PDA

View Full Version : Wydech leo vince i inne akcesoryjne.


dj.1
01.08.2008, 02:26
Na 100 letnie urodziny (100.000 km) kupilem dla mojej afryki nowy wydech stary juz mial dziury i na szybko zamontowalem leo vince evo .
Moja opinia: wydech jest bardzo lekki w porownaniu z orginalem ale inne tez takie sa . bardzo sie ucieszylem z super glosnego basu (z db kilerem) jaki teraz slychac :)
czuje sie jak na harleju , co do mocy i innych parametrow to nie wiem jak na szybko to jestem zadowlony z niego ;)

http://img178.imageshack.us/img178/4596/vinci2px6.jpg

zagon
01.08.2008, 09:04
Piękny wydech, mający opinię złotego środka w kwestii dźwięku/wagi/wyglądu.
Też się przymierzam.
czujesz przyrost niutków lub KaeMów?

Pzdr.

dj.1
01.08.2008, 09:36
Najwieksze niemieckie czasopismo motorrad testowalo tunigowe wydechy i sie okazalo ze prawie zaden nie daje wiekszej mocy w pasmie calych obrotow , w sumie orginal jest najlepszy ..... ale subiektywnie czuje sie 10 koni wiecej :) bo tak ladnie bass slychac jakby byl to silnik 1000cm . w sumie warto wydac te 250 euro za ten effekt ale ja wymienialem z powodu wyzej opisanego.

zagon
01.08.2008, 10:04
Najwieksze niemieckie czasopismo motorrad testowalo tunigowe wydechy i sie okazalo ze prawie zaden nie daje wiekszej mocy w pasmie calych obrotow , w sumie orginal jest najlepszy ..... ale subiektywnie czuje sie 10 koni wiecej :) bo tak ladnie bass slychac jakby byl to silnik 1000cm . w sumie warto wydac te 250 euro za ten effekt ale ja wymienialem z powodu wyzej opisanego.

...Czyli odczuwalne plusy: mniejsza masa oraz dźwięk.
U polskiego dystrybutora cena ok 1150 zł. Przy obecnym kursie euro 250 daje ok. 830 zł. Czas na zakupy w Niemczech...

Ryba
01.08.2008, 11:11
No właśnie, tez sie przymierzam do Vinca. A może macie porównanie z Arrowem? Myśle o jednym z tych dwóch.

zagon
01.08.2008, 11:28
No właśnie, tez sie przymierzam do Vinca. A może macie porównanie z Arrowem? Myśle o jednym z tych dwóch.

Trzeba spytać Włodara (Arrow Dakar chyba- z siateczką na końcówce).
Moje subiektywne odczucia to:
Leo- duża objętościowo puszka, dobrze wypełnia przestrzeń na wydech, pasuje wizualnie. Odgłos "dostojny", głęboki, nie "agresywny".
Nie słuchałem bez DB killer'a.

Arrow- mała puszka, bardziej owalna, "ginie" we wnęce, wygląd "rally" :).
Agresywny, głośny bas.

Jest jeszcze klasyczny arrow, podobny wyglądem- niestety nie sprawdziłem organoleptycznie.

Poza tym na wydechach się nie znam :fool2:
Pozdr.

JareG
01.08.2008, 12:18
(..)
Leo- duża objętościowo puszka, dobrze wypełnia przestrzeń na wydech, pasuje wizualnie.
(..)
Arrow- mała puszka, bardziej owalna, "ginie" we wnęce, wygląd "rally" :).
Agresywny, głośny bas.
Jak u mnie sie skonczy wydech, to bede szukal jakiegos owalnego, ktory nie bedzie wystawal poza boczek (albo co najwyzej ociupinke) :D

chinol
01.08.2008, 13:53
G32FtbI5PXg

wieczny
01.08.2008, 14:19
Moim zdaniem na tym filmiku brzmi o wiele lepiej niż na żywo :).

ramires
01.08.2008, 15:26
To jutro dam Wam posłuchać mojego LeoVinca Carbon :D

Wczoraj część ekipy miała okazję go słyszeć, moim zdaniem Dakar replica oraz Wydech a'la Łysy (Range Rover) ma lepsze brzmienie :D

michoo
01.08.2008, 16:09
Moim zdaniem na tym filmiku brzmi o wiele lepiej niż na żywo :).

Ja przez ten filmik chinola znabyłem arrowa :drif: i bardzo zadowolony jestem.
Buczy, dudni tak jak trzeba.

wieczny
01.08.2008, 16:23
No to może ja jakiś z wypaloną watą słyszałem...

chinol
01.08.2008, 23:54
mi z tłumików afri najbardziej sie podoba LASER produro i basta :)

Vooytas
02.08.2008, 12:30
mi z tłumików afri najbardziej sie podoba LASER produro i basta :)

a basta po ile chodzi? :haha2:

TOFAKT
03.08.2008, 18:54
ma ktos zalozonego lasera tego glosnego..z warszawy zeby mozna bylo na zywca posluchac :) bo chce kupic tylko sie zastanawiam czy mi w trasie glowa nie odpadnie..
pozdro

Kazmir
03.08.2008, 22:21
Podobno ja mam takiego (ekran na puszce dorabiany, ale zdaje egzamin) Nie wiem jak inne tłumiki się zachowują ale tego uwielbiam z efekt na zamknięciu przepustnicy Coś jak Abatrh w autach rajdowych takie odjazdowe chrapanie nie do opisania
Ma jedna wadę jest wykonany z "kwasiaka" i trzeba go polerować zgodnie z instrukcja obsługi tak jak pozostałe elementy osłony silnika itp. Bez tych czynności przepada gwarancja. Oczywiście szanujemy ich :lol8:

wieczny
03.08.2008, 23:40
hehehehehe :D

dj.1
03.08.2008, 23:41
Leo Vince test ocena koncowa :
Dzwiek : lepszy i glosniejszy duzo bassu
Waga : pare kilo mniej
wyglad : to samo , mi sie orginal tez podobal
jakosc: stal nierdzewna a wiec moze dluzej wytrzyma
moc: do 5000 obrotow troche wiecej ps .za to od 120 kmh brakuje mu pary a wiec orginal na autostrady leci troche wiecej kmh
ocena ogolna : za te 300euro nikt nie zaluje ze go kupil . :oldman:

wieczny
03.08.2008, 23:43
Wiesz, takie zmiany teoria wysyła na regulacje na hamownię, ale po co tam zaglądać, skoro działa, nie ;)?

ramires
04.08.2008, 00:32
Przyznam szczerze, że nie wiem jeszcze jaki to dokładnie model jest ale ...

niech wypowiedzą się inni :)

Nie jest mega basowy - ale dzwięk ... cóż, jak już wspomniałem wcześniej tylko 2 tłumiki jak dla mnie mają lepszy dźwięk :)

749

deptul
04.08.2008, 12:11
Ramires. Masz cały system Leo czy tylko puszkę?

ramires
04.08.2008, 12:41
nie wiem :) chyba cos przerabiane bylo

ramires
04.08.2008, 13:17
PksNaCGvYgc

Za chwilkę będzie dostępny dźwięk mojego wydechu :)

hubert
04.08.2008, 13:49
jakosc: stal nierdzewna a wiec moze dluzej wytrzyma :oldman:

Hmm wydawało mi się że Leo do Afryki jest tylko w wersji aluminiowej ??

Ja jestem zajebiście zadowolony z Leo Vince'a. Przy okazji wymiany tłumika pokręciłem też śrubkami od składu mieszanki, więc nie wiem czy do końca to jest efekt nowego tłumika czy efekt regulacji ale Afri zapiernicza szybciej niż do tej pory ... Spalanie nie wzrosło. Poza tym zauważyłem że w trasie ludzie mi częściej zjeżdżają dzięki nowemu tłumiorowi :)

Poza tym Leo ma jedną poważną zaletę. Ma homologację ...

Kuba
05.08.2008, 18:37
Hubert pisałeś o zmianie mieszanki, czy mógłbym gdzieś napisać jak to zrobiłeś? ile razy którą śrubkę i w którą stronę? :dizzy:

hubert
05.08.2008, 18:51
Robiłem to przy pomocy tego urządzonka:

http://www.carbtune.co.uk/colortune.html

1. Nie liczyłem ile dokładnie obrotów wykręciłem. Wykręcałem aż pojawi się kolor spalania mieszanki zgodny z instrukcją ... na pewno wykręciłem więcej niż mówi serwisówka

2. Chyba trochę jednak przesadziłem z wykręcaniem bo teraz ssanie muszę wyłączać już po kilkunastu sekundach.

3. Chyba muszę powtórzyć całą operację ale najpierw muszę obejrzeć świece i kupić śrubokręt kątowy bo operowanie zwykłym i liczenie obrotów przy rozgrzanym kolektorze jest wkurzające :D


Generalnie nie sugerujcie się tym że dłubałem przy gaźnikach przy okazji wymiany wydechu. Zrobiłem to bo po kolorze świec doszedłem do wniosku że mieszanka jest zbyt uboga i postanowiłem się pobawić urządzonkiem, które kupiłem jakiś czas temu :D Co prawda chodziły jakieś słuchy że przy wymianie tłumika na akcesoryjny trzeba coś tam wyregulować ale nie wiem ile w tym prawdy ...

chinol
05.08.2008, 19:23
powiem ze ostatnio dałem do regulacji moja afri na tłumiku bez DB killera.
mechanik ustawił zawory i gaźniki. ze czasem zakładam db killer pojechałem się przejechać na cicho wszystko gra tylko jakoś tak spadła maksymalna do 160 km/h wiec załamka myślałem o reklamacji :mur:

a wczoraj zająłem DB killer i co... i szock sprzet w górnej połowie obrotów masakra od 5000 wkręca się jak głupi doszedłem na 5tce prawie do czerwonego pola szock:cold:

powiem jeszcze tyle ze wiele zależy od opon bo zauważyłem ze na E-09 zupełnie inaczej maja sie obroty do prędkości niż np. na mezelerach

dj.1
05.08.2008, 22:09
Leo vinci jest specialnie do AT zrobiony i nie trza nic regulowac inne wydechy to co innego.

Kazmir
05.08.2008, 23:36
Ładne wyfuki ?
http://pl.youtube.com/watch?v=IrABu9Ikg_M

ramires
06.08.2008, 00:02
wczoraj jeszcze nagrałem dłużej niż poprzednio mój :)
mniej basowy od produro, ale agresywny tez jest
http://pl.youtube.com/watch?v=Yrl1GskNdn0

Kuba
06.08.2008, 23:21
Dziękuję Ci Hubert.

A ja wiem z autopsji (samochód), że każda zmiana układu wydechowego, tudzież dolotowego wymaga ponownej regulacji. Producent ustawia motocykl/samochód do tego co zainstalował- do oryginalnego tłumika, oryginalnego filtra powietrza... Każda modyfikacja da efekt dopiero po wieeelu próbach lub wstawieniu sprzęta na hamownie i pomiarach. Pusty i krótki tłumik da wam noc na wysokich obrotach, ale stracicie dół. Spaliny zbyt łatwo wypadające w silnika to też nie jest dobra rzecz. Cylindry nie mogą pracować tak jak powinny, bo spaliny mające powodować wzrost ciśnienia mieszanki w drugim cylindrze zdążą wylecieć...

Trzeba sobie zadać pytanie- "jak używam motocykla"? i dostosować sobie go pod siebie.

dj.1
06.08.2008, 23:43
Co do leo vince to producent podstraja sie do motoru a wiec leo np: do varadero ma inne parametry niz leo do AT a wiec regulacja gaznika nie jest potrzebna ale jak ktos lubi grzebac to prosze bardzo. :oldman:

ramires
06.08.2008, 23:48
Mimo wszystko warto po zmianie wydechu regulacje zrobic, inne cisnienie po wyjsciu z kolektora masz i niestety, mozesz bez regulacji jak juz wspomnieli stracic mocy zamiast jej zyskac

myku
02.02.2009, 18:02
wie moze ktos czym rozni sie leo vince sbk 2 evo od leo vince sbk?a moze to tylko komus nie chcialo sie calej nazwy napisac??

Franz
04.02.2009, 11:35
Jak zrobi się przelotówkę z 1000km ,człowiek przychylniejszym
okiem patrzy na oryginalne , ciche wydechy

TOFAKT
05.02.2009, 21:32
a panowie ktos sie orientuje jak jest z dostosowaniem tego SBK do rd04?

dj.1
05.02.2009, 22:13
do rd 04 nie ma go :Sarcastic: http://www.leovince.de/index.php4?h=s1p1&n=s1pn&m=s1pr

rambo
05.02.2009, 22:28
Arrowa paris dakar replica też sie nie da sciągnąć do rd04

Maciach
07.02.2009, 08:48
Mimo wszystko warto po zmianie wydechu regulacje zrobic, inne cisnienie po wyjsciu z kolektora masz i niestety, mozesz bez regulacji jak juz wspomnieli stracic mocy zamiast jej zyskac

Ramires,ale z tego co wiem, wydechy dedykowane do danego typu motocykla...są już same w sobie dostrajane. i niepowinniśmy się spodziewać fajerwerków jeśli chodzi o osiągi,ale raczej powinniśmy się napewno spodziewać niepogorszenia parametrów. w afri miałem 4 wydechy różne,orginał, skorpiona z zx6r-generalnie troche straciła góre, wielki komin przelotowy z R1-niemiała totalnie dołu,i wkońcu arrowa dedykowanego do afri, dół jak w afri góra ciutke lepsza. podobno doświadczenia miałem z sv, założenie microna-dupa blata i spalanie wielkie, a jak założyłem leovinca dedykowanego to super.

a druga sprawa jak regulować gaźniki w afri? pilotami zmieniać dysze?
iglice fabryczne są nieregulowalne.

podos
09.02.2009, 11:28
tylko dyszami.

Ale to bez sensu - to juz lepiej dać dynojet.
Wtedy KN + IGLICA + orginalne dysze przy oryginalnym tłumiku
albo
KN + IGLICA + 5pkt wieksze dysze przy akcesoryjnym tłumiku

Tylko po co...

mrdracul
13.02.2009, 23:12
A to moje dziecko, ktoremu z okazji 100 kkm na koncie i wielkich dziur w wydechu, nadtapiajacych stary przewod hamulcowy postanowilem zrobic prezent ;)
http://picasaweb.google.pl/lh/photo/ep9aq7hNPt1TGPd-Ldy11A?feat=directlink

puszek
14.02.2009, 10:17
Pomalowałes mu wydech? Ekstra..A farba nie bedzie obłażić?:)

Ropuch
14.02.2009, 10:36
Obudowa pieca wygląda jakby się komuś zagotował aku i wykipiał - czy co ??

rambo
14.02.2009, 11:24
ładne ale chyba nie funkcjonalne :Sarcastic:

Maciach
14.02.2009, 15:13
Pomalowałes mu wydech? Ekstra..A farba nie bedzie obłażić?:)

są farby do 700stopni, niby dają rade, ale z czasem wypalają sie do zera.

mrdracul
14.02.2009, 17:54
Farba do wydechow do 1200 stopni na kolektorze wydechowym i tlumiku. tlumik dodatkowo prysniety lakierem bezbarwnym. nie grzeje sie za bardzo, pozyjemy zobaczymy.

myku
28.03.2009, 09:17
Dzisiaj przyszla przesylka ze slonecznej Italii.Niestety nie do Afri a do mojego Bubla-LC8.Moze jutro znajde troche czasu i wymienie orginal,ktory od poczatku mi nie lezal.Afri na swojego Leona musi jeszcze troche poczekac...

giziu
29.03.2009, 23:22
No to i dzisiaj moja Afri dostała nowy komin Leosia.
Ale mam jedno pytanie, czy nie lepiej zrobić dodatkowego mocowania tłumika w tylnej jego część, tam gdzie jest oryginalne mocowanie? Jakoś tak mi się wydaje że komin jakoś tak dziwnie-luźno lata sobie. Może tak ma być.

myku
29.03.2009, 23:23
Dzis war so weit,jak to mowia szkopy.do wyboru mialem albo zimne Tyskie u Diabla ,albo wymiana wydechu w Bublu.wybralem...http://picasaweb.google.de/nelusia21/DlaczegoNieBylemUDiabla#
...sorry Diabel...

Wlasnie Giziu.Tak patrzalem na foty dj1 i inne i to mocowanie na dole nie przekonuje mnie.W Lc8( sa nawet podwojne-gorne.W AT brak.:confused:

giziu
29.03.2009, 23:50
Wg mnie dodatkowe mocowanie należałoby samodzielnie wykonać, coś mi się zdaje że przed Zgniła Pyrą zbiorę się coś porobię w garażu w tym temacie.

myku
29.03.2009, 23:54
Ja bym napisal do Leona o co mi chodzi i niech przysla taka opaske.Mocowanie do ramy dorobisz sobie.Bedzie przynajmniej orginalnie i estetycznie wygladalo.Albo po co pisac.Tam gdzie kupowales zamow jeszcze taka opaske i bedzie git.
ps.patrzac na ta strone tego tematu mozna by pomyslec ze to jakies psie forum,hehehe....

ramires
30.03.2009, 01:50
Czyżby cięcia w Leo Vince?
Giziu, Twój wydech (paczka) to kolejna sztuka, gdzie jest tylko JEDNO mocowanie ...
Jutro sprawdzę (mam zapakowany fabrycznie) czy w nim też jest tylko jedno mocowanie.

myku
30.03.2009, 08:47
Ale na ebayu mozna kupic Leony z mocowaniem gornym.Podobnie do Lc8 sa wydechy z jedna opaska lub dwiema.Jak komu lezy...tak mi sie przynajmniej wydaje

giziu
30.03.2009, 09:17
W moim zestawie były 2 opaski, które mocuje się w dolnej części komina. Kupić opaskę zrobić samemu mocowanie i po problemie. A Leosie powinni coś z tym zrobić.

polnybandzior
30.03.2009, 18:09
Dzis war so weit,jak to mowia szkopy.do wyboru mialem albo zimne Tyskie u Diabla ,albo wymiana wydechu w Bublu.wybralem...http://picasaweb.google.de/nelusia21/DlaczegoNieBylemUDiabla#
...sorry Diabel...

MYKU ale masz maszynkę w garażu :D mrrrr. Piękna biała dama

http://lh3.ggpht.com/_gPoCWrHGiWQ/Sc_ekCxT9QI/AAAAAAAAIQk/lLOdMzwQOHg/s720/DSC_0041.JPG

myku
30.03.2009, 20:12
Fajna,fajna.Niestety juz wymeldowana...Stoi miedzy wiertarkami i workami z tynkiem.Przed urlopem musze sie nia zajac i doprowadzic do porzadku.

pborus
31.03.2009, 10:16
W moim zestawie były 2 opaski, które mocuje się w dolnej części komina. Kupić opaskę zrobić samemu mocowanie i po problemie. A Leosie powinni coś z tym zrobić.

U mnie było tak samo i tak mam teraz zamontowane, ale chyba przełożę jedną opaskę na górne mocowanie (tuleja 5,5 cm długości, śruba 9,5 cm i powinno byc ok). Dowiadywałem się w zeszłym roku u jakiegoś importera L.V. (chyba w Poznaniu) i chcieli 150 zł za opaskę oryginalną :mur:

giziu
31.03.2009, 14:10
No własnie czekam na info od Marex Motor z Poznania.
Na tę chwilę chyba właśnie zrobię tak jak mówisz, jedną opaskę trzeba przełożyć i będzie trzymać.
A z ceną to chyba trochę przegięli:) poczekam na moją ofertę.

deptul
31.03.2009, 14:50
Ja mam jedną opaskę założoną w jednej trzeciej długości (przy końcu rury) i jest OK. Nic złego się nie dzieję.

JANEK
19.04.2009, 12:51
Wczoraj po telefonie kolegi który poinformował mnie że ma pocharatany wachacz od leona, spojrzałem na swój i okazało się że mam to samo. Wystarczył jeden wypad do lasu, aż boje się pomyśleć co by było z wachaczem po dłuższym czasie. Tak więc panowie jak macie leony to odpuście sobie orginalne mocowanie całkowicie no chyba że nie latacie w terenie to wtedy spoko.

giziu
19.04.2009, 13:06
A masz jakieś fotki tych uszkodzeń.
Aż ciekaw jestem co się dzieje

JANEK
19.04.2009, 13:31
4978

4979

rambo
19.04.2009, 19:32
Ja sobie kiedyś prawie tak przeciąłem przewód hamulcowy :Sarcastic:

wieczny
19.04.2009, 20:00
Widziałem takie coś na żywo i byłem zdziwiony, że Leoś w RD07a tak daje ciała.

A Tobie rambo chyba nie Leoś nabałaganił, nie :)?

rambo
19.04.2009, 20:07
no nie Leon, a zły montaż.

wieczny
19.04.2009, 20:09
A tutaj jest i Leon, i zalecany przez producenta montaż :).

rambo
19.04.2009, 20:16
eee bo to te rd07a co robili pewnie we Włochach albo Hiszpanii mają krzywo pospawaną rame czy cuś ;)

Cibor klv
19.04.2009, 21:10
Ja se do mojej RD 03 take cuś na allegro zakupiłem, bo mi oryginał już się chya w środku przepalił.... trza będzie tylko pokombinować z mocowaniem, bo nie wiadomo do czego miał być dedykowany... w sumie za 300 zł nic lepszego nie znalazłem... Jak już założe o efektah poinformuję...

rambo
19.04.2009, 21:45
bardzo ładne :Thumbs_Up: :)

Dzieju
19.04.2009, 22:00
Mocowanie dostarczane z Leonem musi zostać nieco zmienione.
Wystarczy pogiąć żeby odstawał o 1.5cm względem pierwotnego mocowania
oraz lekko podszlifować przy tylnej śrubie jeśli jest tam mocowany stelarz pod kufry.
Generalnie trzeba sprawdzać jak się coś montuje żeby sobie czegoś innego nie psuć.

giziu
20.04.2009, 14:31
Cholerka, właśnie sprawdziłem wahacz i u mnie też obciera :(
Czyli wystarczy tą pierwszą opaskę od podnóżka zabrać i będzie git?
Oczywiście drugie mocowanie wykonam w miejscu oryginalnym w tylej części tłumika.

hubert
20.04.2009, 16:18
A kurna pisałem żeby to sprawdzać bo mi pocięło wahacz to nie czytali :oldman:

Najlepiej żeby mieć 100 % pewność że nie ma kolizji wypiąć amor na dole, podciągnąć na pasach wahacz na wysokość puszki Leo i tak ustawić wydech żeby nie było kolizji ...

Dzieju
20.04.2009, 20:16
Giziu , bierzesz to melo co to kręcisz do ramy w imadło zwiększasz kąt o ok 10-15* podobnie robisz z drugim zgięciem bliżej tłumika , zyskujesz w ten sposób 1.5-2cm luzu i wahacz nie ma prawa obcierać.
No i oczywiście obudwie opaski na tłumik.
kontrola przprowadzona bez zdejmowania amortyzatora ( nie lubię sobie robić wiecej roboty niż to konieczne) twoja masa wystarczy a jak mało 2 osoby siadają i juz masz pewnośc czy dotknie do wahacza.

Zoltan
21.04.2009, 14:12
Mi też tak podcięło wahacz Leonem, dokładnie to ja do Janka dzwoniłem z tą sprawą. Na imprezie u Przema był gość z Leonem i powiedział, że mam go żle zamocowanego. Chodzi o to, że obydwa końce opasek muszą być po zewnętrznej stronie tego ramienia, na którym wisi tłumik. Jak jeszcze będzie źle, to między końce opaski a to "ramię" dać trza podkładki, żeby się tłumik przesunął na zewnątrz..

Nie sprawdzałem, czy działa, bo właśnie założyłem stelaże pastorowo-podosowe i do tego mam oryginalną lufę obniżoną. Fakt: gość śmigał z Leonem i wahacz miał się dobrze.

hubert
21.04.2009, 16:43
kontrola przprowadzona bez zdejmowania amortyzatora ( nie lubię sobie robić wiecej roboty niż to konieczne) twoja masa wystarczy a jak mało 2 osoby siadają i juz masz pewnośc czy dotknie do wahacza.

Dzieju w tym miejscu się z Tobą nie zgodzę. Po założeniu swojego Leona wpakowałem się swoim cielskiem (a mam go trochę) na Afryczkę i wydawało mi się że miejsca jest że ho ho .... Zrobiłem rundkę po asfaltach celowo zaliczając największe dziury w mieście, krawężniki itd i niby wszystko było OK. Do czasu pierwszego ostrego offa ... Także radzę jednak zrobić próbę z odpięciem amora :)

Dzieju
21.04.2009, 22:43
Ej , Hubercie oczywiście możesz się nie zgodzić , ale zważ na pewnien drobiazg tyczący się owego mocowania.
Ano montując omawianego leona sprawdziliśmy czy trajektoria ruchu wahacza nawet pod obciążeniem ma szanse spotkać się na swej drodze z wahaczem.
Analiza balistyczna wykazała że zapas luzu wynosi ok 1-1.5 cm co w związku z tym daje swobodę użytkowania bez obcierek o wahacz.
Ale oczywiście dla chętnych odkręcenie amortyzatora i podciągnięcie wahacza do góry w celach kontrolnych jest również poprawną czynnością.
Czyli mamy dwa sposoby do wyboru.

Babel
22.04.2009, 06:34
wszystko było OK. Do czasu pierwszego ostrego offa ... :)
Zaraz tam ostrego - mała żwirownia była :D - takiej lajtowe emeryckie jeżdzonko .... ale wahacz dostał od Leosia parę razy ....

hubert
22.04.2009, 07:04
Ano montując omawianego leona sprawdziliśmy czy trajektoria ruchu wahacza nawet pod obciążeniem ma szanse spotkać się na swej drodze z wahaczem.
Analiza balistyczna wykazała że zapas luzu wynosi ok 1-1.5 cm co w związku z tym daje swobodę użytkowania bez obcierek o wahacz.


Dzieju a jak wy tą trajektorię sprawdzili ? Na oko ? Czy jakie specjalne przyrządy mieli ?? ;)

Dzieju
22.04.2009, 18:01
Ech , Hubercie ma się sposoby obliczania owych trajektorii ruchu wahacza, no i skutek pożądany ...czyli brak obcierki Leona o wahacz :)
Widzisz , na pewno nie doliczyłeś do pomiarów prędkości obrotowej kuli ziemskiej i dlatego tak wyszło, ale żeby było dokładniej mamy inną prędkość u nas a inna jest na równiku i jak ktoś leci jak Chomik na drugą półkulę przez równik to trzeba to wziąść pod uwagę ;)

giziu
22.04.2009, 22:41
No i zmiany mocowań poskutkowały. Bardziej wygięte główne mocowanie tłumika, bliższa podnóżka opaska poszła na tył tłumika i jest OK.

JareG
22.04.2009, 23:00
Bardziej wygięte główne mocowanie tłumika, bliższa podnóżka opaska poszła na tył tłumika i jest OK.
A ja mam tak, ze na tylnym mocowaniu jest opaska, ktora wg producenta miala byc jako druga od kolektora wydech. No i jako ze mam stelaz musialem naciac wspornik w jednym miejscu, a w drugim zgiac (bo nie chcialem chlastac).
Calosc jest znacznie sztywniejsza od wersji 'producenckiej', i chyba nie bedzie nic haczylo.. :D
Zostalo mi wymyslenie zabezpieczenia na rure idaca od kolektora, coby sobie glana nie przysmazyc.. :haha2:

Cibor klv
26.04.2009, 10:57
Właśnie zapodałem Lasera do Afri... założyłem go na tyle wysoko, że nie ma obawy o kontakt z wahaczem... gada niesamowicie...

tomekc
26.04.2009, 13:30
wyglada super!!!!

JareG
26.04.2009, 18:23
(..)
Calosc jest znacznie sztywniejsza od wersji 'producenckiej', i chyba nie bedzie nic haczylo.. :D
A jednak haczy.. niewiele, ale haczy. Chyba trza bedzie nieco odsunac kominek :haha2:

Cibor klv
26.04.2009, 20:01
Skoro o wydechach mowa... dzisiaj chciałem rozruszać swoją SV i po kilkudziesięciu kilometrach usłyszałem, że coś motór inaczej gada... najpierw myślałem, że coś nie halo z silnikiem... potem zatrzymałem się i stwierdziłem, że w wydechu Leo Vince brak tylnej ścianki... i stąd więcej hałasu ... zawróciłem i szukałem owej ścianki może godzinę, ale bez skutku... może macie pomysła gdzie take cuś dostać... ewentualnie trza będzie dorabiać... Przy okazji taka trochę smutna refleksja... bo chodząc przez ok godzinę poboczem... w skórach z kaskiem w ręku... motocykl stał przy drodze na przystanku... minęło mnie może w sumie dwadzieścia motocykli i nikt nie zatrzymał się nawet żeby spytać czy coś się stało... takie czasy... kiedyś bardziej liczyła się jakość nie ilość... taka refleksja jakaś... ale to tak na marginesie...
A Leon teraz wygląda tak...

rafcio
26.04.2009, 20:48
potężne dmuchnięcie ma ten SV czy to tylko zmęczenie materiału?

wieczny
26.04.2009, 21:08
Spytaj Simplyreda czy da radę dorobić. Kiedyś produkował całe tłumiki.

PS: zawsze bardziej liczy się jakość :).

ramires
27.04.2009, 14:48
Skoro o wydechach mowa... dzisiaj chciałem rozruszać swoją SV i po kilkudziesięciu kilometrach usłyszałem, że coś motór inaczej gada... najpierw myślałem, że coś nie halo z silnikiem... potem zatrzymałem się i stwierdziłem, że w wydechu Leo Vince brak tylnej ścianki... i stąd więcej hałasu ... zawróciłem i szukałem owej ścianki może godzinę, ale bez skutku... może macie pomysła gdzie take cuś dostać... ewentualnie trza będzie dorabiać... Przy okazji taka trochę smutna refleksja... bo chodząc przez ok godzinę poboczem... w skórach z kaskiem w ręku... motocykl stał przy drodze na przystanku... minęło mnie może w sumie dwadzieścia motocykli i nikt nie zatrzymał się nawet żeby spytać czy coś się stało... takie czasy... kiedyś bardziej liczyła się jakość nie ilość... taka refleksja jakaś... ale to tak na marginesie...
A Leon teraz wygląda tak...

No to mnie pocieszyłeś ... też mam jeszcze Carbona, ale musze sprawdzić, czy cały ;)
Zresztą, będzie do sprzedania za jakiś czas ... tytan na pokład zawita

Dzieju
27.04.2009, 19:24
Z jakiegoś powodu, te wszystkie LECIUTKIE wydechy są lekkie , oszczędnośc materiału i jakości.
oryginał jest ciężki i masywny ale wytrzymuje 20 lat

Cibor klv
29.04.2009, 22:02
Znalazłem magika w Kaliszu, który mi naprawi tego Leona... człowiek ogłasza się na allegro , że naprawia wydechy karbonowe... 100 zł jednak trza wybulić...

majki
19.11.2009, 21:06
Mam możliwość zakupu używanego leona za dobre pieniądze.:drif: Pytanie jest czy podejdzie do 04? Jaka jest różnica w 04 i 07, że w większości ludzie piszą, że nie da rady? Co może być problemem?? Bardzo mnie kusi jakiś głośniejszy wydech, a jak będzie z homologacją to już wogóle czad.:drif: Dodatkowo moja puszka jest już wiekowa i ma powoli dosyć.

hubert
20.11.2009, 13:41
Hmm wydaje mi się że główny problem będzie z mocowaniem puszki do moto, ale to się da zrobić.

Zastanawiam się czy nie będzie kolidował np z podnóżkiem pasażera......

Jeśli jest w na prawdę dobrej cenie to bierz, jeśli nie będzie pasował to pchniesz dalej w świat :)

majki
20.11.2009, 14:12
Hmm wydaje mi się że główny problem będzie z mocowaniem puszki do moto, ale to się da zrobić.

Zastanawiam się czy nie będzie kolidował np z podnóżkiem pasażera......

Jeśli jest w na prawdę dobrej cenie to bierz, jeśli nie będzie pasował to pchniesz dalej w świat :)

Eeee, to tylko "kosmetyka". Jeżeli nie ma technicznych przeciwwskazań, to go biorę, bo się napaliłem strasznie. M.in. dzięki Twojemu kominowi :D i jego dźwiękowi jak odjeżdżasz!:drif: Jakby co to odpalę go Ramboszczakowi, bo tyż szuka.;)

Z tego co widzę to różnica jest znikoma w podnóżkach:
http://www.motorbikespecs.net/images/Honda/XRV_750_L_M_N_Africa_Twin_RD04_90-92/XRV_750_L_M_N_Africa_Twin_RD04_90-92_4.jpg (http://www.motorbikespecs.net/images/Honda/XRV_750_L_M_N_Africa_Twin_RD04_90-92/XRV_750_L_M_N_Africa_Twin_RD04_90-92_4.jpg)
http://www.motorbikespecs.net/images/Honda/XRV_750_P_Africa_Twin_RD07_93-94/XRV_750_P_Africa_Twin_RD07_93-94_1.jpg (http://www.motorbikespecs.net/images/Honda/XRV_750_P_Africa_Twin_RD07_93-94/XRV_750_P_Africa_Twin_RD07_93-94_1.jpg)

hubert
20.11.2009, 16:20
Tylko pamiętaj żeby po montażu zwrócić uwagę na to czy Ci nie tnie wahacza ... parę milimetrów za blisko i dupa. Najlepiej wypiąć amortyzator z wahacza, i podnieść koło max do góry żeby to sprawdzić. Jazda próbna po asfalcie nic nie daje bo dopiero po wjechaniu w teren okazuje się że wahacz koliduje z wydechem :)

majki
20.11.2009, 17:35
Tak, czytałem przypadki innych. ;)

bajrasz
21.11.2009, 10:33
Tylko pamiętaj żeby po montażu zwrócić uwagę na to czy Ci nie tnie wahacza ... parę milimetrów za blisko i dupa. Najlepiej wypiąć amortyzator z wahacza, i podnieść koło max do góry żeby to sprawdzić. Jazda próbna po asfalcie nic nie daje bo dopiero po wjechaniu w teren okazuje się że wahacz koliduje z wydechem :)

Trzeba pamiętać żeby był zamocowany po zewnętrznej stronie uchwytu, tego idącego do podnóżków.

rubin
29.07.2012, 22:01
Chciałbym odświeżyć temat: Majki, czy w końcu zamontowałeś tego vince'a z rd07 do 04? czy odpuściłeś?
Ja zastanawiam się czy arrow czy leo.
W intercars maja arrowa w fajnej cenie - dedykowany do RD04.
Podobna cena leo tyle ze do 07...

Czy arrow ma oryginalnie db-killera w zestawie, i czy mozna go wyciagac tak jak w leo??

majki
29.07.2012, 22:15
Nie, wziąłem w końcu Motada i bez problemowo użytkuję go 3 sezon. :Thumbs_Up:
Z Leonem nie wyszło, ale dalej bardziej podoba mi się dźwięk Leo niż Arrowa. ;)

Miras Sc
03.03.2013, 19:47
Nooo, to i ja się pochwalę.
Moja 04 też się w końcu doczekała.

Leoś od Samula + robota w postaci dolotu, db-killera i montażu firmy MG z Siemianowic Śląskich (gorąco polecam) = taki efekt

A dźwięk ?? PO PROSTU POEZJA

spider2you
03.03.2013, 20:24
Jakie masz Marias gustowne koraliki na siedzeniu :)
Wydech fajny.

Rychu72
04.03.2013, 07:19
Spieprzyli osłonę. Ona ma odbijać promieniowanie cieplne i osłaniać, a nie robić za cooler. W oryginale jest pełna bez otworów.

Miras Sc
04.03.2013, 07:27
Trujesz, Rychu, trujesz i smęcisz :)

rubin
04.03.2013, 08:43
Miras wziąłbym taką osłonę do Leona, bo ciągle mi but przypala :)
są w stanie takie coś jeszcze zrobić ?

Rychu72
04.03.2013, 09:10
Trujesz, Rychu, trujesz i smęcisz :)

Nie przejmuj się Miras ....... przynajmniej fajnie wygląda ;)

Mocno zapinaj crossfajerki to ciepełko nie pójdzie nogawką do góry i jajek nie osmali :D

Miras Sc
04.03.2013, 09:53
MG Motorsports http://mgmotorsport.pl/ ul. Świerczewskiego 10, 41-100 Siemianowice Śląskie tel: +48 501 541 698 e-mail: info@MGmotorsport.pl - garaż za kamienicą

Robią wszystko i do wszystkiego, chociaż na nadmiar wolnego czasu nie narzekają.

Rumpelku, nie wiem ile za sam db-killer bo ja miałem cenę za całość.

Trzeba dzwonić i pytać.

rumpel
04.03.2013, 14:16
dzięki :-)



Miras a jaka masz srednice tego Db jakby byla podobna do mojej to moze bym podjechal przymierzyc?

Miras Sc
04.03.2013, 22:44
Średnica zewnętrzna to 51 mm.

Przybywaj, po południami jestem w domu 501303839

Rolo
05.03.2013, 10:13
Jak byście mieli info ile chcą za tego db-kilera tudzież za osłonę to wrzućcie tutaj, jak bedzie w dobrych pieniądzach to chętnie bym się podłączył pod zamówienie.

rubin
05.03.2013, 11:22
mozna zalozyc gang "leo vincowcow" :) choc wina nie pijam,w tym przypadku sie przelamie ;)
dzieki Miras za namiary :beer:

rumpel
05.03.2013, 16:48
Db killer srednica 54mm 120zł

ocoloko
05.03.2013, 17:23
Ładnie. Oryginalny db w Larssonie ponad 170...

rambo
05.03.2013, 17:35
Po numerze seryjnym tłumika idzie załatwić oryginał dB killer po ok 150zł :Thumbs_Up:

polnybandzior
19.05.2013, 21:58
Postanowiłem pochwalić się swoim nowym Leonkiem. :) Pachnie nowością i wygląda pięknie :) Ewidentnie jest niżej od poprzedniego. Nie wiem czy dobrze czy źle ale mi się podoba/


http://africatwin.com.pl/picture.php?albumid=175&pictureid=1159
http://africatwin.com.pl/picture.php?albumid=175&pictureid=1158

Mirek Swirek
19.05.2013, 22:04
Ale jaki pięęękny :) Zaopatrz się w jaki stelaż, co by w razie czego życie mu wydłużyć. ;)

skarp
19.05.2013, 22:27
eeeetam, z patrzenia to nic nie bedzie, niech zagra muzyka, hej.

Tymon
19.05.2013, 22:44
To mocowanie z tylu to jest oryginalne od leosia czy zrobione samemu?
(Chodzi mi o to do czego podczepione sa obejmy od tlumika)

Mozna takiecus gdzies zanabyc?

Mirek Swirek
19.05.2013, 22:58
Tymon ;) Kiedyś o coś podobnego Ciebie pytałem, pamiętasz? Zerknij. 16 Jurków.
http://www.cmsnl.com/search.php?model_id=7107&partblk_block=F__1800

Tymon
20.05.2013, 02:11
Tymon ;) Kiedyś o coś podobnego Ciebie pytałem, pamiętasz? Zerknij. 16 Jurków.
http://www.cmsnl.com/search.php?model_id=7107&partblk_block=F__1800

Mirek ale nie o to chodzi - bo to to: http://www.cmsnl.com/honda-xrv750-africa-twin-1997-northern-europe_model7107/stay-muffler_18360may620/ to ja mam - mi chodzi o element miedzy tym a obejmami...

madafakinges
20.05.2013, 11:29
http://imageshack.us/a/img19/5015/dsc05669j.jpg
http://imageshack.us/a/img62/6692/dsc05668w.jpg
U mnie też wjechał LEOnidas niestety testy były krótkie i niewymierne bo połączenie było nieszczelne(czekam na uszczelkę kolektora).\Jutro ma być u mnie to zdam relacje.
PZDR

Mirek Swirek
20.05.2013, 12:30
Mirek ale nie o to chodzi - bo to to: http://www.cmsnl.com/honda-xrv750-africa-twin-1997-northern-europe_model7107/stay-muffler_18360may620/ to ja mam - mi chodzi o element miedzy tym a obejmami...

Oo to przepraszam, nie mam jak pomóc.

polnybandzior
20.05.2013, 13:15
Tak to mocowanie podobn do litery "L" to orginal od leona


Mirek ale nie o to chodzi - bo to to: http://www.cmsnl.com/honda-xrv750-africa-twin-1997-northern-europe_model7107/stay-muffler_18360may620/ to ja mam - mi chodzi o element miedzy tym a obejmami...

Tymon
20.05.2013, 17:16
Tak to mocowanie podobn do litery "L" to orginal od leona


OK a pasuje takie cos do starego leosia czy tylko do nowych? (ten nowy z tego co widze wisi troche nizej)

Jesli tak to mozna gdzies ta czesc zanabyc?

bartol
20.05.2013, 19:19
a ja mam takiego :D:D. Nie pamiętam z czego to było (chyba z jakiejś R6-ki) ale pasi i warczy superaśnie :D

sebol
20.05.2013, 19:37
madafakinges - nie boisz się , że buta przyjarasz bez osłony rury ?

madafakinges
20.05.2013, 21:02
zamówiłem bandaż termoizolacyjny:)

Miras Sc
20.05.2013, 22:07
Epidemia jakaś na te Leosie, czy cóś ??????

Rychu72
21.05.2013, 06:04
Może komuś się przyda.
Radziłem się Szparaga i kombinowałem ze składami mieszanki po zamontowaniu leosia. Wyszło mi o 0,5 obrotu więcej względem oryginalnego tłumika tak aby nie strzelał. Podskoczyłem na stację diagnostyczną pobadać spaliny i wszystko jest ok przy tych ustawieniach.

rambo
21.05.2013, 09:32
Z tym składem mieszanki po założeniu leosia, to chyba nie bedzie na to żadner reguły. Względem seryjnego wydechu raczej pół obrotu wiecej niż mniej ale co moto to zjawisko. Jedna afryczka chodzi na 2,25 a inna na 3,75.
Im większy przebieg tym w sumie wiecej wykrecam, ale to też nie reguła

plaku
21.05.2013, 11:58
Co do ''Leona'' ma tylko jedną wade; Montaż! Trzeba zdemontować koła , przerobić kolektory, podszlifować wachacz. ;)

siejkoxrv
22.05.2013, 06:46
fajna bujawka Ci wyszła, jakby dobrze odkręcić to beczkę powinna wywinąć

ferolo
31.07.2017, 18:05
Hej panowie odgrzeję temat bo coś mam problem ze swoim leosiem mam wersję carbon i od samego początku wali mi on w wydech baa mało po 40 kilometrów pali mnie w tyłek żar z tylnego cylindra> prosta sprawa pewnie mieszanka za uboga.
I tutaj takie cuda skład 2.50 wali w wydech przy odjęciu gazu nie zawsze ale zdarza się do tego jak się rozgrzeje to na postoju zaczyna przygasać.
2.75 nie przygasa dalej pali w dupsko tak samo mocniej strzela w tłumik
3 efekt ten sam co wyżej
3.5 pali bez ssania pali w dupę mocniej strzela w wydech
I teraz ciekawostka świece ciągle mam białe
połączenia filtra poprawione nie ma mowy aby tam zaciągał lewe powietrze
uszczelki kolektora założone nowe.
I co z tym fantem zrobić gaźniki kupowałem od gościa z forum który zmieniał je na inne nie powiedział czemu dokładnie powiedział jedynie że te sprawne.
Zresztą nikogo nie oskarżam tylko zaczyna mnie to wk.... bo na walenie czasem w tłumik jestem przygotowany ale ten grzejący się cylinder mnie denerwuję.
Mam colortune ale przy próbach regulacji jakoś nie zauważyłem różnicy w jej kolorze.
Macie jakieś pomysły zastanawia mnie ten kolor świec bo przy zwiększaniu dawki powinny być bardziej czarne od dawki paliwa a nie ciągle jasne.
Wykręciłbym na 4 obroty ale skoro na 3.5 pali bez ssania to nie ma sensu

Franz
31.07.2017, 19:01
Zmieniając tłumik na przelot regulacja pokrętłem mieszanki nic nie da bo służy tylko do wolnych obrotów.
Trzeba zmienić dysze główna by dać tlusciejsza mieszankę czyli mniej luftu, więcej paliwa. Obniży Ci to temperaturę spalania
Żeby dobrze dobrać dysze do Xrl kupiłem aż 3 rodzaje.
Udało się za pierwszym podejsiem
Motocykl kupiłem z pełnym przelotem ale ze drażnić mi uszy i zwierzynę w lesie. Postanowiłem go przytlumic.
Moto nie chodziło już jak powinno. Zmieniłem dysze na mniejszą i jest ok. Spalanie trochę poniżej normy, kolor świecy prawidłowy. Uszy odpoczywają
Pokrętło wolnych obrotów i dyszy wolnych nie ma wpływu na właściwy stosunek paliwa do powietrza powyżej wolnych obr.

ferolo
31.07.2017, 19:23
Czyli wychodzi że muszę kupić zestaw dynojet myślałem że jak założę tłumik dedykowany to nie będzie problemów a tu wychodzi że dyszę muszę zmienić może ma ktoś sprzedaż używki to poeksperymentuję

Jarczoq
31.07.2017, 19:30
Zmiana wydechu podobnie, jak filtra powietrza zawsze powinna być zgrana ze zmianą składu mieszanki pracy (nie wolnych). W tym konkretnym przypadku można popalić gniazda i zawory. Jeśli jeździłeś na tak ubogim AFR, sprawdź czy olej się nie przepalił. Nie musisz kupować DJ. Wystarczy kupić za parę złotych większe dysze, albo dać mechanikowi, który to ogarnie.

ferolo
31.07.2017, 19:42
Hej olej mam ciągle w normie więc nie ma z tym problemu silnik jest po remoncie który sam robiłem i przejechane mam jedynie 400km więc nie dużo no i nie pałowałem za mocno bo na dotarciu będę raczej sam szukał przyczyny więc coś pokombinuję.
Z dyszami nigdy nic nie robiłem więc może mi coś podpowiecie od jakich powinienem zacząć

Jarczoq
31.07.2017, 20:49
To proste : do danego typu gaźnika, tylko o rozmiar/dwa większe. Musisz poeksperymentować, chyba, że ktoś już przerabiał właśnie tę konfigurację.

ferolo
31.07.2017, 20:54
jutro wyjmę gaźniki i będę sprawdzał jakie są włożone może są mniejsze wsadzone dlatego tak się dzieję a jak nie to kupię 119 na przód i 121 na tył zobaczymy czy coś się zmieni

Gawień
31.07.2017, 21:25
U mnie jak zakładałem Leona to nic nie było regulowane i śmigał od razu bez skutków ubocznych ...

ARG
31.07.2017, 21:25
Podepnę się trochę pod temat. W drz mam leo vince x3, tłumik jest z db killerem. Jak na mój gust jest jednak za głośny. Szukając informacji o tym tłumiku zauważyłem, że występują dwa rodzaje db killera 1 - w postaci rury 2- taka sama rura z nawierconymi otworami. W swoim moto mam wersję 1. Wersja ponawiercana będzie cichsza czy głośniejsza? Druga kwestia czy da się jakoś dodatkowo wyciszyć ten tłumik?

ferolo
31.07.2017, 21:27
A no widzisz a u mnie to nie chce współgrać teraz tak myślę że może mam gaźnik od wersji skastrowanej i dlatego się tak dzieje zresztą na bank jest coś nie tak bo do 100 rozpędza się pięknie potem 120 i mam wrażenie jakby miała już dość manetka do oporu i rozpędza się bardzo powoli wiem że afra to nie demon prędkości ale wcześniej też nią jeździłem i czegoś takiego nie było

Kazmir
31.07.2017, 22:13
potem 120 i mam wrażenie jakby miała już dość manetka do oporu i rozpędza się bardzo powoli
Panie! Moja przy 120 prawie staje na koło:D:at:
119 na przód i 121 na tył zobaczymy czy coś się zmieni
Zapewne duuuuużo jak fabryczne dysze to 118/122 (90'-92')
To proste : do danego typu gaźnika, tylko o rozmiar/dwa większe.
Zamiast 122 dajesz 244??? Powodzenia:Thumbs_Up:
Może w końcu skusze się na film, jak mam ustawione gaźniki na przelotowym Laserze. Gaźniki nie od AT:) Na "zejściu" nawet cicho nie pierdnie! Ciary na łapach. Dla mnie to mit, że nie można ustawić gaźników pod wydech - chyba, że ktoś lubi strzelanie w wydech - ja nie.

ferolo
31.07.2017, 22:23
Kazmir to co mi proponujesz zmienianie dysz na większe czy szukanie dalej czegoś w niedomaganiach gaźnika kaźda sugestia się przyda.
Ja wiem że afra nie jest ścigaczem i 120 to dużo ale jak palą ci się jajca to człowiek chciałby szybciej jechać aby się ochłodzić :P

Dobra teraz pytanie za 100 punktów w manualu znalazłem że moje dyszę powinny być 2 po 115 to prawda ?

Kazmir
31.07.2017, 22:56
Oczywiście, że prawda (od 96')
Miałem podobne problemy na starych gaźnikach. Zaraz po zakupie przyjechała do mnie mocna ekipa gości co by zobaczyć nowy nabytek. Jak odpaliłem (było już ciemno) i jak zobaczyłem czerwoną rurę wydechową na wolnych obrotach!!! to mało ze wstydu nie wyłem do księżyca.
Odpal ją po "ciemaku" i zobacz, czy nie masz podobnie?

magicl
01.08.2017, 00:22
Dobra teraz pytanie za 100 punktów w manualu znalazłem że moje dyszę powinny być 2 po 115 to prawda ?

Na sto procent obydwie 115 w 07a.

Franz
01.08.2017, 06:40
Dysze kupisz Gmoto. Pl
Zanim zamówisz,sprawdź jakie są założone
Przy okazji zmierz średnicę kroccow. Oryginał czy kastrat

ferolo
01.08.2017, 06:41
Kupować o jeden rozmiar większe czyli 116 czy np zacząć od 118 Krócce są nowe nie kastrowane

Gaźnik rozebrany dyszę są standardowe 115 na 2 a na wolnych 40 więc tutaj jest ok gaźnik nie wygląda na zabrudzony gniazda dysz czyste dysze drożne oski przepustnic nie noszą sladów wytarć coś czuję że będę miał z tym fantem przeboje hehe

Franz
01.08.2017, 11:53
Jeśli dysze standard a gaźnik przelot to trzeba dysze o numer większe.

ferolo
01.08.2017, 13:06
Dobra to teraz pytanie gdzie dostanę takie dysze 116 szukałem na tej stronie co podałeś i nie znalazłem pasującej może jakieś namiary na inny sklep poniżej dysza jaką mi trzeba
72059

Franz
01.08.2017, 13:32
Larsson? Ebay? Wygląd Twojej wygląda na dysze wolnych
Niech się zresztą wypowiedzi specjaliści od afryk

ferolo
01.08.2017, 13:36
Ok będę szukał Wiem że wygląda jak wolnych ale nabite ma nr 115 więc to główna

Misza
01.08.2017, 15:04
One się składają z dwóch części... Odkręciłem ta mała część na płaski srubokret

ferolo
01.08.2017, 15:38
Masz racje własnie ją wykręciłem zaraz będę szukał co dopasuję no i nie mogę znaleźć 116 są dostępne do tych gaźników rozmiary 117,5 kupię i zobaczymy co z tego wyjdzie

Panowie a tak z zapytaniem ktoś testował już w afrze zmianę dysz na większe jakieś odczucia bo znalazłem na necie anglika co wstawił większe dysze do 7 i był mega zadowolony stąd moje pytanie

Hej panowie aby temat żył dalej opowiem jakie mam wrażenia po zmianie dysz/
A więc tak zaczynając od wymiarów dysz to do naszego gaźnika nie występuję dysza 116 jest 115- 117.5- 120 -122.5 - 127,5 aż do bodajże do 150 z hakiem.
Ja na razie testowałem 117.5 i powiem tak w tyłek dziad mnie w końcu nie pali ale strzela w tłumik jak strzelał wymienię jeszcze raz uszczelki kolektora i zrobię pożadne synchro bo coś czuję że jeden wakuometr łapię mi zawiechę po przygazówce i nie równo się zgrywa.
Teraz wrażenia z jazdy , powiem tak nie wiedziałem że afra może się tak fajnie zbierać po wymianie dysz nie jest to może demon prędkości ale dla mnie teraz różnica jest odczuwalna przegoniłem ją do 150 z żonką to fajnie szła ale jak zacząłem jeździć sam to pewnie wykręciłbym tyle co kiedyś czyli ze 180 reasumując jest bardziej zrywna.
Co do spalania to tutaj wiedziałem że od razu szału nie będzie bo 4.5 na pewno nie osiągnę wynik jak na razie mam 5.7-6. Anglik który zmieniał dyszę w zwykłej 7 o właśnie 2 numery wyżej po wywierceniu dziur w air boxie miał 6-6.5 więc tragedii nie ma.
Korci mnie aby wsadzić 120 ale tutaj czuję że różnica w spalaniu będzie już większa może w przyszłym m-c po eksperymentuję.
A zapomniałbym kolor świeć mam już bardziej ciemniejszy niż wcześniej ale czy to kawa z mlekiem to bym się kłócił
Dzięki za wcześniejsze porady jak coś uda mi się więcej wypatrzeć i nasuną mi się jakieś wnioski to będę pisał

Franz
10.08.2017, 08:04
Właściwy kolor świecy osiągniesz dopiero po kilkuset km

matjas
10.08.2017, 08:36
Właściwy kolor świecy osiągniesz dopiero po kilkuset km

Franz nie opowiadaj pierdół - wystarczy 5km normalnej jazdy, bez korków.

Co ważne: jeśli chcesz konkretnie ocenić wygląd świecy gasisz moto najdalej zaraz po zatrzymaniu się - żadnej pracy na wolnych obrotach.
Do oceny mieszanki przy zmianie dysz i konkretnym dłubaniu w układzie dolotu/zasilania/wydechu powinno się stosować NOWĄ świecę.
Dobrze jest ustalic odcinek testowy i za każdym razem przejeżdżać do testu ten sam odcinek w taki sam sposób pamiętając o tym aby gasić silnik po najdłuższym okresie obciążenia - w najgorętszym momencie pracy, czyli np. po długiej prostej. Wciskasz sprzęgło i gasisz silnik - to da Ci miarodajny wynik za każdym razem.

Powodzenia.
m

Franz
10.08.2017, 08:50
Gdy dostrajalem gaźnik - wydech / dysze w xrl 650, po 20 km nie różniła się od nowej. Po dwóch dniach przybrała barwę jasnej kawy z mlekiem. Przejechałem może 200 - 300 km. Po co miałbym opowiadać pierdoly
.Filtr powietrza też zmieniłem z papierzaka na gabkowy Uni

matjas
10.08.2017, 09:25
Po co miałbym opowiadać pierdoly


Nie znam odpowiedzi na to pytanie :D :D :D

Tak serio to nie chciałem Cię dotknąć, ale z mojego doświadczenia wynika co napisałem. Opierałem się w moim poście również na info jakie mam we łbie z wielu drukowanych źródeł.
Dla przykładu i per analogia powiem Ci, że NAJczęściej ostatnimi czasy naprawiam kosiarki ludzi, którzy mieszkają w okolicy i NAJczęściej awarią jest zapchany gaźnik skutkujący mieszanką tak bogatą, że sadza odcina iskrę.
Po usunięciu przyczyny i delikatnym przedmuchaniu świecy wystarczy 5 minut pracy z normalnym składem aby świeca przybrała normalny, kawowy kolor :Thumbs_Up:
Odnieś to do kilkuset km na motocyklu.

Mallory
10.08.2017, 09:29
Mam doświadczenie w ustawieniu lub psuciu ... jak kto woli::))) gaźnika w singlach (kilku).
Czasami gaźnik był na stole ze 3 razy dziennie... przy dobrych nastawach świeca łapała kolor dość szybko - rozgrzanie silnika i ok. 10 km jazdy w zupełności wystarczało... po zepsuciu ustawień podobnie - rozgrzanie i 10 km jazdy i świeca byłą albo zbyt biała albo osmolona... takie moje doświadczenie.

Nowy
10.08.2017, 15:00
hej, gdzie kupię lub kto mi dorobi, a może komuś zalega rura do Leona łącząca kolektor wydechowy z tłumikiem?

ferolo
10.08.2017, 15:01
Mi dorabiał zbyszek co robi tłumiki huzar cena fajna i jakość podobna co oryginał

Nowy
10.08.2017, 15:25
Rozmawiałem i niestety Zbyszek nie ma czasu

ofca234
10.08.2017, 16:17
a ja mam leo vince x3 i włożony cichy db killer i niby wszystko fajnie tylko wypaliła mi się wełna i jest mega głośno.

orginalna wełna i nity to 270 pln plus przesyłka. Ma ktoś doświadczenia / pomysł jak to zrobić taniej?

matjas
10.08.2017, 16:25
Kupić nieoryginalną wełnę i nieoryginalne nity? :)

Sorry ale pytanie dziwne. Załatwiasz wypełnienie od tlumikarzy kupujesz nity zrywalne i nitownice w casto i jazda. Do oryginalnych tez musisz mieć zrywak.

M

ofca234
10.08.2017, 16:29
a to ma jakieś rozmiary, długości, grubości, etc?

Emek
10.08.2017, 16:33
Na Allegro kupisz wsio za groszki. Rozbierz i sam dopasujesz.

Rychu72
11.08.2017, 07:38
Parę lat temu założyłem dedykowanego Leosia bez żadnych przeróbek gaźników i świece mają kolor porannej kawy z mlekiem z nutką dekadencji. ;) Nie grzeje się, nie strzela, dobrze się zbiera.

Melon
13.08.2017, 13:30
a ja mam leo vince x3 i włożony cichy db killer i niby wszystko fajnie tylko wypaliła mi się wełna i jest mega głośno.

orginalna wełna i nity to 270 pln plus przesyłka. Ma ktoś doświadczenia / pomysł jak to zrobić taniej?

Kupujesz wełnę/watę ze stali nierdzewnej i nity szczelne nierdzewne.średnica i długość po rozwierceniu starego.Wszystko kupiłem na alledrogo.

tyran
19.11.2017, 00:49
Nie otwieram nowego wątku, tylko pytam tutaj

Chcę zmienić wydech w Crosstourerze. Znalazłem dwa, które mogę kupić.
Leo Vince: http://allegro.pl/tlumik-wydech-leovince-honda-crosstourer-12-15-i6775248022.html

GPR: http://www.ebay.de/itm/AUSPUFF-GPR-FURORE-NERO-ITALIA-EG-ABE-HONDA-VFR-1200-CROSSTOURER-BJ-12-13/382286473751?fits=DEM_Make%3AHonda%7CDEM_StreetNam e%3ACrosstourer&hash=item59020caa17:g:8nYAAOxyXDhSjK5L

Podpowiedzcie czy którykolwiek, czy żaden.

Przyznam się szczerze że szkoda mi kasy na Akrapowića, czy Yoshimurę. ;)

MATEŁKO
16.12.2018, 00:33
Mam pytanie, ma ktoś na sprzedaż nowego, lub mało używanego Leo Vince dedykowanego do xrv 750 ?

jochen
21.12.2018, 15:45
Wrzuć swoje pytanie w dziale "Kupię" to się prędzej ktoś znajdzie.

Rychu72
17.12.2019, 07:39
Ostatnio grzebałem w moim składowisku wszystkiego i niczego i znalazłem okrągłą blaszkę o średnicy ok. 50 mm z pięcioma otworami. Pamiętam, że przyszło to razem z Leosiem.
Kojarzy ktoś do czego to służy?

Emek
17.12.2019, 08:25
DB killer w rurę dolotową.

Rychu72
17.12.2019, 08:39
No kur..... a, a już wróciłem do oryginału, bo mnie drażniły nadprogramowe decybele. :)
Tak to jest jak się najpierw robi, a potem pyta. :D

Emek
17.12.2019, 08:41
O ile dobrze rozumiem chodzi o coś takiego. Tylko u Ciebie otworów 5.
https://huzarexhaust.eu/1763/wkladki-wyciszajace-do-wydechu-huzar-db-killer-.jpg

Rychu72
17.12.2019, 08:42
Dokładnie to.
Duża jest różnica w decybelach?

Emek
17.12.2019, 08:45
Jak miałem Huzara to była zauważalna. Bez tego dudnił jak wściekły i ludzi na prowincji budziłem. Po założeniu mocno ciszej ale nie żeby jakoś wybitnie cicho. Przetestuj teraz sa apki na fona to i łatwo złapać różnicę w decybelach.

Rychu72
17.12.2019, 09:03
Ok. Dzięki.

krakus
17.12.2019, 09:50
Jak miałem Huzara to była zauważalna. Bez tego dudnił jak wściekły i ludzi na prowincji budziłem. Po założeniu mocno ciszej ale nie żeby jakoś wybitnie cicho. Przetestuj teraz sa apki na fona to i łatwo złapać różnicę w decybelach.

A miałem z ciekawości wyjąć tą blaszkę. Zaoszczędziłeś mi roboty :)

Rychu72
19.12.2019, 07:22
Ciągne dalej. :)
Założyłem blaszkę i pomierzyłem apką decybele. Wychodzi tyle co na afrykańskim oryginale....... i nawet nie strzela przy odjęciu gazu.

Teraz pytania.
Czy między rurą dolotową, a tą blaszką powinna być jakaś uszczelka? Blaszka dzwoni na wolnych obrotach.
Patrząc na zestawy to nie widzę, żeby była.

92475

92476

Czy ta blaszka oprócz wyciszania nie ma podnosić ciśnienia w układzie wydechowym tak, żeby było zbliżone do oryginalnego tłumika?
Przekrój wylotu jest sporo zmniejszony.
Jak wcześniej jeździłem bez blaszki (7 lat ) to miałem wykręcone śruby w gaźniku na 4 obroty. Teraz z blaszką jest 2,5 (jak instrukcja mówi) i chodzi jak na oryginalnym tłumiku.

Mallory
19.12.2019, 07:59
W huzarze też nie ma żadnej uszczelki. Blaszkę do tłumika dociska dolot z tego co pamiętam.

Emek
19.12.2019, 08:02
Dokładnie tak i nic nie dzwoni.

Rychu72
19.12.2019, 08:17
Muszę pooglądać, bo dolot o coś się opiera skoro blaszka luźno lata.

Emek
19.12.2019, 08:40
Miałem problem z tym montażem. Najpierw podobnie jak Ty nie założyłem blaszki. Potem na jej montażu nie chciała się dobrze ułożyć. Potem już z góry.

Rychu72
19.12.2019, 08:47
U mnie blaszka bardzo luźno lata w tłumiku. Jakby tłumik miał ok. 1-2 mm luzu na średnicy otworu.
W sumie jakby rura dolotowa docisnęła blaszkę to napewno by nie miało to znaczenia.

Emek
19.12.2019, 08:56
W Huzarze dolot nachodzi na wypust w tłumiku i wtedy rura wystająca z puszki dociska blaszkę znajdującą się w dolocie. U Ciebie z tego co widze dolot wchodzi w środek. Nie wiem czy tam ma co docisnąć tą blaszkę.

Rychu72
19.12.2019, 09:23
Jest w środku opór dla blaszki i dolotu, ale jakimś cudem dolot nie dochodzi do blaszki. Brakuje ok. 1 mm. Wsadzę jakąś cienką uszczelkę do wydechów i to sprawę załatwi.

Hayclock
02.01.2020, 18:44
Pytanie, czy jakość tego nagrania to "€žtylko" efekt usytuowania dobrej klasy mikrofonu, gdzie brzmienie z nagrania jest lepsze niż odbiór w rzeczywistości? Czy jednak standardowy wydech brzmi tak samo w "€žrealu" jak na filmie?
https://www.youtube.com/watch?v=X6baqoLf2gA

Mallory
24.03.2020, 11:59
Mam Leo Vince SBK jak nowy, leży u mnie już długo w garażu, może założę? I nagram różnicę:))

ferolo
03.05.2020, 10:53
Hej mam pytanie do posiadaczy leona, jak zakładaliście kpl to pasowała wam uszczelka oryginalna azbestowa na końcu kolektora. Mi za cholerę nie pasuję i wklejałem już to miejsce łączenia na pasty różnego typu mocniej opaski dokręcałem. Zawsze coś tam spaliny uciekają dlatego zastanawiam się jak wy to macie rozwiązane. Ewenutalnie gdzie mogę kupić oryginalny dolot końcowy tzn. chodzi o tą rurę co łączy się z tłumikiem nr. z katalogu to
308425202. Kiedyś ten element dorabiał mi zbyszek od huzara wykonanie super ale właśnie zawsze kwestia tej uszczelki i połączenia mnie nurtowała.

Mallory
03.05.2020, 13:41
Hej mam pytanie do posiadaczy leona, jak zakładaliście kpl to pasowała wam uszczelka oryginalna azbestowa na końcu kolektora. Mi za cholerę nie pasuję i wklejałem już to miejsce łączenia na pasty różnego typu mocniej opaski dokręcałem. Zawsze coś tam spaliny uciekają dlatego zastanawiam się jak wy to macie rozwiązane. Ewenutalnie gdzie mogę kupić oryginalny dolot końcowy tzn. chodzi o tą rurę co łączy się z tłumikiem nr. z katalogu to
308425202. Kiedyś ten element dorabiał mi zbyszek od huzara wykonanie super ale właśnie zawsze kwestia tej uszczelki i połączenia mnie nurtowała.

Mi dedykowany oryginał do RD07 kupiony niedawno pasował do RD04 plug & play - bez uszczelki - rura w rurę wkładana i skręcona. Wszystko ładnie. Zrobię fotkę przy okazji i wrzucę.

Obiecane zdjęcia mocowania.

ferolo
04.05.2020, 19:55
Widzę że u ciebie to trochę inaczej wygląda i jest bardziej dopasowane a u mnie jest to luźne nawet ścisięte na maxa opaską ma lekki luz ,nie lecą ci przypadkiem tam tędy spaliny i najważniejsze na leonie nie wali ci w wydech ?

sizyrk
04.05.2020, 20:53
Widzę że u ciebie to trochę inaczej wygląda i jest bardziej dopasowane a u mnie jest to luźne nawet ścisięte na maxa opaską ma lekki luz ,nie lecą ci przypadkiem tam tędy spaliny i najważniejsze na leonie nie wali ci w wydech ?

mam Leona u siebie razem z rurami od Arrowa. Walilo w wydech ,jak wyregulowalem gaznik , cisza panie…………….

dawid8210
04.05.2020, 21:39
Widzę że u ciebie to trochę inaczej wygląda i jest bardziej dopasowane a u mnie jest to luźne nawet ścisięte na maxa opaską ma lekki luz ,nie lecą ci przypadkiem tam tędy spaliny i najważniejsze na leonie nie wali ci w wydech ?



Owiń rułe cienką blachą ameliniową, tak by tłumik ciasno wchodził a potem ściągnij to obejmą. Dodatkowo możesz to przesmarować pastą do uszczelniania tłumików podczas nawijania blaszki i powinno byc szczelne.

Mallory
04.05.2020, 21:46
Widzę że u ciebie to trochę inaczej wygląda i jest bardziej dopasowane a u mnie jest to luźne nawet ścisięte na maxa opaską ma lekki luz ,nie lecą ci przypadkiem tam tędy spaliny i najważniejsze na leonie nie wali ci w wydech ?

Nic nie grzebane w gaźnikach, tym bardziej, że są zaplombowane. Nic nie wali, nic nie leci.

ferolo
05.05.2020, 05:47
No to ja nie wiem co mam z tym Leonem pomijając fakt uszczelnienia od kiedy go mam zawsze walił w tłumik już nawet gaziory kupiłem w zeszłym roku inne i dalej to samo a ile by człowiek nie wykręcił śruby mieszanki zawsze to samo pewnie ten typ tak ma

majo
08.05.2020, 12:36
A króćce zmieniłeś przy okazji wymiany gaźników?

lukasz_vip
08.05.2020, 13:07
U mnie w LC8 walił jak wściekły jak miałem mała dziurkę w króćcach. Po wymianie nwet lc8 na przelotach nie wali ogniem jak odpuścisz manete.

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

ferolo
09.05.2020, 19:17
Krućce zmieniałem nic nie dało umówiłem się na wtorek z diagnostą zrobić przegląd dziada i przy okazji podłączymy analizator spalin i zobaczymy jakie są wartości i czy da się to wyregulować śrubami składu a jak mnie wk... to spedzam leona i założę oryginał

Cezar3
09.05.2020, 22:32
To jak byś się pozbywał leosia, a do NAT podpasuje, się byśmy dogadali...

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Novy
10.05.2020, 12:14
To jak byś się pozbywał leosia, a do NAT podpasuje, się byśmy dogadali...

W swojej NAT z '18 roku masz najlepszy klang na oryginalnym tłumiku.
Drugi po oryginale (dźwiękowo) jest Remus, później Akrap.
Jednak na każdym tracisz moc, więc nie pyli się.

A od AT chyba średnica i podejście rury (mocowanie) nie pasuje.
Niech mnie ktoś poprawi, bo nie dam łapy obciąć.

Cezar3
10.05.2020, 18:17
Mama decat, więc z tą mocą różnicy nie zauważyłem...
Miałem akrapa, miałem oryginał, teraz mam dominatora, który jeździł wcześniej na rd04. Pasuje średnicą.
Chciałem uzyskać lekkość, fabryczny brzmi fajnie, ale jest ogromny.
Wywaliłem ogon, decat i dominator sprawiają, że jest smuklejsza, lżejsza, wizualnie bardziej mi to pasuje...
A ten leoś mógłby podpasować :)

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

dawid8210
10.05.2020, 23:08
Ten oryginalny tlumik pasuje jak kontrabas smukłej japonce:D Ni uj to wizualnie nie pasuje. Jak można tak paskudne coś zaprojektować:D Chyba tylko po to żeby ludzie zaraz na akcesoryjne wymieniali.

madafakinges
10.05.2020, 23:44
Na fejsowym bazarze łowców, ktoś wystawiał czarnego Leona do NAT

Cezar3
11.05.2020, 14:42
Widziałem, wolałbym ciut taniej :)

ŁukaszBIA
21.01.2023, 13:53
Co by nie zakładać nowego tematu lekko odkopię ten. Szukam opinii na temat tłumików marki Storm. Chyba produkuje je włoski Mivv. Czy ktoś to miał, widział, używał? Jaka jakość wykonania?

PietiaBBI
21.01.2023, 16:22
Cześć.
Kolega kupił 990 z tymi wydechami Storm. Fajnie burczy nawet z db, ale jak się wyjmie to już miazga :dizzy:
Moto jest w akalicach Hajnówki, jeżeli była by taka potrzeba to sądzę ze można się dogadać, podjechać, pomacać.

ŁukaszBIA
21.01.2023, 16:54
Dzięki, bywam w Hajnołce to się odezwę, może uda się zgrać. Pietia a co siedzi w Twoim LC8? Pamiętam że słyszałem Cię po drugiej stronie Bielska jak przyjechałeś po sakwy.

PietiaBBI
21.01.2023, 17:30
Akrapy bez db :D

Mirek Swirek
22.01.2023, 13:33
I bez Db też jest ogień, ale z Db też ładnie mruczy :)