View Full Version : Tuning Afryki.
Hej,
Poddałem swój motocykl tuningowi i chcę się podzielić relacją z tego, co zostało zrobione i związanymi z tym przemyśleniami. Tuning miał na celu zwiększenie możliwości Afryki w terenie, poprawę bezpieczeństwa i dodanie paru użytecznych bajerów.
Pacjent to Honda XRV 750 Africa Twin ’96.
29186
Co zostało zrobione:
Bagażnik naszej polskiej produkcji, przedsiębiorstwo Wasil-Tech spod Bielska Podlaskiego ;-) Wyposażony w oryginalne mocowanie Givi, pasujące do kufrów z płytą monokey.
29187
Tłumik Paris-Dakar Replica. Tłumik wykonany przez renomowaną firmę Arrow. Jest dedykowany do tego motocykla. Firma Arrow znana jest produkcji tłumików na potrzeby rajdu Paryż Dakar. W cenie ponad 200 ojro producent niestety nie przewidział osłony przy łączeniu kolanka z tłumikiem. Bez tego mozna sobie przypalic spodnie. Akcesoryjna osłona wykonana przez Dandiego.
29188
29189
Podnóżki kierowcy zmodyfikowane, model znacznie szerszy i dłuższy. Modyfikacja poprawia komfort i bezpieczenstwo kierującego poprzez lepsze trzymanie stopy i rozłożenie ciężaru na większą powierzchnią buta/stopy.
29190
Lusterka składane. Hiszpanska produkcja. Przydatne dla amatorów offu, prawe seryjne lusterko już urwałem i uszkodziłem mocowanie lewego. Przed jazdą można je złożyć do wnętrza kierownicy. Przy spotkaniu z matką ziemią jest szansa, że się nie urwą.
29191
29192
Dodatkowe gniazdo zasilania 12V, można podlaczyc GPS, telefon, albo wiatraczek w gorące dni :D
Przewody hamulcowe na przód w stalowym oplocie. Czarnego koloru, na pierwszy rzut oka wygladaja jak seryjne. Dzięki mniejszemu przekrojowi przelotu przewodu i mniejszej rozkurczliwosci cała siła ciśnienia płynu hamulcowego bardziej oddziaływuje na tłoczki hamulcowe, a dalej na klocki. Skutecznosc siły hamowania znacznie się poprawia. Hel twierdzi, że o 10-15% (moje przewody są firmy Goodridge).
Kacza stopa. Zapobiega zapadaniu sie stopki bocznej w piasku albo blocie. Bardzo praktyczne. Seryjna boczna stopka wbija sie w miekki grunt.
29193
PodwyŻszenie kierownicy o 35 mm.
Mała rzecz, a bardzo przydatna. Dzięki temu pozycja kierownika jest bardziej wyprostowana, co jest wygodne, nie meczy kregoslupa przy dluzszej jezdzie i nie obciąża nadgarstków.
29194
Zawieszenie to jedna najważniejszych rzeczy w naszych motocyklach. Seryjne w Afryce jest niestety nienajlepsze.
Wymieniłem przednie seryjnego zawieszenie na dwuobiegowe Upside-down firmy Showa. Skok zawieszenia 310 mm (seryjne ma 220 mm). Średnica rur nośnych 47 mm. Im grubsza średnica rur nośnych tym większa sztywność oraz precyzja prowadzenia jednośladu.
Seryjne rury nośne mają 43 mm, a zastosowane zawieszenie ma średnicę rur nośnych przy mocowaniu półki 53 i 58 mm. Same półki także mają wpływ na sztywność i pracę zawieszenia.
Zawieszenie posiada regulację w zakresie odbicia i dobicia.
29195
29196
29197
29198
Oryginalne półki od Afryki przy półkach Showa wyglądają jak motorowerowe.
29199
29200
Tylne zawieszenie zyskało nową jednostkę tłumiąco-amortyzującą.
Jest to White Power z pełną regulacją w zakresie tłumienia dobicia i odbicia. Żeby sprostać wymaganiom dość ciężkiego motocykla jakim jest Africa Twin, zastosowana została sprężyna Ohlinsa. Skok zawieszenia wzrósł do 280 mm. Seryjne zawieszeni ma skok 210 mm.
Montaż amortyzatora wymusił zmianę geometrii kąta wahacza, a także dorobienia nowego łącznika z dźwignią Prolinka.
29201
29202
Tzw. kości dzięki przesunieciu osi otworu i wykonaniu ich w innych miejscach niz seryjnie pozwalają na regulację wysokości motocykla. Mozna je uzyc do seryjnego zawieszenia, wtedy motocykl mozna opuscic lub podniesc o mniej wiecej 3,5-4 cm w zaleznosci do ktorego otworu zamontujemy dzwignie Prolinka.
29203
Przedłuzenie bocznej stopki i centralnej.
Po zmianie zawieszenia motocykli jest wyraźnie wyższy. Uwaga. Motocykl po tych przeróbkach nie jest przeznaczony dla osób o niskim wzroście. Sam mam 188 cm i Afryka jest teraz naprawdę wysoka.
Przez wiekszą średnicę rur ograniczony jest zakres skrętu kierownicy i to znacznie. To chyba jedyna wada, ale nie da się mieć takiego zawieszenia i skrętu kierownicy jak przy seryjnym zawieszeniu.
Błotnik przedni.
Wykonany z polipropylenu seryjny błotnik w Afryce w pełni zaspokaja potrzeby motocykla w lekkim terenie jak i na asfalcie. Materiał jaki został zastosowany nie poddaje się łatwo kamieniom , jest elastyczny. Dzięki temu nawet przy wywrotce trudno go połamać, tak jak zdarza się to w przypadku tanich akcesoryjnych błotników. Błotnik został zamontowany bezpośrednio nad kołem, ogranicza to trochę samooczyszczanie się opony z błota, ale chroni skuteczniej przed wodą podrywaną z asfaltu. W czasie deszczu lub jadąc przez kałuże nie muszę pić tej wody, ma to miejsce przy zastosowaniu crossowych błotników mocowanych pod dolną półką.
Na koniec kilka zdjęć mojego sprzętu obok Afryki z seryjnym zawieszeniem.
29204
29205
29206
29207
Na koniec reklama :D Całą powyższą robotę wykonał Dandy w swoim http://www.dandymotocykle.pl/
A gdzie stożkowy K&N? Bez tego to nie tjunik !!
Thorgal77
12.03.2012, 00:00
Nice!
Boski-Kolasek
12.03.2012, 00:06
No w pizedczke podoba mnie sie!!
Wiem, że dżentelmeni nie rozmawiają o takich rzeczach, ale ciekawi mnie koszt całej przeróbki.
Jaką wysokość siedzenia masz obecnie?
Dasz posiedzieć ?? :drif:
Jak Ci się znudzi, daj znać :D
No no piknie http://africatwin.com.pl/images/icons/icon14.gifhttp://africatwin.com.pl/images/icons/icon14.gifhttp://africatwin.com.pl/images/icons/icon14.gif
Też się nieco nudziłem tej zimy i mój pacjeent to też 96 rocznik.
Coś chyba nie tak z tym rocznikiem ;)
Będę jeszcze przesuwał zaciski do góry, bo mi się nie podobają tak nisko.
Chopy a jak zamocowaliscie stacyjki?
Czy nie macie ich w ogole czy pokombinowaliscie co innego?
Jak rozwioazaliscie temat predkopsciomierza i prosze o ewentualne szczegolowe foto
Stacyjkę zamocowałem na kątowniku aluminiowym na środku półki, a prędkościomierz w ACEWELLu na magnes.
U mnie stacyjka drugi rok jeździ przypięta trytytkami do górnej półki. :D
A licznik z napędem został od Afry, bez przeróbek. ;)
strobus1
12.03.2012, 19:10
Czy wyżej zademonstrowane kości można nabyć drogą kupna w owym serwisie??? Lub inne ich źródełko pragnął bym poznać. Prośbę tą motywuję długością swą i ciut lepszym prowadzeniem przy "ostrzejszym" kącie główki ramy.
Tjunig pierwyj sort, tylko czy aby nie zagłośna??? Gajowych nie należy budzić :)
Szerokości
Z jakiego motocykla pochodzi ta SHOWA?
Z jakiego motocykla pochodzi ta SHOWA?
Hejka SOWA jest z lasu przecie :D:D
A kurde SHOWA a to nie wiem !!
Sorki ale bije mi jak nie wietrzę głowy :haha2:
Pozdrosy
Wiem, że dżentelmeni nie rozmawiają o takich rzeczach, ale ciekawi mnie koszt całej przeróbki.
Zachowujmy się jak dżentelmeni :D Po ceny różnych modyfikacji odsyłam do autora tuningu.
Czy wyżej zademonstrowane kości można nabyć drogą kupna w owym serwisie??? Lub inne ich źródełko pragnął bym poznać. Prośbę zwą motywuję długością swą i ciut lepszym prowadzeniem przy "ostrzejszym" kącie główki ramy.
Tjunig pierwyj sort, tylko czy aby nie zagłośna??? Gajowych nie należy budzić :)
Szerokości
Można kupić u Dandiego, telefon masz na jego stronie.
Gajowi mogą spać spokojnie, Arrow wcale nie jest taki super głośny. Trochę bardziej od seryjnego.
Jaką wysokość siedzenia masz obecnie?
Zmierzę i zamieszczę fotę.
Dasz posiedzieć ?? :drif:
Jak Ci się znudzi, daj znać :D
Jasne, zapraszam do Parzniewa (Pruszków).
Chopy a jak zamocowaliscie stacyjki?
Czy nie macie ich w ogole czy pokombinowaliscie co innego?
Jak rozwioazaliscie temat predkopsciomierza i prosze o ewentualne szczegolowe foto
Stacyjka u mnie jest też pośrodku półki. Zrobię dokładniejsze zdjęcia i zamieszczę. Prędkościomierz... eee nie potrafię odpowiedzieć.
Hejka SOWA jest z lasu przecie :D:D
A kurde SHOWA a to nie wiem !!
Sorki ale bije mi jak nie wietrzę głowy :haha2:
Pozdrosy
Ta sowa przyleciała z fabryki Showa :D
...
Ta sowa przyleciała z fabryki Showa :D...
Czy to zawieszenie jest z jakiegoś konkretnego modelu motocykla??
Jak tego poszukać w necie??
Mocno zmniejszyła się manewrowość parkingowa??
Może głupie pytanie - ale skoro stacyjka nie pasuje - to pewnie i blokady kierownicy brak??
P.S.
:drif::drif::drif::drif:
Boski-Kolasek
13.03.2012, 00:07
Sie zmartwilem bo ja taki maly a tyl wlasnie bede WP traktowal ojojojj
Sie zmartwilem bo ja taki maly a tyl wlasnie bede WP traktowal ojojojj
nie martw się Kolasku - ja chętnie przejmę Twojego WP - jak Ci nie podpasi ;)
Cibor klv
13.03.2012, 01:18
W pytencję, te zawiasy, tylko minus taki, że przy tej wysokości w krytycznej chwili może zabraknąć nogi i łatwiej o glebę. Ale gdybym miał odpowiednie środki, sam bym swojej zapodał taki tjuning.
Boski-Kolasek
13.03.2012, 02:12
nie martw się Kolasku - ja chętnie przejmę Twojego WP - jak Ci nie podpasi ;)
No Tymek jak sie nie uda( bede kombinowal z "koscmi") to sie bedziemy sie dogadowac.
Hehe znaczy co sie ma nie udać? - jak nie przypasi do Afri w sensie? ;)
Boski-Kolasek
13.03.2012, 02:36
nie bo moga byc nozki za krotkie he he
W pytencję, te zawiasy, tylko minus taki, że przy tej wysokości w krytycznej chwili może zabraknąć nogi i łatwiej o glebę. Ale gdybym miał odpowiednie środki, sam bym swojej zapodał taki tjuning.
Racja.
Przy moim 176 wzrostu ograniczyłem przedni skok do 260 mm. Jest to też dobry kompromis między terenem, a asfaltem.
Boski-Kolasek
13.03.2012, 16:21
Racja.
Przy moim 176 wzrostu ograniczyłem przedni skok do 260 mm. Jest to też dobry kompromis między terenem, a asfaltem.
co to znaczy ograniczyles? Ty masz te z huska?
Skok można zmniejszyć, gorzej w drugą stronę :)
Z szacunkiem dla pomyslu i wykonawcy,ale napisz jeszcze prosze co robic jak nie daj boze jakies drogie auto w ciebie uderzy,a rzeczoznawca bedzie dociekliwy.Pewnie sporo mlodych rzezbiarzy chetnie sie dowie.A na serio uwazajcie na takie pomysly,bo pozniejsze ewentualne koszty moga przewyzszyc najdrozszy tjuning z AQ.Powodzenia:Thumbs_Up:
Ja już Tomkowi poleciełem by sprawdził całość zanim gdzieś wyjedzie :Thumbs_Up:
Sam czasem czegoś nie dokręce, pan na przęglądzie wczoraj się mnie pytał czy ta stacyjka wiszącą na przewodach to seryjnie :D
Mocno zmniejszyła się manewrowość parkingowa??
Może głupie pytanie - ale skoro stacyjka nie pasuje - to pewnie i blokady kierownicy brak??
Znacznie się zmniejszyła, będę próbował coś z tym zrobić jeszcze.
Blokady ni ma.
Sie zmartwilem bo ja taki maly a tyl wlasnie bede WP traktowal ojojojj
Nie pękaj, kości dają możliwość obniżenia. Jeśli podniesiesz tylko tył przez zmianę amortyzatora, to powinieneś też jakoś podnieść przód.
Z szacunkiem dla pomyslu i wykonawcy,ale napisz jeszcze prosze co robic jak nie daj boze jakies drogie auto w ciebie uderzy,a rzeczoznawca bedzie dociekliwy.Pewnie sporo mlodych rzezbiarzy chetnie sie dowie.A na serio uwazajcie na takie pomysly,bo pozniejsze ewentualne koszty moga przewyzszyc najdrozszy tjuning z AQ.Powodzenia:Thumbs_Up:
Przyznam szczerze, że nie przyszło mi do głowy coś takiego. Czy ktoś z tego forum był w sytuacji, kiedy został obarczony kosztami wypadku dlatego, że jechał zmodyfikowanym motocyklem albo autem?
Ps. Miałem kiedyś Fiata 126p, z klatką bezpieczeństwa i silnikiem od Cinquecento. Pojechałem z nim na przegląd, facet wsadził tylko głowę przez okno do środka i powiedział "nie ma mowy" :D
https://picasaweb.google.com/110840259544128575147/Fiat
No wlasnie.Jak nic sie nie dzieje,to jest bajer i fun,albo "nie ma mowy".Ale jak sa straty,a wtedy ubezpieczalnia umywa rece,to jest bardzo nieprzyjemnie i zazwyczaj drogo.Robcie tak dalej,ale uwazajcie,zeby sie ta przyjemnosc nie nieoplacila.Mimo wszystko Polska to nie Dziki Zachod i jak przyjdzie co do czego to nagle okaze sie bardzo cywilizowana i europejska.:umowa::Thumbs_Up:
No wlasnie.Jak nic sie nie dzieje,to jest bajer i fun,albo "nie ma mowy".Ale jak sa straty,a wtedy ubezpieczalnia umywa rece,to jest bardzo nieprzyjemnie i zazwyczaj drogo.Robcie tak dalej,ale uwazajcie,zeby sie ta przyjemnosc nie nieoplacila.Mimo wszystko Polska to nie Dziki Zachod i jak przyjdzie co do czego to nagle okaze sie bardzo cywilizowana i europejska.:umowa::Thumbs_Up:
W niemcowni taki pojazd nie przeszedłby okresowych badań technicznych i tu jest sprawa ucięta. U nas przejdzie badania, chyba że jest to Fiat 126p z klatką bezpieczeństwa i wyprutym wnętrzem.
No w razie W to facet z ubezpieczalni nie wiadomo jak to potraktuje (moja czy twoją AT)
Oni potrafią cofnąć decyzje jak znajdą nieprzepisową opone nawet dla danego modelu pojazdu.
Czy ktoś z tego forum był w sytuacji, kiedy został obarczony kosztami wypadku dlatego, że jechał zmodyfikowanym motocyklem?
No nie działa to na naszą korzyść ale to kwestia czasu tylko :Sarcastic:
Za pare lat o żółtych blachach też można zapomnieć :D
No dobra Panowie, tak sobie czytam... wszystko ładnie pięknie. Ale jak wytłumaczyć motory typu custom, harleye i inne wydumki które są dopuszczone do ruchu , nie wspominając pojazdów typu "SAM". Nie wierzę , że jest to nieuregulowane
co to znaczy ograniczyles? Ty masz te z huska?
W środku lag możesz sobie wymienić sprężynę na krótszą i wtedy wszystko nieco spada. Można też rurkę dystansową dać dłuższą tak, żeby dobrać sobie wysokość afry.
Marzocchi shivery 45 są takie same od Huski SM i TE (długości rur). Różnica polega tylko właśnie na tych dwóch elementach.
Żeby mieć dwa uchwyty na zacik musiałem dać dwie lewe lagi. Jeden komplet miałem od SM, a drugi od TE i różnice były tylko w dystansie i sprężynie. Pewnie zaworki olejowe też miały inne sety, ale tak zrobiłem, że wszystkie mam od SMa (twardziej zestrojone).
Wysokość przodu, seria:
29246
Wysokość przodu, moja:
29247
No w razie W to facet z ubezpieczalni nie wiadomo jak to potraktuje (moja czy twoją AT)
Oni potrafią cofnąć decyzje jak znajdą nieprzepisową opone nawet dla danego modelu pojazdu.
Pozostaje dać na msze, może się nie przytrafi.
Hej,
Poddałem swój motocykl tuningowi i chcę się podzielić relacją z tego, co zostało zrobione i związanymi z tym przemyśleniami. Tuning miał na celu zwiększenie możliwości Afryki w terenie, poprawę bezpieczeństwa i dodanie paru użytecznych bajerów. (...)
Ładnie, ładnie, gratki :Thumbs_Up:
Ja nad swoją jeszcze pracuję. :mad:
Ale jak już skończę to mam nadzieję że będzie :drif:
Ładnie, ładnie, gratki :Thumbs_Up:
Ja nad swoją jeszcze pracuję. :mad:
Ale jak już skończę to mam nadzieję że będzie :drif:
Super, bedziemy mieli zajebiste Afryki :D
Dlatego jeżdżąc zmotami należy używać jak najczęściej dróg niepublicznych!!! A jak się już używa to należy skracać czas przejazdu zwiększając prędkość podróżną!!! ;) Szkoda bo skoro coś działa należycie a nie można tego używać bo nie ma papierka który pewnie kosztuje kilkaset zł.
Stary pierdol te wszystkie argumenty i ciesz się z jazdy , sam jeżdżę parę lat przerobionymi Africami i innymi motocyklami , nie miałem z tego powodu najmniejszych problemów czy to u nas czy za granicą . Jak by kto zapomniał to mieszkamy w Polsce a nie w Niemczech czy innych krajach gdzie ekolodzy w dredach , którym się w dupie z nudów przewala zabronią Ci szczać na stojąco ze względu na rozpryskiwanie po muszli , mające wpływ na przyrost naturalny pogłowia szczurów w szambie .
Dziś zakończyłem prace przy mojej Africe , fotka poniżej .
Zdrowia .
HRABIA z Krosna
14.03.2012, 20:21
No Adaś, cukiereczek...:drif::Thumbs_Up:
Boski-Kolasek
14.03.2012, 21:52
Stary pierdol te wszystkie argumenty i ciesz się z jazdy , sam jeżdżę parę lat przerobionymi Africami i innymi motocyklami , nie miałem z tego powodu najmniejszych problemów czy to u nas czy za granicą . Jak by kto zapomniał to mieszkamy w Polsce a nie w Niemczech czy innych krajach gdzie ekolodzy w dredach , którym się w dupie z nudów przewala zabronią Ci szczać na stojąco ze względu na rozpryskiwanie po muszli , mające wpływ na przyrost naturalny pogłowia szczurów w szambie .
Dziś zakończyłem prace przy mojej Africe , fotka poniżej .
Zdrowia .
A mozna wiecej fotek prosic?
Thorgal77
14.03.2012, 22:18
ŁAdny dziad! :) Co na tył wsadziłes :D?:P
mirek-wroc
15.03.2012, 09:15
Czy ktoś z tego forum był w sytuacji, kiedy został obarczony kosztami wypadku dlatego, że jechał zmodyfikowanym motocyklem albo autem?...
To jest szeroki problem dotyczący towarzystwa 4x4 - ale mimo iż kilku kolegów miało wypadki pancerniakami - jeden nawet przywalił w autobus tak że u siebie ramę zgiął w defie, była komisja wypadkowa MPK itd.. Nigdy nie słyszałem żeby się ktoś przyczepił, więc nie martwiłbym się o zmodyfikowane podnóżki czy mocne gmole. Myślę że liczy się estetyka wykonania tych elementów żeby nie raziło po oczach że to mały Kazio w garażu na kolanie wyginał. Choć oczywiście może się trafić upierdliwy gość - ale nie sądzę by to miało motocyklistę spotkać skoro chłopaki w Patrolach mają zderzaki ze stali 5 mm i nikt ich nie zaczepia.
Mijamoto
15.03.2012, 17:05
No nieźle Adam. Jak wsadzę pomalowane szpeje na ramę to też się pochwalę.
Adagiio
Rozpisz się trochę na temat co od czego.
Tak patrzę na ten wysoki kokpit i mam mieszane uczucia po ostatnich moich wyczynach. Leciałem przez kiere i zabrałem szybę, a tripmaster wygioł się i patrzył w niebo.
Na szczęście nic mi jajek nie urwało. :)
Pawel_z_Jasla
16.03.2012, 09:44
Panowie nie gloryfikujecie czasem zbytnio tego niemieckiego "ordnungu"?? Osobiście widziałem na niemieckich blachach z aktualnym TUV-em takie rzeźby w kale o jakich nam się nie śniło. Ciekawe jak dla przykładu taki kolo co Franzowi Franzalpa zmajstrował przechodzi badania po zachodniej stronie Odry. Jak zwykle wszystko można po swojemu zinterpretować ale co będzie jeśli:
1. wymienimy przewody na stalowy oplot
2. szyba wyższa jak oryginał
3. kufry od Randala a nie te za 1000 jurków od braci Helmutów /osobiście miałem AT z Monachium, które pomimo aktualnego TUV-u gabarytami od tyłu przypominało Warszawę a kufry i stelaż były istnym arcydziełem bawarskiego rzemiosła/
4. pompa podciśnieniowa zamiast oryginału
5. zębatka o kilka nr większa lub mniejsza itd., itd,.
6. gmole bez homologacji a kratka na reflektory bez zgody ministra
Przesadza to się roślinki więc umiar mieć trzeba wszędzie ale jeśli coś zrobione jest „w miarę” profesjonalnie, spełnia wymogi przepisów o RD i ma ważne badania to osobiście bym się nie bał choć na wariata zawsze i w każdej profesji można trafić.
Ps.
Adaś, to rozumiem że niedziela - tylko gdzie:confused:
Boski-Kolasek
16.03.2012, 16:38
Bo to chyba na zdrowy rozsadek trzeba robic, nie? ;)
Pare lat temu jeżdziliśmy zazami na zloty do Niemiec czy wl-kami bez hamulców i nikt sie o takie rzeczy nie martwił, a to co mamy w At zmienione teraz jest o niebo bezpieczniejsze.
Hmmm, hmmm.
Dzieło ukończone, więc się pochwalę:
efTZ6cLqO2s
:at:
Thorgal77
11.04.2012, 01:15
Dobra maszina :)
bukowski
11.04.2012, 09:17
Swoje trzy grosze dorzucę - kiedyś zbudowałem pomnik na bazie patrola GR, jeździł fajnie, ale był groźny na drodze. Ceowniki wpasowane w zderzaki, 33 calowe koła, lift na budzie, masa podróżna w okolicach 2.8 tony, wyprute drążki stabilizatora - i o ile samochód bez problemu przegląd przechodził, o tyle gdyby ktoś takim czymś zdefasonowałby mi mój pojazd, to nie miałbym litości. Bo to auto nie miało prawa jeździć po drodze. I fajnie, że do 110 km/h dawał prowadzić się jednym palcem (po prostej, chłe, chłe...), fajnie, że w terenie potrafił zawstydzić lekkie vitary czy dłubnięte defy - była to, w ogólności - głupota.
Co do przeróbek motocykla - nie ma problemu, żeby z każdą zmianą pojechać na przegląd. Jest taka procedura, nie kosztuje dużo. Temat jest uznaniowy mimo wszystko, ale też nie widzę powodu, dla którego zrelaksowany diagnosta miałby się czepiać.
Sam na modyfikację zawieszenia nie zdecydowałbym się; dla mnie afrykański zawias jest w 100% satysfakcjonujący, może dlatego, że nie upieram się na upalanie mastodonta w bagnie. Skoro po tylu latach działa poprawnie i nie wygląda na to, żeby miał się rozpaść, to nie widzę powodu, żeby rzeźbić. Na motocyklowych zawiasach nie znam się, ale podejrzewam, że jest to podobna łamigłówka i kompromis, jak w przypadku samochodowych. Jeśli tak jest, to trudno w stodole osiągnąć efekt lepszy, niż inżynierowie mający głęboką na ten temat wiedzę, laboratoria i potężne środki.
Przykładem może być ten mój patrol - w przeróbki wsadziłem ok. 30k, wyłącznie w warsztatach "w których się znają"; o ile auto za każdym razem jeździło w terenie lepiej, to tym gorzej na asfalcie. O skracaniu żywotności i zmniejszaniu awaryjności szkoda gadać; może ze dwa razy udało się te parametry poprawić (jedno to były tuleje poliuretanowe w zawieszeniu, drugie - 2 elektryczne, sterowane z kabiny wiatraki zamiast fabrycznej wiskozy na chłodnicy).
Modyfikacja zawieszenia nie służy do jeżdżenia afryką w błocie.
Skrzydła jej nie urosną ;)
Nawet na seryjnym zawieszeniu nie trzeba jej pomagać za bardzo by się wkleiła po ośki :D
Drugi rok w tym dłubie. Pierwszy naprawiając robote wykonawcy przeróbki. Drugi rok dobraniem ilości oleju, twardości sprężyn i ich napięciem wstępnym, wyregulowaniem tłumienia.
Śmiem twierdzić że w lekkim terenie poza komfortem nie ma jakieś większej różnicy ale w średnim nadążają za afrą nie liczni. XR LC8 LC4
:) bo w cieżkim masa afryki skutecznie ją spowalnia :Thumbs_Down: ale póki nie stanie w miejscu to pokonywanie przeszkód jest o wiele łatwiejsze :Thumbs_Up:
Na czarnym jest analogicznie. W trasie prowadzi się jak turystyk a w mieście jak street
[/QUOTE], fajnie, że w terenie potrafił zawstydzić lekkie vitary czy dłubnięte defy .[/QUOTE]
Proszę , oplułem monitor ,wiem że fantazja ułańska nie zna granic ale niestety otyłość i brak mocy (domyślam się ze to był Y 60) to to samo co jazda klockiem AT w terenie fizyki się nie zmieni . Dziwię się tylko ze tworzyłeś maszynę rolniczą i byłeś zdziwiony ze na asfalcie jest lipa:) same gumy czy to motocyklowe czy do samochodu MT a Szosa to dzień do nocy pomijam trakcje ale sam efekt stada w..k bąków jest bezcenny a z drugiej strony najważniejszy jest łącznik między fajerą a pedałami (stopkami ) reszta też jest ważna ale żelazo zbytnio samo nie jeździ i nie zmienia to faktu że nadwaga nie jest wskazana w przeprawie (nie mylić z wyścigami wyciągarek ).
Honda stwożyła XRV na wzór rajdówki dakarowej żeby żyła legenda ale to już nie jest ten sam motocykl to samo tyczy się KTM a że legenda wiecznie żywa to ludziska przerabiaja bo chcą jeździć namiastką legendy i chwała im że się im chce bo inaczej wiało by nudą
Zawias Afryki nie jest wcale jakiś super, jest delikatnie mówiąc przeciętny. W czym problem, że ktoś wsadza nowszą technologię, jaką jest USD? Jeśli tak jest, to trudno w stodole osiągnąć efekt lepszy, niż inżynierowie mający głęboką na ten temat wiedzę, laboratoria i potężne środki.
Przecież nie chodzi o rzeźbę w oryginalnym zawiasie, tylko przeszczep czegoś innego, również zaprojektowanego przez tęgie głowy. U mnie to znacząco poprawiło prześwit, pracę zawiasu i skok. :Thumbs_Up:
Poza tym nikt nikogo do niczego nie zmusza... :cool:
kurna...stary się jednak(!) robię- już się zacząłem zbierać do wyjaśnień dla Sneer'a ale...nie zdążyłem:(- młodzi są szybsi:mur:- pozostaje mi popierać przedmówców (nie wyłączając wiecznie młodegoWolly'go) :):):D
pzdr
Sneer
Będzie okazja to przejedziesz się moją z wymienionym tyłem i przodem. Mam nadzieję, że poczujesz różnice.
Po co strzępić języka. ;)
HRABIA z Krosna
11.04.2012, 22:22
[QUOTE=BIAŁY;233106]Hmmm, hmmm.
Dzieło ukończone, więc się pochwalę:
No to przywieź pokazać JĄ w piątek na Stępinę...;)
[QUOTE=BIAŁY;233106]Hmmm, hmmm.
Dzieło ukończone, więc się pochwalę:
No to przywieź pokazać JĄ w piątek na Stępinę...;)
:D Miło, że się podoba. Mnie też się podoba :D
Baaardzo chętnie. Niestety czas nie pozwala :mad:
Afra fajna :Thumbs_Up:
Wczoraj wpadłem na chwilę Africą na Strzeniówkę zrobić ze dwa kółka, zawsze tam ganiałem CR-ką i chciałem porównać.
Powiem tyle, zawias w Afri jest do du..py :Thumbs_Down: :D:D
Ładnie to wszystko wyszło :Thumbs_Up:.
Nie mam wątpliwości ze większości Africa pasuje tak jak wyszła z fabryki , ja akurat do tych nie należę , miałem kilka seryjnych Afric i radziłem sobie na nich nie źle , bo jak wiadomo motur sam nie pojedzie , czy to ze zmienionym czy na seryjnym zawieszeniu .
Na początku wszystkie projekty powstawały w garażu , realizowane przez pasjonatów wkładając w to wyrzeczeniami zaoszczędzone pieniądze . Nie mających do dyspozycji inżynierów i zaplecza w których posiadaniu były wielkie koncerny produkujące motocykle .
Trzeba tylko pamiętać że dziś jest możliwe kupienie gotowca , dzięki tym zjebom co po nocach siedzieli w garażach z kanapką w jednej i migomatem w drugiej ręce , mających w tamtych czasach wizję , którą obecnie można kupić posiadając odpowiednią kanapkę euro .
Fajnie że są jeszcze w dzisiejszych czasach pasjonaci którzy siedzą po nocach , żeby wytoczyć z garażu ..... :drif: : http://www.youtube.com/watch?v=D_wyrkHSy1w&feature=g-vrec&context=G2da1425RVAAAAAAAAAA (http://www.youtube.com/watch?v=D_wyrkHSy1w&feature=g-vrec&context=G2da1425RVAAAAAAAAAA)
Zdrowia .
Ładnie to wszystko wyszło :Thumbs_Up:.
Dzięki.
Oj posiedziało się trochę po nocach. Ale warto było. Sam sobie się dziwię, że jakoś to ogarnąłem.
Tak, przy okazji, dzięki za rady. :Thumbs_Up:
Co do sensu rzeźby, to w moim przypadku z zawiasu od KTMa (w 2011 r. wymieniony przód i tył) jestem baardzo zadowolony. Tej zimy wymieniona została owiewka - liczyłem głównie na spadek wagi oraz bardziej ergonomiczne rozmieszczenie instrumentów. Wagi jeszcze nie sprawdzałem - ale nie spodziewam się dużych efektów. Co do rozmieszczenia instrumentów to mam to co chciałem i jak do tej pory jestem zadowolony.
Dla zainteresowanych jeszcze kilka wymiarów:
https://lh5.googleusercontent.com/-_XI9Nd4Tdbk/T4Sb9zkt2mI/AAAAAAAAEZ0/RA06v-mriqU/s640/P1020996.JPG
https://lh3.googleusercontent.com/-fmoRRclazck/T4ScUgNAEMI/AAAAAAAAEaY/YtQEyFxyXmM/s640/P1020998.JPG
https://lh4.googleusercontent.com/-QelX9TIGGlM/T4Sci-ecJKI/AAAAAAAAEak/-3FKSIuAXcE/s640/P1020999.JPG
Moje plany na przyszłość, to dłubnięcie przy zadupku - ale to temat na przyszłą zimę. To jest głównie sprawa wyglądu, ale czego się nie robi ...
Bo najważniejsze jest to, żeby się chciało :D
Zdrowia :at:
Odświeżę trochę wątek, bo czas na kolejne zmiany.
Chciałbym do zawiasu Showy wsadzić inne sprężyny. Sanchez powiedział, żeby mu zawiechę przywieźć i zobaczy co da się zrobić.
Facet z tej aukcji http://allegro.pl/sprezyny-zawieszenia-lag-przod-showa-47-tw-4-8-i3250990268.html mówi, że Ohlins robi najbardziej twarde 4,8 n/mm do takiego zawieszenia, i takie coś jest jest dla zestawu motocykl 110kg i zawodnik 100kg.
Może ktoś ma jakieś doświadczenia, albo pomysły? Podobno robione gdzieś tam na zamówienie w polskiej firmie są do d... i szybko się zużywają.
Ps. Teraz AT jest cała biała (taka moda ;-) ) i w końcu z normalnym zbiornikiem.
Ohlins robi, ja mam 6.2N
Pod kartidżowe zawiasy daje się twardsze sprężyny niż do starszych zawiasów, bo one są inaczej napięte wstępnie
Trzeba wyjąć to co masz w środku, zmierzyć długość, średnice wewn i zewn i grubość drutu.
Ohlins robi, ja mam 6.2N
Pod kartidżowe zawiasy daje się twardsze sprężyny niż do starszych zawiasów, bo one są inaczej napięte wstępnie
Trzeba wyjąć to co masz w środku, zmierzyć długość, średnice wewn i zewn i grubość drutu.
Gdzie kupowałeś swoje Ohlinsy?
Mam u nich swoje zniżki :bow:
Mam ohlinsy 5,5 i mogłoby być nieco twardziej. Gdzieś widziałem zawias akcesoryjny do afry z sprężynami 5,8.
Fabrycznie zawias afryki ma te główne sprężyny 6.7N :D
Gdyby nie te małe miękkie (4.4N) to by nam łapki pourywało :dizzy: :D
Mam u nich swoje zniżki :bow:
Zgłoszę się do Ciebie.
To i ja się pochwalę:
nCL_nZ7Pw_k
Oryginalne hamulce, koło, kierownica, oryginalny prędkościomierz.
Części potrzebne do adaptacji dorobili mi koledzy z Machines Clinic (https://www.facebook.com/pages/Machines-Clinic/217321048362667?fref=ts)
Całość do kupy poskładałem ja! :)
Chciałem napisać oddzielny wątek gdzie krok po kroku bym opisał co i jak ale nie mam jak wydzielić tego z wątku w Wyspiarzach:
- Link (http://africatwin.com.pl/showthread.php?goto=newpost&t=16003)
madafakinges
03.07.2013, 23:20
JAK SIĘ BAWIĆ TO SIĘ BAWIĆ DRZWI WYJEBAĆ NOWE WSTAWIĆ
http://imageshack.us/a/img547/328/dzxu.jpg
http://imageshack.us/a/img29/923/rpd4.jpg
Dziś przyszła do mnie paczka a w środku tluściutkie WP48 od adwenczura:drif:
Jak pogoda się zdupczy to zabieram się za montaż, bo teraz mi szkoda moto unieruchamiać. Potrzebuję jeszcze tylko jarzma dokupić(jakby ktoś miał do jestem chętny), bo swoje chce zostawić do oryginału i śladami TYMONa zabieram się za robotę:D
A sztyca i ośka..? dorabiasz..?
madafakinges
04.07.2013, 07:24
Wiadomka:D
Jarzma do hamulców? Kilka osób już dorabiało. Może mógłbym wyskrobać na podstawie jakiegoś rysunku.
madafakinges
04.07.2013, 09:24
https://lh6.googleusercontent.com/-c4Sy4_9EpKQ/UbSHGZJ6hVI/AAAAAAAADp0/VX-2iFqBLSw/w702-h527-no/2013+-+15
https://lh5.googleusercontent.com/-y0VJBjUlGxI/UbSHBGjMvlI/AAAAAAAADpY/hHKldeH5k14/w702-h527-no/2013+-+14
tak wygląda dostosowane afrykańskie jarzmo do adwenczerowego zawiasu myślę że gra nie warta dorabiania całego nowego
TYMON jak zwykle posługuje się Twoimi zdjęciami:zdrufko:
Lepi w końcu wziąłem się i wysłałem Ci wczoraj osłone tarczy na wzór:D
madafakinges
04.07.2013, 09:32
http://imageshack.us/a/img833/7568/pzu7.jpg
ten kawalek jest dospawany a w nim wywiertany nowy otwór + całe jażmo jest liźnięte na frezarce o ok 1mm z mięsa + z nadlewów
trochę się obawiam o wytrzymałość ale gadałęm z chłopakami którzy to robili TYMONowi z https://www.facebook.com/pages/Machines-Clinic/217321048362667?fref=ts i zapewniałę że to "kurwa musi wytrzymać" po takiej perswazji słownej uwierzyłem:D
Jak tak to tak, myślałem, że jakieś dystanse trzeba zrobić. no to czekam na osłonę:) W weekend znowu nie wyjdę z warsztatu :)
JAK SIĘ BAWIĆ TO SIĘ BAWIĆ DRZWI WYJEBAĆ NOWE WSTAWIĆ
Grubo idziesz..a miało być lajtowo, orydżinal i te sprawy..tył też będzie trza podnieść.:)
Bigosa miałeś zrobionego trochę, nie żałujesz sprzedaży z perspektywy czasu?:D
madafakinges
04.07.2013, 16:31
http://imageshack.us/a/img28/1530/dsc03090ee.jpg
Włożyłem w niego baaardzo dużo pracy i serca, a efekt był napradę dobry-170kg. bez paliwa, o niebo lepsze zawieszenie i ekstra hamulce...
ale zakochałem się w :at:
a nie stać mnie na posiadanie dwóch moto więc musiałem sprzedać.
Miała być afra na asfalt i szuterki, ale ciągnie wilka do lasu, a zmoty są jak nałóg, jak raz się zacznie modzić to trudno przestać.
Sama satysfakcja z przerabiania jest tak duża jak jazda na moto.:)
a nie stać mnie na posiadanie dwóch moto
Sezon na czeresnie trwa,potem beda winogrona i jabka.Kolezanka przyjezdza
MARTINEZ
15.12.2013, 18:09
Witam
A tu moja wydumka, boki połączone, zamiast szyby dorobiłem troszkę czaszy ;)
http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/c/543/vf3a.jpg (https://imageshack.com/i/f3vf3aj)
Pozdro
Może nie tuning (nie wiedziałem, gdzie dać), ale kto by nie chciał takiej starej-nowej trójki :)
http://farm8.staticflickr.com/7356/9672329189_d60c95cfb0_c.jpg
Odbudowa: http://www.xrv.org.uk/forums/africa-twin/101177-1989-xrv650-rd03-restoration.html
szymon25
08.01.2014, 19:12
wszystko pięknie. Tylko czy serducho puka jak należy? Co z tego że ładnie wygląda jak żłopie litre oleju na 1000 km? No, chyba że ma stać w muzeum i ładnie wyglądać.. Dzisiaj porozkładałem trochę swoją czwórkę i też by się jej piaskowanie i malowanie ramy przydało chociaż nie ma jeszcze tragedii. Kiedyś jak będę miał więcej czasu i "śrutu" to się za to wezmę. Brat mój bliźniak właśnie taki zabieg przeprowadza na VT 600c. Nie jest to strasznie skomplikowane. Troche umiejętości, chęci i komplet dobrych kluczy i można działać. Zastanawiam się jak ten złoty kolor na deklach odtworzyć? to się jakoś anoduje czy co? Bo utlenione felgi chyba nie za bardzo da się odratować?
O jakich deklach piszesz?
Pewnie dekle silnika. Ja malowałem silnik akrylem i było ok.
Jeśli chodzi o dekle silnika to jest to odlew a więc nie nadaje się do anodowania. Próbować można ale zazwyczaj odlewy wychodzą paskudnie.
madafakinges
15.10.2014, 22:19
http://www.powered-by-mende.de/Honda-Africa-Twin-XRV-750_19.html
gdyby ceny było w złotówkach nie w euro...
http://suchen.mobile.de/motorrad-inserat/honda-xrv-750-africa-twin-mende-tuning-d%C3%BCsseldorf/199501255.html?lang=de&pageNumber=4&__lp=4&scopeId=MB&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=11000&makeModelVariant1.modelDescription=xrv&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Motorbike&segment=Motorbike&negativeFeatures=EXPORT&noec=1
A tu gotowiec.
Pięknie rzeźbicie :)
Ja w transalpie wsadziłem wahacz tył i przód z AT. Narzekacie na zawias w afrze bo na trampku nie jeździliście ;) ale o tym w innym wątku.
Odnośnie przeróbek i niemieckiego ordnungu. Motocykl mój kupiony był od Niemca, co ciekawe - policjanta. Na wszystkie modyfikacje miał TUVy czy jak to się tam nazywa, mam te wszystkie papierki. A np. do gmoli dospawał poprzeczne wsporniki i do nich cos jak dykta, miało to robić za osłony na nogi jak w bardzo starych motocyklach. Masakra, przy glebie to się mogło złożyć i zmasakrować nogę. A gmole to były fivestars czyli jak z papieru.
Dalej - halogeny jakieś bez homologacji raczej i na to tuv. Do wysokiej szyby MRA wstawił dwa wsporniki ameliniowe i deflektor wysokości dokładnie 50cm. I na to TUV.
Także bez jaj z tym ich porządkiem, jak dla mnie same te osłony na nogi były zagrożeniem w razie W.
Wieczorem wrzucę fotę jak to wyglądało jak moto było jeszcze u tomkav4.
Pozdrawiam
zimny
madafakinges
16.10.2014, 09:15
http://crossedpurpose.lincolnblack.com/honda-xrv750-africa-twin-supermoto/
fajne gaźniki...
Link nie śmiga.
O już śmiga :)
madafakinges
16.10.2014, 09:47
u mnie śmiga...
Cieszy oko taka przeróbka!
Jak nie przepadam za SM, to ten mi się podoba.
Cibor klv
16.10.2014, 22:36
Fajnie zrobiona, tylko żeby był fan z jazdy tym supermotkiem, to przy tej masie powinien mieć coś pod 90KM. Po tych przeróbkach może mieć nie całe 70KM...tak na oko. Chociaż przełożeniami można trochę nadrobić.
Dla mnie robota pierwsza klasa choc ja bym tak AT nie przerobil
madafakinges
27.10.2014, 13:26
http://www.africatwinclub.org/public/forum/index.php?showtopic=22485
makaron grzebie silnik afrykowy
Tylko o co chodzi makaronowi z tymi linami nawinietymi na wal???
Poobcinal a teraz chce wywazyc:D
Cibor klv
27.10.2014, 22:57
Makaron, nawija makaron na wał. Może będzie spagetti na kolację... Tak czy siak wszystko co można spolerować to spolerował. Wątek ciekawy, jestem ciekaw rezultatów grzebania.
madafakinges
27.10.2014, 23:04
Trochę obawiał bym się tak przetaczać zawory... a co to odchudzania wału czy w ten sposób nie straci na momencie?
Za to wygładzone kanały mi się bardzo podobają.
Masa rotująca nie produkuje momentu obrotowego. Potrafi go natomiast "magazynować".
Pomocne to może być w momencie ruszania ale w czasie jazdy ma same wady.
Dlatego jak ktoś przesiądzie się przykładowo z afryki na kata to na 90% zgaśnie mu przy ruszaniu.
No ale wystarczy nauczyć się ruszać bez konieczności wykorzystywania bezwładności mas rotujących silnika.
Masa ta ma też oczywiście wpływ na kulturę pracy na wolnych obrotach, ważne, gdy stoi się na światłach ;)
... a co to odchudzania wału czy w ten sposób nie straci na momencie?
Za to wygładzone kanały mi się bardzo podobają.
Zmniejszanie mas wirujących takich jak wał czy koło zamachowe może spowodować poważne pogorszenie równomierności pracy silnika na wolnych obrotach.
Przykładowo samochodowe kola zamachowe przetacza się zmniejszając masę ( mam na myśli konkretny model autka) z 15kg na ok 7kg ( jeden zszedł nawet do 5.5kg ale miał problemy) lub w innym z ok 10kg na ok 5kg a nawet 4.5.
Skutek jest taki że silnik wkręca się dynamiczniej na obroty ale o ile w np. V6 wolne obroty nadal są spokojne o tyle już w R4 może być różnie a w 2 cylindrach całkiem kiepsko.
Krążą pogłoski że na lekkim kole może spaść prędkość max , nie jest to regułą ponieważ znam przypadki że nic się nie zmieniło.
Jazda codzienna staje się bardziej nerwowa z uwagi na gwałtowniejszą reakcję na gaz z racji mniejszych mas wirujących.
Ogólnie takie przeróbki są dobre a nawet wskazane gdy ktoś sobie szykuje sprzęt na 1.4 mili czy inne zabawy.
Co do wygładzonych kanałów to też nie jest to takie proste jak się wydaje.
Przy zasilaniu wtryskowym zasadne jest doprowadzenie szybko i sprawnie powietrza do cylindrów co w tym przypadku mniejsze opory mogą w tym pomóc o ile są przemyślane z zastosowaniem wiedzy technicznej.
Powstaje jednak pytanie na ile pomogą o 1,2 czy 3 % ? skoro pozostałe uwarunkowania będą blokadą.
W zasilaniu gaźnikowym jest nieco inaczej.
Mieszanka nie jest rozpylona tak dobrze jak z wtrysku i nie podana bezpośrednio nad zawór tylko nieco wcześniej i bardziej kropelkowo.
Gładkie ścianki dolotu mogą spowodować częściowe spływanie paliwa po nich.
Chropowate czyli jak fabryka zrobiła zabezpieczają przed tym zjawiskiem.
Oczywiście im dłuższy dolot tym większe różnice na krótkim jak motocyklowe będą mniejsze.
Ale znowu powstaje pytanie czy warto kombinować dla np. 1% przypuszczalnego zysku który może się zmienić i w stratę.
Podobnie jest z wydechami , samowolne kombinacje psują harmonię wylotu spalin gdzie rządzą ciśnienie, prędkość i zjawiska falowe.
Ale to już inna historia.
motormaniak
28.10.2014, 09:11
Powstaje jednak pytanie na ile pomogą o 1,2 czy 3 % ? skoro pozostałe uwarunkowania będą blokadą.
Ale znowu powstaje pytanie czy warto kombinować dla np. 1% przypuszczalnego zysku który może się zmienić i w stratę.
Widać Dzieju że mało dłubiesz. W "klasycznych" niewysilonych konstrukcjach wzrost mocy to nie było 1 czy 2 % tylko 10-20%, im starsza konstrukcja tym więcej.
Broń Boże nie twierdze że trzeba tuningować afryki.... jak chce się więcej - prościej zmienić moto.
Cibor klv
28.10.2014, 22:22
Ale tu nie chodzi o zmianę moto, tylko o dłubanie. Gdyby Italiano chiał nowego Kata, to by go sobie kupił, ale on chce dłubnąć Afrykę i zadziwić kumpli na zlocie. Jeśli koleś posiada tajemną wiedzę i zaplecze techniczne myślę, że będzie w stanie podkręcić Afrę do 70 KM bez większej straty dla żywotności silnika. A jeśli nie ma, to po robocie wyrzuci silnik do śmieci i kupi drugi.
Kto komu zabroni dłubania jeśli czerpie z tego przyjemność.
Możliwości wyciśnięcia z silnika trochę mocy są zawsze ,sposób i zasadność to już inna kwestia.
Tez przerabiam Afrykę stan na chwile obecna rozlozony do śrubki pomalowana rama i wahacz czarny mat szukam w chwili obecnej przedniego zawieszenia upsa od czego wstawić może ktoś wie i tylny chce ohlins ( znalazłem przednie ale koszt zabija )
Lucky Luke
09.12.2015, 15:15
ohlinsa na tył miał sanchez , gwarancja w pełni zregenerowany gwarancja jak nowy , ceny nie pamiętam. Zadzwoń zapytaj
Ładnie zrobione , reklama pana dandy tez ładna dzwoniłem do tego pana w sprawie technicznej ponieważ tez przerabiam afre mam cała do śrubki z silnikiem rozebrana wszystko malowane proszkowo i czyszczone odnawianie wymieniane w silniku wszystko na oryginalne przednie zawieszenie wp od ktm adventure i tutaj miałem do wyżej wspomnianego pana pytanie techniczne on niestety powiedział ze nie zdradza sekretów lekko się zaśmiałem i odłożyłem słuchawkę a sprawę techniczna załatwiłem sam , (myślałem ze brać motocyklowa sobie pomaga ale niestety widzę ze tak nie jest w niektórych przypadkach ) moje moto powoli powstaje baza był rd04 a będzie ........ zdjęcia podeślę jak skoczy się praca nad projektem jeszcze jakieś 3-4 miesiące ( zamknę cały projekt w 8 miesiecy) pozdrawiam
dawid8210
31.12.2015, 13:27
Tam gdzie się zarabia kasę litości, pomocy często nie ma. Tajemnice rzemieślników:Thumbs_Down: Kiedyś pisałem do pewnego forumowcza w jaki sposób zdjął wiatrak z afrykańskiej pompy wody. Wiadomość odczytana i cicho sza. Poradziłem se sam, wrzuciłem sposób na forum niech ludzie wiedzą że się w garażu da:D
... on niestety powiedział ze nie zdradza sekretów lekko się zaśmiałem i odłożyłem słuchawkę ...
Nie wiem czy swoją wiedzą zarabiasz na chleb czy nie. Mam nadzieję, że przed odłożeniem słuchawki się pożegnałeś. Bo niby czemu nie.
Dandy zna się na swojej robocie. Warto sporządzić dokładny kosztorys przed rozpoczęciem roboty, bo potem można się zdziwić.
Jeśli chodzi o sekrety zawodowe, to ja swoich też nie zdradzam nawet przez telefon, nie widzę w tym nic dziwnego - na pewno nie powód żeby po nim jechać na forum.
Daj fotki jak najszybciej i powodzenia.
Tam gdzie się zarabia kasę litości, pomocy często nie ma. Tajemnice rzemieślników:Thumbs_Down: Kiedyś pisałem do pewnego forumowcza w jaki sposób zdjął wiatrak z afrykańskiej pompy wody. Wiadomość odczytana i cicho sza. Poradziłem se sam, wrzuciłem sposób na forum niech ludzie wiedzą że się w garażu da:D
Był na forum rzemieślnik, który zdradzał tajemnice i niektórym to bardzo przeszkadzało. Do dnia dzisiejszego pracuje z powodzeniem w swoim fachu. Ci, którzy po nim "jechali" i szydzili, że pijak i w ogóle już wymarli "zawodowo".
Ja tam na Danego nie dam złego słowa powiedzieć, zawsze jak miałem jakiś problem to mi pomagał i nigdy się nie zawiodłem.Jasna sprawa, że nie może wisieć na telefonie i tłumaczyć zawiłości mechaniki bo na życie trzeba zarabiać a mechanika to jego fach.
Hiszpan11
01.01.2016, 22:18
Był na forum rzemieślnik, który zdradzał tajemnice i niektórym to bardzo przeszkadzało. Do dnia dzisiejszego pracuje z powodzeniem w swoim fachu. Ci, którzy po nim "jechali" i szydzili, że pijak i w ogóle już wymarli "zawodowo".
Amen!!!
Nie wiem czy swoją wiedzą zarabiasz na chleb czy nie. Mam nadzieję, że przed odłożeniem słuchawki się pożegnałeś. Bo niby czemu nie.
Dziwne niektórzy mają podejście.
A koro już o chlebie... Do koleżanki po recepturę na chleb można zadzwonić, można ją ściągnąć z netu z jakiego bloga, wyczytać w branżowej/hobbystycznej książce ale do piekarni to już chyba średnio wypada dzwonić z takimi pytaniami....
Też mam nadzieję, że się pożegnałeś ;)
Ponury-Zibi
18.01.2016, 21:39
Większość z nas prowadzi własny interes .
I takie telefony przerabiamy codziennie .
Niektórzy zrozumieją inni się zaśmieją .
Też mam nadzieję że się pożegnałeś .
vBulletin v3.8.4, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.