View Full Version : Stuki w serduchu
Otóż panowie mam mały problem. Jadąc na mały offik zahaczyłem o niewielką stację benzynową (zalane 10l, w zbiorniku było jeszcze ok. 3l). Po odjechaniu jakichś 10km coś zaczęło łomotać z prawej strony moto. Dźwięk to takie jakby klekotanie połączone z łupaniem w dekiel. Dzieje się tak zawsze po przekroczeniu 6tys. obrotów kiedy moto jest w ruchu (przy załączonym biegu, na luzie, ze sprzęgłem i bez - efekt ten sam). Na postoju (czyli kiedy silnik nie jest obciążony) lub w czasie jazdy poniżej 6tys. obrotów nie słychać prawie nic (co najwyżej leciutkie grzechotanie, ale trzeba się wsłuchać). Powyżej 6tys. obr. dźwięk jest na tyle donośny że o mało nie zagłuszy dźwięku wydechu. Ktoś ma może jakikolwiek pomysł na to co mogło się stać / co może tak barabanić??
Ps. Jeszcze dziś wymienię paliwo i od razu zdam relację, choć wątpię by ono miało aż tak diametralny wpływ na pracę serducha....
czasami się zdarza że paliwo powoduje "dzwonienie zaworów" ale to musi być naprawde syf a nie paliwo. Może się to skumulowało z innymi sprawami, luzy zaworowe, panewki...
Trudno powiedzeć. Napisz co po wymianie paliwa?
Wypaliłem dziś to dziadostwo co było w gaźnikach, zalałem paliwko ze sprawdzonej stacji i... z każdym kilometrem jest coraz gorzej. Wychodzi więc na to że to nie paliwo... No nic, na razie zostawie to w spokoju. Szczęście że mam inne moto w garażu....
No i chyba doszedłem co tak pukało. Rozebrałem dziś sprzęgło, bo podejrzewałem że to może być kosz sprzęgłowy. W sumie to się nie myliłem zbytnio, bo sprężynki amortyzujące ruch skrętny były popękane. Gorsze jest to, że razem z koszem poszedł też zabierak - urwała się jedna z tulejek trzymających sprężyny dociskowe. Z początku myślałem że nie ma problemu - kupiłem niedawno całe sprzęgło na przekładkę. Zaglądam do pudła z częściami a tam zonk - identyczna sytuacja, też jedno z mocowań urwane. I teraz muszę szukać nowego zabieraka. Nie wiecie czy od trampka pasuje?
motormaniak
24.10.2008, 21:46
Sprawdz tu: http://zsf-moto.com/index.php?cPath=2633396&fgid=ZDCRD10A*1F030111&osCsid=125cd271f6b9f8e1036900304720e017
czy transalp 600 lub transalp 650 nie mają przypadkiem ten sam numer potrzebnej Tobie częsci co w RD03. A gratów od Trapów na allegro pod dostatek na dodatek bardzo tanio.
Możesz wrzucić fotkę tego ułamanego elementu?
1750
Ułamana jest ta tulejka po lewej, tyle że ciężko to na pierwszy rzut oka zauważyć. Natomiast co do szukania zamienników - na tamtej stronie nie udało mi się znaleźć oznaczenia tego elementu zabieraka do RD03 - wszędzie spisy elementów zaczynają się od roku 92 lub 93, ale porównując wygląd z rysunkiem poglądowym wydaje mi się że jest to to samo - choć nie ma tu 100% pewności.
Sprawdz tu: http://zsf-moto.com/index.php?cPath=2633396&fgid=ZDCRD10A*1F030111&osCsid=125cd271f6b9f8e1036900304720e017
czy transalp 600 lub transalp 650 nie mają przypadkiem ten sam numer potrzebnej Tobie częsci co w RD03. A gratów od Trapów na allegro pod dostatek na dodatek bardzo tanio.
Zobacz:http://archiwum.africatwin.com.pl/index.php?type=topic&forum=3&id=585
Specjalnie dla motormaniaka:)
tia, czyli kolejna wersja TA bedzie mialo silnik z RD07a :D
MaRP - dzieki za link, to przydatne w dalszym ciągu będzie
motormaniak
27.10.2008, 16:00
Teraz już wiem że niektóre elementy trampka 650 sie różnią od tych w RD03 - np skrzynia biegów.... Nie sprawdzałem czy wybierak sprzęgła jest zamienny i nie chce żeby ktoś sie przezemnie władował w koszta. Ale można to sprawdzić po numerze części przypisanym w katalogu. Ktoś już na forum sugerował że kosz sprzegłowy z transalpa 600 jest wymienny z rd03 - osobiście nie sprawdziłem.
A nie wie ktoś może na jakiej stronie www można przejrzeć katalog części do RD03 (w zsf-moto.com są tylko do rd04 i nowszych)??
Xargo, tu masz wykaz części sprzęgła dla XRV650. Niestety po włosku. Ale sądząc po zdjęciu chodzi Ci chyba o część nr 22350MR1000 piastra di pressione.
http://www.januaservice.com/ricambi/Scheda.asp?ID=10197&IDmodello=283
Potem wejdź sobie tutaj:
http://www.cmsnl.com/products/22350-mr1-000-plate_22350429000/
Masz tu rysunek poglądowy. To jest część oznaczoną numerem 8. Jeśli o nią chodzi to po prawej masz tabelkę w jakich modelach jest stosowana.
:)
Czyli to oznacza że jednak ta część pasuje od tramka. Dobrze zrobiłem kupując ją w ciemno :). Dzięki Hubert!
Niby tak, ale według tej tabelki tylko z roczników 1987-1990
1762
Czy w trampkach PD06 (1987-1996) są różne sprzęgła?
Wg. tego katalogu ta płytka jest inna, ale za to cały kosz jest jest taki sam przez cały okres produkcji. Tarcze sprzęgłowe są inne w obu modelach (AT i TA). Pozostała część zabieraka, taka jak w rd03, była w trampku montowana do 90r oraz w roczniku 94 (chociaż to może być błąd w druku). W każdym bądź razie wydaje mi się że honda w porę zczaiła że te płytki pod zabierakiem pękają i zastąpili je mocniejszymi - i chyba to by była cała ta ich modyfikacja...
motormaniak
28.10.2008, 09:26
A nie wie ktoś może na jakiej stronie www można przejrzeć katalog części do RD03 (w zsf-moto.com są tylko do rd04 i nowszych)??
Na tej stronie jest równiez rd03 . Wpisz numer ramy i sprawdź. Osobiście ostatnio korzystałem szukając łożysk dla kolegi do rd03.
BTW, cały kosz do kupienia:
http://cgi.ebay.de/KOMPL-KUPPLUNG-HONDA-XRV-650-XRV650_W0QQitemZ130261780880QQcmdZViewItem?hash=it em130261780880&_trkparms=72%3A1229|39%3A1|66%3A2|65%3A12|240%3A13 18&_trksid=p3286.c0.m14 (http://cgi.ebay.de/KOMPL-KUPPLUNG-HONDA-XRV-650-XRV650_W0QQitemZ130261780880QQcmdZViewItem?hash=it em130261780880&_trkparms=72%3A1229%7C39%3A1%7C66%3A2%7C65%3A12%7C 240%3A1318&_trksid=p3286.c0.m14)
Niby tak, ale według tej tabelki tylko z roczników 1987-1990
1762
Czy w trampkach PD06 (1987-1996) są różne sprzęgła?
Odysłam do tego co kiedyś znalazłem :
Wczoraj z nudów siedzialem na stronie przesłanej przez Motormaniaka:
http://zsf-moto.com/
I z moich obserwacji wynika że RD03 ma taki sam kosz jak Trampek do 90 roku:
Efekty poniżej pierwsze to numer czesci a drugie moto:
22100MS9000 - kosz ntv 650
22100MR1000 - kosz Afri RD03
22100MS6920 - a to trampek 600 - od 91
22100MCB610 - trampek 650 2003 rok
22100MR1000 - trampek 87 - 88,89,90,
22100MY1000 - Afri Rd07
22100MV1000 - Afri RD04
Z tego wynika że kosz Afri i Trampka ma ten sam part number
Acha sprawdźcie bo może cos źle kombinuje...
Wychodzi na to że tak RD03 i kosz trampka pokrywa sie w roczniku tylko do 1990
Cibor klv
10.12.2008, 01:00
Jeśli tylko wielowypust na wałku sprzęgłowym na który nakłada się kosz sprzęgłowy jest taki sam w RD03 jak Trapie 650 to pewnie dałoby się przełożyć całe sprzęgło z Trapa nie bawiąc się w poszczególne elementy... byłaby to troszkę kosztowniejsza opcja , ale pewnie najpewniejsza... o ile wielowypusty i wymiary wałka są identyczne. Jeśli zdejmę sprzęgło w swojej RD03 pomierzę wszystko dokładnie obcykam aparatem z każdej strony i jeśli ktoś to zrobi ze sprzęgłem Trapa no to będziemy bliżej rozwiązania całego ambarasu.
Jak ktoś kuma po szwabsku, to tutaj jest instrukcja jak Niemiaszki reanimują kosz sprzęgłowy... http://www.africatwin.de/phpbb_x/viewtopic.php?t=917 ja nic nie kumam... ale same zdjęcia mówią wiele... Ja jednak spróbuję podpasować najpierw całe sprzęgło od jakiegoś Transalpa albo NTV jak nie wyjdzie to wtedy będę reanimował...
Ale po co kombinować, skoro AT z walącym sprzęgłem zrobi spokojnie 100kkm (atgreg z forum advrider.com). Nie lepiej gdzieś pojechać :)?
Jak ktoś kuma po szwabsku, to tutaj jest instrukcja jak Niemiaszki reanimują kosz sprzęgłowy...
Cibor, sposób jest nam znany tylko skutek u niektórych niezbyt pozytywny. Kilka osób regenerowało w ten sposób sprzęgło i u niektórych działa to OK a u niektórych sprężynki się rozleciały (u Mata i u mnie). Przypuszczam że to kwestia doboru sprężyn, ale mi się nie chce juz eksperymentować i kupiłem po prostu inny kosz sprzęgłowy ...
Cibor klv
14.12.2008, 23:22
Poszukał i ot co znalazł... rysunki złożeniowe sprzęgła: RD 03, Transalpa 89-96 i Transalpa 97-99 ... w manualu podają, że średnica czopa wałka sprzęgłowego w Trapach z lat 89-96 jest stała a i nie sędzę żeby i w innych latach była inna .. tak więc można przypuszcać, że sprzęgło od Trapa z lat 89 -96 powinno podejść do RD 03 ... a mało tego... jeśli porównamy rysunek z tej strony http://zsf-moto.com/index.php?cPath=2636653_2636661&osCsid=f34532b5bbdbdaabbabb6e5988db3c9b czyli chodzi tu o Transalpa 650 to zobaczymy, że też różnic większych nie ma... zatem i od TA 650 sprzęgło powinno podejść do RD 03 i oby w istocie tak było a wtedy bank organów do przeszczepu nam się powiększy..
Faktycznie - sam kosz sprzęgłowy jest taki sam w trampkach do 99 roku ...
http://www.cmsnl.com/products/outer-comp-clutc_22100ms6920/
Cibor klv
15.12.2008, 00:00
Faktycznie - sam kosz sprzęgłowy jest taki sam w trampkach do 99 roku ...
http://www.cmsnl.com/products/outer-comp-clutc_22100ms6920/
a z tego linka wynika , że i w ntv łach i Shadowach ... no jeśli faktycznie tak jest no to nie jest źle... bank organów jeszcze nam się rozszerza...
BTW, cały kosz do kupienia:
http://cgi.ebay.de/KOMPL-KUPPLUNG-HONDA-XRV-650-XRV650_W0QQitemZ130261780880QQcmdZViewItem?hash=it em130261780880&_trkparms=72%3A1229|39%3A1|66%3A2|65%3A12|240%3A13 18&_trksid=p3286.c0.m14 (http://cgi.ebay.de/KOMPL-KUPPLUNG-HONDA-XRV-650-XRV650_W0QQitemZ130261780880QQcmdZViewItem?hash=it em130261780880&_trkparms=72%3A1229%7C39%3A1%7C66%3A2%7C65%3A12%7C 240%3A1318&_trksid=p3286.c0.m14)
przebieg motocykla nieznany- w opisie. Moze być też rozpierducha.
Cibor klv
15.12.2008, 21:56
Zajrzałem dzisiaj do sprzęgła... pomacałem i nie dziwię się że to tak cholernie rzęzi... luzy wszędzie .. poosiowe, promieniowe , wzdłużne , poprzeczne... całego kosza, docisku itd itp... to musi rzęzić... jeszcze kosza nie zdjąłem.. muszę jutro dorobić narzędzie żeby odkręcić tą nakrętkę... wtedy można będzie dokładniej zweryfikować całe ustrojstwo... i prawdopodobnie szukać nowego sprzęgła od Transalpa ...
A macie jakiś szybszy patent na odkręcenie tej śruby trzymającej kosz ?
Ja odkręciłem na wrzuconym biegu i wciśniętym hamulcu tylnym, ale się cholernie przy tym namęczyłem.
Najlepiej gdybyś miał dostęp do klucza pneumatycznego, wtedy podobno śruba ustępuje bez problemu ...
SzymonBBI
15.12.2008, 22:50
mogę jutro wpaść do Ciebie po pracy i odkręcimy to w minute :)
randal 76
15.12.2008, 22:53
wbic 5 bieg i zblokowac zębatke od łańcucha
motormaniak
16.12.2008, 15:57
lepiej 4 - piątka i tak jest bardzo obciążana - trzeba ją oszczędzać.
- Poza tym dobrze gadasz.....
Ja wciąłem szmatę pomiedzy kosz i zębatke wału i poszło.
Jak ci tak stuka kosz to jak odkręcisz to zobaczysz dlaczego - przyczyna ta sama jak zwykle - czyli sprężynki.
Moj kosz ma Kazmir i przymierza sie do tajemniczego eksperymentu z regeneracją - pozyjem obaczim :) co z tego wyjdzie.
Co do kosza to dobry efekt ze sprezynami z tego źródła ktos z forum miał:
http://www.sprezyny.pl/ - koszt 150 zł ale za to dwa komplety,
Co do kosza od Trampka o ile dobrze pamietam robiłem już wywód i po numerze cześci to kosz pasuje do RD 03 tylko z pierwszych roczników Trampka - ale mogłem sie mylić
Wczoraj z nudów siedzialem na stronie przesłanej przez Motormaniaka:
http://zsf-moto.com/
I z moich obserwacji wynika że RD03 ma taki sam kosz jak Trampek do 90 roku:
Efekty poniżej pierwsze to numer czesci a drugie moto:
22100MS9000 - kosz ntv 650
22100MR1000 - kosz Afri RD03
22100MS6920 - a to trampek 600 - od 91
22100MCB610 - trampek 650 2003 rok
22100MR1000 - trampek 87 - 88,89,90,
22100MY1000 - Afri Rd07
22100MV1000 - Afri RD04
Z tego wynika że kosz Afri i Trampka ma ten sam part number
Acha sprawdźcie bo może cos źle kombinuje...
Według http://www.cmsnl.com/ 22100MR1000, 22100MS9600, 22100MS6920 to ta sama część.
22100MR1000 został zastąpiony przez numer 22100MS9600
następnie numer 22100MS9600 został zastąpiony przez 22100MS6920
Honda często czasami zmienia numery części ...
cza bylo kupic AT a nie TA. u nas sprzegło działa dobrze. ( w TA też mi padło przy mniejszym przebiegu niż ma dziś AT) ;):p
Cibor klv
17.12.2008, 13:42
Sprzęgło zdjęte, ale nie obyło się bez strat... jednak Szymona specjalistyczny sprzęt w tym przypadku nie sprawdził się...
2604
Ale w sumie i tak plan był taki żeby szukać całego sprzęgła od Transalpa.., oczywiście w miarę nie zajechanego.... wizualnie kosz wygląda ok , ale oczywiście sprężynki latają jak Żyd po pustym sklepie...
2605
2606
2607
Ale w sumie to norma w większości Afryk... mi się jednak wydawało, że u mnie kosz ma spory luz promieniowy na tej tulejce...
2608
Czyli może spasowanie tulejki i panewki na koszu coś nie halo... muszę dokładnie pomierzyć to suwmiarką, (jak od kogoś pożyczę) , bo jak się weżmie za górę i dół kosza i poczochra się (tak jak przy sprawdzaniu stanu łożysk w kołach samochodu) to kosz wyraźnie się gibie.. czyli wychyla się w jedną i drugą , co być może powodowało owe rzężenia na niskich obrotach (czyli nie liniowe zazębianie się wieńca kosza z kołem zębatym na wale), a cichło dopiero po wciśnięciu klamki sprzęgła... tak tylko sobie głosno myślę...
A tak na marginesie to szukam kompletnego sprzęgła (niezakatowanego) od Trapa
Według http://www.cmsnl.com/ 22100MR1000, 22100MS9600, 22100MS6920 to ta sama część.
22100MR1000 został zastąpiony przez numer 22100MS9600
następnie numer 22100MS9600 został zastąpiony przez 22100MS6920
Honda często czasami zmienia numery części ...
To wg tego co piszesz najlepiej szukac kosza od Shadowki 600 - wiadomo choppery to tylko lans i polerowanie chromów ;) więc kosz powinien teoretycznie powinien byc w najlepszym stanie:hehehe:
http://moto.allegro.pl/item498445378_honda_ntv_650_ntv650_silnikowe.html - tu jest kosz
Sprzęgło zdjęte, ale nie obyło się bez strat... jednak Szymona specjalistyczny sprzęt w tym przypadku nie sprawdził się...
2604
a moglibyście się przyznać coście zmalowali, że to tak wygląda... na przyszłość dla kogoś, ku przestrodze...
no jak to co zmalowali.... przecinak był za ostry hie hie... a poza tym - Cibor trzymaj sie - wszyscy ci kibicujemy...
Miałem taki przypadek w DR'ce i spawałem ten pierdolnik, trzymało kupa kilometrów i z tego co wiem jeszcze trzyma :)
Cibor klv
17.12.2008, 21:55
a moglibyście się przyznać coście zmalowali, że to tak wygląda... na przyszłość dla kogoś, ku przestrodze...
Rozchodzi się o to, że owo narzędzie do przytrzymania kosza (wygląda jak nożyce zakończone dwiema śrubami skierowane prostopadle) przytrzymuje kosz tylko w dwóch miejscach i obciązenie punktowe jest duże (oryginalny patent Hondowski przytrzymuje kosz w 4 miejscach i jest stabilny), poza tym jak się okazało owo narzędzie się omckło i połamało się to i owo... zatem zastosowaliśmy patent z 4 biegiem i hamulcem noznym i poszło jak po maśle...
Co do spawania .. owszem można... ale jednak poszukam całego sprzęgła... nawet jest na angirlskim ebayu kompletne za 50 funciszy...do xrv 650... ale jeśli jest w takim stanie jak moje , to się nie opyla... dlatego podzwoniłem tu i tam do allegrowiczów... i może coś się trafi... jedni pomocni... inni buraki... jak to z ludźmi
Cibor klv
18.12.2008, 00:33
Warto było?
Dziwne pytanie.... celowo tego nie połamaliśmy... jak twierdzi Szymon w kilku innych wypadkach ten patent działał .. w tym wypadku śruba była dokręcona mocniej ... gdybym umiał przewidywać przyszłość pewnie wielu jeszcze innych rzeczy bym nie zrobił...
Nie nie, mi chodzi o to czy warto było ruszać :)? Przecie z tym się spokojnie jeździ, co potwierdza praktyka wieeeeelu posiadaczy AT.
no ja to też połamałem jak wydłubywałem sprzęgło w 15 letnim TA. zmieniłem na nowe ktore znowu padło po 2000km :Sarcastic: EBC :Sarcastic: tzn tarcze
Ja jak odkręciłem to miałem połamane. Kumpel w trampku jak rozkręcał w zeszłym roku też. Widocznie to już norma. U niego jednak udało się złapać ten urwany kawałek przez przykręcenie krótkiej śruby od spodu. Potem wkręciliśmy w pozostałe otwory jeszcze 3 śrubki żeby wyważenie było w miarę takie same. Oczywiście wszystko na klej żeby się przypadkiem nie odkręciło. Na razie patent przejeździł jakieś 2000km i trzyma się nadal
Rozchodzi się o to, że owo narzędzie do przytrzymania kosza (wygląda jak nożyce zakończone dwiema śrubami skierowane prostopadle) przytrzymuje kosz tylko w dwóch miejscach i obciązenie punktowe jest duże (oryginalny patent Hondowski przytrzymuje kosz w 4 miejscach i jest stabilny), poza tym jak się okazało owo narzędzie się omckło i połamało się to i owo... zatem zastosowaliśmy patent z 4 biegiem i hamulcem noznym i poszło jak po maśle...
czy chodzi o to narzędzie?
http://www.moto-akcesoria.pl/product_info.php?cPath=178_333&products_id=11690
http://faq.africatwin.com.pl/Wymiana_tarcz_sprz%C4%99g%C5%82a
tu jest artykuł o wymianie. Cos do niego chcecie dodac?
Cibor klv
18.12.2008, 20:00
Nie nie, mi chodzi o to czy warto było ruszać :)? Przecie z tym się spokojnie jeździ, co potwierdza praktyka wieeeeelu posiadaczy AT.
Aaaa... o to chodzi.. no owszem da się... kiedyś jak miałem Transalpa, kosz też troszkę hałasował, ale w Africzce mi napierdalał i rzęził... różnica między hałasowaniem a napierdalaniem jest wyraźna... po prostu musiałem to rozkręcić i zobaczyć żeby upewnić się , czy to nie jest jakieś powazniejsze uszkodzenie.. Dzisiaj byłem w serwisie Hondy w Białymstoku, no i owszem jest nowy kosz.. ale 1700 zł ;) , ale przyokazji pan z serwisu sprawdził mi po numerach części w swoim kompjuterze i potwierdził, to co już w tym wądku ustaliliśmy, że sprzęgło od Transalpa, NTV i Shadoła pasuje do xrv 650. Tak więc moim celem w tym wątku jest praktyczne potwierdzenie tej tezy... chcę na zywym organiźmie sprawdzić czy przeszczep sprzęgła z wyżej wymienionych modeli przyjmie się w xrv 650. Teraz szukam dobrego sprzęgła za rozsądną cenę.
OK :). Mamy kolejnego przecieracza szlaków. To dobrze. Ja też jestem zdania, że każdy luz należy eliminować jak najszybciej. No ale sprzęgła niejednokrotnie walą po 30, 50, a u atgrega ponoć nawet 100kkm :).
ale przyokazji pan z serwisu sprawdził mi po numerach części w swoim kompjuterze i potwierdził, to co już w tym wądku ustaliliśmy, że sprzęgło od Transalpa, NTV i Shadoła pasuje do xrv 650. Tak więc moim celem w tym wątku jest praktyczne potwierdzenie tej tezy... chcę na zywym organiźmie sprawdzić czy przeszczep sprzęgła z wyżej wymienionych modeli przyjmie się w xrv 650. Teraz szukam dobrego sprzęgła za rozsądną cenę.
I to jest fajne że sporo gratów do RD03 pasuje od innych moto - może gdzieś zrobić listę co od czego pasuje:
Kosz - jw
Slimak predkosciomierza - pierwszy Trampek
Moduł - tez Trampek
Termostat - Tico
Czujnik kontrolki paliwa - Matiz
To tyle co narazie pamietam
Cibor klv
19.12.2008, 15:57
Mam możliwość kupna sprzęgła od NT 650 Deauville... z 2001 roku z 30 tys przebiegu... ale tu nie mam pewności czy ntv 650 ma to samo sprzęgło co NT 650 Deauville ... z tego rysunku http://www.cmsnl.com/honda-nt650-hawk-gt-1991-us_model7431/partslist/E++07.html wynika, że od NTV 650 podejdzie do Afri... ale czy wszystkie NTV miały takie samo sprzęgło to już nie wiem.. może sprawdzę to w servisie Hondy na dniach.
A masz możliwość uzyskania nr VIN sprzęta, z którego pochodzi sprzęgło ?
Cibor klv
19.12.2008, 16:24
A masz możliwość uzyskania nr VIN sprzęta, z którego pochodzi sprzęgło ?
No z tym to nie wiem... jesli to numer ramy to możliwe, bo motocykl jest prawie cały... ale na necie zalazłem jeszcze to ... czyli manual nt650 i to jest dokładnie to samo co xrv 650 http://hawkworks.net/manual/7.html#7-4-clutch-removal (http://hawkworks.net/manual/7.html#7-4-clutch-removal)
a na tym forum piszą , że to to samo co Deauville http://www.visordown.com/forum/forummessages/mps/utn/134793/v/1/cp/1/
Myślę że bez numeru VIN się nie obejdzie ...
Z tego wynika że Devilka ma numer części : 22100MBL610
http://www.cmsnl.com/products/outer-comp-clutch_22100mbl610/
Mnie niepokoi jedna rzecz. W tej instrukcji, którą wkleiłeś jest taki "special tool" pod nazwą "clutch center holder". Zastanawia mnie po co się to stosuje ? Czy jeśli nie użyje się tego przyrządu centrującego to można coś krzywo skręcić do kupy ?
http://hawkworks.net/manual/images/7/7-13-img03.jpg
Cibor klv
19.12.2008, 17:27
To special tool to nic więcej jak tylko owo narzędzie służące do przytrzymania kosza podczas odkręcania lub dokręcania... No a z tym sprzęgłem od Deauville to zapytam pana z serwisu CHądy... może coś doradzi...
Otóż znalazłem człowieka w Sokołowie Podlaskim, czyli nie daleko ma NTV Deauville z 2000 r na części ... umówiliśmy się że wezmę swoje sprzęgło od Afri podjadę do niego porównamy oba sprzęgła no i będzie wiadomo o co kaman... ale to po niedzieli...
Cibor klv
21.12.2008, 18:03
Ot i zakupiłem sprzęgło od Deauville... jest jednak pewien haczyk... wieniec na koszu od Deauville ma o 1 ząb mniej od tego na koszu Afriki..bo sprzęgło w idealnym stanie i niczym nie różni się od tego w Africe... ale postali my podumali i wpadli na pomysła, żeby w takim razie wziąć do kompletu koło zębate z wału napędzające kosz Deauvilki ( 2 zęby więcej niż w Afri)... w sumie zmieni się przełożenie pierwotne tylko pytanie jak bardzo ... no ale to okaże się w praniu... ale tak czy siak, za kompletne sprzęgło... plus te koło napędzające i tulejka kosza... zapłaciłem.. całe 150 zł... no i jak tu nie brać... kosz nie ma luzów, spręzynki siedzą sztywno i solidnie, tarcze jak nówki... Jeśli cała operacja nie wypali to ostatecznie roznituje i przerzuce tylko sprężnki ... i zostawię tyko całą tą część z wieńcem od Afri... a całą resztę sprzęgła wezmę od Deauvilki.
Z prawej kosz od Deavilki z kołem napędzającym z lewej Afri
2680
Toarcze, docisk (czy jak tam to zwał ) co żeśmy z Szymonem połamali :)
2681
No i komplecik, przełożenie pierwotne od Deavilki w silniku Afri.
2682
Czekam teraz na uszczelkę do pokrywy sprzęgła i na główną część eksperymentu... będzie to robiło czy nie ... ?
motormaniak
21.12.2008, 22:19
takim razie wziąć do kompletu koło zębate z wału napędzające kosz Deauvilki ( 2 zęby więcej niż w Afri)... w sumie zmieni się przełożenie pierwotne tylko pytanie jak bardzo .
to akurat nie jest takie proste. W takiej sytuacji wcale nie musi to sie zgrać- chodzi mi o moduł zębów, jeden ząb mniej a na drugiej zębatce więcej- to tak prosto nie jest... itd- może sie okazać w takiej sytuacji że odległość pomiędzy wałkiem skrzyni biegów a wałem korbowym jest różna w Afryce i Deavilce... Oby nie - czekam na dlacze efekty Twojej pracy!!!
mi tam to sprzegło nap..la chyba od kupna czyli 2005 rok. Hubcio sam świadkiem że nie ma targedi ;) ale ok. jedni nie zjeżdżają z asfaltu i nawet Wietszny ich szanuje, no to SZACUNNNN !!!!:p
ale tak BTW. czy komuś sie to sprzęgło urwało albo co..?
i drugie BTW
przecie jak sie jedzie to tego nie słychać ;) to cy sie katujecie tym w garaży czy co bo nie czaje bazy :p
Cibor klv
22.12.2008, 01:22
to akurat nie jest takie proste. W takiej sytuacji wcale nie musi to sie zgrać- chodzi mi o moduł zębów, jeden ząb mniej a na drugiej zębatce więcej- to tak prosto nie jest... itd- może sie okazać w takiej sytuacji że odległość pomiędzy wałkiem skrzyni biegów a wałem korbowym jest różna w Afryce i Deavilce... Oby nie - czekam na dlacze efekty Twojej pracy!!!
W sumie o tym nie pomyślałem, mogłem zmierzyć odległość wałków w Deauvilce... ale raczej nie wydaje mi się to prawdopodobne... nie widzę powodu dla którego fabryka miałaby przesuwać wałki wzgldędem siebie...wiązałoby się to z sporymi zmianami konstrukcyjnymi w formach odlewów... jakoś nie ma mi ta teza logicznego uzasadnienia... na ostatniej fotce, kosz i koło zębate na wale...wydają się pasować idealnie do wałków Afryki... wszystkie wymiary jak średnica wałka sprzęgłowego , wymiary tulejki na wałku, średnica czopa wału korbowego, wymiary wielowypustu na czopie, są identyczne... zarówno kosz jak i koło zęate na wale z Deavilki pasują idealnie na wał i wałek sprzęgłowy Afryki... zatem na 99% wydaje mi się , że odległość wału korbowego od wałka sprzęgłowego są takie same...z tym, że średnica wieńca wieńca w Deauvilce jest mniejsza o 2 mm od wieńca w koszu od Afri.. (pozostałe wymiary kosza są identyczne) tak samo średnica kół zębatych na wale jest inna...koło zębate od Deauvilki ma wększą śrenicę od tego w Afri, a za tem na koszu mniej, ale na wale więcej i wszystko się zgadza... przesunięcie wałków raczej odpada... no tak czy siak.. eksperyment trwa.. mam nadzieję że będzie ok.
Podzieliłem się całym doświadczeniem na stronie Adventure Rider.com no i mam dość pocieszające przypuszczenia ... po zastosowaniu przełożenia głównego od Deauvilki 67x38 (ilość zębów na koszu x ilość zębów na wale korbowym) w miejsce oryginalnego 68x36 przełożenia nieznacznie się wydłużą o jakieś 6% w stosunku do oryginału... czyli przełożenie oryginalne 1,888 i nowe 1,763 ... co daje 93,7 % oryginalnego przełożenia... prawdopodobnie bedzie to porównywalne ze zmianą o jeden ząb (dodany) na przedniej zębatce w przełożeniu finalnym .
Cibor nie gadaj tylko składaj. Opowiadaj jak już będziesz jeździł :)
Cibor klv
27.01.2009, 21:45
Nadejszła wiekopomna chwila... poskładałem na szybkiego Africzkę, bestia nie chciała odpalić , ale w końcu zagadała... pojeździć nie pojeździłem.. tylko na jedyneczce po podwórku... ale efekt jest zadowalający... sprzęgło pracuje cichutko, żadnych stuków, puków , rzężenia... czy to na wciśniętej klamce , czy to na nie wciśniętej... Jeszcze nie wiem jak z tymi przełożeniami...czy będzie to odczuwalne... ale niebawem sprawdzę... Póki co z efektów przeszczepu jestem bardzo rad... :oldman:
A rozgrzałeś ją dobrze..? myślę, że dopóki dobrze sie nie nagrzeje to jest cicho :)
Cibor klv
27.01.2009, 23:34
A rozgrzałeś ją dobrze..? myślę, że dopóki dobrze sie nie nagrzeje to jest cicho :)
Rozgrzał się konkretnie... pykał dobre 10 minut (tyle wystarczy, żeby olej nabrał właściwej temperatury).... wcześniej napieprzanie sprzęgła słychać było zaraz po odpaleniu... teraz jest cisza... słychać tylko jak silnik sobie pyka... a wydech mam oryginalny zatem wszelkie niepotrzebne dźwięki łatwiej wyłapać...:oldman:
Zet Johny
28.01.2009, 23:03
To może uda się komuś znaleźć zamiennik sprzęgła do rd07?
Cibor klv
29.01.2009, 17:25
Dzisiaj pokręciłem się trochę po okolicznych uliczkach i faktycznie przełożenie jest delikatnie dłuższe, ale bardzo nie znacznie... przyspieszenia na podobnym poziomie jak na oryginalnym przełożeniu .. jeśli nawet trochę wolniej przyspiesza, to różnica ta jest nie wielka i ledwie wyczuwalna... do latania na długich dystansach po szosach idealnie... ale ja raczej nastawiam się na off road i krótkie dystanse, zatem może wymienię zębatkę na 15 zębów z przodu i będzie gitarra...ale jeszcze się zobaczy... Grunt że patent ze sprzęgłem od NT 650 Deauville działa bez zarzutu.
No Ciborze... gratulacje za pomysł, upór i wykonanie... Africzka Ci to na pewno odpłaci mruczeniem po szuterkach ;-)
motormaniak
30.01.2009, 10:25
Rwnież gratuluje , bo miałem wiele obaw o realizacje tego zamierzenia. Teraz mamy kolejną drogę reanimacji naszych moto...
lepiej choć drożej założyć na tył wiekszą zębatke:oldman:
daniel_87
06.02.2009, 17:29
własnie a jak z wpasowaniem tego sprzegielka do 07?
Zet Johny
06.02.2009, 18:08
własnie a jak z wpasowaniem tego sprzegielka do 07?
Dołączam się do apelu. Kto ma możliwość to proszę sprawdzić które części sprzęgła są "kompatybilne" z AT 07.
Cibor klv
06.02.2009, 23:01
Pomijając same wymiary to podejrzewam że sprzęgło od 650 będzie za słabe do 750... ale można by przyjrzeć się sprzęgłu np od Hondy Shadow 750 .. na początek zajrzeć do fiszek i porównać jak wyglądają no i porównać w serwisówkach wymiary...
Cibor klv
12.02.2009, 10:42
Panowie od RD 03 ... zakładając pokrywę sprzęgła jest tam taka mała tulejeczka ( z jednej stony o mniejszej średniy z drugiej o większej) w serwisówce nazywa się to oil orifice .. i tu mam taki problem, bo srewisówka od Transalpa i RD 03 podaje że zakładamy tą tulejkę do karteru mniejszym otworem na zewnątrz a z kolei serwisówka od NTV 650 podaje że odwrotnie... http://hawkworks.net/manual/images/7/7-0-img01-med.jpg jak to ma w końu wyglądać ... czy olej pompowany jest od karteru poprzez pokrywę do góry czy odwrotnie ??
Nie przejmował bym się różnicą pojemności - te same sprzęgła (sprężyny i okładziny) chodzą w różnych pojemnościach. Siły ścinające działające w poszczególnych silnikach zależą od wielu czynników, a pojemność jest jedną z wielu. Spójrz na opakowania sprężyn i tarcz, do jak wielu silników one pasują! Najlepiej zapytać Ramireza, on jest chyba osobą bardziej kompetentną.
Pomijając same wymiary to podejrzewam że sprzęgło od 650 będzie za słabe do 750...
O to bym się nie martwił. Już księgowi o to zadbali żeby tak nie było :)
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.