View Full Version : kranik paliwa mi cieknie
Witam
Mam problem kranik paliwa mi cieknie w miejscu gdzie pracuje pokrętło (wygląda na nierozbieralny).
Wspomóżcie radą: czy da sie to naprawić? Zastąpić czymś innym ? W ostateczności ile kosztuje nowy i czy sa jakieś zamienniki?
Siemanko :)
Nowy kosztuje 81 EUR. Na twoim miejscu poszukałbym używki. Popytaj osób, które sprzedają na allegro czy ebayu klamoty do Afyki. Nie jest to chodliwy towar więc pewnie wiele osób go nawet nie wystawia na osobnych aukcjach ...
A może po prostu poszukać zestawu naprawczego ? Do trampka kosztował kilkanaście pln.
pozdr
newrom
Tramp ma zdaje mi się podciśnieniowy, więc tam jest co naprawiać (membrankę).
Nie wie ktos czy nie podejdzie kranik z RD04? Moze ktos mi podac srednice sruby w baku RD04 i rozmiar nakretki kranika?
moja propozycja sprawd najpierw czy nie cieknie ci z nakretki (tej duzej) co mocuje go do zbiornika . Te mulaém i sie okazao e to oring ten pod spodem out. sprawd przy okazi ten oring na siatce w zbiorniku. A co do rezkecalnoci to sie da bo ja to zrobiem i sie okazalo ze to jednak ta powysza uszczelka. musisz rozwierc nity i tyle . Uszczelki nowe do rodka za 5zl i tyle.
OJ!
Nie wie ktos czy nie podejdzie kranik z RD04? Moze ktos mi podac srednice sruby w baku RD04 i rozmiar nakretki kranika?
nie ma szans.
Temat stary ale rozwiązałem ten problem u siebie wiec postanowiłem sie podzielić moją wiedzą dla potomnych.:)
Mój kranik ciekł z pod blaszki która jest przynitowana.
kranik w brew pozorom jest bardzo łatwo rozbieralny wystarczy rozwiercić nity wiertłem 3.5mm na wylot po czym blaszke zewnetrzną rozwiercxiłem na 4mm a otwory w kraniku nagwintowałem na srube 4mm
W blaszce znajduje sie ornig który należy wymienić i problem znika
budowa kranika jest bardzo prosta w srodku znajduje sie kulka i sprężynak która zaślepia odpowiedni otwór i tyle
śrubki wkreciłem na loctail i wszystko sprawóje sie wyśmienicie
pozdro:at:
nie ma to jak prostota i skuteczność
andrzej 76
06.02.2019, 08:58
odgrzeję nieco temat.
u mnie też kranik był usyfiony, ale tak jak hero napisał-winna była uszczelka pod nakrętką.
ale przy próbie szczelności ,w pozycji OFF paliwo robi powoli kap..,kap,..kap....
nie chce mi się rozwalać kranika, mam nadzieję że ten mikro wyciek nic nie zmieni.
co Wy na to ?
hellwoot
06.02.2019, 09:27
odgrzeję nieco temat.
u mnie też kranik był usyfiony, ale tak jak hero napisał-winna była uszczelka pod nakrętką.
ale przy próbie szczelności ,w pozycji OFF paliwo robi powoli kap..,kap,..kap....
nie chce mi się rozwalać kranika, mam nadzieję że ten mikro wyciek nic nie zmieni.
co Wy na to ?
Troche tak głupio jak benzyna cieknie...
Troche tak głupio jak benzyna cieknie...
I potencjalnie bardzo niebezpieczne. Tak być nie powinno.
odgrzeję nieco temat.
u mnie też kranik był usyfiony, ale tak jak hero napisał-winna była uszczelka pod nakrętką.
ale przy próbie szczelności ,w pozycji OFF paliwo robi powoli kap..,kap,..kap....
nie chce mi się rozwalać kranika, mam nadzieję że ten mikro wyciek nic nie zmieni.
co Wy na to ?
Przeciez naprawa tego kranika to max 10 minut WTF?
andrzej 76
06.02.2019, 14:57
ja wiem że kapanie jest niedopuszczalne.
zapomniałem dodać że kranik puszcza obecnie przy zdjętym baku
i niezałożonym przewodzie.
jak założę przewód to oczywiście wycieku nie ma.
chodziło mi tylko czy puszczanie kranika nie zaleje gaziorów itp.
Mam gdzieś chyba kranik, muszę poszukać , jak coś to będę po niedzieli przejeżdżał koło T.Gór , to Ci dam i sobie sprawdzisz .
ja wiem że kapanie jest niedopuszczalne.
zapomniałem dodać że kranik puszcza obecnie przy zdjętym baku
i niezałożonym przewodzie.
jak założę przewód to oczywiście wycieku nie ma.
chodziło mi tylko czy puszczanie kranika nie zaleje gaziorów itp.
Wystarczy że zawiesi się zaworek w gaźniku i kap, kap, kap będziesz miał na podłodze...
Zalewanie gaźnika źle się kończyło (co prawda w xtz , ale filozofia ta sama). Wymień. Kiedyś zacznie ciec na potęgę a teraz sobie na spokojnie zmienisz. Kiedyś w polu może być trudno wystrugać uszczelkę
Witam
a ma ktoś może wymiary oringów ?
pomiędzy kranikiem a bakiem -
pod nitowaną blaszką -
u mnie jest delikatny wyciek z pod kranika ale sam zaworek w kraniku też nie jest w 100% szczelny dlatego przy jednej robocie zregeneruje to kompleksowo.
Niestety uszczelki 2 połączone z sobą uszczelki coś ala o-ring puszczają do tego nie możność zakupu i ponownego przynitowania zmusiła mnie do zakupu nowego kranika - trochę to kitajce wymyślili jednorazowo .
Witam
Odświeżam temat miałem problem z kranikiem przepuszczał w pozycji off.
Udało mi sie zastąpic kranik innym od Hondy CBR 600 rocznik około 1995 troche inne wyjscie na przewód paliwowy ale idze to zrobic.
Numer kranika CBR to FPC-103T
Przewód paliwowy posiadałem swój w garazu (mam ich wiecej)
Cena nowego kranika do CBR około 250-300 zł
Cena do Afryki około 600zł
POZDRO
Właśnie przerabiam temat kranika, a konkretnie sitka i przy okazji ustaliłem, że oprócz CBR600 F3 powinny też pasować od : CBR900RR, XRV650 i XL250/350S.
Jednak musiałem ori-kranik naprawić, co okazało się trudniejsze niż myślałem, ponieważ na chwilę obecną nie znalazłem reperaturki do niego, a nie chciałem stosować w/w, ponieważ, albo z zaworem podciśnieniowym, albo za mała rezerwa. W rezultacie dorobiłem uszczelkę wewnętrzną, zmieniłem sprężynę pchającą kulkę na nieco mocniejszą i jest git. Jeszcze jedna uwaga : pod gwint M4 wiercimy wiertłem 3,2. Po wiertle 3,5 gwint jest niepełny.
Jednak musiałem ori-kranik naprawić, co okazało się trudniejsze niż myślałem, ponieważ na chwilę obecną nie znalazłem reperaturki do niego, a nie chciałem stosować w/w, ponieważ, albo z zaworem podciśnieniowym, albo za mała rezerwa. W rezultacie dorobiłem uszczelkę wewnętrzną, zmieniłem sprężynę pchającą kulkę na nieco mocniejszą i jest git. Jeszcze jedna uwaga : pod gwint M4 wiercimy wiertłem 3,2. Po wiertle 3,5 gwint jest niepełny.
Zgadza sie jednak w tym miejscu jest to praktycznie bez znaczenia ;)
Jeszcze jedna uwaga : pod gwint M4 wiercimy wiertłem 3,2. Po wiertle 3,5 gwint jest niepełny.
Ogólna zasada jest taka, że używamy wiertła mniejszego o skok gwintu. 3,5 to tylko dla gwintu drobnozwojowego M4. Standardowy ma skok 0,7.
W gwintach metrycznych używa się przelicznika 8 - do pewnego rozmiaru zawsze.
Ogólna zasada jest taka, że używamy wiertła mniejszego o skok gwintu. 3,5 to tylko dla gwintu drobnozwojowego M4. Standardowy ma skok 0,7.
Jak juz rozmawiamy tak precyzyjnie to ;)
135581
Nity w kraniku maja 3.5mm (przynajmniej moje tyle mialy) wiec wiercenie 3.3 czy 3.5 nic w tym przypadku nie zmieni.
Tygrys 74
05.06.2024, 19:31
Kiedyś to było proste każda suwmiarka miała wydrukowane jakie wiertło pod jaki gwint
dawid8210
05.06.2024, 21:34
Mam taką suwmiarkę:)
Tygrys 74
06.06.2024, 05:04
I u mnie też ojca minimum 50 -letnia jest
Teraz jedynie słuszna to taka, co gada do ciebie, ma WiFi i jeszcze parę innych bajerów. :)
Teraz jedynie słuszna to taka, co gada do ciebie, ma WiFi i jeszcze parę innych bajerów. :)
Nie zapominaj o obowiązkowym wyświetlaczu co to wszystko pokazuje :)
... nie pisałem bo to samoprzezsię.
szynszyll
05.04.2025, 05:50
przekopywalem ostatnio siec w poszukiwaniu nowego kranika do RD07 - ostatecznie zalozylem taki z króćcem na lewą stornę i podcisnieniem bo byl dostepny 'na już' w PL ale z tego co widze to z króćcami w dół, jezeli ktos ma czas i moze poczekac na przesylke sa dostepne z azji kraniki od CB600F Hornet 2002 z zaworem pdocisnieniowym i z VT750 Shadow Spirit bez zaworu podcisnieniowego. po zdjeciu plastikowego pokretła pasuje to afrykanskie. kruciec oczywiscie na waz fi10mm. ceny 60-100pln sztuka.
kraniki od CB600F Hornet 2002 z zaworem pdocisnieniowym i z VT750 Shadow Spirit bez zaworu podcisnieniowego.
Dasz linki?
szynszyll
05.04.2025, 08:56
ten kranik kupilem i zamontowalem:
https://allegro.pl/oferta/kranik-paliwa-honda-cbr-600-f2-f3-1991-1996-zawor-10205481754
tu jest 'na wprost' z zaworem podcisnieniowym:
https://tinyurl.com/mr37b7cd
tu jest na wprost bez zaworu podcisnieniowego:
https://tinyurl.com/yc8hc6e4
ja od dzis montuje tylko te z zaworem podcisnieniowym - troche wiecej roboty i trzeba wkrecic w glowice kruciec m5 ale sadze, ze warto
Na alegroszu jest nowy kranik do rd07 za 490 złotych.
Jakby kto szukał...
szynszyll
05.04.2025, 11:32
Na alegroszu jest nowy kranik do rd07 za 490 złotych.
Jakby kto szukał...
jeśli komuś zalezy na oryginale to honda sobie zyczy okolice 490pln za kranik do VT750. z pewnoscia bedzie inny poziom rezerwy ( nizszy):
https://www.cmsnl.com/products/cock-assy-fuel_16950mcra03/
czesc jest dostepna - ta do XRV juz nie
https://allegro.pl/oferta/honda-xrv-750-africa-rd07-kranik-paliwa-16950-my1-003-16950my1003-17125392391
https://allegro.pl/oferta/honda-xrv-750-africa-rd07-kranik-paliwa-16950-my1-003-16950my1003-17125392391
To jakaś ściema, dostawa 90zł
To jakaś ściema, dostawa 90zł
Towar jest z Niemiec.
Jeśli chcesz kupić, to pisz via wattsup do sprzedawcy i wyśle w normalnych pieniądzach.
Towar jest z Niemiec.
Jeśli chcesz kupić, to pisz via wattsup do sprzedawcy i wyśle w normalnych pieniądzach.
:Thumbs_Up::)
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.