View Full Version : airoh aviator
szukam opinii, czy ten kask wart jest swojej ceny.
Bardzo lekki i bardzo przewiewny..Pierwszy kask, którego nie musze zdzierać n a postoju bo upala zarem głowe. Daszek jak dla mnie zbyt waski i słońce trochę razi. Gina drobne elementy - zapinka przy pasku, i taka gumka przy ryjku...
Natomiast jesli ma ratować życie to aviator jest do d....
Wlodar, a rozwinął byś tą myśl??
Mam Aviatora i jest b. fajny. Zrobiłem w nim narazie kawałek Maroka + trochę jazd po poligonie, ale na szczęście nie musiałem sprawdzać wytrzymałości. Wkurzające są tylko te malutkie śrubki przy osłonkach wentylacji na głowie...
PS. Błażusiak i gro zawodników z czołówki Enduro jeździ w Airohach...
Rozumiem, że nie straciłeś życia więc pewnie tylko słyszałeś, że nie ratuje...
Ale skoro tak, to słyszałeś od kogoś komu nie uratował...? Zaciekawiłeś mnie tą opinią... :rolleyes:
Bylem przy testachudarowych wielu kasków i aviator przechodzi tylko te najlagodniejsze normy E1825 i to w kiepskich centrach certyfikacyjnych(oznaczenie na pasku E i liczba im nizsza tym centrum certyfikacyjne starsze i lepsze)
Kask ten nie przejdzie badan DOT a tym bardziej SNELL.
Nie chce mi sie opisywac calej metodologii badan przy poszczegolnych atestach, ale w skrocie chodzi o to ze aviator ma w sobie za duzo dziur.
Jak komu to wytlumaczenie jest za slabe to osobiscie lub telefonicznie moge dokladniej opisac.
Jezdza w takich kaskach jakie sponsor sobie zyczy...
A czy myslicie ze Rossi jezdzil w sklepowym AGV?
nie, a kaski zwane rally replica sa tylko do torowych podobne.
Widzialem kaski Senny i innych super zawodników i uwieżcie zadne z nich nie byly podobne do niby takich samych dostepnych w sklepach.
Zawsze przy wyborze kasku kieruje sie jedna zasada...
Pytam sie sam siebie na ile wyceniam swoją głowe?
i zawsze wychodzi mi pokaźna kwota ;-)
Zdrowia!
No to mamy na forum fachowca od kasków :rules:
Zdradź nam jeszcze jaka liczba E jest niską według Ciebie
no dobra to już.wiemy który jest bee... zdradź
nam może który jest cacy Twym zdaniem
(oznaczenie na pasku E i liczba im nizsza tym centrum certyfikacyjne starsze i lepsze)
Ok, na Aviatorze mam E3 052585/P - 017483, na Stelt'cie E3 052244/P - 110136, a na Uvexie Ęduro E1 0530025/P - 006750. Rozszyfrujesz te dane? ;)
Co do testów udarowych to żałuję, że kaski endurowe nie są wśród testów np. na Sharpie...
Dziękuję za sarkazm w temacie"speca od kasków"
Ci co mnie znaja osobiście wiedzą jakiej firmy kaski używam jednak po raz kolejny nie będę nikogo do nich przekonywał.
Było pytanie o opinię o aviatorze to swoja wyraziłem, a co kto z nią zrobi to juz jego sprawa.
Są firmy produkujące kaski, bardzo renomowane i dobre, które jednak wypuszczają coś z powodów czysto marketingowych. Takie modele są w ofercie większości producentów i one niejednokrotnie psują tym markom opinię.
Niech każdy jeździ w najlepszym i najbezpieczniejszym kasku na jaki go stać i tyle.
Miłej nocki :)
P.S.
a wy k.... spać nie możecie??? ;)
dzięki za dyskusję i fachowe info.
Dziękuję za sarkazm w temacie"speca od kasków"
To nie był sarkazm, choć mogło to tak zabrzmieć.
Dziękuję za sarkazm w temacie"speca od kasków"
Ci co mnie znaja osobiście wiedzą jakiej firmy kaski używam jednak po raz kolejny nie będę nikogo do nich przekonywał.
Było pytanie o opinię o aviatorze to swoja wyraziłem, a co kto z nią zrobi to juz jego sprawa.
Są firmy produkujące kaski, bardzo renomowane i dobre, które jednak wypuszczają coś z powodów czysto marketingowych. Takie modele są w ofercie większości producentów i one niejednokrotnie psują tym markom opinię.
Niech każdy jeździ w najlepszym i najbezpieczniejszym kasku na jaki go stać i tyle.
Miłej nocki :)
P.S.
a wy k.... spać nie możecie??? ;)
Włodarze, choroba mnie bierze i nie mam dzis sily na uprzejmosci.
Kazdy producent czegokolwiek glosi absolutna doskonalosc swojego produktu i zwyciestwo jego we wszystkich testach itd. itd. Innymi slowy informacjami producenta mozna sobie... rozpalic w piecu.
Skoro piszesz, ze wiesz, to napisz prosze tez, co wiesz. O kaskach. Skoro piszesz o "najbezpieczniejszym kasku na jaki" kogos stac, masz na mysli co? Jezeli cene, to Aviator akurat nalezy do drozszych.
Jezeli masz dostep do waznych dla naszego zdrowia informacji albo wiesz skad je wziac, to podziel sie z nami ta wiedza.
"Siala baba mak,
nie wiedziala jak,
a dziad wiedzial,
nie powiedzial
i to bylo tak..."
Z powazaniem,
samul
poieram słowa przedmówcy...
piszesz że wiesz, ale w sumie nie wiadmo co wiesz...
poleć.swoje typy, kasków i dlaczego..?
jeżeli chcesz byc.pomocny na forum zrób nam własną statystykę kasków w poszczególnych typach, enduro, integral, jet, szczękowiec
danek-dr
16.02.2013, 14:46
Sęk w tym że zawodnicy czołowi mają po kilka, kilkanaście kasków na sezon. Jeden większy czy mniejszy strzał i do kosza. Dlatego mogą sobie pozwolić na lekkie nowoczesne skorupy. Ot takie wygodne jednorazówki.
poieram słowa przedmówcy...
piszesz że wiesz, ale w sumie nie wiadmo co wiesz...
poleć.swoje typy, kasków i dlaczego..?
jeżeli chcesz byc.pomocny na forum zrób nam własną statystykę kasków w poszczególnych typach, enduro, integral, jet, szczękowiec
Pisałem juz o kaskach w kilku tematach
Chcesz bezpieczny kask w teren i na drogę, kup Arai TourX, chcesz bezpieczny kask enduro, kup VX tejże firmy.
Pierwszy używam od chyba 6 lat i zrobił na mojej głowie ok 100tyś km i nadal ma się dobrze
Ale zaraz pewnie usłysze że za drogie....
I to jest główny powód dla którego nie pisałem co jest naprawdę dobre.
A poza tym cena aviatora jest jak"średniej klasy" markę Airoh co najmniej wygórowana, więc w jego cenie można znaleźć wiele kasków zrobionych z porządniejszych materiałów i chroniących duuużo lepiej.
Wlodar ma racje, kaski Aviator nie byly np dostepne w USA (nie wiem czy juz to sie zmienilo) bo tam robia testy szczeki a u nas nie trzeba.. a szczeka Aviatora to kpina, potrafi pekac przy upadku z kierownicy na postoju. Zasada jest prosta sa granice lekkosci w pewnym momencie oznacza to poprostu mniej materialu ktory skads trzeba wywalic..
Pytajacym odpowiadam prosto. Wiemy jakie kaski uznawane sa za najlepsze: Arai i Shoei, odpowiedz: czy maja kase zrobic super lekki kask? MAJA. Czemu ich kaski sa ciezkie? : Bo sa bezpieczne proste jak budowa cepa. Ten material ma chronic twoja glowke- wysciolka i skorupa. W Arai crossowym troche nie pasi mi to ze tak blisko zebow jest szczeka ale to oni akurat opisuja jako zalete budowy kasku wiec sie nie sprzeczam.
Nigdy nikomu nie polecilbym Aviatora. Ktos sobie nawet w nim wlasna szczeke zlamal ze slaw off roadu nie moge sobie przypomniec kto..
Co do kasy to kup sobie 2-3 kaski sredniej klasy za te 2200PLN.. nie bedziesz cudowal jak zarobisz dzwona w kasku tylko zgodnie z zasadami go wymienisz na nowy.. juz widze jak lekka reka aviatora nowego kupujesz po glebie :)
Tu jest starszy txt o kaskach ; http://www.lastlap.pl/pl/p/file/0ecf66e991dd8f638b0f648d7b61cea8/19-7-2011_kaski2.pdf
Tak dla potomnych
E na pasku to po prostu homologacja EU:
E1 Germany. E2- France. E3- Italy. E4- Netherlands. E5- Sweden. E6- Belgium. E7 - Hungary. E8- Czech Republic. E9- Spain. E10- Yugoslavia. E11- Britain. E12- Austria Lee. E13- Luxembourg. E14- Switzerland. E16- Norway. E17- Finland. E18- Denmark. E1 9-Romania. E20- Poland. E21-- Portugal. E22- Russia. E23- Greece. E25- Croatia. E26- Slovenia. E27- Slovakia. E28- White Russia. E29- Estonia. E31- Bosnia and Herzegovina. E37- Turkey
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.