Zaloguj siê

View Full Version : Po³ozenie wskazówki temperatury.


Poncki
21.08.2012, 15:44
Mam upierdliwy problem z elektryka i chcê mieæ to raz na zawsze za sob± :)
W zwi±zku z tym, ¿e nie znalaz³em konkretnej odpowiedzi na pytanie:

W którym miejscu powinna znajdowaæ siê wskazówka temperatury przy nagrzanym silniku?

Postanowi³em zrobiæ sondê. Niestety kto¶ gdzie¶ napisa³, ¿e 07 wskazuje inaczej ni¿ 03 itp. W zwi±zku z tym ankieta nie by³aby miarodajna.

Gor±ca pro¶ba ¿eby¶cie pisali jakie wskazania s± u was.
Jaka Afri, jakie wskazania.

Dziêki :Thumbs_Up:

Jaro-Ino
21.08.2012, 15:58
Trudne pytanie dlatego, ¿e nagrzany silnik w trasie poka¿e co innego ni¿ nagrzany w korku, na szutrówce przy 40km/h czy podczas walki w piachu. MI w RD04 podczas jazdy na trasie wskazówka jest na godzinie 10 przy temperaturach w okolicach 30st C. Je¿eli Tobie nie przegrzewa sprzêtu (co mo¿na sprawdziæ termometrem na ch³odnicach), wentylator dzia³a, a sprzêt szybko ³apie tempreature to nie masz siê czym przejmowaæ ;)

Poncki
21.08.2012, 16:35
W moim przypadku nie chodzi o przegrzanie albo niedogrzanie. Wariuje mi wska¼nik temperatury. ¯eby sprawdziæ wszystko, muszê wiedzieæ jakie wskazania s± prawid³owe.

Wiêcej o moim problemie:

http://africatwin.com.pl/showpost.php?p=251484&postcount=38

Ale w tym w±tku skupmy siê na wskazówce bo bêdzie bajzel.

Wiele osób mówi, ¿e wskazówka rusza siê tylko minimalnie ponad doln± kreskê. A w wiêkszo¶ci pojazdów za temperaturê optymaln± przyjmuje siê ¶rodek skali. Jak byæ powinno nie wiem...

lukasz_vip
21.08.2012, 16:35
Jak dobrze pamiêtam to w oko³o 1/3 w t± niedzielê czyli ponad 30C i ¶rednia przelotowa 120km/h

banditos
21.08.2012, 20:12
W moim przypadku nie chodzi o przegrzanie albo niedogrzanie. Wariuje mi wska¼nik temperatury. ¯eby sprawdziæ wszystko, muszê wiedzieæ jakie wskazania s± prawid³owe.

Wiêcej o moim problemie:

http://africatwin.com.pl/showpost.php?p=251484&postcount=38

Ale w tym w±tku skupmy siê na wskazówce bo bêdzie bajzel.

Wiele osób mówi, ¿e wskazówka rusza siê tylko minimalnie ponad doln± kreskê. A w wiêkszo¶ci pojazdów za temperaturê optymaln± przyjmuje siê ¶rodek skali. Jak byæ powinno nie wiem...


To prawda, wskazowka lezy ledwo ponad dolna kreska.
Jako ze troszke mnie to irytowalo -zalozylem Blobowe oslony chlodnic i jest znacznie lepiej. Widac przynajmniej ze wskazowka rusza sie i zostaje ciutke wyzej.

jorge
21.08.2012, 21:28
RD07a. Tesco. 2001 rP. Prawid³owo powinno byæ:

1. miasto > korki, ¶rednia 40 km/h, ok. 30 "C czerwone stop regularnie: 3/4 wska¼nika (przed w³±czeniem wiatraka).

2. trasa > przelot ze zwolnieniami,, ¶rednia 90 - 120 km/h,temp.zew. 27 "C: 1/3 wskazania

3. off > piach,las, ¶rednia 20- 40 km/h, temp.zew.26 "C: powy¿ej 3/4 do w³±czenia wiatraka (niemal gotowanie).

To z moich badañ. Termostat by³ wymieniony w RMG na dobry (testowany) zamiennik. Orygina³ - w³±czenie wiatraka jedynie w du¿ych korkach i offie. Tak ca³y czas 1/3 wskazania.

W³óczykij
21.08.2012, 21:39
RD07a. Tesco. 2001 rP. Prawid³owo powinno byæ:

1. miasto > korki, ¶rednia 40 km/h, ok. 30 "C czerwone stop regularnie: 3/4 wska¼nika (przed w³±czeniem wiatraka).

2. trasa > przelot ze zwolnieniami,, ¶rednia 90 - 120 km/h,temp.zew. 27 "C: 1/3 wskazania

3. off > piach,las, ¶rednia 20- 40 km/h, temp.zew.26 "C: powy¿ej 3/4 do w³±czenia wiatraka (niemal gotowanie).

To z moich badañ. Termostat by³ wymieniony w RMG na dobry (testowany) zamiennik. Orygina³ - w³±czenie wiatraka jedynie w du¿ych korkach i offie. Tak ca³y czas 1/3 wskazania.

Mam dok³adnie tak samo, wiêc chyba tak powinno byæ, potwierdzam badania

don_Pedro
21.08.2012, 21:50
Te¿ my¶la³em ¿e mi nie dogrzewa - do czasu kiedy musia³em wróciæ 10 km przez miasto w godzinach szczytu z urwanym wentylem w przednim kole.
Standardowo jednak wskazówka ledwo nad kresk±, chyba ¿e jest +30, to w 1/3 skali, w trasie te¿. W korkach nie stojê to nie wiem. Zim± trudno zmusiæ wska¼nik temperatury do czegokolwiek, mimo zas³oniêcia ch³odnicy oleju. RD04 oczywi¶cie.

Kazmir
21.08.2012, 22:29
RD07a. Tesco. 2001 rP. Prawid³owo powinno byæ:

1. miasto > korki, ¶rednia 40 km/h, ok. 30 "C czerwone stop regularnie: 3/4 wska¼nika (przed w³±czeniem wiatraka).

2. trasa > przelot ze zwolnieniami,, ¶rednia 90 - 120 km/h,temp.zew. 27 "C: 1/3 wskazania

3. off > piach,las, ¶rednia 20- 40 km/h, temp.zew.26 "C: powy¿ej 3/4 do w³±czenia wiatraka (niemal gotowanie).

To z moich badañ. Termostat by³ wymieniony w RMG na dobry (testowany) zamiennik. Orygina³ - w³±czenie wiatraka jedynie w du¿ych korkach i offie. Tak ca³y czas 1/3 wskazania.
Jestem pod wra¿eniem!!! Jorge sam bym lepiej tego tematu nie opisa³. Daæ do Afripedii;):)

rambo
21.08.2012, 23:33
Jorge, prawie jak Podos :Thumbs_Up: :) :bow:

Poncki
21.08.2012, 23:38
Dziêki za podpowiedzi, ju¿ chyba ogarniam co i jak.

Wychodzi na to, ¿e u mnie czujnik i wska¼nik s± sprawne. Jutro posk³adam sprzêta i dam znaæ co wskazuje. Prawdopodobnie by³ problem z mas±...

Rambo, chyba nie bêdê potrzebowa³ czujnika o którym ci pisa³em :)

Przy okazji, wie kto¶ w którym miejscu jest pod³±czony g³ówny przewód masowy w RD03?

Dzieju
22.08.2012, 01:40
Jestem pod wra¿eniem!!! Jorge sam bym lepiej tego tematu nie opisa³. Daæ do Afripedii;):)
No jakto nie napisa³ jakie by³o ci¶nienie i pu³ap chmur ;)

jorge
22.08.2012, 09:16
No jakto nie napisa³ jakie by³o ci¶nienie i pu³ap chmur ;)

Dzieju zawsze znajdzie dziurê :haha2:

Evvil
22.08.2012, 12:36
Ja mam mniej wiêcej tak jak Jorge.
Ale do Afripedii doda³bym jeszcze jedno:

-motocykl wy³±czony, po ca³ej nocy wskazówka powinna byæ na dole.