View Full Version : Ślizga się sprzęgło.
Jak w temacie. Efekt występuje tylko na ostatnim biegu przy prędkości koło 160km/h. Efekt jest taki, że motocykl zatrzymuje sie w okolicach 160 a wskazówka obrotomierz idzie na maxa w górę.
Czytałem, że niektórzy nie ruszają sprzęgła do 150 tyś km przebiegu, a ja mam niewiele ponad 60.000 km - czy to możliwe??
Czy to sama tarcza?? Może coś grubszego??
Mam się martwić??
Proszę o opinię
randal 76
16.09.2008, 20:02
właśnie taki są objawy kilometry nie mają wielkiego znaczenia zależy jak katowałeś at
katowania jeszcze nie było, sprzęt dopiero kupiony (z 1000km machnąłem dopiero, większość szosa)
Ale został kupiony używany. Jak jest z luzem na klamce? Odpowiedni, czy linka jest non stop napięta?
Miałem to samo w trampku, 5 bieg i szczytowy moment obrotowy wypadał na takich obrotach.... na szczescie jest to usterka z którą można jeszcze sporo objechać jak sie o tym wie i unika poślizgów.
katowania jeszcze nie było, sprzęt dopiero kupiony (z 1000km machnąłem dopiero, większość szosa)
No wiesz..... to pewnie kupiłeś taką "nie katowaną" ....;)...jak to często w opisach bywa :confused:
Możesz zapodać mocniejsze sprężyny( np nowe EBC) i jeszcze sezon lub dwa polatasz.
Owszem sprzęgło będzie twardsze ale latać się da.
Jeździć wolniej ;) a zimą zrzucić dekiel sprzęgła i pomierzyć grubość tarcz i długość sprężyn :D
Mijamoto
16.09.2008, 23:01
Jeździć wolniej ;) a zimą zrzucić dekiel sprzęgła i pomierzyć grubość tarcz i długość sprężyn :D
Właśnie...a dalej... co zużyte zastąpić nowym.
Grubość może być nominalna. Przypalenie to jest przypalenie.
To fakt, ale podczas pomiarów można pewnie organoleptycznie zbadać przypalenie :)
randal 76
17.09.2008, 08:36
raczej to jest już teraz do wymiany
tak jechać się da ale
przy większych prędkościach ty tego nie czujesz za to portfel poczuje zuzycie paliwa zwiększone minimalnie ale jednak,jak ci przyjdzie extremalnie cos wyprzedzić to się zdziwisz jak ci opór powietrza zrobi ściane nie do przebicia!! .Taki przypalony olej w silniku tarczami to nic dobrego ,a wymiana to robota na 1-2 h koszt około 300-400 zł z oliwką +filtr masz młody silnik to zadbaj o niego !!!
To fakt, czarne bendo :). Jakoż czarnym jest kontynent afrykański takoż i one czarne bendo. No ale to niestety w tym przypadku będzie niedobre.
do zimy sie dokulam, orientujecie się ile kosztuje tarcza??
olej nie jest przypalony, ładny czysty klarowny, chyba jeszcze syntetyk - wymiana przed następnym sezonem
Do 300pln (sprężyny, przekładki, tarcze, uszczelka).
ostatnio wymieniałem u siebie:
tarcze TRW Lucas około 210 zł
sprężyny tej samej firmy około 45 zł
pytałem o przekładki (nie wymieniałem) to koszt 150 zł
uszczelka pod dekiel 17 zł
No to przepraszam, zbyt optymistycznie ;).
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.