PDA

View Full Version : Obrotościomierz ma świra


ramires
30.07.2008, 23:35
Dzisiaj kupiłem Afryczke :)

Ale ma walnięty prędkościomierz, czy może mi ktoś powiedzieć, gdzie szukać przyczyny.

Afryczka to RD03 z silnikime 750 (2003 rok), mam zapasowy oryginalny obrotościomierz, ale wg poprzedniego właściciela to samo się dzieje.

Jakieś pomysły?



ps. w końcu i ja zaczne mieć pytania techniczne :D

hubert
30.07.2008, 23:39
To w końcu walnięty jest obrotomierz czy prędkościomierz ?

Jeśli obrotomierz to do tej pory słyszałem tylko o jednej przyczynie - moduł zapłonowy ...

ramires
30.07.2008, 23:45
Obrotościomierz

Moduł?!?@

rambo
31.07.2008, 00:25
zegary z rd03 nie grają z modułem z rd07a

ramires
31.07.2008, 00:32
no to juz lepiej brzmi - czyli zegarek musze z RD07A miec - uff...

hubert
31.07.2008, 11:32
A może R2D2 by coś na to poradził żeby nie zmieniać zegarów ?

MaRP
31.07.2008, 14:10
W zamianie obrotomierza z 07A na 07 podobno wystarczy coś zmienić w elektronice obrotomierza i jest ok, dzisiaj spytam się Mroqa, który wie o tym więcej i ma namiary do fachury, który takie rzeczy we wrocku robi.

ramires
31.07.2008, 15:39
teraz mam jakis smieczny wsadzony, w kuferku mam oryginał z RD03 ktory ponoc dziala tak samo zle - znaczy szaleje jakbym mial za chwile predkosc dzwieku osiagnac.

Moze ma ktos od rd07a obrotosciomierz pozyczyc, jesli bedzie dzialal to juz bede szukal sobie aby wymienic go na poprawnie dzialający

puntek
01.08.2008, 09:57
ja mam podobne problemy, ale dla odmiany z prędkościomierzem w RD04. czasem jak jadę skacze i macha się w każdą ze stron nie utrzymując jednego wskazania, mimo stałej prędkości, czasem dla odmiany jest stabilny, ale oszukuje we wskazaniu... linka??

ramires
01.08.2008, 12:16
raczej nie, moduł jest z RD07A a obrotomierz jest z RD03, tam inne moduły są i się niedogaduje

R2D2
01.08.2008, 23:29
A może R2D2 by coś na to poradził żeby nie zmieniać zegarów ?

Oczywiscie ze moge sie przyjzec tematowi.:)
najpierw musze miec schematy obydwu wersji , jako ze mam RD07 wiec nie mam zadnego .
Jak macie schematy od RD03 i 07A to podeslijcie zobacze jak wogle sterowany jest obrotomierz .
W wiekszosci nowoczesnych motocykli dostaje impulsy z modulu , w starych moto bierze impulsy z cewki zap.
W najnowoczesniejszych cale zegary chodza na magistrali CAN lub innej .

Ciekawe jak to jest sterowane czy tak ze jeden impuls obrot czy jakos inaczej , co chyba skloni mnie do pomierzenia u siebie tych impulsow.

Kazmir
02.08.2008, 22:27
Na to wygląda że w pewnych wersjach pewnie RD 07A rzeczywiście obrotomierz sterowany jest z modułu ( na rys czerwona strzałka) a nie z cewki zapłonowej jak w starszych wersjach

szwedzkikucharz
09.08.2008, 13:38
Nie znam sie na tym zupełnie, ale kiedyś ktoś mi mówił rzecz następującą: Także miał walnięty/szlejący obrotomierz w Afri (to była wersja 07). Jako, że moduł jest równoległy (?) podłączył obrotomierz pod inne/drugie (?) wyjście i wszystko grało