dają radę tylko częściowo.
Zrób test, ustaw kierownicę na wprost i popchnij moto na asfalt, przy tak wąskich gmolach kierownica walnie w nawierzchnię....... i zapewne mocno ucierpi.
A jeżdżąc raczej motocykl nie kładzie się delikatnie z kierownica tak ustawioną żeby się nie otarła.
No cóż to tylko takie moje skromne praktyczne zdanie.
Zgadzam się oczywiście bo nie są odstawione tak daleko by chronić równiez końcówkę kierownicy. Nie są idealne, ale moje gleby to raczej powolne parkingówki. Czarnula jest na tyle ciężka, że jak już zacznie się kłaść i przekroczy pewne pochylenie to nie mam siły żeby ją podnieść. Wtedy jak sie położy to jednak mam pewność, że plastiki, zbiornik i reszta nie ucierpi. Jedyny skutek tych pacaków to porysowane handbary. Przy okazji, stelaże pod kufry też stanowia element ochronny.
Do givi :
http://www.sklep.motoracer.pl/images/motoracer_givi_tn362_engine_guards.jpg
mam 2 zastrzeżenia:
- są na tyle blisko plastików, że uzbieranie się dużej ilości trawy powoduje pękanie owiewki
- są tak profilowane, że nie chronią ani hamulca ani dźwigni biegów i tym samym ulegają one uszkodzeniom.
Do fivestarsów:
- gną się przy mocnym uderzeniu
- nie wiem jak z pękaniem jeszcze nie pękły
Takie też znalazłem gmole za jedyne 140 euro z dostawą do domu :dizzy:http://cgi.ebay.de/Sturzbuegel-Honda-XRV-750-Africa-Twin-NEU_W0QQitemZ230236164681QQihZ013QQcategoryZ68415Q QssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
Takie też znalazłem gmole za jedyne 140 euro z dostawą do domu :dizzy:http://cgi.ebay.de/Sturzbuegel-Honda-XRV-750-Africa-Twin-NEU_W0QQitemZ230236164681QQihZ013QQcategoryZ68415Q QssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
To te same co w Larssonie tyle, że cena nie ta sama nr art, 5810129 - cena 655,99 zł :dizzy: bez dostawy :D
Witam. Greg 7: te gmole są najczęściej montowane w Niemcowni. Mimo uwag na starym forum, że słabe, że górne mocowania na wprost chłodnicy.. to dają radę. Moje nie zbliżyły się do chłodnicy nawet trochę, kiedy przejęły całą siłę uderzenia w tylny róg samochodu : zbiły światła i przerysowały pół samochodu. Zero śladów na plastikach jak i niewielkie otarcie samych gmoli. Fakt, że zimą podczas szlifu z paroma piruetami na oblodzonym asfalcie nie uchroniły lusterka, ale nie mam im tego za złe. Oceniam je dobrze, choć ciekawi mnie ocena innych rurek (mniej teorii - więcej praktyki). pozdrawiam
A czy to nie są przypadkiem gmole od Holana ???
http://tarcu.com/Inne/At/AT00006.jpg (http://tarcu.com/Inne/At/AT00006.jpg)
A czy to nie są przypadkiem gmole od Holana ???
Wiesz Hubert, kupiłem takie moto od niemca. Wątpię aby zaopatrywał się u holana. Hyba, że to jakiś turatech ??
Z tego co wiem Holan robi podobno gmole dla Touratecha. Wyglądają identycznie. Ja jestem z gmoli Holanowskich bardzo zadwolony jak do tej pory ....
Ja mam gmole od Bartkowiaka(duha) byl maly problem z zalozeniem, ale sa solidne i jestem z nich zadowolony:hello:
wygladaja na robote Touratecha,podobaja mi sie
Witam 7 greg i wszystkich, których interesi jeszcze sprawa gmoli.
Te przy Twojej Czarnulce na zdjęciu to gmole SW-MOTECH. a chętnie montowane w Niemczech, bo posiadają homologację TUV Kraftfahrt Gmgh, ABE i wszelkie takie wymagane przez ichnie ubezpieczalnie. Rura grubościenna 22mm, przejechały 35 kkm i mają się dobrze. Koszt teraz to ok 120-140E.
Te przy Twojej Czarnulce na zdjęciu to gmole SW-MOTECH.
Czyli wynika, że znowu dobrze trafiłem :friday:
Hurrrrra :) Dziś odbieram moje gmole firmy FEHLING
http://www.sklep1.larsson.pl/ImageResize.aspx?image=c:\inetpub\wwwroot\obrazki\ duze\581\5810129.jpg&size=400
Hurrrrra :) Dziś odbieram moje gmole firmy FEHLING
Jak z ochroną w tych gmolach podnóżków ? I czy to mocowanie dolne to się nie upie... bo te mocowanie i tak słabo wytrzymują same uderzenia w osłonę silnika, tam jest coś dodatkowo wzmocnione ?
Chce zmienić gmole i się zastanawiam ale każde maja coś felernego... więc jak mam zmieniać to nie chce na inny rodzaj felerności....
Sambor i Jojna mają takowe w swoich "siódemkach" Ich pytajcie :)
Sambor i Jojna mają takowe w swoich "siódemkach" Ich pytajcie :)
Się pytam :)
mrdracul
17.04.2008, 20:42
Witam!
Mam u siebie zamontowane gmole Motad (na glownej stronie zdjecie) maja juz kilkadziesiat tysiecy kilometrow, kilka upadkow parkingowych i jeden pozadny szlif za soba. owiewki nie zdarte, oslona silnika cala i podnozki. Sa natyle szerokie, ze nawet nogi moglyby troche chronic. Wady? Dolne mocowanie do oslony silnika. uchwyty przyspawane do ramy juz puscily i teraz oslona trzyma sie gmoli (z rozporka). mimo to sa bardzo sztywne. nie wiem czym mozna byloby je wgiac ;)
solo1972
17.04.2008, 22:13
http://www.sklep1.larsson.pl/ImageResize.aspx?image=c:%5Cinetpub%5Cwwwroot%5Cob razki%5Cduze%5C581%5C5810129.jpg&size=400 (http://www.sklep1.larsson.pl/ImageResize.aspx?image=c:%5Cinetpub%5Cwwwroot%5Cob razki%5Cduze%5C581%5C5810129.jpg&size=400) __________________
Witam posiadam takiego i odradzam ,dwa razy spaqwany i peka kolejny raz w stalych miejscach. przymierzam sie do gmoli givi slyszalem ze nie ma problemu z pekaniem. wydaje mi sie ze wina lezy po stronie mocowania .Ale ogolnie TO LIPA!!!!
... i dopiero teraz to piszesz :( :( :( Pozostaje mi nie wywracać się ;)
solo1972
18.04.2008, 01:34
Nie pisalem ,poniewaz wczoraj sie zarejestrowalem.Kupilem AT wraz z nim i juz pekal pierwszy raz,pozniej przez zime zrobilem remont spawanie profesjonalne i malowanie proszkowe i po 1200 km zaowazylem peka w miejscach wczesniejszych.Do niego musisz miec dluzsza szpilke silnika i dystans po obu stronach. Ogolnie mnie nie zadowolil ,ale moze twoj bedzie innej masci??ja biore givi ,chyba ze ktos ma lepsza propozycje,ale mocowanie przednie nie na oslonie alu!!
http://www.sklep.motoracer.pl/gmole-givi-honda-xrv750-africa-twin-9303-p-43.html
tego chce.
Nie pisalem ,poniewaz wczoraj sie zarejestrowalem.Kupilem AT wraz z nim i juz pekal pierwszy raz,pozniej przez zime zrobilem remont spawanie profesjonalne i malowanie proszkowe i po 1200 km zaowazylem peka w miejscach wczesniejszych.Do niego musisz miec dluzsza szpilke silnika i dystans po obu stronach. Ogolnie mnie nie zadowolil ,ale moze twoj bedzie innej masci??ja biore givi ,chyba ze ktos ma lepsza propozycje,ale mocowanie przednie nie na oslonie alu!!
http://www.sklep.motoracer.pl/gmole-givi-honda-xrv750-africa-twin-9303-p-43.html
tego chce.
Gmole kupiłem wraz z wszystkimi elementami o których piszesz. Dla tylnego mocowania były to długa "szpila" oraz po dwie tuleje, podkładki i nakrętki samokontrujące się. Do pozostałych podobnie. Wszystko pasowało jak ulał - niemiecka precyzja. Mam nadzieję, że pękać nie będą :p
Minusem ich jest z pewnością montowanie do płyty ALU, ale nie ma tak wysokich mocowanych inaczej.
solo1972
21.04.2008, 22:13
miejmy nadzieje ,ale opisz jak cos zaowazysz? mi pekalo przy pierwszym rozwidleniu ku gorze idac od szpilki ,po obu stronach.
wasilczuk
22.04.2008, 12:38
solo mógłbyś wrzucić zdjęcie tego pękania? mam zamiar giąć podobne gmole i od razu bym to jakoś rozwiązał.
solo, jak dalej chcesz gmole to Wal na priwa, cos pokombinujemy z cena abym mial atrakcyjna. mam teraz dostep do GIVI juz na biezaco.
ramires, ja też bym wziął takie gmole, czy to znaczy, że mam walić na priva jak w dym? ;)
jak cos to jutro po gmole moge jechac :) sa 4 sztuki od reki dostepne od 93+ a wiec rd07
Solo, spróbuj w http://www.beniomotor.pl/ Kupiłem u nich swoje givi za ~280zł
nie no, pare osob sie dopytuje wiec....
cena 260 tylko dla forumowiczow, nowki od importera, to co fabryka daje jest w komplecie wiec mocowania itp tez zapewne.
sa na stanie 4 sztuki, TYLKO CZARNE (bialych Givi nie robi).
wysylka zgodnie z cennikiem poczty - pewnie max 20zl
nr kont sa w wątku o naszywkach.
Ja tez jeżdze bez gmoli, raz mi taki jeden (lewy dokładnie) prawie nogi nie złamał jak mi moto przygniotło nogę w terenie i doszdłem do wniosku że plaskiki łatwiej posklejać niz nogę. No i sobie gmole leżą na szafie w warsztacie.
a jaki to był dokładnie gmol? pozdrawiam
Reinchardt
21.05.2008, 23:29
Halo Panowie, zastanawiam sie co to za gmole siedzą u mnie. NIe wiem czy to przypadkiem nie jest jakieś givi - poprzedni właściciel z tego co widze lubił tą markę. Chodzi mi o to czy ktoś takie ma i czy przeżył (plastiki też) z nimi jakiegoś szlifa. Wydają się by dośc niskie i nie wiem czy dobrze bedą spełniac swoje zadanie
http://picasaweb.google.pl/zyla.michal/Afri/photo#5202099874158426546
W poprzedniej AT miałem gmole givi. Zaliczyłem dwie gleby na oblodzonej polnej drodze (to był grudzień zeszłego roku, po świętach), raz na prawo, raz na lewo. Żadnych uszkodzeń nie zanotowałem. Kupuję takie do nowej AT. :Thumbs_Up:
Do osłony klamek kupię handbary, a lusterka (mam nadzieję) w razie czego się złożą.
Pozdrawiam,
Maciek
albo urwą z mocowaniem przy pompie jak u Puszka. zainwestuj w skladane lusterka
W poprzedniej AT miałem gmole givi. Zaliczyłem dwie gleby na oblodzonej polnej drodze (to był grudzień zeszłego roku, po świętach), raz na prawo, raz na lewo. Żadnych uszkodzeń nie zanotowałem.
Są mocne to fakt, ale w terenie są zdecydowanie za blisko owiewek i potrafią przy oraniu po trawie zebrać jej tyle, że ta połamie owiewkę. No i przy mocnym uderzeniu po przesunięciu o 1-2 cm już łamią owiewkę.
gusfraba
07.10.2008, 20:55
Niech mnie ktos oswieci,ale czy te gmole to jakas technika rodem z NASA czy zwykla pospawana rurka bo mam pomysla...
szwedzkikucharz
07.10.2008, 21:15
Niech mnie ktos oswieci,ale czy te gmole to jakas technika rodem z NASA czy zwykla pospawana rurka bo mam pomysla...
To może ja: gmol nie ma nic wspólnego z Agencją Lotów Kosmicznych :p
Wystarczy porządna ślusarska robota
gusfraba
07.10.2008, 21:31
Hmm...bo akurat tak sie sklada,ze mam dojscie do wielu firm slusarskich i nie raz na negocjacjach flaszka pekla :p wiec mozna powiedziec, ze sie znamy ;). Jakby co wezme jakies gmole na wzor,albo narysuje w CADZIE lub innym ustrojstwie cos ciekawego. Jedyny problem moze byc z gieciem tak malych rurek (Cipanowie zajmuja sie troche wiekszymi rzeczami), ale poza tym...da sie jakas naprawde solidna rurke, mocowania i po krzyku. A i z malowaniem proszkowym tez nie bedzie problemu,bo rowniez pare razy negocjowalem :haha2:. Popytac moge. Ktos zainteresowany??
szwedzkikucharz
07.10.2008, 22:28
Ale czy to wszystko warte jest zachodu? Gmole Givi (http://at.pro-adventure.com/18-gmole-givi-africa-twin-rd07.html)w zupełności dają radę a kosztują 270 zł. Gdybyś chciał jednak coś kopiować to system mocowania Givi - moim skromnym zdaniem - jest optymalny. Przez stare Forum przetoczyły się dyskusje na temat gmoli, niby to kowalska robota, ale problem jest jednak złożony :smoking:
No właśnie cały problem w tym że Givi nie do końca dają radę bo na ostatnim Kajtkowisku niezły burdel zrobiły Puszkowi w Afryczce.
szwedzkikucharz
07.10.2008, 22:44
Upsss, mi Afryczka przewróciła się ze trzy razy i bez strat. Może tylko sprawdzają się przy glebach parkingowych.
Możesz napisać co nabroiły?
Nie wiem jakie dokładnie uszkodzenia miał, ale urwał mu się cybant mocujący gmol z przodu i cały gmol się wygiął wchodząc w boczek jak w masło ..
ja mam Holanoskie podróby AQ ( huj wi co Tomek tak naprawde podrabia) moja AT rozwaliła pięć innych motocykli, gmole nawet sie nie pogieły. ale następny raz kupił bym oryginalne Afrtican Queens :oldman:
Oryginal jest Riky Cross, albo jakos tak, firma, jak sie latwo domyslic... wloska :D Gmole te sa za-je-bis-te. Wiem, ze takie so, bo je mam na mojej Krolowej :D Najfajniejsze jest mocowanie z przodu, bo zamiast plaskownikow, konstrukcyjnie przewidzianych na straty, ma cus jakby tuleje zaciskana na rurze gmola. W przypadku gleby czesc energii pojdzie w tarcie zamiast w giecie... eee
:eek: co jo godom?! co jo godom?!
P.S. Kratke siatke mozne se odpuscic, zbiera tylko syf, a czego rury 3/4 cala nie ochronia, tego siatka z drutu nie uratuje raczej.
Czy ktoś wie jakiej firmy są te gmole lub gdzie i czy wogule można je gdzieś kupić?
2388
randal 76
30.11.2008, 17:21
http://www.transalpclub.pl/forum/viewtopic.php?f=14&t=1052
Mi chodzi o ten cały gmol w szczegulności o przód który zasłania czache. strasznie mi się to podoba:drif: i jak by to można było za rozsądne pieniądze gdzieś dostać to bym se sprawił:)
2389
Nie wiem, czy to te ale chyba oni (http://www.rikycross.it/) to robią. U paru ludzi takie widziałem na jakiś zlotach. Tzn, niekoniecznie te włoskie ale wysokie na pewno.
pozdr,
laska
WY lepiej Wasyla spytajcie o gmole.
Wasilczuk, dasz jakieś fotki swoich pancerników?
randal 76
30.11.2008, 23:39
kurcze ale to idzie samemu wystrugac a ile przyjemnosci
Właśnie o te gmole mi chodziło ale nie będe ukrywał że cena troche mnie zniechęca.
wasilczuk
01.12.2008, 08:27
jo.
to produkuje rikycross. na zdjeciach wyglada to pancernie ale w rzeczywistości to cienko bo zamocowane to jest pod kierunkowskazy. w razie gleby to narobi więcej szkód niż pożytku. ja miałem zrobione coś podobnego ale po swojemu zamocowałem do gmoli w 4 miejscach. przydaje sie bardzo w terenie do wyciągania przedniego koła z jam. jako bagażnik nie sprawdzałem.
kurcze ale to idzie samemu wystrugac a ile przyjemnosci
Taa ja jakis czas temu z kumplem cos takiego wystrugałem nawet daja rade. To tak w ramach tego jakby ktos chcial powyginac
kurcze ale to idzie samemu wystrugac a ile przyjemnosci
pochwal się swoimi :)
całkiem całkiem , szacuneczek :Thumbs_Up:
Czy ktoś może się orientuje czy te gmole od rikycross można kupić gdzieś bliżej albo czy ktoś już może zamiawiał coś z ich stronki i wie o co chodzi bo ja zdecydowałem się na pewien zestawik ale za nic nie wiem jak by to miało wyglądać i czy wogule jest takie zamówienie możliwe:(
Szukałem (chyba że przeoczyłem) ale odpowiedzi nie znalazłem. Mianowicie poszukuję chromowanych gmoli- nazwa czy cuś, czy ktoś to produkuje, jaki to materiał i jak z wytrzymałością, parę osób ma takie coś, bo na paru zdjęciach widziałem. http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=1832&highlight=gmole w tym temacie na zdjęciu są jako tako widoczne. Nie wiem jak wygląda przednie mocowanie. U kogoś (możliwe że na jesiennym podlaskim) widziałem takowe zrobione z dosyć grubej rury. Może ktoś jest obeznany w tym temacie?
Gdzieś na forum widziałem nazwę tych gmoli...ale teraz nie pamiętam. Felek ma takie u siebie. ;)
Marco Polo
19.04.2011, 14:59
http://puff.africatwin.com.pl/gmole.html
Mam tylko jedną stronę takowych :( Górne mocowanie kiepskie na takim płaskowniczku wygiętym. Dolne pod śruby od osłony silnika.
Motad chyba???
Niech mnie ktos oswieci,ale czy te gmole to jakas technika rodem z NASA czy zwykla pospawana rurka bo mam pomysla...
W spawaniu rurek jestem po stronie "konsumentow", ale pozwole sobie zauwazyc, ze kiepski gmol (coz za piekne slowo :haha2:) potrafi uczynic wiecej szkody niz pozytku. Sprawa ma sie podobnie jak z orurowaniami w samochodach.
Np.1. gmol musi przyjmowac na siebie i absorbowac energie uderzenia, a nie przekazywac ja na punkty mocowania, podobnie jak zderzak w samochodzie
Np.2. odksztalcajacy sie gmol powinien jedynie w ostatecznosci wbijac sie to co chroni, czyli plastiki, zbiornik, itp.
itd. itd.
Trzeba wiec posiadac wiedze na temat wspomnianych rurek oraz potrafic wyrysowac i wyliczyc sily, ktore moga dzialac w chwili uderzenia, itd. itd.
Nie jest to moze koniecznie NASA, ale jakies technikum odpowiedniej specjalnosci przydaloby sie ;)
Szukałem (chyba że przeoczyłem) ale odpowiedzi nie znalazłem. Mianowicie poszukuję chromowanych gmoli- nazwa czy cuś, czy ktoś to produkuje, jaki to materiał i jak z wytrzymałością, parę osób ma takie coś, bo na paru zdjęciach widziałem. http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=1832&highlight=gmole w tym temacie na zdjęciu są jako tako widoczne. Nie wiem jak wygląda przednie mocowanie. U kogoś (możliwe że na jesiennym podlaskim) widziałem takowe zrobione z dosyć grubej rury. Może ktoś jest obeznany w tym temacie?
O ile pamietam, juz nie produkuje. To byly gmole robione przez Motad z stali nierdzewnej V2A (?). Zerknij na ebaja?
Czy ktoś może się orientuje czy te gmole od rikycross można kupić gdzieś bliżej albo czy ktoś już może zamiawiał coś z ich stronki i wie o co chodzi bo ja zdecydowałem się na pewien zestawik ale za nic nie wiem jak by to miało wyglądać i czy wogule jest takie zamówienie możliwe:(
Firma africanqueens.de 195.- ojro
A moje gmole Givi juz nie raz uratowaly boczki... raz upadek z przechylu lewego na prawy gmol (podczas "driftu" po zlapaniu wiekszej przyczepnosci...) jedyne straty to zarysowane lusterko (prawe) i plastikowa oslona reki... no i oczywiscie zarysowane gmole...
Niestety tyl motocykla mam nie zabezpieczony... wiec set pasazera pekniety... :/
http://tarcu.com/Inne/At/AT00006.jpg
Mam takie w swoim moto i bardzo je polecam. Zaliczyłem kilkanaście gleb w terenie a moto całe, nic się nie pogięło, nie popękało, kierownica cała, lusterka też, na owiewkach nie ma nawet rysy. W trampku miałem givi, gieły się strasznie.
mojrzesh
22.04.2011, 17:26
Daddy jak te gmoliki są mocowane do ramy ? cybanciki za płaskownikami ściągające do uchwytów chłodnicy ?
Daddy jak te gmoliki są mocowane do ramy ? cybanciki za płaskownikami ściągające do uchwytów chłodnicy ?
tak wyglada gorne przednie mocowanie, dolne jest za rame.
to gmole SW-Motech. sa niezniszczalne.
A kto potrafi powiedzieć co to za gmol
A kto potrafi powiedzieć co to za gmol
Wiki potrafi :) http://pl.wikipedia.org/wiki/Gmol
SzymonBBI
28.04.2011, 00:11
A kto potrafi powiedzieć co to za gmol
ricky cross
http://www.xrv.org.uk/forums/africa-twin/39193-ricky-cross-crashbars.html
bliźniak
28.04.2011, 08:03
Nie wiem, czy to te ale chyba oni (http://www.rikycross.it/) to robią. U paru ludzi takie widziałem na jakiś zlotach. Tzn, niekoniecznie te włoskie ale wysokie na pewno.
pozdr,
laska
Próbowałem wysłać im zapytanie, ale za każdym razem wysypuje się stronka :/
Ciekawy jestem ile kosztuje COD. 112 i 160 z ich katalogu? Może się któś orienci?
GMOL - Gięta Metalowa Osłona Lędźwi :) Tak kiedyś gdzieś w powojennej prasie przeczytałem :)
Pomocy szukam... kupiłem takie oto gmole...
http://moto.allegro.pl/motobagaz-gmole-sw-motech-do-honda-750-africa-twin-i1582985907.html
używki nie pogięte,nie spawane lekko porysane...problema mam takiego że nie mam do nich elementu mocującego na ramie...tej blaszki jakiejś tam jednej i drugiej poniżej.
Podeśle mi ktoś zdjęcia zamontowanych albo chociaż samych elementów mocujących?
Nie chce dorabiać chamsko z płaskownika czy grubej blachy nierdzewki bo miejsca tam mało, a wolałbym żeby spełniały swoje zadanie...no wiecie.
Pomożecie :(???
Jeżeli zdjęcie zamontowanych Cie urządzają to ja jutro wstawię bo właśnie chyba takie mam :)
Pozdro!
no to czekam z niecierpliwością. Dzięki bardzo za pomoc :bow:
Jeżeli zdjęcie zamontowanych Cie urządzają to ja jutro wstawię bo właśnie chyba takie mam :)
Pozdro!
Mam jednak trochę inne gmole , ale na stronie sw-motech jest :
http://shop.sw-motech.com/cosmoshop/artikelpdf/sbl_01_084_10000_b.pdf
ja te mocowanie górne mam podobne , więc jak nie wystarczy Ci schemat z linku to mogę wstawić fotke :)
Pozdro!
Szukałem w googlach w grafice i nie mogłem nic sensownego znaleźć a na stronie sw-motech nie spodziewałem się że będzie tak ładnie opisane.
Teraz sobie poradzę :)
Dzięki bardzo za pomoc!!!!
Nie ma za co , a tak na przyszłość to na stronie sw-motech są w sumie wszystkie schematy ich produktów :)
Pozdro!
sloneczny
29.05.2011, 22:22
Czy są dostępne gmole do RD03 u nas w Polsce?
Wysłałem maila do Riki Cross z zapytaniem o cenę i koszty wysyłki. Dam znać jak odpiszą.
kuntakinte
01.06.2011, 11:59
Wiem moze ktos co to za gmole? Polozenie wytrzymaly bez ryski
kuntakinte
Mam takie gmole i niestety dobrze się o nich nie wypowiem, o ile parkingówki bardzo delikatne może i wytrzymują, ale mocowanie mają do d.... Te płaskowniki to najgorsze rozwiązanie. Gnie się to jak cholera. Do tego mocowanie do płyty jest strasznie uciążliwe, no i górne mocowanie przy chłodnicy dosyć niebezpieczne. przy zakładaniu łatwo obić chłodnicę. W sumie gmol powinien być plastyczny i przyjmować siłę uderzenia ale bez przesady. mają 4 punkty mocowania- osłona silnika, tu przy mocowaniu chłodnicy, do ramy koło silnika no i albo poprzeczką pomiędzy cylindrami-łączy oba gmole, albo płaskownikiem do dolnego mocowania zbiornika- tego nie odważyłem się nigdy przykręcić z obawy o zbiornik- a właściwie jego potencjalne uszkodzenia w razie gleby.
Jestem właśnie w trakcie poszukiwań jakiś innych niż te.
Fajne wzory gmoli ma Henry z trampkowego forum, ale chyba nie robi do afryk http://forum.transalpclub.pl/viewtopic.php?f=71&t=3778&hilit=henry+gmole
Witam
MAm szybkie pytanie i chciałbym szybkiej odpowiedzi....
Dużo osób pewnie uzytkuje takie gmole...
Czy warto brać te givi z allegro z przesyłką dla forumowiczów gratis czy moze jest coś lepszego w podobnej cenie..???
Potrzebuje szybkiej informacji puki pieniądze na gmole sie nie rozpłynęły...
Jak z ich jakością?> Mają byc do 07 1995 rok.
http://allegro.pl/gmole-givi-honda-africa-twin-xrv-750-93-03-tn362-i2049178392.html
W tym wątku, na każdej z 10 stron pojawia się temat gmoli Givi. Polecam lekturę :)
Ps. Ja tam z Givi jestem zadowolony a leżałem nie raz :)
niby tak.... wysyłka gratis dla forumowiczów africa twin
Givi i KAppa .... jeden h.....
Pytam sie bo to mocowanie z przodu jakies takie inne niz mocowanie moich... (na zdjeciu z allegro widac). Wiec albo moje to nie Givi albo te na allegro to nie givi albo... givi z innymi mocowaniami...
niby mają być takie:
http://www.google.pl/imgres?q=GIVI+TN362&um=1&hl=pl&client=firefox-a&sa=X&rls=org.mozilla:pl:official&biw=1440&bih=716&tbs=isz:m&tbm=isch&tbnid=znSIp1geD3QQuM:&imgrefurl=http://www.moto24.de/givi-honda-africa-twin-750-spezifischer-sturzbugel.html&docid=VWa-PpHWR5o8FM&imgurl=http://www.moto24.de/media/catalog/product/cache/1/image/344ff7405533366c8801f83da5181707/t/n/tn362.jpg&w=1001&h=751&ei=JwIbT8qECMLGswaP6ZxI&zoom=1&iact=hc&vpx=836&vpy=193&dur=1639&hovh=194&hovw=259&tx=97&ty=97&sig=104923667671970650266&page=1&tbnh=154&tbnw=205&start=0&ndsp=21&ved=1t:429,r:4,s:0
produkcja włoska...
No takie wlasnie mam... a na alegro na zdjeciu mocowanie inne: http://gmoto.pl/produkty/42699_gmole-do-honda-africa-twin-93-03r_k3v8.jpg
SzymonBBI
21.01.2012, 20:09
Tymon te na zdjęciu to SW Motech.
tak dolne mocowanie troszke sie rózni,.... giwi ma na blachach do ramy pod osłone silnika....
fabrizio13
22.01.2012, 21:49
niby mają być takie:
http://www.google.pl/imgres?q=GIVI+TN362&um=1&hl=pl&client=firefox-a&sa=X&rls=org.mozilla:pl:official&biw=1440&bih=716&tbs=isz:m&tbm=isch&tbnid=znSIp1geD3QQuM:&imgrefurl=http://www.moto24.de/givi-honda-africa-twin-750-spezifischer-sturzbugel.html&docid=VWa-PpHWR5o8FM&imgurl=http://www.moto24.de/media/catalog/product/cache/1/image/344ff7405533366c8801f83da5181707/t/n/tn362.jpg&w=1001&h=751&ei=JwIbT8qECMLGswaP6ZxI&zoom=1&iact=hc&vpx=836&vpy=193&dur=1639&hovh=194&hovw=259&tx=97&ty=97&sig=104923667671970650266&page=1&tbnh=154&tbnw=205&start=0&ndsp=21&ved=1t:429,r:4,s:0
produkcja włoska...
potwierdzam takie mam już 4 lata byłe montowane już oryginalnie jak sprowadziłem motor z Italii. Nawet spotkanie z drzewem w terenie nie robiło na nich duże wrażenie, plastyki całe a co najlepiej moje kolano tez całe :D:D:D polecam ;)
no i super... takiej odpowiedzi pczekiwałem....
Aczkolwiek przez gmole w tenerce rozwaliłem kolano.... wiecej winy w tym mojej niz gmoli... jechałem bez ochraniaczy na kolana i po uderzeniu czołowym w drzewo kolanem udezyłem w gmola i roztrzaskałem kolano.... 2 miechy rechabilitacjii i pół roku bulu który czasem powraca.... ale co tam.... szkoda plastyków....
Scorpi. Zlituj się i przez szacunek dla czytających popraw te byki i milion kropek.
Na forum niema obowiązku czytania nie swoich postów jesli komuś sie niepodoba moja ortografia.
Sory ale niebede siedział ze słownikiem zeby napisać jakiś przekaz.
Obowiązku nie ma ale jest coś takiego jak elementarna kultura. No ale cóż, sam sobie wystawiasz świadectwo.
Jako moderator powinienem wykasować Twój post ale zostawię go, ponieważ ładnie pokazuje Twoje podejście do rozmówców.
Dziekuje za pozostawienie postów. Dziekuje również za rzeczowe wypowiedzi na temat gmoli. Pozdrawiam.
witam,
z tego co widzę to jakiś mały przekręt z tym ogłoszeniem givi na alledrogo
- na głównym zdjęciu są to gmole givi, a na zdjęciu ukazującym mocowanie ich do moto to już gmole sw motech
dla forumowiczów wysyłka gratis, ale na forum nikt ze sklepu się nawet o nich nie zająknął..
- w piątek zamówiłem, w poniedziałek śle maila z rezygnacja
Marcin-BB
23.01.2012, 16:08
witam,
z tego co widzę to jakiś mały przekręt z tym ogłoszeniem givi na alledrogo
- na głównym zdjęciu są to gmole givi, a na zdjęciu ukazującym mocowanie ich do moto to już gmole sw motech
Dokładnie tak, masz rację Yuchyo.
Z resztą taka mieszanka jest jak najbardziej sensowna bo to górne mocowanie givi jest do bani a generalnie same gmole (kształt, wysokość i jakość) są bardzo dobre.
Idąc tym tropem mój kolega zrobił gmole niemal idealne- wkrótce pochwalę się Wam fotkami tu na forum:D
Na razie bez żadnych nazw i konkretów bo mnie za reklamę zlinczują:)
Już się robią a z końcem tygodnia będą malowane.....
z tego co wiem, to importują to z włoch, a znajac polskich specjalistów od handlu - to ta mieszanka - jest tylko w ogłoszeniu - do zamawiającego dotrą pewnie standardowe gmole givi i próżno będzie szukać w nich rozwiązań konstrukcji sw motech
- nie macałem ich - ale gdy rozkminiłem ten fakt - poczułem się prawie oszukany
- w piątek zamówiłem, w poniedziałek śle maila z rezygnacja
dlaczego rezygnujesz?>ja tez zamówiłem w piątek....
rezygnuję bo zdjęcie mocowania tych gmoli - to zdjęcie gmoli sw motech - nie givi - tu najprawdopodobniej wprowadzają klientów w błąd...
http://gmoto.pl/produkty/42699_gmole-do-honda-africa-twin-93-03r_k3v8.jpg
to tak jakbym sprzedawał malucha i dołączył zdjęcie silnika nissana - każdy pomyślałby że kupuje malucha z silnikiem nissana... - a to niekoniecznie byłaby prawda
postanowiłem kupić sw motech
można kupić givi i przerabiać - jak koledzy radzą - ale nie mam już do gmoto zaufania.
może je rozwiejecie?
Ok.
skoro już takie zamieszanie...
Zdjecie na aukcji niekoniecanie przedstawia to co jest w sprzedarzy...
JA tylko zqpytalem, czy to co na zdjęciu to Givi...
Jest szansa, że sprzedawca po.ylil zdjęcia, czy coś w tym stylu...
Posiada ktoś takie, jakieś opinie ?
http://www.xrv.org.uk/forums/attachments/bikes-sale-wanted/20425-2001-africa-twin-xrv-750-rd07a-sale-open-offers-img_0255.jpg
Te powyżej to chyba rickycross? Wcześniej o nich było.
Odświeżając kotleta, czy ktoś ma / zna / poleca / odradza ?
http://mertaspecialparts.com/gmole-africa-twin-rd-07-i-07-a/
Wydają się solidne, będę wdzięczny za opinie
Pozdrawiam
zimny
Ja posiadam stelaże i gmole z zapodanego linku. Naprawdę godne uwagi - szczerze polecam. Kontakt z p. Michałem miły i rzeczowy.
a czy te mniejsze gmole co większość ludu posiada chronią w pełni plastiki ? bo na pierwszy rzut te co zapodałem wyżej chyba lepiej spełniają swoje zadanie
Ja ze swoich gleb wyniosłem taką naukę że gmole blisko owiewek -źle, przy glebie często zgięty gmol łamie plastik. Te z linku wyglądają że są blisko spasowane. Dodatkowo dół mają mocowany w najgorszym możliwym miejscu (do cybantów osłony alu). Poza tym tyle żelastwa pewnie swoje też waży.
Najlepsze to moim zdaniem średniej wysokości, mocne i mocowane do ramy. Generalnie SW-Motech mimo wysokiej ceny, to widziałem u ATomka że są pancerne. Dodatkowo są dość odsunięte od owiewek.
Mi najlepsze gmole swego czasu wyspawał szparag - skrzyżowanie SW-Motech z Holanowskimi jakby. Były (są) rewelacyjne.
Natomiast te od M.Merty wydają się bardzo rozsądne.
Pozdrawiam
zimny
Dodatkowo dół mają mocowany w najgorszym możliwym miejscu (do cybantów osłony alu).
http://files.rakuten.de/20ea2e979f09954ab07f8bada9af5238/images/7e829220354da81b3f4bc467393a2736.jpg
w sumie nie są źle montowane bo to tylko poprzeczka :)
Te gmole są bardzo fajnie , ładnie wyglądają , ale niestety są bardzo blisko owiewek , myślę że w niektórych miejscach mniej niż centymetr.
Niskie gmole spokojnie też chronią owiewki .
Te od Merty mi się bardzo podobają , szczególnie z tą cienką siatką , już nawet miałem odłożoną kasę na nie ale odrzucił mnie jak dobrze pamiętam brak F-VAT i baardzo długi czas oczekiwania (było to jakoś zaraz na początku sezonu i była ogromna kolejka) ale to też świadczy o tym że ludziom się podoba i zamawiają.
Dla mnie w gmolach ważne jest to żeby nie były za bardzo pancerne żeby nie uszkodzić motocykla , żeby były porządne mocowania nie mogące nic uszkodzić w motocyklu , i co najważniejsze - żeby były zamontowane w taki sposób żeby nie było podrzeby ich zdejmowania do wymontowania owiewek z motocykla , czy np. osłony zębatki .
Pozdrawiam
a pytanie z innej beczki, czy przy takich małych gmolach też Wam się gną mocowania kierunkowskazów, bo mi jak na złość zawsze się te ramiona kierunkowskazów od stelaża czachy podginają ?
w sumie nie są źle montowane bo to tylko poprzeczka :)
Genek, nie spieram się...ale ta poprzeczka przy glebie mocniejszej elegancko powyrywa te cybanty. A ich naprawa do najfajniejszych nie należy.
Ja bym ich nigdy nie kupił, mimo że wyglądają efektownie. Przez powyższe oraz odległość od plastików. Miałem podobny wynalazek w trampku 600 i plastiki połamałem właśnie dzięki gmolom.
Uważam podobnie jak Gawień - gmole muszą być dobrze mocowane do ramy i mają prawo się zgiąć przy mocniejszej glebie. W końcu to one mają przejmować siłę uderzenia i jak są odpowiednio odsunięte od plastików to robią robotę. Więc SW-Motech, Holan, ew. Givi po modyfikacji górnego mocowania i wspomniane Merty biorę pod uwagę.
Ale rocket science się z tego robi:dizzy::D
Ja miałem Givi , górne mocowanie wydawało mi się okej ? Najbardziej mi przeszkadzało to że idealnie nakładały się ze śrubami od owiewek , a żeby zdjąć osłone zębatki trzeba było już rozmontowywać jedną stronę ... :/
http://files.rakuten.de/20ea2e979f09954ab07f8bada9af5238/images/7e829220354da81b3f4bc467393a2736.jpg
w sumie nie są źle montowane bo to tylko poprzeczka :)
Dla mnie to konstrukcyjna porażka.
Są za blisko plastików, rurka powinna być odsunięta na min ok 7-8 cm.
Ponadto dolna ich część ( z racji wygiętego krztałtu )podczas przyłożenia siły poziomej a co się często spotyka przy przewrotce dolno/poprzecznej nie przejmie jej na siebie tylko się podegnie do góry wciskając się w boczki motocykla.
Kolejny minus to konieczność demontarzu chcąc zdjąc boczek.
Następnym minusem wynikąjącym ze zbyt bliskiego poprowadzenia rurek jest całkowity brak ochrony kierownicy. Gmole na dole powinny byc na tyle szerokie aby po polożeniu motocykla na boku kierownica nie miała szans na uderzenie w nawierzchnię.
Wartośc tych gmoli dla mnie to nie więcej niż koszt zakupu stali w skupie złomu.
Oczywiście da się je przekonstruować żeby spełniały swoje zadanie tylko po co jesśi można od razu lepsze kupic/zrobić.
Ta co Zimny zaprezentował o wiele lepiej się spiszą http://mertaspecialparts.com/gmole-africa-twin-rd-07-i-07-a/
jedynie przyda się zwiększenie odległości od plastików na wspomniane 7-8cm .
O właśnie Dzieju, napisałeś dokładnie to co myślałem :) Szczególnie odsunięcie gmoli od owiewek. Przy tym jest jeszcze jedna istotna sprawa - jak afryką leciałem na bok i oparła się na daleko odsuniętym od owiewek gmolu (szparaga robota) zauważyłem że dzięki temu nie przygniotło mi nogi.
Zdejmowanie gmola żeby zdjąć boczek to też istotna sprawa. Gmole nie mają być ozdobą tylko być praktyczne i robić swoje.
Sumując - SW, Holan, Merta za większą kasę a jako tańsza alternatywa chyba zostaje tylko Givi. No i oczywiście własne rzeźbienie.
Pozdrawiam
zimny
Kolejny minus to konieczność demontarzu chcąc zdjąc boczek.
36818
Jeżeli są to te same gmole to oświadczam, że wcale nie trzeba ich dotykać aby ściągnąć boczki.
U mnie miały dopiero jedną glebę na szutrach i nic się nie wydarzyło z plastykami i kierownicą.
wasilczuk
06.01.2013, 14:00
Te wysokie to są gmole za je bis te. Lekkie i ku re wsko mocne.
U mnie miały dopiero jedną glebę na szutrach i nic się nie wydarzyło z plastykami i kierownicą.
Czy jeśli położysz na boku motocykl z kołem na wprost to co pierwsze dotknie gmole czy kierownica?
Czy jeśli położysz na boku motocykl z kołem na wprost to co pierwsze dotknie gmole czy kierownica?
No bez przesady, to gmolę powinny być takie szerokie jak kierownica ???
Jak już to powinny być dalej niż kierownica po maksymalnym skręceniu.
Te wysokie to są gmole za je bis te. Lekkie i ku re wsko mocne.
czyli zdania są podzielone
no bez przesady, to gmolę powinny być prawie takie szerokie jak kiera po skręceniu ;) ?
Nie. Chodzi o punkt w którym motocykl się podeprze na boku. Te wysokie musiałyby być po 20cm od plastików żeby ochronić kierownicę. Takie niższe jak są kilka cm odsunięte to przy glebie są na środku ciężkości i kiera nawet jak obije się o asfalt to nie bierze na siebie masy motocykla.
Ale jak się człek postara to i żadne gmole nie pomogą :D
czyli zdania są podzielone
Jak zawsze przy takich tematach. Choć nie wiem czy ze strony wasilczuka to nie prowokacja :confused::D
Pozdrawiam
zimny
Nie. Chodzi o punkt w którym motocykl się podeprze na boku. Te wysokie musiałyby być po 20cm od plastików żeby ochronić kierownicę. Takie niższe jak są kilka cm odsunięte to przy glebie są na środku ciężkości i kiera nawet jak obije się o asfalt to nie bierze na siebie masy motocykla.
A już chciałem wykład z geometrii zrobić a tu Zimny po ludzku wyjaśnił.
Jak ktoś zachwala swoje "rurki" to zawsze pytam czy odważy się popchnąć swój motocykl na bok żeby się przewrócił , to jest podstawowy test funkcjonalności a nie tylko wożenia paru kg więcej.
Żeby się już dalej nie rozpisywac dla mnie coś co montuję ma działać a nie tylko być a działanie traktować jako coś przy okazji.
Jak coś prawie działa i nie zabezpiecza wszystkiego co powinno (pomijam szczególne sytuacje) to nie jest warte wydanej kasy.
Miłego gmolowania.
też sądzę,że to prowokacja. Jeśli chodzi o te wysokie gmole, to chyba jednak są odsunięte od plastików skoro ktoś stwierdził, że można plastiki bez problemowo ściągnąć
wasilczuk
06.01.2013, 15:41
To nie prowokacja. Uważam, że to najlepsze gmole. Polecam przewrócić się na szutrze i zobaczyć w którym miejscu plastiki najbardziej się przytrą. Ja wiem że będzie to miejsce napisu Africa Twin. Wszystkie niższe gmole mogą zrobić więcej biedy niż pożytku bo zadziałają jak punkt przewagi w huśtawce. Wszelkie pałąki dospawane do gmoli na wysokości silnika uważam za głupotę. Co innego gdyby były one przyspawane na wysokości napisu AT. Polecam prosty eksperyment. Połóżcie motocykl na boku i wtedy sprawdźcie gdzie jest jego środek ciężkości a dowiecie się gdzie powinien być punkt podparcia.
Jedyne wysokie gmole jakie znam i uważam że są bardzo dobre to gmole OSTREGO do Transalpa 650. Miałem choć nie testowałem - nie glebiłem 650-tką ani razu :( Ich kształt jest bardzo przemyślany, są mocno odsunięte od owiewek. A przede wszystkim ich mocowania są bardzo dobre. Szkoda że ostry nie robi gmoli do Afryk.
potwierdzam, no szkoda, trzeba go namówić :D
Wymyślacie cuda jakieś. Givi są stosunkowo tanie i skuteczne.
potwierdzam, no szkoda, trzeba go namówić :D
To jest myśl! Zaraz do niego napiszę :D Może by wystrugał coś dobrego.
Czosnek - co do Givi to się zgodzę że są całkiem dobre za tą cenę. Poza tym..zima jest to sam rozumiesz..
ramoneza
06.01.2013, 18:29
witam
Odsunięcie gmola 7-8-cm od plastiku...? jak bym chciał jeżdzić krążownikiem .to bym kupił H.D Elektrę.Ja mam odsunięte ok.15 mm i zaliczyłem kila poważnych wywrotek,fakt że mam niskie gmole,
Zgadzam się z Czosnkiem. Na szuter party IV najczęściej zaliczałem gleby tudzież ślizgi (choć nie jest to powód do dumy:vis:) ale oprócz trochę pogiętych gmoli Givi Afryka nie odniosła, żadnych poważniejszych uszkodzeń.
Kierownik Afriki przez 2,5 miesiące czuł bark i dalej czuje kciuk po spotkaniu z psem. Faktem jest ich złe mocowanie z lewej strony motura :Sarcastic:. Trzeba niezłej ekwilibrystyki , a najlepiej odkręcić 1 śrubę seta podnóżki by zdjąć osłonę zębatki. Stosunkowo miękkie przyjmują na siebie siłę uderzenia, a zamocowane w imadle można wyprostować. Myślę, że jest to ich większa zaleta niż wada.
P.S. Też lekko rysnołem plastiki w okolicach napisu
Polecam przewrócić się na szutrze i zobaczyć w którym miejscu plastiki najbardziej się przytrą. Ja wiem że będzie to miejsce napisu Africa Twin. Wszystkie niższe gmole mogą zrobić więcej biedy niż pożytku bo zadziałają jak punkt przewagi w huśtawce
a ja to potwierdzam :Thumbs_Up:
witam
Odsunięcie gmola 7-8-cm od plastiku...? jak bym chciał jeżdzić krążownikiem .to bym kupił H.D Elektrę.,
Co kto lubi , jeśli uważasz że za szeroko .... może podejdź do motocykla przyłóż miarkę.
Dodatkową zaletą tych 7cm jest to że jak się położysz na miękim to zanim ci wgniecie plastiki to masz dodatkowe cm.
Nikt tu nikogo nie namawia , niech każdy montuje co mu pasuje.
Nikt tu nikogo nie namawia , niech każdy montuje co mu pasuje.
Dokładnie :Thumbs_Up: Możemy na tym zakończyć rozważania zanim odejdziemy od meritum. Każdy wie swoje, jest mniej lub bardziej przekonany. Ja zdania nie zmieniłem :)
http://africatwin.com.pl/images/buttons/pl/viewpost.gif (http://africatwin.com.pl/showthread.php?p=281421#post281421)
Polecam przewrócić się na szutrze i zobaczyć w którym miejscu plastiki najbardziej się przytrą. Ja wiem że będzie to miejsce napisu Africa Twin. Wszystkie niższe gmole mogą zrobić więcej biedy niż pożytku bo zadziałają jak punkt przewagi w huśtawce
a ja to potwierdzam :Thumbs_Up:
mała prezentacja mojego sprzętu
Nikt nie neguje że wysokie są złe bo przecież dodatkowo coś chronią.
Chodziło o dodatkowe czynniki tak jak mocowania ,kształty i odległość od plastików.
filipgdynia
07.01.2013, 11:44
Cytat:
To jest myśl! Zaraz do niego napiszę Może by wystrugał coś dobrego.
to powiedz mu że ja też łykam komplet...
Mam te same gmole co sebol i dokładnie w tym miejscu podobne przetarcie:Sarcastic:
satan1973
07.03.2013, 12:50
witam,
czy gmole wykonane po 1993 będą pasowały do Afryki z 92 roku?
pozdrawiam :at:
krzysiek_m
07.03.2013, 12:54
GIVI pasują, chociaż mają tu kontrowersyjne opinie.
Jedyna modyfikacja to odcięcie kawałka mocowania prawego gmola.
Ja Givi przedwczoraj zamontowałem do trójki. Trzeba tylko delikatnie podszlifować dolne mocowanie, bo bez tego nie da się zakręcić osłony silnika.
satan1973
07.03.2013, 14:54
GIVI pasują, chociaż mają tu kontrowersyjne opinie.
Jedyna modyfikacja to odcięcie kawałka mocowania prawego gmola.
dziękuje bardzo za pomoc. pozdrawiam:bow:
Givi złe nie są choc może nie wszystko jest w nich dobrze pomyślane.. Ale jak spojrzeć na ich cenę to są bardzo dobre :Thumbs_Up:
http://africatwin.com.pl/attachment.php?attachmentid=39560&stc=1&thumb=1&d=1365938861
StaryS3 -Pomyśl coś o zmianie mocowania gmoli bo z tego co widać masz przykręcone pod śruby mocujące osłonę silnika i chyba śrubki mocujące chłodnicę.
To najgorsze z możliwych rozwiązań.Kiedyś Bartkowiak z motostela takie robił.Przy lepszej glebie urywa dolne mocowanie i często też przy chłodnicy.
Miałem takie mocowanie i wiem czym to grozi,zastanów się nad przeróbką, albo zmianą gmoli:Thumbs_Up:.
Stary-S3
14.04.2013, 15:27
To jakie mocowanie polecasz?
Gmoli na inne nie zmienię ale zawsze przerobić te można. Za dużo już z nimi nakombinowałem żeby kupować nowe i od początku przerabiać.
Panowie coś niezadowoleni z gmoli są. Jeżeli wytrzymacie jeszcze troszkę, to za niedługo zaprezentuję swoje wyroby i mam nadzieję, że się spodobają.
Hej
ramoneza
15.04.2013, 12:09
To jakie mocowanie polecasz?
Gmoli na inne nie zmienię ale zawsze przerobić te można. Za dużo już z nimi nakombinowałem żeby kupować nowe i od początku przerabiać.
Miałem takie same gmole i też kombinowałem z przeróbką,nie polecam,poprostu nie ma tam z czego przerobić ponieważ byś musiał dospawać kawałki rurek,a spawanie raczej prędzej czy póżniej pęknie,raczej prędzej ,no chyba że będziesz spawał metodą TIG.
Ja po dwóch wieczorach się poddałem z przeróbką i wystrugałem nowiuśkie.
Będę w Kłodzku może ktoś będzie chętny to zmajstruję takie drugie
Stary-S3
15.04.2013, 18:18
Zobaczymy, może też będę w kłodzku to się skontaktuję.
Ja tam swoje przerobiłem pewnie można by lepiej ,ale spełniają swoją rolę.
Może uda mi się dzisiaj zrobić fotki to jutro wrzucę.
W każdym razie do zdjęcia osłony silnika nie trzeba demontować gmoli.
W górnym mocowaniu zlikwidowałem płaskowniki,które zastąpiłem rurką w kształcie litery u z montażem do ramy.
Przyspawałem do gmoli dodatkowe mocowanie na wysokości punktu gdzie przykręcony jest silnik.
Miejsce dotychczasowego montażu pod śruby osłony silnika zlikwidowałem i zastosowałem w celu usztywnienia gmoli płaskownik w kształcie litery u przykręcony do gmoli.
Wiem,że ciężko to sobie wyobrazić,ąle postaram się wkleić zdjęcia to będzie widać.:Thumbs_Up:
madafakinges
16.04.2013, 14:30
Czy kappa i givi to te same gmole? Czy ktoś handluje nimi na forum? w przyzwoitych pieniądzach?
Nie wiem jakich zajebistych gmoli używacie, ale ja 2 tygodnie po zamontowaniu givi, urwałem nimi gościowi tylny zderzak w starej vectrze, pogiąłem klapę bagażnika i tylny lewy błotnik. Sam nawet nie spadłem z moto, tylko lekko prędkość została zredukowana. Żeby była jasność, nie zachęcam do rozbijania sierot wykonujących dziwne manewry na drodze, tylko powiedzieć że GIVI spełnia swoje funkcje. ( to dla tych co zaraz powiedzą że powinienem zapisać się na kurs doszkalający)
tomasz77
16.04.2013, 21:50
Pany! Henry zrobił gmole do afry! Do wglądu na forum TA.
Witam
Może masz jakis bliższe namiary do tego Henry bo gmole wygladaja naprawde dobrze a ja ma te chyba najgorsze bo sa mocowane kolo chłodnicy i przy alu osłonie,pozdrawiam
Witam
Może masz jakis bliższe namiary do tego Henry bo gmole wygladaja naprawde dobrze a ja ma te chyba najgorsze bo sa mocowane kolo chłodnicy i przy alu osłonie,pozdrawiam
Henry tel:
504894578
Krzych_BBI
04.02.2014, 23:54
Odświeżam wątek dotyczący gmoli, a mianowicie: czy ktoś z kolegów forumowiczów może zaprezentować zamontowane na AT (07, 07A) gmole produkcji Motostel Robert Bartkowiak (duh). Chciałbym zobaczyć jak wyglądają i jak są zamocowane z każdej strony motocykla. W ofercie jest tylko jedna fotka: http://motostel.pl/oferta.html
Dzięki i pozdrawiam.
Witam
Podpinam się do tematu, chociaż mam pytanko trochę z innej beczki.
Moja królowa ma pęknięte oba gmole, chciałem je porządnie pospawać po zdjęciu z moto. Konieczne jest jednak wstępne szczepienie, czyli kilka spawów tymczasowych w celu zachowania punktów montażowych.
Czy wystarczy odpiąć akumulator jak w przypadku samochodu ?
Czy lepiej dodatkowo rozłączyć kostki od tego do czego jest dostęp po zdjęciu boczków dla pewności?
Zależy czym spawasz, są takie sprzęty, że nawet aku nie trzeba odpinać.
Jak masz zwykłą spawarkę to odłącz baterię od moto i śmiało spawaj, nic się nie stanie. Żadnych kostek nie musisz ruszać.
Będę korzystał z pomocy zaprzyjaźnionej firmy, chłopaki mi Tigiem klakną.
WojtekBBI
21.12.2015, 20:54
Witam
Podpinam się do tematu, chociaż mam pytanko trochę z innej beczki.
Moja królowa ma pęknięte oba gmole, chciałem je porządnie pospawać po zdjęciu z moto. Konieczne jest jednak wstępne szczepienie, czyli kilka spawów tymczasowych w celu zachowania punktów montażowych.
Czy wystarczy odpiąć akumulator jak w przypadku samochodu ?
Czy lepiej dodatkowo rozłączyć kostki od tego do czego jest dostęp po zdjęciu boczków dla pewności?
ja sie balem ze zbiornik pierdutnie:dizzy: a wszystkie kable odlaczylem tzn aku moduly regler tak dla pewnosci:D
Mam pytanie odnośnie gmoli do nowej Afryki. Z doświadczeniem może być średnio :D, ale odnośnie renomy firm już pewnie coś wiecie.
Kupować gmole będę w marcu, więc może do tego czasu oferta się poszerzy, ale na razie do wyboru jest rozwiązanie touratech (http://shop.touratechpolska.pl/stainless-steel-crash-bar-for-honda-crf1000l-africa-twin.html), holan (http://holan.pl/en/africa-twin-crf1000l/4023-crash-bars-for-honda-crf1000l-africa-twin.html#.VqeAFRCG8uc), no i fabryczne Hondy. Wygląda na to, że wszystkie mają to samo mocowanie. Holan i Touratech dodatkowo oferują osłony samego silnika (http://shop.touratechpolska.pl/engine-crash-bar-for-honda-crf1000l-africa-twin-with-dct-stainless-steel.html), natomiast gmol Hondy jest dłuższy z przodu i teoretycznie daje większą ochronę samej czaszy.
Rozwiązanie Hondy jest absurdalnie drogie, więc raczej nie biorę go pod uwagę. Touratech czy Holan? Gdzie spodziewać się lepszej jakości?
to jeszcze:
https://www.hepco-shop.de/meinbike/honda/crf-1000l-africa-twin
i niedługo:
http://ruggedroads.co.uk/epages/00cbb604-5d1c-407e-8207-580e14387ec5.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/00cbb604-5d1c-407e-8207-580e14387ec5/Categories/5/12/CRF1000L_SD04_20161
to jeszcze:
https://www.hepco-shop.de/meinbike/honda/crf-1000l-africa-twin
i niedługo:
http://ruggedroads.co.uk/epages/00cbb604-5d1c-407e-8207-580e14387ec5.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/00cbb604-5d1c-407e-8207-580e14387ec5/Categories/5/12/CRF1000L_SD04_20161
Dzięki! To rozwiązanie od H&B wygląda obiecująco.
madafakinges
26.01.2016, 15:58
Na moje oko to nie są gmole, które będą chroniły przy glebie, a jedynie stelaże do mocowania pozostłych akcesoriów... nawet holan jasno pkazuje 'do tego przykręcisz ledy za milnion euro'.
Co to ma być mocowanie w dwóch punktach, ide o zakład że z buta je wygnę...
Ja bym się wstrzymał, aż któryś z naszych rodzimych producentów coś pospawa.
Mam cichą nadzieję, że plastiki będą z niezajebliwego plastiku jak w ktm a nie jak w starych afrach i nie trzeba będzie królowej dodatkowo obciążać...
Na moje oko to nie są gmole, które będą chroniły przy glebie, a jedynie stelaże do mocowania pozostłych akcesoriów... nawet holan jasno pkazuje 'do tego przykręcisz ledy za milnion euro'.
Co to ma być mocowanie w dwóch punktach, ide o zakład że z buta je wygnę...
Nie wiem jak z tymi mocowaniami w Afryce, ale w HD miałem taki gmol mocowany w dwóch miejscach do ramy (jak w tym manualu: http://www.harley-davidson.com/app-content/service/isheets/-J01290.PDF). Przetrwał kilka parkingówek (potrafiłem robić po 1000 km dziennie i dosłownie padałem ze zmęczenia pod koniec ;) ), przetrwał "dynamiczny" upadek jak mi się offroadu zachciało na mocno nachylonej ścieżce, przetrwał zderzenie z samochodem, dostał wtedy z obu stron i dzięki niemu ostatni szlif, po którym moto miało "szkodę całkowitą" boki motocykla nie ucierpiały, a szkoda dotyczyła pogiętego przedniego zawieszenia, przed taką szkodą żaden gmol nie ochroni. Jak widzisz gmol w Afryce jest mi potrzebny asap :D, a żona zapowiedziała nawet, że mnie z garażu bez niego nie wypuści ;)
Punkty mocowania są przewidziane przez producenta, więc zakładam, że są przemyślane :). Poczekać i tak muszę do marca, bo finansowo nie wydolę ;)
Dlatego pytam też o renomę firm, bo dotychczas nie miałem nic wspólnego z producentami akcesoriów, Harrego rozbudowywałem na oryginalnych dodatkach.
Ja bym się wstrzymał, aż któryś z naszych rodzimych producentów coś pospawa.
Dokładnie. Pożycz na kilka dni afrę, a oddadzą z gmolami :)
Czy ktoś może się wypowiedzieć na temat gmoli do SW- Motech?
Czy ktoś może się wypowiedzieć na temat gmoli do SW- Motech?
Do RD03?
Pytam, bo spotkałem na forum ludzi, którzy błędnie w swój profil wpisują posiadany motocykl.
W RD03 zakładałem wyroby Henrego (http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=25725) i byłem zadowolony.
PunKt wszędzie pytasz o SW - przeszukuj forum. Tej marki nie musisz reklamować.
Chodzi mi o nową Afrykę.
Jorge, w temacie gmoli zapytałem o gmole, a w temacie halogenów o halogeny. To jakoś nieodpowiednio?
Niczego nie reklamuję - wręcz odwrotnie. W salonie pan sprzedawca bardzo mi polecał taki zestaw i chciałem zasięgnąć języka czy jest to rzeczywiście warte swojej ceny.
Z tego co szukałem na forum to nikt się nie wypowiadał na ten temat.
Ja mam gmole Henrego. Na szczęście nie testowane jeszcze, zatem moje zadowolenie niewiele mówi.
Ja mam gmole Henrego. Na szczęście nie testowane jeszcze, zatem moje zadowolenie niewiele mówi.
Ja mam testowane i jak dotychczas moja radość niczym niezmącona :Thumbs_Up:.
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.