PDA

View Full Version : Koło sie nie kręci


szymon25
16.08.2012, 20:04
Siema. Dzisiaj wymieniałem łożysko główki ramy. Porozkładałem i poskładałem jak należy łożysko. Nie ma już luzów. Ale nie o łożysko tu chodzi. Po tym zabiegu koło przednie ciężko się kręci, ze zdjętymi zaciskami tez cięzko się kręci. Dziwne jest też to ze jak się wkręci ośkę nakazanym momentem to jest w miare nieźle. a jak dokręcę te cztery sruby co mocują oske to już na maxa ciężko się koło obraca. Smaru jest odpowiednia ilość wszędzie. Aaaaa i hamulce. nie cieknie i nie spuszczałęm przecież płynu do wymiany główki ramy. Klamka miętka jak by nic w układzie ie było. Nooo moze troche twardsza. Pompowanie nie daje efektu twardszej klamki. hamuje ale bez rewelacji. przejechałem moze ze 100m i aż afryke dławi tak ciężko idzie. Jutro rozkładam od nowa przednie koło. Co to moze być?
pomóżcie bo pogoda idzie i wolnego troche :)

7Greg
16.08.2012, 20:25
Najprawdopodobniej masz lagi krzywo w półkach.

Popuść dolną półkę, poruszaj sprzętem we wszystkich kierunkach i dokręć.

Zerknij też czy masz dobrze założone dystanse i ślimaka.

rambo
16.08.2012, 20:29
Trze pewnie tarcza o jarzmo zacisku, tak najcześciej mi się to zdarza

7Greg
16.08.2012, 21:57
Trze pewnie tarcza o jarzmo zacisku, tak najcześciej mi się to zdarza

Też tak myślalem ale w tej sytuacji :)

Po tym zabiegu koło przednie ciężko się kręci, ze zdjętymi zaciskami tez cięzko się kręci.

yuchyo
16.08.2012, 22:06
obczaj ślimaka - bo to niemożliwe, by działało przed, a tarło po..
- cos pokiełbasiłes - ale bedzie dobrze:)

rambo
16.08.2012, 22:08
a prędkościomierz działa..? możliwe że źle osadziłem obudowe ślimaka..

A mówiłem oddaj motor do profesjonalisty ! :))

szymon25
16.08.2012, 22:21
A mówiłem oddaj motor do profesjonalisty ! :))
mam zamiar stać sie domorosłym specjalistą :)
Sprawdze ślimak.Ośka to sie nie powina wogóle chować w tą dzióre? Bo mi sie troche schowała.

PUFF
16.08.2012, 22:39
Mialem taka sytuacje.
Dokrec oske, a nastepnie ustaw lageprawa, tak by kolo sie swobodnie krecilo i w tym polozeniu dokrec zabezpieczenie.

szymon25
16.08.2012, 23:20
Opory koła to jedno. Sprawdze wszystkie możliwości ale co z hamulcami?

majki
20.08.2012, 11:08
ale co z hamulcami?
Pewnie jak zdjąłeś kierę to wisiała do góry nogami i się pompa hamulcowa zapowietrzyła trochę. Po naciskaj klamkę płynnymi ruchami w całym zakresie pracy i powinna się odpowietrzyć (obserwuj czy wychodzą bąbelki z pompy). ;)

szymon25
20.08.2012, 11:18
Dzięki za rady. Ślimak zle włożony był i tarcza tarła o jarzmo. Juz wszystko działa :). debiut w wymianie łożyska główki ramy zakonczył sie sukcesem:) tylko klocki już na finiszu... Jak na jakiś czas zamieniłem wewnętrzny z zewnętrznym to sie chyba nic nie stanie no nie? :)

majki
20.08.2012, 11:29
Nie powinno (tylko nie pamiętam teraz czy one są idealnie symetryczne?). ;)
Często jest tak, że pierwsze lecą klocki przy tłoczkach. Ale jeżeli Ci dużo bardziej zżera klocki z jednej strony to polecam poczyścić prowadnice zacisku i dobrze posmarować (np. pastą ATE + smar miedziany na sworzniach klocków), jak również przeczyścić uszczelki w zacisku przy tłoczkach. :Thumbs_Up:

szymon25
20.08.2012, 11:38
Wszystko było rozbierane na cześci pierwsze, myte płynem hamulcowym i smarowane na wiosnę. Własnoręcznie :) klocki wyciera równo a ich asymetria na pewno jest spowodowana ciężką pracą w urągających warunkach :P

majki
20.08.2012, 11:46
Zaiste, jest to możliwe. ;)