PDA

View Full Version : kranik paliwa mi cieknie


Maniok
11.09.2008, 01:55
Witam
Mam problem kranik paliwa mi cieknie w miejscu gdzie pracuje pokrętło (wygląda na nierozbieralny).

Wspomóżcie radą: czy da sie to naprawić? Zastąpić czymś innym ? W ostateczności ile kosztuje nowy i czy sa jakieś zamienniki?

hubert
11.09.2008, 07:48
Siemanko :)

Nowy kosztuje 81 EUR. Na twoim miejscu poszukałbym używki. Popytaj osób, które sprzedają na allegro czy ebayu klamoty do Afyki. Nie jest to chodliwy towar więc pewnie wiele osób go nawet nie wystawia na osobnych aukcjach ...

newrom
11.09.2008, 08:14
A może po prostu poszukać zestawu naprawczego ? Do trampka kosztował kilkanaście pln.

pozdr
newrom

wieczny
11.09.2008, 09:34
Tramp ma zdaje mi się podciśnieniowy, więc tam jest co naprawiać (membrankę).

Maniok
11.09.2008, 17:49
Nie wie ktos czy nie podejdzie kranik z RD04? Moze ktos mi podac srednice sruby w baku RD04 i rozmiar nakretki kranika?

hero
11.09.2008, 17:57
moja propozycja sprawd najpierw czy nie cieknie ci z nakretki (tej duzej) co mocuje go do zbiornika . Te mulaém i sie okazao e to oring ten pod spodem out. sprawd przy okazi ten oring na siatce w zbiorniku. A co do rezkecalnoci to sie da bo ja to zrobiem i sie okazalo ze to jednak ta powysza uszczelka. musisz rozwierc nity i tyle . Uszczelki nowe do rodka za 5zl i tyle.
OJ!

podos
11.09.2008, 18:16
Nie wie ktos czy nie podejdzie kranik z RD04? Moze ktos mi podac srednice sruby w baku RD04 i rozmiar nakretki kranika?

nie ma szans.

Dubel
06.09.2009, 16:06
Temat stary ale rozwiązałem ten problem u siebie wiec postanowiłem sie podzielić moją wiedzą dla potomnych.:)
Mój kranik ciekł z pod blaszki która jest przynitowana.
kranik w brew pozorom jest bardzo łatwo rozbieralny wystarczy rozwiercić nity wiertłem 3.5mm na wylot po czym blaszke zewnetrzną rozwiercxiłem na 4mm a otwory w kraniku nagwintowałem na srube 4mm
W blaszce znajduje sie ornig który należy wymienić i problem znika
budowa kranika jest bardzo prosta w srodku znajduje sie kulka i sprężynak która zaślepia odpowiedni otwór i tyle
śrubki wkreciłem na loctail i wszystko sprawóje sie wyśmienicie
pozdro:at:

Dzieju
06.09.2009, 18:51
nie ma to jak prostota i skuteczność

andrzej 76
06.02.2019, 08:58
odgrzeję nieco temat.
u mnie też kranik był usyfiony, ale tak jak hero napisał-winna była uszczelka pod nakrętką.
ale przy próbie szczelności ,w pozycji OFF paliwo robi powoli kap..,kap,..kap....
nie chce mi się rozwalać kranika, mam nadzieję że ten mikro wyciek nic nie zmieni.
co Wy na to ?

hellwoot
06.02.2019, 09:27
odgrzeję nieco temat.
u mnie też kranik był usyfiony, ale tak jak hero napisał-winna była uszczelka pod nakrętką.
ale przy próbie szczelności ,w pozycji OFF paliwo robi powoli kap..,kap,..kap....
nie chce mi się rozwalać kranika, mam nadzieję że ten mikro wyciek nic nie zmieni.
co Wy na to ?
Troche tak głupio jak benzyna cieknie...

Mallory
06.02.2019, 09:32
Troche tak głupio jak benzyna cieknie...

I potencjalnie bardzo niebezpieczne. Tak być nie powinno.

Dubel
06.02.2019, 12:49
odgrzeję nieco temat.
u mnie też kranik był usyfiony, ale tak jak hero napisał-winna była uszczelka pod nakrętką.
ale przy próbie szczelności ,w pozycji OFF paliwo robi powoli kap..,kap,..kap....
nie chce mi się rozwalać kranika, mam nadzieję że ten mikro wyciek nic nie zmieni.
co Wy na to ?

Przeciez naprawa tego kranika to max 10 minut WTF?

andrzej 76
06.02.2019, 14:57
ja wiem że kapanie jest niedopuszczalne.
zapomniałem dodać że kranik puszcza obecnie przy zdjętym baku
i niezałożonym przewodzie.
jak założę przewód to oczywiście wycieku nie ma.
chodziło mi tylko czy puszczanie kranika nie zaleje gaziorów itp.

misiak
06.02.2019, 16:28
Mam gdzieś chyba kranik, muszę poszukać , jak coś to będę po niedzieli przejeżdżał koło T.Gór , to Ci dam i sobie sprawdzisz .

tyran
06.02.2019, 18:18
ja wiem że kapanie jest niedopuszczalne.
zapomniałem dodać że kranik puszcza obecnie przy zdjętym baku
i niezałożonym przewodzie.
jak założę przewód to oczywiście wycieku nie ma.
chodziło mi tylko czy puszczanie kranika nie zaleje gaziorów itp.

Wystarczy że zawiesi się zaworek w gaźniku i kap, kap, kap będziesz miał na podłodze...

wojtekk
06.02.2019, 19:15
Zalewanie gaźnika źle się kończyło (co prawda w xtz , ale filozofia ta sama). Wymień. Kiedyś zacznie ciec na potęgę a teraz sobie na spokojnie zmienisz. Kiedyś w polu może być trudno wystrugać uszczelkę

zamela
08.01.2020, 14:02
Witam
a ma ktoś może wymiary oringów ?
pomiędzy kranikiem a bakiem -
pod nitowaną blaszką -

u mnie jest delikatny wyciek z pod kranika ale sam zaworek w kraniku też nie jest w 100% szczelny dlatego przy jednej robocie zregeneruje to kompleksowo.

Niestety uszczelki 2 połączone z sobą uszczelki coś ala o-ring puszczają do tego nie możność zakupu i ponownego przynitowania zmusiła mnie do zakupu nowego kranika - trochę to kitajce wymyślili jednorazowo .

Intruz
27.05.2022, 23:49
Witam
Odświeżam temat miałem problem z kranikiem przepuszczał w pozycji off.
Udało mi sie zastąpic kranik innym od Hondy CBR 600 rocznik około 1995 troche inne wyjscie na przewód paliwowy ale idze to zrobic.
Numer kranika CBR to FPC-103T
Przewód paliwowy posiadałem swój w garazu (mam ich wiecej)
Cena nowego kranika do CBR około 250-300 zł
Cena do Afryki około 600zł
POZDRO

Jarczoq
30.03.2024, 20:27
Właśnie przerabiam temat kranika, a konkretnie sitka i przy okazji ustaliłem, że oprócz CBR600 F3 powinny też pasować od : CBR900RR, XRV650 i XL250/350S.

Jarczoq
02.06.2024, 21:38
Jednak musiałem ori-kranik naprawić, co okazało się trudniejsze niż myślałem, ponieważ na chwilę obecną nie znalazłem reperaturki do niego, a nie chciałem stosować w/w, ponieważ, albo z zaworem podciśnieniowym, albo za mała rezerwa. W rezultacie dorobiłem uszczelkę wewnętrzną, zmieniłem sprężynę pchającą kulkę na nieco mocniejszą i jest git. Jeszcze jedna uwaga : pod gwint M4 wiercimy wiertłem 3,2. Po wiertle 3,5 gwint jest niepełny.

Dubel
03.06.2024, 07:11
Jednak musiałem ori-kranik naprawić, co okazało się trudniejsze niż myślałem, ponieważ na chwilę obecną nie znalazłem reperaturki do niego, a nie chciałem stosować w/w, ponieważ, albo z zaworem podciśnieniowym, albo za mała rezerwa. W rezultacie dorobiłem uszczelkę wewnętrzną, zmieniłem sprężynę pchającą kulkę na nieco mocniejszą i jest git. Jeszcze jedna uwaga : pod gwint M4 wiercimy wiertłem 3,2. Po wiertle 3,5 gwint jest niepełny.

Zgadza sie jednak w tym miejscu jest to praktycznie bez znaczenia ;)

MrWaski
03.06.2024, 07:36
Jeszcze jedna uwaga : pod gwint M4 wiercimy wiertłem 3,2. Po wiertle 3,5 gwint jest niepełny.
Ogólna zasada jest taka, że używamy wiertła mniejszego o skok gwintu. 3,5 to tylko dla gwintu drobnozwojowego M4. Standardowy ma skok 0,7.

Jarczoq
04.06.2024, 21:15
W gwintach metrycznych używa się przelicznika 8 - do pewnego rozmiaru zawsze.

Dubel
05.06.2024, 07:00
Ogólna zasada jest taka, że używamy wiertła mniejszego o skok gwintu. 3,5 to tylko dla gwintu drobnozwojowego M4. Standardowy ma skok 0,7.

Jak juz rozmawiamy tak precyzyjnie to ;)
135581
Nity w kraniku maja 3.5mm (przynajmniej moje tyle mialy) wiec wiercenie 3.3 czy 3.5 nic w tym przypadku nie zmieni.

Tygrys 74
05.06.2024, 19:31
Kiedyś to było proste każda suwmiarka miała wydrukowane jakie wiertło pod jaki gwint��

dawid8210
05.06.2024, 21:34
Mam taką suwmiarkę:)

Tygrys 74
06.06.2024, 05:04
I u mnie też ojca minimum 50 -letnia jest��

Jarczoq
06.06.2024, 20:34
Teraz jedynie słuszna to taka, co gada do ciebie, ma WiFi i jeszcze parę innych bajerów. :)

Dzieju
07.06.2024, 05:27
Teraz jedynie słuszna to taka, co gada do ciebie, ma WiFi i jeszcze parę innych bajerów. :)
Nie zapominaj o obowiązkowym wyświetlaczu co to wszystko pokazuje :)

Jarczoq
07.06.2024, 21:25
... nie pisałem bo to samoprzezsię.

szynszyll
05.04.2025, 05:50
przekopywalem ostatnio siec w poszukiwaniu nowego kranika do RD07 - ostatecznie zalozylem taki z króćcem na lewą stornę i podcisnieniem bo byl dostepny 'na już' w PL ale z tego co widze to z króćcami w dół, jezeli ktos ma czas i moze poczekac na przesylke sa dostepne z azji kraniki od CB600F Hornet 2002 z zaworem pdocisnieniowym i z VT750 Shadow Spirit bez zaworu podcisnieniowego. po zdjeciu plastikowego pokretła pasuje to afrykanskie. kruciec oczywiscie na waz fi10mm. ceny 60-100pln sztuka.

chomik
05.04.2025, 08:25
kraniki od CB600F Hornet 2002 z zaworem pdocisnieniowym i z VT750 Shadow Spirit bez zaworu podcisnieniowego.

Dasz linki?

szynszyll
05.04.2025, 08:56
ten kranik kupilem i zamontowalem:

https://allegro.pl/oferta/kranik-paliwa-honda-cbr-600-f2-f3-1991-1996-zawor-10205481754

tu jest 'na wprost' z zaworem podcisnieniowym:

https://tinyurl.com/mr37b7cd

tu jest na wprost bez zaworu podcisnieniowego:

https://tinyurl.com/yc8hc6e4

ja od dzis montuje tylko te z zaworem podcisnieniowym - troche wiecej roboty i trzeba wkrecic w glowice kruciec m5 ale sadze, ze warto

Artek
05.04.2025, 11:01
Na alegroszu jest nowy kranik do rd07 za 490 złotych.
Jakby kto szukał...

szynszyll
05.04.2025, 11:32
Na alegroszu jest nowy kranik do rd07 za 490 złotych.
Jakby kto szukał...

jeśli komuś zalezy na oryginale to honda sobie zyczy okolice 490pln za kranik do VT750. z pewnoscia bedzie inny poziom rezerwy ( nizszy):

https://www.cmsnl.com/products/cock-assy-fuel_16950mcra03/

czesc jest dostepna - ta do XRV juz nie

Artek
05.04.2025, 12:09
https://allegro.pl/oferta/honda-xrv-750-africa-rd07-kranik-paliwa-16950-my1-003-16950my1003-17125392391

Melon
06.04.2025, 08:55
https://allegro.pl/oferta/honda-xrv-750-africa-rd07-kranik-paliwa-16950-my1-003-16950my1003-17125392391

To jakaś ściema, dostawa 90zł

Artek
06.04.2025, 09:26
To jakaś ściema, dostawa 90zł
Towar jest z Niemiec.
Jeśli chcesz kupić, to pisz via wattsup do sprzedawcy i wyśle w normalnych pieniądzach.

Melon
06.04.2025, 09:31
Towar jest z Niemiec.
Jeśli chcesz kupić, to pisz via wattsup do sprzedawcy i wyśle w normalnych pieniądzach.
:Thumbs_Up::)