PDA

View Full Version : szlif czy kupować nominał


NaczelnyFilozof
14.08.2012, 20:36
http://nf.e-net24.pl/temp/szlif.jpg

Jak widać na zdjęciu. Jedynie po bokach widać przyproacowanie cylindra.
Tłoki luźne straszliwie.
Mają od 81.6 do 81,3 w różnych miejscach pomiarowych.
Nominał ma mieć 82.

Nie wiem czy jest sens szlifować na 82.4 (1szlif) czy tylko kupić nominalne cylindry.

Ma ktoś super pomysł jak zmierzyć srednice cylindra bez średnicówki? Bo bo z tłokami poszło łatwo przy użyciu suwmiarki.

RAVkopytko
14.08.2012, 20:57
Ma ktoś super pomysł jak zmierzyć srednice cylindra bez średnicówki?
nie ma takiej opcji
pozdrawiam
we wrześniu się widzimy na Rogaczu :D

Kazmir
14.08.2012, 20:57
Ma ktoś super pomysł jak zmierzyć srednice cylindra bez średnicówki?
Chyba żartujesz?!

NaczelnyFilozof
14.08.2012, 21:14
[/CODE]Chyba żartujesz?![/QUOTE]

Dlatego się pytam. Są twierdzenia pitagorasa i inne takie ale ja z matematyki zawsze byłem kulawy :)

fassi
14.08.2012, 21:29
Filozof, co tam z reaktorem? Wybuchnal sie byl?

kiedys jak jeszcze siedzialem w silnikach i dlubalem to mierzylem nierownosc (wybrzuszenie ) scianki za pomoca takiego idealnego plaskownika z nierdzewki, dlugosci 20cm i jego dluzsza krawedz byla naostrzona pod katem 60 stopni jednostronnie. Przykladalem go pionowo w cylindrze, a jak wiadomo to dolna i gorna krawedz jest najmniej zuzyta w cylindrze (bo tam tlok zawraca). No i po przylozeniu wpychalem w ta szczeline tego no szczelinomierza i tak na oko ocenialem zuzycie. Pomagalem sobie tez latarka, aby widziec lepiej szczeline. Srednicy moze nie zmierzylem, ale scianki i jej nierownosci pomierzylem.

A tak na profesjonalnie to jedz do jakiegos zakladu naprawy silnikow i tam Pan Zenek za piwko pomierzy wsio jak chcesz, jednoczesnie stwierdzajac: ojojoj, to bez szlifu Panie nie pojedzie :D

powodzenia w remocie

PUFF
15.08.2012, 16:00
[URL]
Ma ktoś super pomysł jak zmierzyć srednice cylindra bez średnicówki? Bo bo z tłokami poszło łatwo przy użyciu suwmiarki.

Suwmiarka, to mzna wietlo zmierzyc.
Tutaj musisz miec "troszke" dokladniejszy przyrzad.
Obrobka jest z dokladnoscia do 0,02 mm.

RAFWRO
15.08.2012, 18:22
Filozof, szlif, to nic złego. Znajdź tylko kumatego szlifierza, który ma dobre (niewyhuśtane) maszyny i kuma sprawę tolerancji na styku tłok- cylinder. Ja bym zrobił szlif, kupił nowe pierścienie, sworznie i tłoki. Przy okazji zdjętej głowicy zrobił jej SPA. Zrób dobrze i w rozsądnych pieniądzach i ciesz się podróżą.
Oryginał nowych cylindrów wyjdzie pewnie drożej niż szlif, a i tak zostaje cała - wymieniona reszta zakupów. Dopilnuj sztuki przy docieraniu i będzie git.
Niech się mądrzejsi wypowiedzą, bo może czegoś nie widzę, a sam wyciągnę lekcję na przyszłość
R

KORNIK
15.08.2012, 19:15
Zanim zamówisz tłoka to pomierz dobrze cylinder żeby się nie okazało że zamówisz nie tą selekcje tłoka co trzeba.

PUFF
15.08.2012, 19:55
Najlepiej, jak bedziesz miec zdjety cylinder, to podjedz z nim do mechanika. Powie Ci dokladnie na ktory szlif to wyjdzie i doradzi gdzie ewentualnie kupic pierscienie.

Jakbys mial z tym problemy, pisz na priv, cos wymyslimy, zeby bylo tanio i dobrze.
Jakby co, bede prawdopodobnie w Twoich okolicach w ostatnim tygodniu sierpnia.

Kazmir
15.08.2012, 20:45
[/CODE]Chyba żartujesz?!

Dlatego się pytam. Są twierdzenia pitagorasa i inne takie ale ja z matematyki zawsze byłem kulawyZamiast oglądać brazylijskie seriale to muszę szukać :mur::haha2:

Jak jesteś ambitny to masz:

Oprócz średnicy pomiar średnicówką pokazuje o wiele więcej ciekawych stanów zużycia garnuszka! Tylko trza tą średnicówką podziałać w kilku płaszczyznach.;)

NaczelnyFilozof
15.08.2012, 21:08
Filozof, co tam z reaktorem? Wybuchnal sie byl?



Składam drugi zapasowy silnik :)

Zanim zamówisz tłoka to pomierz dobrze cylinder żeby się nie okazało że zamówisz nie tą selekcje tłoka co trzeba.

Mam serwisówke z lat 80tych
Jest pięć grup selekcyjnych tłoków.

Ale do naszych czasów już się nie bawią w 5*3szliwy czyli 15 rodzaji tłoka. Tylko robią 3 rodzaje ;-)

Najlepiej, jak bedziesz miec zdjety cylinder, to podjedz z nim do mechanika. Powie Ci dokladnie na ktory szlif to wyjdzie i doradzi gdzie ewentualnie kupic pierscienie.

Jakbys mial z tym problemy, pisz na priv, cos wymyslimy, zeby bylo tanio i dobrze.


Zdjęty jest blok. Bo to jest samochód :)
Blok nie był szlifowany. Bo jest 82 a nie 82.4.
Tłoki i cylidry na necie dostępne.
Szlifiernia liczy 210zł za cały szlif.

Thorgal77
15.08.2012, 22:44
Naczelny obok mnie - jak chcesz wpadnij ;-) Troche km jest - ale jak chcesz :-)
Nie wiem ile liczą.
http://www.autoszlif.eu/

zikowski
31.08.2012, 18:42
http://nf.e-net24.pl/temp/szlif.jpg

Jak widać na zdjęciu. Jedynie po bokach widać przyproacowanie cylindra.
Tłoki luźne straszliwie.
Mają od 81.6 do 81,3 w różnych miejscach pomiarowych.
Nominał ma mieć 82.

Nie wiem czy jest sens szlifować na 82.4 (1szlif) czy tylko kupić nominalne cylindry.

Ma ktoś super pomysł jak zmierzyć srednice cylindra bez średnicówki? Bo bo z tłokami poszło łatwo przy użyciu suwmiarki.

W którym miejscu mierzyłeś tłok?
Tłoki są stożkowe i mierzy się je w miejscu podanym w serwisówce.
Zazwyczaj jest to miejsce pod sworzniem
Użyj do tego mikrometra

NaczelnyFilozof
06.11.2012, 19:29
Blok po szlifie.

Pytanie z innej beczki.

Czy można zawieżść blok na myjnię i umyć myjką wysokociśnieniową? Bo jest w nim trochę paprochów po szlifie :Sarcastic:

Lupus
06.11.2012, 19:51
można, woda nie zaszkodzi