PDA

View Full Version : Demontaz zbiornika paliwa


tomasz_1006
10.09.2008, 17:10
Zwracam sie z prosba o opisanie o ile to mozliwe jak i w jakiej kolejnosci postepowac przy demontazu zbiornika,co nalezy przy tym odlaczyc itd.
Aha i czy nalezaloby oproznic zbiornik przed zdieciem?jesli tak, to jaki jest najlepszy sposob?
Pozdrawiam

chomik
10.09.2008, 17:26
1. zamknąć paliwo i kranik odkręcić :) (długi śrubełek trza)
2. plastiki boczne 4 sruby
3. filtr powietrza 4 sruby
4. dwie śruby od samego baku (pod siedzeniem)
5. jak bak pelen to bedzie cieżko ale da sie... trzeba podnieść tak aby wyhaczyc z zaczepów z przodu a równocześnie zmieścic się z kranikiem i przełożyć go przez ramę tak aby węzyk od paliwa odłączyć...
od wsio....

Zazigi
10.09.2008, 17:38
ja wężyk z pompki zdejmuję wydaje mi się ze wygodniej

tomasz_1006
10.09.2008, 17:40
Odkrecic kranik?czy samo to jego zamykadelko?bo jak calkiem go odkrece to waha bedzie wszedzie chyba co?
przez zamykadelko rozumiem to cos dlugiego co sie przekreca przy zaykaniu paliwa

chomik
10.09.2008, 17:41
Odkrecic kranik?czy samo to jego zamykadelko?bo jak calkiem go odkrece to waha bedzie wszedzie chyba co?
przez zamykadelko rozumiem to cos dlugiego co sie przekreca przy zaykaniu paliwa
Kranik ma śrubkę wewnątrz musisz ja odkręcić jak już to zrobisz to zamkniesz paliwo i wyciągniesz samo pokrętło....

tomasz_1006
10.09.2008, 17:42
no ok moze byc i zdiecie z pompki wszystko jedno tylko jeszcze trzeba wiedziec gdzie ona dokladnie sie znajduje.
Przed kradzieza AT byla w takim stanie ze wiedzialem gdzie jest wlew paliwa teraz dopiero zaczalem zajmowac sie praktyka...

Robertbed
10.09.2008, 17:46
hehe, No to cala zabawa jeszcze przed Toba, ja juz koncze, albo mi sie tak wydaje :), Pozdrawiam

dery
10.09.2008, 17:54
2. plastiki boczne 4 sruby


na moje to plastiki boczne maja [2+3+1]x2 srub, o ile chcesz je zdejmowac.
mysle ze warto, jesli jeszcze tam nie zagladales.

pompa paliwa to taki walec z kabelkiem i dwiema rurkami po lewej stronie pod bakiem. znajdziesz napewno :Thumbs_Up:

podos
11.09.2008, 13:21
tu masz troche napisane.

http://faq.africatwin.com.pl/Siatkowy_filtr_paliwa

Babel
11.09.2008, 15:20
tu masz troche napisane.

http://faq.africatwin.com.pl/Siatkowy_filtr_paliwa
O fajne - Nie wiem czy wiecie w RD03 sa dwa kraniki takie zwykłe mechaniczne po obu stronach zbiornika - ot tak tytułem ciekawostki

JareG
11.09.2008, 16:22
Nie wiem czy wiecie w RD03 sa dwa kraniki takie zwykłe mechaniczne po obu stronach zbiornika - ot tak tytułem ciekawostki
W RD04 tez takie kraniki wystepuja..

bigos
25.10.2008, 21:20
O fajne - Nie wiem czy wiecie w RD03 sa dwa kraniki takie zwykłe mechaniczne po obu stronach zbiornika - ot tak tytułem ciekawostki
A czy jesteś w stanie wzorem chomika opisać w punktach jak bezkolizyjnie zdjąć zbiornik w RD03? Ja kiedyś przy podłączaniu zapalniczki dojechałem tylko do pewnego momentu i nie wiem jak leci to dalej, tak żeby nic nie urwać.

1. Odkręcić 4 śruby mocujące plastik.
2. Odkręcić 1 śrubę pod siedzeniem.
3. Odkręcić 2 śruby mocujące zbiornik z przodu.
4. ... ?

hero
25.10.2008, 22:02
Generalnie odkręcać śrubki po kolei i patrzeć co jeszcze do odkręcenia zostało i uważać by nie naważyć sobie Bigosu.

wieczny
26.10.2008, 11:05
W ogóle zdjąć boczne plastiki. Łatwo się to robi, a nie ma ryzyka, ze coś się połamie. Bak ma śrubkę z lewej, prawej i pod jajkami. Potem kostka od czujników rezerwy (przy lewej śrubce baku) i wężyki paliwowe (uprzednio pozamykać oba kraniki ;) ). Uważaj na gumy, takie okrągłe, osadzone na bolcach ramy, na których bak się opiera z przodu. Potrafią łajzy spaść do osłony silnika.

ramires
26.10.2008, 13:09
no masz, a ja wlasnie demontowalem i zdjec nie zrobilem ...

ale w przyszlym tygodniu wymieniac bede czujniki rezerwy to zrobie ze zdjęciami pełny opis demontażu baku (co prawda RD03, ale zawsze coś).

bigos
26.10.2008, 17:41
W ogóle zdjąć boczne plastiki. Łatwo się to robi, a nie ma ryzyka, ze coś się połamie. Bak ma śrubkę z lewej, prawej i pod jajkami. Potem kostka od czujników rezerwy (przy lewej śrubce baku) i wężyki paliwowe (uprzednio pozamykać oba kraniki ;) ). Uważaj na gumy, takie okrągłe, osadzone na bolcach ramy, na których bak się opiera z przodu. Potrafią łajzy spaść do osłony silnika.

Wieczny, wielkie dzięki za konstruktywne podejście do tematu. Dla potomnych zbieram wszystko w punkty, których sam szukałem. Jak Ramires dokoptuje (ja jakoś nie za bardzo trybię jak tu wstawia się fotki z komputera do tekstu) do tego swoje fotki to będzie jak ta lala.

1. Odkręcić 4 śruby mocujące plastik (dla minimalizacji ryzyka zaleca się całkowite odkrecenie plastiku),
2. Odkręcić 1 śrubę pod siedzeniem (pod jajkami),
3. Odkręcić 2 śruby mocujące zbiornik z przodu (po jednej z każdej strony),
4. Odłączyć kostkę od czujników rezerwy (przy lewej śrubce mocowania baku z przodu),
5. Zamknąć oba kraniki i zdjąć wężyki paliwowe,
6. Zdjąć zbiornik podnosząc go w pionie do góry (należy uważać na gumy, takie okrągłe, osadzone na bolcach ramy, na których bak się opiera z przodu, gdyż potrafią spaść do osłony silnika).

calgon
06.10.2009, 10:48
własnie zdemontowałem to ustrojstwo i potwierdzam zgodnosc opisu bigosa;-)-czas podłaczyc porzadnie niedzialajace manetki i gniazdo zapalniczki.