PDA

View Full Version : ośka zmiany biegów - jak ja wymontować?


yuchyo
28.05.2012, 13:21
witam,
może nieco egzotycznie posunę, ale zdarzyło się..
dźwignia cała (nietknięta), ale skrzywiłem ośke zmiany biegów (nie wiem jak się to nazywa i cholera wie pod jaką nazwą tego szukać).
dupy bym sobie nie zawracał, ale zimmering nie trzyma i wyciek mam:dizzy: oleju..

wie ktoś może jak to się wymienia? - biegi wchodzą cacy, nie ma tam żadnych łożysk, styku z zębatkami itp - tylko ten cieknący zimmering

ktoś wymieniał, jakiegoś pomysła macie?

majki
28.05.2012, 13:40
Ale pytasz o wymianę oski czy simera?? Do ośki to musisz silnik rozebrać (patrz załącznik -> nr 10), a simera wystarczy wydłubać i wsadzić nowego.
Polookaj tu, to się pewnie dopatrzysz: http://czescihonda.motorista.pl/szukaj/model,1,1999,XRV750X%20(Africa%20Twin%20750),G,NH1 albo popatrz w Haynesie. ;)

31287

yuchyo
28.05.2012, 14:10
serdecznie podziękował..:bow:
3 stówy za pręcik, ehh (wygiąłem pręt nr 10)
chyba będę prostował młotkiem..

rozbieranie silnika w tym wypadku to chyba zdjęcie kolektorów i prawej kapy tylko? To w ramie dałoby się zrobić, hm?

majki
28.05.2012, 14:12
rozbieranie silnika w tym wypadku to chyba zdjęcie kolektorów i prawej kapy tylko? To w ramie dałoby się zrobić, hm?

Wg mnie rozpołowić silnik trza, to siedzi wewnątrz skrzyni.

yuchyo
28.05.2012, 14:39
w sumie za głupi jestem, by o tym dyskutować, ale na moje oko - pręt wchodzi z prawej strony - w silniku z niczym nie ma styku (żadnych zębatek, łozysk itp) - i wychodzi z lewej strony poprzez uszczelniacz i dalej do dźwigni zmiany biegów.
choć może to moja projekcja bezbolesnego rozwiązania:confused:

jedyny problem to to, czy uszczelniacze z prawej i lewej nie "siedzą" od środka silnika..

a skrzynia nie ma żadnego styku z tym prętem - ona siedzi bliżej przedniego koła i poprzez ten system dźwigienek na prawym końcu preta działa. pręt to pręt - ma przenosić siłę dźwigni zmiany biegów z lewej na prawą - tak mi się wydaje..

puntek
28.05.2012, 15:49
rozpaławiać silnik ....
koszty niebotyczne bo za same uszczelki zapłacisz coś koło 500 :(
nie licząc części

młotkiem !:mur:

KORNIK
28.05.2012, 15:59
Ta ośka jeżeli nie jest strasznie wygięta to powinna wyjść po zdjęciu prawej pokrywy.

yuchyo
28.05.2012, 16:23
miód na moje oczoUszy Kórnik:)

majki
28.05.2012, 16:35
W Haynesie jest dokładnie opisany demontaż mechanizmu zmiany biegów. Pocieszające jest to, że jednak można to zrobić z silnikiem w ramie. Tak jak pisałem wcześniej, polecam lekturę (są też fotki). :Thumbs_Up:

Misza
28.05.2012, 16:56
KORNIK prawdę pisze, też miałem ją wygiętą i pomogła tylko szlifiera.

yuchyo
28.05.2012, 20:25
dzięki Majki i Kornik:)
na początek spróbuje młotkiem..,
albo wymontuje i do ślusarza zaniosę

KORNIK
28.05.2012, 21:38
Z tym młotkiem przy wyciąganiu to uważaj ( jak mocno wygięta to raczej tak łatwo nie wyjdzie) bo możesz jeszcze większych szkód narobić i wtedy to dopiero będziesz miał wesoło.

yuchyo
28.05.2012, 22:41
wygięta jest kilka milimetrów w tył - dosłownie dwa, 4 mm na końcu - wystarczająco jednak, by uszczelniacz na 1/3 obwodu nie trzymał i bryzgał oliwą:)
Już walczyliśmy rurką, choć niewiele to dało - twarde toto w cholerę.

a szkód raczej sie nie spodziewam - z rysunków widać, że to zwykły pręt jest, na dwóch uszczelniaczach..
nie wiem nie wiem
po zlocie TA będę walczył, a do tego czasu lał oliwę
- szkoda, że na łańcuch nie cieknie - opatentowałbym oliwiarkę:)))

Jaro-Ino
29.05.2012, 09:33
Prostując siłowo można uszkodzić elementy w skrzyni. A wykrzywiło ten pręt 250kg opartych o niego. Wymień i będzie po sprawie. Lub przynajmniej do prostowania wymontuj.

Lepi
29.05.2012, 11:13
Jaro, sam wiesz, że wszystko można wyprostować. Ja ostatnio wpakowałem się w jakiś pieniek. Dźwignia biegów jak bumerang a w osłonie silnika tkwi wbity kawał drewna. Plastyk fantastyk ;)

KORNIK
29.05.2012, 14:51
...a szkód raczej sie nie spodziewam - z rysunków widać, że to zwykły pręt jest, na dwóch uszczelniaczach..
nie wiem nie wiem...))

Chodziło mi bardziej o ryzyko uszkodzenia karterów niż samej ośki. Przechodzi ona na dość długim odcinku i jest spasowana na styk i przy wyciąganiu zgiętej możesz coś uszkodzić. Przy wymianie na nową to wiadomo można uciąć i wtedy wyciągać prosty kawałek ale jak chcesz prostować to już gorzej.

Wolo
29.05.2012, 14:54
Ja radziłbym się spieszyć, bo w piątek rano musi być gotowe :)

yuchyo
29.05.2012, 15:44
@ Lepi - to masz teraz rustykalnego kata:)
@ Kornik mnie zaniepokoił - faktycznie z wyciągnięciem pokrzywionej oski może być ambaras

będę walczył po zlocie - jak nowa oska dojedzie - a do tego czasu będę chlapał

podziękował wszystkim:)

JarekAT
02.06.2012, 19:42
Potrzebuję rozmiar uszczelniacza ośki zmiany biegów.
Zna ktoś??

brelo
04.06.2012, 12:46
Ori jest - 12,5X25X8
Jak nie znajdziesz to możesz tez użyć 12x25x7 - bardziej dostępny.

JarekAT
04.06.2012, 16:32
zamowilem w Hondzie, niecałe 30 zł

brelo
04.06.2012, 18:22
zamowilem w Hondzie, niecałe 30 zł
Można taniej.

JarekAT
04.06.2012, 19:26
podaj gdzie to wynalazłeś, będzie dla potomnych

slafo
04.06.2012, 21:52
inter cars :) ale jest na zamówienie ...

brelo
04.06.2012, 22:10
Tak inter cars,ale spokojnie można założyć 12 x 25 x 7 mm który np. kupiłem od ręki za 5zł :)

majki
06.06.2012, 11:36
Proszzzz: http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no=NjQwMzAyNA==

Albo tu: http://www.passerotti.com.pl/kontakt lub tu powinni mieć: http://www.ggtrading.pl/glowna.htm