Zaloguj się

View Full Version : Czarne fele XRV750 jak ???


Ropuch
06.02.2012, 13:46
Zanim coś zepsuje może ktoś podpowie/naprowadzi jak to zrobić.
Wiem, można w piecu ale tego chcę uniknąć :)
Co zamierzam: zdjąć kółka z moto; zdemontować oponę; dętkę, tarczę i wszystko to co się da zdemontować.....zaraz nad nyplem okleić szprychy wraz z piastą; zmatować wszystko przed położeniem podkładu, później lakier jakiś mocny i ponownie na moto :)
Nie chcę rozbierać do gołej felgi - nakład pracy może być większy ale NIE chcę rozplatać....koszty też chce zminimalizować :)
Po prostu MEGA kozacko podobają mi się czarne....taki mały upgrade na 2012 bo nie wytrzymam :) http://africatwin.com.pl/showthread.php?p=218224#post218224
W ostateczności mogę pomalować nawet ze szprychami :)
Macie jakieś pomysły/doświadczenia itp.

Kobra
06.02.2012, 13:51
Podpinam się pod temata-tylko chodzi mi o szprych, afra chyba stała na dworze jakiś czas,gdyż mam prawie wszystkie szprychy zardzewiałe.Wystarczy oczyścić i na podkład nałożyć akryl?No a przy okazji felgi też bym machnął ale to na złoto.

Scorpi
06.02.2012, 13:54
fele najlepiej rozpleść i dac do anodowania na kolor jaki sie wymarzy a szprychy równiez rozpiąć i ocynk po taniosci albo chrom. Malowanie i jazda w terenie nie przynosi długotrwałych efektów... Proszkowemalowanie powinno dać rade.... ale nie obejdzie sie bez rozplatania....

michoo
06.02.2012, 14:21
Ropuch z tego co mi się kojarzy to Chilnol oczerniał swoje koła :)

aciu
06.02.2012, 14:44
no wlaśnie a kto rozplecie szprychy?

Misza
06.02.2012, 14:46
no wlaśnie a kto rozplecie szprychy?


kluczyk siódemka plus człowiek do tego podpięty ;) ewentualnie szczypce do drutu ;)

aciu
06.02.2012, 14:49
szlifierką katową pójdzie szybciej ;)

tak wogóle to zastanawiam że żeby obręcze wymienić...utleniają się ale to i tak faktu nie zmienia że ktos będzie musiał je rozpleść a potem zapleść i to jest ta magia... nie wydaje mi się żeby to było ultra proste :(

JarekAT
06.02.2012, 15:14
rozplecenie i zaplecenie to banał
masz aparat, cykasz full zdjęć jak koło jest zaplecione, później zaplatasz identycznie
problemem dla laika jest tylko centrowanie które fachowiec ogarnie

Dużo afryk na rozpoczęciu pojawi się w czarnych felgach ;)

Pytanie do tych co już mają:
jaki sposób malowania??
proszek czy anodowanie??

Jaskola
06.02.2012, 15:21
Ja w temacie kół szprychowych polecam z całego serca:


Paweł Król
pkrol1@poczta.fm
602833570


Może pomoże również w zmianie koloru. Ceny przystępne.

Pzdr
Michał

puszek
06.02.2012, 15:22
A RÓŹOWE....:o:at::at::at:

Adagiio
06.02.2012, 15:24
Kijana pomalować to można paznokcie , a nie obręcze . Tak jak napisał Kolega , żeby to miało trwałość i po wjeździe do bajora nie oblazło to tylko anodowanie , szczególnie jeśli chodzi o felgi . Przy każdym demontażu/montażu opon malowanie odpadnie i zrobi sie syf . Jak by to był inny motocykl to polecił bym Ci wymianę na taksago ( ale to kasa , nawiercanie otworów , sam w garażu nie zrobisz ) W Africe didy są dobre i szkoda wymieniać na gorsze . Kup sobie komplet obręczy od XR 650 , to najlepsze seryjne obręcze jakie kiedy kolwiek zrobiono w moto enduro , taka sama ilość szprych i ten sam zaplot . Wyślij do anodowania i wówczas to będzie wypas , mam taki komplet do AT tylko srebrny .

JarekAT
06.02.2012, 15:36
dla domorosłych chemików :D
świetnie opisany cały cykl technologiczny
http://anodowanie.of.pl/

Artuditu
12.02.2012, 20:25
No właśnie, czy można anodować już raz anodowane powierzchnie? Tzn przed zdarciem do żywego starej anody.

Skydiverek
12.02.2012, 21:09
Można.

ostach
12.02.2012, 21:39
sporo roboty jest podobno z przygotowaniem powierzchni pod anodowanie,tzn powierzchnia musi być bez żadnych syfów bruzd i tego typu badziewiów..

Lepi
13.02.2012, 08:54
Powierzchnię anodowaną trzeba wytrawić. Zresztą nie anodowaną też, żeby była czysta. Oczywiście powierzchnia pod anodowanie musi być dużo staranniej przygotowana niż np. pod proszek. Stąd też często różnica w cenie.

Mhv
13.02.2012, 14:10
Kup sobie komplet obręczy od XR 650 , to najlepsze seryjne obręcze jakie kiedy kolwiek zrobiono w moto enduro , taka sama ilość szprych i ten sam zaplot . Wyślij do anodowania i wówczas to będzie wypas , mam taki komplet do AT tylko srebrny .
http://allegro.pl/kola-z-oponami-honda-xr-650-i2106651839.html
Trochę mi się to nie zgadza, mnie z kolei interesuje przeróbka tyłu na koło 18'. Podobno piasta w xr650 miała dwa rodzaje, większa (starszy model) i mniejsza (nowszy). Ta obręcz tylna z aukcji to chyba nowsza i do Afry nie podejdzie?

maher
13.02.2012, 16:03
Jak ma być porządnie to rozpleść szprychy ocynkować np tu.(http://www.emeresprodukt.com.pl/),a fele wypiaskować i poanodować lub proszek,natomiast piastę wypolerować na błysk i kółko jak ta lala na kilka lat.

Gawień
13.02.2012, 16:47
Panowie a może ktoś się orientuje ile to może kosztować , czyli splatanie i centrowanie obu felg i anodowanie obręczy ?

Adagiio
13.02.2012, 16:50
Zaplot szprych w XR jest taki sam jak w AT i kąty nawierceń w obręczach , obręcz ma mieć 32 dziury . Piasty z XR Cię nie interesują ponieważ użyjesz tylko obręcze . Mam zaplecione na piasty z RD07 obręcze z XR 650 moto było z 2004 roku .

Gregor
13.02.2012, 19:13
Tak wyglądają moje koła od TTR po malowaniu proszkiem.
Koszt to ok 250-300 zeta za koło , malwanie i szprychowanie.
Problemem były szprychy w większości urwały się nyple.
Koła zniosły cały sezon bez obic i głębszych rys.
Chciałem anodowac te koła ale koszty troche chore ok. 300 za obręcz i jeszcze szkiełkowanie którego nikt nie chciał się podiąc.

JarekAT
13.02.2012, 19:32
no piękne cacko

to jest połysk czy pół??

te pourywane nyple gdzie zamawiałeś?? same nyple czy ze szprychami??

Gregor
13.02.2012, 19:41
Kolor pólmat i kiepskie zdięcia
szprychy tu http://www.bartnik.com.pl/
Szprychy na tylne koło 5mm grubości wyszly ok 170zł

maher
13.02.2012, 19:47
Ja zamawiałem szprychy w Częstochowie tylko w innej firmie bardzo rozsądne ceny ok 4zł z nyplem

JarekAT
13.02.2012, 19:48
napiszesz jeszcze dokładne długości szprych, byłoby wszystko w jednym miejscu
są dwie długości

Adagiio
13.02.2012, 20:48
Skoro piszecie o kwotach i konkretnych firmach , to jestem bardzo ciekaw jak się takie szprychy po 4 zł sprawują ? Różnica w cenie jest porażająca 130 euro kosztuje komplet akcesoryjnych szprych na jedno koło . Jeździł kto dwustu kilowym klocem po krzaczorach na tych szprychach . Jestem ostrożny w takich kwestiach , nie mniej jednak chętnie przeczytam konkretną oponie .

Gregor
14.02.2012, 20:44
szprychy najlepiej wysłac na wzór , bo są np. różnie gięte .
A co do trwałości to gościu co mi szprychował , robi sporo kół do bmw i zakłada te szprychy.

Adagiio
15.02.2012, 11:44
Znam problemy z kołami szprychowymi w bmw , firma używa kiepskiej jakości obręczy , ale szprychy to inna kwestia . Wiem ze szprychę za 4.5 euro tez produkują ludzie , zapewne część tej kwoty płaci się za nazwę . Szprychy o których piszę są używane w sporcie wyczynowym , jeżdżą na nich zawodnicy i zapewne to jest gwarancją jakości . Mam trochę osobistego doświadczenia z kołami i mógłbym pisać długie wywody na ten temat , ale nie o to chodzi , więc krótko .
Użyłem kiedyś szprych naszego producenta ( nie znałem wtedy firmy z Częstochowy o której tu mowa ) , człowiek od którego kupiłem pomarańczę nie wiedział ze trzeba sprawdzać i regulować naciąg , trzeba było wymienić obręcze razem ze szprychami , obręcze kupiłem nowe ( w tych czasach nie wiele było używek do kupienia ) chciałem trochę zaoszczędzić na szprychach wiec wysalałem na wzór i dorobili mi na obydwa koła . Po kilku wyjazdach w krzaczory , pękło 6 na tyle i 2 na przodzie i tak dalej , przy próbie dociągnięcia czy popuszczenia zrywały sie gwinty , grubość szprych była taka sam ja w tej co wysłałem na wzór , szprychowanie zostało wykonane jak należy , znaczy nic nie przeciągnięte i za mocno .
Chcąc uniknąć podobnych przygód , nie używałem więcej wynalazków . Wiem że Paweł z BB używa szprych naszych producentów , robił mi klika kół i nie było z nimi nigdy problemów w lekkim moto , ale AT to kloc ważący drugie tyle co pomarańczą , więc niepewność czy wytrzymają .

aciu
15.02.2012, 12:59
Reasumując możecie konkretnie polecić jakiegoś producenta/ dorabiacza? Wiem że jest ogólny zakaz krypto reklamy jednak jeśli jak pisze Adagiio różnica między lekkim moto a AT jest spora to niechciałbym np.w przyszłości naciąć się na szprychy przeznaczone do tego pierwszego moto.

Uchylcie rąbka tajemnicy ;)

P.S.
Orientacyjnie ile kosztuje anodowanie w waszych regionach. Ja czytałem gdzieś że od 2,5zł do 7zł za dm2 w okolicach Krakowa(?).

kraft90
15.02.2012, 17:19
Odezwij się jak wcześniej pisano do Pawła Króla z BB tel.602833570 a co to anodowania obręczy na forum adv jest tez o tym wątek: http://advrider.pl/viewtopic.php?f=24&t=9845

Sławekk
16.02.2012, 21:45
nie wiem czy to nie jaka reklama i miska się znajdzie

wgHjiZJdVew

m a c i e k
25.02.2012, 16:55
Pan P.Król również poleci oryginały do AT.Jeśli nie ma w planach dalszych wyjazdów to może warto zaryzykować z dorabianiem po 4 zł szt. Oryginały to szprychy chromowo-molibdenowe... ceny niestety konkretne ale jest pewność co do jakości. Co do czarnego proszku : efekt fajny, niestety po użyciu kilka razy łychy troche gorzej to wygląda.