View Full Version : Bi-xenony H4
petrosbike
29.09.2008, 02:39
Witam- ostatnio pojechała mi oryginalna żarówka H4 60/55 W taka niebieska co przyjechała w moim trampie z niemiec. Swieciła niezle. Załozyłem nową H4 zwykłą no i porażka - światło mdłe jak ze swiecy woskowej. Wypatrzyłem na allegro taki zestaw i mysle intensywnie coby zakupić
http://moto.allegro.pl/item440507455_bi_xenon_h4_bi_xenon_do_motocykla_ku rier_gratis.html
Jakie sa opinie forum - czy to sie sprawdza? Czy też trzeba zakładac chłodnice i spryskiwacze na reflektor?
http://1.1.1.2/bmi/img231.imageshack.us/img231/5032/dsc03727nc9.jpg
Czy też trzeba zakładac chłodnice i spryskiwacze na reflektor?
HIDy sa chłodniejsze od zwykłych halogenów - nie musisz się bać o przegrzanie.
Zdrowia!
:hello:
Widziałem cos podobnego na stacji orlenu. Dwie żarówki H4 Philips-a. Philips reklamuje na opakowaniu że dają do 20% dłuższy strumień światła i chyba 50% jaśniejszy. Soczewki tych żarówek barwione sa na niebiesko. Dwie kosztowały 55 zł więc to chyba nie były xenony ale za to 5 razy tańsze a może też niezłe. ALe tego nie sprawdziłem, tyle co wyczytała.
wiec,
mialem takie cos w poprzednim moto (cbr) i powiem tak: pomnijając kwestie legalnosci a borąc pod uwage kwestie zasiegu, mocy, itd - warto.). bylem b. zadowolony.
nie wiem tylko jak z zywotnoscia żarnika na dziurach (cóż, CBR z z asfaltu jnie schodzila)
pozdr
J
Mnie wk*rwia, że policja nie trzepie kasy na mądrych inaczej, mających takie gówna w światłach oślepiając kierowców z naprzeciwka.
Po cholere to ładować? Trwać w mylnym błędzie, że skoro lepsze światło, to lepiej widać...? Gówno prawda. W nocy oślepia, Ci z naprzeciwka widzą mniej i niebezpieczeństwo czołówki większe.
Czasem na prawdę marzy mi się praca w policji na jakimś BMW i bezlitosne tępienie debilizmu w dresie i światełkami z remizy. DO tego brak migacza, nietrzymanie się swojego pasa, parkowanie gdzie popadnie... Normalnie nic tylko bym klepał mandaty, muahahahahahhaa!!
:D.
Po cholere to ładować? Trwać w mylnym błędzie, że skoro lepsze światło, to lepiej widać...? Gówno prawda. W nocy oślepia, Ci z naprzeciwka widzą mniej i niebezpieczeństwo czołówki większe.
.
A skąd ten wniosek? Sprawdzałeś sam, czy po prostu mijał Ci ktoś z ch...owo wyregulowanym reflektorem?
Zdrv!
:hello:
Nie minął mnie nikt z dobrze wyregulowanymi światłami. Tak o!
:)
PS: moim zdaniem, które jest mojsze bardziej niż wajsze, Zenony H4 to remiza.
szwedzkikucharz
29.09.2008, 12:13
Ja tam się nie znam, wiem tyle co gdzieś tam usłyszę albo przeczytam, dlatego wkleję fragment tekstu popierającego linię Wiecznego:
Cytat: Można się spodziewać, ze reflektory ksenonowe już niebawem zagoszczą w motocyklach seryjnych. Proces ich wdrażania jest znacznie opóźniony w stosunku do tego, co dzieje się w samochodach, ale też specyfika ruchu motocykla sprawia konstruktorom znacznie więcej problemów. Duże amplitudy ruchów wzdłużnych, zarówno na nierównościach drogi, jak i podczas hamowania czy przyspieszania, a także boczne przechyły pojazdu, wymagają zastosowania niezwykle sprawnego systemu poziomującego. Modyfikacje samej instalacji elektrycznej nie są szczególnie skomplikowane. Samodzielne montowanie lamp wyładowczych w tradycyjnych reflektorach to naruszenie warunków homologacyjnych motocykla i całkowite lekceważenie innych użytkowników dróg, permanentnie oślepianych taką bezmyślną przeróbką.
Źródło: D. Dobosz, Od karbidu do ksenonu, "Świat Motocykli" nr 10/2008, s. 122.
Cytat: Można się spodziewać, ze reflektory ksenonowe już niebawem zagoszczą w motocyklach seryjnych. Proces ich wdrażania jest znacznie opóźniony w stosunku do tego, co dzieje się w samochodach, ale też specyfika ruchu motocykla sprawia konstruktorom znacznie więcej problemów. Duże amplitudy ruchów wzdłużnych, zarówno na nierównościach drogi, jak i podczas hamowania czy przyspieszania, a także boczne przechyły pojazdu, wymagają zastosowania niezwykle sprawnego systemu poziomującego. Modyfikacje samej instalacji elektrycznej nie są szczególnie skomplikowane. Samodzielne montowanie lamp wyładowczych w tradycyjnych reflektorach to naruszenie warunków homologacyjnych motocykla i całkowite lekceważenie innych użytkowników dróg, permanentnie oślepianych taką bezmyślną przeróbką.
Źródło: D. Dobosz, Od ksenonu do karbidu, "Świat Motocykli" nr 10/2008, s. 122.
No! :Thumbs_Up: To jest w końcu jakiś konkret w temacie :)
Zdrowia!
:hello:
O, jest coś ciekawego w ŚM :). Mam akurat ten numer, kupiłem dla tej naklejki. Wiecie, "WSZYSCY SIĘ ZEMŚCIMY" :D.
Moim zdaniem xenony oslepiaja znacznie mniej niz zwykłe H4
Czasem na prawdę marzy mi się praca w policji na jakimś BMW i bezlitosne tępienie debilizmu w dresie i światełkami z remizy. DO tego brak migacza, nietrzymanie się swojego pasa, parkowanie gdzie popadnie... Normalnie nic tylko bym klepał mandaty, muahahahahahhaa!!
:D.
Czytałem, że chcesz jechać do afryki?
A co to ma do rzeczy? Chcieć a móc to wiesz... ;)
Czasem na prawdę marzy mi się praca w policji
nie gadam już z Tobą :umowa:
:haha2:
;)
randal 76
29.09.2008, 13:26
no tak jak by w policji były afryki to ciekawe ilu z was poszło by za pałę robic:hehehe:
easy.....
1. wyregulowane xenony wcale nie raza. Jachalem ostatnio przed nowym wlascicielem mojej cbr (z xenonem) i ....... nic., nie razi, nie oslepia, a widoczne jest znacznie lepiej (zarowno przez innych uczestnikow ruchu drogowego jak i w temacie doswietlenia drogi)
2. czy uklad samopoziomowania w samochodzie kompensuje "podskoki" na dziurach....? czy tez słuzy do wstepnego ustawienia swiatel w zaleznosci od "ugiecia" zawieszenia?
3. nt legalnosci sie nie wypowiadam
Ok, ale AT/TA ma chyba lampę wyżej niż CBR? Poza tym która CBR? No i jaki klosz? H4 czy H7? Pomyśl co ma lusterkach kierowca przed Tobą, którego właśnie próbujesz wyprzedzić...?
Pały? Znam kilku i spoko ludzie są. Daleko mi do nazywania każdego policjanta "pałą".
Jeeli chodzi o przepisy to lampy z zarowkami a wlasciwie z lampami wyladowawczymi musza posiadac spryskiwacze reflektorow i sprawny system samopoziomujacy. System ten nie ma za zadanie poziomowanie reflektora na dziurach a wlasciwe wypoziomowanie z zaleznosci od obciazenia pojazdu. Widzialem kiedys takie cudo bo przywiozl je hurtownik do sklepu mojego taty i od razu nasunely mi sie pytania: Gdzie kupic zapasowa zarowke/lampe no i niestety tylko u w/w hurtownika. Nastepne pytanie to jak z dostepnoscia. Niestety trzeba zamawiac. Kolejne to czy to male urzadzenie NO NAME nie rozpadnie sie po miesiacu a my nie zostaniemy z portfelem lzejszym o 250zl.
Moje skromne zdanie na ten temat (nie biorac pod uwage legalnosci) TAK ale pod warunkiem ze lampy/zarowki bedzie mozna kupic na kazdej stacji benzynowej i wykona je jakas porzadna firma ktora swoja marka potwierdzi niezawodnosc urzadzenia.
Jezeli komus brakuje swiatla zawsze moze zalozyc zarowke H4 120W/100W, mialem kiedys takie i niezle swiecilo. Inne rozwiazanie to dobre zarowki np PHILIPS +50
ok,
1. cbr 1000F
2. klosz H4
3. wlasnie pisalem co czułem jadąc PRZED
4. przed jazdą nalezy wypoziomowac reflektor w zaleznosci od obciązenia
5. za bixenon do cbr dałem 300pln. wytrzymal rumuńskie dziury.....
6. 120W/100W - to dopiero grzeje w odblysnik...
generelnie - tak.
na wlasne zyczenie i odpowiedzialnosc.
i od razu nasunely mi sie pytania: Gdzie kupic zapasowa zarowke/lampe no i niestety tylko u w/w hurtownika. Nastepne pytanie to jak z dostepnoscia. Niestety trzeba zamawiac.
tu przesadziles, żarówke (żarnik) do ksenona kupuje sie na allegro, sa dwa rodzaje do soczewkowego i niesoczewkowego reflektora (D2S i D2R), robi je np firma osram (wiec nie badziewie) i kosztuje 120 zł sztuka.
http://www.allegro.pl/item443651281_zarowki_zarowka_xenon_zarniki_d2s_os ram.html
Przypominam ze trzeba zalozyc wysokonapieciową przetwornicę (10 000V) ktora żre dodatkowo prąd - nie wiem czy chcemy w obliczu padajacego reglera...
Co do reflektora to wątpie aby ten w Afri byl przystosowany, zreszta nie znam sie.
Dopiero co kilka dni temu czytalem na forum jak ktos plakal po tym jak mu regler padl , a inny rozpaczal ze mu wtyczki pali i kable grzeje.
Ramirez daj wszystkim Xnenonowca od razu rabat na reglery!
Podos pisze i ma swieta racje, ze poza wymaganiami podanymi przez Pawla musisz miec do ksenonow odmienny klosz.
Jak tak dalej bedziemy tjuninkowac swoje afryki to nie dosc, ze beda wygladac jak pojazdy jakis burakow z pod remizy strazackiej, to bedziemy lamac przepisy - a moze wam w glowach kolejne Indie, gdzie kazdy robi na drodze to co chce!?
No, bo już zaczynałem wątpić... Hero browarek!
e nie lepiej zamiast tjunigowac afrykli kupic nowego GS800 ;)
Przetwornica jest nieodłącznym elementem zestawu ksenonowego. Pobiera większy prąd tylko w momencie rozruchu, czyli przez pierwszych 20-30 sekund. Większy czyli jakieś 50 W na żarówkę. Po "rozpaleniu" żarnika spada pobór mocy, jest mniejszy od poboru standardowej żarówki. Czyli punkt dla ksenonów.
Ksenony, nawet te z allegro, lepiej oświetlają drogę od tradycyjnej żarówki - "barwa" jest bardziej zbliżona do światła dziennego.
A im wyżej jest lampa, tym korzystniej - patrz testy samochodowego oświetlenia, gdzie najlepsze wyniki osiągają auta typu SUV.
Korzystniej także dla "przeciwników" , bo światło padając z większej wysokości pada pod większym kątem w dół, nie powodując oślepiania. Łatwiej jest ustawić lampę, żeby świeciła w dół, z wysokości, powiedzmy 1,5 metra, jak z 50 cm. Inna sprawa to to, czy się komu będzie chciało za każdym razem, gdy zmieni mu się obciążenie, kręcić ustawieniami odbłyśnika....
O jednym trzeba pamiętać - na pewno będzie gorzej we mgle.
Co do jakości. Kolega, a w zasadzie dwóch, mają założone te zestawy w R 1100 GS, i XF 650. Kupili po prostu zestaw biksenon samochodowy i się nim podzielili. Jednemu padł żarnik, tzn ta ruchoma kalota przestała się przesuwać i ma tylko mijanie. Stało się to po dość krótkim okresie użytowania. Drugi jest przeszczęśliwy, ale o regulacji nie zapomina.
Co do ubocznych efektów w postaci wypalonego odbłyśnika, na razie sygnałów brak.
Sprzedawcy podają jakieś tam normy europejskie. Czego one dotyczą, nie wiem, nie znam się. Policja i diagności przepuszczają takie oświetlenie, więc gdzie ta niezgodność z prawem??...
Mam ochotę zaryzykować to oświetlenie, albo chociaż pożyczę sobie na czas jakiś od kumpla. Jedziem razem w Beskid niebawem, więc będzie okazja. Jak mi się spodoba, i mnie nie będą obmrugiwali, zaryzykuję...może...:D
A że świecą obydwie u mnie, to wolałbym nie umoczyć kasy w beleczym..ot co..:)
Wychodzenie z założenia, ze jest legalne bo pan diagnosta puścił, to kpina :).
To co, wszyscy diagności biorą w łapę?? Przecież od cholery jeździ tego po Polsce. A co z policją? Kładą lachę czy nabijają kabzę??
Ktoś w końcu musi pilnować przestrzegania przepisów. Jeśli nie w/w instytucje, to kto.....
do motocykla prawde mowiac sie nie doczepia wprost - chyba, ze na dlugich ktos jezdzi
Sprawa wyglada tak, ze niestety, ale wystarczy zapakowac cos do kufra i juz walimy w gore swiatlami i w druga strone tez to dziala niestety. Dlatego do motocyklowego oswietlenia sie generalnie niedoczepiają.
co do odblysnikow - te xenony nie maja takiej temperatury jak H4 czy inne wiec nie ma mowy o wypalaniu ich. Jedyny problem do umiejętne dobranie najbardziej zblizonego xenonu do H4 aby nie trzeba bylo kombinowac z przestawianiem ich pod kątem prawidlowej dawki swiatla na klosz i jego rozpraszanie.
Ja bardzo przepraszam, ale kiedy pojechałem na przegląd motocyklem diagnosta nawet mnie nie zaprosił do środka. Wziął papier, zobaczył że motocykl i powiedział: "nadwozia przecież pan nie zmieniałeś". I nie wziął ani złotówki dodatkowo za przychylność. Nie jest to przypadek odosobniony. Jednym słowem kładą lachę. Wszyscy kładą lachę.
Taka mentalność.
zaraz zaraz a kto powiedzial ze to nielegalne? Bo niebiesko barwiona wiesniaco-remizowa zarowka H4 bez homologacji to napewno tak, ale prawdziwy najprawdziwszy ksenon? Co w tym zlego ze ktos chce miec lepsze swiatlo w motocyklu? Mozemy dyskutowac na tematy techniczne takiego rozwiazania (dzieki za info o poborze prądu) ale zaraz ze wiocha? Nie przesadzamy?
Do ksenona chyba idzie albo przezroczysta szyba a nie odlew szklany do rozpraszania?
czyli wymiana na ksena to chyba wymiana calej lampy i przróbka owiewki zeby to ładnie siadło?
Za duzo zabawy jak dla mnie, no i za duzo nowych elementow do zepsucia się. Nie, dziekuje.
A ja się nie gniewam :). Ale, jeśli wszyscy kładą lachę, to ja nie będę nadstawiał dupska. Być może, gdyby zabici dziś czterej motocykliści, zmieceni z drogi przez cwela w Alfa Romeo, mieli oślepiające ksenony, teraz by żyli. W sumie ksenon to prestiż i wrażenie, że jedzie jakaś lepsza fura.
Jak rzekłem, jeśli będę widział znaczącą różnicę w jakości oświetlenia drogi ( bo do tej pory mam jeszcze oryginalne żaróweczki z napisem Made In Japan :)), se ksenony zanabędę.
Każdy zrobi jak uważa, bo to jego piaskownica, ale kurde... z głową :). Chińskim zestawom - NIE!
Aaa.. I jeszcze jedna sprawa. Rozmawiałem z kolesiem, co przerabia tradycyjne lampy na ksenony, ale z użyciem soczewek od aut z oryginalnymi ksenonami. W zasadzie całych układów optycznych, ale bez samopoziomowania, żeby była jasność.
Dopytywałem , czy jest wyraźna różnica w jakości świecenia, czy jakoś się to odbija na odbłyśniku tradycyjnego reflektora. Odpowiedzi uzyskałem..hmm..wymijające..:D.
Oprócz stwierdzenia, że oryginalne przetwornice są bardziej bezawaryjne, to żadnych minusów na rzecz allegrowych nie usłyszałem.
A za przeróbkę lampy bierze ok 700 zł, z częściami.
BartkuJ, polecam żarówki Philipsa takie
http://allegro.pl/item448677340_h4_power2night_gt150_hit_tuningu_sup er_cena.html
lub chociaz
http://allegro.pl/item443287616_zarowki_h4_x_treme_philips_oryginaln e_nowe.html
albo nawet
http://allegro.pl/item448677184_h4_visionplus_50_philips_hit_cenowy. html
a tego lepiej nie, bo wtedy wyjdzie że Zenon napewno jest lepszy :)
http://allegro.pl/item442740520_zarowki_h4_nightguide_nowe_oryginaln e_polecam.html
http://allegro.pl/item442821742_zarowka_philips_h4_premium_30_swiatl a.html
http://allegro.pl/item440311103_zarowki_philips_h4_blue_vision_1_szt _oryginalne.html
chyba że chcesz miec temp światła wyróżnijąca Cie na drodze to jescze moze byc to ale to nie oświeci Ci drogi jak te 3 na górze
http://allegro.pl/item434434618_zarowki_h4_philips_motovision_odbior _warszawa.html
GT150 z filipsa z dwóch przednich lamp daje naprawde niezły wgląd na to co sie dzieje na asfalcie powiedzmy na 70 metrów przed motocyklem. W praktyce komfort jazdy prędkościami 120/130 kmh na dobrych żarówkach jest porównywalny do jazdy na zwykłych z pred. 100/110kmh. pozdro 750V :)
petrosbike
30.09.2008, 03:03
Krótkomówiąc- dresami sie nie zajmuje, pod remizy nie jezdżę, buraczanym tjuningiem pogardzam, świecidełka to na odpuscie są dobre ... ale jesli chodzi o oświetlenie to żartów sobie nie robię. Niestety widze niedostatek swiatła wieczorem i noca i uważam, że motocyklem jesli nie trzeba koniecznie to lepiej nocą wcale nie wyruszac. Noc nie jest stworzona dla moto. Niestety nie mam tego czucia momentu , kiedy trzeba sie złożyc, zastosowac przeciwskret, docisnąc moto do gleby, odpuścić kat przechyłu itd itp. Niestety noca tego nie widac. jeżdżę raczej na wyczucie. Oczywiście mam tu na mysli drogi raczej krete. Autostrady i drogi expresowe to inna bajka, tam zakretów praktycznie nie widac i sa jak stół. Mysle że naszymi moto raczej jezdzimy po srednioterenowych trasach. Mnie przynajmniej autostrady nie bawia.
Upieram sie nad dobrym oświetleniem i taki wydatek ok 250 zł to jest drobiazg dla zapewnienia lepszej widoczności dla mnie i dla innych, którzy mnie widzą. jestem skłonny ustawiac tego xenona żeby nie oślepiał innych zaleznie od obciążenia.
znalazłem jeszcze inna propo
http://www.hidworld.com/cart.php?target=product&product_id=16193&category_id=262
czy to sie czyms istotnym różni od tego z allegro? ano tak : tutaj zarnik sie pochyla w góre i w dół. Czy to lepsze? ano tego nie wiem.
wiem tylko tyle że zazdrościłem posiadaczom xenonów kiedy mnie mijali. Samochodem to niestety często noca jezdże. Dlaczego w moto nie mógłbym mieć dobrego światłą?
petrosbike
30.09.2008, 04:24
Rambo
Odnosząc sie do postu j/w to jedyne co do mnie przemawia oprócz xenona do moto to takie
http://moto.allegro.pl/item446995390_philips_h4_motovision_oryginalne_now a_cena.html
A to dlaczego? ano dlatego że nie wierze w te 50%, 60% i inne procenty gdyż halogen to halogen i cuda się z niego nie wyciśnie - natomiast te motovision jako jedyne sa sprzedawane w poważnych niemieckich sklepach motocyklowych Louisa, Polo, i HeinGericke a ja w tym wzgledzie niemcom wierze bo motocykli to u nich sporo a i jezdżą na nich kilka ładnych lat dłużej niż my raczkujący w polsce.
Cos w tym musi być. Natomiast rzeczywiście Xenonów zaden z tych sklepów nie sprzedaje- tez cos w tym musi byc?
Rambo
Odnosząc sie do postu j/w to jedyne co do mnie przemawia oprócz xenona do moto to takie
http://moto.allegro.pl/item446995390_philips_h4_motovision_oryginalne_now a_cena.html
A to dlaczego? ano dlatego że nie wierze w te 50%, 60% i inne procenty gdyż halogen to halogen i cuda się z niego nie wyciśnie
nie wierzysz w 50%, 60%, dlatego kupujesz 40% ?? :D ciekawa teoria... bo właśnie tyle mają motovision ;) procenty nie są złe, ja mam +50% i jestem zadowolony, a w afri dwa reflektory dają w wuj światła, chyba że masz już sreberka ciemne to wtedy może być problem.... nawet + 200% wtedy nie zadziała :D
Prawda jest taka, że jest baaardzo duża różnica pomiędzy ilością światła które daje żarówka, a ilościa światła które widzi ludzkie oko. Te procenty to zwiększenie ilości światła widzianego przez oko. Dzieje się to dzięki jakimś specjalnym domieszkom gazu w bańce i materiałowi żarnika.
Miałem zwykłe, teraz mam 50% - widzę różnicę.
Podrzuce kilka danych z katalogu Osrama:
------------------- moc - strumien swietlny(?) ---- czas pracy
- xenony:
Xenarc ---------- 35W / 85V 3200lm ± 15% ---- 1000-1500h
- h. niebieskie:
Night Breaker ---- 55W / 12V 1350lm ± 10% ----- 450-930h
Cool Blue ----- 60/55W / 12V 1650/1000lm ± 15% 100-350h
- h. klasyczne:
Light@Day ------ 55W / 12V 1500lm ± 10% ------ 450-930h
Silverstar ---- 60/55W / 12V 1650/1000lm ± 15% . 150-350h
GIGANT ------ 60/55W / 12V 1650/1000lm ± 15% . 500-2400h (odporne na wibracje)
- h. dla wariatow ;):
64194 ------ 100/80W / 12V 2900/1500lm ± 15% - 75/150h
W tej chwili jezdze z 2xH4 Silverstar w RD07a. Swiatlo daja "cieple biale", ale nie zolte. "Daja w wuj swiatla!" Jak sie spala, zmieniam na "giganty" :)
Ciekawsza informacje znalazlem u dolu strony. To jest zaleznosc czasu pracy halogena od napiecia zasilajacego. Zgaduje, ze ponizej pewnego napiecia nie zachodzi ten tam jakis proces halogenowy(?), banki ciemnieja i zarnik sie wyzarza w tepie ekspresowym :(
Tc at test voltage 13.2 V 150/300 h
Tc at test voltage 13.5 V 350/1850 h
Tc at test voltage 14.0 V 250/1250 h
samul
A to dlaczego? ano dlatego że nie wierze w te 50%, 60% i inne procenty gdyż halogen to halogen i cuda się z niego nie wyciśnie - natomiast te motovision jako jedyne sa sprzedawane w poważnych niemieckich sklepach
Halogen to halogen powiadasz ? A co się stanie jeśli w halogenie zmienisz średnicę, ksztalt czy długość żarnika ? A jeśli zmienisz mieszankę gazu ?
W motovision wierze tak samo jak w darmowe kredyty i olej motocyklowy. A co do +50 czy coś w ten deseń to jakiś czas temu one wszystkie miały oznaczenie 'not for road use', może się zmieniło (ale nie sądzę).
Z zupełnie innej mańki to w ich wypadku liczy się efekt dla oka, pisałem już o bardzo dużym kontraście, ciemności tuż poza obrębem światła i samooślepianiu we mgle.
A na koniec, wierzysz Niemcom ? No to kup xenon od Touratecha :-D
Pozdr
newrom
Nie jest to przypadek odosobniony. Jednym słowem kładą lachę. Wszyscy kładą lachę.
Taka mentalność.
A dlaczego nie powiedziałeś że płacisz za wykonanie czynności diagnostycznych i wymagasz by były wykonane ?
Przecież by Cie nie ugryzł, najwyżej stwierdził że jesteś dziwak.
Jednak mógłbyś się zdziwić że nie dostałeś pieczątki np za skład spalin :-)
Kiedyś poprosiłem o takowe badanie i się okazało że normy przekroczyłem pięciokrotnie.
Pozdr
newrom
A dlaczego nie powiedziałeś że płacisz za wykonanie czynności diagnostycznych i wymagasz by były wykonane ?
Przecież by Cie nie ugryzł, najwyżej stwierdził że jesteś dziwak.
Jednak mógłbyś się zdziwić że nie dostałeś pieczątki np za skład spalin :-)
Kiedyś poprosiłem o takowe badanie i się okazało że normy przekroczyłem pięciokrotnie.
Pozdr
newrom
Zdazalo mi sie podchodzic to "badania technicznego" pojazdami w stanie... roznym. Na szcz... ehm... niestety potwierdzam slowa wiecznego.
Mhm, no i zupelnie "przypadkiem" lubimy pojazdy sprowadzane z Niemiec, czy Szwajcarii, gdzie pieczatka tüv czy mfk gwarantuje doskonaly stan techniczny...
Co prawda spalin w motocyklach w Szwajcu nie sprawdzaja (podobno 4-5 krotne przekroczenie norm jest... normalne i nic sie z tym nie zrobi : / gorsze sa jeszcze narzedzia spalinowe: kosiarki, pily, itp.) za to diagnosta obmacal mi cale moto, opony, hamulce (+na maszynie i test drogowy!) swiatla, lozyska glowki ramy i nie pamietam co jeszcze. Okolo 20 minut tego! Koszt tego 40 franusiow. W warsztacie zaplacilbym wiecej.
samul
tu przesadziles, żarówke (żarnik) do ksenona kupuje sie na allegro, sa dwa rodzaje do soczewkowego i niesoczewkowego reflektora (D2S i D2R), robi je np firma osram (wiec nie badziewie) i kosztuje 120 zł sztuka.
http://www.allegro.pl/item443651281_zarowki_zarowka_xenon_zarniki_d2s_os ram.html
Przypominam ze trzeba zalozyc wysokonapieciową przetwornicę (10 000V) ktora żre dodatkowo prąd - nie wiem czy chcemy w obliczu padajacego reglera...
Co do reflektora to wątpie aby ten w Afri byl przystosowany, zreszta nie znam sie.
Wiesz Podos mialem ten zestaw w reku i nie sprawdzalem dostepnosci na Allegro. Z tego co mowil sprzedawca to potrzebna jest specjalna zarowka. Bylo to jakis czas temu wiec moze juz mozna juz kupic je na Allegro. Wiem jedno - jak spali mi sie zarowka to zajezdzam na stacje benzynowa i kupuje druga.
Zdazalo mi sie podchodzic to "badania technicznego" pojazdami w stanie... roznym. Na szcz... ehm... niestety potwierdzam slowa wiecznego.
A ja nie, bo im lepszy stan motocykla tym większa szansa że dojadę do celu na motocyklu, a nie w czarnym worku :)
Mhm, no i zupelnie "przypadkiem" lubimy pojazdy sprowadzane z Niemiec, czy Szwajcarii, gdzie pieczatka tüv czy mfk gwarantuje doskonaly stan techniczny...
TUV nic nie gwarantuje, kupiłem niedawno estrelle z jeszcze pachnącym TUVem. Niby wszystko bangla, ale hamulec przedni po prostu nie hamuje bo są założone jakieś gówniane klocki. No i żeby nie było, kupowałem od właścicielki, a nie od jakiegoś handlarza :)
Dobrze że mnie mąż właścicielki ostrzegł bo bym przywalił w brame jego domu =)
A sprzęty które widziałem w Magdeburgu to już w ogóle wyglądały jak kupa złomu :)
swiatla, lozyska glowki ramy i nie pamietam co jeszcze. Okolo 20 minut tego! Koszt tego 40 franusiow. W warsztacie zaplacilbym wiecej.
W Szwajcarii nie kupowałem (jeszcze), dzięki za informacje :)
Robertbed
30.09.2008, 18:37
A czy nie lepiej strzelic sobie xenon jako dodatek, uzywac tego na zadupiu gdzie jest cimno jak w dupie u murzyna,
Hella ma takie:
http://http://b2c.hella.com/b2c_hella/b2c/init.do?language=en&country=gb&shop=EN_GB&scenario.xcm=hella_gb
http://b2c.hella.com/b2c_assets/images/large/1F0%20008%20390-001a.jpg
W chu. drogie co prawda,ale to zawsze jakies rozwiazanie, do tego strzelic jakis wlacznik osobny i tyle.Jest tez opcja w Helli takich halogenow ale bez xenona, o wiele tansze to.I znowu, jesli komus swiatla malo czasem to zarzuca i baja bongo.
Pozd
http://www.bialapodlaska.uc.gov.pl/index_bip.php?obiekt=794
Polecam taki zestaw. Za jednym zamachem rozwiązujemy problem kasku i widoczności :hehehe:
Rambo, dzięki za linki :).
Ponieważ już pisaliście o żarówkach GT Philipsa, to se szukałem tychże.
Plan jest taki, żeby wsadzić w jedną lampę ksenony kumpla, w drugą właśnie tego GT i zobaczyć, co za interesujący efekt uzyskamy.
I jeszcze se wymyśliłem, że zrobię zdjęcia z przodu, z odległości jakichś 30 metrów coby sprawdzić, jak to będzie na tych samych ustawieniach lamp, z oślepianiem.
Wyniki opublikuję, bez kopyrajta, na forum :).
Nie ukrywam, że cena 400paręnaście zł za zestaw dobrych (i tu należy dać "?") zenonów do mojej niuni jest dla mnie hmmm...WYSOKA. Ale, jeśli ma to mi, czteroocznemu, pomóc w trafieniu w drogę, to jestem skłonny wydać tą kasę.
Pozdro i jasności na drodze...:)
Pomysł bardzo mi się podoba. Bardzo chętnie zobaczę różnicę.
petrosbike
30.09.2008, 19:46
Halogen to halogen powiadasz ? A co się stanie jeśli w halogenie zmienisz średnicę, ksztalt czy długość żarnika ? A jeśli zmienisz mieszankę gazu ?
W motovision wierze tak samo jak w darmowe kredyty i olej motocyklowy. A co do +50 czy coś w ten deseń to jakiś czas temu one wszystkie miały oznaczenie 'not for road use', może się zmieniło (ale nie sądzę).
A na koniec, wierzysz Niemcom ? No to kup xenon od Touratecha :-D
Co sie stanie jak zmienimy wymiary żarnika? nie wiem napewno ale zmieni sie kształt i kierunek strumienia pewnie.
Motowision ma podobno +40% - czy tak jest napewno to trudno zmierzyc-częśc odczucia jest subiektywna.
Akurat motovision ma aprobate CE a jesli cos na niemcy ma certyfikat to ma napewno- tam ściemy sie nie uznaje- dletego niemcom( w tych sprawach oczywiście) akurat wierzę.
Touratech+xenon - nie znam tematu to sie nie wypowiadam.
ja myśle że nawet 5x GT150 nie da rady dobremu xeno-zeno nowi. ale róbta test i obczajajcie.
takie gt150 też można delikatnie wyżej ustawiac jak zwykłe czy jakieś nie markowe żarówki bo: świecą te 20 metrów dalej(moje odczucie) dwa, że mają ładnie i precyzyjne wyciętą linie światła (sprawdzane i porównywane na przeglądach moich 5 pojazdów z H4) i nikogo nie oślepimy. trochę prób i błędów i bedzie OK. Jak narazie AT na 2X gt150 pomimo że mają +50% a takie extreme power od Filipsa maja 80%, to powert2night (gt150 swiecą jaśniej :) nie wiem nawet czy nie zajasno, o czym też pisałem) swiecą lepiej choć mają -30% światła do extremów np :) generalnie AT ma lepsze światła niż Viadradero 04, Galaxy99, Primera94, i Panda07. Wszystko H4 :oldman:
PS: nie do końca to przepisowe bo mam starą siódemke, która jak niektórzy pewnie wiedzą ma jeden reflektor HR a drugi HCR ( nie mylić z HRC w technologi rejli ;) ) co za tym idzie ten 1 wali symetrycznie co u nas zabronione.
PS2 jak żarówkaH4 jest 12V i ma 55/60W to nie może miec emblematu "do not use in europe"
newrom: zgadzam sie z toba w 100%, tylko, ze wtedy bylem o kilkanascie lat... glupszy, no i pojazdy byly mocno inne. Na dzisiejsze standardy, ruiny. W zyciu bym dzisiaj nie zalozyl chocby takich ruskich opon, jak wtedy. Martwi mnie to, ze choc dostepnosc i pojazdow i czesci wysokiej jakosci wzrosla niepomiernie, jakosc badan technicznych jak widac nie :(
No to mnie zmartwiles z tymi Niemcami i ich TUVem, kolejne zludzenia :( ... Moze i co do Szwajcu sie myle, shit!
grrrrrr
samul
petrosbike
01.10.2008, 15:25
A ja nie, bo im lepszy stan motocykla tym większa szansa że dojadę do celu na motocyklu, a nie w czarnym worku :)
A sprzęty które widziałem w Magdeburgu to już w ogóle wyglądały jak kupa złomu
ad1. takie jest tez moje zdanie- czarnym workom mówimy NIE !
ad2. jak dodasz młodszym forumowiczom ze Magdeburg to dawne NRD czyli ossi to wszystko bedzie jasne. Jak widze ogłoszenie o moto przy granicy lub w NRD-ówku to od razu odrzucam z niesmakiem, niestety cienie przeszłości jeszcze nie znikneły.
Niestety "za flaszke" można załatwić ten przegląd bez względu na land, czy dawną przynależność do NRD/RFN. Po prostu mój przypadek tyczył Magdeburga bo tam byłem po motocykl, ale znajomi mieszkający w RFN mówią że u nich jest to samo.
PS. dziś zrobiłem polski przegląd, bo oczywiście niemiecki TUV naszym urzędasom nie wystarcza. Gdyby diagnosta szybciej pisał to cały przegląd trwałby do 5min, a z istotnych elementów przeprowadzono pomiar długości, rozstawu osi, szerokości pojazdu. Pierdołami typu hamulce, światła czy sygnał dźwiękowy nikt sobie tyłka nie zawracał
pozdr
newrom
petrosbike
02.10.2008, 23:49
Wróćmy do żarówek- kupiłem na razie dla próby taka zarówkę nie bardzo wierząc w te 50% i 70%
http://moto.allegro.pl/item446995390_philips_h4_motovision_oryginalne_now a_cena.html
Ustawiłem moto na centralce i zaznaczyłem slad cienia na scianie.
Zastanawiałem sie jak tu zmierzyc strumien światła- po pary kombinacjach wziałem stary fotograficzny miernik swiatłą=mierzy natęzenie światłą w jakichs tam zmierzalnych wartościach- tu nieistotne jakich bo posiada skale w jednostkach. Na starej zwykłej H4 Narva było 5,2 jednostki w odległości 0,5 m od reflektora. Po zamianie zarówki na motovision było w tym samym miejscu??
Zgadnijcie ile? -----dokładnie tyle SAMO!
Czyli wielka sciema.
Jakie róznice ? cień bardziej skierowany w prawo ale poziom cienia dokłądnie taki sam.
Wystepuje w dolnej strefie swiatła pomarańczowo złota poswiata i to wszystko. Z daleka troche bardziej błekitno-złoty wyglad reflektora.
Zaznaczam ze żarówka nie barwiona na niebiesko lecz troszeczke opalizujaca na złoto. Banka zarówki ma średnice o 1,8 mm mniejsza od standardowej.
Jednym słowem halogen to halogen i zadne procenty tam sie nie dodaja=co wy na to?
a co powiecie panowie na założenie w Afri tylko jednego biksenona??
w razie jak padnie mamy w drugiej lampie H4 tak że dojedziemy, powrót do zwykłej żarówki zajmie chwilkę.
tak sobie myślę....
a w kwestii legalności tego oświetlenia... to proponuje 3/4tego forum badanie hałasu wydobywającego się z wydechów:oldman:...
i coś mi się zdaje że niewiele to przejdzie:)
a co powiecie panowie na założenie w Afri tylko jednego biksenona??
Chyba cały czas była mowa tylko o jednym?
Zdrowia!
:hello:
Taa. Siedłem se i poguglałem, poczytałem, podumałem i wydumałem co następuje:
Ksenon (zwany HIDem) zalety ma następujące:
- mniejszy pobór mocy (standardowo 35 W w ciągłej pracy i trochę więcej przy rozruchu) w miejsce zwykłej H4 biorącej 55W. Akurat dla reglera Afrycznego „za mało” jest równie szkodliwe co „za dużo”, ale to temat na inną dyskusję. Po za tym dla mnie w krowie im mniej tym lepiej, bo tez mam problemy z prądami tylko inne :)
- mniejsza temperatura. Mimo że te żarówki w lampach wyładowczych nazywane są „palnikami” to jednak grzeją się mniej niż halogeny. Czyli plasticzane lustra są bezpieczne - AT to zwisa, ale ja takie właśnie mam u siebie więc uznaję ten argument.
- Dłuższa żywotność. Na wyjebach podobno też – obadajcie lampy trailtechu do maszyn enduro w technologii rejli.
- to co najważniejsze – duuuużo jaśniej świecą. Obadajcie tylko zestawienie danych które przytoczył Samul… Niestety ta jasność jest bronią obosieczną jak stara żyletka. Ale o tym dalej.
Wady:
- cena
- konieczność stosowania przetwornika, a co za tym idzie trochę większa masa i pewna upierdliwość montażowa. Jeśli jednak podłączenie przetwornika zrobimy na kostce o rozstawie identycznym jak cokół H4 (a fabryczne zestawy motocyklowe tak miewają) i wyprowadzimy w bliskości żarówy, to ewentualna wymiana HIDa na H4 będzie równie łatwa co zwykła wymiana żarówy. Wystarczy w razie ewentualnej padaczki HIDa wypiąć zasilanie przetwornika i wsadzić w żarówę H4 i mamy oryginał.
- Zagrożenie oślepianiem. No to dochodzimy do sedna zagadnienia….
HID robi ponad 2x tyle światła co halogen i wszelkie sprawy związane z precyzyjnym podaniem tego światła tam gdzie potrzeba są 2x bardziej istotne.
Kiedy oślepiamy? Wtedy gdy strumień światła jest źle skierowany, albo ulega rozproszeniu.
Na ukierunkowanie strumienia światła ma wpływ:
*- geometria lustra . Lustra mamy zaprojektowane do współpracy z żarówą H4, która ma 2 włókna na HI i LO i odpowiednią przesłonę dzielącą strumień światła przy LO mniej więcej na pół. Dobrze zrobiony zestaw do zastąpienia H4 przez HID musi DOKŁADNIE trzymać się geometrii żarówy H4 żeby trafić w ogniskową lustra. W przypadku bi-ksenonów ruchoma przesłona w pozycji LO musi też identycznie zasłonić palnik. Czy tak się dzieje czy nie – to rzecz producenta i na to wpływu nie mamy. Możemy tylko poczekać aż się znajdzie odważny co to wypróbuje i zda relację ;)
*- ustawienie świateł. Nawet najlepiej zrobiony ksenon będzie dawał po gałach jeśli lampa jest ustawiona zbyt wysoko. Stąd przepis o układach samopoziomowania świateł w autach z ksenonami. W przypadku AT trzeba niestety sprawę załatwić ustawiając samemu światła i to przy uwzględnieniu max obciążenia tyłu. Dodam że dzięki temu że światła są stosunkowo wysoko oślepiamy mniej – musimy po prostu skierować światło pod znacznie większym kątem w dół niż np. w autach osobowych, więc wpływ zmiany obciążenia nie jest aż tak wielki. Ale jednak jakiś tam jest i trza o nim pamiętać co jest trochę upierdliwe w AT (w krowie mam gałę którą mogę sobie regulować światła nawet w czasie jazdy hłehłehłe ;) )
Tera druga sprawa: rozproszenie światła.
*- Syf na szkle… W przepisach dla aut jest mowa o spryskiwaczach – oczywiście nie chodzi o chłodzenie klosza ;) Zwyczajnie świecąc na syf osadzony na kloszu tak potężnym strumieniem światła rozświetlamy go do takiego poziomu że może przeszkadzać jadącym z przeciwka… Tak więc trza mieć na podorędziu szmatę w technologii rejli i co jakiś czas zrobić z niej użytek. Takowoż pleksiane okularki chroniące lampy stają się w tej sytuacji dodatkowym rozpraszaczem. W tej sytuacji siatka powinna się chyba lepiej sprawdzić, ale to rzecz do przetestowania.
*- Klosze. No i tu dochodzimy do najtrudniejszego tematu. W lampiszonach Afrycznych za ukierunkowanie strumienia światła odpowiada nie tylko lustro, ale tez kształt szkła klosza. Te żeberka w szkle to się o ile pamiętam nazywa soczewka Fresnela i ma również wpływ na kierunek strumienia światła. Niestety wadą soczewek schodkowych jest znaczne rozproszenie światła na krawędziach tych „żeberek”. A jako że wszystko co nie pada tam gdzie powinno, pada tam gdzie nie powinno, to może być przyczyną oślepiania… Pytanie tylko czy aż tak bardzo. Niestety bez testów się na to nie odpowie…
Jeśli są jeszcze jakieś zady i walety to uzupełnijcie proszę.
Jak dla mnie zalet jest więcej i kiedyś jak zaleczę księgowość to może sobie takie coś sprawię. No ale ja mam i łatwą regulację i gładką szybę bez soczewek.
No i tak to.
Ide se. Ofiara spełniona.
:hello:
Po pierwsze pochyle czola przed wasza Pastorskoscia (sie pytalem, podobno nie mowi sie "ojcze" do pastora... chyba zeby ;)).
Po drugie walne sobie "na odwage", bo juz po hejnale :Thumbs_Up:
Po trzecie:
Taa. Siedłem se i poguglałem, poczytałem, podumałem i wydumałem co następuje:
Ksenon (zwany HIDem)
HID (High Intesity Discharge lamp) czyli lampa wyladowcza, zwany ksenonem ;)
zalety ma następujące:
- mniejszy pobór mocy (standardowo 35 W w ciągłej pracy i trochę więcej przy rozruchu) w miejsce zwykłej H4 biorącej 55W. Akurat dla reglera Afrycznego „za mało” jest równie szkodliwe co „za dużo”, ale to temat na inną dyskusję. Po za tym dla mnie w krowie im mniej tym lepiej, bo tez mam problemy z prądami tylko inne :)
- mniejsza temperatura. Mimo że te żarówki w lampach wyładowczych
nazywane są „palnikami” to jednak grzeją się mniej niż halogeny.
Zarowki, zgodnie ze swoja nazwa, przerabiaja prond na zar, czyli cieplo. Zaleznie od (nie-)efektywnosci nawet 80% pradu na to idzie. Reszta na swiatlo. Zarowki halogenowe sa nieco lepsze w te klocki.
Czyli plasticzane lustra są bezpieczne - AT to zwisa, ale ja takie właśnie mam u siebie więc uznaję ten argument.
- Dłuższa żywotność. Na wyjebach podobno też – obadajcie lampy trailtechu do maszyn enduro w technologii rejli.
- to co najważniejsze – duuuużo jaśniej świecą. Obadajcie tylko zestawienie danych które przytoczył Samul…
Obrazki od Helli, chyba optymistyczne troche ;)
Halogen "krotkie" i xsenon "krotkie"
http://www.hella.com/hella-de-de/assets/images/content_global/EN_Autoindustry_General_Ext_Licht_Halogen-Abblendlicht_10783_rdax_433x289.gifhttp://www.hella.com/hella-de-de/assets/images/content_global/EN_Autoindustry_General_Ext_Licht_Xenon-Abblendlicht_10781_rdax_433x289.gif
Halogen "dlugie" i xenon "dlugie"
http://www.hella.com/hella-de-de/assets/images/content_global/EN_Autoindustry_General_Ext_Licht_Halogen-Fernlicht_10784_rdax_433x289.gif http://www.hella.com/hella-de-de/assets/images/content_global/EN_Autoindustry_General_Ext_Licht_Xenon-Fernlicht_10782_rdax_433x289.gif
Niestety ta jasność jest bronią obosieczną jak stara żyletka. Ale o tym dalej.
Wady:
- cena
- konieczność stosowania przetwornika, a co za tym idzie trochę większa masa i pewna upierdliwość montażowa. Jeśli jednak podłączenie przetwornika zrobimy na kostce o rozstawie identycznym jak cokół H4 (a fabryczne zestawy motocyklowe tak miewają) i wyprowadzimy w bliskości żarówy, to ewentualna wymiana HIDa na H4 będzie równie łatwa co zwykła wymiana żarówy. Wystarczy w razie ewentualnej padaczki HIDa wypiąć zasilanie przetwornika i wsadzić w żarówę H4 i mamy oryginał.
http://www.hella.com/hella-de-de/assets/images/content_global/Steuergeraete_Xenon_rdax_433x289.jpg
Choc wtyczka nie ta.
- Zagrożenie oślepianiem. No to dochodzimy do sedna zagadnienia….
HID robi ponad 2x tyle światła co halogen i wszelkie sprawy związane z precyzyjnym podaniem tego światła tam gdzie potrzeba są 2x bardziej istotne.
Kiedy oślepiamy? Wtedy gdy strumień światła jest źle skierowany, albo ulega rozproszeniu.
Na ukierunkowanie strumienia światła ma wpływ:
*- geometria lustra . Lustra mamy zaprojektowane do współpracy z żarówą H4, która ma 2 włókna na HI i LO i odpowiednią przesłonę dzielącą strumień światła przy LO mniej więcej na pół. Dobrze zrobiony zestaw do zastąpienia H4 przez HID musi DOKŁADNIE trzymać się geometrii żarówy H4 żeby trafić w ogniskową lustra. W przypadku bi-ksenonów ruchoma przesłona w pozycji LO musi też identycznie zasłonić palnik. Czy tak się dzieje czy nie – to rzecz producenta i na to wpływu nie mamy. Możemy tylko poczekać aż się znajdzie odważny co to wypróbuje i zda relację ;)
*- ustawienie świateł. Nawet najlepiej zrobiony ksenon będzie dawał po gałach jeśli lampa jest ustawiona zbyt wysoko. Stąd przepis o układach samopoziomowania świateł w autach z ksenonami. W przypadku AT trzeba niestety sprawę załatwić ustawiając samemu światła i to przy uwzględnieniu max obciążenia tyłu. Dodam że dzięki temu że światła są stosunkowo wysoko oślepiamy mniej – musimy po prostu skierować światło pod znacznie większym kątem w dół niż np. w autach osobowych, więc wpływ zmiany obciążenia nie jest aż tak wielki. Ale jednak jakiś tam jest i trza o nim pamiętać co jest trochę upierdliwe w AT (w krowie mam gałę którą mogę sobie regulować światła nawet w czasie jazdy hłehłehłe ;) )
Tera druga sprawa: rozproszenie światła.
*- Syf na szkle… W przepisach dla aut jest mowa o spryskiwaczach – oczywiście nie chodzi o chłodzenie klosza ;)
O chlodzenie nie bezposrednio, ale zasyfiony klosz zatrzymuje swiatlo, rozgrzewa sie i cala lampe. Widzial kto, co sie dzieje jak sie film zatnie w projektorze w kinie? Nie dzieje sie to az tak "od reki", ale zawsze...
Zwyczajnie świecąc na syf osadzony na kloszu tak potężnym strumieniem światła rozświetlamy go do takiego poziomu że może przeszkadzać jadącym z przeciwka… Tak więc trza mieć na podorędziu szmatę w technologii rejli i co jakiś czas zrobić z niej użytek. Takowoż pleksiane okularki chroniące lampy stają się w tej sytuacji dodatkowym rozpraszaczem. W tej sytuacji siatka powinna się chyba lepiej sprawdzić, ale to rzecz do przetestowania.
*- Klosze. No i tu dochodzimy do najtrudniejszego tematu. W lampiszonach Afrycznych za ukierunkowanie strumienia światła odpowiada nie tylko lustro, ale tez kształt szkła klosza. Te żeberka w szkle to się o ile pamiętam nazywa soczewka Fresnela i ma również wpływ na kierunek strumienia światła. Niestety wadą soczewek schodkowych jest znaczne rozproszenie światła na krawędziach tych „żeberek”. A jako że wszystko co nie pada tam gdzie powinno, pada tam gdzie nie powinno, to może być przyczyną oślepiania… Pytanie tylko czy aż tak bardzo. Niestety bez testów się na to nie odpowie…
Swiete slowa! Dlatego wiekszosc producentow pakuje zarowki HID w lapmki tzw. projektorowe, w ktorych strumien swiatla jest formowany bardzo precyzyjnie. Takie sa np. wspomniane micro DE Helli. Minusem, przynajmniej dla mnie, jest ostra granica swiatlo-ciemnosc.
Jeśli są jeszcze jakieś zady i walety to uzupełnijcie proszę.
Jak dla mnie zalet jest więcej i kiedyś jak zaleczę księgowość to może sobie takie coś sprawię. No ale ja mam i łatwą regulację i gładką szybę bez soczewek.
Cholera, niektorzy to maja dobrze! Ja mam soczewki, mojej szyby nikt gladka by nie nazwal, nawet od razu po goleniu, a o regulacji to moja zona moglaby dluuuugo opowiadac. :D
No i tak to.
Ide se. Ofiara spełniona.
:hello:
Aha, mi chodzilo o to, zeby uzupelnic i dowyjasnic, jezeli wyszlo inaczej, przepraszam :haha2:
samul
petrosbike
04.10.2008, 21:30
Pojechalismy wczoraj z żona na grzyby z żarówka motovision jak 4 posty wyzej i jestem mile rozczarowany. Wracałem nocą i widoczność znacznie lepsza niz zwykła H4 - widac dalej , mniej ostra granica cienia, szerzej oświetla szczególnie pobocze z prawej strony, lepiej z lewej i pasy na jezdniach znacznie wyrażniejsze. Temperatura światła dla oka przyjemniejsza. Ogólnie jestem zadowolony( jak na H4) i jesli miałbym polecic cos niedrogiego zamiast zwykłej to stanowczo polecam. Wcale to nie znaczy ze zapomniałem o bixenonie.
jak wyjąłeś 18letnią żarówke STANLEY, to nie dziwne że lepiej. ale światło z jednej lampy pd06 do dwóch lamp rd04/7/7a jest nieporównywalne gorsze. nawet jak wsadzisz tam 100wat
petrosbike
10.10.2008, 00:51
jak na razie bi-xenony na allegro sie skończyły ale znalazłem stronke pewnego zapaleńca . który zastosował xenony do skuterka: zreszta poczytajcie.
http://swiatla.arbiter.pl/galeria/ksenon.halogen
Jedno koles podkresla : xenony nie należy stosowac w reflektorach H4 z ryflowana szybą.
petrosbike
10.10.2008, 00:59
jak wyjąłeś 18letnią żarówke STANLEY, to nie dziwne że lepiej. ale światło z jednej lampy pd06 do dwóch lamp rd04/7/7a jest nieporównywalne gorsze. nawet jak wsadzisz tam 100wat
Żle mnie zrozumiałes wyjałem tygodniowa H4 Narvę.Zazdroszcze wam dwóch reflektorów w afrikach. Na razie jeszcze afriki nie posiadam - nooooooo troche jeszcze za droga jak na moją kieszen rentiera. Mam TA Pd06 i sie tez baaaaardzo ciesze z frajdy jaka daje; szczególnie w terenie.
Przy okazji zapytam was jaka można wsadzic dobra zarówke albo może leda do tyłu jako postój/stop. Wracałem wczoraj znów z grzybków:) i az mnie z tyłu zatrzymali jacys osobnicy w suv-ie że mam ciemność z tyłu . Zsiadam jest , wsiadam niema. Zajechałem na stacje paliw - okazało sie że spalony żarnik postoju. Juz druga zarówe wymieniam w ciagu miesiąca - co jest z tymi żarówkami , straszny jakis szajs.
randal 76
10.10.2008, 06:58
to nie żarówki tylko regel ?
jest , wsiadam niema. Zajechałem na stacje paliw - okazało sie że spalony żarnik postoju. Juz druga zarówe wymieniam w ciagu miesiąca - co jest z tymi żarówkami , straszny jakis szajs.
Wibracje błotnika wykańczają tylne żarówki. Dopóki nie zrobiłem w krowie dodatkowych mocowań to leciało mi 6-8 żarówek w sezonie. Teraz max 1.
Diodówka wydaje się dobrą alternatywą, ale sam nie sprawdzałem tego jeszcze. Może któś cóś napisze, ale wątpię bo w AT błotniki tak nie latają ;).
Zdrowia!
:hello:
petrosbike
10.10.2008, 10:39
Znalazłem diodówke na allegro ale czerwona. Czerwona sie nie nada bo nie oswietli tablicy rejestracyjnej- może ktos wie gdzie kupic białą?
Nigdzie, miałem w triumphie diodową "żarówkę" i poziom jasności był żenujący. Lampa AT się nie nadaje do tego typu źródła światła, będziesz baaardzo słabo widoczny. W sprincie miałem 2 żarówki i ta diodowa była traktowana jako dodatek na wypadek awarii głównego oświetlenia. W DT też mam diodę z tyłu i też uważam że to był głupi pomysł.
Jeśli chcesz rozwiązać problem raz, a dobrze to kup po prostu w jakimś louisie lampke na diodach LED.
Możesz też zrobić jak ja, czyli najpierw kupić w sklepie z częściami elektronicznymi (Kraków - ul Mościckiego <Demakowa> ), a później dopiero kupić lampe ;)
Pozdr
newrom
Sam raz nieomal wjechalem kolesiowi w tyl, bo stal w nocy na swiatlach bez hamulca, a pozycyjna mu sie przepalila. :eek: Patent z jedna jedyna zarowka z tylu w pojazdach drogowych wydaje mi sie kiepski generalnie. Stad postanowilem sie wspomoc takim drobiazgiem: http://i17.ebayimg.com/07/i/000/de/d7/628a_1.JPG http://cgi.ebay.ch/DRC-LED-TAIL-BRAKE-LIGHT-HONDA-CRF-X-MOTOCROSS-ENDURO_W0QQitemZ370093229274QQcmdZViewItem?hash=it em370093229274&_trkparms=39%3A1%7C66%3A2%7C65%3A10%7C240%3A1318&_trksid=p3286.c0.m14
Ma toto trzy kabelki, pozycyjne i stop, ma homomolizacje, rozmiar poreczny (pozna przykrecic, czy przykleic pod, lub nad normalna lampa), a swieci wcale uczciwie. U tego samego sprzedawcy, jezeli ktos chce wymieniac cala tylna lampe w cholere, mozna dostac oswietlenie tablicy na trzy biale LEDy, z homo takoz :) Ja kupilem taniej niz w tym linku. Trzeba poszukac :)
Powodzenia,
samul
Może wypowiem sie jako user xenona w FZS600 - w krótkie 2 lata temu zamonowałem hida i ekt jest powalający. światło z mojego fazerka przy różnych zarówkach (zdjecia tak samo naświetlane) (http://my.opera.com/FZS600/albums/show.dml?id=231267) oczywiscie najasniejsze to xenon.
jak zmierzyc jego efektywnosc? - światłomierzem z apartu foto
najwieksza wadą xenona jest jego barwa - zimne (niebieskie) światło bardzo kiepsko widać na mokrym.
nie ma "cieplejszych" żarników..?
nie ma "cieplejszych" żarników..?
ja mam ten najcieplejszy 6400, koleś ma 8000 i jest jeszcze gorzej, natomiast jak jest sucho to pełna rewelacja.
Do mojej afri zatanawiam sie nad xenonem tylko w jedno oko.
czy macie jakieś doświadczenia z reflektorami z gładkim szkłem?, bo o czymś takim własnie myślę i najlepeij na żarówkę H1 lub H7
ja mam mega białe światła i też czasem jak jest mokro lub mgła chciałbym cieplejsze
jak na razie bi-xenony na allegro sie skończyły ale znalazłem stronke pewnego zapaleńca . który zastosował xenony do skuterka: zreszta poczytajcie.
He he do Piaggio Free to wsadził. Przecież ten ksenon jest wiecej wart niż ten skuterek ;)
petrosbike
09.11.2008, 04:05
Może wypowiem sie jako user xenona w FZS600 - w krótkie 2 lata temu zamonowałem hida i ekt jest powalający. światło z mojego fazerka przy różnych zarówkach (zdjecia tak samo naświetlane) (http://my.opera.com/FZS600/albums/show.dml?id=231267) oczywiscie najasniejsze to xenon.
jak zmierzyc jego efektywnosc? - światłomierzem z apartu foto
najwieksza wadą xenona jest jego barwa - zimne (niebieskie) światło bardzo kiepsko widać na mokrym.
ciekawi mnie czy miałeś w fazerku szybe gładka czy ryflowana?
czy na zdjeciach to to 3 z xenonem>? a co to jest na 4 zdjeciu taka plama swiatła?
consigliero
15.04.2009, 14:11
Ja zakupiłem zestaw Plug &Play z tej strony www.hid50.com (http://www.hid50.com) zaletą jest brak jakiejkolwiek ingerencji w instalację motocykla , wadą jest oczywiście cena, światła są mocne ale trzymają parametry (wyraźnie granice gdzie pada wiązka).
http://i43.tinypic.com/2r3lh0i.jpg (http://i43.tinypic.com/2r3lh0i.jpg)
http://i43.tinypic.com/288mjk8.jpg (http://i43.tinypic.com/288mjk8.jpg)
Jedną z zalet jest sam wymiar przetwornic , na zdjeciu razem z uchwytem z zestawu , ale jak ktoś poczyta to można je też klecić taśmą 3M i powinno trzymać. Barwa świateł to 4300 K
http://i40.tinypic.com/102j9dv.jpg (http://i40.tinypic.com/102j9dv.jpg)
PozdrawiaM
hej
a ja mam u siebie dolozona soczewke z HIDem pod dolna polka.
nie oslepia - sprawdzone, a swieci tak... ze jak mam to na chodzie i wlacze zwykle mijania to NIE MA zadnej roznicy czy wlaczam zwykła zarowke czy nie...
ergo: na podstawie swoich skromnych doswiadczen mysle ze HID owszem ale tylko w soczewce. najlepiej jeszcze zeby byla to soczewka niebylejaka.
na ryflowanym szkle trad. reflektora niestety ale rozszczepia sie tak duzo swiatla ze bedzemy oslepiac i juz.
co do temperatury pracy to moze grzeje sie to mniej niz halogen ale jak na nominalne 35W to jest w pytkę goronce.
to takie wnioski i moj kamyczek do ogrodka.
matjas
Yo
Zastanawiam się nad zakupem czegoś takiego http://allegro.pl/item868122976_halogen_hella_micro_de.html z myślą o przeróbce na xenon dokopując przetwornice i żarnik żeby wyglądała jak http://www.touratech.com/shops/009/product_info.php?cPath=4_50_387&products_id=2080 - jakie jest Wasze zdanie w tym tomacie ??? Będzie to funkcjonalne ????
hej
do zwykłej żarówki tak. do HID'a nie sądzę - patrz kwestia BRAKU formowania wiązki. to jest po prostu halogen. świeci i już.
jeśli chcesz sobie założyć jednego cyklopa do swojej niuni to mam takie coś z soczewką i oddam tanio. nie mam już ani afri ani LC4 w które włożyłem drugi zestaw - a Caponord ma takie światła, że nie potrzeba mi HID'a.
w każdym razie - nie polecam tego fanta z allegro.
hella robi śliczne ośw. dodatkowe nazywa się MICRO /o wiele mniejsze niz te z linka/ ale niestety nie pasuje do nich palnik HID. próbowałem i nie działa. przynajmniej h1 nie wejdzie a one są właśnie oryginalnie na h1. GDYBY weszło to niech sie chowie turateh. pięknie to świeci ale się nie zamyka :(
zdrowaś
matjas
audiofaza
14.01.2010, 19:39
...witam wszystkich,jak jest ze światłami mijania powinny się śiecic dwa reflektory,u mnie świecą oba ale nie wiem czy tak ma byc..
Panie Szanowny Kolego. Kimkolwiek jesteś. Poszukaj.
...witam wszystkich,jak jest ze światłami mijania powinny się śiecic dwa reflektory,u mnie świecą oba ale nie wiem czy tak ma byc..
Witaj kolego
Na tym forum śą pewne wymagania :)
1.powitalnia
2.opcja szukaj
A odpowiedzieć na twoje pytanie jest ciężko bo nie określiłeś jaki model afri posiadasz
rd07a 2 światełka
rd03,rd04,rd07 jedno światełko
Pozdro:D
A właśnie nie dokładnie. Moja 04 (italiana-stare żarówki 35W) ma dwa mijania. ;)
A właśnie nie dokładnie. Moja 04 (italiana-stare żarówki 35W) ma dwa mijania. ;)
A to przepraszam :)
A właśnie nie dokładnie. Moja 04 (italiana-stare żarówki 35W) ma dwa mijania. ;)
to już ktoś popsuł :)
matjas
MuSStaFFa
04.11.2010, 09:05
to ja tak skwituje to co tu sie co niektorzy na pocili... w zeszlym roku 15.06.2009 mialem wypadek... mialem suzuke vzr1800 z 15.03.2009.. i koles mi wjechal w dupe... mial ponad 180 km ja 60-70... cudem przezylem a moj plecak to juz w ogole ...polamana i 3 miesiace na wozku inwalidzkim.... do dzis ma bolesne operacje i nie wroci juz do sprawnosci fizycznej... 16.11.2010 kolejna operacja... ale wracajac do bixenonow.. ja wlasnie taki mialem zalozony.. hid.. za 250 zl... i co dalej... mimo ze gosc mi walnal z tylu... to walnal dlatego ze zajechala mu droge kobita jadaca pasem z boku.... a ona mu zajechala bo ona nic nie widziala bo ja podobno oswietlilem ja zajebistym HIDem z allegro... niestety na miejscu wypadku biegly sadowy podobnojedno z pierwszych zdjec jakich robil motocyklowi to wlasnie zarowce i zarnikowi niby bixenona.. ja do dzisiaj mam przez to problemy i mam wspoludzial w wypadku.... co dalej z finansami i ubezpieczeniem nie musze moowic.. ale JEDNOZNACZNIE ODRADZAM !!! sorry za literowki ale spiesze sie do roboty a b.chacialem to szybko napisac !!!:mur:
przykro czytać Kolego. życzę powrotu do zdrowia.
tak jak to było pisane powyżej - reflektor wielozwierciadłowy /lub klasyka z fresnellem/ do ksenona się nie nadaje... VZR ma własnie taki reflektor.
matjas
MuSStaFFa
04.11.2010, 16:18
i na pewno swiatla naszych afryk tez sie nie nadają.... a jak ktos w razie czego popelni blad to jak ma dobra papuge to sie wybroni tym ze go oslepiles... i tyle...
Ja mialem xsenony w LC8 i bylem nimi zachwycony.Nikogo nie razilem a noc przestala istniec.Przypadkowo mam H4 i bede chcial ja wsadzic do Czelendzera.Czy sie uda,zobaczymy
mylisz się Myku.
a w niemcowie możesz mieć grube kuku przy okazji mniejszej niż ta Mustaffy powyżej - wystarczy kontrola. tak uważam.
jak bedziesz przerabiał czallendżera to może i szarpniesz się na owiewkę TT - tam są dwie soczewki z A6 - wtedy nie będziesz oślepiał. ze światłem w LC8 wybacz ale Ci nie wierzę.
wg. mej wiedzy w całej historii nowoczesnej motoryzacji były tylko dwa auta z xenonem i wielozwierciadłem: Laguna i siakieś Volvo /80 czy 90 chyba/ chyba z 10 lat temu - ale tam było mycie szyby i układ samopoziomowania. ze względów, o których poniżej IMHO producenty zrezygnowali z tej technologii.
wiem, że to kusi, bo miałem w LC4 xenona i bardzo chwaliłem ale tam była soczewka /H1 akurat mialem tylko xenon na mijania/ - świeciło to po prostu rewelacyjnie ale jak stanąłeś przez motocyklem 30m to odnosiłeś wrażenie, że COŚ TAM troszkę świeci. wystarczyło jednak ukucnąć... i to jest zasadnicza różnica na korzyść soczewki - po prostu NIE WIDAĆ źródła światła.
czy w LC8 czy w czallendzerze tak nie jest i nie będzie bo świeci niemal cały reflektor i jest o wiele większa powierzchnia przed nim, która może /i ulega/ ulec zabrudzeniu. a wtedy to już nie ma dyskusji - dajesz po gałach jak golf II z neonami pod podwoziem.
to co piszę, nie opieram na własnym mniemaniu tylko widziałem sporo motocykli swoich klientów i niestety tak się sprawa przedstawia. XJR1300, CBF1000, Suzuki Bandit 1200, Kawa ER6 i pewnie parę innych jeszcze.
matjas
Ja wtrącę swoje. Otóż w związku z obawami powyżej opisanymi zdecydowałem się na soczewkę Hella (światło przeciwmgielne) http://picasaweb.google.com/Ropuch1978/AfricaTwin2010#5451084261780691634 - + zdjęcia wcześniej/później włączane osobno i tylko w sytuacjach, które tego wymagają - jest HIPER wyraźna granica światło/cień ustawiana dowolnie tyle tylko że manualnie (góra-dół; prawo-lewo).
Jestem zafascynowany jasnością - noc staje się dniem - oryginał przetwornica Hella D2S od auta, palnik oryginał Philips D2S; halogen hella micro de - kompletny zestaw nie jest tani ale naprawdę robi robotę.
nawet w ruchu miejskim zero oślepiania.....ale normalne lampy zostawiłem w oryginale !!!
Zgadzam się z Matjasem w jego wypowiedziach....nie kombinujcie/kombinujemy z lampami w oryginale....lepiej dodać coś od siebie w postaci dodatkowego oświetlenia pod różnymi znanymi nam tu patentami :)
HID jest naprawdę w pytę !!!!
Kategorycznie sie nie zgodze!Za rada Leszka z ADV on ma tez xenony,zrobilem to u siebie z owa przetwornica,czy jak to sie tam nazywa i bylem zachwycony.Jadac nim do Pn.Walii 1300km z tego jakies 300 jechalem po ciemku,spowrotem podobnie 400km po ciemkku,zupelnie zapomnialem o wczesniejszych moich problemach z widocznoscia.Polecam ten pomysl,tylko bez fuszery przy montazu prosze.W Xsie nie wiem jak to bedzie,ale napewno bede probowal.A TT jest jednak na dzisiaj poza moim zasiegiem,mam inne przewidziane wydatki:p
No ja mam wlasnie te HID.Tylko wlozylem je do klosza w lc8.Teraz wyjelem bo go sprzedaje a Niemcy wiadomo jacy sa:p
http://www.advrider.pl/viewtopic.php?f=24&t=4606
grizzlyTC
16.11.2010, 10:07
Jak już koledzy wspominali żródła światła Xenonowe są chłodniejsze od halogenowych więc nie ma problemu z odbłyśnikami.
Przy montażu musiałem lekko przerobić sterowanie (długie-krótkie), ale nie sprawiło to większego problemykompletny zestaw z układami zapłonowymi zakupiłem w firmie http://www.auto-xenony.pl/component/page,shop.product_details/flypage,shop.flypage/product_id,30/category_id,34/manufacturer_id,0/option,com_virtuemart/Itemid,40/
efekt jest nieporównywalny halogenami H4.
Trzeba tylko mieć zaprzyjaźnionego diagnostę.
grizzlyTC
16.11.2010, 10:15
nie wiem o co koledze chodzi z tym wtrąceniem?
MuSStaFFa
16.11.2010, 10:21
Jak już koledzy wspominali żródła światła Xenonowe są chłodniejsze od halogenowych więc nie ma problemu z odbłyśnikami.
Przy montażu musiałem lekko przerobić sterowanie (długie-krótkie), ale nie sprawiło to większego problemykompletny zestaw z układami zapłonowymi zakupiłem w firmie http://www.auto-xenony.pl/component/page,shop.product_details/flypage,shop.flypage/product_id,30/category_id,34/manufacturer_id,0/option,com_virtuemart/Itemid,40/
efekt jest nieporównywalny halogenami H4.
Trzeba tylko mieć zaprzyjaźnionego diagnostę.
Na samym końcu trzeba jeszcze mieć zaprzyjaźnionego policjanta i prokuratora... W razie nawet kolizji lub wypadku......
Ale o tym już pisałem wcześniej...
i trzeba być debilem
I pełnoletnim :D :Thumbs_Up:
grizzlyTC
16.11.2010, 11:30
Tak się składa, od ponad 15 lat zajmuje się profesjinalnie oswietleniem, z czego 7 lat w Philips Lighting jako projektant, testowałem wszystkie wynalazki w tej materii. jedyny wniosek jaki można wtracić co do kupowania drozszych Żarówek halogenowych jest taki, że coś za coś. Wyzsza skutaczność świetlna wiąze sie z podwyższeniem temperatury włókna co oznacza skrócenie jego żywotności.
Niektóre firmy wprowadzają jeszcze dodatkowe filtry na bańce żarówki.
Póki co efekt powrotu odparowanego wolframu na skretkę jest trudny do opanowania (patrz fizyka).
Dlatego jaśli kogoś stać na zakup drogich żarówek ze świadomościa częstych wymian to nikt mu nie zabroni, tak samo jak z biksenonami "twój wybór".
My to też już dawno wiemy, tak samo jak to że bixenon w lampach w AT jest NIELEGALNY :Thumbs_Down:
# Zastosowanie półprzewodników zamiast zwykłych tranzystorów gwarantuje brak zakłóceń nawet na najczulszych radiach samochodowych oraz CB.
# Zastosowanie półprzewodników skutkuje wydłużeniem żywotności i obniżeniem awaryjności na naszych polskich dziurawych drogach.
Dobre dobre :)
Jaki jest przewidywany czas zdatności żarówki H4 Philips Vision Plus?
grizzlyTC
16.11.2010, 12:50
Jęśli chodzi o żywotność żarówek halogenowych, to producenci zawsze deklarują średni czas życia, przy zachowaniu normatywnych parametrów zasilania oraz warunków eksploatacji - tyle teorii.
Co do praktyki, bardzo różnie zależnie od tego czy twoje moto jeździ po asfalcie czy wypuszczasz się w teren, niestety amplituda i częstotliwość drgań rozgrzanych włókien wpływa bardzo na ich żywotność. Standardowo będzie wahać się od 200h do 500h zależnie od wyżej wymienionych.
Skubane świecą mi już 47kkm. Na pewno nie świecą jak nowe, ale jeszcze żadna się nie przepaliła.
PS: powiem więcej, żeby było bardziej obrazowo. Przeżyły jeden komplet lamp nawet ;).
Wieczny, zmień kable fazowe na świeże. Od wymiany kabli w lipcu przepaliłem już dwie sztuki philipsów gt150 a miałem je dwa lata !! :D
Ale ja tero świco panie !! :D
mylisz się Myku.
a w niemcowie możesz mieć grube kuku przy okazji mniejszej niż ta Mustaffy powyżej - wystarczy kontrola. tak uważam.
jak bedziesz przerabiał czallendżera to może i szarpniesz się na owiewkę TT - tam są dwie soczewki z A6 - wtedy nie będziesz oślepiał. ze światłem w LC8 wybacz ale Ci nie wierzę.
Owiewka TT do XCh nie ma swiatel A6 tylko reflektory Micro DE Xenon. Reflektory od Audii serii Q wstawial w nia Walter od sibirskieextreme.
Do wersji rallye mojego XChallenga zamierzam zaadaptowac soczewkowe reflektory od fx-r na xenonowa zarowke D2S/D2R. Maja podnoszona przeslone odcinajaca przy swiatlach mijania gorna czesc wiazki. Mimo to praktycznie tez beda offroad use only, z tego co rozumiem to nie istotne ze to homologowan reflektory - tylko ze xenon w moto- wiec tez beda nieleglalne na czarnym.
http://www.theretrofitsource.com/product_info.php?products_id=101
grizzlyTC
16.11.2010, 18:58
Gratuluje koledze, może te które kupiłaś wyprodukowano w Philips Automotive Germany to by tłumaczyło ich wysoką jakość, niestety często zdarzają się żarówki Made in PRC lub wręcz podróbki i wtedy nie jest tak różowo.
A swoją drogą to ich strumień pewnie nie przekracza już 50% nominału, także i tak czeka cię wymiana.
Artur_ntv
18.11.2010, 21:21
Wieczny, zmień kable fazowe na świeże.
Ktore kable ma On na mysli?
Ktore kable ma On na mysli?
On ma na myśli te żółte :)
Jak już koledzy wspominali żródła światła Xenonowe są chłodniejsze od halogenowych więc nie ma problemu z odbłyśnikami.
Przy montażu musiałem lekko przerobić sterowanie (długie-krótkie), ale nie sprawiło to większego problemykompletny zestaw z układami zapłonowymi zakupiłem w firmie http://www.auto-xenony.pl/component/page,shop.product_details/flypage,shop.flypage/product_id,30/category_id,34/manufacturer_id,0/option,com_virtuemart/Itemid,40/
efekt jest nieporównywalny halogenami H4.
Trzeba tylko mieć zaprzyjaźnionego diagnostę.
Mam te przetwornice w samochodzie, faktycznie nie zakłócają cb radia.
Mam też w Afryce takie halogeny hella micro de soczewka, powiedzcie mi proszę co sądzicie o dołożeniu do nich HIDA H3 6000k. Konkretnie to chodzi mi o to czy w razie kolizji/wypadku nie będę miał przez to problemów ? Halogeny te są oświetleniem dodatkowym, czyli nie muszę ich używać na drogach publicznych, czy grozi mi za to np nie wypłacenie odszkodowania ?
Dodam że oryginalne reflektory zostawiam w spokoju. Mówię NIE dla xenonu w h4.
edycja: konkretnie to taka przeróbka jak ma kol. Ropuch tylko na dwa halogeny
MuSStaFFa
18.11.2010, 22:05
kolego.. tak jak wcześniej pisałem.... ja jestem po takim zdarzeniu... mimo ze koleś mi wjechał z impetem w dupę... ja jadąc lewym pasem 60-70 km/h ... sprawca ponad 150-160 ... to wjechał we mnie bo .. bo mu pani zajechała drogę na środkowym pasie.. prawy miał zajęty...i on nie miał gdzie uciekać to walił we mnie..a pani ze środkowego pasa tłumaczyła się ze zjechała na środkowy bo ja oślepiłem... zdążenie z 20-04-2009 .. wczoraj moja zona miała we wtorek wyciągane druty z nóg i plącze z bólu już druga dobę ...a odszkodowanie na razie zawieszone i chcą mi klepnąć współudział.. i dostane za moto tylko z autocasco.... nasczescie motocykl byl nowy i miał 2 miesiące i miałem cały pakiet... resztę opisywałem wcześniej w swoich postach... także wybór należy do każdego z nas....
On ma na myśli te żółte :)
Tera mam czerwone :) 3x2mm tam upchłem :) W ciągu miesiaca po wymianie przepaliłem dwie ha czwórki, ale światła znowu świcom jak kiedyś :)
jak ktoś się będzie upierał to w ostateczności dobrym kąpromisem jest wyjęcie lampy z bavarii serii 5 na przykład - ładna soczewka na h1 bodaj i pasuje do czachy AT bez większego skrętu kiszek. świeci jak Bóg przykazał ale oczywiście w razie W nie ma homologacji.
Nie chcę tutaj podnosić tej dyskusji Mustaffa - jak Ci koleś wjechał w dupę 160kmh na takiej drodze, gdzie lalka mu zajechała z przeciwka bo ją oślepiłeś to ja się pytam w pierwszej kolejności jaka była tam dopuszczalna prędkość... może papugę zmień.
matjas
PawelZDR
19.11.2010, 14:43
Żeby zamontować lampę z E34 to trzeba niestety ostro przerobić stelaż,lepiej przerobić reflektor od Fiata,szkło wsadzić z BMW i wkleić soczewkę tak jest najszybciej.
Soczewa od bawarii jest straszliwe długa, podejrzewam, że się nie zmieści ze stelażami pod zegary i trzeba będzie mocno rzeźbić. Mam taką w domu, bo mi coś tam chodziło po głowie, ale narazie odpuszczam, za dużo zabawy, a efekt nie pewny. Do tego soczewkowe lampy są słabiej widoczne w dzień na drodze, a to akurat słaba opcja przy moto.
nie pamiętam kto, ale ktoś to już robił u nas. był jakiś opis.
co do widoczności w dzień - oczywiście jest to fakt. niestety.
można jeździć w różowym Boa wtedy - widoczność gwarantowana ;)
matjas
PawelZDR
19.11.2010, 19:33
Chinol dał opis ale on wszczepiał samą soczewkę bixenon chyba od A4.
było o BMWe - ale gdzie i kto pisał nie wiem.
matjas
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.