PDA

View Full Version : Podtrzymanie pamięci - TRIPMASTER


robertG7
18.03.2012, 20:15
Może Ktoś mądry podpowie w czym tkwi problem: Tripmaster po wyłączeniu zapłonu pamięta przebiegi etc. do kilku godzin. Rano jest zresetowany włącznie z zegarkiem. Aku jest nowy. Co siadło?

Komak
18.03.2012, 22:28
Wpisz Tripmaster w szukaj

robertG7
18.03.2012, 23:12
Wpisz Tripmaster w szukaj


Dzięki, wpisałem przed założeniem nowego wątku, co dalej może podpowiesz. Półtorej strony tematów z hasłem "tripmaster", ale nie ma takiego przypadku. Ale może jestem rozdziawa, a Ty znalazłeś więc podziel się linkiem

lukasz_vip
19.03.2012, 08:34
http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=4312&highlight=tripmaster Podobne tematy z restartowaniem.

czoko86
19.03.2012, 09:43
Miałem dokładnie ten sam problem, tylko u mnie trip kasował się od razu po wyłączeniu zapłonu. Pomógł R2D2 :Thumbs_Up: i teraz wszystko działa jak trzeba.:D W wyjaśnieniu napisał: "Standardowa usterka zasilania + 2 przeżarte ścieżki" Jeśli coś Ci to mówi to możesz pogrzebać sam,;) a jeśli nie to polecam R2D2.

Edit:
Dodam jeszcze, że na koniec trip całkowicie przestał działać.

niedi
19.03.2012, 14:10
Przyczyna resetu to brak zasilania na scalaku po wyłączeniu zapłonu. Chyba 5V jak na zdjęciu (czwarta nóżka) podałem przez rezystor i chyba jeszcze działa - u nowego właściciela.
http://www.flickr.com/photos/niedi/385421866/

Komak
19.03.2012, 22:06
robertG7. Bez urazy.Tak jak pisza koledzy. R2D2.Szybko zwiężle i na temat. Polecam

Arkadius
16.04.2013, 20:49
Miałem dokładnie ten sam problem, tylko u mnie trip kasował się od razu po wyłączeniu zapłonu. Pomógł R2D2 :Thumbs_Up: i teraz wszystko działa jak trzeba.:D W wyjaśnieniu napisał: "Standardowa usterka zasilania + 2 przeżarte ścieżki" Jeśli coś Ci to mówi to możesz pogrzebać sam,;) a jeśli nie to polecam R2D2.

Edit:
Dodam jeszcze, że na koniec trip całkowicie przestał działać.

Panowie, u kumpla jest ten sam problem, nie trzyma pamięci po przekręceniu kluczyka, teraz w ogóle nic nie wyświetla. Po podłączeniu do mojej afri działa, nie wiem czy trzyma pamięć ale jeszcze to sprawdzimy ewentualni.
Czy jest to wina tripmastera czy jakaś inna?
Kostki wszystkie sprawdzone.

Wojtek_K
17.04.2013, 10:38
jeżeli trip jest sprawny to:

czerwony lub brązowy /lub obydwa/ kabelek do wymiany

czerwony zazwyczaj pod boczkiem w okolicach bezpieczników się załamuje, proponuję położyć nowy na całej długości, sprawdzając wpierw " na krótko"

za poradę oczekuję piwo w Grodźcu :)

Arkadius
17.04.2013, 22:30
dzięki za rade :) jak trafiłeś to piwo jest przy najbliższej okazji :) dam znać co było.



no i się okazało, że to tylko zaśniedziały styk bezpiecznika. Niby kolega sprawdzał ale tylko popatrzył czy bezpiecznik dobry a tu tylko psiknąć i gotowe :)

bouli
05.04.2014, 15:37
Aby nie zakładać nowego wątku - u mnie wskazania kasowały się po wyłączeniu stacyjki. Trip sprawdzony na innej AT wynik /sprawny/ kabel zasilający CZARNY - podtrzymania ten ze szklanym bezpiecznikiem 5A CZERWONYsprawdzony cały, i co się okazało a to, że powodem była za słaba masa ZIELONY. Zwarcie w kostce w tej zaraz za tripem gdzie uprzednio była potraktowana kontaktem do styków. Wystarczyło odtłuścić kostkę płynem do czyszczenia łańcucha poczekać do odparowania sekund kilka i po wpięciu kostki TRIP działa jak nowy brak skutków ubocznych. Podziękowania dla winc74 za pomoc. :D
Jak sprawdzić - wypiąć z kostki ten kabelek zielony z masy i podłaczyć go bezpośrednio gdzieś do ramy (-) przekręcamy stacyjkę, ustawiamy czas żeby nie migał wyłączamy stacyjke kilka sekund i ponownie włączamy i powinno być OK. Oczywiście czerwony i czarny tez podłączamy (ostrożnie żeby nie zrobić zwarcia z zielonym masą -)do kostki od tripu w swoje miejsca żeby było zasilanie

Kryla
06.04.2014, 09:30
a gdzie jest ten bezpiecznik 5A ?

bouli
06.04.2014, 16:52
O proszę tu jest w RD04 w tej plastikowej obudowie.
DO MODERATORA PROSZE O PRZENIESIENIE TEMATU DO ODPOWIEDNIEGO DZIALU.

Kryla
06.04.2014, 19:27
dzięki ciekawe czy u mnie jest w tym samym miejscu

Pago
20.05.2020, 18:21
Miałem ten sam problem tzn. po wyłączeniu zapłonu od razu albo po pewnym czasie kasował się zegar oraz tripy. Najpierw sprawdziłem i przeczyściłem wtyki we wtyczce - nie pomogło. Po internetowych poszukiwaniach znalazłem informację, że częstą przyczyną tej usterki są uszkodzone zębem czasu kondensatory elektrolityczne tripmastera. Można to rozpoznać po widocznych plamach wokół kondensatorów spowodowanych wyciekiem elektrolitu (zdj. 1). W moim przypadku wycieki były mniejsze i mniej widoczne. Wlutowałem nowe kondensatory o takich samych parametrach i takiego samego typu SMD - surface-mount technology. Zdjęcie nr 2 przedstawia lokalizację tych kondensatorów (żółte kropki - 6 szt.). Po wymianie tripmaster działa bezbłędnie. Naprawa jak najbardziej do przeprowadzenia we własnym zakresie dla kogoś kto potrafi lutować elektronikę lub ma cierpliwość i chce się nauczyć ;).

wierny
20.05.2020, 18:47
Temat przeniesiony. Dzięki kolego Pago za Twoje wpisy, witaj na forum.;)

Cassini
20.05.2020, 23:52
Pamiętasz może wartości tych kondensatorów, kupiłbym zanim to rozkręcę bo trip przestał
mi działać po zimie ?

Pago
21.05.2020, 22:42
Cześć:)

Wrzucam od razu linki do tych co ja kupiłem:
Kondensator SMD 10uF 16V 4x5,4mm 2 szt.
https://allegro.pl/oferta/kondensator-smd-10uf-16v-4x5-4mm-smd-x5szt-7828521108?snapshot=MjAyMC0wMy0yNFQyMzozMDozNS44Mz VaO2J1eWVyO2U0MjlmNTU2MGE1MzY3ZjE3NDdjNjc1OWJkMTdh Njk5ODg0YWI4MWFhMDA4M2U1NTA3ZGFlYzQ5ZDYyZWNhNTA%3D
Kondensator SMD 10uF 50V 6,3x5,4mm 2 szt.
https://allegro.pl/oferta/kondensator-smd-10uf-50v-6-3x5-4mm-x10szt-6696538731?snapshot=MjAyMC0wMy0yNFQyMzozMDozNS44ND BaO2J1eWVyOzk2MDg5MDk2ODYyOTBkYzE3NTAzMDA5MmVjNWNk ZjJlOWMwODYwOTM1OTU1OGU2OGRhMzFiYjQ1OTY4OTNjMDg%3D
Kondensator SMD 220uF 35V 8x10,2mm 2 szt.
https://allegro.pl/oferta/kondensator-smd-220uf-35v-8x10-2mm-2000h-kplx4szt-7688242558?snapshot=MjAyMC0wMy0yNFQyMzozMDozNi4wMz laO2J1eWVyOzAyZTE4NDIyNTI4OTk1OGQ2MmRiNjQzNDliNzRi MGZlMWY5MmNlYmNkYmZhNmFiNzk5NTlhNDEyNWVmMmQ0MWY%3D