Zaloguj się

View Full Version : Acewell 3971 - problem zw wskazaniami obrotomierza


hans
10.05.2012, 09:57
Wiec mam problem:
- obrotomierz acewella wskazuje bzdury, kompletne.

Przez 2 lata dzialalo bez problemu, rok temy mialem problem podobny problem w wtedy pomoglo przeczyszczenie wpiecia na cewke, teraz nie pomoglo....

Widoczne (dostepne zlacza przeczyszczone), a nawet polutowane i dupa 12, 14, 45 tys obrotów wskazuje, koncza mi sie pomysly.

za tydzien przeyjrzy sie temu zaprzyjazniony mechanik, ale moze cos uda sie zdzialac do tego czasu...

Podpięcie pod cewke przedniego cylindra i owiniecie na kabel WN.

Co robic, jak żyć........?

fxrider
10.05.2012, 13:00
Ale to powinno być podpięte pod wyzwalacz cewki ALBO owinięte wokół przewodu WN. Jeśli zrobiłeś obie te rzeczy na raz to faktycznie rezultaty mogą być losowe.

Proponowałbym nie owijać kabla WN.

Rychu72
10.05.2012, 14:32
Podepnij pod oryginalny kabel obrotomierza i ustaw SPEC na 0,5. U mnie działa to idealnie.

hans
10.05.2012, 15:00
Rychu - czyli masz oryginalny kabel z obrotomierza wpiety w kostke acewella? Spec na 0,5 i juz? tylko tyle? tak prosto?

bez zadnego owijania kabla wn i wpinania w cewke?

Rychu72
10.05.2012, 18:20
Dokładnie tak. Żółty kabelek od Acwella wpiełem (zlutowałem) w zielono - żółty od obrotomierza (moja RD07a więc sprawdź kolory kabli) .

Tylko tyle i tak prosto :-)

Wcześniej podobnie miałem jak Ty i nie za bardzo mi to pasowało. To rozwiązanie jest dla sprzętów które nie miało nigdy obrotomierza.

fxrider
10.05.2012, 19:53
Cewka dostaje ten sam sygnał co obrotomierz ;)

Rychu72
11.05.2012, 06:49
Pewnie tak, ale w jakiś sposób inaczej to działa. :dizzy:
Przy podpięciu pod cewkę miałem dziwne skoki obrotów mimo, że silnik chodził stabilnie. Na kablu obrotomierza wszystko cacy. :)

bukowski
11.05.2012, 13:43
a w acewellu 3250 z tego kabla w ogóle nie chce działać :(

Rychu72
11.05.2012, 13:48
Moj to ..... chyba 3963

hans
11.05.2012, 14:32
ups... poprawka moj ACE to 3963 tak czy siak seria 39XX

hans
18.05.2012, 12:00
po serii błędów i porażek, sprawę rozwiązało:

- pozostawienie tylko wpięcia w cewke
- wlutowanie w kabel idacy od cewki do kostki Acewella opornika 1 ohm


chwilowo dziala, a potem sie zobaczy ; )

Rychu72
18.05.2012, 12:03
A na oryginalnym kablu od obrotomierza nie rabotało?

hans
18.05.2012, 12:13
Szczerze mowiac nie wiem, bo zaczelo rabotac na cewkowym wpięciu.

Co ciekawe, producent w instrukcji mówi iz /cytujac z pamięci/ iz: poniewaz sygnal z cewki w czesci motocykli moze byc zbyt silny, w przypadku stwierdzenia wskazywania zawyzonych obrotów lub niestabilnych wskazan nalezy skozystac z dolaczonego opornika 1 ohm.

A chyba nikt z opornika nie korzysta. Jak obecne rozwiazanie sie nie sprawdzi, bede wcinal sie w oryginalny kabel obrotomierza. Ale wsio wskazuje na to, ze sie sprawdzi. Jak sądze.

Rychu72
18.05.2012, 12:26
Możemy w Białej porównać sobie stabilność pracy obrotomierzy w Acewellach przy obydwóch rozwiażaniach podłączenia. Sam jestem ciekawy ;-)

hans
18.05.2012, 12:36
zalatwione : )

dyrmaz
15.06.2012, 12:12
podepne się pod temat. czy na takim liczniku mozna ustawic przbieg całkowity np 50.000km zeby nie liczyl od zera ? i jak wam wskazuje poziom paliwa? ja chce kupic do swojego trampka model ACEWELL 3853H (czy voltomierz potrzebny sie przydaje?)

Rychu72
15.06.2012, 12:16
Wskaźnik mi cały czas wskazuje full i dzięki temu nie muszę odwiedzać Orlena ;). Przy obecnych cenach paliwa bardzo dobra opcja. :D Serio to nie mam podpiętego i takie są tego objawy.
Co do ustawienia km to nic w instrukcji nie widziałem.

dyrmaz
15.06.2012, 13:48
to coś lipnie masz to podłączone/nie podłączone... to do czego uzywasz tego licznika jesli mogę spytać :) ??

Rychu72
15.06.2012, 13:55
RD07a nie ma czujnika rezerwy, a ACE ma za to wiele funkcji zastępujące wszystkie z orginalnych zegarów + inne dodatkowe.

dyrmaz
15.06.2012, 14:49
okej okej :)

Tomek
10.12.2012, 09:27
A ja mam pytanie czy pod zegar Vapor musi być czujnik też Vapora czy może być od np.od Acewell?? :Sarcastic: