View Full Version : Tańczący z(e) sprzęgłami.
Własnie nastał ten dzień.
Postanowiłem skorzystać z zaproszenia do warsztatu motocyklowego mojego kolegi. "Wpadaj, wstawiaj swoją v-ke, pokręcisz se tu śrubkami, pogadamy sobie, jak będziesz potrzebował pomocy to jestem obok wszystkie narzędzia mam, zawsze się czegoś nauczysz"- to były jego słowa a ze warsztat ogrzewany co przy tej aurze nie jest bez znaczenia pomyślałem 2-3 dni i stwierdziłem, że rozebrane lekko moto może być trochę ciężej wrzucić na przyczepkę.
https://lh3.googleusercontent.com/-h6bMj2dTV38/UQEOdmV_WuI/AAAAAAAAM_s/T5Q8CJeodI8/w1078-h809-no/20130124_101959.jpg
Tak oto księżniczka stoi na przyczepce i za godzinę wjeżdża do "spa". Pozwolę sobie od czasu do czasu wrzucić kilka fotek z postępów ew zapytać o waszą opinie, a drugą linią mojej obrony będzie kolega Rychu ;). Generalnie moim zamiarem jest wymiana sprzęgła i całej jego okolicy, niestety nie będę wymieniał gotowego kosza tylko forumową metodą naprawię ten który tam siedzi, dodatkowo do kupiłem gmole przód tył i parę szpei elektrycznych od rafwro i trza to wszystko pozakładać. Jeśli chodzi o sprzęgło to mam tuleje, łożysko główne, sprężyny (nie dociskowe tylko te szumiące ;)), uszczelkę pokrywy,uszczelki wydechu,filtry oleju i powietrza, króćce ssania od kolegi wd60 a za kilka dni dojdą tarcze sprzęgła i przekładki, linka sprzęgła i linki gazu, podwyżka kiery. przy okazji przejże całą elektrykę, pompę i regulator dokładnie ew rozważę wymianę, zrobię synchronizacje gaźników a wcześniej je wyczyszczę i sprawdzę ilu konna jest moja wersja ;) (jest w numerze vin litera B wiec kiedyś była 50 konna a jak jest teraz popatrzę).
No i się zaczęło. miałem tylko godzinkę wiec przygotowałem pokrywę do zdjęcia została na 4 poluzowanych śrubach, ale i tak roboty się narobiło.
https://lh5.googleusercontent.com/-6Ob8EtcDfgk/UQFyssJwy9I/AAAAAAAAM_s/87LxVTkW66c/w1024-h768-no/20130124_171434.jpg
A tak przy okazji wie ktoś jaki kod ma lakier ramy bo mam kilka "kwiatków".
https://lh4.googleusercontent.com/-JpPUFDuk0qc/UQFy0ydupjI/AAAAAAAAM_s/2QSeq2ZgbpQ/w1024-h768-no/20130124_171451.jpg
pierwszy problem miałem jak zabrałem sie za kolektor jak do ch..a wykręcić te "drugie nakrętki z kolektora, bo pierwsze (łatwiejsze) poszły od razu ale spoko dałem rade. No i po zdjęciu wydechu następny "kwiatek" pokazuje na zdjęciu.
https://lh5.googleusercontent.com/-lEo_yzFkagw/UQFysiHIzNI/AAAAAAAAM_s/EfJ8zdl8I4A/w1024-h768-no/%255BUNSET%255D
a w zasadzie na kilku zdieciach
https://lh5.googleusercontent.com/-lZ0nY8vwALQ/UQFyP2MDlPI/AAAAAAAAM_s/hTGifCZDwRc/w1024-h768-no/%255BUNSET%255D
Jak żyć panie premierze??? Co robić spawać jakąś końcówkę tylko tam jest taki specjalny materiał jakiś igelit czy co? można to kupić gdzieś czy co? dodatkowo odkryłem ze tłumik to jedna wielka grzechotka coś tam DUŻEGO!! lata a tak ładnie z zewnątrz wygląda. Do tego obejma, która miała to trzymać to głównie trzymała się tego, wydechu.
Rychu a ty za swojego Leona ile dałeś, może jak już wymieniać to po grubości muszę internet poprzeglądać a wy radźcie.
Co do garażu to faktycznie nie u Rycha tylko w ktm'ie na budowlanych 6 z odwiedzinami no problem ale ciężko powiedzieć kiedy bo wpadam jak mam czas dziś 15-16 byłem jutro nie wiem bo Marcin wyjeżdża na śląsk jak zdąży wrócić przed 15 to też będę. Można wpaść i wypytać ;) Czaso-umilacz tylko bez% bo kierownica występuje w drodze do domu;). Elektrykę będę robił gdzie indziej mam na Kępskiej bardzo dobrego elektryka i do tego kuzyn żony ;).
Foto-plastykon będzie kontynuowany, coś mi się wydaje, że kwiatki będą coraz piękniejsze oby tylko nie w środku.
A trzymając się głównego tematu to - stoczyłem nocną walkę z myślami odnośnie tłumików a nawet odbyłem rozmowę z rambo i rychem i kto wie jak by się to skończyło gdyby nie pojawił się mój mechanik i stwierdził, że taki tłumik to on jeszcze przed śniadaniem naprawi i faktycznie środek pospawany i końcówka a w zasadzie "początków-ka" zrobione, więc poszło po taniości, za to rozpocząłem rozmowy z AdventureParts z BB o kufrach i chyba się dogadamy ;) ale jak byśmy się nie dogadywali to jednako za tanio nie będzie ale cóż trza się będzie w coś zapakować na te wyjazdy. Jutro wsadzę fotki tłumika naprawionego by Pan Marian.
A dziś krótka aczkolwiek ekscytująca opowieść podparta fotkami o dalszej rozbiórce sprzęgła. ostrzegam jednak młodzież i osoby o słabych nerwach bo relacja będzie zawierała sceny mrożące krew w żyłach.
Zacząłem od rozłożenia narzędzi i mrożonego donata - rewelka. Tego akurat nie mam na fotkach ;(. potem szybko 4 sróbki i pukam do panienki w okienko można by rzec gdyby pokrywa chaoc troche płastrza była pukam pukam delikatnie aczkolwiek zdecydowany na zdiecie i co .....?
...nie wierze schodzi efekt mogl byc tylko jeden
https://lh5.googleusercontent.com/-Tr3RYymzxSI/UQKENXH6z4I/AAAAAAAAM_s/jjd3ppq4mrc/w1024-h768-no/%255BUNSET%255D
żeby nie było tak słodko to oczywiście uszczelka poszła w diabły, mam nową wiec się nie rozklejam. Szybki oblook wnętrza jest pięknie - pierwsze widzę mądrą minę robię i po głowie się drapie. Nie będę samolub i pokaże.
https://lh4.googleusercontent.com/-z_guqTd3iog/UQKEKFPmvnI/AAAAAAAAM_s/EVpuRTObpcs/w1024-h768-no/%255BUNSET%255D
https://lh3.googleusercontent.com/-jt7G9NwI7sE/UQKEG2OywOI/AAAAAAAAM_s/AYh0iBNYlFk/w1024-h768-no/%255BUNSET%255D
https://lh3.googleusercontent.com/-6h-0XIPP9wA/UQKEDS0O-MI/AAAAAAAAM_s/m0JU87Isrdo/w1024-h768-no/%255BUNSET%255D
potem 5 śrubek i zbieramy wszystko po kolei nakładka sprężyny docisk tarcze.Rzekł bym bez boleśnie. kupka w kuwecie rośnie ale jakby wszystko do siebie pasuje wiec pełen luz zanim zabrałem się za śrubę centralną to cos mnie zaniepokoiło w pokrywie, to cos wygląda tak.
https://lh3.googleusercontent.com/-1RuQwUsYD8Y/UQKFAZQOANI/AAAAAAAAM_s/Pe1TPWw8QP4/w626-h835-no/%255BUNSET%255D
https://lh3.googleusercontent.com/-nS8Gf5UcUSI/UQKFGGfhnzI/AAAAAAAAM_s/CxjkQXXW2UU/w626-h835-no/%255BUNSET%255D
Dziwne otarcia na pokrywie próbuje zlokalizować na koszu no coś tam, coś tam ale nie wiele. No trudno, wracam do śruby - nie stawiała oporu zresztą sprzęt boscha wkręcająco wykręcający nie znosi sprzeciwu. Po zdjęciu kosza czekała mnie niespodzianka która spowodowała ze na chwile przestałem oddychać luz na wałku sprzęgłowym ok 1 cm góra i dół orzesz ku..a m.ć a wygląda to tak.
GcPDoprsSEM
jak już odzyskałem przytomność to się w sumie ucieszyłem ze tak szybko otworzyłem pacjenta ale jak sobie tylko pomyślałem co by było jak by się to rozsypało to zaraz zemdlałem z powrotem,i tak mam aż do teraz. Na szczęście zdążyłem. Kolega majster powiedział że w ktm to się wiąże z rozbiórką silnika na szczęście honda w 97 myślała jeszcze o użytkownikach a nie tylko o servisach. Po konsultacjach okazało się, że to się zdarza i nie trzeba nic rozbierać tylko cudownym sposobem wybić łożysko z obudowy i wbić nowe i tak oto nastała nowa nadzieja. Niestety muszę moto przepchać 500 m do mojego warsztatu gdzie dysponuje sprzętem gaśniczo-spawalniczym.
Jak wroce na duży komp to sprawdze link ale uprzedzam ze to tylko dla widzów o mocnych nerwach. Zapomniałem napisać wcześniej , ze mam do was prośbę o przesyłanie pozytywnej energi w stronę moja i księżniczki, jak ktoś wierzy to może być modlitwa, jak nie to jakakolwiek inna dobra myśl , można zamówić msze w intencji albo pare razy sie stuknac sie szkłem oczywiście najlepiej by było z kimś drugim ale jak ktoś ma ciśnienie to może nawet z lusterkiem, tylko plis ostrożnie bo żadne 7 lat nieszczęść nie jest nam na ręke, poza mną jeszcze kilka osób planuje w najbliższym czasie rożne naprawy więc apeluje o delikatność z tym lustrem. Za wszystkie zastrzyki energii/myśli/modlitw z góry dziękuje. ;)
-niewiem Kupek u mnie bangla, spróbuj może na innej przeglądarce or inszym kopmpie.
Dziś pare słów bez fotek bo nie było co fotografować. Moto chwilowo zmieniło warsztat sam krasule pchałem prawie 1km ;) po śniegu. Sprzęgło już rozłożone jutro wymiana sprężyn ( bo dziś zapomniałem klucza do kufra) i zanitowanie. Rychu mam dobrą wiadomość kupiłem 10 nitów więcej wiec przy następnej okazji dam ci 4 jeden będzie na zapas. Tłumik już zrobiony kolektor tez. Jutro bierzemy się za wyciąganie łożyska ze ścianki silnika. Może ktoś z was potrafi odpowiedzieć na pytanie które zadałem w tym wątku? http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=16207
Oczewista, że biere te nity. ;)
Z tego co widzę to już chłopaki odpowiedzieli.
Jak będziesz wyciągał łożysko? Na spawacza, czy jakiś inny sposób?
mam inny sposób na łożyska ale tak bez piwka to nie wypada mówić o tajnikach pracy ;)
Powoli wracam do zdrówka więc ..... będzie piwko :)
Łożysko zamówione jak by ktos kiedys potrzebował to podaje dane łożyska o numerze cześci Part Number 91001-MV1-003 Name: Part 31 BEARING, RADIAL BALL, 62/25
https://lh3.googleusercontent.com/-adxzs6hRA_E/UQe_2-XtYkI/AAAAAAAAM_s/fnYU0WHiPSI/w1024-h768-no/%255BUNSET%255D
a po naszemu
https://lh3.googleusercontent.com/-76K-lXYFddo/UQe_s4AN8kI/AAAAAAAAM_s/kGfCbuyyMpc/w1024-h768-no/%255BUNSET%255D
trzeba oczywiscie było poluzować wszystko do okoła łożyska
https://lh4.googleusercontent.com/-0pUPur9Ixwg/UQe8rhDJ1jI/AAAAAAAAM_s/drw_WeJ2Adw/w1024-h768-no/%255BUNSET%255D
ale liczę, że się z tym pozbieram, jak obiecałem wklejam tez fotki z naprawionego tłumika jeszcze nie przymierzałem ale powinno być ok, wystarczy solidna polerka i będzie gut
https://lh5.googleusercontent.com/-vJZxprvwsrk/UQe80f0PFJI/AAAAAAAAM_s/9JB5Oovej_I/w1024-h768-no/%255BUNSET%255D
https://lh4.googleusercontent.com/-mqZH7v1elWI/UQe87NzF-NI/AAAAAAAAM_s/h6_7WcQ2MS4/w1024-h768-no/%255BUNSET%255D
No i oczywiscie roznitowałem sprzęgło i wymieniłem sprężyny teraz wygląda to tak
https://lh3.googleusercontent.com/-sGvemrK7HS0/UQe9MVvtuwI/AAAAAAAAM_s/Ikag_3qI558/w626-h835-no/%255BUNSET%255D
a różnica miedzy sprężynami starymi i nowymi jest spora tamte latały luźno a te fajnie siedzą na miejscu
https://lh5.googleusercontent.com/-fZpjNF1Wqjc/UQe9JbW59KI/AAAAAAAAM_s/GLxcLfQWwhw/w1024-h768-no/%255BUNSET%255D
rozmiary i nr spreżyn zamawianych na sprezyny.pl http://africatwin.com.pl/showpost.php?p=168262&postcount=120 (http://africatwin.com.pl/showpost.php?p=168262&postcount=120)
niestety nity które kupiłem są o 0.03 mm za cienkie jak by miały 6 mm jak powinny to by było ok ale najgrubszy ma 5.97 a ideał to 6,03 ale zamówiłem nity 8 mm i będę toczył (oczywiście kilka więcej Rychu).
jutro przerwa na dojście części, Chyba, że łożysko wsadzę to się pochwale.
Przyszło łożysko,jest identyko ale mam zagadkę znajdzie 8 różnic https://lh5.googleusercontent.com/-pF5XqOkWRAg/UQltd7Jd1KI/AAAAAAAAM_s/axO7P5ZzfN8/w1024-h768-no/%255BUNSET%255D. ;).
Nity też przyszły i poszły do tokarza, uprzedzajac pytanie rysia tak robię wiecej sztuk ;).
Dla potomnych podaje symbol łożyska z pudełka https://lh4.googleusercontent.com/-F98_0BQxDu4/UQltksNx3WI/AAAAAAAAM_s/rYWBhVGfC4E/w1024-h768-no/%255BUNSET%255D
Igi
Za szybki jesteś ....... nie nadążam ;)
Z różnic to:
- ilość kulek :D
- średnica kulek
- grubość pierścienia zewnętrzenego inna
- ........yyyyy nie wiem
mishieck
31.01.2013, 08:06
A znalazłeś wszystkie kulki co wypadły z tego łożyska?
I tu właśnie się krył podstęp, co to za sztuka policzyć i zauważyć kulki jak jest jasno - po ciemku na zdjęciu to dopiero coś !!!
-grubość pierścienie ta sama
-średnica kulek daj boże ze tez ta sama
-a z ilością ... to miałem największego stresa na szczęście odliczyły sie co do sztuki, tylko fragmenty koszyka pewnie się po mieliły ale widać ze to dość miękki materiał. Całą okolice wyczyściłem i nie ma śladów resztek metalu wiec pewnie poszły z olejem do filtra. zagadka tendencyjna chodziło oczywiście o umiejscowienie kulek w i poza łożyskiem, za kare osoba która napisała tak denną zagadkę stawia piwo dotychczasowym uczestnikom konkursu i sprawa idzie w niepamięć. ;) (yyyy może być piątek jak ostatnio)
A z technicznych spraw, to dalej czekam na nity, jak coś dziś ruszę to napiszę.
Sprawdź sitko smoka pompy oleju i samą pompę w środku... :) Być może znajdziesz tam ten koszyk :)
W sprawie spotkanie otwieram temat na regionalnym.
Z dzisiejszych robót to w zasadzie z nudów wstawiłem nowe łożysko na swoje miejsce.
https://lh6.googleusercontent.com/-LMJpSNYnAlw/UQqLzSxtV9I/AAAAAAAAM_s/4y2W3_Xa82s/w1024-h768-no/%255BUNSET%255D
I magiczne luz opuścił mój wałek ;).
A sprawdzenie pompy i smoka to z czym sie wiąże, w sesje które to części, bo jak już mam rozebrane to wolał bym nie mies tych resztek w silniku, zaraz sobie na fiszkach poszukam.
banditos
31.01.2013, 22:32
Igi jak wyciagnales stare lozysko?
Super kurtka robota. Ciepło się chyba zaczyna robić więc i trzeba u siebie coś myśleć o wyeliminowaniu niedociągnięć.
Fajnie poczytać, szczególnie gdy są jeszcze zdjęcia to oglądnięcia.
:)
Powodzenia Igi, dobrze Ci idzie. :Thumbs_Up:
Narazie pauza czekam na nity prawdopodobnie wrócę do warsztatu kolegi bo tam lepsze warunki (cieplej)
juuuuupi własnie dostałem telefon ze są nity gotowe wiec lecę odebrać i nitować a potem wstawię fotki
Banditos - mógł bym ci powiedzieć ale musiał bym cie zabić ;). Dorobiłem ściągacz prosty jak budowa cepa jak będę w warsztacie to cyknę i opisze potem ale takie info to piwko kosztuje ;). Bo to rodzinne tajemnice są.
Wszystkim dziękuje za dobre słowo i myśli bo to dzięki temu chyba idzie tak sprawnie to naprawa.
wez gietki magnes na przegubie i poszperaj w środku silnika
powyciaga co nie co opiłków
http://bimex24.pl/data/gfx/pictures/large/9/9/999_1.jpg
Tak zrobię na razie przepłukałem dno naftą i wydmuchałem kompresorem na 15 atmosfer sporo wyszło w poniedziałek poszperam magnesem. Rozebranie pompy wymagało by chyba rozpołowienia silnika. Po prostu po miesiącu wymienię olej jeszcze raz.
Tak jak wcześniej pisałem dostałem dzis nity, oto nowy i stary.
https://lh6.googleusercontent.com/-EIUAnytny4s/UQufOsg3pII/AAAAAAAAM_s/zB07ErtwkbM/w626-h835-no/%255BUNSET%255D
Sprzęgło już zanitowane wszystko wydaje sie być ok.
https://lh4.googleusercontent.com/-w3nIIPZpM1I/UQuzcOndNII/AAAAAAAAM_s/jg_F3e_zIUU/w1024-h768-no/%255BUNSET%255D
Porobiłem parę kosmetycznych poprawek przy motorze i zanurzyłem tarcze w oleju żeby czekały na montaż.
A teraz pokaże wam mój sposób na łożyska bez spawania i bez walenia. Zbudowałem prosty ściągacz który sprawdza sie doskonale tylko w przypadkach jak ten czyli kiedy brak kilku kulek lub rozsypał się wianuszek. polega to na spiłowaniu w odpowiedni sposób główek pasujących śrub ciężko to wytłumaczyć ale zięcia wszystko wyjaśnią w razie pytań wyjaśnię szczegóły a od każdego komu to pomoże czekam na piwko ;)
https://lh4.googleusercontent.com/-U1n69-eIDbQ/UQuzmy4UB4I/AAAAAAAAM_s/CEOaZNnCCY8/w626-h835-no/%255BUNSET%255D
https://lh5.googleusercontent.com/-EChm2X4HF40/UQuzA2D_4SI/AAAAAAAAM_s/Ge_vZq0Fkv8/w1024-h768-no/%255BUNSET%255D
https://lh6.googleusercontent.com/-aEQNrZJeBeQ/UQuy8ZK4bKI/AAAAAAAAM_s/eCECWtY83LY/w1024-h768-no/%255BUNSET%255D
Parę minut zabawy ze szlifierką i trzeba ściąć łepki tak, żeby wchodziły do łożyska i blokowały się po przekręceniu,
jest trochę zabawy z wykręcaniem ale da się to opanować, trzeba tylko przytrzymać śrubę którą się akurat kręci
i tak na zmianę, blachę opiera się oczywiście o wałek.
A mówiłem Dabalowi że musimy opatentować sposób to nie chciał słuchać.
Tak , taki ściągacz działa i to bardzo dobrze.
No i się zaczęło. miałem tylko godzinkę wiec przygotowałem pokrywę do zdjęcia została na 4 poluzowanych śrubach, ale i tak roboty się narobiło.
https://lh4.googleusercontent.com/-6Ob8EtcDfgk/UQFyssJwy9I/AAAAAAAAKos/yzJ1gsWnjIQ/s800/20130124_171434.jpg
A tak przy okazji wie ktoś jaki kod ma lakier ramy bo mam kilka "kwiatków".
https://lh3.googleusercontent.com/-JpPUFDuk0qc/UQFy0ydupjI/AAAAAAAAKo4/p6sHqpysNAI/s800/20130124_171451.jpg
pierwszy problem miałem jak zabrałem sie za kolektor jak do ch..a wykręcić te "drugie nakrętki z kolektora, bo pierwsze (łatwiejsze) poszły od razu ale spoko dałem rade. No i po zdjęciu wydechu następny "kwiatek" pokazuje na zdjęciu.
https://lh5.googleusercontent.com/-yn2xCC6qDZk/UQFyEGrjf_I/AAAAAAAAKoM/2qzUTiYZz2o/s800/%255BUNSET%255D.jpg
a w zasadzie na kilku zdieciach
https://lh3.googleusercontent.com/-j1Oug3qFPGc/UQFycU14OkI/AAAAAAAAKoc/zQvEu8JsMsg/s800/%255BUNSET%255D.jpg
Jak żyć panie premierze??? Co robić spawać jakąś końcówkę tylko tam jest taki specjalny materiał jakiś igelit czy co? można to kupić gdzieś czy co? dodatkowo odkryłem ze tłumik to jedna wielka grzechotka coś tam DUŻEGO!! lata a tak ładnie z zewnątrz wygląda. Do tego obejma, która miała to trzymać to głównie trzymała się tego, wydechu.
Rychu a ty za swojego Leona ile dałeś, może jak już wymieniać to po grubości muszę internet poprzeglądać a wy radźcie.
Co do garażu to faktycznie nie u Rycha tylko w ktm'ie na budowlanych 6 z odwiedzinami no problem ale ciężko powiedzieć kiedy bo wpadam jak mam czas dziś 15-16 byłem jutro nie wiem bo Marcin wyjeżdża na śląsk jak zdąży wrócić przed 15 to też będę. Można wpaść i wypytać ;) Czaso-umilacz tylko bez% bo kierownica występuje w drodze do domu;). Elektrykę będę robił gdzie indziej mam na Kępskiej bardzo dobrego elektryka i do tego kuzyn żony ;).
Foto-plastykon będzie kontynuowany, coś mi się wydaje, że kwiatki będą coraz piękniejsze oby tylko nie w środku.
nie wiem jaki to kod... ale sie samo nasuwa.... Czarny Tulipan.
Pan w lakierni coś pocmokał popatrzył i wręczył mi puszkę lakieru, jak sprawdze to powiem czy pasuje.
Takich napraw sprzęgła było już kilka na forum , ale nikt nie odezwał się jak to później działa ? Po kilku tysiącach kilometrów... Ja już miałem jedną regeneracje sprzęgła w serwisie motocyklowym pod Warszawą w Starej Miłosnej której nikt tu na forum nie przebije :) A teraz szukam sposobu żeby drugi kosz naprawić jakoś porządnie... Podzielisz się tym ile kosztują takie nity i sprężyny ? Jest jakakolwiek pewność że to się nie rozpadnie ?:P
Borewicz
02.02.2013, 10:13
Gawien bo jak naprawiać w Starej Miłośnie to tylko u Maćka z Fabrycznej, chłopak bardzo polecany na forum TA. Sam u niego też kilka rzeczy robiłem.
A wracając do tematu, sam chce jeszcze przed tym sezonem rozebrać kosz i tak jak Gawien czekam na opinie ludzi, którzy zrobili parę tysi km jak sprawuje się kosz z nowymi sprężynami itd. ?
Jaki materiał na nity, czy to jakaś specjalna stal?
Mam taki kosz zregenerowany ale nie byłem w pełni usatysfakcjonowany efektem. Niby ciszej, niby inaczej ale jakoś za twardo to chodziło. Zwariowałem i kupiłem oryginalny kosz. Chodzi teraz bardziej miękko, Ale niech nikt się nie łudzi, że będzie super cicho. Na wolnych obrotach sobie cichutko szumi i tak ma być. W oryginalnym koszu dwie sprężyny tłumika drgań mają fabrycznie luz. W regenerowanym wszystkie były osadzone bez luzu jak by się wydawało że powinno być. Teraz już byłbym mądrzejszy i zrobił jak w oryginalnym dwie sprężyny z luzem to może chodziłby super jak fabryka wymyśliła.
Mam taki kosz zregenerowany ale nie byłem w pełni usatysfakcjonowany efektem. Niby ciszej, niby inaczej ale jakoś za twardo to chodziło. Zwariowałem i kupiłem oryginalny kosz. Chodzi teraz bardziej miękko, Ale niech nikt się nie łudzi, że będzie super cicho. Na wolnych obrotach sobie cichutko szumi i tak ma być. W oryginalnym koszu dwie sprężyny tłumika drgań mają fabrycznie luz. W regenerowanym wszystkie były osadzone bez luzu jak by się wydawało że powinno być. Teraz już byłbym mądrzejszy i zrobił jak w oryginalnym dwie sprężyny z luzem to może chodziłby super jak fabryka wymyśliła.
Igi
U Ciebie też były luźne i napięte tylko nie pamiętam ile których.
Gdyby to tylko szumiało to by nie było problemu :P u mnie napierdziela równo :)
Też ciąglę myśle o funkiel nówka koszu i pewnie na tym się zakończy , bo regeneracja chyba też wyjdzie koło 600 zł ? Wtedy różnica między regenerowaniem a kupnem nowego się zmiejsza ....
Ze sprężyn to tylko jedna lub dwie jako tako siedziały a reszta latała luźno. Co do nitow to musi być specjalna stal ja kupiłem 8 mm i stoczyłem żeby ciasno siedziały nuty to kilka złoty kosztowały a tokarzowi 20 pln dałem. Nie rozpadnie sie (chyba) bo są zaklepane tak jak były wszystko siedzi sztywno i równiutko. Sprężyny z znanej tu firmy chyba sprezyny.pl 140 z wysylką.
polnybandzior
02.02.2013, 20:28
Mam taki kosz zregenerowany ale nie byłem w pełni usatysfakcjonowany efektem. Niby ciszej, niby inaczej ale jakoś za twardo to chodziło. Zwariowałem i kupiłem oryginalny kosz. Chodzi teraz bardziej miękko, Ale niech nikt się nie łudzi, że będzie super cicho. Na wolnych obrotach sobie cichutko szumi i tak ma być. W oryginalnym koszu dwie sprężyny tłumika drgań mają fabrycznie luz. W regenerowanym wszystkie były osadzone bez luzu jak by się wydawało że powinno być. Teraz już byłbym mądrzejszy i zrobił jak w oryginalnym dwie sprężyny z luzem to może chodziłby super jak fabryka wymyśliła.
Moja odczucia po regeneracji były identyczne, również zwariowałem i kupiłem nówkę komplet :)
Gawien regeneracja kosztowała mnie tylko sprężyny zamawiane w podawanej tu firmie i łożysko igiełkowe. Nity dorobione na tokarce zajęły dłuższa chwilę. Reszta to cmokanie i takie tam nad prostotą konstrukcji. Jak masz wąską sakiewkę to mogę ci mój już zregenerowany oddać za połowę tego co sądzisz, że by cię kosztowało zregenerowanie kosza.
Bardzo chętnie , z tym że dziengi dopiero za jakiś czas zejdą a obecnie nie mam wolnych środków :( Jeżeli Ci się spieszy na pewno znajdziesz szybciej chętnego gotowego płacić od razu :)
To w takim razie nie wiem skąd mi się wzięło te 600 zł nie wiem może zasłyszałem cene razem z tarczami itp.
Swoją drogą jeżeli żywotność kosza to około 60 tys km ( przynajmnie jakoś zazwyczaj szłyszy się takie głosy od nośnie tego przy jakim przebiegu to się zaczyna) to wymiana kosza raz na trzy sezony to też nie rozwiązanie i tutaj lepiej finansowo wyjdzie regeneracja...
No nie wiem, moja afryka ma grubo ponad 200tyskm, ja zrobiłem nią ze 100tys a kosz jak nie napierdzielał tak nie napierdziela. A strzały ze sprzęgła ma co drugie światła.
strzały ze sprzęgła ma co drugie światła.
Misza może właśnie o to chodzi! :D
o to chodzi :D ale nie strzelić ze sprzegła czasem to jak nie pić wódki,czasem sie nie da :D
szynszyll
06.02.2013, 11:54
wszystko to jest bardzo pieknie ale przy wymianie tak zdemolowanego lozyska walka z jednej strony nalezy wymienic rowniez lozysko z drugiej strony. jezeli walek mial tak duze bicie to przeciwlegle lozysko ( w ktore przeciez wtloczony jest walek i tworzy sie dzwignia) musialo to odczuc i jest rowniez zniszczone - kwestia niedlugiego czasu kiedy sie rozleci wpadajac w skrzynie - ktora tez nalezaloby przegladnac i sprawdzic jak zniosla takie 'harce na gitarce'...
Igi, jakie miałeś objawy rozwalonego łożyska?
wszystko to jest bardzo pieknie ale przy wymianie tak zdemolowanego lozyska walka z jednej strony nalezy wymienic rowniez lozysko z drugiej strony. jezeli walek mial tak duze bicie to przeciwlegle lozysko ( w ktore przeciez wtloczony jest walek i tworzy sie dzwignia) musialo to odczuc i jest rowniez zniszczone - kwestia niedlugiego czasu kiedy sie rozleci wpadajac w skrzynie - ktora tez nalezaloby przegladnac i sprawdzic jak zniosla takie 'harce na gitarce'...
Polać mu dobrze prawi :Thumbs_Up:
wszystko to jest bardzo pieknie ale przy wymianie tak zdemolowanego lozyska ...... musialo to odczuc i jest rowniez zniszczone - kwestia niedlugiego czasu kiedy sie rozleci wpadajac w skrzynie - ktora tez nalezaloby przegladnac i sprawdzic jak zniosla takie 'harce na gitarce'...
A że tak zapytam żeby sie do tego drugiego dobrać to muszę tą słynną śrubę co w deklu jest odkręcić i rozebrać tą alternatoro-prądnice czy rozpołowić silnik?
Ktoś poleci jakiś manual or może jest artykuł na forum?
Mam jeszcze troszkę czasu do sezonu wiec wybiorę święty spokój i pewnie to zrobię.
Na razie zabrałem się za składanie sprzęgła.Serce mi się trochę krajało jak rozpakowywałem tarcze i przekładki takie nowiutkie ale w końcu czego się dla królewny nie robi.
https://lh4.googleusercontent.com/-I6y1JGod1a8/UR0PcpurUkI/AAAAAAAAM_s/6GoV4LGA1-4/w1024-h768-no/%255BUNSET%255D
(Tak Rychu tam w rogu to nity dla ciebie ;))
Najbardziej upierdliwe było chyba zdzieranie rozerwanej uszczelki ale spoko dobre toważystwo i motocyklowe opowiesci sprawiają cuda.
https://lh5.googleusercontent.com/-6DfZ-Ty719k/UR0QPvPkQOI/AAAAAAAAM_s/8qXEIXymOA8/w626-h835-no/%255BUNSET%255D
Szybka wymiana na prasie łożyska igiełkowego w koszu sprzęgłowym i można się zabierać za składanie.(stare łożysko jak je wycisnąłem to zaczęło gubić rolki wiec też było już spracowane) Dobrze, że mam z afripedji schemat budowy sprzęgła bo wg specjalisty od ktm-ów to wszystko powinno być na odwrót ;). Oczywiście manewr ten przećwiczyliśmy kilka razy bo nie od razu dało się złożyć wszystko tak żeby pasowało ;). Ale udało się odnaleźć znaki i wszystko ostatecznie spasowało. A spasowane sprzęgło wygląda tak.
https://lh6.googleusercontent.com/-5z8NJTglH9w/UR0P2Fhf1QI/AAAAAAAAM_s/GaLmsfyUmGc/w626-h835-no/%255BUNSET%255D
Niestety, jeszcze nie skończyłem bo w tej tarczy dociskowej siedzi takie małe łożysko wiec postanowiłem je też wymienić, a co - jak wszyscy to wszyscy babcia też.
Więc na tym etapie kończę na dziś i jutro pewnie zamknę sprzęgło. Za to znalazłem lakier identyko jak ten na ramie wiec biorę się za odrdzewianie i malunki. Jak ktoś wie jak sprawdzić warsztatowo czy moje niemiecka księżniczka jest zdławiona na 50HP czy nie, to będę wdzięczny za info lub link.
Pozamawiałem dodatkowo z motoristy parę śrubek gum i takich tam drobiazgów, których mi brakowało za ok 200 pln wiec też muszę czekać aż przyjdą.
Jeżeli zamierzasz rozbierać/rozpoławiać silnik to po co składasz sprzęgło?
bo z drugiej strony to chyba tylko łożysko w obudowie ? nie ma potrzeby otwierać
wszystkiego chyba? własnie zbieram informacje i ściągam servisówki.
Zet Johny
14.02.2013, 21:30
Jednak trzeba rozpołowić.
Przerabiałem temat i z tego co pamiętam łożysko nie chciało wyjść po dobroci. Potrzebny specjalny ściągacz wewnętrzny z takim jakby ciężarkiem do wybijania.
Cuś takiego
37823
Dobra tylko powiedzie co trzeba zdiąć.
Żeby rozpołowić silnik to głowice , cylindry , magneto , sprzęgło , w sumie wszystko :{
..... zapowiada się dłuższa zabawa i lepsze zapoznanie z babcią
Właśnie, Igi jakie miałeś wrażenia podczas jazdy z takim luzem na wałku ?
Duże były wibracje podczas jazdy ?
mishieck
15.02.2013, 08:38
Możesz sobie przy okazji wałek zdawczy na nuffkę wymienić :D
szynszyll
15.02.2013, 10:11
wymieniles lozysko nr 9 ale tak jak napisalem wyzej walek 3 opiera sie druga strona na lozysku nr 5 osadzonym w lewej polowce karteru
wedlug mojej wiedzy nie da sie go wymienic bez rozpolowienia silnika
Właśnie, Igi jakie miałeś wrażenia podczas jazdy z takim luzem na wałku ?
Duże były wibracje podczas jazdy ?
Trochę wibrowało wszystko przy 140 km/h a tak to nic sie nie działo poza klekotem sprzęgła na luzie.
Teraz jak przeglądam servisówki to widzę ze tą stożkową podkładkę w koszu odwrotnie wsadziłem.
Mam dwa pytanka:
Czy nową uszczelkę pokrywy sprzęgła trzeba jakoś wkleić? Jeśli tak to czym?
Czy wymieniał ktoś uszczelkę dźwigni, która wchodzi do pokrywy sprzęgła. Gdzie ją można kupić?
Pytanie 1 - nie trzeba
Pytanie 2 - można wymienić, kupić można w większości hurtowni z łożyskami i uszczelniaczami uszczelniacz ma oznaczenie12x18x5
Ad 1. A dlaczego starą trzeba wycinać skoro nie jest wklejona?
Ad 2. Dzięki za info, myślałem że uszczelka jest nietypowa i trzeba z Hondy brać.
A dlaczego na patelni się przypala i ciężko doszorować?
Olej + temperatura + docisk + czas robi swoje. Takie uroki mechanikowania :D
To muszę założyć obudowę z teflonem :D
Dzięki za wyjaśnienia, myślałem że oryginał był wklejany.
Kilka słów kończących temat. Dziś poskładałem moto, zalałem oleum, zapalił od dotknięcia i .... cisza tzn cisza w sprzęgle nic nie wali i nie tłucze, wszystko wygląda w porządku. oczywiście nie wytrzymałem i pośmigałem po mieście było super.Wnioski - dobrze ze rozebrałem sprzęgło bo był by problem z rozsypanym łożyskiem, ponadto przez różne inne prace przy motorku jestem mistrzem w zdejmowaniu baku z paliwem ( tak wyszło) i ogólnie trochę się nauczyłem o afryczce i przejrzałem moto przed sezonem. Teraz czas na zbrojenia, gmole i parę gadżetów elektrycznych. Dziękuję wszystkim za rady i w razie pytam służę pomocą.
Gratki :brawo::brawo::brawo:
W następną zime masz jeszcze jedno sprzęgło do zrobienia ;)
spoko nie widzę problemu jak sa części i jest czas to można nawet w jeden dzień oblecieć całe sprzęgło.
szynszyll
11.03.2013, 15:22
wymieniles oba lozyska na walku wchodzacym do skrzyni, czy tylko zewnetrzne - to wieksze od kosza?
Wiedziałem że to pytanie padnie wcześniej lub później i tak muszę sie z tym zmierzyć. Nie wymieniałem tego drugiego bo nie ma luzów i kręci sie cicho, podjęłem taką decyzje bo nie dałbym rady z rozpołowieniem silnika obawiam sie, ze do tego doszło by jeszcze pare rzeczy do wymiany i zrobiło by sie kiepsko, wiem że jak to drugie łożysko strzeli to i tak będzie kiepsko ale trudno mój wybór, obserwuje, nasłuchuje czy wszystko wporzadku. Ten sezon nie planuje dalszych wypraw a napewno nie jakiś przeprawówek ciężkich. Planuje rozpołowieniem silnik w następną zimę, a teraz zbieram części uszczelki i wiedzę planuje 2gi stopień szparagowego kursu itd.
Podłączę się do tematu :)
Jestem na etapie wymiany sprzęgła i mam dwa pytanka.
1. Dostałem od kolegi za friko tarcze sprzęgłowe firmy NEWFREN (nowe), chyba made in makaroniarze ;) jest to dobra firma czy kupić jakieś inne tarczki ?
2. Z jakim momentem dokręcić nakrętkę 30mm, ta którą jest dokręcony kosz?
1. Niewiem ale nawet jak by trzeba było zmienić za pól roku to nie ma z tym wiele roboty ja dałem oryginały.
2. Chyba 15 Nm ale sprawdź w manualu lepiej.
Nakrętka 30mm powinna być dokręcona momentem 130 Nm. Wymiana sprzęgła opisana jest tu http://faq.africatwin.com.pl/index.php/Wymiana_tarcz_sprz%C4%99g%C5%82a
Oj to pojechałem niby miesiąc temu to robiłem a już umkneło ;). Tak jeszcze z moich prac to gmole dziś montowałem, jutro skończę i będzie już królewna fachowo wyglądać.
Dzięki Pany za info :bow:
Stary-S3
21.03.2013, 04:28
Gratki :brawo::brawo::brawo:
W następną zime masz jeszcze jedno sprzęgło do zrobienia ;)
Albo 2 sprzęgła bo w moim to od kupna gra i buczy...
Gratki
W następną zimę masz jeszcze jedno sprzęgło do zrobienia
Albo 2 sprzęgła bo w moim to od kupna gra i buczy...
To nic się nie bójcie, skompletujcie sobie wszystkie szpeje przez sezon i chętnie zostanę waszym dojeżdżającym konsultantem, robota naprawdę jest prosta i ciężko coś popsuć. Mogę wam pomóc w zamówieniu sprężyn i dorobieniu nitów. [stary-s3 wybierasz się na rozpoczęcie sezonu w opolu? a w ogóle to wbijaj na regionalne czasem]
Stary-S3
21.03.2013, 19:13
Na razie jestem w częściach bo przerabiam instalację grzanych manetek. Musiałem do tego niestety zdjąć owiewki i zbiornik no i teraz jeszcze muszą "zanabyć" nowe gumko-makrętki do owiewek bo stare szlak trafił.
BTW to kiedy to rozpoczęcie sezonu?
BTW to kiedy to rozpoczęcie sezonu?
Tutaj zaglądnij: http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=17219 ;)
Stary-S3
22.03.2013, 07:10
Jeszcze nie mam dostępu. Jak tylko admin mnie dopisze to chętnie sprawdzę co w trawie piszczy.
no właśnie ja to już z pół roku temu chciałem się dodać pisze że jakiś admin musi wpuścić i dupa nima nic :) sry za of top
Ja Wam dam pisanie do admina ;)
Lewy górny róg -> Ustawienia
Trochę niżej -> Grupy użytkowników
Szukacie właściwej nazwy, zaznaczacie po prawej -> Dołącz
i przycisk pod listą.
Teraz czekacie aż lider grupy zaakceptuje Wasze członkostwo.
:)
pozdr,
laska
mishieck
22.03.2013, 13:37
A kto jest liderem naszej grupy? :)
Ja Wam dam pisanie do admina ;)
Lewy górny róg -> Ustawienia
Trochę niżej -> Grupy użytkowników
Szukacie właściwej nazwy, zaznaczacie po prawej -> Dołącz
i przycisk pod listą.
Teraz czekacie aż lider grupy zaakceptuje Wasze członkostwo.
:)
pozdr,
laska
Mam nadzieję, że to chłopaki już dawno zrobili.
Teraz została tylko droga sądowa :D
Albo trzeba zabrać nerwowego szwagra i się przejechać do adaśka ;)
Stary-S3
23.03.2013, 15:02
Ja Wam dam pisanie do admina ;)
Lewy górny róg -> Ustawienia
Trochę niżej -> Grupy użytkowników
Szukacie właściwej nazwy, zaznaczacie po prawej -> Dołącz
i przycisk pod listą.
Teraz czekacie aż lider grupy zaakceptuje Wasze członkostwo.
:)
pozdr,
laska
No i tak właśnie zrobiłem.
Jaki jest standardowy okres oczekiwania na odpowiedź?
2 tygodnie i potrzeba zaliczki? :D
Napiszcie list modlitewny do Adaśka..... może się zlituje i dopuści do gangu :D
Napiszcie list modlitewny do Adaśka..... może się zlituje i dopuści do gangu :D
Ja się nie doczekałem i wpuściłem się przez panel administracyjny ale wy macie przerąbane ;) Znaczy się czekacie na miłościwie Wam panującego :D
hej
czy mozna wiedziec dlaczego zalaczniki/zdiecia sie nie pokazuja?
Czy to tylko ja nie widze?
pozdro
hej
czy mozna wiedziec dlaczego zalaczniki/zdiecia sie nie pokazuja?
Czy to tylko ja nie widze?
pozdro
A robiłem porządki w fotkach jutro poprawie.
A robiłem porządki w fotkach jutro poprawie.
Jak nie było fotek tak nima
mishieck
02.06.2013, 08:38
Igi wczoraj Projekt Odra ukończył - daj mu odsapnąć ;)
Proszę Ferolo mam nadzieje, ze się przyda bo z godzinę siedziałem ;)
Na pewno się przyda wielkie dzięki :)
jakies pytania albo co wal na PW
jakies pytania albo co wal na PW
Skoro sam się deklarujesz:) to zadam laickie pytanie bo za cholerę nie mogę odkręcić tej śruby 30 bodajże jaki ona ma gwint normalny czy lewy?
Nadmienię że zabezpieczenie odgiąłem i nie chce za cholerę puścić
Ja też robię sprzęgło. Nakrętka kosza sprzęgłowego ma normalny prawy gwint. U mnie sama się rozgięła:] 5 bieg i hamulec i poszło miodzio. RD 03
normalny znaczy prawy ;) no nie jest to proste ale nie pomoge ci mi zeszlo ladnie pistoletem elektrycznym.
Mi tez raczej szykuje sie robota ze sprzęgłem tylko nie wiem co dokladnie. Stuka na luzie i puszczonym sprzęgle ale tylko na ciepłym silniku, na zimno jest cisza. Na ciepło wystarczy dosłownie wcisnąć klamkę o 0,5cm i juz sie cisza robi. Nie wiem czy to wybity kosz ??
Daj spokój to jeszcze nie problem mi tak sie zachowuje po naprawie albo to zostaw albo kup nowy hodowcy kosz.
Oki uspokoiłeś mnie hehe :)
Balugass
23.07.2013, 22:12
Panowie jak sprzęgło delikatnie postukuje po wciśnięciu klamki sprzęgła to co może być?? z reguły jak czytam to stuka na luzie bez wciśniętego sprzęgła a u mnie troszkę odwrotnie:Sarcastic:
Już gdzieś było o tym wcześniej pisane. Jak dobrze pamiętam to łożysko.
Balugass
24.07.2013, 08:28
igiełkowe które znajduje się w koszu??
Balugass
24.07.2013, 21:15
Rychu72 dzięki, będę musiał się do niego dobrać po sezonie :)
Balugass
23.11.2013, 18:55
Dobra koniec sezonu afryka umyta i będę zabierać się za te łożysko które rzekomo stuka po wciśnięciu klamki sprzęgła... czytałem na forum i chodzi chyba o to:
http://africatwin.com.pl/attachment.php?attachmentid=29139&d=1331019983
łożysko: NTN 180511 NK35X42X30-5. Tuleja 22116-MV1-000 oryginał Honda
ktoś potwierdzi??
To raczej szumi stukać moze przez luźne sprezyny (dławiki drgań) lub łożysko na wałku sprzeglowym osadzone w karterze . Jak rozbierasz to to co masz oczywiście wymień i sprawdź resztę.
Balugass
24.11.2013, 09:49
u mnie to raczej delikatne prawie regularne stukanie po wciśnięciu sprzęgła... w tygodniu zacznę rozbierać i zobaczę co i jak:Thumbs_Up:
Ja dziś osłuchiwałem. Kosz na sprężynach mam zrobiony, nie ma luzu. Szumi po wciśnięciu sprzęgła. Małe łożysko 6001 jest nowe. Zastanawiam się czy nie szumi łożysko wałka sprzęgłowego, te osadzone w karterze. RD 03
cudów nie będzie trza rozbierać ;) z tego wszystkiego to najgorzej zedrzeć starom uszczelkę z pokrywy i obudowy ale warto na to czas poświecić.
A że tak zapytam żeby sie do tego drugiego dobrać to muszę tą słynną śrubę co w deklu jest odkręcić i rozebrać tą alternatoro-prądnice czy rozpołowić silnik?
Ktoś poleci jakiś manual or może jest artykuł na forum?
Mam jeszcze troszkę czasu do sezonu wiec wybiorę święty spokój i pewnie to zrobię.
Na razie zabrałem się za składanie sprzęgła.Serce mi się trochę krajało jak rozpakowywałem tarcze i przekładki takie nowiutkie ale w końcu czego się dla królewny nie robi.
https://lh4.googleusercontent.com/-I6y1JGod1a8/UR0PcpurUkI/AAAAAAAAM_s/6GoV4LGA1-4/w1024-h768-no/%255BUNSET%255D
(Tak Rychu tam w rogu to nity dla ciebie ;))
Najbardziej upierdliwe było chyba zdzieranie rozerwanej uszczelki ale spoko dobre toważystwo i motocyklowe opowiesci sprawiają cuda.
https://lh5.googleusercontent.com/-6DfZ-Ty719k/UR0QPvPkQOI/AAAAAAAAM_s/8qXEIXymOA8/w626-h835-no/%255BUNSET%255D
Szybka wymiana na prasie łożyska igiełkowego w koszu sprzęgłowym i można się zabierać za składanie.(stare łożysko jak je wycisnąłem to zaczęło gubić rolki wiec też było już spracowane) Dobrze, że mam z afripedji schemat budowy sprzęgła bo wg specjalisty od ktm-ów to wszystko powinno być na odwrót ;). Oczywiście manewr ten przećwiczyliśmy kilka razy bo nie od razu dało się złożyć wszystko tak żeby pasowało ;). Ale udało się odnaleźć znaki i wszystko ostatecznie spasowało. A spasowane sprzęgło wygląda tak.
https://lh6.googleusercontent.com/-5z8NJTglH9w/UR0P2Fhf1QI/AAAAAAAAM_s/GaLmsfyUmGc/w626-h835-no/%255BUNSET%255D
Niestety, jeszcze nie skończyłem bo w tej tarczy dociskowej siedzi takie małe łożysko wiec postanowiłem je też wymienić, a co - jak wszyscy to wszyscy babcia też.
Więc na tym etapie kończę na dziś i jutro pewnie zamknę sprzęgło. Za to znalazłem lakier identyko jak ten na ramie wiec biorę się za odrdzewianie i malunki. Jak ktoś wie jak sprawdzić warsztatowo czy moje niemiecka księżniczka jest zdławiona na 50HP czy nie, to będę wdzięczny za info lub link.
Pozamawiałem dodatkowo z motoristy parę śrubek gum i takich tam drobiazgów, których mi brakowało za ok 200 pln wiec też muszę czekać aż przyjdą.
Witaj. Na zdjęciu widać ze ostatnią tarczę założyłeś w te rowki jak poprzednie. U mnie po rozebraniu sprzęgła i w niemieckim manualu ostatnia tarcza była założona w te extra występy zrobione na końcach szerokich występów. Zobacz czy nie masz tam śladów współpracy z tarczami na krawędziach. Nie wiem jakie to ma znaczenie ale tak było chyba w orginale :)
znalazłem po raz któryś, w sąsiednim temacie ale żeby nie szukać za każdym razem po godzinie to podaje tu numer katalogowy i rozmiary sprężyn do regeneracji klekoczącego sprzęgła dorabiane na sprezyny.pl
http://africatwin.com.pl/showpost.php?p=168262&postcount=120
Może się komuś przyda. Niutonometry.
marekmoto1
07.11.2014, 10:38
Ktoś się orientował ile kosztuje nowy kosz w USA? Sporo części jest znacznie tańszych.
Zet Johny
07.11.2014, 10:57
Szukałem w katalogach części dostępnych w usa i nie mogłem znaleźć w ogóle AT, bo przecież nie była sprzedawana w stanach. Ale ceny np kosza do XR650 są różne na korzyść tych zza wody.
marekmoto1
07.11.2014, 14:45
Pompę paliwa znalazłem w usa. Była dwukrotnie tańsza. Pewnie dlatego jest dostępna w usa, bo jest to część wrzucana do wielu motocykli.
Zet Johny
07.11.2014, 14:50
Ciekawe czy kosz do czegoś innego pasuje?
Tutaj (http://www.impex-jp.com/zip/nomer/22100MY1000.html) jest kosz do AT za 7 stówek.
marekmoto1
16.11.2014, 13:04
Ciekawa sprawa. Mam problem z czytaniem tych krzaków:-) Może warto się zainteresować. Ktoś to ćwiczył?
Zet Johny
16.11.2014, 17:42
Jak to krzaków przecież to po rusku. Kontaktowałem się z nimi i planuję ściągnięcie wstępnie kosza sprzęgłowego przez firmę brata która jest japońska. Ale to nie rozmowa na najbliższe tygodnie. W Japonii darmowa przesyłka a do polski coś ponad stówę ale boję się Vatu i akcyzy bo wtedy cena może podskoczyć.
marekmoto1
16.11.2014, 23:26
W szkole miałem angielski i niemiecki:-) chętnie bym się podpiął pod temat.
Aby nie śmiecić i nie zakładac nowego tematu czy ktoś może podać wymiary grubość nowej tarczy sprzęgła w miejscu okładzin
Jakby ktoś szukał mam na sprzedaż kompletne nowe nie otwarte jeszcze pudełko z tarczami Vesraha wraz ze sprężynami do kosza, uszczelką dekla i nówką sztuką śrubą którą jak myślę dokręca się kosz (by Honda) :)
Zet Johny
22.11.2014, 19:54
Ropuch ile cenisz cały kpl?
Nie mam czerwonego pojęcia - ale najlepiej jak najwięcej :)
Oto zestaw:
51358
Zet Johny
22.11.2014, 20:35
Nie no ładne cacko.
Zrób świąteczną cenę i podaj do wiadomości:D
Ropuch wiem, ze to nie ten wątek ale gdy moderator przeniesie do odpowiedniego działu to jestem 2-gi w kolejce po zetjohny
Do znawców co sie stanie gdy tarcze beda założone wszystkie w jednym miejscu chodzi mi głównie o ostatnią która ma być osobno wlożona w drugi otwór. Spotkałem się z takim przypadkiem że ostatnia tarcza nie była przekręcona o jeden skok ta co sama ma być włozona . Nie wiem czy było to celowo zrobione przez sprzedającego aby ukryc klekoczący kosz. klamka chodziła cieżko sprzęgła nie było słychać, a i pracowało normalnie przy zmianie biegów mimo tego że nie było złozone ksiązkowo.
w moim sprzęgle wszystkie tarczki były założone w jedno miejsce.Kleiło się ,a na wyższych biegach ślizgało.Sprzęgło rozebrałem i mimo braku zużycia wymieniłem tarczki na nowe(trw). Złożyłem zgodnie z instrukcją i hula zajebiście.Myślę ,że klejenie to kwestia założenia tej jednej tarczki prawidłowo.
Chyba masz racje. Jak jest źle złożone to nie ma luzu i się chyba kleją.
i co Bouli ogarniesz ten mega ściągacz czy szukać ;)
Igi temat ogarnięty łożyska ok żadnego luzu. Wina Kosza zwanego dalej grzechotnikiem.
Czy ktoś wie jakie są dopuszczalne wymiary, grubość, zużycie okładzin tarcz i czy w hainsie gdzieś jest to zapisane bo nie mogę znaleźć.
nie patrz na to otworzyłeś dekiel to zmień tarcze i po sprawie
Igi i tak też zrobie:Thumbs_Up:.
Mam pytanie dotyczące jednego elementu sprzęgła.Patrząc na serwisówkę pomiędzy koszem (12) a elementem na który zakładamy sprężyny (11) nie ma dodatkowych części.
51858
Tymczasem innej serwisówce i Haynes-sie pojawia się pomiędzy nimi dodatkowa podkładka nazwana oporową.
51857
Czy w RD07 ta podkładka ma być czy nie bo u siebie jej nie znalazłem?
Mam pytanie dotyczące jednego elementu sprzęgła.Patrząc na serwisówkę pomiędzy koszem (12) a elementem na który zakładamy sprężyny (11) nie ma dodatkowych części.
51849
Tymczasem innej serwisówce i Haynes-sie pojawia się pomiędzy nimi dodatkowa podkładka nazwana oporową.
51848
Czy w RD07 ta podkładka ma być czy nie bo u siebie jej nie znalazłem?
chyba tą strzałkę skierowałeś na zły element bo wskazuje na wysprzęglik a nie na podkładkę pomiędzy koszami.
możliwe, że serwisówka ma błąd lub rysunek jest tylko poglądowy i obejmuje wiele modeli, transalp ma tą podkładkę, ale AT RD07 nie
Ta strzałka to nie moja robota już poprawiam.. Chodzi o tą podkładkę przy nowej strzałce:
tak jak napisałem w RD07 nie ma tej podkładki, rysunek chyba dotyczy transalpa lub AT 650, tylko w jednym i drugiem przednia zębatka jest bez sprężyn a tutaj są, więc coś namieszali chyba z tym rysunkiem.
szynszyll
16.12.2014, 11:21
z rozkladowki sklepu hondy:
http://www.lingshondaparts.com/honda_motorcycle_parts_selection_pfk.php?block_01= 13MY1P41&block_02=E__0700&block_03=7397
marekmoto1
16.12.2014, 12:40
Ciekawe czy kosz do czegoś innego pasuje?
Tutaj (http://www.impex-jp.com/zip/nomer/22100MY1000.html) jest kosz do AT za 7 stówek.
Ktoś się interesował tematem nowego kosza za 700 zl?
z rozkladowki sklepu hondy:
http://www.lingshondaparts.com/honda_motorcycle_parts_selection_pfk.php?block_01= 13MY1P41&block_02=E__0700&block_03=7397
Dzięki za podpowiedź podkładka ta faktycznie pojawia się TA.
Pozdr.
car-los22
31.07.2016, 11:23
Koledzy a ile kosztował nowy kosz sprzęgła ?
Wysłane z mojego Lenovo K920 przy użyciu Tapatalka
Poszukiwany dobry regenerator kosza sprzęgłowego zna ktosik namiary
Heja... znalazłem taką ofertę:
https://www.facebook.com/Regeneracja-koszy-sprzeg%C5%82owych-Motocykli-i-Quad%C3%B3w-721862521306384/?ref=bookmarks
facet twierdzi, że spokojnie afrykowy kosz potrafi zregenerować. Czy ktoś korzystał może z tej oferty?
szynszyll
19.04.2018, 08:24
Heja... znalazłem taką ofertę:
https://www.facebook.com/Regeneracja-koszy-sprzeg%C5%82owych-Motocykli-i-Quad%C3%B3w-721862521306384/?ref=bookmarks
facet twierdzi, że spokojnie afrykowy kosz potrafi zregenerować. Czy ktoś korzystał może z tej oferty?
a jaki pieniazek sobie pan zyczy? bo mialbym potencjalnego pacjenta rd07.
a jaki pieniazek sobie pan zyczy? bo mialbym potencjalnego pacjenta rd07.
Pincet złoty...
Jurek - tutaj masz jego aukcję.
https://www.olx.pl/oferta/regeneracja-kosz-sprzeglowy-yamaha-bmw-CID5-IDnD72e.html
Wysłałem mu jak stuka mój kosz w siódemce i stwierdził że musi rozebrać i zobaczyć całe sprzęgło żeby ostatecznie orzec...
Lucky Luke
20.04.2018, 10:45
Metalowe przekładki tarcz w africy.
Tylko oryginał czy zamienniki też dają radę ?
Chciałbym aby posłużyło długo.
Metalowe przekładki tarcz w africy.
Tylko oryginał czy zamienniki też dają radę ?
Chciałbym aby posłużyło długo.
Tego nie wiem. Ja zakupiłem w Impex japan oryginał kosz + łożyska i będę robił jak fabryka. Temat zgłębiałem i wpadło mi ogłoszenie więc tu też jest (tym bardziej `że szrama.pl nie chciał się kiedyś w afrze podjąć...
Zet Johny
21.04.2018, 08:52
Mallory a jak zamawialeś w imprezie? Z wysyłką? Jaki koszt kosza a ile dodatkowe koszty?
Próbowałem uskutecznić kiedyś taki zakup z osobistym odbiorem (niestety ktoś ze znajomych miał odebrać) ale okazało się że firma owszem ma lokalizację w Japonii ale nie mogą sprzedawać w Japonii.
Tylko wysyłka wchodziła w rachubę.
motokanapy.pl
Mallory a jak zamawialeś w imprezie? Z wysyłką? Jaki koszt kosza a ile dodatkowe koszty?
Próbowałem uskutecznić kiedyś taki zakup z osobistym odbiorem (niestety ktoś ze znajomych miał odebrać) ale okazało się że firma owszem ma lokalizację w Japonii ale nie mogą sprzedawać w Japonii.
Tylko wysyłka wchodziła w rachubę.
motokanapy.pl
Andrzej... sprawdzę dokładnie wyślę Ci na priv całe koszty... robiłem to ponad rok temu... z wysłka z Japonii do Poski - płaciłem kredytówką. Urząd celny też coś chciał...ale i tak wyszło duużżżoooo taniej niż kupno w ASO polskim.
Rozmawiałem z gościem cena zależy od zużycia kosza i kształtuje się w przedziale 550-650 złociszy
Przystępujemy do wymiany:
1) kosza sprzęgłowego,
2) docisku,
3) łożyska przy docisku (oporowe?),
4) łożyska pod koszem - na wałku kosza,
Wszystko oryginał HONDA nówka z pudełka (poza łożyskiem wału - to jest NTN jak w oryginale).
Ciekawostka - w nowym koszu, poza dwiema, sprężyny mają luz - niektórzy to wiedzą.
https://streamable.com/rqmws
Się zdjęcia porobi, się wrzuci... niech coś się dzieje:::)))
Ciekawe po ilu kilometrach zacznie się odzywać. Bo te latające sprężyny mogą wydawać dźwięki. Czy stary kosz ma widoczne zużycie?
Lucky Luke
08.05.2018, 14:00
A mnie czeka wymiana tarcz.
Jak domowym sposobem odkręcić kosz ( duża nakrętką na wale)ponieważ muszę wymienić docisk ?
Nie mam klucza udarowego ani gniazdka w garażu. Z tego co pamiętam to tam jest około 100NM.
A mnie czeka wymiana tarcz.
Jak domowym sposobem odkręcić kosz ( duża nakrętką na wale)ponieważ muszę wymienić docisk ?
Nie mam klucza udarowego ani gniazdka w garażu. Z tego co pamiętam to tam jest około 100NM.
5 bieg i hamulec.
Tam raczej jest 140 Nm.Klucz udarowy przydał by się....Będzie potrzebna Nowa nakrętka którą się zaklepuje w celu zabezpieczenia.
Lucky Luke
09.05.2018, 09:16
tak wiem , że nowa nakrętka.
Super byłoby mieć taki klucz pod ręką , jednak nie mam.
Poproszę o sprawdzone metody w praktyce, nie chcę czegoś uszkodzić...
Ja zrobiłem tak. W metalowym elemencie (płaskownik) wywierciłem otwory o takim rozstawie jak wchodzą tam śruby. Dokręciłem ten płaskownik tak aby zapierał się o podnóżek, glebę, cokolwiek. Odkręcasz bez problemu. Dokręcasz odpowiednim momentem. Trochę rzeźba ale działa.
Przystępujemy do wymiany:
1) kosza sprzęgłowego,
2) docisku,
3) łożyska przy docisku (oporowe?),
4) łożyska pod koszem - na wałku kosza,
Wszystko oryginał HONDA nówka z pudełka (poza łożyskiem wału - to jest NTN jak w oryginale).
Ciekawostka - w nowym koszu, poza dwiema, sprężyny mają luz - niektórzy to wiedzą.
https://streamable.com/rqmws
Się zdjęcia porobi, się wrzuci... niech coś się dzieje:::)))
Więc sprzęgło jest naprawione....
w skrócie.. miałem zamiar zrobić w końcu to walące sprzęgło po wyjeździe przez Moskwę na na pik lenina w 2017 roku... tu zdjęcia afryki: https://vimeo.com/236721501
Afryka jest ładna ale waliło z okolic sprzęgła... bardzo to było wkurzające.
Wymienione:
- łożysko pod koszem na nowe NTN oryginał - Jurek podpowiedział jak to wydłubać...
- tarcze - vesrah jak oryginał - stare nie ciągnęły, w użytku były ok + trzymały limit ale kolor i głównie zapach spalenizny (raczej nie oleju) spowodował decyzję o wymianie,
- sprężyny EBC nowe - stare trzymały limit ale...
- łańcuszek nowy - stary już luźny był bardzo - części znalazł i szybko wysłał ArturS
- przekładki stare - proste i ładne- nowych nie udało się znaleźć poza ASO gdzie cena 60 pln za jedną wg maila... wyczyszczone delikatnie papierem ściernym
- kosz nowy z ImpexJapan kupiony ponad rok temu za mniej niż połowę tego co w PL ASO,
- wcześniej wyszkiełkowane już i pomalowane profesjonalnie oba dekle silnika więc ładnie też jest::))
Wnioski:
- ktoś już tu zaglądał bo w starym koszu widać nieoryginalne nity. Dodatkowo sprężyny w koszu są zrobione na sztywno a powinny "latać" wszystkie poza dwiema - tak ma oryginał. I najważniejsze - w starym koszu luz był na nitach czyli używając średniej siły było czuć milimetrowy luz między koszem a zębatką tą dużą z tyłu kosza - w nowym nawet używając maksymalnej siły żadnego luzu nie ma.
I to chyba jest główny powód stuków - nie sprężyny w koszu ale luz między koszem a przymocowaną do niego na stałe zębatką - przynajmniej u mnie tak było.
Po wymianie w/w jest cisza....
Zdjęcia i filmy:
1. Odgłos sprzęgła starego - jeszcze przed azją 2017 później było jeszcze gorzej:
http://150.254.222.97/sprzeglo_7/sprzeglo_stare.mp4
2. Wyjęcie starego łożyska:
http://150.254.222.97/sprzeglo_7/lozysko_wyjcie.jpg
3. Tarcze, sprężyny i przekładki:
http://150.254.222.97/sprzeglo_7/tarcze_przekladki.jpg
http://150.254.222.97/sprzeglo_7/tarcze_stare.jpg
http://150.254.222.97/sprzeglo_7/przekladki_stare.jpg
http://150.254.222.97/sprzeglo_7/tarcze_odnowione.jpg
http://150.254.222.97/sprzeglo_7/sprezyny_stare.jpg
4. Łożysko nowe:
http://150.254.222.97/sprzeglo_7/lozysko_nowe.jpg
5. Łańcuch nowy i stary:
http://150.254.222.97/sprzeglo_7/lancuch_porownanie.jpg
6. Łańcuch stary i nowy:
http://150.254.222.97/sprzeglo_7/lancuch_stary.mp4
http://150.254.222.97/sprzeglo_7/lancuch_nowy.mp4
7. Kosz nowy:
http://150.254.222.97/sprzeglo_7/kosz_nowy.mp4
8. Wnioski:
http://150.254.222.97/sprzeglo_7/wzniosek1.jpg
http://150.254.222.97/sprzeglo_7/wniosek2.jpg
http://150.254.222.97/sprzeglo_7/wniosek3.jpg
9. Praca silnika po:
http://150.254.222.97/sprzeglo_7/praca_po.mp4
Całościowo wygląda tak:
http://150.254.222.97/sprzeglo_7/foto.jpg
Akurat tę afrykę - bo to nie jedyna moja::)) mam trzeci rok, na liczniku afryki jest 80 tyś... stan bardzo ładny... wyrokuję, że ma 180 ... 280 raczej nie - chociaż kto wie może może - bo używana była asfaltowo w 100% - to widać. Więc mam nadzieję na ciszę przez kolejne załóżmy 100 tyś:::))
Lucky Luke
11.06.2018, 10:08
Mallory jak odkręciłeś kosz ?
Jak stwierdziłeś , ze łańcuszek jest do wymiany , oryginalnie jest dość luźny.
Jaki koszt i czas oczekiwania na łańcuszek napedu oleju.
Mallory jak odkręciłeś kosz ?
Jak stwierdziłeś , ze łańcuszek jest do wymiany , oryginalnie jest dość luźny.
Jaki koszt i czas oczekiwania na łańcuszek napedu oleju.
ArturS - łańcuszek pompy oleju ma na półce i wysyłka jest błyskawiczna/ Tarcze Vesrach na sztuki też u Artura załatwiłem oraz sprężyny - ma wszystko na miejscu.
Wpadnij do mnie po udar jak chcesz ;)
Lucky Luke
12.06.2018, 08:09
Mallory dzięki za odp.
Fihu jak zacznę to rozbierać to się odezwę.
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.