PDA

View Full Version : Wysoka temperatura.


Tomas_XRV
06.10.2012, 20:31
Witam.
Czy taka temperatura jest normalna śmigając po szutrach na 1, 2 biegu
http://img824.imageshack.us/img824/6061/imag0054hw.jpg (http://img824.imageshack.us/i/imag0054hw.jpg/)
Potem nawet doszło do czerwonego pola.
Raz się włączył wentylator podczas jazdy ale jak przytrzymałem na manetce.
Płyn w zbiorniczku jest na max.
Co tu przejrzeć?

rubin
06.10.2012, 20:46
są szutry i SZUTRY, jaka temp. zewnętrzna otoczenia, poza tym jak śmigasz wolniej na takich biegach to normalne, że gorzej z chłodzeniem

Tomas_XRV
06.10.2012, 20:53
Na dworze ok 15°. W samochodzie to wiem ze nawet cisnac na maxa teromostat i wentylatory nie dadza podniesc się temperaturze. A tu widać skoki wskaźnika nawet do czerwonego pola.
A i do wysokiej temperatury dochodziło tylko na postoju.

Włóczykij
06.10.2012, 21:26
Wentylator powinien włączać się JUŻ na wysokości wskazówki jaką masz na fotce, no może ciutkę wyżej
Powiedz do ilu ją kręcisz na tych biegach? bo jak do odcinki to nie ma co się dziwić :D

Tomas_XRV
06.10.2012, 21:45
Nie nie max do 5tyś.
I właśnie się nie włącza przy tej a nawet wyższej.
Tylko jak wyskoczyłem na asfalt i przycisnąłem bardziej żeby dostał wiatru to się włączył.
Ale na postoju stał w miejscu.

Misza
06.10.2012, 21:54
Raczej nienormalne, zobacz termostat czy nie zawieszony na krótkim obiegu

Tomas_XRV
06.10.2012, 21:57
Termostat idzie na pierwszy ogień.

Ktoś handluje na forum częściami czy alledrogo?

Włóczykij
06.10.2012, 22:10
termostat o ile pamiętam pasuje z tico :D gdzieś tu był wątek na ten temat

o! proszę! http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=41&highlight=tico nawet montaż jest! miłego wieczoru w garażu :)

Tomas_XRV
06.10.2012, 22:20
To forum wymiata:)
Dzięki czarnuchy.

don_Pedro
06.10.2012, 22:53
Ja bym nie negował poprawności działania układu chłodzenia. Moja RD04 ma podobnie i uważam że jest OK. Termostat już kiedyś wymieniałem, nie zauważyłem istotnej różnicy w działaniu. 1- 2-bieg przy 5000rpm to nie są warunki przy których chłodzenie jest wydajne. Nawet zimą można zagrzać. I z samochodem bym nie porównywał.

Tomas_XRV
06.10.2012, 23:35
Jak wymienię termostat to będę dalej myślał. Ale wskazówka już na czerwone wchodziła.

Marcin-BB
07.10.2012, 13:28
Jak wymienię termostat to będę dalej myślał. Ale wskazówka już na czerwone wchodziła.
Zacznij od wymiany płynu i przepłukania chłodnic.
I poziom płynu radzę sprawdzać w chłodnicy, a nie tylko w zbiorniczku wyrównawczym- jak mi nie wierzysz to zrób test- odkręć śrubkę spustową płynu na pompie i zlej chłodziwo a zobaczysz, że jest możliwe, że w zbiorniczku pełno a chłodnice puste:Sarcastic:
Termostat zostaw na drugą turę:) - jak to nie pomoże. Sprawdź też stan połączeń czujnika temperatury i wentylatora. To są 20-letnie motocykle- teoretycznie wszystko może się zepsuć, a często jest po prostu tak, że poprzedni właściciel zaniedbał sprawę- bo to nie są rzeczy, które widać przy sprzedaży...:(

Tomas_XRV
07.10.2012, 14:40
Termostat wyciągnięty i cały zardzewiały jest. Przegotowałem w garnku i brak jakiejkolwiek reakcji. Jak wymienię termostat to zaleje nowym płynem. Gdzie się układ odpowietrza?

raf
07.10.2012, 15:01
Przeczytaj, Podos wszystko ładnie opisał

http://faq.africatwin.com.pl/index.php/P%C5%82yn_ch%C5%82odniczy-_wymiana

Tomas_XRV
07.10.2012, 17:42
Dzięki wielkie. Bardzo fajny manual.

ozeh
07.10.2012, 20:11
Podłączę się pod temat. Wczoraj, jadąc w nocy normalnie asfaltem zgubiłem drogę i musiałem się na chwilę zatrzymać, tak więc staję, stawiam moto na podnóżek, zostawiam babkę na wolnych obrotach przez chwilę i jakie było moje zdziwienie, kiedy wsiadłem te kilka minut później i zobaczyłem, że wskazówka temperatury znacząco się podniosła. Z jednej czwartej do mniej więcej takiego poziomu jak na zdjęciu w tym wątku. Rozumiem, że moto stało, ale było dosyć zimno.

Pytanie czy szukać przyczyny czy to normalne zachowanie?

Terrorr
07.10.2012, 21:28
Rozumiem, że moto stało, ale było dosyć zimno.

Temperatura otoczenia nie ma za dużego znaczenia jeśli dużego wiatru "chłodzącego" nie ma :) Na postoju temperatura zawsze podskoczy, na twoim miejscu bym się za bardzo nie martwił - jak będzie tak wzrastać podczas normalnej jazdy to wtedy trzeba działać, tymczasem lepiej :at: póki mrozów nie ma ;)

Tomas_XRV
09.10.2012, 13:21
Zabrałem się za wymiane płynu chłodzącego według instrukcji http://faq.africatwin.com.pl/index.php/P%C5%82yn_ch%C5%82odniczy-_wymiana i zonk nie ma tej śrubu nr 2 http://img838.imageshack.us/img838/2037/20121009130946.th.jpg (http://img838.imageshack.us/i/20121009130946.jpg/)
Pomoże ktoś gdzie znajduje się upust z płynu w RD04?

Dzięki z góry za pomoc.

Borewicz
09.10.2012, 13:40
W 04 jej nie ma spuszczasz tą koło nr2, czyli tą najniżej w pompie.
Uwaga, bo płyn chlapie na boki, wylewając się wali prosto w ramę i bryzga, podstaw coś szerokiego.

Tomas_XRV
09.10.2012, 13:45
Dzięki wielkie już idę wymieniać.

Tomas_XRV
15.10.2012, 18:01
No i zonk.
Termostat wymieniony, przepłukana porządnie chłodnica i zalany świeży płyn chłodniczy. I po 15 min na postoju na luzie bez gazowanie prawie doszło do czerwonego:(

rambo
15.10.2012, 18:18
bezpiecznik wentylatora działa..?

Tomas_XRV
15.10.2012, 19:26
Poszedłem sprawdzić i bezpiecznik 10A od wentylatora na kierownicy ok.
I jak odłączyłem konektor od czujnika temperatury w chłodnicy i dotknąłem do masy to wentylator zaczął dmuchać jak helikopter:)

Czy czasem to nie ten czujnik z dołu chłodnicy jest zepsuty?

To jest ten w termostacie chyba http://www.sklep.tszoda.pl/319-tlumik-leo-vince.html

A mi się wydaję że trzeba ten w chłodnicy pewnie a jego nie widzę nigdzie w sprzedaży.

Kazmir
15.10.2012, 21:35
Zamiast grzebać w instalacji elektrycznej to zastanów się dlaczego po 15 min na wolnych obrotach masz taką temp. (zakładam, że sprawdzałeś temp. innym przyrządem nie związanym z moto!)

Tomas_XRV
15.10.2012, 23:28
Zamiast grzebać w instalacji elektrycznej to zastanów się dlaczego po 15 min na wolnych obrotach masz taką temp. (zakładam, że sprawdzałeś temp. innym przyrządem nie związanym z moto!)

hmm niczym innym niż wskaźnik Afryki się nie sugerowałem.
Od całego motonga ciepło biło mocno a w chłodnicy aż się gotowało.
Czyli po zastanowieniu tak jakby pompa wody nie ruszała płynem w obiegu. A chyba za to odpowiada elektryka a na moje to powinien czujnik w termostacie odpalić pompę wody, termostat otworzyć duży obieg, a czujnik w chłodnicy na dole odpalić wiatrak.
A tu ewidentnie wiatrak nie chodzi.

Jak źle myślę to mnie poprawcie.

Najlepiej pewnie kupić to i to:
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no=NjEyMDAyNw==&bid=104500
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no=MTQxMDE3Nw==&bid=104500

Leonr2
16.10.2012, 08:26
Słuchaj koles, to może niech poprzedni właściciel coś podpowie!? Jest forumowiczem i ogłaszał się na forum.
Panie Michale do tablicy!(czy nie wiedział Pan co sprzedaje?)

Robin
16.10.2012, 11:19
hmm niczym innym niż wskaźnik Afryki się nie sugerowałem.
Od całego motonga ciepło biło mocno a w chłodnicy aż się gotowało.
Czyli po zastanowieniu tak jakby pompa wody nie ruszała płynem w obiegu. A chyba za to odpowiada elektryka a na moje to powinien czujnik w termostacie odpalić pompę wody, termostat otworzyć duży obieg, a czujnik w chłodnicy na dole odpalić wiatrak.
A tu ewidentnie wiatrak nie chodzi.

Jak źle myślę to mnie poprawcie.



- W jaki sposób ten czujnik miałby odpalać pompe wody? Zakładasz że pompa wody w Afryce jest napędzana silnikiem elektrycznym?? :dizzy:
- Druga sparawa, to gdyby pompa wody wogóle nie ruszała to i woda w chłodnicy by Ci sie nie zagotowała.
- Czujnik w obudowie termostatu daje jedynie sygnał na wskaźnik temperatury który mamy na zegarach i który jest tylko informacją dla kierownika motonga. To nie układy wtryskowe, żeby miało być inaczej.
- Jedyne co sie zgadza to to, że czujnik w chłodnicy załącza wiatrak - przy określonej temperaturze zwiera styki wiatraka.

Ja tam bym stawiał na: 1. zawalony układ chłodzenia - trzeba by go porządnie przepłukać - może ktoś wcześniej używał zwykłej wody - to może być zakamieniony, 2. padająca pompa wody lub 3. przedmuch w którejś z głowic między cylindrem a kanałem wodnym.

A tak najbardziej prawdopodobne to mi sie wydaje, że pewnie masz wszystko w porządku tylko zakładasz że wskazówka powinna w Afryce stać nieruchomo jak w samochodzie, a to se tak ne da.
W końcu dochodzi Ci ta wskazówka do czerwonego pola czy zawsze tylko prawie? Bo na 3/4 skali to i u mnie dochodzi jak sie zakopie gdzieś w polu.

Tomas_XRV
16.10.2012, 22:52
Słuchaj koles, to może niech poprzedni właściciel coś podpowie!? Jest forumowiczem i ogłaszał się na forum.
Panie Michale do tablicy!(czy nie wiedział Pan co sprzedaje?)

Ja nie daj Boże nie mam żadnego żalu do sprzedającego bo na moje to nawet mógł tego nie zauważyć bo jak się jedzie to wskazówka jest na 3/4 a do czerwonego dochodzi jak się stoi. A jak kupowałem motocykl i się zapytałem czy się grzeje to mówił że jak stoi to się grzeje. A ja nie rozwijałem tematu.

Sorki za mojego babola z pompą wody bo nie pomyśląłem przecież ona cały czas chodzi napędzana rozrządem. Wymieniam czujnik temp. w chłodnicy i mam nadzieje że to pomoże.

Kazmir
16.10.2012, 23:18
Sprawdź napęd pompy i samą pompę - stan wirnika.
Sorki za mojego babola z pompą wody bo nie pomyśląłem przecież ona cały czas chodzi napędzana rozrządem.
Czyżby??? Oj tak ciężko poczytać , czy nawet popatrzeć w manuala'a ;)

Tomas_XRV
17.10.2012, 16:59
Przy jakiej temperaturze czujnik powinien zalaczyc wiatrak?

rambo
17.10.2012, 17:06
98 stopni

Tomas_XRV
17.10.2012, 17:15
Ok dzieki wyciagam go jutro i pomierze.

A jak tam znalazł sie w garażu może ten czujnik?

Dzwonilem do jednej pracowni motocyklowej i mowili zebym go wymontował i w motoryzacyjnym dobral o takim samym gwincie i tej samej temperaturze zalaczenia i bedzie git, ale wolalbym nawet uzywany oryginał.

rambo
17.10.2012, 17:32
Tak, znalazłem czujnik. Odezwij się na PRIV

Tomas_XRV
17.10.2012, 17:53
Poszlo pw

Tomas_XRV
18.10.2012, 13:12
Stary czujnik okazuje sie być sprawny bo po zagrzaniu sie załącza. Została mi podsunięta myśl że może nie być masy w chłodnicy i nie załącza wentylatora.

Dziś wieczorem sprawdzę.

rambo
18.10.2012, 13:25
No chyba woda ci prądu nie przewodzi, zmień na taką co przewodzi albo dosyp soli ;)

Tomas_XRV
18.10.2012, 14:12
Jacka Danielsa nawet moge wlać :-) jakby miało to pomóc.

Sylwek bbi
18.10.2012, 16:19
U mnie podobnie pokazuje jak się drażnie na 1 2 w terenie. Wiatrak odpala przy odrobine wyższej. Pobadaj jeszcze przy 100-110 na czarnym. Przy obecnych temperaturach powinno byc sporo ponizej polowy kolo1/4. Przy 38 na dworze i jezdzie 120-130 moja potrafi pokazac tyle na czarnym tzn 3/4

MichTwin
18.10.2012, 19:43
Widziałem i wiem co sprzedałem. Czujnik chłodnicy jest nowy. Po rozmowie telefonicznej z koles_02 przypuszczam że wskaźnik temperatury może oszukiwać. Chłodzenie załączało się, jak sprzedawałem motocykl. Istnieje możliwość że koles_02 po rozłączeniu podłączył źle masę. w Afryce 04 trzeba ją podłączyć od czachy motocykla w innym wypadku nie będzie działać. W razie jakiś sytuacji z motocyklem służę pomocom MichTwin

Tomas_XRV
18.10.2012, 22:37
No i chyba to się wszystko potwierdzi bo chłodnica ma masę. Jak konektor od wiatraka dotknąłem do gwintu w chłodnicy to wiatrak się załączył.

Jutro wykręcę czujni temp. z termostatu i dam do sprawdzenia za nim kupie drugi.
Cieszyłbym się gdyby to było to bo widok wskazówki temperatury na czerownym polu nie jest miły dla oka.

Pozdro i dzieki za telefon

Tomas_XRV
30.01.2013, 11:15
USTERKA już nie występuje. Na pewno to była kwestia elektryki bo temperatura była dużo niższa niż wskaźnik pokazywał. Ciężko mi powiedzieć co było przyczyną, Afrykę teraz odpaliłem po paru miesiącach a w tym czasie zrobiłem:
- wymiana akumulatora bo padł z dnia na dzień chyba się cela oberwała
- polutowana kostka regulatora napięcia bo była popalona
- wszystkie kostki KONTAKTEM potraktowane
- termostat
- płyn chłodniczy wymieniony

I wczoraj z 45 min chodził silnik i temperatura max 1/3 skali.

Łokciu
30.01.2013, 17:32
1/3 skali na zapalonym silniku. Stała w pomieszczeniu czy na wietrze?? Pytam bo moja to po 20 min. w bezwietrznym garażu to już odpala wiatrak i ma 2/3 lub nawet deko więcej na skali.Ale to chyba norma.

Pozdrawiam

Tomas_XRV
30.01.2013, 19:03
W garazu przy otwartej bramie.

Rojek
27.04.2013, 13:06
Podłączę się pod temat. Jeśli po przejechaniu 300-500m po lesie, na dwójce przy 3tys. obrotów załącza mi się wentylator to jest to normalne? Dzieje się to, gdy wskaźnik temperatury jest trochę wyżej, niż na zdjęciu z pierwszej strony tego wątku. Kontynuując taką jazdę, temperatura dochodzi do czerwonego pola, wtedy to już szukam drogi żeby przyspieszyć. Jadąc na trójce przy jakichś 4tysiącach temp. zaczyna spadać. Mówię o Afri 03.

tomkow
27.04.2013, 15:17
Podłączę się pod temat. Jeśli po przejechaniu 300-500m po lesie, na dwójce przy 3tys. obrotów załącza mi się wentylator to jest to normalne? Dzieje się to, gdy wskaźnik temperatury jest trochę wyżej, niż na zdjęciu z pierwszej strony tego wątku. Kontynuując taką jazdę, temperatura dochodzi do czerwonego pola, wtedy to już szukam drogi żeby przyspieszyć. Jadąc na trójce przy jakichś 4tysiącach temp. zaczyna spadać. Mówię o Afri 03.

Ja tak nie mam w 03 - wiatrak w terenie odpala nawet często, ale zwykle kiedy i mi po dupie pot już leci ;)

Rojek
27.04.2013, 16:45
Czy winą można obarczyć rozjechane gaźniki?

tomkow
27.04.2013, 18:37
Chyba tylko przy mocno za ubogiej mieszance - świece normalnej barwy? Może coś jest przytkane w układzie chłodzenia, albo czujnik temperatury kłamie?

Lepi
27.04.2013, 19:49
Może zacząć od czyszczenia chłodnicy. Znaczy z zewnątrz.

Rojek
28.04.2013, 16:42
Chłodnice z zewnątrz czyste, płynu w chłodnicy po sam korek, świece jutro sprawdzę.

rambo
28.04.2013, 17:06
Czy winą można obarczyć rozjechane gaźniki?

Przede wszytskim gaźniki, jeśli układ chłodzenia jest sprawny. Świece raczej bym wykluczył. Termostaty też się zacinają np w połowie i trudniej schłodzić silnik

Tomas_XRV
06.08.2013, 14:56
Temat cały czas aktualny.
Podczas jazdy non stop czerwona pole, a wiatrak się nie włącza.
- czujnik w chłodnicy od załączenia wiatraka sprawny, po zagotowaniu w garnku przy 88' zwiera
- czujnik temp. w obudowie termostatu sprawdzony miernikiem przy podgrzewaniu rezystancja tak jak w instrukcji
- po zwarciu konektorka od wiatraka do chłodnicy wiatrak jak helikopter dmucha
- płyn chłodniczy wymieniony i cały układ przepłukany
- termostat wymieniony
- kabel masowy do silnika przykręcony

Wszyscy wzruszają ramionami:(

Tak jeżdżę na razie bo się łudzę że ten wskaźnik źle pokazuję bo czujnik w chłodnicy nie załącza wiatraka więc nie ma 90', ale mnie to strasznie denerwuje.

No i np podjeżdżam na wskaźniku mam max gaszę silnik i odpalam po 5 min a tam 1/2 skali i tak przez 1km i znowu max.

KORNIK
06.08.2013, 16:19
No to faktycznie wygląda na padnięty wskaźnik, jak masz możliwość to podmień sobie od kogoś.

Tomas_XRV
06.08.2013, 16:22
No to faktycznie wygląda na padnięty wskaźnik, jak masz możliwość to podmień sobie od kogoś.

No takiej możliwości nie mam:(
Planuje zakupić czujnik temp. oleju wkręcany zamiast bagnetu. Temperatura oleju jak by była w normie to bym był spokojny.

rambo
06.08.2013, 16:44
Też tak czuje że to zwykłe rozskalowanie. Jeździj i nie patrz tam :)

Tomas_XRV
06.08.2013, 16:55
Jeżeli temperatura jest ok to możliwe żeby jeszcze nigdy nie udało mi się doprowadzić do włączenia wentylatora?
Tak naprawdę to od miesiąca śmigam, w żadnym terenie nie byłem jedynie polany i delikatnie bo umiejętności jeszcze znikome.
Obiło mi się o uszy że ten silnik ciężko rozgrzać do włączenia wentylatora ale aż tak?

KORNIK
06.08.2013, 19:02
To jedź do miasta i postój w jakimś korku:D

Tomas_XRV
06.08.2013, 19:21
Po przejechaniu 12 km przez miasto w pełnym upale.

KORNIK
06.08.2013, 20:13
I wentylator się nie włączył jak stałeś czy cały czas jazda?

Tomas_XRV
06.08.2013, 20:35
Nie włączył sie ani razu

KORNIK
06.08.2013, 20:45
Nie wiem jak jechałeś ale u mnie (RD04) jak trochę postoje w korku to na chwilę włącza się wentylator a jak ruszę kawałek szybciej to temperatura na wskaźniku wyraźnie spada.

Tomas_XRV
06.08.2013, 21:31
Pojeździłem teraz i wskazówka na pionowo max czerwone pole. Zatrzymałem się odkręciłem korek chłodnicy i trysnęła wielka para, włożyłem taki termometr i pokazał 85'. Końcówkę termometra na 1 cm udało mi się zamoczyć w płynie chłodniczym bo dalej to już żeberka aluminiowe.

Teraz kwestia czy pomiar był prawidłowy i czy sonda nie powinna być cała zanurzona.

KORNIK
06.08.2013, 21:38
Para zawsze buchnie od ciśnienia, ostatnio montowałem nieoryginalny licznik w Hornecie gdzie właściciel twierdził ze mu się moto przegrzewa i w trakcie normalnej jazdy pokazało temperaturę poniżej 90 st.

Tomas_XRV
06.08.2013, 21:53
Jak to się potwierdzi to wychodzi że Afryką można ganiać po mieście w upał a temp. silnika nie przekracza 90'. To w terenie pewnie trzeba się spocić trochę żeby zagrzać ją.

Zaix
07.08.2013, 07:41
Ja miałem podobny problem w trampku.Wskaźnik szedł pod czerwone a wentylator nic, sprawdzałem czujnik i był dobry. Dopiero laserowy miernik temperatury pokazał różnice między dołem a górą chłodnicy o prawie 20st ! Po wyjęciu termostatu różnica wynosiła jakieś 3st...
Termostat był praktycznie nowy miał może z 1,5 miesiąca, się zacinał....
Po wymianie wszystko wróciło do normy

Tomas_XRV
07.08.2013, 09:09
Bardzo cenna informacja.
Sprawdze to dzięki

Borewicz
07.08.2013, 09:44
W korkach warszawskich rzadko mi się włącza, Afryki tak mają, nie grzeją za bardzo :)

rambo
07.08.2013, 10:01
Z tym wyjęciem termostatu, to dobry w sumie pomysł.
Faktycznie afryka dobrze się chłodzi, ale teraz jak stanę 3 racy pod rząd na kolejnym czerwonym mam już temp na 50/60% skali, wiatrak lada moment na 4 czerwonym się już potrafi włączyć.

Tomas_XRV
04.09.2013, 00:41
Udało mi się w końcu uruchomić wentylator:-) po 20 min walce w piachu wentylator się załączył dosłownie na chwilę czyli temp. Przekroczyła 88'. Potwierdziło się że żeby włączyć wentylator to pot musi po dupie lecieć i tak było:-) Wskaźnik temperatury do wymiany.