PDA

View Full Version : RD04 - 130/80 czy 140/80?


janeksok
01.06.2012, 20:49
Czołem!
Zamierzam kupić tylną oponkę do mojej RD04. Wybór padł na Michelina Anakee 2. Jedyne dostępne rozmiary to 130/80 i 140/80. Fabryka zaleca 130/90, ale takiej po prostu nie ma. No więc pytanie do was - w którą stronę iść? Wyliczyłem wysokości poszczególnych rozmiarów:
130/80 - 104mm
140/80 - 112mm
a zalecana (130/90) - 117mm

Dotychczas jeździłem na 150/70, której wysokość wynosi 105mm.

Jak uważacie, która oponka będzie lepsza? Jestem mały, więc niby im niższa tym lepiej, ale chciałbym zachować fabryczne właściwości trakcyjne.

kuras
02.06.2012, 00:10
org rozmiar to 130/90/17

latam na 140/80/17 metzeler sahara i jest ok, ,bo 130/90/17 to ciezko. latales na 150 I JAK?????? uwazam ze wezsza bedzie lepsza w prowadzeniu moto.

Dzieju
02.06.2012, 02:18
Dotychczas jeździłem na 150/70, której wysokość wynosi 105mm.

Jak uważacie, która oponka będzie lepsza? Jestem mały, więc niby im niższa tym lepiej, ale chciałbym zachować fabryczne właściwości trakcyjne.
150ka to w AT porażka , tempa w zakrętach i nie do wykorzystania na krawędziach ( zanim ją zamkniesz złapiesz uślizg) .
Przelatałem takie 2 sztuki , i teraz pukam się w czoło po co się tak mordowałem.
Zamontuj 140 i zobaczysz różnicę.
A te 7mm naprawdę nie robi różnicy.

Włóczykij
02.06.2012, 03:29
Też śmigam na 150kach i odczuwam "lekki dyskomfort"
Podepnę się do tematu, a więc polecacie 140ki?

bouli
02.06.2012, 06:31
RD04 ma obsadzenie felgi 2.75 dlatego tez jest szerokość opony zalecana 130 RD07 i 07a ma 3.00 dlatego zalecają 140 ale do czego zmierzam jak kupiłem swoja RD04 miałem założoną przez sąsiada zza Odry w serwisie Hondy Metzelera Enduro 4 140/80/17 na feldze oryginalnej 2.75 teraz mam załozona Pirelkę MT60 130/80/17 i powiem że nie ma roznicy w jeździe. Nie zauważyłem także jakiś niepożądanych ruchów ze strony szerszej opony 140-ki na węzszej feldze dlatego uważam, że 1-szy czy 2-gi rozmiar bedzie dobry. :Thumbs_Up::at:

rambo
02.06.2012, 09:58
130 i 140 obie według mnie OK. Na 130 bedą krótsze przełożenia i powinno się to doregulować zębatką 44 na tył bo przy 46 dedykowanym do RD04 bedzie sporo mieszania biegami. (dla 140/80 powinno się dać wzorem z rd07 zębatkę 45)
Fajnie pod OFF ale po mieście strasznie dużo może być wachlowania biegami

janeksok
02.06.2012, 11:53
Dziękuję wam za odpowiedzi. Padło pytanie jak jeździło się na 150. Nie mam jeszcze porównania, to pierwsza oponka na jakiej ujeżdżam AT. Ale mam wrażenie że nieco wali się w zakrętach. Zobaczymy jak założę węższą. Wtedy będę miał porównanie :) A problem wyboru dalej mnie męczy. Już miałem jechać po 130, ale chyba jednak zostanę przy 140, żeby nie chrzanić fabrycznych przełożeń. Nie wiem tylko, czy różnica w wysokości opony będzie faktycznie odczuwalna w siodle - 140/80 będzie o 7mm wyższa niż ta na której jeździłem dotychczas. No i dotychczasowa to już slick - zupełnie łysa, a na nowej jest full bieżnika :)

Dzieju
02.06.2012, 17:27
Zaczynasz marudzić, czy naprawdę uważasz że te 7 mm cokolwiek zmieni?
Jeździj ciągle z pełnym zbiornikiem póki nie ubędzie z 3mm.
Jeśli czujesz że AT masz za wysoką to skręć ją na sprężynie i wypuść lagi ze 2 cm wyżej i problem twoich 7mm masz z głowy.

janeksok
02.06.2012, 20:31
No - pewnie faktycznie marudzę. Biorę się zatem w garść i zostaję przy 140/80 :) Afryka już nieco obniżona, ale stopniowo w miarę obycia się z nią, wracam do oryginalnej wysokości. Raz jeszcze dzięki za pomoc!

Dzieju
03.06.2012, 06:37
No i o to chodzi , mniej gadania więcej jazdy :Thumbs_Up:

Arkadius
17.02.2013, 19:48
Odkopie temat.
Szukam opon mitasa i jest duża różnica cenowa pomiedzy 130/80 a 140/80. Czy do RD07a ma ktoś założoną 130? Nie za mała opona do felgi? Jeśli chodzi o jazde to chyba aż takich różnic nie będzie wielkich.

Mirmil
17.02.2013, 20:17
na rd07a mialem zalozone
-130/80 tourance(ok)
-150/70 tourance(tez ok)
-130/80 C02( tez ok,jezeli chodzi za szerokosc, w teren bieznik super,ale opona wydawala sie niskoprofilowa,ochrona felgi ok)
-130/80 TKC 80 ok
-150/70 tkc( za szeroka , w blocie plywala,ale na piasek przy obnizony cisnieniu robila dobrze)

e09 mitasa 130 /80-17 nie mailem,ale znajomi maja pozakaldane do swoich moto i chba kazdy jest zadowolony(oprocz jazdu po pasfalcie podzas deszczu oczywiscie)

ramoneza
19.02.2013, 14:46
podczepię się pod temat...
na mitasie e09 przejechałem raptem 6000 km i jest do wymiany i naprawde mało latała po asfalcie czy ktoś ma e09 dakar? czy jest bardziej trwała?
dodam że jeżdzi mi się na tym bieżniku bardzo dobrze

PiotrTMC
19.02.2013, 17:49
podczepię się pod temat...
na mitasie e09 przejechałem raptem 6000 km i jest do wymiany i naprawde mało latała po asfalcie czy ktoś ma e09 dakar? czy jest bardziej trwała?
dodam że jeżdzi mi się na tym bieżniku bardzo dobrze

Ja latałem na 09 przód i tył Dakar, ale po jezdzie na tych oponach powiem tyle. Przód nie nadaje sie w żaden sposób w teren chyba że jakiś twardy szuter itp. natomiast tył całkiem przyzwoity jezdziłem i jezdzę nadal pół teren pół po czarnym czasem we dwoje i jakoś tam się trzyma w oczach nie zchodzi tylko na czarnym wyje jak w ruskim zile. Na przodzie siedzi juz co innego i w terenie świetnie trzyma tak ciężką maszynę. Takie moje subiektywne odczucia... pozdr.