PDA

View Full Version : Miejska legenda - wałek zdawczy


majki
11.10.2012, 21:05
A więc pokuszę się o pewne stwierdzenie: wałek w Afryce wcale nie jest taki delikatny i wrażliwy, aczkolwiek nie jest też szczytem możliwości pana Hądy. :rolleyes:
Swoją 04 zrobiłem już 60tkm, kupiłem ją w kwietniu 2009r. Ten kto mnie zna wie, że nie jeżdżę jak emeryt, od błota czy piachu nie stronię i zjechać poza czarne lubię. :D :at:

Tak wyglądał mój wałek przy przebiegu x55tkm (02.2010):

34508

A tak wygląda teraz y10tkm (06.2013):

41270

Jest minimalnie bardziej ruszony, po 55tkm. Zębatki przednie zmieniam co ok. 10tkm. Jak narazie przerobiłem: 1x ori, 1x esjot, 3-4x JT plus 2 zabezpieczenia zębatek. Wałek od jakiegoś czasu, przy wymianach zębatek, smaruję smarem XADO http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no=NzE1MTA4Mw==&t=xado albo miedzianym.

W takim tempie zrobię spokojnie jeszcze 100tkm, jak nie lepiej. :at:

Jak ktoś ma podobne fotki porównawcze, to się nie krępujcie. Ciekawe jak to u innych wygląda...

Jaro-Ino
11.10.2012, 21:09
Tylko z tego co ja kojarze to luz nie powiększa się liniowo tylko jest to coraz większy wzrost tego luzu :)

Misza
11.10.2012, 21:13
Ja w Rd07 po 100tkm nie mam w ogóle zużycia, tzn tak jak kupiłem tak mam teraz, zębatki zmieniam jak mi się przypomni, łańcucha zazwyczaj nie smaruję, zabezpieczenie mam jedno od kupna, a poprzedni właściciel nie wiem czy wymieniał to zabezpieczenie

visuz
12.10.2012, 21:31
Jak to jest z tym napędem, bo z tego co czytam są dwie szkoły. Jedna zaleca częste zmiany samej zdawczej. Natomiast druga szkoła mówi, że jak już zmieniamy to cały zestaw.

bukowski
12.10.2012, 22:10
cały zestaw co 10-15 kkm? Na tyle starcza zdawczej...
U mnie idą 3-4 zdawcze na cały zestaw.

rambo
13.10.2012, 12:13
Mój wałek przy 170kkm też ma się bardzo dobrze.
Zdawcza co 10/12 kkm. Przerobiłem JT PBR SunStar i hondowską i po podobnym przebiegu i eksploatacji wyglądają wszyskie podobnie, hondowska "najcichsza" ale tez dwa razy droższa od reszty

sizyrk
13.10.2012, 14:22
:haha2:A tak sobie myślę że wszystko zalezy od tego jak kto dba i uzytkuje

rambo
13.10.2012, 15:22
ano nie, bo jak "dbać" inaczej o wałek niż opisujemy..?

Zdejmować co tydzień zdawczą i ładować tam tubke smaru miedziowego..? ;)

sizyrk
14.10.2012, 00:05
ano nie, bo jak "dbać" inaczej o wałek niż opisujemy..?

Zdejmować co tydzień zdawczą i ładować tam tubke smaru miedziowego..? ;)
Rambo chodziło mnie o wymianę zdawczej. Kupiłem AT od kolegi ( nic nie wiedząc o furiach afrykańskich). Zaglądam na wałek a tam... no cóż trza wymienić. Wałek wskazuje na przebieg co najmniej 150tyskm. Więc pytam gościa co i jak , generalnie zajeżdzał cały zestaw ( łańcuch - zębatki ) i dopiero wymiana, co doprowadziło wałek do wykończenia. Dbamy , zaglądamy to jeżdzimy , a jak nie to się zdziwyc można..... ot co.

rambo
14.10.2012, 00:51
Z praktyki wychodzi na to że częstsza wymiana zdawczej "robi dobrze" wałkowi i na pewno jest tańsza niż wymiana rzeczonego :Sarcastic:

sizyrk
14.10.2012, 21:34
Z praktyki wychodzi na to że częstsza wymiana zdawczej "robi dobrze" wałkowi i na pewno jest tańsza niż wymiana rzeczonego :Sarcastic:

Zgadzam się z Tobą:Thumbs_Up:
Kolega mówił, że zadbana a jak się zaczęło zaglądać tu i tam to o laboga
- a serwisowana była każdego roku ( zapomniał powiedzieć, że serwisanci to du... jerychońskie i na odwal robili )

P.S. Rambo a te zamienniki zębatki zdawczej wyglądają tak samo jak od pana Hondy?

rambo
15.10.2012, 00:23
Zębatka Pana Hondy ma gumy wyciszające pracę łańcucha, i to działa

Tomas_XRV
19.10.2012, 10:52
Widzę w temacie że wałek w Afri prawdę powie.
Zerkniecie na mój wałek zdawczy?
Przebieg na liczniku 77500km Africa z 92r.
Zębatka przednia widzę że ma po wywijane zęby.
http://img715.imageshack.us/img715/3866/20121019101247.th.jpg (http://img715.imageshack.us/i/20121019101247.jpg/) http://img12.imageshack.us/img12/45/20121019101256.th.jpg (http://img12.imageshack.us/i/20121019101256.jpg/) http://img855.imageshack.us/img855/8194/20121019101323.th.jpg (http://img855.imageshack.us/i/20121019101323.jpg/) http://img841.imageshack.us/img841/3368/20121019101345.th.jpg (http://img841.imageshack.us/i/20121019101345.jpg/) http://img831.imageshack.us/img831/3720/20121019101359.th.jpg (http://img831.imageshack.us/i/20121019101359.jpg/) http://img405.imageshack.us/img405/910/20121019101524.th.jpg (http://img405.imageshack.us/i/20121019101524.jpg/) http://img42.imageshack.us/img42/7135/20121019101643.th.jpg (http://img42.imageshack.us/i/20121019101643.jpg/) http://img825.imageshack.us/img825/8904/20121019101742.th.jpg (http://img825.imageshack.us/i/20121019101742.jpg/) http://img839.imageshack.us/img839/5398/20121019101807.th.jpg (http://img839.imageshack.us/i/20121019101807.jpg/) http://img411.imageshack.us/img411/8537/20121019101818.th.jpg (http://img411.imageshack.us/i/20121019101818.jpg/)

rambo
19.10.2012, 11:06
Wałek OK
Zebatka smietnik

majki
19.10.2012, 11:28
Wałek ledwo liźnięty. ;)
Zębatka jeszcze nie najgorsza. ;)
Zabezpieczenie musiałbyś wyczyścić ze smaru, jak widać podcięcia na zębach to też do wymiany.

Tomas_XRV
19.10.2012, 11:36
Tak właśnie bałem się tam zaglądać bo motocykl ma 20lat i wszystkiego można się spodziewać. Napęd wymienię cały.

majki
19.10.2012, 13:05
Jak napęd jest słaby to wymieniaj, ale jak nie jest jeszcze szmatą, to nie ma sensu wyrzucać kasy bez potrzeby! ;)

Dzieju
19.10.2012, 14:17
Dziś zmieniałem zdawczą , wałek mimo 193tyskm nadal wygląda lepiej niż niektóre po 80tyskm. Nową musiałem nabić bo miała ciasno , na swoim miejscu bez luzu.
Starą miałem w trochę gorszym stanie niż ta z fotek.

Mat7
25.05.2013, 17:24
W wyszukiwarce wątków zatrzęsienie, a nie chcę zakładać nowego.
RD04, nalot niespełna 100 tys. km, stan wałka poniżej, czy ktoś jest w stanie się wypowiedzieć na jego temat ze zdjęć?

http://i.imgur.com/CH55gtG.jpg

http://i.imgur.com/loBLVDM.jpg

Luz na zębatce zdawczej: [wydaje mi się dość spory]

https://vimeo.com/66963298

Co robić? Nowa zębatka KLIK (http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no=MjIwMDAwMw==&bid=104498) + smar KLIK (http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no=NzE1MTA4Mw==&t=xado) ?

Nowa zębatka + Loctite?

Chciałbym to zrobić, generalnie motocykl to świeży zakup, dopiero zaczynam obycie z niektórymi rzeczami, więc proszę o wyrozumiałość, a z użyciem opcji szukaj co temat to inne rozwiązanie ;)

MaRP
25.05.2013, 19:39
W wyszukiwarce wątków zatrzęsienie, a nie chcę zakładać nowego.
RD04, nalot niespełna 100 tys. km, stan wałka poniżej, czy ktoś jest w stanie się wypowiedzieć na jego temat ze zdjęć?

http://i.imgur.com/CH55gtG.jpg

http://i.imgur.com/loBLVDM.jpg

Luz na zębatce zdawczej: [wydaje mi się dość spory]

https://vimeo.com/66963298

Co robić? Nowa zębatka KLIK (http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no=MjIwMDAwMw==&bid=104498) + smar KLIK (http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no=NzE1MTA4Mw==&t=xado) ?

Nowa zębatka + Loctite?

Chciałbym to zrobić, generalnie motocykl to świeży zakup, dopiero zaczynam obycie z niektórymi rzeczami, więc proszę o wyrozumiałość, a z użyciem opcji szukaj co temat to inne rozwiązanie ;)


Nie ten luz :)
Zdejmij lancuch i sprawdz, poruszajac zebatka, czy się kiwa na walku (oczywiście na nowej lub z niewielkim przebiegiem).
Generalnie walek wygląda dobrze, widać, ze nowy już nie jest, ale tez nie ma tez co panikować.
Gdybys jednak chciał usztywnic to polaczenie, to proponuje patent z Loctite (opisany rzez Hansa).

P.S. Zabezpieczenia zębatki tez się okresowo wymienia.

Rojek
25.05.2013, 19:42
Powiem Ci, że pie...dol to i jeździj, ten wałek jest jak nowy :) Ale ja się nie znam :D

Sylwek bbi
26.05.2013, 09:06
W wyszukiwarce wątków zatrzęsienie, a nie chcę zakładać nowego.
RD04, nalot niespełna 100 tys. km, stan wałka poniżej, czy ktoś jest w stanie się wypowiedzieć na jego temat ze zdjęć?


Chooopie,Ty chyba nie wiesz ile ludzi śni o wałku takim jak Twój. Żadnych patentów bym nie kombinował. Wałek w pięęęęknym stanie.
P.S. Warto zerknąć na gwinty śrub mocujących zębatkę.